Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

четвртак, 26. новембар 2015.

Valvoline - reloaded (pregled, review)


O Valvoline uljima sam u par navrata pisao (daleke 2009.) uz poneku dopunu pa je vreme da se malo osveži "riznica znanja" o ovim uljima.
Osim toga, posle problema u proizvodnji i distribuciji (upravo negde u to vreme) stvari su se jako sredile (od pre par godina) tako što je Valvoline brend sada centralizovan i proizvodi se samo u Belgiji (ili zapravo Holandiji, centrala je u Barendrecht-u a grad je predgrađe Rotrerdama) za celo tržište Evrope. Distribucija je takođe centralizovana sa ovlašćenim uvoznicima tako da su stvari "pritegnute" i sada je Valvoline ono što i treba da bude, vrhunski premium brend (i u pasivnim krajevima Evrope).
Istoriju će pogledati svako koga zanima, a činjenica je da je ovo najstariji brend na planeti (pod istim imenom) tako da zaista (mora da) vredi.
Vlasnik brenda je velika (multinacionalna) američka kompanija Ashland.
Meni se lično sviđa što je to hemijski koncern a ne naftaški, što pruža više prilika za vrhunske rezultate, bez opterećenja sopstvenih baznih ulja kojih na tržištu ionako ima u višku.

Pošto je već bilo o Valvoline uljima, ovaj tekst će biti kraći pregled a ne detaljna analiza.
Ipak, zbog toga je i ceo asortiman za Evropu tu, pa je priča kompletna.

DuraBlend
Jednostavno, serija PS ulja.
10W-40 je jednostavno klasično (prosečno) ulje ove kategorije uz ispunjenje: API SL/CF, ACEA A3/ B4, MB odobrenje 229.1, VW 501.01, 505.00. Dovoljno dobro za sva vozila iz devedesetih i neka od njih iz prve (naročito prve polovine) decenije XXI veka.
Diesel 10W-40 je to isto (možda i potpuno isto samo u drugom pakovanju, iz tehn. dokumentacije tako izgleda) jedino što nema API SL i ACEA A3 odrednica pa je namenjeno (kako mu ime i kaže) isključivo za dizel motore. Koliko je trik a koliko stvarnost procenite sami ali ulje i bez Diesel odrednice je dobro za iste Diesel motore kao i Diesel (ko je razumeo, razumeo je, ko nije, neka nastavi). Ne vredi (znači) davati veći novac (naročito ako je više od 5%) za Diesel varijantu čak iako imate dizel motor.
DuraBlend FE 5W-30 je jednostavno (rečeno) ulje za (starije) Ford motore a ispunjava: API SJ, ACEA A1, B1, A5, Ford M2C-913A + B.
Dakle Ford motori iz devedesetih pre svega. Nema šta monogo tu da se priča.
MXL 5W-40 je čudno ulje, napravljeno kao jeftino MB 229.3 (pre svega za mercedese malo starije (“srednje”) generacije kod kojih se može menjati i na 30.000km, preporučujem maksimalno 20.000km). PS ulje 5W-40 … svakako nije jedino ali je tržište na koje cilja relativno malo osetljivo na cenu pogotovu što ima slabijih brendova koji isto pokrivaju sintetičkim uljima. U redu, ništa ulju ne fali, i u PS kategoriji je možda i najbolje ali mu je suženo područje primene (to što bi moglo da se koristi kod nekih Peugeot-a sa kraja 80-tih ili početka 90-tih nije nešto posebno, jer će se vlasnici tih automobila ionako pre opredeliti za 10W-40 ulja).
Ispunjava:
ACEA A3-02, B3-98 issue 2, B4-02, API SJ/SL/CF, Mercedes-Benz 229.3, Volkswagen 502.00/505.00 (3/97)
Kao što se i vidi uglavnom je za vozila do 2004. Naročito iz 2001. i 2002. (i naravno starija).
Od tehničkih podataka bih izdvojio neverovatan podatak za tačku stinjavanja od -42°C što je verovatno rekord među PS uljima (doduše 5W ima u startu 5-6 stepeni niže od 10W-40), kao i TBN od 10,1 … kao da je pravljeno da zadovolji ACEA A3/B4-10 a ne ACEA iz 2002. (doduše neće loše doći, naročito dizel mašinama iz navedenog perioda).
Diesel 5W-40 je ulje za VW PD motore (VW 505.01 zahtevi, a ispunjava standard iz 2005.) . Sve ostalo je posledica navedenog. Prava je (jeftinija?) alternativa modernim ACEA C3 uljima koja ispunjavaju VW 505.01 … naročito za prvu generaciju ovih motora sa kraja devedesetih.

MaxLife
Dobro poznata serija ulja za motore sa mnogo pređenih km (već sam pisao o tome pa neću da ponavljam). Valvoline je prvi i najpoznatiji po ovom tipu ulja, tako da ih svakako mogu preporučiti za motore sa preko 100, 200 ili 300 hiljada km.
FE 5W-30, 10W-40 i 10W-40 Diesel su ulja analogna DuraBlend seriji, verovatno su u osnovi identična uz dodatak buster (paketića) aditiva kod MaxLife, tako da tu nema mnogo šta da se kaže.

MaxLife 5W-40 Synthetic
Ovo jelo (ulje) se priprema na sledeći način:
U toplo zagrejano bazno ulje SynPower-a dodati paket aditiva za DuraBlend 5W-40, dobro promešati pa začiniti buser aditivom MaxLife serije i kad se sve to dobro homogenizuje dodati polimere u količini kao za SynPower. I to je to.
Dakle, pre nego što pređete na 10W-40 ulje, probajte 5W-40 MaxLife!

MaxLife 15W-40
Ovo je najviskoznije iz serije ML … ovim nam Valvoline (Ashland) poručuje da ne treba ići na preveliku viskozost ulja, dovoljno je da ulje bude maksimalno prilagođeno povećanoj potrošnji istog i naravno već delom istrošenom motoru. Pa nisam baš siguran … ipak, dobar pristup (koji neće naneti zla motoru (“make no harm”)). U svakom slučaju pre svega ovo ulje deluje preventivno i pri prvim sumnjama na troškarenje ulja (kasnije je slabija vajda od njega).
Ulje je mineralno … ispunjava API SJ/CF (do sredine devedesetih i ranija vozila).

VR1 Racing
Ovo je serija namenjena za sportsku vožnju, nižerazredna (do srednje razredna) takmičenja i naročito ako povremeno vozite na trkačkoj stazi (track day). Koliko su dobra za svakodnevnu upotrebu?
Uglavnom nisu. Povećani sadržaj ZDDP-a svakako nije za novije sisteme (“naštimovane” ili ne) za obradu izduvnih gasova. Mogu poslužiti za benzinske motore iz devedesetih (ili starijih).
5W-50 je sintetičko, 10W-60 PS ulje a 20W-50 mineralno.
Nema mogno šta da se kaže (za obične vozače). Ispunjavaju API SL/CF i to je to.
10W-60 se posebno preporučuje nekim modelima motocikala (Moto Guzzi, Husqvarna, Aprilla …).

SynPower™ serija motornih ulja
Najbrojniji brend Valvolina od svih ostalih i serija ulja koja treba da pokrije moderniji vozni park.
Sintetička ulja vrhunskog kvaliteta, kojim Valvoline (pre svega) nastupa na tržištu.

Ukratko:

SYNPOWER ENV C1 5W-30
je ulje koje zadovoljava ACEA C1 (pre svega). Kao takvo namenjeno je vozilima: Mazda, Ford i Mitshubishi. Ispunjava ACEA C1-10, Ford WSS-M2C934-B. Ne koristiti gde C1 nije zahtev!

SYNPOWER ENV C2 5W-30
je ulje koje ispunjava ACEA C2 i Peugeot PSA B71 2290. Namenjeno pre svega vozilima PSA grupe koji imaju zahtev B71 2290. Može se koristiti (kako i Valvoline navodi) kod (nekih) Honda motora.

SYNPOWER MST 5W-30
je ulje koje ispunjava ACEA C3. Od ostalog tu su:
API SM/CF, ACEA A3/ B4, C3, MB odobrenje 229.31, 229.51, BMW LL-04, VW 502.00, 505.00, 505.01
Ima i zvanično i Dexos2 odobrenje.
Jasno je čemu služi, pre svega za Mercedes-e prve decenije tekućeg veka (naročito dizel sa DPF ali i sve ostale) kao i Opel-e od 2000. (2004) pa na dalje.

SynPower™ MST C4 SAE 5W-30
je ulje koje ispunjava ACEA C4 i (posledično) RN0720.
Namenjeno je pre svega novijim Renault vozilima (Euro 5 motori ali naravno i Euro 4), pre svega dizel sa DPF ali naravno odlično je i za bezince novije generacije. Može se koristiti i kod nekih japanskih vozila.

SYNPOWER XL-III 5W-30
je ulje koje ispunjava VW 504.00/507.00 pa mu je osnovna namena da se koristi kod modernih VW motora (skoro svih, no to je duga priča, više puta ispričana).
Ispunjava i:
ACEA C3-10, ACEA A3/B4-04, MB-Approval 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30 kao i sve zahteve (osim Low HTHS) za ACEA C2-10.
Dakle Valvoline-ovo Almighty ulje (C2/C3) veoma slično Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (i odgovarajućim Shell, Motul, Fuchs, Wolf … uljima).
U odnosu na većinu ovih ulja ima nešto nižu tačku stinjavanja (-42°C, inače je tipično -39).

Ostala ulja NISU ACEA C#.

SYNPOWER 0W-20
Namenjeno pre svega modernim Honda motorima. Ispunjava:
API SM, SN; ACEA A1, ILSAC GF-5, Ford WSS-M2C930-A, Chrysler MS-6395
NIJE pogodno za dizel motore a naročito je namenjeno hibridima Toyota i Honda.

SYNPOWER FE 0W-30
Namenjeno modernim Volvo vozilima ali i svim drugim koji se uklapaju u ono što ovo ulje ispunjava a to je: API SL/SJ/CF, ACEA A1/B1, A5/B5. Ima sjajnu tačku stinjavanja od -48°C ali to se od 0W-30 (u najmanju ruku i) očekuje.

SYNPOWER FE 5W-30
Slično prethodnom ali uz ispunjenje ACEA A5/B5, Ford M2C913-C.
Dakle, za razliku od DuraBlend ovo ulje je namenjeno novijim Ford modelima (ali samo do 2012. Kada zahtevi prelaze u 913-D).

SYNPOWER 5W-30
Ovo ulje je pomalo “USA verzija”, nešto kao Mobil 1 5W-30 (američki, bez posebnih oznaka).
Naravno, malo je evropski “doterano” pa ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B4-10, MB-229.5, GM LL-A-025, LL-B-025, VW 502.00 i 505.00, BMW LL-01, RN0700.
Proizvođač ga preporučuje gde je se zahteva Fiat 9.55535.G1 specifikacija.
I ovde je jasno: ovo je (idealno) 5W-30 bez “ekoloških” zahteva.

SYNPOWER 0W-40
Kako i sam Valvoline (Ashland) kaže: „Prvoklasno potpuno sintetičko motorno ulje za putničke automobile - Pruža vrhunske performanse sa izuzetno dugim intervalima zamene“.
Večino u vrhu testova u Rusiji, uz nedvosmislenu sintetičku osnovu (sve ređu u modrno vreme).
Nivoi performansi / odobrenja:
API SJ/CF, ACEA A3, B3, B4, MB odobrenje 229.3, 229.1, VW 501.01, 502.00; 505.00, BMW LL-98.

Na žalost neće (i nije) bilo popularno kod nas (na Balkanu) ALI svakako zaslužuje pažnju. Ovakva ulja su sve ređa (sve ih je teže naći) a ovo je jedno od (naj)boljih. Naravno, nije „ultra-moderno“ ALI zato ima više ZDDP-a i posebno bih ga preporučio svim vozilima iz 90-tih, posebno Mercedes-ima, BMW-ima i Opel-ima.

SYNPOWER 5W-40
Ulje slično prethodnom. Malo slabija osnova (bazno ulje) ali „jače“ na aditivima. Ispunjava nešto više zahteve ali je prethodno zapravo (i) bolje za oštriju vožnju. Verovatno najpoznatije Valvoline ulje SynPower serije. Vrhunsko ulje bez „ekoloških“ zahteva. Idealno za npr. Honda motore jer je slično Shell Helix Ultra 5W-40 ulju. Naravno to je samo jedna (mala) mogućnost. Osim navedenih kod prethodnog može se koristiti i u nešto novijim motorima (zbog novijih specifikacija).
Nivoi performansi / odobrenja:
API SM/CF, ACEA A3/B4, MB odobrenje 229.5 (uključuje 229.3), GM LL-B-025, VW 502.00, 505.00, Porsche A-40, Renault RN, 0700/RN 0710.

Ima verovatno najnižu tačku stinjavanja među 5W-40 uljima (ili bar je u prvih tri): -45°C.

58 коментара:

  1. Doktore, ko je ovlašćeni uvoznik ? Google pretraga malo zbunjuje... Hvala.

    ОдговориИзбриши
  2. West Beocar d.o.o. je zastupnik za Srbiju.
    Dakle, idite na Valvoline Europe sajt
    http://www.valvolineeurope.com/
    I tamo su informacije tačne!
    Sve ostalo je "lov u mutnom".
    Inače, West Beocar d.o.o. kao Valvoline zastupnik je bio i na sajmu automobila u Beogradu ove godine.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. West Beocar d.o.o.
      www.valvolinesrbija.rs
      Komercijala
      011 2836 844
      065 240 50 10

      Избриши
    2. O.K.
      Bila bi reklama da već nisam rekao 99% (tri klika manje od potpune informacije).
      Dakle, za (inače sjajna) Valvoline ulje, obratite se na gore navedenu adresu ... (neka bude par nedelja dostupno, posle ću da brišem (ili moram svima da dozvolim isto).
      Ako je neko iz firme, trebao je prvo da pošalje mejl (ne naplaćujem reklame ali bi jedna zamena 4-5 lit. ulja za čitaoce (uobičajena "tarifa"), tj. jednog od njih, bila pokazatelj "društvene odgovornosti" kompanije koju centrala tako bučno propagira (naročito vlasnik brenda, Ashland inc.).
      Naravno, onda ide i ceo (kraći) promotivni tekst o tome, tako da "svima dobro".
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Stevo pozdrav,
      stvarno se izvinjavam, nisam hteo ostaviti post i pobeci ali nekako sam uspeo zagubiti sifru za taj mail koji i ne koristim pa nisam ni video notifikaciju,hvala za ostavljenu reklamu javite mi se na gore navedeni broj da sredimo tih 4-5 litre za citaoce naravno.
      Pozdrav i izvinite na nesporazumu.

      Избриши
  3. Teška vremena! Narod ni o motornim uljima ne priča.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. (smajli) ... baš htedoh da kažem isto (nije baš da imam vremena na pretek, naprotiv, ali su se komentari sveli na koje ulje u moj motor (pored desetina sajtova proizvođača sa web alatima za istu namenu).
      Pozdrav (anonimni čitaoče)!

      P.S.
      Prihavih se za zamenu prve pomoći (ima tome par nedelja) pa ponovo (za drugu) pre neki dan (baš je padao sneg pa se ljudi setili da im treba antifriz).
      Dijalog (parafraziram):
      - G12 antifriz (bez molim)
      - Eno na onoj polici, imate nekoliko.
      Čovek uzima najjefiniji od 350 din. (uz komentar da je na pumpi (NIS verovatno) skuplji, naravno nije isti). Nastavak je u vezi (zimskih) tečnosti za vetrobransko staklo:
      - 120 din. litar na pumpi (verovatno istoj), imaš (li) nešto jeftinije?
      - Evo 100din. (tu malo negodovanja što nema ispod 100, makar bilo i 95).
      Sledi primedba da je to do -20 a sad neće manje od -5 ... skupo (a pomenuo je da su mu se mlaznice zaledile to jutro (douše bilo je tek -1 ili -2).
      - Pa razblaži sa letnjim (piše i na etiketi) 1:1 to ti je do -10 (nije baš, pre će biti -8 al' ajde).
      - Pa mogu i sa vodom da razblažim (jeftinije je)
      -Možeš, evo ima i za 40 din. (destilovana).
      - 40 din. za vodu, gde to ima, sipaću sa česme (ovo me podseti na Grčku i savete sa pumpe i prodavnice auto delova, da samo ludak može da sipa destilovanu vodu, a zapravo je obratno ...).
      ITD.

      Избриши
  4. Poštovani g-dine Stevo,

    Molio bih za jedan komentar u vezi motornog ulja Wolf Vital Tech 5w40 PI C3 koje sam letos usuo uz Vašu preporuku u auto (MB 180 CDI sa DPF), kao i da Vas istovremeno podsetim da niste završili seriju napisa o Wolf uljima.
    Naime, molim da kometarišete podatke o ulju Wolf Vital Tech 5w40 PI C3 i to podatke analize novog ulja sa podacima o analizi ulja ispuštenog iz motora Citroën Jumper dizel sa ukupno pređenih 34.000 km. Napominjem da sam podatke preuzeo sa internet adrese oil-club.ru. Mislim da će komentar interesovati i druge koji prate ovaj blog.

    Podaci o svežem ulju Wolf Vital Tech 5w40 PI C3, u zagradi su podaci analize istog ulja ispuštenog iz motora nakon 8.000 km.

    1. Kinematička viskoznost na 40 C........80,73 (73,71)
    2. Kinematička viskoznost na 100 C .....13,43 (12,26 – normalna vrednost 12,5 – 16,3)
    3. Indeks viskoznosti .........................170 (165)
    4. Bazni broj .........................................7,45 (4,25)
    5. TAN .................................................2,05 (2,82)
    6. Tačka paljenja ....................................233 (226)
    7. Mo.........................................................1 (3)
    8. P........................................................785 (782)
    9. Zn......................................................869 (874)
    10. Ba..........................................................0 (0)
    11. B........................................................118 (58)
    12. Mg........................................................12 (9)
    13. Ca.....................................................1896 (1884)
    14. Sn..........................................................0 (0, normalna vrednost <10)
    15. Pb..........................................................0 (0, normalna vrednost <30)
    16. Al...........................................................1 (5, normalna vrednost <15)
    17. Fe..........................................................1 (48, normalna vrednost <100)
    18. Cr...........................................................0 (2, normalna vrednost <5)
    19. Cu..........................................................0 (5, normalna vrednost <30)
    20. Ni...........................................................0 (1, normalna vrednost <4)
    21. Ti............................................................- (0)
    22. Sadržaj vode ........................................21 (26, normalna vrednost 10..40²)
    23. Sadržaj etilenglikola ................................0 (0, normalna vrednost 0..1²)
    24. Sadržaj kiselinskih produkata .................10 (15, normalna vrednost 6..12²)
    25. Sadržaj proizvoda nitracije........................8 (11, normalna vrednost 3..8²)
    26. Sadržaj čađi............................................0 (5, normalna vrednost <20)
    27. Sadržaj dizel goriva.................................– (236, normalna vrednost <230)
    28. Sadržaj čađi %........................................0 (<0,5).

    Takođe, molim Vas da posebnu pažnju obratite na tehničke podatke o ulju date od strane proizvođača u odnosu na podatke dobijene analizom svežeg ulja (napominjem da su napred dati podaci iz analize svežeg ulja i podaciiz analize ulja posle 8.000 km)

    Veliki pozdrav, Sava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Savo,
      Ukratko - ulje je dobro (analize solidne).
      Vidim da ste malo zabrinuti (ili tako nešto) ali nema potrebe. Sajt je odličan ali nije za amatersku upotrebu i tumačenja.
      Samo o ovoj analizi bi morao ceo tekst da ispišem a o samom sajtu serijal, ali "no can do" (nemam više toliko vremena kao nekad).
      O konkretnoj analizi imate komentar administratora (admin), koji je toliko dobar da nema šta više tu da se doda (gotovo da bih dao identičan).
      Sami tehnički podaci se IZUZETNO slažu sa onim što proizvođač daje kao prosečnu šaržu (prosto neverovatno!!). Ovolika sličnost je zaista retka. Mora se imati u vidu da postoje odstupanja od proseka i da to MORA biti bar 5% a da je 10% (kod npr. viskoznosti) solidan rezultat (većina renomiranih je negde između, tj. na oko ±1mm2/s na 100°C).
      Više bih mogao samo u dužem tekstu (samo o viskoznosti na primer) pa ovde da dodam samo još:
      ako proizvođač (Wolf u ovom slučaju) kaže 13,9 (13,5 do 14) to (samo) znači da je ulje "nižeg" dela VG (13-14,5), kao što 14,4 označava "srednju" "frakciju" VG-a (14-15) ili 15 (14,x gde je x 8 ili 9) "višu" (14,5-16); tako da je 13,43 (13,4) odlično (malo odstupanje od tek 3,6%).
      Od analiza laboratorija (softver) je dao "žuto" (obratiti pažnju) samo za Si (silicijum) jer je bilo 22ppm umesto max. dozvoljenih 20. No to nije do ulja već do filtera vazduha (najverovatnije) i gradskih uslova eksploatacije.
      Fe (železo) je u nešto većoj konc. od očekivanog ali to je to (dizel motor, iako skoro nov ... vidi komentar admin-a). Nešto manji viskozitet korišćenog ulja je o.k. (dozvoljeno je, nije lepo ali admin je to lepo objasnio; prethodno ulje, gorivo u ulju ...) ostalo je veoma, veoma dobro ... aha, ostalo je još da se objasni pad TBN-a ... pa nije nešto strašno, moglo je i bolje (ali u uslovima čiste gradske vožnje je o.k.) ... Itd.
      NISU BITNI SAMO PREĐENI KM !!
      Radni sati su bitniji faktor (zapravo jedino merodavan). U ovom slučaju je 8000km, zapravo 308 rh (pri prosečnih 26km/h) uz (verovatno) dosta rada motora na leru (uopšte jako teški uslovi vožnje, letnji period ... dostavno vozilo).
      Otprilike bi moglo da se ide na 500rh što je ekvivalentno 30 hiljada km u mešovitoj vožnji ili 40 hiljada u većinom van grada (taman koliko preporučuje Citroen). Ipak, 12 do 15 hiljada km za navedene uslove.
      Ovde naročito moram da naglasim veliko (iznad dozvoljenog) razblaženje gorivom (veći sadržaj dizela, tj. na samoj granici), što je direktan uticaj načina eksploatacije, mada bi moglo malo i da se proveri to i u servisu (ne mora da znači, nije dokaz da motor ne radi dobro ali je jedna mala indicija).
      Ode moje vreme predviđeno za odgovor pa (kad sam već ukrao od drugih stvari) da dodam još i:
      1) Analize ulja VAŽE (ako je jedna) samo za konkretan motor (i tek približno za taj tip, za ostalo je više nego okvirno).
      2) Treba pročitati (proučiti) bar 10-tak drugih sa sajte da se stekne bolji utisak (za analizu nije dovoljno mora se znati šta nešto znači konkretno, IR-FTIR naročito ne treba uzimati zdravo za gotovo).
      3) Analize ulja su ČESTO ogledalo stanja motora a NE ulja ...

      I ne vredi nastavljati, analizirati analize ulja je prilično nezahvalan posao, traži mnogo znanja ali i iskustva ... lično ni ja ne mogu sebe svrstati u elitu u ovoj oblasti ali bih mogao da pariram prosečnom inženjeru primene + hemičaru (iz laboratorije).

      toliko za sada (i za duži vremenski rok ... eventualno bi novogodišnji i Božićni praznici mogli da mi daju dovoljno vremena za jedan tekst o ovome).

      Pozdrav!

      Избриши
  5. Naravno, da bi priča bila koliko-toliko kompletna, analizu i prateće komentare (dragi čitaoci) imate na:
    Dakle sve je dato na:
    http://www.oil-club.ru/forum/topic/19977-wolf-vitaltech-5w-40-pi-c3-otrabotka-na-citroen-jumper-posle-8000-km/

    Takođe pregledati bar još par analiza (da se vidi da je Fe oko 50 manje-više normalno i na manjem broju rh, npr. "Mercedes" ulje (OEM 229.51) u MG 350 CDI ... i slično.

    Očigledno da je (kao i na BMW klubu Rusija) Moskva "pakleni" poligon za motorna ulja, te da bi (slično kao i kod taksista u New York-u) tamo bilo pametno skratiti interval zamene na pola ili čak na trećinu od fabrički preporučenog.

    ОдговориИзбриши
  6. Zahvaljujem Vladimiru Nikoliću za 243. prijavu (registraciju)!

    ОдговориИзбриши
  7. Danas na Bubanj potoku - Total, Elf, GM, Shell, Castrol, Modrica - koliko hoces. Valvoline nema.

    ОдговориИзбриши
  8. Nikada mi nije bilo jasno odakle ljudima hrabrost da zbog uštede od 300-400 din. rizikuju velike kvarove, kupovinom ulja na pijaci.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. g. Miljane, potpuno se slažem. Jedan je od razloga postojanja bloga ali sve je uzalud (ljudi "padaju" na marku (brend) pa makar bilo sumnjivo ... neka hvala!).

      Избриши
  9. Posovani Stevo, jedno pitanje. Presuo sam jutros ulje iz originalne ambalaze u flasicu od vode, plasticnu, i sada gledam kao da pocelo da jede flasicu i u ulju se vidi nesto kao belance. Nema toga puno u ulju ali se vidi. U pitanju je NIS sint 5w40. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Aleksandre,
      (?!)
      Moram da izrazim (na početku) svoje veliko iznenađenje. Zaista ne bih znao o čemu se radi. Na desetine različitih ulja (od 5W-30 VW 504/507 do 10W-60), nova i korišćena, sam čuvao kao uzorke (od par nedelja do par meseci) u malim PET flašicama (200 i 250 ml) i nijedno NIJE rastvorilo ambalažu (ni u naznakama, ni da se posumnja).
      Po evropskoj asocijaciji za plastičnu ambalažu (ali i inženjerskim priručnicima i po podacima proizvođača PET granulata (veliki hemijski koncerni i petrohemijska industrija) PET je otporan na motorna ulja i pogodna je ambalaža za skladištenje.
      Uostalom i ENI za neka svoja ulja koristi PET ... ako ništa drugo.
      Ostaju samo dva uzroka koji mi padaju na pamet (i posle se predajem):
      1) Ako je u flašici zaostala voda, možda je od toga.
      2) Možda je flašica koja nije čisti PET (npr. Rosa) koja možda i nije otporna na motorna ulja (nije tome ni namenjena).

      PET nije naročito otporan na benzin (dugoročno), sirćetnu kiselinu (razblaženu da, konc. ne), veće koncentracije nekih kiselina (naglasio bih sump. čak i onu koja nije konc., npr. "akumulatorska"), jake baze (pa i slabije veće konc. npr. amonijak) i neke organske rastvarače.
      Kao što znamo (na žalost) često se koristi za nešto od nabrojanog (i to uspešno).
      Hoću reći: čak i gde nije naročito otopran (PET) izdržava neko duže vreme (naročito na sobnoj temp.) i obično se ili "gužva" ili postaje krt ... lično sam (za prof. potrebe, u smislu kraćeg skladištenja) testirao PET i za šta nije (aceton, jaki rastvori baza ...) i NIKAD se nije rastvarao (ništa ga nije "jelo") i nije bilo pojave "belanca" tako da teško da je do motornog ulja, pre će biti zaostala voda.
      Na kraju krajeva, nije preporučljivo ulje držati u ambalaži od hrane (i šire gledano u neoriginalnoj) pa to svakako treba izbegavati.
      Ovakvo ulje NE bi trebalo koristiti!

      Iskreno, (i zapravo) NE znam šta Vam se dogodilo ali iz navedenog možda izvučete (pravilan) zaključak.

      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala na svemu.

      Držati ću se original preporuke, jer su jednopolne NGK BKR5EZ.

      Sada koristim Brisk Silver, a cena je čak i nekoliko niža od običnih NGK.
      Vozilo radi baš super. Ali kad bude kraj intervala, vratit ću se na NGK.

      Ovde svi pričaju kako mogu stradati bobine zbog TNG-ja.
      Očigledno je sve to malo preterano.

      Baš mi je drago, da ima veči izbor. Nije ovde jednostavno dobiti Brisk Silver. :D

      Pozdrav,
      Igor

      Избриши
    3. Svi ti navodi su preterani.
      Ako je svećica iz Brisk Silver serije ekvivalent za pomenutu NGK nije ni čudo da sve radi kako treba. Svakako (onda) ostaje opcija ali i "originalni" NGK.
      Stradanje bobine zbog TNG je preterivanje ... TNG ne utiče bitno (ako uopšte) na rad bobine.
      Pišem u kondicionalu jer nije moja oblast ali poprilično sam siguran da je tako. TNG uopšte ne šteti motoru (može i produžiti vek istog). Ostaje samo da li je motor jedan od retkih koji slabije podnose TNG ili se ne isplati ugrađivati instalaciju iz nekog razloga (npr. Mercedes class A).
      Samo uživajte u jeftinijoj vožnji i redovno servisirajte TNG instalaciju (što nije preskupo, promena filtera je jefina, a to je sve što vam u prvih par (5) godina treba).
      Pozdrav!

      Избриши
  10. Pojava "belanca" u motornom ulju se može pojaviti pri mešanju više vrsta (jako) različitih ulja.
    (ovo sam se kasnije setio)
    U PE se (naravno) ne vidi ali u PET ambalaži da:
    dakle, jednom ili dva puta sam primetio slično pri mešanju više od dve vrste ulja, kombinacije kao što su mineralno 15W-40 i sintetičko (ACEA C#) 5W-30, ili slično.
    Verovatno se radi o "izdvajanju" aditiva (manjeg dela, koji su različiti u takvim uljima) za povećanje viskoznosti na visokim temperaturama ("polimeri"). Na primer u jednom ulju je OCP a u drugom akrilat(ni) kopolimer.
    Jedna od pojava zbog koje ne treba preterivati sa mešanjem ulja ZNAČAJNO RAZLIČITOG sastava (aditiva). Ipak, ni to nije posebno strašno (neće upropastiti motor, osim što skraćuje vek ulju, kao i kvalitet (oba, tj. smeše, jer se dešava pri mešanju više od dva, najčešće).
    Dakle, za nuždu je sve dozvoljeno ALI je uvek (čak i tad) najbolje mešati što sličnija ulja (iste kategorije ili što sličnija).
    No, opet ne odgovara opisu (samo jedno ulje) događaja. Najmanje bi trebalo da ima veze sa ambalažom (ponavljam), osim ako nije "ekološka" (ili slična njasra).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pod "belancetom" podrazmevam pojavu koju bi pre nazvao "teorijom struna" (više liči na končiće, koji se razvlače; splet struna).
      Uzmite PET flašu (vode) i osušite dobro. Probajte opet sa (istim) uljem. Ulje mora biti prozino, bez ikakvih taloga, "belanca" (struna), zamućenja ili sličnog.
      Ostaje (samo) još jedna opcija:
      Pojava je još karakterističnija ako se ulje dovede do tačke stinjavanja (ovde ispod -30) ili bar blizu iste, da se isto (ulje) "stegne" da je jedva tečljivo.
      Pri "odmrzavanju" se primećuje slična pojava ... ali po zagrevanju na (nekih -10 ili slično) nestaje (reverzibilno je).
      Međutim to je moguće samo pri držanju u zamrzivaču (i to komori za zamrzavanje, ispod -20). Pomislio sam na to ali i da je bilo negde u (negrejanoj) garaži (na minus par stepeni cel.) ne bi očekivao tako nešto.
      Toliko od mene (setio sam se svega, "priznao sam sve").
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Postovani g Stevo nije nista od navedenog bilo u stanu svo vreme, nije mesano, nije zamrzavano. Flasa je od aqva vive, ali nije ni bitno. Hvala puno na trudu i vremenu a ulje u svakom slucaju sutra u kantu za djubre. Nisam zeleo da vas mucim , mislio sam da je to neka uobicajena pojava. A gde inace odneti iskorisceno ulje, pitanje za sve pratioce bloga, ja svoje posle zamene ostavim pored kontejnera i uvek ga neko uzme. Hvala i pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobro pitanje g. Aleksandre.
      U Bgd-u još i imate nekakve šanse da korišćeno ulje ne dospe do "naftarice" (peći) ili u vodu.
      Kontaktirajte RNB (raf. naf. Bgd) ili ekosekund. Naravno da niti se njima niti vama isplati da za par litara idete tamo ili oni vamo (glavni problem sakupljanja otpadnih ulja) ALI možete dobiti informaciju odakle (blizu vama) preuzimaju otpadna ulja (servis, firma) pa da odnesete do tamo. Vredi bar probati.
      Naravno, podrazumeva se da je preuzimanje besplatno (veće količine se čak i otkupljuju ... u EU je cena 50 do 100€ po toni). Takođe je dobro da se naglasi koje je ulje u pitanju (radi sortiranja).
      Pozdrav!

      Избриши
  12. Danas na Bubanj potoku: + Mobil (2000, 3000), Selenia i ostalo od prosle nedelje.Valvoline i dalje nema.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na novim informacijama!
      Dakle: "avioni, kamioni, milioni ..."
      "Biznis cveta".
      Pozdrav!

      Избриши
  13. Relativno stara vjest, ali tek sad vidjeh da je Fuchs kupio Statiol Fuel & Retail Lubricants... gledajući da obe firme imaju odlična mjenjačka ulja (i solidna motorna), kako će ovo uticati na daljnji razvoj ove firme?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na ovoj informaciji samo sam u "prolazu" video i posle zaboravio.
      Nije nevažno!
      S obzirom da je Statoil ime kompanije Fuchs teško može zadržati ime (brend), mada nije nemoguće da je i to ušlo u ugovor, bar ograničeno vreme (kao u slučaju Lukoil i OMV lubricants).
      Ovo će Fuchs-u omogućiti da pridobije dobar deo tržišta skandinavskih zemalja.
      Moguće da će sniziti troškove tako što će neka ulja praviti tamo ili Statoil "onamo" (u Nemačkoj) ili tako nešto.
      Na Fuchs će ovo uticati pozitivno a na Statoil seriju ulja neizvesno (na duži rok).
      Pozdrav!

      Избриши
  14. Zahvaljujem na 245. registraciji.
    (ne mogu da razaznam o kome se radi ali svejedno)
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  15. Posovani Stevo, jedno pitanje.Sta bi dobio a sta bi izgubio sa mesanjem 2lit.HC POWER 10w-40 sa 2 lit.MAGNUM 5w-40 oba su modricina ulja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Tomo,
      Na pauzi za doručak sam odgovorio na par pitanja ali ovo nije jedno od onih na koje se može odgovoriti "iz topa (voleja)".
      U principu nećete mnogo ni dobiti ni izgubiti. U (drugom) principu (al' mi nešto ide od jutros pravopis i književni jezik ... uh, svako ima loš dan po nekom pitanju) NE treba mešati ulja u odnosu 50-50 (%), ali kada su istih specifikacija i istog proizvođača a sličnih viskoznih gradacija (najverovatnije isti multifunkcionalni paket aditiva i slična bazna ulja, samo u drugom odnosu), kao što je ovde slučaj - itekako je moguće.
      Detalji kasnije.
      Pozz

      Избриши
    2. U principu ćete samo “razblažiti“ Magnum. Ako HC Power zadovoljava zahteve vašeg motora onda samo treba rešiti dilemu da li koristiti (skuplji) Magnum. Ako je obratno (makar i stariji motor) manje je preporučljivo.
      Zašto bi ovo uopšte radili? Ne znam i neću da nagađam ali je verovatno želja da se postigne niža tačka stinjavanja (koja je kod HC Power-a tek -27 ili -30, kako u kom teh. Uputstvu, sad verovatnije da je -27).
      Ako pomešate u odnosu 1:1 ova dva ulja nećete dobiti aritmetičku sredinu (cca. -35) već nešto bliže HC Power-u (možda pomerite za 3 do 5 stepeni).
      Dakle tu ćete nešto poboljšati situaciju ali daleko od željenog (ako vam treba bolje od 10W40 koristite 5W40, jednostavno, zar ne?).
      Power ima API SL a Magnum SM ... MB 229.1 prema 229.3 ... verovatno je isti paket aditiva u prvom slučaju (okvirno) npr. 10% a u drugom 11% i/ili u Magnumu ima i buster(čića) u delovima procenta.
      Mogućnost da ulje menjate na više od 15000km (što je sa Magnumom kod nekih vozila moguće) zaboravite u startu i računajte da mešavina ispunjava tek ono što i Power.
      Viskoznost (na raznim temp. nećete bitnije izmeniti). Isparljivost je verovatno ista pa ni tu nećete „poboljšati“ Magnum.
      Dakle, Nećete dobiti 5W ulje tako da ako koristite vozilo na manje od -20°C obavezno je 5W40 ulje. Potrošnju ulja nećete promeniti (pa ni smanjiti) ... itd.
      Ukratko: mešavina po srednoj ceni će kvalitetom i osobinama biti bliža lošijem (HC Power) ulju pa ne vidim razlog za ovako nešto. Magnum ćete dovoljno degradirati da ne ispunjava ono što mu je napisano tako da je bolje da koristite jedno ili drugo a možete (eventualno) dolivati jedno u drugo.
      Najverovatnije je problem što malo prelazite pa vam se ne isplate dve zamene godišnje.
      Ako vam leti treba viskoznije a zimi manje viskozno ulje, najbolje je da koristite 5W50 (API SL/CF) koje je sigurno bolje nego mešavina kojom pokušavate da izvedete isto.

      Избриши
  16. Poštovanje,

    Molim Vas za savet u vezi izbora ulja za Yaris 1.0 , 2000-to godište, prešao 198.000 km. Fabrička preporuka je 5w30, 10w30. Obzirom na godine automobile I pređenu kilometražu, deluje mi upitno ta gradacija ulja.
    Da li bi bilo upotrebljivo 10w40 ili eventualno 5w40, Motul, Eneos ili možda čak i Wolf?

    Unapred hvala
    Vladimir

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vladimire,
      Nesumnjivo je da je u prvih 100 hiljada km 5W-30 najbolji izbor. Kasnije je pitanje.
      Zavisi i od istorije korišćenih ulja, načina korišćenja, vrste eksploatacije.
      Kako god, za Vaš motor bi idealna kombinacija bilo: zimi 10W-30 a leti 15W-40 ili (čak) 15W-50 (API SL u oba slučaja, vrsta ulja manje bitna, može biti i PS pa i mineralno), što u prevodu znači 5W40 ili 10W-40 za naše krajeve (gde je prethodno nedostupno, mislim na 10W-30).
      Sigurno je da 5W40 i 10W40 ulja mogu da se koriste i to nije sporno. Toyota insistira na manje "razvučenim" visk. gradacijama što može značiti da veća konc. modif. visk. može da "ne drži" gradaciju u celom intervalu primene ("razbijanje ulja" je lakše) ali ni tu ne vidim (veći) problem jer i da je tako šta ćete dobiti? 5W30 i 10W40 i to tek ujesen ili zimu kad to ionako ne smeta a i "došli bi" na originalnu preporuku.
      Ako je motor u dobrom stanju i (inače) ne troši ulje, probajte prvo sa 5W40 i ako nema problema (potrošnje) nastavite sa istim. Ako je već korišćeno 10W40 nastavite sa istom visk. gradacijom.
      Može i odmah 10W40. Preporuka je da (bilo koje da izaberete) interval zamene skratite na 10 hiljada km a za pretežno gradsku vožnju na 7500km (originalna preporuka za "teške" uslove eksploatacije).
      Ukoliko bi koristili mineralna 10W30 ili 15W40 (ali samo kao sezonska) ulje bi morali da menjate na 7500 ili 5000km.
      Možda je sintetičko G-energy ulje 10W30 Far East rešenje za celu godinu (API SM) ali mislim da ga kod nas nema.
      Svakako najjednostavnije i najisplatljivije je korišćenje (boljih) 10W-40 ulja. Motul, svakako, Eneos - da, može (naravno) i Wolf.
      10W30 i 10W40 su Vam samo do -18°C ali kakva je klima od kad je auto proizveden to je uglavnom dovoljno (osim na Zlatiboru ili Kopaoniku ... ili Sjenici). Za veće potrebe po pitanju niskih temp. morali bi da pređete na 5W-30 zimi ili 5W40 preko cele godine.
      Dakle, više je Vaš lični stav i šta je do sada (dugi niz godina) korišćeno. Nećete pogrešiti ni sa 5W-40 ni sa 10W-40.
      Mislim da većina servisa kod nas sipa (baš) 10W-40 (naročito u starije automobile) i ne verujem da ima problema sa tim. Dovoljna preporuka.
      Uzgred, ako je do sada sipano isključivo 5W30 (i motor ne troši mnogo ulja) onda nije kasno ni da se sa tim nastavi.
      Dakle neophodno je (i najvažnije) da ulje ima min. API SL, gradacija NE mora biti 5W30! (nivo kvaliteta je važniji od gradacije, nijedan motor nije toliko "izbirljiv" da mora samo jednu i tačka; Honda je najbolji primer, kod motora gde je 0W-20 fabrička preporuka može da se ide i do 10W-40 kod nas 5W-40 u ovlašćenim servisima).
      Pozdrav!

      Избриши
  17. Postovanje,golf 2 1.6d (TAS) presao oko 1500000km razmatrao sam Liqui Moly mos2 leichtlauf ili mozda nesto iz gore navedene maxlife serije..?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Miloše,
      Ako motor ne duva i ne troši mnogo ulja, 10W-40 će biti najbolje. Inače 15W-40 ili 15W-50. Moguća je i kombinacija 10W-40 u hladnijem delu godine i 15W-40/50 u toplijem.
      Ulje (svakako) menjajte na 7500km.
      LM MOS2 je dobar izbor kao i MaxLife (10W-40 ili 15W-40).
      Super Leichtlauf 10W-40 je nešto slično "MaxLife" seriji, pa razmotrite i to ulje (nešto je, doduše, skuplje ... ali koliko para toliko (i) muzike).
      Pozdrav!

      Избриши
  18. Одговори
    1. procitao sam da je izaslo novo Shell ulje serije ultra, bazirano na GTL tehnologiji... zanima me, ako bih u motor usuo ovo ulje,a u karteru uvijek ostane po 2-3 dcl starog ulja, da li bi zbog razlike u baznom ulju doslo do nekih smetnji, tipa pjenjenje, hemijska inkopatibilnost i sl? Pozdrav!

      Избриши
    2. Nikakvih problema neće biti.
      Pozdrav!

      Избриши
  19. Opet ja :) Neki dan sam bio kod svog mehanicara, i vidim bacvu punu koristenog ulja. Pitam ga sta radi sa njime, kaze da mu jednom u 15 dana dolazi covjek koji odnosi staro ulje, najvjerovatno u Modricu na reciklazu. Bi mi drago, jer i pored toga sto sam ljubitelj automobilizma, veliki sam pristalica ekologije. E sad jedno pitanje - logicno je predpostaviri da Modrica i prodaje ta reciklirana ulja... da li je moguce u tom slucaju obnoviti isti kvalitet ulja, kao kad je bilo novo? Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Milane,
      Veoma mi je drago da reciklaža sve više uzima maha u ovim krajevima (veliki servisi i veće firme sve više recikliraju i u Srbiji, mada je još uvek to skromno).
      Zavisno od načina prerade ulja se mogu dovesti na isti nivo kvaliteta kao i pre korišćenja (naročito ako se koristi hidrokreking postupak u završnoj fazi). Grčki Cyclon je recimo tu među vodećima a u Evropi više hiljada ljudi radi u ovoj industriji (direktno i par desetina hiljada indirektno).
      Ako se radi o malim količinama i nemogućnosti sortiranja obično se dobijena (bazna) ulja koriste za maziva sa manjim zahtevima (npr. (ne kažem da je tako kod Modriče, nego u principu) za hidraulična ulja, ulja za lančanike, razna industrijska ulja ili čvrsta maziva).
      Sve je pitanje isplativosti. Korišćeno (rabljeno) ulje je u principu dovoljno kvalitetna sirovina (kvalitetnija od sirove nafte u svakom slučaju) da se savremenim tehnologijama dobije isti kvalitet kao kod "virgin" baznih ulja. To što u praksi (još uvek) postoji mala razlika je posledica prerade manjih količina i/ili rada stani-kreni (sezonskih varijacija u nabavci) i sličnih faktora.
      Ne brinite, najverovatnije prerađena ulja ne završavaju kao motorna ulja a ako manji deo i bude, to je sigurno kontrolisano da ne utiče negativno na kvalitet. Sigurno.
      Pozdrav!

      Избриши
  20. ulje za opel astru g 1,6 16v 2000 x 16 xel troši ulje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovana,
      5W-50 ili čak 10W-50 bi bilo idealno.
      Elf 10W-50 ima pristojno nisku cenu a bolje je rešenje od 10W-40 ulja (koja takođe dolaze u obzir, ali samo kao jeftino rešenje, iako su neka od njih i skuplja od pomenutog 10W-50).
      Pozdrav!

      Избриши
  21. Dobar dan!u pitanju je astra g 2004 god 1.6 8v ,vozi se na plin.presla 230 000.trosi ulje.sipam liqui moli 10/40 i trosi ga.od prilike na 10 000 potrosi 2 l.koje ulje da sipam?

    ОдговориИзбриши
  22. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  23. Poštovani g. Dragane,
    Potrošnja nije posebno velika, ali uzevši u obzir da je ulje viskoznije od fab. preporuke i (verovatno) umerenu vožnju, može se klasifikovati kao "troškarenje" (blago povećanje potrošnje) ulja.
    Preporučujem 5W-50 ili 10W-50 ulja. Verovatno se najviše isplati Elf 10W50 zbog povoljne cene, ali možda prvo početi sa 5W-50 (pogotovu ako se sad menja ulje) pa pratiti potrošnju (naročito u toplijem delu godine, i pri dužim putovanjima).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  24. Poštovani, čuo sam da je Valvoline kupio FAM Kruševac?

    ОдговориИзбриши
  25. Poštovani g. Saša,
    Da, tako je. Bilo je (negde) i na blogu o tome (još pre više meseci).
    Sada je Valvoline (zapravo to je brend) vlasnik FAM-a. Koji su im planovi ... teško je reći.
    (uljari (naftaši) su gori i od duvandžija i bankara zajedno, ne obelodanjuju ništa bitno).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  26. Gospodine Stevo,oprostite , naleteh na ova ulja
    -Valvoline SynPower XL-III 5W-30
    -Texaco Havoline
    5W-30 Ultra V,u novijoj varijanti Texaco Havoline Pro DS V 5w30
    Kakvo je Vaše misljenje o tim longlife uljima,
    Kada bi ga uporedili sa Mobil 1,Castrol,Shell,i slicnim/jačim/ brendovima
    Da li su ono bas dobar izbor za 504.00/507.00 VW spec.
    Imam mogucnost da ih nabavim iz EU po nesto povoljnijoj ceni nego sto je kod nas,iako i ovde recimo imam za pribliuno iste novce recimo Mol Dynamic Gold ll,ili Repsol Elite LL ,ili Total ineoll 5W30,.....
    Kako Vi vidíte,da li je vredno nabavljati ih pored ovih gore navedenih ulja ?
    Hvala

    ОдговориИзбриши
  27. Poštovani,
    Baš sam ista ulja pominjao (da li u mejlu ili negde drugde na blogu, više se ne sećam iako je bilo skoro) ovih dana.
    Ukratko, oba ulja su odlična! Možete ih staviti uz sve navedene (sa nijansama u razlikama). Ako su i povoljne cene, slobodno uzmite neko od njih.
    "Go for it" što bi se reklo.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  28. Postovani Stevo
    Sve Najbolje u Novoj 2021
    Imam pitanje ,ako moze Vase strucno misljenje o ulju specifikacije vw 504/507.00
    -Fusch Titan GT1 c-3 5w30 ?
    Možete li ga uporediti recimo sa ovim:
    -Valvoline Synthpower (Xtreme) III 5w30 i
    -Total Quartz Ineo Longlife 5w30
    Ako moze preporuka od Vas,uporedjujuci kvalitet (recimo index viskoznosti,TBN,sumpor,deterdzenti,tacka paljenja i smrzavanja,itd)
    Kako Vi to vidíte iz strucnog ugla?
    Nekako najpovoljniji cenovno je Total,zatim Valvoline,a skuplji je Fuschs
    E sad,gdje se "prave i pune",to je Svakako(trebalo bi) EU
    Total,mozda Rumunia
    Valvoline,mozda Belgija
    Fusch valjda Nemačka
    Unapred zahvalan

    ОдговориИзбриши
  29. Poštovani g. anonimni,
    Gde ste bili pre par godina ... (pre 2017. recimo) kad sam (ipak) imao više vremena.
    Ovo je za ceo tekst ali moram da skratim i uprostim (po cenu banalizacije).
    1) Sva tri ulja su VEOMA slična i nema velike razlike među njima. Total se SIGURNO najviše isplati (pa makar i iz Rumunije, što je sve manje bitno jer su pogoni automatizovani "u full-u").
    Tu na cenu više utiče logistika (prevoz kao najvažnija stavka).
    2) Total je jednako dobro ulje po podacima i za nijansu bolje (pre svega) od Valvoline ali to jedva da je i za akademsku diskusiju, računajte da su praktično jednaka (slična ko jaje - jajetu, i to iste klase).
    Btw. (po 101. put) VW 504/507 ulja su veoma slična i sva su jako kvalitetna.
    "Kvalitetnije" (je Total) u smislu da ima nižu tačku stinjavanja što ukazuje na veći udeo PAO baze (iako i dalje "začinski").
    Naravno, javno dostupni podaci su nedovoljni za iole zasnovanije zaključke. Npr. malo više PPD aditiva može taman za toliko da snizi tačku stinjavanja i slično.
    3) Ako ćemo da ulazimo u nijanse, Fuchs bi mogao da bude u nijansama bolji od oba (iako su te razlike praktično zanemarljive u praksi), pre svega zbog enormnog ind. visk. No, to nije baš tolika prednost kao što se čini na prvi pogled.
    165-175 je uobičajeno za 5W-30 ulja sa C3 standardom (za C2 i do 180, jer su apsolutno nešto manje viskoznosti) i prava je mera. Preterivanje sa aditivima je kontraproduktivno.
    Kod Fuchs-a verovatno nije a razlika je na bazi sledećeg:
    XTL su GTL ulja (iako Fuchs to prećutkuje vodeći neku "fensi makreting politiku", i ne može mu se ni "iscediti" priznanje na njihovom sajtu).
    Naravno to su nešto kvalitetnija ulja od standardnih ulja III grupe (pa i III+ donekle), a po ATIEL-u pripadaju VI grupi i potpuno su sintetička (po načinu proizvodnje takođe).
    Valvo i Total koriste bazna ulja sa IV od oko 135 (ako ima PAO to je viskoz. komp. i u manjem procentu, a kao viskoz. ima sličan In.Visk. kao i manje viskozna SHC komponenta, pa je i smeša "tu negde"). Aditivi povećavaju IV za oko 30% i to je tih 170 do 175.
    Fuchs (verovatno) koristi GTL sa IV od oko 145 pa ista količina aditiva to podiže na 190. Možda je i smeša baz. ulja na 140 te uz aditive (možda i za nijansu više ili samo bolje deluju) koji podižu to za cca. 35% dobijamo istih 190.
    Znači glavna prednost su GTL bazna ulja, ali kombinacija SHC/PAO ne zaostaje drastično (nijanse su u pitanju, a cena osetno niža).
    4)
    5) Na kraju, još jednom da naglasim:
    Glavni kvalitet VW 504/507 ulja su aditivi (paket aditiva) koji uz podrazumevani minimum da se koriste b. ulja III b. grupe, dovode do željenog visokog kvaliteta. Ostalo su dodaci da se istupi za nijansu kvalitetom i time opravdaju dve nijanse veća cena (premijum kategorije).
    Nećete pogrešiti ni sa jednim ... probajte sva tri (po kome god redosledu). Uz ovako klimave zime (i na planinama retko ispod -10) nikakve razlike neće biti među njima. Flex intervale izdržavaju sva tri (bez problema) ... možda i samo možda bi Fuchs malo bolje tolerisao prekoračenja servisnog intervala ALI to nije poseban razlog za kupovinu istog (više je afinitet prema brendu te eventualno GTL osnova).
    POzdrav!

    ОдговориИзбриши
  30. Postovani g.Satler,mnogo,mnogo hvala na iscrpnom odgovoru!
    P.s zaboravio sam se potpisati,
    Srdjan Alksic
    (Vec sam pisao o tom i na drugom postu,te se nemojte iznendaiti ako "náležite" na njega;
    Nemorate odgovarati
    Ovde i ovim Vaším iscrpnom i poučním komentatom je sve rečeno!
    Ziveli !


    )

    ОдговориИзбриши
  31. Pozdrav poštovani..

    Voleo bih da mi kazete razliku izmedju tri serije valvoline a3/b4 5w40ki, maxlife, synpower i all climate..

    Koje bi bilo najbolje za 1.9 cdti 110kw 190000km, bez dpfa (fabricki) i servisni interval izmedju 7500 i 8500km.

    ОдговориИзбриши
  32. Poštovani,
    Grubo rečeno:
    1) SynPower je Valvo no. 1 serija. Premium kategorija. Maksimalan kvalitet i ispunjenje novijih normi (samo izaberite šta je za Vas pogodno, predlog u nastavku).
    2) ALL Climate je standardna serija, vrlo dobra ulja po povoljnoj ceni i takođe ispunjavaju visoke standarde.
    3) MaxLife namenjeno vozilima sa mnogo pređenih km (od 100k km, ali naročito preko 200k km). Može biti i bolji izbor od prethdnih za takve slučajeve (bilo više puta o tome, koristite "find" na blogu ili sastavite smart gugl pretragu).
    Za Vas je MaxLife 5W40 verovatno najbolji izbor.
    Naravno i SynPower dolazi u obzir.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши