Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

понедељак, 8. септембар 2014.

"Total(no) novo!" 'Total('s) new!'


Total je proširio gamu proizvoda i na prvi pogled uveo mnoge novine. Da li je baš tako? Naravno – ne, jer se više radi o kozmetičkim promenama a većina noviteta ili nije posebno primenjiva na prostorima Balkana (Jugoistočne Evrope) ili ih tamo (ovde) nećemo (ni) videti.
Šta kaže novi katalog Total-a za 2014?
Serije su sledeće:
INEO, 9000, 7000, 5000, 4000, 3000 i Classic.
Od najbolje i najprestižnije (najmodernije, svakako) do najjefinije i … ne baš toliko najlošije.
Samo jedna napomena: neću o tehničkim karakteristikama (mogu se za većinu lako izguglati) već samo opis, što nije u duhu bloga ali je korisnije i kraće (pogotovu za autora) i jedini način da tekst osvane sad a ne za mesec ili dva.
Idemo redom:
INEO su proizvodi koji ispunjavaju ACEA C# … neki od 4 standarda … pardon, ima ih samo 3 u dvorištu Total-a, jer ACEA C4 ulje još nije u ponudi - ?! Makar isto bilo kod Elf-a, Solaris FE, ovo je za francuskog mejdžorsa ipak neverovatno (Renault je ipak francuski i većim delom državni … kao što je do skoro bio i Total). Čak iako je Elf brend primarno vezan za Renault.
Ukupno 8 ulja!? (takođe neverovatno, zar ne?), čak i bez C4.
Čemu toliko od neophodnih 4 ili optimalnih 5 i “maksimalnih 7”?
(C1, C2, C3 i VW 504/507 sa C3 i jedno 0W-20 i eventualno po jedno 0W-30 i 5W-40).
Da stvar bude zanimljivija, nema 0W-20 u INEO seriji!! Odakle (najmanje) dva ulja viška?
O 4 ulja je već dosta rečeno (ECS, LL i MC3 u dve verzije: 5W-30 i 5W-40, sa Dexos2), pa sad samo da pomenem novitete:
INEO First Fill 0W-30 (ACEA C1/C2, na granici dva standarda); fabričko punjenje za PSA grupu.
Namena je definisana odobrenjima: PSA B71 2312, PSA B71 2302 i nivoom kvaliteta (“Level”) Ford WSS-M2C934-B. Da li je alternativa ECS-u? Da, naravno, za iole novije motore (do i oko 100 hiljada km i ne starije od 5 ili 7 god.) koji imaju zahteve C2 ili PSA B71 2290. Naročito za mnogo gradske vožnje. Cena je naravno (osetno) viša, pa je više za one koji ne pitaju za (nepotrebno visoku) cenu maziva (većina koji čitaju blog, doduše). U čemu je razlika? PSA odobrenja (najnovije verzije) 2312 i 2290 jesu slična ali 2312 su pravi LOW SAPS a ne MID SAPS, što znači još čistiji motor, još duži vek uređaja za obradu otpadnih gasova i još manje trenje (i eventualno još 0,5% manju potrošnju goriva, ali samo na kratkim relacijama).
Kao što sam više puta navodio PSA 2296 je Full SAPS specifikacija i u osnovi ima iste zahteve, osim što je High HTHS, sa većom vrednošću TBN ali nepogodnosti za DPF i neispunjenim zahtevima za smanjenjem potrošnje goriva (zavisno od uslova od 1 do 3-4% u proseku oko 2%). Naravno, idealna za starije motore.
TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W-30. “Almighty” ulje u izdanju Total-a. Nije loše (zamišljeno). Dakle ACEA C2/C3 a za “sveopštu” 5W-30 primenu nedostaje (samo) 504/507 ali bi to onda dovelo u pitanje svrhu LL-a. Međutim tu je zato MB 229.52 što je možda i korisnije. Verovatno najznačajnija novina u novom katalogu Total-a. Preporučujem (vrlo). Ovim se Total približio Mobil-u i Shell-u koji su jedini u kategoriji “svemogućih” 5W-30 ulja na tržištu (barem od šire dostupnih i većih proizvođača).
INEO EFFICIENCY 0W-30. Ovo je trebalo da bude nešto kao M1 ESP 0W-30, ali mnogo hteli, mnogo započeli pa nisu doradili. Ispunjava C2/C3 ALI nije MB 229.52 nego tek “novi” (po Total-u) MB 229.51 … ovo više 0W-30 verzija MC3 nego potpuna novina (doduše samo sa BMW LL-04 i MB 229.51, za sada). Svrha (ovog ulja) je zaista potpuno nejasna. Nije isključeno da će se poraditi i na MB 229.52 odobrenju što bi jedino bilo smisleno inače je pored prethodnog i MC3 potpuno nepotrebno (suvišno).
TOTAL QUARTZ INEO HKS D 5W-30. Nivo kvaliteta ACEA C2 ali nije ECS. Namenjeno kao fabričko punjenje za KIA i Hyundai vozila. Da li je prepakovano ECS? Pa (rekoh da neću ali ovde je neophodno) po tehničkim podacima – NIJE! Ovo je zapravo malo poboljšana verzija (ne nije dat primat Korejancima jer je za nova vozila PSA namenjeno novo, gore opisano, 0W-30 ulje). Uočljiv je veći indeks viskoznosti i niža tačka stinjavanja, što ukazuje da su korišćena bolja bazna ulja (ako ništa drugo), III+ (VI) grupe ili PAO (IV) u nekom manjem procentu. Pitanje je da li će ovog ulja biti na tržištu ili će ostati servisno ali svakako je novija (i skuplja) verzija ECS-a.

I to je to što se INEO serije tiče.

9000 (quartz)
Novine? Tušta i tma ali nije sve baš primenjivo niti ćete videti u prodavnicama.
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE GF5 u četiri verzije: 0W-20, 0W-30, 5W-30 i 10W-30. Verovatno namenjeno USA tržištu i eventualno tržištu dalekog Istoka. Toliko o tome.
Isto važi i za Future XT (IBM XT? Pa prošlo je (valjda) 33 godine od kada je to bilo aktuelno) 5W-20 osim što je upotreba istog definisana sa ispunjenjem: FORD WSS-M2C945-A i GM 6094M. Postoji i u verziji 10W-30 ali samo sa GM odobrenjem (ili nivoom kvaliteta) bez Ford 945-ice.
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE EcoB 5W-20. Slično kao prethodna dva osim što je i za Evropu … bar što se Ford-a tiče. Ispunjava Ford WSS-M2C948-B i unazad je kompatibilno za 925B i 913C uz ACEA A1/B1 (nije navedeno o kojoj se verziji radi ali bi ona iz 2010. trebalo da bude). Ipak, samo za novija Ford vozila i tržišta van Evrope pa je manje zanimljivo.
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 0W-40. Energy sada označava MB 229.5, LL-01 i API SN, umesto 229.3 i SM kod 5W-40 pa je ovo “novo” (staro) samo verzija 5W-40 u drugoj viskoznoj gradaciji. Ipak, dobro je “videti te opet”, jer je tehnokratsko (i birokratsko) gušenje 0W-40 sredinom i krajem prošle decenije bilo potpuno kontraproduktivno, iako je zapravo bilo više zbog izbacivanja PAO iz sveta automobilskih ulja (“nepotrebno”, ma nije, nego) a “renesansa” je više zasluga unapređenih ulja III bazne grupe.
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY RQ.  Ovo je verzija 9000 za Brazilsko tržište. Ispunjava (pominjani) VW 508.88 / 509.99. Više ništa ne treba reći, ovoga (ulja) se nećete nagledati u Evropi.
TOTAL QUARTZ 9000 SN 5W-50.  Meni najdraža novina jer “vraća iz mrtvih” 5W-50 ulja (makar kod Mejdžorsa) i vredelo je (i pored 10W-50) da se ovakvo ulje izbaci na tržište. Osim Peak Life faze motora (kako je Mobil čak “krstio” svoje ulje) dobra je alternativa 10W-40 zahtevima čak i kod motora sa malo pređenih km. Preporučujem.
TOTAL QUARTZ RACING 10W-60. Postoji u dve (?!) varijante, jedna je API SL a druga SN i to je jedina razlika (verovatno prva sa malo više ZDDP-a sa namenom za malo starija vozila a druga pogodnija za LPG (TNG) i E85 kao i novije katalizatore benzinskim motora). Zapravo prava novina je SN verzija jer je ovo ulje već izbačeno pre par godina. Dobra dopuna ponude, koja je sad (za Racing seriju) potpuna (5W-50, 10W-50 i 10W-60) pa “biraj Ago što ti (srcu) drago” što bi se reklo.

Serija 7000
Kod PS 7000 serije novine su ulja u 5W-20, 5W-30 i 10W-30 što je zapravo posledica Total-ove globalne ofanzive (na tržišta Van Evrope) i nama (Evropljanima) su manje zanimljiva ulja (verovatno ih i neće nešto baš ni biti u prodaji).
Ovde samo da podsetim da osim standardnih API SL postoje i SN verzije 7000 10W-40 i 15W-50.
(Total ih nije svrstao u novine za “modnu” sezonu 2013/2014)

Serija 5000
Potpuno ista priča (klonirana). Ništa novo osim novih VG (isto kao kod prethodne i sa istim namerama).
Ovo je (da podsetim) serija mineralnih ulja ali sa namerom da se u toj vrsti ulja bude u (samom) vrhu.
Kako Total (nisam završio serijal o tome ali ovde moram pomenuti) proizvodi 10x više mineralnih (sada je odnos nešto manji i sve više će se smanjivati) od sintetičkih baznih ulja, logično je da “neguje” ovu kategoriju, ali ona JESTE idealna za većinu vozila iz 90-tih (možda do skoro i nije bila ali sada jeste).
Postoje 10W-40, 15W-50 i 20W-50 a ne samo 15W-40 (kako se misli, i kako je od trgovaca podržano).
Sve viskoznosti imaju SN verziju (ili isključivo nju) kao i SM a zapravo samo 15W-40 i 20W-50 postoji u API SL (bez SM i SN). Upravo je ovo kombinacija zima/leto za vozila sa mnogo km i sa kraja 80-tih ili početka 90-tih (i kasnije u verzijama SM ili SN) ili 10W-40 i 15W-50 verzije (kao celugodišnja ulja) za vozila sa više od 200 ili 300 hiljada km, praktično sve benzince iz devedesetih (čak i mnoge posle 2000.).
U pomenutom smislu preporučujem (više nego PS ulja, naročito ako se prelazi malo km godišnje ili se prelazi 15000km±20% kada bi letnje i zimsko ulje bilo bolje nego jedno celugodišnje pa makar i PS).

Total Quartz serije 4000 i 3000
Nisu novina ALI jesu zanimljive.
Quartz 4000 su API SL ulja koja su nešto jefinija a ne mnogo lošija od prethodnih. Prosto bi bila “best-buy” (i jesu gde ih ima) ali ih nećete (lako) naći na tržištima Evrope. Postoje i SM verzije (10W-40 i 20W-50) a glavna odlika 4000 serije su ZANIMLJIVE viskozne gradacije: 25W-50 i mnonogradna SAE 40 i 50 ulja (u API SL verzijama), koje su namenjene tržištima Afrike i Australije (i tropske klime uopšte) ali bi možda (bar multigradna varijanta) bila dobra ponuda i drugde. U svakom slučaju najkvalitetnija mnogradna ulja za benzinske motore (nedostatak SAE 30 na žalost isključuje upotrebu u Evropi osim u oblasti Mediterana). Total ovu seriju namenjuje i preporučuje za lake uslove vožnje i ako se prelazi malo km godišnje (čemu se pridružujem).
Serija 3000 je isto to (serija 5000 ili 4000) ali u API SJ verziji i namenjena je starijim vozilima. Ovo “starija” za tržišta Balkana znači “srednja” te bi ova serija, da su ova ulja dostupna, bila dobra ponuda na ovim područjima. Zapravo idealno za sve benzince pre 1996. ali i sve dizele pre common rail-a (praktično do iste godine) i bez ACEA B3 ili B4 zahteva.  Postoji i API SG/CF verzija 20W-50 ulja. Ovo je za automobile iz 80-tih koji se još kotrljaju a ima ih bar 10-tak % od ukupnog broja.

Total “Classic” serija.
Kako kaže proizvođač ulja sa “defence price” (odbramenom cenom, cenom za ekonomsku krizu)
Jeftinija od svoje sabraće sa istim specifikacijama. Zašto ne pohrliti (onda)?
Čim je cena u prvom planu to nije nikako dobro i bolje je izabrati 5000 umesto 7000 ako vam je skupo ili 7000 umesto 9000 kao i 4000 umesto 5000. Stoga ne vidim neku svhu postojanja ove serije (osim osvajanja tržišta male platežne moći i za “socijalu” na Zapadu). Jedino 5W-40 ulja imaju neku svrhu jer ne postoje u serijama 7000, 5000, 4000 i 3000 kao jeftinija alternativa za Quartz 9000.
Iako su ovo možda samo prepakovana ulja standardnih serija (čak i premium, npr. INEO kod C2 verzije), cena je nekako morala biti postignuta. Ne bih preterano da nagađam kako ali neki kompromis je morao da bude napravljen. Recimo da su korišćene sirovine koje su duže na skladištu … ili ulja standardnih serija koja su duže u magacinu (mislim na cisterne, kanistre i eventualno buriće a ne manja plastična pakovanja) ili tako nešto. A može biti i isto skuplje samo za onog ko to ne može da kupi (uzmi od svakog koliko može da plati). U svakom slučaju, dilema “tamnog vilajeta” ostaje (kupio ne kupio, kajaćeš se).

Tekst je duže bio u “pripremi” pa sam napabirčio još 1,5h da ga (ipak) završim, makar u skraćenom izdanju. Sledeći … krajem meseca.


92 коментара:

  1. Postovani Stevo,
    Dugo vec pratim ovaj blog i resih da se registrujem,ne bi li vam postavio jedno pitanje.
    Posedujem Pezoa 206,1.4 benzinac,8v,2003 godiste sa predjenih 160k.
    U auto je po preporuci majstora sipano Kroon Emperol 10w-40.
    Po preporuci proizvodjaca trebalo bi da ide 5W-30,verovatno za novo vozilo.
    Posto sada imam povoljnu priliku da kupim Statoil ulje,zeleo bi da predjem na Lazerway C3 5w-40,tj sa trenutne polusintetike na sintetiku.
    Pre odredjenog vremena sam odradio reparaciju glave zbog izgorelog dihtunga,promenjeni su ventili,vodjice i gumice.
    Auto ni pre ove zamene nije trosio ulje,sem tog sto je curelo na dihtungu.
    Koja je vasa preporuka za ulje zaq mog Pezoa. Hvala

    ОдговориИзбриши
  2. Poštovani g. Igore,
    Prvo da zahvalim što ste se registovali (lep znak pažnje, sve ređi u današnje vreme, eto ništa od toga nemam sem da je lepo odvojiti par minuta ... pa je lakše odvojiti vreme za odgovore i kad ga nemate).
    Dakle ovako:
    Peugeot NIJE striktno propisao (niti to, bar u ovom delu galaksije - za dalje ne bih znao, može i mora tako) viskoznu gradaciju za svoj motor. Mogu se koristii (pre svega):
    0/5W-30 ulja i 0/5W-40.
    Nije velika greška ni 10W-40 naročito posle deset(ak) godina i 100 hiljada milja.
    Kroon ulja su više nego dobra i iako to nije veliki i poznat brend, uvek ga preporučim, pogotovu što je holandska roba za Holandiju a na tlu Srbije, makar bila i malo iznad proseka cena čak i za premium brendove.
    Doduše, bolji izbor bi bilo ulje Specialsynth 5W-40 ... ili po mom ukusu 0W-40 (Helar).
    Lazerway C3 je ulje slično specialsynth-u tako da (naravno) možete koristiti to ulje, naročito ako je (tako) povoljno.
    Nemojte se ustezati da promenite brend ako ste sigurni u originalnost proizvoda a cena Vam odgovara. Uvek se možete vratiti na prethodni, bez ikakvih problema.
    Statoil su, inače, vrlo dobra ulja.
    Moja lična preporuka su 0W-40 ulja ALI ne po svaku cenu (skuplja su i do 50% od 5W-40 a razlika u kvalitetu svakako nije tolika).
    Praktično bilo koje 0W-40 (API SM ili više a sva su takva) je dovoljno dobro (i više od toga). Bukvalno!
    Počevši od Mobil 1, Motul X-Max i Castrol Edge, preko Kroon Helar ... Valvoline, Shell Ultra ... (Statoil više nema takvo u ponudi) ... G-energy (sad je i na nekoj akciji) ... Modriča ... bukvalno bilo koje iole poznatije (da možete biti sigurni u originalnost istog).
    Naravno još su isplatljivija 5W-40 ulja (opet bilo koje, čak pre "normal SAPS" ali ni to nije presudno).
    I naravno, min. za Vaš motor je (zapravo) API SL (SM nije ni postojao kad je motor napravljen, a ni SL kad je izbačen prvi put na tržište, pa je još preciznije rečeno API SJ minimum, minimuma ali sada je takva ulje teže naći i to su isključivo mineralna) tako da i 10W-40 dolaze u obzir ALI nikako (ali NIKAKO) sa punim intervalom zamene (24mes./30.000km) pa ni onim za "teške uslove" (koji bih Vam preporučio uz sintetička 0/5W-40 ulja; 12mes./20.000km) već maksimalno godinu dana ili 15000km. Pogotovu za malo stariji motor ... možda nije loše ni sa sintetikom ne prelaziti više od 15000km a sa PS 10 hiljada, naročito ako je veći deo toga u gradu.
    Pri prelasku sa PS na sintetičko ulje ne morate ispirati motor ili slično, malo bolje ocedite prethodno ulje (min. 30 minuta pri zagrejanom motoru od ispuštanja ulja) i zamenite (naravno) filter ulja. Idealno je ako ne zaostane više od 10% starog ulja, ali ni do 20% nije strašno (što više degradira više novo, ali to je opšte pravilo a ne samo pri prelazu na kvalitetnije ulje).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Hi ! Opet ja :) Posto nisam kod nas nasao "moje" standardno ulje LM 10-40+MoS2 za Alfu 156 (i usput ide i u Accenta) ovaj put stavio LukOil Genesis 5-40 premium SN/CF, a u Accent LukOil luxe 5-40 isto SN/CF. To prema tvojim opisima za ova ulja, a i nekako sam sigurniji da kod nas u Mak. niko nije lud da falsifikuje LukOil kad ima toliko nemaca koji trose samo Mobil, Castrol i sl.
    Sad pitanje:iako sam procitao sve sto sam nasao na blogu o ovim uljima, nije mi bas jasna razlika izmedju ova dva gore navedena ulja, oba su full sinteticka (?) i td. a razlika u ceni je cca 25% u korist Genesisa ? Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Kosta,
      Mogli ste i Luxe u oba motora, pa i 10W-40.
      Razlika je u sledećem:
      Genesis je Mid-SAPS ulje pa sa manje sulf. pepela (čitaj % aditiva) mora postići istu ili (čak) bolju zaštitu motora. Zato se koriste moderniji paketi aditiva (i busteri), čitaj: skuplji.
      Osnova (bazno ulje, od par baznih ulja, štokova) im je verovatno (potpuno) ista.
      Naravno razlika u ceni bi mogla biti i manja ali je Genesis modernije ulje i u trendu, a koristi se u novijim automobilima (gde i mora) gde se manje vodi računa o ceni ulja a više da bude adekvatno i što kvalitetnije.
      Kod starijih motora razlika je za akademska razmatranja i u praksi neće biti primetne razlike.
      Pozdrav!

      Избриши
  4. Pozdrav za g.Stevu kao i za sve ostale blogere,
    Nisam se dugo javljao nekim komentarom, ali to nikako ne znači da sve vreme nisam prisutan i da ne pratim i čitam sve ono što g. Steva napiše, isto kao što sam to činio i krajem 2009. godine kada sam slučajno saznao za blog.
    Elem, imam i jedno pitanje, pa ako ima vremena za odgovor, nije hitno.
    Naime, pre petnaestak dana uvezao sam u garažu po prvi put u životu auto sa diessel motorom – Mercedes A 180 cdi, dec. 2004. god, sa 230.000 km, sa DPF filterom, sa odličnim motorom, bez potrošnje ulja i sa besprekorno čistim izduvom. Uvidom u dokumentaciju utvrdio sam da je sve do sada sipano motorno ulje viskozne gradacije 0w40, kvalitativnog nivoa MB 229.31 (provereno). Odmah nakon kupovine zamenio sam ulje i ulio Eneos 5w40, MB 229.51(229.31). Interesuje me da li sam pogodio ulje.
    U vezi sa ovim, može li se poistovetiti (makar približno) MB 229.31 sa ACEA B4/C3. I iz ovog napisa (o Total-u) vidi se da se ulja sa malo pepela preporučuju za motore sa DPF filterima, ali interesuje me da li ulje sa malo više pepela može da šteti ovom filteru ako imamo u vidu činjenicu da motor ne troši ulje, ili ga troši u minimalnim količinama (zar Evrodizel potrošen recimo tokom 5.000 km prilikom sagorevanja ne oslobađa više gareži od minimalne količine ulja – 200 ml za isto vreme).
    Još jednom veliki pozdrav za jednog od najnesebičnijih ljudi, g. Stevu.
    U očekivanju novih tema, pozdrav od Save iz Leskovca.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Savo,
      Niste pogrešili!
      Ulja sa MB 229.51 ispunjavaju i 229.31 (i još su bolja). I nije razlika baš astronomska ali postoji.
      Naravno da su i 229.31 odgovarajuća.
      Eneos je jedno (od mnogih) dobrih ulja za Vaš motor, slobodno nastavite sa njim. Ono nema doduše važeće odobrenje ali ispunjava "nivo kvaliteta". Uostalom MB 229.31 je dopuna ACEA C3 i to u (nekim) detaljima. Jeste malo na višem nivou ali ne toliko da bi (naročito kod starijih motora) bilo neprimenjivo (čak i da ne ispunjava sve dodatne testove a verovatno ih ispunjava).
      ENEOS Premium Hyper 5W30 recimo ima zvanično MB 229.51 odobrenje. Ipak, 5W-40 mi se čini (malo) boljim rešenjem (i zbog strosti motora, radni sati plus godina proizvodnje, i zbog toplije klime).
      Mobil 1 ESP 0W-40 je verovatno još bolje (i skuplje) rešenje, verovatno jedno od najboljih uopšte.
      Za posebnu je temu (kako 200ml ulja može biti štetnije od 250-300 lit. dizela) po pitanju DPF?
      Što se sumpora tiče, rezultat je približno isti (oko 1g, tj. 2g ako se uzme 10ppm sumpora u gorivu, a obično je oko 5 ili čak i manje; za ulje je oko 0,3% za C3, pa mu dođe oko 0,5g).
      Već sa sulfatnim pepelom se stvar okreće u korist goriva, ali ni to nije neka razlika. Najveća je, zapravo, ona koja se tiče fosfora i cinka, koji se dodaju kroz adtive u ulje. E tu je gorivo nekoliko desetina ili stotina puta u prednosti, a ovi elementi deluju kao deaktivatori katalizatora.
      Malo skraćeno i aproksimirano ali dovoljno za objašnjenje "na prvu loptu".
      Ne odustajte od ACEA C3 ulja, iako će Vas (mnogi) ubeđivati u suprotno (što je potpuno pogrešno).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. A čađi (koja nesumnjivo utiče i razlog je postojanja DPF-a) će ionako biti više iz goriva.
      No, druga stvar je od krucijalnog značaja.
      I naravno, pitanje svih pitanja:
      Sve navedeno je tačno ALI koja je razlika između full SAPS ulja i mid SAPS u svemu tome?
      Ili: da li je isto ako je potrošnja prvog 3dl na (npr.) 5000km a drugog 2dl na isto km?
      Pošto Full SAPS ulja imaju oko 50% više sulfatnog pepela i (tek) 20-30% više Zn i P, koliko to može (pri maloj potrošnji ulja) uticati?
      I zdrava logika i računica pokazuju isto: ne tako mnogo kao što se predstavlja!
      Uostalom, Peugeot je za prvu generaciju motora sa DPF preporučivao quartz 9000!
      Jedini smisleni odgovor je da pri istoj potrošnji ulja (koja se zapravo i mora očekivati, za istu viskoznu gradaciju) efekat je (veoma) dugoročan i iskazuje se u (na primer) tome da će sistem za obradu izduvnih gasova raditi 250.000km umesto 300 hiljada ili tako nešto.
      Zašto ne Full SAPS? Još uvek su jeftinija, zar ne?
      Taj tip ulja zaista ima više aditiva (ne baš uvek, 504/507 imaju verovatno najviše od svih ulja za automobile) a izvesno detergenata i AW aditiva (čitaj ZDDP) ALI mid-saps ulja imaju modernije aditive, noviji tip detergenata, polimera (ne uvek) i ZDDP-a (kao što sam već napomenuo, postoji nekoliko, 3-4, osnovnih vrsta (zavisno od alkilnog lanca) ovog aditiva a koriste se i u kombinaciji).
      Tako da Mid-SAPS ulja sa manjim % (manje ppm) ispunjavaju iste zadatke u smislu zaštite od habanja uz čistiji motor (definitivno).
      Jedan ciklus (ili par njih) sa Full SAPS uljem neće pokvariti motor ili tako nešto (u većini slučajeva nikakva razlika) pa tu počinju i "kafanske priče" o tome kako je ACEA C# svetska (ekološka) zavera i tako nešto. Ako ćemo pravo, nešto malo istine u tome ima ALI nije zavera jer je sve to lepo objavljivano godinama pre izlaska standarda.
      Nemojmo zaboraviti revolucionarno izbacivanje olova iz benzina koje jeste bilo i ostalo najvažnija ekološka regulativa po ovom pitanju. Ipak, svaki mali napredak u tom smislu treba pozdraviti jer milijarde (valjda dve) vozila u svetu (zajedno) utiču itekako na životnu sredinu. Samanjiti to dejtvo (makar) za 10% nije mala stvar. Pri tome pružiti automobilu istu ili bolju zaštitu (5W-30 C3 ulja ne samo da ne zaostaju nego su često i bolja od 5W-40 A3/B4 po tom pitanju, kako sam više puta naveo).

      Избриши
    3. Gore je (očigledno) pogrešano navedeno, 2dl Full SAPS je ekvivalentno 3dl Mid-SAPS, a ne obratno. Za ovaj odnos je uticaj praktično isti.
      Ne menja na suštini, potoršnja ove dve vrste ulja ne bi trebalo da se posebno razlikuje a često (zbog "sintetičnije" osnove i "jačih" aditiva (makar manje, ali može biti i više, slučaj 504/507) bude i u korist MID ulja.

      Избриши
    4. Fosfor i Cink su veći problem kod benzinaca a sulfatni pepeo kod DPF ali uticaj je (negativan) u oba slučaja.

      Избриши
    5. Poslato na gmail:
      Poštovani g. Stevo, hvala na brzom i kao i uvek preciznom odgovoru.
      Poštone uspevam u više navrata da postavim komentar na blogu, pišem Vam ovako.
      Veliki pozdrav, Sava

      Избриши
  5. Pozdrav iz Hrvatske...mogu li g.Steva u Alfi 166 2.4 jtd 10v 2004 god. koristiti mobil 1 0w40 cijele godine pogotovo ljeti ili da sipam mobil 1 5w50???

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U principu DA, ali ne (baš) u praksi. Ipak je malo i stariji motor u pitanju. Možete probati, ništa loše motoru neće biti, jedino je moguća malo veća potrošnja ulja, pa se leti mora češće proveravati nivo u karteru.
      M1 5W-50 je sigurno dobro rešenje za celu godinu.
      U obzir (kao celugodišnja) dolaze i (doduše malobrojna) 10W-50 ulja.
      I naravno, ranije pominjana letnjo-zimska kombinacija (10W-50/60 i 0/5W-40).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. 5W-50 je verovatno idealna (optimalna) viskozna gradacija za Vaš motor uz celugodišnju primenu.
      Iako se to ne pominje ni u uputstvu ni u oil-finder-ima.
      Slobodno koristite to ulje.
      Ionako je preporučeni interval zamene 18 meseci (ili 20 hiljada km, mada za starije motore bolje da bude 15000km a 18 meseci može ostati i bolje je da onda ulje bude sintetičko, kao što je M1 5W-50 nego PS kao što su 10W-40).
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Zahvalnost za 196. prijavu. Novog člana nisam prepoznao (jer nemam mogućnosti, ili ne znam, za sortiranje po vremenu, članova) ali u svakom slučaju, hvala!

      Избриши
  6. Da ja iskoristim dok su pitanja besplatna :) Jeste li culi za ulja VAICO i eventualno misljenje o njima? Ovde ima dosta pozitivnih misljenja kod nekih servisera o ovim uljima posebno za nemacke automobile, a ja kazem da mi je to sumljivo cim ih dosad nisam sreo na ovom blogu. Sta bi vi stavili u na pr. AUDI A4 1.9 tdi 2001 god. sa skoro 200.000 km? Znam da je pitanje malo naivno (kao neko ko prvi put ulazi na ovaj blog) al da pokusam da zloupotrebim tvoje znanje :) Pozdrav !

    ОдговориИзбриши
  7. Iskreno, ne. Kao (veliki? relativna stvar) distributer delova (možda, čak, i proizvođač nekih), koliko su mi poznati, prilično je normalno da su brendirali i ulja koja verovatno neko drugi pravi. Gde idu delovi idu i ulja, zar ne?
    Ako sami prave, mogu biti solidna (Nemci su zaista pedantni pa su i manji proizvođači pouzdani, ali bih ipak birao one koji imaju, bar, zvanična odobrenja velikih automobilskih kompanija), a sva je prilika da to neko radi za njih, ako bih pogađao, tipovao bih na Fuchs.
    Ne bih dalje, jer mi zaista nije poznato (i prethodno su pretpostvke).
    Klasično VW 505.01 5W-40 (sintetsko) ulje, naročito ako je PD motor a dobro će doći i ako nije (stari 66kW motor iz sredine '90 što se ugrađivao do 2000 ili 2001.).
    Malo su "nakrkanija" ZDDP-om.
    Mogu se koristiti i ACEA C3 ulja (5W-40) ako je motor "kao nov" (odlično održavan) ali teško da takvog ima (ako ste prvi vlasnik ili kupili od nekoga koga znate)
    Inače (čak iako je PD, a naročito ako nije) bilo koje 5W-40 će odraditi posao.
    Mogu se koristiti i 10W-40 ulja ali to ne preporučujem (onda bolje 5W-50, npr. M1 PL).
    Lično bih sipao neko "505.01" ulje, mada moram priznati da ih je sve teže naći. Ako ne, verovatno neko modernije 5W-40 sa 502/505/505.01 a 5W-50 tek ako troškari ulje (ili 10W-50 pre nego 10W-40) ali ne preventivno.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  8. a da li posle 10w-60 Liqui Moly u dizel motor 2.4JTD,2003.god.koje sam sipao u martu,presao oko 7.500km,mogu odmah da sipam 5w-40,ili moram prvo 10w-40?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Možete odmah na 5W-40. Uzgred, za razliku od TS benzinaca, jtd-u je "manje potrebna" 10W-60 viskozna gradacija. Verovatno je bolje koristiti 5W-50 tokom cele godine, ili kod motora sa manje km se držati 5W-40 tokom cele godine.
      Uz sve to, ako se već 10W-60 koristi, ono se može koristiti i zimi (iako se slažem da je 5W-40/50 bolje zimi naročito za kratke relacije) tako da se ne mora menjati samo zbog niskih temp.
      15000km je sasvim dobar interval zamene, pa bi možda promena s proleća bila isplatljivije rešenje (pogotovu što se može pretpostaviti da, kao i većina, manje vozite zimi pa to može biti ne više od 12500km što je verovatno i idealno čak i za malo stariji motor).
      Kako god, češća zamena ulja nikad nije suvišna (malo više košta doduše). Možete odmah preći na 5W-40 što je i najbolje za ovaj motor.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Postovani,Vase mislenje mi je dragoceno, postujem i cenim svaki Vas komentar i predlog
      Hvala puno na objasnjenju,i savetu.
      Pozdrav,Nebojsa.

      Избриши
    3. Postovani,koje bi ulje Vi sipali u JTD motor,posle Liqui Moly Gt1 10w-60(koje sipam leti,i izvanredno se pokazalo,ne dimi ,necuju se ventili,mirniji rad motora,i utisak vece snage u vecem broju obrtaja).Imam dilemu izmedju Selenie WR 5W-40,Liqui Moly Top-tec 4100 5W-40 ili Liqui Moly 10w-40 MOS2?
      Znam da su sva tri ulja odlicna, i da necu da pogresim koje god sipao,prijace motoru,ali me ipak zanima Vase misljenje!Koje bi Vi izabrali od ova tri?Auto je presao 228.000km.
      Pozdrav,Nebojsa.

      Избриши
    4. Sami ste odgovorili. Bilo koje, biće dobro.
      Možda ipak LM MoS2 10W-40 (uzevši sve u obzir).
      Opšta preporuka bi bila neko od 5W-40 (inače).
      Pozdrav!

      Избриши
    5. Postovani,hvala na savetu.
      Sipacu ipak "Seleniu WR" 5W-40 zbog aditiva (disperant-deterdzent sastava) koje ste spominjali kao odlicno izbalansirane u njemu,zbog karbonskih ostataka,t.j garezi i smole,koja se sakuplja na usisnoj grani i u EGR ventilu,pa pred leto idem na LM 10W-40 MoS2,jer sam zakljucio da ovom motoru i turbini veoma prija leti gusce ulje,samo ovo LM posto je mineralna osnova morace da se doliva ,zato sam koristio LM gt1 10W-60,i nije trosio ni 2dl.na 10.000km.i motor tise radi.E sad,sta moze da strada zbog toga nije mi jasno?Mislim da je LM-GT1, 10W-60 vrhunsko za ovaj motor,i kilometrazu preko 250.000km.Sta po Vama moze zimi da strada koriscenjem ovog ulja u JTD motoru?Znam da pumpabilnost,tacka stisjavanja,viskozitet fabricki nisu preporuka za ovo ulje u ovaj motor,ali ja u praksi vidim da mi motor tise radi,ne trosi ulje,cistiji je,bolje vuce na vecim obrtajima.Malo sam zbunjen cinjenicom, da u JTD motor mora striktno 5W-40,a u mom primeru se vidi da i gusca ulja rade odlicno u njemu.Interesuje me u cemu je "kvaka" mog zapazanja,t.j iskustva dobrog rada motora ,sa spojem 2.4JTD,10v/150ks-R5 motora i LM GT1,RaceTech. 10W-60 i to tokom cele godine?
      Hvala,Pozdrav!
      Nebojsa

      Избриши
    6. Poštovani,
      Selenia WR uz 5W-40 je sigurno bolje zimi. LM bi moglo da se koristi leti. Tu ste u pravu.
      Eto, niste prvi koji je bolje odgovorio od mene ali mi je drago da ste ovu sitnicu primetili makar razlike bile distinktivne.
      Kako god, Race Tech (i tu ste u pravu, pa potvrđujem vašu sumnju) se može koristiti i cele godine, što i pored visoke cene ulja može biti i jeftinija varijanta! Pogotovu što je potrošnja ulja sa njim mnogo manja.
      Sve do -20°C je o.k.
      Jedino bih promenio ulje ako ste već prešli 10 hiljada km sa njim (sad pred zimu).
      Problem donekle može biti mnogo kratkih, gradskih, relacija zimi ... Probajte da izvezete auto bar jednom mesečno (biće i suvih i toplijih perioda tokom zime) van grada i to je rešeno.
      Pozdrav!

      Избриши
    7. Uzgred ... 5W-50 je takođe dobro rešenje za celu godinu! Mada je tu izbor ograničen.
      U svakom slučaju svako ulje koje ispunjava ACEA B4 je dovoljno dobro (a tu je i Race Tech GT1).

      Избриши
    8. Postovani,
      Hvala Vam na savetu i predlogu, da ipak posle evo bas 10.000km. (kako ste tacno pogodili,jer sam zaista presao od maja do danas 9.326km. sa Liqui-Moly,Race Tech GT1) sipam Seleniu WR 5W-40.Mogao sam kao sto ste mi preporucili da izvezem do idealnih 12.000km. sa ovim Race Tech GT1,ali posto zivim u planinskom kraju,na relaciji Brus-Kopaonik,bolje je da bude 5w-40 u motoru,jer ima 20-ak dana kada je zaista i -30C.
      Srdacan pozdrav!
      Nebojsa

      Избриши
    9. Za Vaš kraj je 5W praktično obavezno za zimu!
      Dakle 5W-40/50. Selenia WR je sasvim u redu.
      Pozdrav!

      Избриши
    10. Postovani,imam problem sa ozracivanjem sistema za kocenje sa ABS-om!Naime krenuo sam sa procedurom kao mnogo puta pre,izvukao staro ulje koliko je moglo iz posude za KT,dosipao novo ulje ispustao vazduh pocev od prednjih tockova,ka zadnjim,dok je prijatelj drukao(stiskao)kocnicu,i dolivao novo ulje u posudu koko bi nivo opadao dok sam ja ispustao staro ulje i vazduh sve dok ne potece novo cisto ulje.Medjutim ,sada cim pipnem kocnicu,kljesta na sva 4tocka zakovu za diskove.Kada malo odpustim ulje na bilo kom cilindru,ljesta odpuste,ali kako zakocim ponovo zakovu i neznam sta da radim.Koji je Vas predlog da li treba da upalim da radi motor t.j pumpa ABS-a,ili ne(ranije sam to radio tako sto ispustim na sva 4 tocka ulje prirodnim padom,zavrnem sisice,dolijem ulje i onda ozracim.Koji je Vas predlog i savet, kako i sta da radim,jer auto mi stoji u dvoristu,a ako ga pokrenem izgorecu lamelu, upalicu plocice i diskove cu da pregrejem,cim pipnem kocnicu,da bih do prvog servisa,i majstora?

      Избриши
    11. Poštovani,
      Teško ćete se izvući bez intervencije majstora.
      Nisu svi ABS sistemi isti, a procedura može biti različita. U principu je teže izbaciti vazduh, a očigledno da je on ušao u sistem i sada imate problem. Nikako do majstora kolima, ili dovedite istog ili odšlepajte automobil do najbližeg servisa.
      KOd ABS sisema su od velike pomoći posebni alati (vakuumski) mada je procedura manje-više ista (opšta) ukoliko servisnom procedurom za Vaše vozilo nije drugačije predviđeno.
      Ne bih da nagađam (niti sam stručan za to, ipak nisam serviser) kako to da uradite na vašem vozilu (niti je to "na daljinu" i moguće).
      Dakle, savet je da nađete stručnog čoveka da Vam reši problem (samo ćete se dalje uplitati i pogoršavati problem).
      Pozdrav!

      Избриши
    12. Hvala na savetu!
      Problem resen(jos 3.novembra) dijagnost.kompom je odblokirana pumpa ABS-a,koja je zapravo pravila problem,jer nije bila u funkciji.Aktivira se softverski preko programa za Fijat grupaciju,i ozracivanje odraditi klasicno,drukanje,ispustanje starog ulja i sipanje novog,kada krene cisto ulje zavrnuti sisice na cilindrima, uz obavezno ukljucen motor.Sve reseno za 15min.
      Pozdrav!

      Избриши
    13. U motor sipano "Selenia WR, 5W-40",zamenjen i filter naravno,i motor Alfe 156 2.4JTD "prede" kao macka.Nikakvih promena u zvuku,tih i miran rad,uz malo manju potroslju goriva,za 0.3lit.prosek po putnom kompjuteru.Sa guscim uljem koje sipam leti, Liqui-Moly Race Tech.10W-60,potrosnja je bila 6.4lit/100km,a sa Seleniom WR,5W-40 potrosnja je 6.1lit/100km.(prosek).
      Hvala,pozdrav!
      Nebojsa

      Избриши
    14. Hvala Vama na informacijama.
      Eto sad i drugi mogu da sami zamene kočioni fluid na istom ili sličnom vozilu.
      Dakle, klasična procedura, jedino uz upaljeni motor (zbog električne pumpe). Čak je i "deblokada" iste laka (uz comp i sofver).
      Drago mi je da je lako rešeno.
      Što se ulja tiče, sve je u granicama očekivanog.
      Prava vrednost (i prednost) 5W-40 će se videti na mrazu. Može se koristiti i cele godine (ako se ne forsira). Doduše ni 10W-60 nije za izbegavanje ako se dva puta menja ulje u godini.
      Eto jedne od (boljih) kombinacija za motore sa mnogo km u sebi. Naravno, zavisi i od toga koliko se automobil upotrebljava.
      Pozdrav!

      Избриши
  9. Poštovani,

    Kao prvo da Vas pozdravim i izrazim poštovanje prema ovom znanju kojeg posjedujete i strpljivosti da odgovorite na pitanja. Poslije dosta lutanja internetom i obiljem informacija, našao sam ovaj blog preko preporuke. Želim da ako je moguće skratite moje muke u traženju informacija oko ulja koje trebam zamijeniti na sledećem servisu. Vozim Mazdu 6 prve generacije. Diesel 2.0 , RF5C motor, 100kw, 136ks, prešla 250.000km nema DPF. Uvezena iz Njemačke i tamo su sipali na redovnim servisima ulje 10w40 , vjerovatno je do 200k sipano 5w30. To sam ulje originalno Dexelia sipao i prilikom moje prve zamjene. To ulje više ne mogu naći u CG a nosio sam se mišlju da promijenim za neko drugo. Da li da ostanem pri istom 10w40 ili bi mi predložili nešto drugo. Nemam problem sa potrošnjom ulja. Ovdje u CG je zimi klima povoljnija, nisu ekstremne hladnoće, ljeti prelazi 40 pa se nosim mišlju da pređem na 5w40 ali ta gradacija nije pominjana u preporukama za mazdin model kojeg imam u manualu.

    Unaprijed zahvalan.

    Stevan, Podgorica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani imenjače,
      5W-40 je verovatno idealno. Ne pominje se ali praktično bilo koje (originalno) dolazi u obzir.
      Jedino što i 10W-40 (uz nižu cenu) može da uradi isti posao. Naročito uzevši starost vozila, to što je već sipano nekoliko puta i (pre svega) topliju klimu (zbog koje od 5W-40 nema mnogo koristi, mislim na viskoznu gradaciju a ne i opšti kvalitet).
      Bilo koje kvalitetnije 10w-40 ulje dolazi u obzir.
      Dexelia nije ništa specijalno (čak je tek A3/B3) i specifičnost je nešto niža tačka tečenja (ništa bitno) i visoka TBN vrednost (takođe ne posebno bitno).
      Dakle bilo koje 10W-40 ACEA A3/B3/B4.
      Npr. Mobil Super 2000 X1, Shell Helix HX7, Texaco (Petrol), Total 7000, Lukoil, Eko Helenic ... šta god je dostupno u CG (Podgorici).
      Menjante na 15000km ili ako više vozite u gradu na 10.000km, ali i ranije (ako istekne godinu dana). Fabrika dopušta nešto više ali ipak imate dosta km u tom motoru (automobilu) ... Mazda može preći i dvostruko više pa samo redovno menjajte ulje (i sprovodite plan održavanja) i uživajte!
      Dakle:
      1) 10W-40
      2) 5W-40
      Nema više (šta) ... 5W-30 (pod "4").
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Zahvaljujem na brzom odgovoru. Išao sam logikom da dexelia jeste najbolja opcija s obzirom da je mazda preporučuje. Dexeliu je proizvodio elf, takođe se i sada proizvodi ali pod drugim nazivom. Mobil Super 2000 su mi odma predložili u jednoj radnji u kojoj sam tražio filtere. Ispostavlja se da je to bio vaš prvi predlog :) .. Doduše moram se raspitati da li je original i ko sve može proizvoditi ulja tog proizvođača. Jako puno se govori da ovdje kod nas malo ko prodaje originalna ulja...

      Još jednom hvala i srdačan pozdrav.

      Избриши
  10. Postovanje, mozete li pojasniti razliku izmedju total ineo ecs i mc3 ulja? Hvala.

    (Kia Ceed 1.4 benzin 2017)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovan g. Dino,
      Jedina razlika je u HTHS vrednosti (viskoznost na 150 °C i velikim smicajnim naponima) što je direktno proporcionalno potrošnji goriva (makar razlika bila 0,5-1,5%). Zaštita motora (ako su dizajnirani za tako nešto, vaš jeste ali uslovno; jer ne važi za subtropske uslove (Srednji Istok, npr.) je pri tome identična.
      Ipak, pri teškim uslovima eksploatacije i/ili visokim temperaturama okoline, HTHS od 3,5 i više je "sigurnija" varijanta.
      Dakle, za ECS možete uštedeti nekih 1% goriva, uz dobru zaštitu motora (naročito u prvih 100k km).
      Total MC3 je bolja varijanta za teške (ekstremne uslove).
      Za novo vozilo je praktično svejedno.
      Dalje, ako izuzmemo ovu dilemu nakon pra godina (100k km) razmotrite neko 0W-40 ulje; može i od samog starta ako vozite u mešovitim (a teškim) uslovima. Posle 100k km (ili 150k km) može se razmotriti i prelazak na 5W-40 (jeftinija varijanta), ali bez obaveze (ne mora biti bolje samo postaje jednako atraktivna varijanta).
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Postovani vektra 1.8i 1992 presla 290000 vozi se 99 posto nankratkim relacijama od po 2 -3 km troskari ulje pola litra na 1000 km koje koristi se mineralno 15w40 Motul ali je motor pomalo bucan posle Elfa kog bas trosi koja je vasa preporuka Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Rade,
      Deluje mi da bi neko 10W-60 ulje bilo idealno kao celugodišnje, ili da zimi koristite 5W-50 a leti 15W-50 ili 20W-50.
      Motul je o.k. (za 15W-50 i 20W-50, 5W-50 nemaju kao ni 10W-60 ali Mobil 1 je odličan izbor (malo, doduše, skuplji), a može i neko jeftinije iz te kategorije).
      Pozdrav!

      Избриши
  12. Postovani dali smem u letnjem periodu da dosipam za troskarenje 20w50 u 15w40
    stari motor presao preko dvesta hiljada omega a

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Da. Naravno.
      Najbolje je koristiti istu seriju ulja, istog proizvođača, npr. (kad smo već u temi) Total 5000 u ovim viskozitetima.
      Opel omega A može da koristi 15W-40 ulja, što je za celu godinu (i malo km) bolje rešenje (20W-50 nije za zimu, tako da je tek za "letnje" pa je jeftinije koristiti ga samo za dolivanje kod troškarenja i to leti). Ukoliko baš prelazite više od 10 hiljada km, razmislite da leti bude čisto 20W-50 a zimi 15W-40.
      Pozdrav!

      Избриши
  13. Postovani Stevo, vec ste mi par puta pomogli oko izbora ulja. Sada sam u maloj nedoumici.
    Imam mogucnost nabavke Total ulja preko Technolub distributera i po jako primamljevim cenama. Da li mogu da racunam na autenticnost ulja ?

    Ako jeste, onda mi treba preporuka za Fiat Croma 2010 1.9 DPF 110kw i za Citroen C3 2004, 1.1 benzin 44kw...
    Prema Total Oil Finder-u preporucuju se slicna ulja za oba vozila..
    Da li je Total Ineo ECS 5W30 resenje za oba vozila ?
    I da, sa Cromom (170.000km)se prelazi godisnje oko 15.000km, a sa C3 (95.000km) do 10.000km, uglavnom gradske voznje /..
    Hvala puno unapred ..
    Marko

    ОдговориИзбриши
  14. Poštovani g. Marko,
    Technolub je pouzdan distributer Total-a. Originalnost je zagarantovana. Cena je niska ali to je poslovna politika Total-a (ispravna) za Region (btw. i u Evropi su povoljniji od drugih Mejdžorsa, čisto da ne bude zabune).
    Total Ineo ECS 5W30 jeste rešenje za oba vozila.
    Doduše, za benzinac bi neko "obično" 5W-40 (npr. Total 9000) možda bilo i bolje, ali motor je "kao nov" (95k km) i koristi se u gradu pa to nije tako izvesno. Svakako je jednostavnije koristiti jedno ulje (ako može, a može) u oba vozila.
    Ukoliko je potrošnja ulja kod benzinca umerena (do litar na tih 10k km) onda najbolje da koristite ECS.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  15. Hala puno na brzom odgovoru, kao i na smernicama ..
    Inace, sto se tice Crome, serviser mi je prethodni put sipao Castrol Edge 5W30 LongLife koje je 504/507, ACEA C3 specifikacije. Verujem da je serviser hteo na najbolji nacin na sacuva DPF, ali mi deluje malo previse. Inace potrosnja na 11.500km je bila oko 600gr .. Mozda ipak i nije bilo tako adekvatno ?
    Pozdrav i hvala jos jednom

    ОдговориИзбриши
  16. Poštovani g. Marko,
    Ovo nisam razumeo u potpunosti.
    ACEA C3 je o.k. i za razliku od C2 postoji i u 5W-40 varijanti (i to može u oba motora).
    POtrošnja nije bila velika, tako da to nije razlog da se 5W-30 ne koristi.
    VW 504/507 varijanta Total-a je INEO LL, ali mislim da je MC3 (5W30 ili 5W40) (još) bolji izbor (i nešto malo jeftiniji).
    Dakle, imate tri varijante (C2 i C3 5W30 te C3 5W40) koje mogu u oba motora.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  17. Samo sam hteo da napisem sta je bilo u motoru na prethodnoj zameni. I da nisam bio siguran koliko je Castrol Edge 5W30 LL bio adekvatan za Fiat Cromu multijet ..
    Sve je ok. Vec sam narucio Total Ineo ECS 5W30 .. :)Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  18. Postovani Stevo ako moze samo da pojasnite razliku od Total Quartz Ineo longlife 5w30 i Total Quartz Ineo MC3
    Da li bas oba zadovoljavaju recimo vw 504.00/507.00 i koje ulje je bolje po Vama(i zasto ?)sipati u motor Vw
    Zbog cega bi recimo bolji izbor bio MC3( iz gornjeg posta), kao sto ste naveli(cak 5w30 i 5w40)
    Od recimo Ineo longlife 5w30
    Malo me buni jer cini mi se MC3 nema vw 507.00(ili gresim?)
    Žarko

    ОдговориИзбриши
  19. Postovani g.Stevo!
    Mozete li mi malo vise reci o ulju Total Ineo Longlife 5w30!
    To je za diesel motore VW,recimo,507.00 specifikacije!
    Kako bi ga Ví rangirali ili uporedili sa odgovarajucim Castrolom 5w30 ili Mobil 1 ESP 5w30(
    Samo da dodam da sam skeptik zbog moguceg falsifikovanja ulja ovih Marki,Brendova,uz recimo jos Shell)
    Da li je Total Ineo dobra alternativa ovim Gore pobrojanim(mozda i recimo Bolja ako predpostavimo da se bas toliko ne falsira)
    Predubedjenje je da je Manja mogucnost falsifikata nego kod Gore pobrojanih
    Pretpostavka je da je ulje Rumunsko !
    Direktno iz njihovih pogona!
    Pa molim Vas za misljenje i odgovor
    Hvala
    Zoran Vasic

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. POštovani g Zorane,
      Potpuno saglasan sa svime što ste napisali.
      Ulje je "tu negde", u praktičnom smislu identično (veoma slično, razlike u nijansama) sa Castrol ili Mobil.
      Pozdrav!

      Избриши
  20. Gospodine Stevo
    Na ovo iznad da samo dodam:
    Novo je Total classic 5w30 9 ll ulje
    Sad ga preporucuju umesto Total Ineo ll 5w30!
    Nadjeno na direktnom sajtu Totala,a čini se i da ima bolje karakteristike,malo poboljsano u odnosu na Ineo ll
    Zamolio bih za komentar,iako neznam da li ga uopste ima na rafovima prodavaca kod nas.
    Dakle Total classic 9 ll 5w30
    Hvala
    Zoran Vasic

    ОдговориИзбриши
  21. Poštovani,
    MIslim da je to ulje za neka tržišta ali verovatno se kod nas ne može naći. Da, izgleda malo bolje, ali nema zvanične evropske specifikacije (npr. MB) pa ... držao bih se INEO serije čak i da ga ima ovde. Btw. može biti i isto ulje ili tek različito zbog drugih baznih ulja koja se koriste u nekim drugim regionima (npr. Aziji, Rusiji i sl.).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  22. Postovani STEVO
    Molim Vas,za VW 505.01 sta je bolje:po Vama
    Total 9000 5W40 ili
    Total Ineo MC3 5W30
    i zbog cega?
    I mozete li mi jos preporuciti neko ulje drugih proizvodjaca-brendova sem Castrola i Shela,i koje ulje bi Vi recimo preporučili od tih brendova?
    Hvala
    Miloš

    ОдговориИзбриши
  23. Poštovani g. Miloše,
    INEO sasvim sigurno jer 9000 (quartz) nema 505.01 specifikaciju. Ako ste mislili da li 5W-30 ili 5W-40, uglavnom 5W-40 (osim novijih vozila, ne starijih od 5-6 god. i ako više gradske vožnje).
    Castrol je samo pitanje cene, Edge kao prvi izbor, Magnatec kao isplatljiviji izbor.
    Shell 505.01 ima u 5W-30 ali ne i u 5W-40 (bar ne šire dostupno) pa ako se se pronašli u razlozima za tu visk. grad. onda ima nekoliko njihovih ulja (ne mogu da se setim morao bih da guglam, pa možete i Vi, njihovi nazivi su "noćna mora").
    HX7 ECT je ulje u 5W40 (ako se dobro sećam).
    Motul 505.01 Specific je odličan izbor.
    Kroon SPECIALSYNTH MSP 5W-40 je odlično ulje sa 505.01 specifikacijom, preporučujem!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  24. Postovani
    Gospodine Stevo!
    Molim Vasu preporuku za ulje
    Radi se o specifikaciji ulja VW 504.00/507.00
    Izbor je ;
    -Total Ineo Longlife 5w30
    -Shell Helix HX 8 Ect 5w30
    -Shell Helix Ultra ECT 5W-30 C3
    Koje biste mi Vi ulje preporucili ?
    I zašto?
    Odnos kvaliteta i cene?

    Pod 2.
    I ako moze jos samo u vezi Shell ulja:
    Kakva je uopste razlika izmedju ova 2 Shellova ulja,oba ispunjavaju specifikaciju Vw?
    Koje je mozda novije i bolje od ta 2 Shellova ulja?
    Napomena:
    Ulje menjam 1 x godisnje,ili maximálno na 15.000km!
    Hvala
    Daxy

    ОдговориИзбриши
  25. Poštovani,
    Izvinjavam se zbog velikog kašnjenja ali je bilo uslovljeno godišnjim odmorom i nemogućnošću da se povežem na Wi-Fi laptopom.
    Preporuka je da koristie Total jer na 15000 km i promenu svake godine ni nijansa nijanse (ako uopšte) ne dolazi do izražaja. Total jer je jeftiniji (makar koliko). Nije lošije ulje.
    Ako već idemo u nijansu nijanse Ultra je toliko bolje (ili možda bolje reći - drugačije).
    Ima veći indeks viskoznosti uz isti paket aditiva, što znači neznatno bolju bazu.
    Ali to u praksi nema neki značaj (čak ni mali).
    Oba ulja su sintetička (verovatno na bazi GTL baznih ulja).
    (ovo na osnovu podataka iz TDS iz 2015, što ne mora da bude tačno i danas; otprilike HX8 je iznad HX7 a Ultra serija iznad HX8 (ali uz manju razliku nego između prethodnih).
    Ukoliko je razlika u ceni veća od 10 do 15% onda je jeftinije (pretpostavljam HX8) isplatljivije (manja je razlika u performansama, tj. jedva je merljiva a kamoli u praksi, na 15k km potpuno zanemarljivo).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  26. Postovanje
    Zahvaljujem Vam na odgovoru g.Stevo!
    Da,u pravu ste,Total Ineo je svakako dobro ulje,i da,bas tako,mozda za nijansu jeftinije
    od recimo Shell hx8 Ect 5w30.
    Samo mala napomena-Ultra je kao sto kazete mozda na papíru najbolje...Ali-uvek to ali-i to sam video -samo je u 0w30 za specifikaciju 504/507.00-te Stoga dajem prednost ulju 5w30)
    Svako dobro
    Daxi

    ОдговориИзбриши
  27. Gospodine Stevo!
    Evo najnovije iz Berlína,
    Za Total Ineo Longlife 5w30
    (Na Ceskom jezíku)
    Poboljsani rezultati činí mi se u odnosu na Total Quartz Ineo Longlife 5w30!
    parametry metoda jednotka hodnota
    Hustota při 15 ° C ASTM D 1298 kg / m³
    842
    Viskozita při 40 ° C ASTM D 445 mm² / s
    66,5
    Viskozita při 100 ° C ASTM D 445 mm² / s
    11.7
    Index viskozity ASTM D 2270
    173
    Bod vzplanutí ASTM D 92 ° C
    238
    Bod tuhnutí ASTM D 97 ° C
    -48
    TBN ASTM D 2896 mg KOH / g
    8.7
    * Výše uvedené charakteristické hodnoty jsou získány s obvyklou tolerancí ve výrobě a nejsou specifikací.
    Hvala na paznji!
    p.s. izgleda bas vrlo dobri rezultati za ovo ulje
    Sve Najbolje
    Daxi

    ОдговориИзбриши
  28. Oprostite,Evo šaljem original;
    Da nebi bilo zabune
    Berlín,avgust 2021
    https://schmierstoff-motoroel-fett.total.de/cat/PG/A0001/datasheet.xhtml;jsessionid=F57C5443F011AA2039AE72E1C2702C34?configId=total&locale=de&category=web_total_auto_pkw_m&classification=web&name=QUARTZ+INEO+LONG+LIFE+5W-30
    Pozdrav
    Daxi

    ОдговориИзбриши
  29. Postovani g.Stevo.
    Samo da priupitam,jer moj komsija koristi ulje Total Ineo mc3 5w40 za motor VW 2.0 TDI sa filterom Dpf!
    Tacno ulje ima odobrenje MB ,ali nema od VW!
    Koliko znam,ide total Ineo Longlife 5w30!
    A on kaze samo je gradacija drugacija,umjesto 5w30 on daje 5w40! I kaze ulje ima C3!
    Da li je to ispravno?
    Ja sam ostao u čudu !
    Ali eto,njemu radi!
    Da li je to dobro ,ili ne,ja neznam???
    Uglavnom,Golf ide i vozi sa tim uljem!!!!????
    Molim Vas za Vaš cenjeni komentar o ovome!
    Žarko

    ОдговориИзбриши
  30. Poštovani,
    U pravu ste u potpunosti (ne sećam se tačno kad ali VW je promenio mogućnost korišćenja VW 505.01 ulja za te motore; možda za Euro 5 još i nekako a za Euro 6 sigurno NE).
    No, razlika u kvalitetu je mala pa to "drži vodu" za promenu na max. 15000 km (ili godinu dana).
    Naročito kod starijih vozila.
    Moj savet je da se ipak držite fabričke preporuke (iako je nešto skuplje). Veća (viša) viskoznost donekle donosi benefit kod starijih motora (a ne smeta DP Filteru) ali je VW 504/507 pravi izbor za motore u dobrom stanju.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  31. Postovani Stevo!
    Hvala na savetu,svakako ja se držim norme!
    Sto je sigurno,sigurno je!
    (Znamo za 5w30 i 0W30,Ali sto rece drugi moj poznanik,steta mozda sto ta specifikacija nema 5w40!!!!)
    Hvala i ziveli
    Žarko

    ОдговориИзбриши
  32. Postovani Stalker!
    Videh negde da ulje Total Ineo Longlife 5w30 moze "izdrzati" do 50.000km do sledece promene ulja?!
    Da li je to samo "marketing",ili stvarnost...?
    Vozim taxi,pa me zanima,jer ipak predjem mnogo kilometara godisnje,pa kad bi Vi preporucili zamenu ulja(možda na 30.000km,ili cak mozda ranije?)
    Kad po Vama ulje počne gubiti svoja svojstva?
    Da li kad promení boju-pocrni?
    Ili mnogo ranije?
    Ili je vezano za godisnje_vremenski period?
    Vas savet za one koji prelaze puno godisnje?Kad menjati?
    A koji je savet za one koji prelaze manje?
    Naravno,najvise je gradske voznje,predpostavljate vec!
    Servisi oficijalni -menjaju na svake 2 godine,ili do 30000km pa sta pre nastupi,
    -drugi menjaju prema kompjuteru auta koji se sam oglasi-da li vremenski ili kad mozda ulje počne gubiti svoja svojstva-oglasi se lampica,ili prema datumu!
    -Treci vole da menjaju 1 x godisnje ili do 15000km,dok ima i onih sto menjaju ulje vec posle predjenih cca.8000-10000km.!?
    Ipak,radi se o Longlife ulju,te stoga i ovo moje pitanje!
    Puno pozdrava
    Maxi-taxi

    ОдговориИзбриши
  33. Poštovani,
    Mnogo je pitanja (ili makar podpitanja) pa ću se koncentrisati samo na kratak odgovor.
    50k km je moguće (i verovatno je testirano, obično ide 2x od preporučenog). Ipak, to je u manje-više idealnim uslovima rada motora (mešovita vožnja, kalendarski kratak razmak između zamena).
    Šta ko vozi mnogo?
    Zavisi od načina upotrebe.
    Za vožnju van grada i po propisima (bez velkih napora motora) ne bih menjao ispod 30k km ali ni preko (ovde par hiljada km, npr. 35k km nije od velikog značaja). Znači ako se to izveze za manje od godinu dana. Ako se vozi malo onda pre jednom godišnje bez obzira na km (naročito ako je ispod 10k km).
    Svakako ne preko 30k km za zamenu ulja u mešovitoj vožnji!
    E sad, taksi služba ... prilično teški uslovi vožnje (dobro, motor nije često hladan ali se vozi sporo, često oko 30 km/h ili sporije).
    Znači, ovo su "severe" uslovi vožnje pa po njima treba i postupiti (kod većine to je 2/3 ili 1/2 normalnog intervala). Kod VW motora je uglavnom za fiksne intervale zamene (15000 km).
    Doduše to se izveze za par meseci pa bi moglo i više. Koliko više?
    1) Po kompjuteru ako Vaše vozilo ima tu opciju (uzima u obzir uslove vožnje). Doduše, ovde bi moglo da bude i manje od 15k km ali recimo da može biti i nešto preko.
    2) Fiksni interval od 20k km. Malo napamet ali se uklapa u radne sate motora. VW 504/507 dopušta najviše (650 rh, svi drugi do 500 rh), ne računajući VW 503.01 koji ide čak i nešto preko ali recimo da je tu negde.
    Dakle 650 rh u gradu ... to je cca. 20k km.
    Procenite i sami (ili koristite prosečnu brzinu sa table). Dodatno, dosta rada u leru ...
    15-20k km je nešto (naj)razumno(ije).
    Čuveni test taksi službe u New York-u je pomalo zastareo (priča je išla da je 10k km max.) i pomalo "navijački".
    Kako god, po testovima ulja, to može više.
    Ipak, najbolje se držati saveta proizvođača (i zvaničnih servisa). Onih 30k km je ipak za standardne uslove.
    Dakle ne mora baš 15000 km ali ne bih preporučuo ni više od 20.000 km. Znam da nije isto 2, 3 ili 4 zamene ulja u toku godine ali ne treba preterivati. Nije da 30k km nije moguće ali nije idealno za taxi službu.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  34. Mnogo Vam hvala na zaista poučnom i iscrpnom odgovoru!
    Trudio sam se i sam verujte da menjam bas tako,oko ili nesto malo preko tih 15000km maximálno!Nikad mi nije 1 ulje "izdrzalo" dve zime!Naravno,kod taxíja su cešce promene!
    U pravu ste,nisu to idealni uslovi voznje!
    Samo prvu zamenu sam imao na tih famoznih 30000km!
    I Bogami,secam se da je ulje bilo bas tamno(tad sam imao Castrol edge 5w30)
    Posle sam promenio na jeftiniji Shell Helix HX 8 Ect.
    Sve najbolje

    ОдговориИзбриши
  35. Mala dopuna - ulje pocrni posle par hiljada km čak i kod benzinaca, a kod dizelaša je to i ranije. Dobro, potpuno crno kod benzinaca bude dosta kasnije a kod dizelaša ... pa posle više od 5-6 hiljada km.
    To, naravno, nije razlog za zamenu ulja!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  36. Poštovani gospodine Stevo, imam malu nedoumicu u vezi korištenja ulja, naime imam Citroen jumper 2.0BLUEHDI od 160ks iz 2017. godine, kombi je prešao 185000km i ugašen mu je dpf i adblue, koje ulje mi je sada najbolje da koristim? Do sada je korišteno total first 0w30 ali mislim da više nema potrebe za tim uljem. Kombi će od sada raditi duže svakodnevne ture i mjesečno prelaziti oko 15000km, ulje bi mjenjao okvirno jednom mjesečno na toj nekoj kilometraži, +- par hiljada?
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  37. Poštovani g. Stefane (imenjače),
    Kao neko ko je tehnolog i (makar ne primarno) se bavi ekologijom, NE mogu podržati (inače jako popularno na Balkanu) isključivanje sistema za obradu gasova (dizeli makar i Euro 6 bez toga su prave pokretne "ekološke katastrofe").
    Kako proći tehnički? (vodite računa o tome).
    No, šta je tu je, odgovor je sledeći:
    Bez obzira što ne koristite DPF ineo First je i dalje dobar izbor (naročito za stani-kreni vožnju, no Vi navodite pretežno duge relacije, kad je manje od značaja). Sa ovim uljem ćete postići najbolju uštedu goriva te najčistiji motor.
    Alternativno bi Total INEO ECS (ACEA C2) SAE 5W-30.
    Kao drugo alternativno rešenje možete koristiti ACEA C2/C3 ulja (SAE 5W-30), kao što je npr. Total Quartz INEO (Classic) C2/C3.
    Ulja koja ne ispunjavaju ACEA C standarde ne bih preporučio (nije da ne može ali je loše rešenje, naročito za gradsku vožnju i dostavu).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  38. Btw.
    Mislim da je Citroen namenio produžene intervale zamene (i preko 30k km) za Vaš model. Sa bilo kojim od gore navedenih bi mogli da menjate na 30k km (dva meseca). Ovo naročito zbog dugih relacija i kratkog vremena između servisnih intervala. Ušteda vremena i novca. Vremenom (npr. kad napravite 250k km) se to može (treba) skratiti na cca. 20k km (±10%).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  39. Uzeo sam Total 10/40 7000
    API SN/CF
    ACEA A3/B4, MB Approval 229.3
    Odobrenje Fiat 9.55535-G2 za 1.9 JTD 2003
    Dal ce odgovarati

    ОдговориИзбриши
  40. Poštovani g. Bojane,
    Naravno. Ovo ulje je takođe jedno od najboljih u ovoj kategoriji. Ne zaostaje za pominjanim MOL uljem (jedino što ste u prethodnom pitanju baš tražili MOL varijantu, inače ovo je jednako dobro ili bolje).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  41. Vektra a 2.0 benzin 116 konja motor je eblizu 300.000 ne trosi ulje,vasa preporuka 10w40 ili 15w40 ili nesto drugo,unapred hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Standardno celugodišnje rešenje je SAE 10W-40 i pošto ne troši ulje toga bi se i držao. Ako cena ulja nije problem SAE 5W-50 ulja su takođe dobar izbor (npr. Mobil 1 FS 1 X, bivši "Peak Life"). Zbog 300k km i 10W-50 nije loše rešenje ... u slučaju više km u toku godine (više od 10-12 hiljada) te dve zamene, leti 15W-40/50 a zimi 10W-40 ili 5W-50.
      Polusintetička 10W-40 ulja su više nego zadovoljavajuća a cenovno vrlo pristupačna ... za sportsku vožnju (ili makar onu u visokim obrtajima, mada za staro vozilo nije proporučivo) 10W-50 svakako ili čak 10W-60 (oba, svakako pri prvim znacima povećane potrošnje ulja, nadam se ne pre 400k km, koliko bi mogli očekivati za taj motor, obično 300 do 500k km zavisno od održavanja, mada je bilo "heroja" i sa 200k km ali i heroja sa cca. 600k km ili čak više (ali retko, možda ređe od onih u "kratež" modu; za životni vek motora)).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Izvinite, ali hajde kad sam vec tu da pitam posto cuvam taj auto dosta ,da nastavim sa totalom ili mozda kazu da je walvoline max life bolja koombinacija posto kao vise cuva motor ili.... sta znam hvala unapred necu vise da davim...

      Избриши
    3. Total je sasvim o.k.
      Valvoline može biti za nijasu pogodniji za starije modele ali ne mora da znači.
      Prvo, motor ne troši ulje. Drugo, nominalna (prosečna) viskoznost je kod Total-a značajno veća (14,7 vs 13,5) što može biti i važnije od dodatnih (u malom %) aditiva.
      U principu su ulja vrlo sličnog kvaliteta.
      Pozz

      Избриши
    4. Анониман15. март 2023. 23:23

      Sipao sam motul 15w40 nadam se da nisam pogresio,ma da mehanicar kaze da je previse gusto ulje kako god,motor lepo radi.

      Избриши
  42. Poštovanje g. Stevo,
    Molim za kratak odgovor (ako možete). Auto je Peugeot 207 1,6 hdi, 80 kW, 2007.g, 130.000 km sa DPF. Duže vreme sipam Aral high tronic 5w40 ili BP Visco 5000 c 5w40. Pošto često uključuje regeneraciju DPF-a (na oko 330 km), da li mogu da pređem na Aral super tronic 5w30 sa manje pepela u sebi. Dilema je zbog toga što ovo ulje ima samo C3 specifikaciju i VW odobrenja koja mi ne znače mnogo. Hvala i pozdrav od Save

    ОдговориИзбриши
  43. Sasvim o.k.
    Ne brinite zbog manjka PSA odobrenja.
    Originalno može i ACEA C2 ... možda i najbolje rešenje, ako je pravih 130k km (ništa posebno).
    Imate i tzv. ACEA C2/C3 kao idealan kompromis.
    Uključivanje DPF-a je možda i do ulja ali pre bih rekao do smanjenja kvaliteta goriva u 2022. (garantovano, ma šta pričali na TV-u), koje je možda i u specifikacijama ali "na granici" i svakako lošije nego do skoro (a cena kao da se dodaje zlato kao aditiv).
    Doduše "C2/C3" kod Aral-a mislim da nema (bar se ne mogu setiti).
    U svakom slučaju sve u nizu - C2, C2/C3/C3 je o.k. (pri čemu C2 ima najmanje pepela, što se npr. videlo i iz onih testova "prženja" ulja na 370 °C, pa je u ovoj singl osobini svakako čisto C2 najbolje rešenje.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  44. Hvala najlepše (po ko zna koji put). Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  45. Анониман1. јун 2023. 10:50

    Poštovani Stevo,
    auto je Peugeot 308 1.6 bluehdi, 2015. sa pređenih 190000. Pitanje moje je da li je Ineo first 0w30 i dalje (jedina?) preporuka. Ja godišnje napravim cca 15000 uglavnom vangradske vožnje

    ОдговориИзбриши
  46. Poštovani,
    First je naravno još uvek o.k. ali svakako može i 5W30 ulje sa PSA B71 2312 (nema ih mnogo ali ih ima). Može, naravno ("čak") i B71 2290 ali i ACEA C2/C3 (zapravo C3 ulja sa C2 SAPS specifikacijama, tu samo što se povećava potrošnja goriva cca 1%). Kasnije i "čista" C3 ulja dolaze u obzir.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  47. Postovani,koje ulje preporucujete za mercedes 124 2.0 benzin ,skoro menjana bregasta ne trosi ulje vasa preporuka

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš sam zakasnio ovde.
      Bilo koje (originalno) SAE 10W-40 sa MB 229.1 (može i 5W-40 zimi a 15W-40 leti).
      Da, 10W40 za celu godinu je optimalno.
      Pozz

      Избриши
  48. Vase misljenje dali kupiti LM ulje MoS2 ili naprimer kupiti mobil 10w40 pa dodati aditiv takodje LM u njega MoS2

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mobil ili LM - manje-više svejedno, dodati ili kupiti sa takođe. Naravno, unapred umešano ulje uliva malo više poverenja i to je to.
      MoS2 može donekle pomoći pri startu motora, i kod kratkih gradskih relacija.
      Prilično je o.k. do euro 3 (donekle i euro 4) motora i starijih, kod novijih (euro 5 ili 6) je pitanje uticaja na DPF i nove (trofazne) katalizatore (ipak sulfid jednim delom bude oksidisan do SO2, neki mali deo MoS2 završi u izduvnom sistemu (pa i sistemu za tretman otpadnih gasova) pa je sve to upitno na duže staze).
      Pozz

      Избриши
  49. Pozdrav,vase misljenje za aditive motor protekt ili ceratek proizvodzac za oba likvi moli ,u svrhu tiseg rada motora,hvala

    ОдговориИзбриши
  50. Poštovani,
    Ne bih preporučio ... možda će utišati motor ali sve ostalo je upitno ... može negativno uticati na katalizator (kod benzinaca) ili DPF, ako ništa drugo a čak i da nema negativnog dejstva ne dobija se bog zna šta (20% manje trenje na "suvo"?! uljani film (kad se motor zagreje i podmazivanje bude hidrodinamičko) ima (prouzrokuje) 10 do 100x manje trenje od bilo kakvih "mazivih keramika", "teflona", "magičnih sastojaka", MoS2, IF-WOS2, itd. i sl.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  51. Postovani skoro da je nemoguće naci ulje 15w40 sada je skuplje od polusintetike, poznate marke su u nekim izbledelim kantama ,vasa preporuka mol ima ali je api sj ili sta mislite o comma 15w40 vidim da je sveza ambalaza kao novi brend je u delmaksu nije ni skup api sl je ili neko eko ili OMV hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  52. Poštovani,
    API SJ je dovoljno za sve modele bezninskih motora do 2001. Čak bi moglo imati i više ili isto ZDDP-a (aditiva protiv habanja) od API SN ili SM.
    SL je za nijansu viši kvalitet i važio je do 2004.
    Ne vredi davati mnogo novca za 15W-40 ulje, cena je veća jer (verovatno) je potražnja manja nego ranije, pa se 10W-40 verovatno i više isplate.
    Comma je o.k. (možda je čak i polu-sintetičko, proverite šta piše na ambalaži). Vredi svojih para (iako mi neće biti jasno otkud toliko jeftino iz UK, osim ako ne daju otsticaje za izvoz (ali ni onda ne objašnjava kako zarađuju pri tome)).
    OMV i Eko su o.k. ali ih nemojte preplaćivati!
    Pozz

    ОдговориИзбриши