Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 4. новембар 2017.

Ispravka informacije o Polytron aditivu


Na molbu firme "Polytron-Europe d.o.o." objavljujem ispravku informacije o njihovom proizvodu (aditivu za maziva; (motorna, menjačka i druga) ulja).


"u Vašem tekstu iz 2010 http://motornaulja.blogspot.rs/2010/02/ naveli ste da je polytron remetalizant i stavili ga u grupu dodataka ulja sa Metabondom što je apsolutno netačno. 

Iako je to stari tekst obzirom da je dostupan molimo Vas da ispravite načinjenu grešku."

Ovom prilikom to i činim.

Ovom prilikom citiram ono što su mi poslali (izbačena je samo jedna rečenica koja se NE odnosi direktno na demant):

"Kada se spomene aditiv ulja asocijacija je na dodatak koji bi trebalo da poboljša neke karakteristike ulja, međutim , polytron ne deluje tako. Polytron ne sadrži nikakve primese u smislu teflon, grafit, molibden disulfid, metalne čestice ... Naime, polytron nije zamišljen kao poboljšivač karakteristika ulja. On deluje na metal ( zvaničan naziv je metal treatment concentrate) tako što metarulškim procesom menja kristalnu rešetku na površini metala i čini je otpornijom na habanje. Smanjenjem habanja imate manje zagađenje ulja čime se ulje održava u dobrom stanju duže vreme. Takođe polytron ima odlična disperzivna svojstva tako da motor održava čistim."

Više informacija na http://www.polytronmtc.com

32 коментара:

  1. Postovani
    skoro svaki put kada pregledam blog shvatim da nema novog clanka. Zeljno iscekujem nastavak Vaseg rada.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  2. Pozdrav Stevo! Molio bih te za savjet, naime, ovo je prva zima da sticajem okolnosti auto vise ne drzim u garazi. Zbog niskih jutarnjih temperatura, odlucio sam se za Mobil 1 0w40, kao izrazito pokretno ulje pri hladnom startu. Medjutim, kad mi je majstor vec uljevao ulje u motor tek tad ugledah na boci da je datum pakovanja 2012 :( Dali bi moglo biti problema sa ovako starim uljem, mada je u pitanju full sintetika? Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Izbor ulja je dobar. Ulje je (još uvek) o.k. ALI sledeći put obratite pažnju pri kupovini, najbolje je da ulje NE bude starije od 3 god. ali i svih 5 je o.k.
      Ništa strašno, samo ne idealno.
      Neće biti (nikakvih) problema. Možda malo ranije promenite i to je to.
      Pozdrav!

      Избриши
  3. Malo da oživimo temu o kvalitetu o dizel goriva.
    Pojedini mediji su objavili analizu Jugoinspekta i prepričali u svojim tekstovima
    http://www.balkanspress.com/index.php/magazin/top-speed/17369-nikada-do-sada-objavljena-analiza-evo-koji-je-dizel-najotporniji-na-mraz
    Gosn Stevo i vi bi ste ovde imali nešto da dodate.
    Meni je u oči upada naročito deo oko sadržaja sumpora, gde aditivirana goriva ga više sadrže.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Ivane,
      Imamo li i mi u ustavu odredbu da se mogu braniti ćutanjem.
      Najrađe ne bih ništa rekao jer ... OMG (spasi me bože novinara kad se uhvate stvari koje ne razumeju ...).
      Gomila tačnih iskaza (nekih nedovoljno preciznih ili nerelevantnih) ne znače da je tekst o.k.
      Tekst NE kazuje ništa, čak ni rezultati (sami po sebi).
      Ajd' malo sa smirim živce pre nego što ukratko nešto kažem, ali od ovoga je slaba vajda, NE može se tako upoređivati kvalitet (OMG, OMG, SMB (spasi me Bože)).
      Rezultati i komentari u tekstu uglavnom nisu u saglasnosti, pa ne znam da li se radi o istim podacima, itd. i sl.
      (neki zaključci su suprotni od pravih, pride, a za neke nisu naveli na bazi čega su izvedeni).
      Udruženje potrošača je (nadam se) pozvalo nekog stučnog.
      Opšti zaključak SVE JE PO ZAKONU i (čak) može se reći da je kvalitet goriva kod najvećih distributera (zapravo) makar zadovoljavajući (po Euro 5 normi, tj. EN 590:2009), odnosno da je kvalitet vrlo dobar (može bolje, ali nije baš "tamo negde" za dve klase bolji (jedva da je i "pola"). Dodatno, kvalitet je vrlo ujednačen (među različitim brendovima, proizvođačima (distributerima, preciznije), osim što je OMV značajno bolji zimi (za ovo bih se kladio i bez analiza, na osnovu nekih indirektnih informacija ...
      Pozz

      Избриши
    2. Ajd' sad MALO i analitički (dobro, koliko-toliko).
      1) Dizel je toliko dobar (da, na našem tržištu) da bih bio srećan kad bi imali hranu koja je sva po EU standardima (sigurno nije u toj meri).
      2) Optužbe da su kvarovi do goriva, očigledno NEmaju veze sa realnošću.
      Realnost je da se uvoze "krševi" i "leševi" koji su prešli po pola miliona km (i više), pa onda "ne valja gorivo", e nije nego!
      3) Nije mi jasno kako se MOL našao na začelju (gorivo koje treba da je otporno do -10 cel.?) sa najboljim rezultatom, no ajde, verovatno sam mnogo (brate) glup da to shvatim.
      4) Što se filtrabilnosti tiče, sva dizel goriva su o.k. (i više od toga)
      "običan" ED praktično uvek ispunjava "Class 1" artičkog dizela, osim MOL-a. Više i ne treba. Sva su zaista, praktično, identična po ovom kriterijumu (razlike od ±1 °C nisu od značaja).
      Aditivirani je simbolično bolji (kod istog proizvođača) osim kod OMV-a gde je značajno bolji.
      To su zakonske obaveze i ovaj podatak je bitan što se tiče mogućnosti korišćenja goriva zimi.
      Tačno je (u tekstu) rečeno, da OMV jeste najbolji ali da od toga slaba vajda (nije baš, kao što ćemo videti kasnije); sa tim moram da se složim, čak i za Kop ili Staru planinu, nije posebno od značaja.

      Избриши
    3. 4) Podaci za tačku zamućenja (100x sam o ovome pričao, bar 10x na blogu) je možda i značajnija, jer što je mutno to će napraviti talog (samo je pitanje vremena). Nije zakonska obaveza, niti u propisima ali se podrazumeva oko 10 cel. viša temp. od prethodne. Za nove sisteme kod Euro 5 i Euro 6 motora, može biti od značaja na duži rok, ovo bi već trebalo da je bar -15. NO, nije!?
      Zaista (ne sumljajući u izmereno) nije baš jasno zašto je razlika veća od 15 cel. (ovo je za dodatne analize i komentare, pre svega proizvođača ali i onoga ko je radio analize).
      Prosto "ne drži vodu", ali ne bih dalje o tome (iz razumljivih razloga). U svakom slučaju po navedenim podacima, samo bi OMV bio pravi "zimski" a još bi samo Ecto "mogao da prođe".
      Nešto tu nije usaglašeno, ali šta, neću ni da nagađam.
      5) Manja gustina OMV-a (i posledično veća potrošnja goriva) ... lepo poentirano (od strane onog ko je pisao tekst). E pa, "stručnjak", onda vozi na D2 on ti je "gušći".
      AMAN! pumpabilnost na niskim temp. i spec. gust. su OBRNUTO proporcionalne veličine i to se PODRAZUMEVA (inače bi bile sumnjive onako niske temp.).
      Btw. manja gustina obične (ne toliko direktno) znači i bolji kvalitet.
      Na potrošnju ne utiče samo gustina, već i viskoznost a pre svega energija sagorevanja, kao i opšti kvalitet goriva. Verovatno će motori malo više trošiti OMV ali ne mora da znači. A i ako je tako to je ispod 1% što niko neće ni primetiti.
      Dakle "najotporniji nije najkvalitetniji" je bombastičan (pod)naslov, koji nema veze sa činjenicama, verovatno baš jeste (bar u kategoriji "zimskih").
      6) Cetanski broj. Odlični rezultati.
      Ovde se zaboravlja da što je dizel pogodniji za niže temp. ovaj parametar pada. U tom smislu je OMV opet (praktično) pobednik ili odmah uz NIS (zaista izvanredni rezultati, ali ne toliko bolji od drugih, zapravo). Za zimske se dopušta i 49 a za artičke i manje ("ubi' me" ako mogu da se setim, 46 čak, možda).
      U tom smislu i 51,1 je ODLIČAN rezultat.
      7) Sadržaj sumpora. Odličan!!
      OMV i NIS zaista imaju realne mogućnosti sa smanje i ispod 1 ppm (možda se propiše za "Euro 7" ali je prilično "ludački" ... više je da se ugasi konkurencija; Btw. posle onih varanja vW-a i drugih, da li će 1 u odnosu na (zanemarljivih) 10 ppm-a bilo šta poboljšati?! Čisto (po)sumnjam. Najveća promena je bila sa Euro 3 na Euro 4 i posle na 5 (7 i 5 puta, respektivno, u apsolutnoj količini prvo je značajnije).
      Ovo je više "tačka na i", ne znači mnogo i sve je "tu negde". Dobro, može se reći da OMV i NIS imaju manje S od Eko-a i MOL-a, ali se ne može tvrditi da su bolji zbog toga. Još više, čak ni po ovom parametru (unutar je dozvoljenih granica).
      Za vozila Euro 4 i starija, POTPUNO ALI TOTALNO IRELEVANTNO (0,1 ili 9,9, pa i 49).
      Aditivirana vs. obična (goriva)?
      Praktično je to identično (za istog proizvođača/distributera), osim kod Lukoil-a gde je skoro 3x više kod aditiviranog.
      Da, po pravilu više kod aditiviranog, ali to se skoro moglo i očekivati.
      Kod EKo-a je obratno ... imam ideju i zašto ali nemam čvrste dokaze a u krajnoj liniji nije bitno.
      Unutar je granica greške metode, dodatno, statistički je irelevantno (verovatno), potrebno je mnogo više uzoraka ... zavisi i od distribucije te rezervoara (možda su i tragovi starijih goriva).
      U krajnje slučaju, nije bitno. SVe ispod 10 je dobro, ispod 5 još bolje ali ne i (posebno) superiorno.

      Избриши
    4. Ah, da ... Da li se aditivirana goriva isplate? Po tekstu UOPŠTE (I APSOLUTNO) NEEEE.
      Lično mislim baš obratno.
      Razlika je kod nas manja nego što je uobičajeno u Evropi, pa uživajte dok možete. Za starije motore je (najverovatnije) neisplativo, pogotovu kupljenog od nepoznatog vlasnika (sa placa).

      Ma, nije IDEALNO ali je bolje od mnogih važnijih stvari.

      NIJE VIŠE GORIVO IZGOVOR ZA SVE. I nije (pre)skupo zbog proizvođača (distributera) već poreza. Šta je tu je, koliko se vozi (svuda po Srbiji), jeftino je, možda i previše (idu ljudi i po 500 m kolima, kao da su se u njima rodili, posle "jao kičma, infarkt, ovo-ono", pa izađite malo iz automobila.

      Veliki pozdrav!

      Избриши
  4. Gosn Stevo, evo, tek sada čitam vaše komentare i iskreno.. očekivao sam da jedan ovakav "novinarski" i paušalni pristup ovoj temi može da izazove neku Vašu reakciju.

    Generalno, na ovu temu mogu da kažem iz nekog praktičnog iskustva da je kvalitet dizel goriva sasvim dobar.
    Vozim, relativno nov auto, Fiat 1.3 mjtd (euro 5) sa ukupno pređenih 60.000 km. Protekle tri godine, u 95% slučajeva sipao sam samo običan evro dizel sa NISa i do sada ni jedan jedini problem. Do duše, trvrdim da se oseti razlika u kvalitetu goriva u inostranstvu (konkretno Austrija), naročito u pogledu potrošnje (15ak %), a i u kulturi rada i performansama motora, u manjoj meri.

    Ovaj auto želim da zadržim još neki duži niz godina, tako da vodim računa na kojim pumpama dolivam gorivo. Imam neku zamisao da narednih nekoliko 10 hiljada pređem na aditivirana goriva. Kako mi je nova Lukoil pumpa usputna stanica, probaću prvo njihov Ecto dizel, a kasnije bih prešao na Ultra D.
    Vidim da se Ecto dizel aditivira sa BASF Keropur DP aditivom, što uliva neku dozu poverenja samo po sebi (brend BASF).
    Vidim da i naše preduzeće Naftachem koristi isti aditiv za svoj dizel, ali ova firma ima svoju MP mrežu samo unutar Vojvodine.
    Generalno, ako se sme uzeti analiza iz ovog teksta kao tačna, hteo bih da biram goriva sa što nižim sadržajem sumpora. Tu NIS izbija kao prvi izbor.
    Srdačan pozdrav svim čitaocima

    ОдговориИзбриши
  5. Da vas pozdravim g.Stevo. Nadam se da ste dobro i da blog ide napred kao sto vidljivo ide. Hteo sam da vas zamolim za jedno pojasnjenje u vezi 3 ulja. Drzim se 2 zamene ulja godisnje, fiksirao sam tu strategiju sa 2 zamene, leti 10w40, zimi 5w40. Leti sipam Kroon 10w40 Emperol a zimi opet Kroon Emperol 5W40. Uz ovaj Kroon za zimu Emperol 5w40 postoje jos 2 ulja koja me jako interesuju ali mi treba vase milsljenje o kompatibilnosti ovih ulja sa mazdom 1.7d 41kw koja veoma malo trosi ulje. Smatram da na ulju ne treba stedeti a ionako tu mu je i jedina hrana koju dobija uz zalosni euro dizel. Ta 2 ulja su Motul 8100 Xcess 5W40 i Shell Helix Ultra 5w40. Mozete li napraviti kompraciju ova 3 ulja 5w40 u vezi sa %pao ili estarskih sintetika, zddp-a, aditiva, i da li pored kroon mogu ova 2 pomenuta ici u mazdu. Unapred hvala,motor presao 318.000km i ponasa se bolje nego mnogi agregati iz 2005,motor je PN40.god 1991. Hvala Vam unapred, verni citalac, Sani

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Tim koji dobija se obično NE menja. Tako da Vam ne bih preporučio nikakve promene bez posebne potrebe.
      Naravno, nije Kroon nezamenjiv.
      Sva tri ulja su slična, nisu ACEA C3 već ACEA A3/B4. Sastav im je približno isti.
      Shell bi trebao (da li i kod nas, ko bi ga znao, bez analize) da koristi svoja GTL bazna ulja, što bi mogla biti mala prednost. Motul i Kroon su praktično ulja na bazi III/III+ bazne grupe.
      Po zvaničnim podacima u X-cess ulju nema estarskih sintetičkih baznih ulja, ali bi ih moglo biti "začinski".
      Ipak, po svemu sudeći*, u sva tri ulja se NE dodaje PAO ni estarska sintetika.
      *po tački stinjavanja, koja to ne garantuje (da ima) ali ako je već -36 ili -39°C onda garantuje da nema.
      ZDDP je "tu negde", i više ga je (ali je drugog tipa) od C# ulja ... sve u svemu, nije od veće važnosti. Mogli bi koristiti i C3 ulja (makar 5W-40, zimska) ali je možda ipak za staru konstrukciju i mnogo radnih sati primerenije A3/B4, ako zbog ničeg drugog a ono (T)BN (baznog broja) koji je veći kod ovih "klasičnih" 5W-40 ulja.
      Emperol je formalno (bar) pola stepenice nižeg opšteg kvaliteta jer ispunjava "samo" MB 229.3 a ne 229.5 ALI to ne znači mnogo za vaš slučaj (skoro uopšte, već su premašeni zahtevi), i uopšte za intervale zamene kraće od 15000km.
      Pozdrav!

      Избриши
  6. Veliko hvala g.Stevo na detaljnom i preciznom odgovoru. Jako zadovoljan Kroon uljima,poslusavsi Vas napravismo tim koji dobija. Pitanje je moje bilo vise zeljom da se sipa bolje ulje ali s'obzirom da su sva 3 tu negde maltene ista( nisu) ali da ne cepidlacimo. Jos jednom veliko hvala za pravi savet.
    Srecan rad i srdacan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  7. Pozdrav svima! SIpao sam nedavno "VISKOL" full sinteticko ulje u svoju korsu b 1.2 16V iz 1997 godine. Pre toga poslednjih 5 godina je sipana polusintetika razlicitih marki.
    Kakva su generalno 'VISKOL' ulja, da li vredi sipati ih?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da napomenem da je ranije sipano Mobilovo 10/40w, kao i Gm 10/40.
      Sada je VIskol 5/40.
      Nego slusao sam podeljene komentare ljudi, ali neki su ostrasceni i ne vole nista sto je domace a drugi su misljenja da ako nemaju jak marketing da to ne moze valjati.
      Hvala puno na odgovoru!

      Избриши
    2. Poštovani g. Zorane,
      1) Ne znači da je domaće loše. Tu su npr. FAM, Galax (RNB) i NIS(otec) kao renomirni proizvođači (po više osnova).
      Ta su ulja vrlo dobra. U odnosu na velike proizvođače fali im "fina" renomiranost, kao što je članstvo u ATIEL organizaciji (dobro, to je donekle uslovljeno i veličinom kompanije) i više odobrenja (sva koja se navode na svakom ulju), što je doduše takođe (delom) uslovljeno veličinom kompanije (ali je dobro imati).
      2) Viskol ... teško je reći.
      Ne mora da bude loše (možda je čak i solidno). Imali su makar par odobrenja (doduše za teretni program) za jedno ili dva ulja, jedno vreme su nabavljali kvalitetne sirovine (pominjano na blogu, ali na marginama, nije lako nači) ALI da li je to i sad ... teško je reći.
      Pogon i laboratorija su (makar na njihovoj reklami) relativno o.k. (ne baš na nivou ozbiljnijih proizvođača ali dovoljno dobro).
      3) Ljudi iz njihovog kraja ih ne vole ... možda znaju nešto više ali možda je i samo zavist ili "niko u svom selu nije posato prorok" ...
      4) Nemam dovoljno informacija da bih mogao kvalitetno da odgovorim.
      5) Objektivno NISU renomiran proizvođač, za tako nešto bi morali da budu makar na listi Loc (Letter of Conformance (LoC)) ATiel-a, koja nije baš garancija toga ali je minimum da bi se uopšte o nečemu pričalo. Registracijom Loc proizvođač preuzima odgovornost da ispunjava ACEA norme i da radi po ATIEL preporukama (standardnima).
      Ako nemate to, nemate odobrenja proizvođača (MB, BMW, Renault, PSA, GM, ...), niti zvaničnu API licencu, čime garantujete kvalitet?
      To nije do makretinga, to su osnovni uslovi poslovanja u ovoj industriji.
      ...
      Dakle, može biti solidno, naročito ako se koristi kvalitet više (sintetika umesto polu-sintetike), ali je mačka u džaku.
      ...
      Ako negde vredi probati, onda je to baš tako star automobil, koji ima API SJ zahteve, koji su verovatno ispunjeni i premašeni.
      Ipak, ostaje da je sigurnija kupovina od renomiranih proizvođača.
      Mejdžorsi su još korak dalje pošto proizvode (osim BP-a) i bazna ulja, pa je proces razvoja i proizvodnje potpuno zaokružen (naravno, i jak marketing, pa je i cena nešto jača, ali ... tako je i za automobile, zašto ne bi bilo i za proizvođače maziva ... u krajnoj liniji, veća cena dopušta i dodatni kvalitet, što ne mora biti odlučujuće ali uvek dobro dođe).
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Loc lista Vam je na:
      https://www.sail-europe.eu/registrations/lubricant-marketers#z
      (ako od preko 100 ne nađete neko koje Vam se sviđa i/ili cenovno odgovara; neće Vam pomoći ni Viskol, ni drugi mali domaći proizvođači).
      Pozz

      Избриши
    4. Hvala g. Stevo na brzom i opsirnom odgovoru.
      Inace na njihovoj stranici sam nasao sledecu iformaciju o specifikacijama koje ispunjava:
      http://www.viskolgroup.com/viskol-sint-5w40/
      E sada, s'obzirom da nisu na 'Loc'listi, to znaci da ove specifikacije koje oni kao kompanija navode mozda i nisu zapravo tacne?
      Mada kada malo bolje pogledam , retko ko u mojoj okolini sipa 'Viskol'. Ono sto me je najvise privuklo je sto je zasigurno original (ko ce falsifikovati nepoznatog proizvodjaca), jer imao sam losih iskustava sa bice kopijama "Mobil" i "GM" uljima koji su vec posle 2000km bili retki kao voda.
      Samo se nadam da Viskol ne koristi vec rabljena ulja kao pocetnu sirovinu. Mislim da ipak ne bi smeli toliko da 'muljaju'.
      Sipah ulje, ali sada me muci bojazan da ne skratim radni vek motoru... :)

      Избриши
    5. Poštovani g. Zorane,
      Živimo u takvom svetu da ništa nije potpuno garantovano (kao da smo kvantne čestice). Loc je preuzimanje odgovornosti što ne znači ni da je to 100% (ali ako firma ima Loc više godina zaredom, onda je već praktično 100%, jednom kada se ispadne više se (tamo) ne vraća, isto i sa odobrenjima MB, VW i drugih proizvođača vozila (motora)).
      Viskol navodi ispunjenje normi koje prevazilaze potrebe vašeg motora, ali da li su i ispunjene, teško je reći.
      Ne, ne verujem da koriste reciklirana (bazna) ulja (mada i to nije strašno, ako su visokog kvaliteta). Za visokokvalitetna ulja bar ne moraju preterano da štede. E sad, da li im sirovine duže stoje (jer takva ulja manje prodaju) ili su se (verovatno jer su dugo u poslu) snašli sa funkcionalnim paketima koji mogu da se koriste od APi SF do SL (pa i SM ili čak SN), pri čemu više specifikacije imaju veću koncentraciju, i to mogu samo da nagađam.
      Specifikacije koje su naveli (laboratorijska analiza? liči da jeste) su "onako". Osnovno (viskoznost, indeks viskoznosti, tačka paljenja) je o.k.
      Ne valja:
      1) nedostaje mnogo parametara (neki i bitni)
      2) TBN je samo 5 (?!) Nije katastrofa, ali nije uobičajeno čak ni kod ACEA C3 ulja (već negde oko 7). Sa savremenim gorivima može biti o.k. ali ne i za duge intervale zamene (preko 10k km).
      3) Tačka stinjavanja je potpuna (ali P O T P U N A) katastrofa za 5W-40 viskoznu gradaciju (samo -20, na nivou SAE 30 ulja, lošije i od 20W-50). Nadam se da je samo greška (i čak sam ubeđen) i da treba da stoji -30 cel.
      No i tako nije baš sjajno (na nivou 10W-40 ulja).
      I kod velikih kompanija ima grešaka u specifikacijama (nalazio sam ih) ali se ispravljaju i mali je procenat (ispod 0,5%), dok ovde je na par specifikacija najmanje 1 ili 2 greške (ako je i TBN, npr. 6) u jednoj spec. ulja.
      Ako toliko greše "na papiru" kako im verovati za proizvodnju (i tu se nešto upisuje, premerava od strane radnika ... kad već nije potpuno automatizovano, a sigurno nije, najbliži tome su u FAM-u od domaćih proizvođača).
      Možda onda poznatiji i nisu tako skupi?!
      (pogledajte na YT Total-ove pogone: high tech, Science Fiction).
      Da, tačno je da se mnoge poznate marke falsifikuju, ali pažljivim odabirom možete to sprečiti.
      U krajnjem slučaju imate renomirane domaće proizvođače (makar 3 njih), pumpare (distributere goriva), Total (kao Total d.o.o. Srbija) i još par dugogodišnjih uvoznika poznatih brendova, gde je originalnost izvesna.
      Šta raditi sa sipanim Viskolom?
      Skratite interval zamene na maksimalno 6 meseci (ili cca. 5000 km), odnosno i manje (pre zime, zbog podatka o tački stinjavanja, da li je greška u kucanju ili ne, zašto da proveravate na svom motoru).
      Koristite 5W-40 ili 10W-40 ulje (bilo koje samo da je originalno i od renomiranog proizvođača).
      Mogu se korsititi i 0W-40 (ali za "mlađa" vozila) kao i 15W-40 API SL (ali samo sezonski, nije idealno za zimu).
      Pozdrav!

      Избриши
    6. Postovani g. Stevo, najlepse vam hvala na vremenu koje ste izdvojili za prepisku.
      Poslusacu vas savet. Takodje dolazi i malo bolje, odnosno svetlije vreme po moj novcanik jer sam zavrsio fakultet i od sledeceg meseca krecem da radim kao 'Junior developer', tako da vise necu morati da kalkulisem i eksperimentisem sa 'low-cost' proizvodima.
      'VISKOl' sam sipao pre oko 15-ak dana, inace Korsom sam godisnje prelazio oko 2000-3000km, jer kao student u Srbiji zbog finansija i nisam mogao mnogo vise. :))
      Tako da sam ulja menjao na godisnjem nivou, dakle posle 12 meseci. Iako sam za to vreme prelazio od 1500-3000km.
      Zaboravih da napomenem da sam pre 'Viskola', poslednjih godinu dana vozio sa Modricinim 'HC POWER' 10-40 polusintetickim uljem.
      Inace 'Viskolovu' full sintetiku sam cak i skuplje placao od 'HC POWER-a'. (HC Power od 4L me je prosle godine kostalo oko 1800dinara, dok sam 4L Viskola 5-40w platio 2500dinara). Nekako sam se vodio mislju da je sintetika najbolji izbor za motor , nebitno koje je marke. Mada sada sam dosta toga od vas naucio.
      Ono sto sam primetio kad sam samostalno zamenio ulje na parkingu (auto samostalno odrzavam), jeste to da zvuk motora pri hladnom startu dosta tisi. Sa polusintetickim uljima, posle hladnog starta hidropodizaci su uvek 'klepetali' jedno 30s do 60s (zimi). Sada primecujem da motor pri 'hladnom' startu gotovo da nema taj zvuk klepetanja hidropodizaca, verovatno zbog redjeg ulja u motoru.
      Svakako videcu da nakon 6 meseci izvrsim zamenu ulja, necu ja ni preci neku veliku kilometrazu za to vreme mozda 1500km max.
      Veliki pozdrav!

      Избриши
    7. Sada sam na Viskolovom sajtu nasao specifikacije ostalih ulja koje imaju u ponudi.
      Evo jos jednog sintetickog ulja koji ima dosta visu tacku stinjavanja:
      http://www.viskolgroup.com/viskol-sint-sae-5mv40/
      Bice da su pogresili 'na papiru' kad je 'ono moje' ulje u pitanju...

      Избриши
    8. Poštovani g. Zorane,
      Logično je da je -40 pravi podatak a ne -20. Naročito ako se uzme u obzir da su (i nadam se i još) koristili dobra bazna ulja kao što je Neste (Finska kompanija velikog ugleda).
      Po opisu ponašanja hidropodizača deluje da je zaista tako (kako bi i trebalo).
      Izgleda da im "kompajler" samo nije javio grešku u navođenju teh. karakteristika.
      U principu ste u pravu da je bolja sintetika lošijeg proizvođača nego PS boljeg. Cena od 2500 din. čak posredno potvrđuje da to ulje (verovatno) nije tako loše.
      Verovatno da je onih 6 (neka bude i 8 meseci do poznog proleća) možda i preterano, naročito zbog male kilometraže, no to je neka opšta preporuka (zbog drugih) i više zbog sigurnosti onih koji su zatražili savet.
      U principu znam firme koje koriste Viskol i nisu imali problema, tako da sve moje saveta shvatite više u smislu da je bolje ići na sigurno za slične (čak) pare, te da brend može biti preplaćen ali neke standarde svaki proizvođač mora da ispuni da bi bio renomiran i da bi njihovi korisnici bili 100% sigurni u kvalitet (i to stalan kvalitet koji ne varira).
      U principu, velika verovatnoće je da ste uradili dobro i da imate ulje visokog kvaliteta u motoru.
      Ipak, uz ne tako veću sumu imate "gomilu" renomiranih proizvođača: počevši od domaćih, pa do svetskih imena kao što su Wolf, Elf ... Lotos Oil, Cyclon, itd.
      Pozdrav!

      Избриши
    9. Kontaktirao sam ih ja mejlom da im ukazem na tu nepravilnost. Jer neozbiljno je da na svom sajtu koji im treba biti najbolja moguca prezentacija prave takve greske.
      Sve u svemu, motor mog auto dosta tise radi rekao bih (hladan).
      Nadam se da je bar toliko dobro da mi ne unisti motor, ali ne verujem da ce se tako nesto desiti. :)
      Veliki pozdrav!

      Избриши
    10. Ni ja ne verujem da će biti išta loše, već dobar zvuk motora negira navedenu brojku koja je 99% samo ("štamparska") greška.
      Eto i Vama pouke, ne ostavljajte (ako ste autor sajta) drugima (bez provere) ni da unose podatke (makar u HTML).
      Pozz

      Избриши
    11. Strasno je to sto na zvanicnoj prezentaciji niko do sada nije uvideo gresku, ali to je njihov propust, necu preterano cepidlaciti. :)

      Избриши
  8. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veoma mi je drago da ste završili fakultet (velika stvar u životu, bez obzira što ćete tek sad učiti i struku naučiti u radu).
      "sledeceg meseca krecem da radim kao 'Junior developer'" - Čestitam.
      I ... pomalo Vam zavidim ... ako bih menjao struku vratio bih se u vode programiranja ... jest' malo nezahvalan posao (morate stalno držati korak) ali ako ste u dobrom timu i volite to da radite, boljeg nema.
      Znam da kao "Junior" nećete imate mnogo veliku platu ali biće (makar) pristojna.
      Uživajte u životu i radu i ... vozite malo više taj auto, duže će trajati (u odnosu na jako male kilometraže, umerene prijaju motoru).
      Ulje nemojte menjati ako umesto 1500km pređete 5000 ili 6000km, rekoh "malo opreza" (nije na odmet) ali ne treba ni preterivati i bacati pare.
      Onda ćete već lako izabrati (ne mora biti skupo) sledeće ulje. Sintetika jeste najbolja za Vaš motor (5W-40).
      POZDRAV!
      Puno uspeha u životu i radu.

      Избриши
    2. Zavrsih fakultet, dok sam studirao radio sam razne slabo placene poslove koji su mi davali snagu da uspem. Nije bilo lako ali ceo zivot je borba. I sa zavrsenim fakultetom borba tek sledi.
      Svakako kao Junior necu imati neku visoku platu za pocetak (oko 400e ce mi biti u ovoj firmi) ali bitno je da cu se baviti onime sto volim i sto me zanima.
      Verujte mi nikada nije kasno da se covek 'prekvalifikuje'. Video sam da i vi volite programiranje, imam odlicne kurseve za 'Javascript'. Ako zelite mogu vam ih uciniti dostupnim, besplatno naravno. Bitna je jaka zelja, nista nije kasno. Mora se stalno drzati korak, ali sa neprestanim radom na sebi, nece se nikada zaostati u napredovanju.
      Hvala na savetu, ja auto uglavnom ne palim ako ne prelazim minimum 10-15km tog dana. Za krace relacije koristim gradski prevoz (do fakulteta (pre) ili do prakse/posla(sada)) jer me je zao da 'akam' auto za 2km, niti se lepo zagreje, niti mi je ekonomicno. Sada kada budem stao malo na 'zelenu' granu, nece mi biti problem da kupim kvalitetnije ulje za svoje vozilo. Ciljam da pri sledecoj zameni sipam 'Motul' 5w-40. Ali pre toga cu testirati 'Viskol', pa cu i javiti kakva su zapazanja i pri hladnom vremenu a i posle odredjenog broja kilometara.
      Hvala vam najlepse na lepim zeljama, takodje sve najlepse u zivotu vam zelim!
      Veliki pozdrav!

      Избриши
    3. Ostajemo u kontaktu. Svaka informacija može koristiti drugima. Tako da bi Vaše iskustvo sa Viskol-om moglo biti (i) dragoceno za druge (možda im i uštedeti neki dinar).
      Hvala na ponudama za JS kurseve ... možda i zatrebaju (i pored solidne literature koju imam). Ako ništa drugo mom sinu koji tek počinje programiranje (srednjoškolac). Ajd' javite mi se na mejl (motornaulja@gmail.com) da budemo u kontaktu.
      Inače, sam JS meni ide solidno (čak i Node.js i TypeScirpt), tj. relativno lako i brzo to učim, iako se ne bih hvalio da sam baš bog zna šta u tome. Voleo bih malo da zađem u React i/ili Angular (Vue) framework svet, no za sada nemam baš toliko vremena ... možda uz juniora stignem i do tih voda.
      Inače, ja sam počeo sa VB a kasnije (praktično) bio (i ostao) pre svega C# programer (sada malo "zarđao"). Nešto sam preko leta malo obnovio C++ gde sam nisam baš radio mnogo ali jesam tu i tamo koristio isti (unutar kombinovanih .NET projekata ... eh, beš to doduše davno).
      No, C svet (svi C prog. jez.) su za mlađe osobe i za specifične namene.
      Mislim da je Python uz JS trenutno i u bliskoj budućnosti glavni pravac u razvoju aplikacija ... kao što glavni iz tog sveta kažu Python (i/ili JS) kad kod može, C samo kad mora.
      Inače, kao akademac i više teorijski F# mi je jako zanimljiv jezik, no Python me je već osvojio kao "lak a moćan" (kao "jeftino a dobro", ulje ili bilo šta drugo što je stvarno retko), ali sam tu tek početnik.
      Procenjujem da bi za 1-2 god. sustigao mlađe generacije, no ... već sam na sredini akademske karijere i u godinama pa ... više se zadovoljavam pomaganu junioru (pa ako zatreba biće i obratno, mislim ne daj bože ali spreman sam i u 50-tim da počnem iznova, ne plašim se izazova).
      Veliki pozdrav!

      P.S.
      Da, probajte da zadržite navike i kad pređete na sredni nivo plata programera (pa i senior). Za par km paliti kola (nadam se uskoro novija) je bezveze i loše za zdravlje. Nije sramota ići gradskim prevozom (znam i par red. prof. koji to rade) a i pešačenje (bicikl) nisu na odmet (za jedan posao koji nije fizički). Samo napred, plata Vam jeste skromna ali svaki početak je težak verujem da ćete za par godina biti na dvostrukoj ili trostrukoj.
      Pozdrav još jednom!

      Избриши
    4. Naravno , ukoliko se 'Viskol' bude dobro pokazao, moje iskustvo moze biti korisno ljudima koji imaju dilemu 'VISKOL/ da-ne?'.
      Javih vam se na mejl, tako da imate moj kontakt. Ako nesto zatreba, makar i za sina, tu sam.
      Krecem sto se kaze od nule, pa cu trudom i ucenjem probati da napredujem u svakom smislu.
      Hvala jos jednom na lepim zeljama!
      Veliki pozdrav g. Stevo!

      Избриши