Blog je privremeno (jeste pleonazam ali da napomenem) suspendovan (samim tim je privremeno, tj na određeno vreme u ovom slučaju na tačno određeno).
Dakle, pošto sam odgovorio na sva pristigla pitanja, narednih 4 dana (96h) neću biti u mogućnosti da odgovaram na ista (uključujući i mejl, koji neću koristiti). Ovo zbog velikih obaveza i da mi ne bi odvlačilo pažnju (moram biti pre svega koncentrisan). Važi naravno i za sve ostale forume.
Nastavljamo u nedelju 25.10.2015.
Hvala na razumevanju!
26.10.2015.
Prestanak važenja suspenzije!
Molim samo za malo strpljenja, na pitanja postavljena u periodu 21.-25. oktobar odgovoriću u toku dana (a današnja sutra, od kada počinje normalizacija i uobičajeni ritam bloga).
Suspenzija je bila uslovljena potrebnom koncentracijom pred odbranu disertacije koju sam 23. uspešno odbranio.
Prvo ću pročitati (nisam od srednje škole) "dr" od Nušića.
Posle (višemesečne) procedure trebalo bi (pošto ispunjavam uslove, dovoljno objavljenih radova) da dobijem i docentsko zvanje (zapravo taj nivo istraživačnog pošto nisam u nastavi).
Tako da bi uskoro "profesorsko" zvanje bilo i zvanično, mada mi to na blogu ne znači, jer sam "počasnu" titulu već imao (i data je od srca).
P.S.
Ne, tema nije bila iz oblasti maziva (uprošćeno rečeno: korozija legura).
Čestitamo doktore, a uskoro i profesore!
ОдговориИзбришиPuno pozdrava!
:-)
Hvala!
ИзбришиČestitke i sve najbolje u daljem radu!
ОдговориИзбришиHvala g. Dražene!
ИзбришиPoštovani g-dine Stevo,
ОдговориИзбришиČestitke za Dr i da Vam koristi u poslovnom životu, a Vama privatno sve najbolje i puno zdravlja.
P.S. Za nas ste odavna Dr i profesor.
Pozdrav od Save.
Hvala g. Savo!
ИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиCestitke za doktora! Nismo ni sumnjali!
ОдговориИзбришиJedno pitanje za pozeljno expresan odgovor:
Renault VelSatis 2006 2.0dCi 173hp dpf, koe Wolf ulje 5w40pi, 5w30 ll ili 5w30 c3?
Neznam zasto nisam ulogovan.
ИзбришиBozidar ili ti Gripen sa Saab Club Serbia.
Hvala! Ćao gosn Božo!
ИзбришиUf! Ni lakšeg pitanja ni težeg odgovora ...
Prvo (da naglasim): nijedno NIJE idealno!!
Traži se ACEA C4 (RN0720) ulje za ovaj motor!
Dakle, pravi izbor bi bilo OfficialTech 5W30 C4.
Od "zamenskih" (navedenih) ... teško je reći koje je "bolje". Sva tri dolaze u obzir, a OfficailTech C3 je najsličnije C4 ulju. Problem je u tome da C4 propisuje (zbog DPF-a, FAP-a u slučaju Renoa) niži sadržaj sumpora i sulf. pepela od C3.
5W30 LL dolazu u obzir koliko i C3 (čak ima nešto niži sadržaj sulf. pep. pa je razlika u nijansama nijanse, iako ostaje da je C3 ulje sličnije C4).
Posle 200k km, ni 5W40pi nije loš izbor ALI dok god je motor u dobrom stanju treba se držati 5W30 i C4.
Pozdrav!
Inače, javljam Vam se u toku dana na PP SAAB kluba. Nije hitno ali jeste bitno!
ИзбришиOk, hvala na brzom odgovoru!
ОдговориИзбришиČestitam g. Stevo, mnogo uspeha u daljem naučnom radu od srca Vam želim!
ОдговориИзбришиHvala Miloše!
ИзбришиDobar dan. Jutros sam "otkrio" vas blog na Netu pa sam hteo da vas zamolim za sugestiju koje ulje da stavim u Ford Focus 1.4, 2009? U ovlascenom servisu stavljaju Motocraft Formula F5w-30! Dali preporucujete promenu na 5-40? Dali promena ulja u drugim (neovlascenim) servisima (sto je jeftinije) nosi neke negativnosti?
ОдговориИзбришиHvala unapred na ASP odgovoru. Pozdrav, Igor
Poštovani g. Igore,
ИзбришиASAP odgovor dobijate srećnim okolnostima. Ni profesionalci vam neće odgovoriti istog dana ... a pošto se ovim ne bavim prof. prvi uslov je da nije hitno (iako se trudim da u 48h svima odgovorim ako sam u mogućnosti).
1) U ovlašćenom servisu sipaju odovarajuće ulje.
Naravno, ne mora da bude Ford (Motocraft) već bilo koje ulje koje ispunjava Ford WSS-M2C913-C.
Ovde je uslovljeno diktatom iz Forda (ugovorom).
2) Ne, ako je motor u dobrom stanju (a i nije posebno mator da bi se o tome razmišljalo, 10 god. ili 200k km je prvi trenutak da se o 5W-40 razmišlja, iako dok god motor ne "troškari" ulje treba koristiti ono što je proizvođač preporučuje.
3) Sama promena ulja - ne, ako se koristi originalni filter ili adekvatnog kvaliteta i ulje koje ima gore pomenuto odobrenje (ili 913-D koje je unazad kompatibilno i bolje ali nije obavezno).
Mali servis podrazumeva i kontrolni pregled pa bi zbog toga izabrani servis (ako već nije ovlašćeni) morao da bude neki od ozbiljnijih. Ovlašćeni servisi su skuplji i za samu promenu ulja možda i neisplativi ali za veće intervencije jedini garantuju da je ugrađen deo originalan i da je na pravilan način ugrađen (doduše ako to dobijete i u drugom servisu, onda možete i malo da uštedite, stvar je izbora).
Serisi koje ovlasti proizvođač moraju biti nešto skuplji jer moraju i da ispune neke zahteve koje drugi ne moraju (ali je tačno da je deo toga čisto dranje i da im sat vredi skoro kao satnica neurohirurga (kod nas) što je potpuno neprimereno ali je diktirano i uslovljeno Zapadnim standardima).
Pozdrav!
Gosn. Stevo, sad mene ponovo bacate u dilemu jer u svoju Astru H 1.6 xer sipam 5w40 (Motul X Clean, god.2011., prešla 40.000km), a preporučeno je 5w30... Već smo razgovarali na temu, ali me kopka da li da se vratim na preporučenu gradaciju...?
ИзбришиPoštovani g. Miloše,
ИзбришиPreporučeno je da se sipa ulje po Dexos2. Sam Opel u uputstvu kaže da je bitniji kvalitet ulja od same viskoznosti ukoliko je ona 0/5W-30/40.
Dakle NE mora i nije ISKLJUČIVO preporučeno 5W-30. Čak je vaš motor iz vremena kada Dexos2 nije ni postojao kao standard pa ...
5W-30 se najčešće sipa jer je Dexos2 najviše vezan sa ovom visk. grad. (ima najviše odobrenih ulja u njoj). Kod modernijih motora se 5W30 forsira zbog nešto manje potrošnje goriva (ali ne više od 1% van grada ni toliko).
Samo jedna VG za jedan motor je u novije vreme više uslovljena standardnom ulja koji se ponekad vezuje isključivo za 5W30 (npr. VW 504/507) nego što je to (ne znam koliko) neophodno.
Najbolji primer su motori Honda imaju fabričko punjenje i preporuku 0W-20 pa se širom Evrope sipa sve samo ne to, kod nas 5W-40.
I motor radi (zamislite) ... čak mu i ništa nije (što bi rekli zlobnici, čak je i bolje ... pa i nije baš kažem ja). ITD.
Nije probem ako (iz bilo kog razloga) hoćete da se vratite na 5W-30, naročito pošto je motor praktično NOV (tek razrađen). Koristite takođe Dexos2 ulje i nema problema. U slučaju Motul-a imate izbor između Specific Dexos2 (jedino zvanično Dexos2 uz X-Clean 5W-40), X-Clean 5W30 i X-Clean FE 5W-30.
Dobra opcija su i 0w-40 ulja sa Dexos2 (ili GM LL-A-025) kao što su (sva) Mobil 1.
U principu za motor o kome govorimo bilo koje API SM ulje mora biti zadovoljavajuće (SN još bolje i naravno ACEA A3/B4-08 ili novije).
DAKLE dileme NEMA - svejedno je da li 5W30 ili 5W40!! (ako su istog nivoa kvaliteta, naročito ako je ulje po Dexos2 ali i uopšte ("generalno" kako se sad "stručno" kaže).
Pozdrav!
Hvala najlepše g. Stevo!
ИзбришиPostovani g Stevo,
ОдговориИзбришиHvala vam zaista na ovako brzom fidbeku! Dobivene informacije su mi bas korisne!
Pozdrav,
Igor
Najiskrenija cestitka na doktoratu i puno srece u buducem radu
ОдговориИзбришиHvala!
Избриши(i svim onima koju budu čestitali, da ne ponavljam!).
Hvala i na 240. registraciji na blogu. Ako nisam nešto propustio (a jesam dosta poslednjih par nedelja) to bi trebalo da je g. Aleksandar Stoilov.
ОдговориИзбришиZahvalnost i g. Samiru Bukariću što je odvojio svojih par minuta da se registruje na blogu (241. registracija).
ОдговориИзбришиIskrene cestitke!!! Samo napred do profesorske titule i puno srece u daljem radu.
ОдговориИзбришиZahvalnost g. Ivanu Paliću za 242. registraciju na blogu.
ОдговориИзбриши