Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

петак, 25. мај 2018.

Obaveštenje o (eventualnom) prikupljanju podataka


Google me je podsetio na zakon EU u vezi "kolačića" uz info:
"Na blog smo dodali obaveštenje* o tome kako Google koristi određene Blogger i Google kolačiće, uključujući kolačiće Google analitike i AdSense kolačiće i druge podatke koje Google prikuplja." ITD.
(*verovatno samo za posetioce iz EU zemalja)

Da preciziram:
1) Blog ne koristi AdSense (na žalost ... i to iz tehničkih razloga)
2) Blog koristi Google analitiku, ali nemam pojma da li preko kolačića ili kako.
(dakle, važi opšte Google obaveštenje)
3) Blog NE koristi druge kolačiće, nisu dodate funkcije trećih strana niti spostvene. Blog je sa "podrazumevanim podešavanjima" (u ovom smislu).
4) Bloggere može da nervira u smislu da ponekad nije lako ostaviti komentar (zavisno od podešavanja, mreže i drugih okolnosti) ali je VEOMA siguran po pitanju "opšte" sigurnosti na net-u. Bar koliko je autoru poznato.
5) Važi i za ostale blogove autora:
http://drink-ing-water.blogspot.rs
https://chess-mysteries.blogspot.com
https://answertoalleternalquestions.blogspot.com

Ne znam šta bih više o ovome znao da kažem.

On English:

Google reminded me of the EU law regarding "cookies" with info:

"We've added to our blog* information about how Google uses certain Blogger and Google cookies, including Google Analytics cookies and AdSense cookies and other information Google collects." ETC.

(* probably only for visitors from EU countries)

To specify:

1) Blog does not use AdSense (unfortunately ... for technical reasons)

2) The blog uses Google Analytics, but I have no idea whether it's via the cookies or how. (therefore, a general Google notice would be applied)

3) The blog DOES NOT use other cookies, third-party functions or from the author of the blog are not implemented.
Blog is with "default settings" (in this sense).

4) Blogger can be annoying in the sense that sometimes it is not easy to put the comment (depending on settings, network, and other circumstances), but it is  very secure in the sense of the "general" security on the net. At least to the author's knowledge.

I do not know what I would know more about.

For other languages, please use google translate (button is at the top left side of the page).


98 коментара:

  1. VW 2.0 TDI Pumpa dizna 103kW DPF
    Pošto je motor preko 200000 km ne sviđa mi se fabrička preporuka 507.00 i 5W30 gradacija uz koju bi mogla ići nešto veća potrošnja ulja a samim tim i više sulfata u izduvu i DPFu.Razlika između vrednosti Sulfated Ash preporučenog Castrol EDGE 5W-30 LL i Castrol Edge turbodiesel 5W40 VW 502.00/ 505 00/ 505 01 ACEA C3, je samo 0,75 naspram 0,8.Možete li prokomentarisati i da li je tih 0,05 procenata više kod Castrol Edge TD od bitnog uticaja na DPF filter čađi?
    Srdačan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Tih 0,05% nije od značaja. Često je potrošnja ulja manja sa 5W-40 ali to nije pravilo i ne mora baš da bude.
      Castrol ne navodi vrednosti isparljivosti pa je teško bilo šta reći.
      U svakom slučaju, na 200k km bi 5W-40 (uz zamenu na 15000km ili manje) moglo da bude od koristi.
      Svakako da čak i malo veća potrošnja ulja (makar i neprimetna), npr. 10%, može preokrenuti veći sadržaj sulf. pepela u korist tog ulja.
      Oba su pogodna i vrhunskog kvaliteta, tako da je izbor stvar ličnog izbora, može se probati jedno pa drugo pa odlučiti (ili tek onda biti neodlučan).
      Pozdrav!

      P.S.
      Važnije je koje se gorivo koristi i u kakvom je stanju motor, naročito sistem za ubrizgavanje goriva.

      Избриши
  2. Bliži se i sledeća zamjena ulja, a kako je do Mjeseca preostalo samo 84000 km, pitao bih za preporuku... do sad je sipano Shell Helix Ultra 5W-40 (pokazalo se odlično, ali se više ne može nabaviti kod nas, samo HX8), Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 (vjerovatno dobro, ali meni nekako nije sjelo) i Kroon-Oil Emperol 5W-40 (smjestio bih ga negdje između; relativno teško za nabaviti, moram ići do Ugrinovaca, nije usput). Auto je Golf 4, motor je ALH (1.9 TDI, 66 kW, Bosch VE pumpa), nije bilo problema sa trošenjem ulja. Nastavio bih sa istom gradacijom (pametna ideja?), razmišljao sam o Valvoline MaxLife 5W-40 (zarad velike kilometraže, jel'te), ali ga kod nas ne uvoze. Da li je SynPower 5W-40 pametan izbor? Genralno, neke ideje za ulje, stariji motor sa solidnom kilomteražom; znam da je to sve tu negdje, al mi đavo ne da mira...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvinite na malom kašnjenju (već sam puno izvinjenje dao pitanju od 27.06.) ... tek od juče slobodan a onda prevideo (ukratko).
      HX8 je pristojna zamena za Ultra. Nije toliko velika razlika među njima ... skoro pa isto ulje.
      SynPower 5W-40 je odlično ulje.
      Naravno u igri je i Total Quartz 9000 (Energy ili ne, svejedno) ...
      Ulja sa VW 505.01 nisu obavezna za taj motor ali mogu biti dobar izbor.
      Mislim da je 5W-40 idealno za Vas.
      Kod motora koji troškare ulje treba ići na 5W-50 ili 10W-40 no o tome "pri povratku" (sa meseca), do tad nema nikakve potrebe.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Izvinjenje nije potrebno, nigdje ne gori. Razmisljao sam o 505.01 uljima, ali su ona mahom C3, a smatram (ispravite me ako grijesim) da je A3/B4 bolji izbor za ovaj motor. Vidjecu sta se jos ima uzeti, ali zasad SynPower zvuci najprivlacnije... mozda Mobil 1 New Life 0W-40 (iako je preskupo)? U svakom slucaju, hvala na sugestijama.

      Избриши
    3. Da, ostaje dilema da li C3 ili A3/B4.
      Mogu obe vrste ulja ali ako ćemo u sitnice, onda mi A3/B4 bolje zvuči iako u teoriji razlike ne bi trebalo da bude (ili da je čak na strani C3 ulja). Mobil 1 uvek dolazi u obzir ali cena jeste visoka ... za 15000km ili bar blizu tome i nekako ali za npr. 12 hiljada ili manje (godišnje) se sigurno ne isplati.
      Pozz

      Избриши
    4. Jos jednom, hvala. Ako Vas put nanese u moje krajeve, ponuda za pivo i dalje stoji. Pozdrav!

      Избриши
    5. Uspio sam nabaviti Helix Ultra... pitaš uvoznika i sve može. E sad, što me iznenadilo, 4 litre su Made in Germany, dok je litarsko pakovanje Made in Turkey. Rekoše da su od skora počeli uvoziti iz Turske... koliko se može očekivati lošiji kvalitet u odnosu na Njemačku?

      Избриши
    6. Poštovani Dražene,
      Verovatno su razlike (samo) u nijansama. Ipak, prednost je sigurno na strani ulja proizvedenog u Nemačkoj. Ako se setimo Mobil-a (turskog) onda to može biti i dve nijanse razlike.
      Turska ima logističkih prednosti, Shell sigurno propisuje (oštre) standarde (i kontrolu), no to nikada ne bude (baš) isto.
      Pozdrav!

      P.S.
      Više hemijskih koncerna je imalo (ili i dalje ima) ogranke u Turskoj, sa proizvodima uporedivog kvaliteta (kao na Zapadu).
      Ipak, teško mi je da poverujem da je nivo kvaliteta i identičan.
      Svakako, ispunjenje normi nije pod sumnjom, te samo opušteno. Mešljivost je takođe 100%, jer je formulacija (verovatno) identična (iako nešto drugačijih sirovina).
      Pozz

      Избриши
  3. Champion ili Wolf...ima li razlike...specifikacije identične...champion dosta povoljniji...konkretno razmišljam o CHAMPION NEW ENERGY 5W40 PI C3 ili WOLF VITALTECH 5W40 PI C3...i ne samo o njima ...tu su i Aral HighTronic 5W-40(ACEA C3 • API SN/CF • MB-Freigabe 229.31/ 229.51 • VW 505 00/ 505 01 • GM dexos2® • BMW Longlife-04 • Porsche A40 • erfüllt Ford WSS-M2C917-A • erfüllt Fiat 9.55535-S2),Motul x clean 5w40....možda Vaša preporuka za još neko 505.01 C3 5w40...ili kratka lista full sintetic,a ne synthese technology i sl...shvatite ovo kao moj predlog za neki kraći tekst 5w40 c3 koji bi mogli zameniti 507.00,jer čini mi se da je upotreba 507.00 ulja dovela 2.0 TDI pd na loš glas i to sve zbog DPF ,čak u preporukama za isti motor bez dpf preporučuje se 5w40 sa 505.01....nije taj VW PDF neko posebno čudo da mu ne odgovara 5W40 C3,a za sve druge DPF je dobar...svi hvale 1.9 TDI kao mnogo pouzdaniji,ali mislim da je to što uglavnom koristi 5w40 505.01 ulja...to je neko moje razmišljanje....
    Srdačan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na predlogu ... možda bude, ali kad ... leto će biti napornije od planiranog, ali možda ulovim par dana i za tekst-dva.
      Wolf je (u vreme pisanja teksta o tim uljima) pravio ulja za Champion brend, a sada ne bih znao, no moguće da su to (i) identična ulja.
      U svakom slučaju, oba su o.k.
      Ne znam koliko je VW 504/507 loš izbor za kraće intervale izmene (ne bi trebalo) a jedini je za produžene intervale.
      No, meni se više sviđalo da ako se već koriste fiksni intervali zamene, ulje bude po 505.01 standardu. Uopšte, Dexos2 ulja (par puta sam već to spomenuo) su nekako i prvi izbor za tako nešto. Ako ništa drugo jeftinija su ... i nešto manje aditiva imaju ... što je "na prvu" lošije ali može biti i bolje (naročito za C2/C3 ulja, npr. "ruski test" prosto forsira C2 ulja koja tu briljiraju); to je za 5W-30 doduše).
      5W-40 ne bi trebalo da je od velike koristi ali može biti kod starijih vozila. "nije taj VW PDF neko posebno čudo da mu ne odgovara 5W40 C3" - sa tim se potpuno slažem.
      DPF ne treba izbacivati (pogotovu zbog najavljenih izmena kod registracije), a kod motora bez DPF-a svakako da 5W-40 po 505.01 predstaljaju odličan izbor! (jedino ih je teže naći).
      5W-40 ulja a da su full sintetička, nema baš mnogo, Ravenol ima takvo, LM te ... ne mogu više da se setim. Ima mnogo SHC/PAO ulja (Mobil, Total i sl.). Bilo je na CBC-u nešto o tome (može se izguglati) pre godinu-dve.
      Tu sve bolji izbor postaju PAG motorna ulja, doduđe uglavnom su 7.5W-40 i 10W-40, koja će polako početi da dobijaju odobrenja, pa i VW-ova.
      Em 100% sintetička, em superiorna (em manje aditiva).
      Pozdrav!

      Избриши
  4. Postovani, kakvo je vase misljenje o Shell pumpama u Srbiji, koji su dosli preko firme Coral? Na sajtu Shella odnosno Shell station location nema Srbije kao ni Grcke gde je bas Coral i registrovan. Da li mozemo ocekivati i motorna ulja za zapadno trziste?

    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Aleksandre,
      Ne znam šta da kažem. Sve to deluje ozbiljno, ali da li će ulja (pa čak i goriva) biti ona kao za Zapadnu Evropu, teško je reći.
      U principu bi goriva morala biti bar kao u Grčkoj (Bugarskoj, Mađarskoj), a za ulja je teže reći šta se može očekivati.
      Sigurno je da će biti originalna a odakle, e to je pitanje (za njih).
      Možda da kontaktirate predstavnike kompanije, vredi bar pokušati.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala na odgovoru. Kada smo kod Shella, gledajuci uporedne karakteristike izmedju hx8 i ultra helix oba 5w30, dolazim do zakljucka da hx8 uopste nije inferioan naspram skupljeg ultra. Znam da je hx8 HC ali zar nisu skoro sva ulja takva? Razlika u ceni je velika naspram razlike u kvalitetu ali jeste da ultra ima 229.5 a hx8 229.3 mada je upitno da li je ta norma presudna osim kada se radi o MB, za sva vozila koja traze A3/B4 mislim da je dovoljan i Hx8 ili gresim?

      Izvinjavam se na dugackom postu.
      Srdacan pozdrav

      Избриши
    3. Poštovani g. Aleksandre,
      Ne grešite, potpuno ste u pravu.
      Ultra jeste za nijansu kvalitetnije ulje, ali:
      1) Nije vredno cene (osim gde je MB 229.5 zahtev),
      2) Za kraće intervale izmene (do 20k km, pa čak i 25000km kod nekih vozila, ali do 15000km SVAKAKO) nije od većeg značaja.

      Naravno, gde je potrebno neko odobrenje koje HX8 ne ispunava druga je priča. Za A3/B4 zahteve, HX8 se (svakako) više isplati.

      Pozdrav!

      Избриши
  5. Sve pohvale za tekstove, odgovore komentare...plod velikog znanja i zvanja.
    Javljam se sa Cetinja, Crna Gora. Posjedujem KIA RIO 1.25 61,8 kw, benzinac motor G4LA proizvodnja 2017.god.Interesuje me koje ulje za motor preporučujete iz palete Total ulja. Za dopunu mi je receno Total ineo 5W30 specifikacije API SL ili više, ILSAC GF3 ili više, ACEA A3/B3 ili A3/B4. Još nisam bio na redovnom servisu u septembru je. Molim vas za mišljenje koje ineo ulje odabrati MC3, ESC, long live,..Za 7 mjeseci presao sam 75oo km
    Srdačan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Savet servisa se donekle razlikuje od saveta iz uputstva, ili drugačije rečeno, dosta je u širem tumačenju toga.
      INEO kakav su Vam preporučili (baš takav) ne postoji, ali je MC3 ulje koje je najbliže tome (tj. ispunjava sve osim TBN-a što nije od većeg značaja). ECS je bliže preporuci iz uputstva (od 5W-30 ulja) ali je verovatno u vašem motoru MC3 (high HTHS ulje) pa je onda bolje dolivati MC3 (API SN i ACEA C3, ranije je bilo A3/B4/C3, sada su A3/B4 i C3 odvojene kategorije ali C3 ispunjava sve (i više) osim TBN).
      Pozdrav!

      Избриши
  6. Hvala na objasnjenju, znaci da koristim total quartz ineo mc3 5w30.
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  7. Da. Za sada. Po preporuci servisa.
    Inače, ACEA A5/B5 i API SL ispunjava Total Quartz 9000 Future (nije iz INEO serije).
    Ipak, API SL je tek "rezervna varijanta" iz uputstva, preporučuje se API SM (ili SN, naravno). Neka 0W-30 ulja mi deluju zanimljivo ALI je (ipak) prva preporuka 5W-20.
    Možda zbog Mediteranske klime se to tretira u CG kao 5W-30. Zašto ne ECS?
    U principu ACEA C2 pokriva i A5/B5 (osim TBN-a) ali je dalje od A3/B4 (nije High HTHS već Low HTHS).
    To znači da osim dolivanja i kasnije bi MC3 kod Vas moglo da bude primarni izbor.
    (u principu je zimi jednako dobro a leti može biti i bolje, iako CG klima nije baš kao na Bliskom Istoku ili tropskim krajevima).
    Sa ECS ili 5W-20 se (doduše) može uštedeti 1-2% goriva, ali sve ostalo je na istom nivou (nije bolje) ili čak lošije (u teškim uslovima eksploatacije).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala vam jos jednom,definitivno MC3 je pravo rjesenje.
      Pozdrav!

      Избриши
  8. Koja je Vasa preporuka ulja za zafira a, 1,8... 92kw..2000 God... Presla 156000km...prelazim godisnje 15-20000km

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Pre svega 5W-50 ulja (bilo koje, praktično). Ako je motor u dobrom stanju, 5W-40 (ponovo bilo koje "kršteno"). Ovako možete ulje menjati na godinu dana (upotrebom sintetičkih ulja).
      Možete ići i na dve zamene godišnje (na cca. 10 hiljada km).
      Onda leti 15W-40 (obavezno API SL!) ili (još i bolje) PS 15W-50 (imaju ih Total, Motul i Texaco) a zimi 10W-40 (iz iste serije).
      Možete koristiti 10W-40 i preko cele godine, kao ekonomično rešenje. Ipak, u tom slučaju ulje menjajte na max. 15000km.
      Ukoliko motor troškari ulje, razmotrite i 10W-50 (Elf je relativno jeftino a vrlo dobro) za celu godinu ili 10W-40 zimi a 20W-50 (API SL) leti. Moguća su i drugačija rešenja, zavisno od stanja motora i potreba.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala najlepse... Vrlo ste iscrpni, I prava enciklopedija...

      Избриши
    3. Da, definitivno:
      10W-50 (kasnije i 10W-60) za celu godinu.
      Ili, 15W-40/50 (20W-50) leti, a zimi 10W-40/50 ili 5W-50.
      Pozdrav!

      Избриши
  9. Анониман24. јул 2018. 12:21

    Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pošto je pitanje identično onom koje sledi, g. Dragane, izbrisao sam prvo kao nepotrebno.
      Pozz

      Избриши
  10. Postovani Stevo,
    Svaka cast na znanju zvanju i obrazovanju.
    U pitanju je Audi a4 1.9tdi 85 kw dpf 2006. presao??? ( na satu pise 200000 ali?) Ja sam presao za dve godine oko 30000km.Potrosnja ulja je oko 0.5 l na 1000 km (prosek). Prvo sam koristio Castrol edge 5w40 505.01 pa Mobil 3000 5w40 pa Total ineo 5w30 504 507. Potrosnja je je uvek bila slicna. Prvih 1000km ne potrosi skoro nista a kasnije sve vise povecava potrosnju (verovatno zbog toga sto produkti sagirevanja prodiru u karter i "prljaju" ulje.
    E sad auto ide i radi perfektno .Ne dimi, pali na debelom minusu na pola kljuca, potrosnja oko 6 l.Pitanje je da li bi se smanjila potrosnja ulja ukoliko koristim neko ulje 5w50 ako ga ima sa normom C3 zbog pdf (mozda xenum x1 ili neko drugo ili neko 10w40).Ovo u cilju odlaganje mehanicarske hiruske intervencije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Dragane,
      Sami ste našli idealno rešenje. Probajte sa Xenum x1 5W-50 jer je jedno od retkih (trenutno se ne mogu ni setiti nekog drugog) sa ACEA C3 (i još C3-12) u ovoj viskoznoj gradaciji.
      Verovatno bi sa tim uljem potrošnja bila nešto niža. 5W je dobro za turbinu (naročito zimi). Ako možete da nabavite ovo ulje verovatno će pomoći da odložite (verovatno neizbežan) remont motora.
      Sa druge strane konstantnih 0,5 l na 1000km ne mora da bude posebno strašno, tj. taj remont možda može biti tek na par godina.
      Redovno proveravajte količinu (nivo) ulja i po potrebi dolivajte isto.
      Svakako nije loše posetiti mehaničara i proveriti da li ima nekog curenja ulja (na zaptivkama, turbini ...) i uraditi dijagnostiku (ne samo softverski nego i od strane čoveka). Moguće je da je do istrošenosti motora (sa možda i 400k km) ali i da je do neke "sitnice" (nešto što ne traži remont motora već neku manju intervenciju).
      Ako je mišljenje servisa (mehaničara) da jeste do istrošenosti motora, onda je 5W50 dobra ideja.
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Koje ulje sipati u Fiat Pandu 0.9 twinair turbo, presla pravih 75k km, ne trosi ulje, dvoumim se izmedju:
    1) Repsol Elite 50501 TDI 5w40
    2) Castrol Magnatec 5w40 c3
    3) Motul 8100 x-clean 5w40 c3
    Hvala unapred

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Mihajlo,
      Sva tri ulja su o.k. (uopšte ACEA C3 5W-40).
      Možda obrnutim redom (ne uzimajući u obzir cenu, sa njom dođe nekako svejedno). Btw. ako se odlučite za Castrol onda bar neka bude EDGE 5W-40.
      Onda Castrol dobija još jedan plus.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Za Repsol sam 100% siguran da je original, a za Castrol i Motul...

      Избриши
    3. Onda je i pitanje bilo retoričko.
      Moj stav je poznat, bolje "lošiji" original, nego "bolji" sumnjiv proizvod. Ulje je o.k.
      Pozz

      Избриши
  12. Postovani profesore,
    Prvo da vam se zahvalim sto strpljivo odgovarate na pitanja citalaca vaseg bloga. Ujedno imam i ja jedno. Kada se nrp za neki benzinski motor bez TWC preporucuje 5w30, skor sve moguce specifikacije A3,A5 / C2,C3 kako bi ste vi postupili? Koja specifikacija bolje stiti motor npr A3 ili C3?

    Izivanjavam se na smetnji ali verujem da ovakvo pitanje znaci mnogima koji citaju vas blog.

    Srdacan pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani imenjače,

      Nema problema na smetnji samo što je pitanje mnogo uopšteno i teško je kratko odgovoriti na njega (but I'll do my best).

      Najkraće (rečeno):
      1) "Štititi motor" je šira odrednica od zahteva za habanjem (što manjim).
      Zbog toga je uvek bolje imati A3/B4 nego A3/B3 a C3 od oba. Slično i kod A5/B5 u odnosu na A1/B1 ... C2 u odnosu na njih je malo komplikovanija priča. No ovo je tek duugaa priča, pa ću skratiti.
      2) Što se zaštite od habanja (trenja) tiče, ACEA C3 je bila za nijansu bolja i od A3/B4 i A3/B3, 2004. Kod ACEA iz 2007. su se A3/B4 i C3 (standardi) izjednačili po zahtevima, a oba su ostala malo viša u odnosu na A3/B3. Od ACEA 2008. su se svi izjednačili.
      A3/B4 ima veći zahtev za TBN što je važnije kod dizel motora (ali ne kao ranije) kod benzinaca (naročito do 15000km intervala) nema neki značaj.
      Ostalo je na strani C3.
      3) A5/B5 i C2 su bili iznad A1/B1 2004. pa je 2007. bilo A5/B5 i iznad C2 a ono iznad A1/B1. Od (ACEA) 2008 su izjednačeni po tom zahtevu.
      4) Grubo rečeno, od ACEA 2008 pa nadalje:
      A3/B4 je "nadskup" A3/B3, a C3 "nadskup" A3/B4 (ostaje da ovo drugo nije 100% zbog zahteva za TBN.
      Slično tome, C2 je "nadskup" A5/B5 a ovo A1/B1. Ostaje da su zahtevi za TBN kod C2 najmanji (nema ih, može biti i ispod (ali je najčešće oko) 5, kod A5/B5 je 6 a kod A1/B1 min. je 8).

      Kod ACEA A3 (A3-02, A3/B3-04 ili A3/B4-04) zahteva je (naravno) od manjeg značaja, ALi su ACEA C3 ulja u principu bolja.

      Kod dizela je mal(K)o komplikovanija priča (no slična).

      Dakle nema razloga izbegavati ACEA C3 ulja i kad nisu zahtev. Ipak, nema razloga ni koristiti takva po svaku cenu (ili makar mnogo veću).

      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala vam na odgovoru. Generalno trend je takav da sve manje a A3/B4 ulja u gradaciji 5w30, dok se 0/5w40 i dalje dosta prisutni. Ocigledno da ce C3 ulja u potpunosti zameniti A3/B4 tako da cemo imati ulje koje pokriva relativno sve novije benz i dizel motore.
      Hvala na odgovoru.
      Srdacan pozdrav

      Избриши
  13. Postovani Stevo,
    Koje ulje za Toyota Corolla 1.4 d4d 90ks 2005 145.000km? 90% voznja van grada po sjeveru Norveške.. :)
    Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dvoumim se izmedju sledecih jer su najpovoljnije cijene, koje od ova dva predlazete:
      1.TOTAL 5W30 QUARTZ 9000 FUTURE NFC
      2.TOTAL 5W30 QUARTZ INEO ECS
      Hvala

      Избриши
    2. Poštovani Vanja,

      Oba ulja su o.k. i bićete zadovoljni sa bilo kojim od njih.
      ECS-u bih dao blagu prednost (u "fotofinišu").
      Ipak, skrećem pažnju i na Total INEO MC3 5W30.
      S obzirom na vožnju van grada i godište vozila (i malo manje pređene km), to bi ulje moglo biti i najbolje rešenje.
      Glavna prednost ECS-a bi mogla biti manja potrošnja goriva ali van grada je to samo do 1% te je manje od značaja.
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Postovani Steva,
      Hvala puno na odgovoru.
      Ako sam dobro razumio sve od navedenog je u "5 dkg".. :)
      Narucio FUTURE NFC i HENGST filter (negdje procitao da su ok).
      Pozdrav!

      Избриши
  14. Postovani,

    interesuje me koja je najpribliznija evropska specifikacija koja moze menjati ILSAC GF-5? Da li je to A5 ili C2. Dajem konkretan primer future nfc 5w30 ili ineo ecs 5w30? U ostatku sveta za azijska i americka vozila ILSAC GF-5 ide po defaultu. Mislim da ne koriste ulja koja su prilagojena za MB, BMW i ostala nemacka vozila. Verujem da su takva ulja jednostavnija sa manje aditiva i veoma dobrom bazom.

    Srdacan pozdrav

    Srdacan pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Aleksandre,
      Oba ACEA standarda su iznad ILSAC GF-5 po skoro svakom zahtevu (osim možda par njih). U principu oba ulja pružaju više od GF-5 (praktično API SN).
      Dodatno, Ford i PSA odobrenja su još za nijansu više od samog ACEA standarda.
      Između A5/B5 i C2 u praktičnom smislu nema velike razlike osim što je C2 "ekološkije" (Low SAPS), tj. pogodnije za DPF.
      Između dva Total ulja nema velike razlike ali je prednost na strani INEO ulja (makar u nijansama).
      A5/B5 u principu imaju više aditiva (ali su nešto drugačiji).
      GF-5 ne mora da ima (automatski) manje aditiva, obično je obrnuto (makar od ACEA C serije, gde (ako nema posebnih zahteva proizvođača vozila, dakle za neko od odobrenja) se koriste drugačiji (i efikasniji) aditivi.
      Daleko od toga da su GF-5 ulja loša ali svakako su klasu ispod ACEA C kategorije ulja (i nema šanse da se menjaju na 30 do 50k km).
      A5/B5 bi trebalo da je sličnije GF-5 ali kod nižih VG (5W-30 konkretno) zapravo i ne, jer se obično uparava (baš) sa API SL/CF, što je uslovljeno (baš) većim sadržajem aditiva (i/ili makar sulf. pepela).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala vam na odgovoru. Na ruskom forumu dosta praktikuju A5/B5 zbog veceg baznog broja, te su kroz analize ustanovili da za takva ulja najbolja zamena kroz 7.500 km ili 300h.Za GF-5 je optimalno oko 200 sati rada motora. Takodje nisu pristalice C2 ulja zbog naglog opadanja BN.Mozda je u pitanju losije gorivo ili pak da su motori Toyota, Kia, Hondi itd, konstrukcijski takvi da maltene za kratko vreme ubiju ulje

      Srdacan pozdrav

      Избриши
    3. Aha ... znam da na oil club ru(sija) analize govore u prilog kraćim intervalima zamene. Da, poznato mi je da preferiraju ulja sa višim TBN-om, gde se ističu (baš) A5/B5 (ali i A3/B4 ako se radi o novijim ACEA standardima, 2010-2012-2016).
      Tu je ključno (verovatno) pre svega što su uslovi vožnje teški (Moskva, velike gradske gužve) ... možda je i gorivo Euro 4 (?!), no mislim da nije (i da je gorivo, uopšteno, od sekundarnog značaja), mada i to sigurno (donekle) utiče ... Toyota, Kia, Honda i onako imaju preporuke za izmenu na kraćim intervalima (15000km ili 20k km) od većine "čisto" Evropljana (gde je 20-40k km ili čak 30-50k km, zavisno od proizvođača), pa u teškim uslovima (plus gorivu koje i ako je Euro 5/6, nije (kao i naše) baš na nivou Zapadne Evrope) ne treba ići preko 10 hiljada km (možda čak i (kako je i utvrđeno) 7500km.
      Procenite i sami. Meni je C2 (ipak) favorit (i pored relativno niskog TBN-a), makar za mešovitu vožnju (u teroiji i za čist grad).
      Pozdrav!

      Избриши
    4. Jos jedanput, hvala na strpljenju i odgovorima.

      Veliki pozdrav

      Избриши
  15. Одговори
    1. Nisam bio skoro tamo (par nedelja).
      Vrlo dobro ... moderno. Ne zaostaju za bilo kojim velikim brendom. Može i malo bolje (još modernije) ali je svakako veliki (is)korak u dobrom pravcu.
      Ovo su trebali još pre 2-3 god. da urade.
      Nemam velikih zamerki. Nije baš izuzetno ali jeste solidno. Najbolje od domaćih kompanija, iako je i RNB solidan, a NIS bi mogao da se postidi, pa da angažuje neku mladu programersku firmu pre nego da se oslanja na svoje zaposlene (ako uopšte).
      Prava je umetnost održati kreativnost ljudi u takvom sistemu (uglavnom je uzalud, čak i u svetskim kompanijama, one koje su u tome uspešne su i sam svetski vrh, one koje ne, tu su gde su zavisno od kapitala koji poseduju).
      Hvala!
      Pozdrav!

      Избриши
  16. Одговори
    1. Ambalaža - još lepša od sajta, možda i (svih) 9 od 10. Odlično!
      Nadam se da će i kvalitet ispratiti ovaj (odličan) dizajn. Mislim na povremeno loše zatvaranje flaša, što nije bilo često ali sam se (na žalost) i sam u to uverio (stari tip ambalaže).
      Pozz

      Избриши
    2. Meni se to desilo sa G energy f synt 5w30, cak sam malo i bio sumnjicav. Ambalaza lepo izgleda, ali na samoj ambalazi se folija odlepila kao da je lepljeno u garazi. Na jednoj flasi je ulje i malo iscurelo, a koliko sam video aluminijumska folija je otpala jos pre otvaranja flase, i bila je u poklopcu.

      Избриши
    3. OMG ... na početku su bili ispred svih po ambalaži (osim retkih sa pop-up zatvaračem na litarcima).
      Cinici bi (sad) rekli, eto to je ta ruska visoka tehnologija (mada je (valjda još) Made in Italy, pa bi moglo da se kaže i eto Latini nastaljaju po starom (od šupljeg dukata pa na ovamo).
      A u stvari, verovatno nije ni jedno ni drugo ... i možda ste samo baksuz (ili je zaista opala kontrola kvaliteta, tj. otišla jedna serija pre zamene alata ili tako nešto, a onda gde će nego u "Zemlju Dembeliju" (voljena Šljivropa):
      Pozdrav!

      Избриши
  17. Poštovani,
    da li bi bio problem pred duži put doliti oko 4 dl menjačkog ulja 75-90 u 2,5 l motornog 5-40? Zanima me Vaše cenjeno mišljenje... ps. nisam nikakava stipsa, nego sam prateći od samih početaka Vaš blog, postao pasionirani tribolog-amater, pa mi je žao da se baci kvalitetno ulje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvinite, nisam se potpisao... Dragan, Beograd

      Избриши
    2. Poštovani Dragane,
      Nemojte to da radite!! (OMG)
      Da li je ovo "skrivena kamera" ili neka (neslana) šala?!
      Ako ste ozbiljni, onda preporuka da odustanete od toga.
      Objašnjenje čim dođem do daha (a može biti i par dana).
      U međuvremenu izguglajte malo o tome pa možda neće ni biti potrebno.
      Pozz

      Избриши
    3. Ukratko ... bazna ulja su slična, u svakom slučaju - kompatibilna; viskoznost je (takođe) slična (gotovo identična).
      Aditivi nisu kompatibilni. Iako kod modernih menjačkih ulja "kiselost" nije velika (mada može biti i veća je nego kod motornih, TAN je često i do 4 ili 5, ali može biti i manji) to svakako nije dobro (što je veća nego kod motornih). Takođe je TBN uglavnom nizak (i do 2, mada ih ima i sa 7 ili 8 kao i kod motornih) jer NIJE potreban (svakako ne neophodan) zahtev (za primenu), te se ne dodaju aditivi koji daju "baznost" uljima (uslovno i uprošćeno rečeno, jer je termin bazno i kiselo u nepolarnim ili slabo polarnim fluidima diskutabilan).
      Dakle, verovatno da (čak) neće doći taloženja (izdvajanja) pojedinih aditiva (bar ne brzo ili bar ako je procenat jednog u drugom mali, tj. sličan navedenom u pitanju). No to ne znači da je dobro (ako nije mnogo loše).
      Takođe, ranije često, smanjenje otpornosti na penušanje ne mora da se javi (mada je i to kao i prethodno moguće), opet NE znači da je sve o.k.
      (i jedno i drugo se, doduše, može proveriti na manjim količinama, ovo drugo sa starim blenderom ili mikserom).
      Ima još tu dosta toga ... npr. potencijalni problemi sa korozijom (iako za aluminijum ne bi trebalo da su kritični ali za razne legure je teško reći napamet, bez rigoroznih testova).
      Materijali u menjaču i motoru nisu isti te ... u svakom slučaju organski sulfidi u motoru nisu dobrodošli i nije im tamo mesto (EP aditivi iz menjačkih ulja).
      ITD. i SL.
      Pozdrav!

      Избриши
  18. Poštovani g.Stevo,
    Molim za mali savet.
    Zadnje dve izmene sam (konsultovao vas) koristio Shell Helix Ultra 5w40 i bio jako zadovoljan. Motor lepo radi i gotovo da ne troši ulje. Nemam potrebe za dolivanjem između malih servisa. Tj. na samom početku nakon prviih 2-3 kkm nivo spadne za petinu prostora između min i max, nakon toga gotovo da i nema potrošnje.
    U pitanju je Renault Scenic 1,6 16v 79KW 2002 god. Prešao pravih 180000km sa ugrađenim TNG sistemom.
    Vožnja je 60% - 40% u korist gradske vožnje, ulje menjam na 13-15kkm. Otprilike toliko i prelazim godišnje.
    S’obzirom da se približava vreme za zamenu ulja, imam dilemu ili bolje reći trilemu.
    1. Ne menjati ništa i nastaviti sa Shell uljem.
    2. Wolf VitalTech 5W-40 PI C3
    3. Yacco VX 1000 FAP 5W40
    U igri je bio I Eneos Hyper 5W40 ali sam odustao od njega zato što na ambalaži ne stoji tačno navedeno mesto proizvodnje.
    Čitajući vaš blog videh da za tng prepoučujete C3 ulja. Nemanje te norme uzimam kao jedinu zamerku Shell ulju.
    Kakav je kvalitet pomenutih ulja u odnosu na Shell Helix Ultra 5w40?
    Da li bih nešto dobio ili izgubio promenom?
    Ukoliko imate neku preporuku, spreman sam da saslušam.
    Hvala unapred!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Sve opcije su o.k. Shell Helix Ultra nije ACEA C3 ali možete i ostati na njemu.
      ACEA C3 ulja su malo pogodnija za TNG instalaciju (nije obavezno, ali ...) tako da su druge dve opcije možda i za nijansu bolje. E sad, Shell ima jako dobar opšti kvalitet, te Wolf ili Shell dođe samo pitanje cene. Yacco možda ima nijansu preko ali ako nije skuplji od Shell-a.
      Što bi se reklo C3 je poželjno ali nije (baš) obavezno, možda dugooorooočnoo ima neku sitnu prednost.
      Ovo stoga što sva tri ulja imaju (ili makar nivo kvaliteta) Renault RN0700, RN0710.
      Pozdrav!

      Избриши
  19. Poštovanje gosn. Stevo.
    Ubi se listajući vaš blog, ali nigde ne nadjoh nekog da pita za ulje za Nissan Primeru koju sam pazario pre neki dan.
    Elem, u pitanju je Primera P11 2000god. sa 1.8 benzinskim motorom (QG18DE predstavljen 1999). sa pravih 202000 km.
    Vozilo je kupljeno kod nas novo 2000. godine, i prema servisnoj do 2014. godine je sipano Mobil 1 ulje (jednom i Castrol 0w40) predpostavljam 5w30.
    Zadnje 3 godine izgleda da je stari vlasnik je prešao na polusi. 10w40.
    Molim vas, jako je malo podataka na netu za ovu mašinu, šta mi savetujete, biću otvoren, zbog finansijskog škripca i jako malo ostavljenog novca za ulaganje u novokupljeno vozilo: Elf, Total ili recite neko domaće ulje FAM, RNB(i gde ih naći u Bg.) koje ispunjava norme ovog motora (na papiru jako starog ali koji je je uspešno gurao i Primeri P12 do 2008. godine. Hvala unapred

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Zbog godišta i pređenih km, odluka starog vlasnika da pređe na 10W-40 deluje opravdano (ionako je alternativna preporuka i za novije motore). Motor zahteva API SL tako da sva moderna ulja te visk. gradacije zadovoljavaju potrebe.
      Ulje menjajte na 10.000 km ili 12 meseci (inicijalno 15000km ili 12 mes.).
      Total 7000, Elf Evolution 700STI, FAM BM ili još bolje novi BMB 10W-40 ili Galax Sint 10W-40, sve je o.k. (odlučite prema sopstvenim afinitetima i ceni).
      Gde naći RNB ili Fam? E to nije pitanje za mene, naročito ne u Bgd (gde sam uvek u trku). Zato Total/Elf-a ima "na svakoj trafici" a originalnost je izvesna (distribucija preko Total d.o.o. te pouzdanih distributera (nekoliko njih, npr. Technolub). Obratite pažnju samo na uvoznu deklaraciju.
      Pozz

      Избриши
  20. Poštovani g.Stevo,
    Nešto nas sve manje ima u poslednje vreme. Razumem ja da Vi imate vrlo malo (skoro nimalo) vremena, ali, pored posetilaca bloga koji samo postave pitanje u vezi ulja za svoj auto, ima i nas zaluđenika koji čitamo postove i kada se ne dotiču nas lično. Zato, napišite ponešto ponekad, da se ne ugasi ono što je nastalo pre skoro 10 godina.
    Ipak ne može bez pitanja: ima li danas razlike u kvalitetu naftnih derivata (benzina, TNG, a posebno euro dizela) među pumpadžijama. Naime, ide priča da NIS isporučuje velikim kupcima (OMV, LUK, MOL, EKO...) različit kvalitet dizela koji se radi po narudžbini. Ovde ne mislim toliko na cetanski broj koliko na čistoću nafte. Unapred hvala na odgovoru. Takođe, šta mislite o kvalitetu ED kod Makpetrola iz rafinerije u Skoplju?
    Veliki pozdrav od Save iz Leskovca.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Slavoljube,
      Tačno je da je sve manje vremena, ali nije samo to. Kako mi je posao većim delom za računarom, tako sve više izbegavam da se izlažem dodatnom naporu te pokušavam što manje da "buljim" u monitor (a kamoli manje ekrane). U pravu ste, nadam se da ću makar u toku novogodišnjih praznika nešto i da napišem (možda još nešto pre toga).
      Što se derivata nafte tiče, mislim da su razlike sve manje. Mislim da se najveće količine kupuju od NIS-a, kako ste i sami naveli, makar za "obične" derivate. Oni aditivirani su često dorađeni NIS-ovi, ili se uvoze. Teško je reći šta je tu bolje, bez dodatnih informacija. Što se dizel-a tiče, makar zimi, čini se da OMV možda malo prednjači, ali ... (uz sve slabije (toplije) zime, nije od prevelikog značaja).
      Nekoliko prijatelja mi se žali da su na NIS-u pokradeni na točenju (i do 5%!?), a ja sam imao slučaj sa TNG-om pre par godina, od kada ih izbegavam, mada (baš sam "dosledan") ne u potpunosti, koji sam prijavio tržišnoj inspekciji (bilo na CBC-u) i prošao kao da sam ja NJIH pokrao a ne obratno (ponuđeno mi je da ja platim analizu, ali ne i da biram kod koga (šta sam ja onda? biiip!). Sve u svemu, od kad je NIS prodat (iskreno u bescenje, što nije krivica Rusa, svako koristi svoje prilike, a ova je bila "penal bez golmana") sve im je podređeno i dovoljeno (kao i dok je Železara bila pod Amerima) ... tako da svaka priča o konkurenciji NE drži vodu, svaka priča o kvalitetu se svodi na puko ispunjavanje normi (ako i toliko) ... najviše problema je (očigledno) sa TNG ali i sa dizelom (gde doduše stvari nisu toliko jasne) ...
      Ono što sam ranije primećivao je da gde god da odem iz zemlje (sve četiri strane) nigde nije lošije i nigde nema sumnje na potkradanje (velika afera od pre 5-6 god. nije, očigledno, dala pun rezultat), makar.
      Ne mogu da kažem da NIS ne daje Euro 5 kvalitet, ali je od rafinerije na dalje sve (nekako) pod znakom pitanja (tu se jedino završava, i to na žilet od granice, taj kvalitet). Kako analize (bar javno dostupne i do onih do kojih sam mogao doći) pokazuju, svi veliki distributeri ispunjavaju standarde, a razlike su male. Iz analiza se dobitak sa aditiviranim gorivima NE vidi (ni ne nazire), ali ako je za uteku, bar su ista manje skuplja od standardnih nego bilo gde drugde, ako se uporedi isti proiz./dist. (npr. Lukoil, ali važi i za ostale).
      Ne mogu da komentarišem kvalitet ED Makpetrola, lično koristio nisam, iskustva drugih su u malom broju i prilično su "opisna" a analize nemam. Uglavnom se ljudi više hvale nego žale (praktično ne), što je meni (onako) baš zanimljivo (da ne kažem čudno), mada ... kako je vlasnik Hellenic Petroleum, onda to i nije neočekivano.
      Btw. Eko (Hellenic) za aditivirana goriva koristi Total-ove aditive, što je plus za njih, a uz sličan analitički sastav goriva, nihov "avio-dizel" bi mogao biti i najbolja kupovina (makar se dodatno filtrira na licu mesta, što je bitnije od nijansi u sastavu).
      Dakle, jedan solidan kvalitet (bi trebao) da se dobije i u Makedoniji (nisu Grci bog zna šta, ali sarađuju sa ExxonMobil-om, i drugim velikim kompanijama (Total-om) što ih "vadi" (u priličnoj meri).
      U okruženju bi OMV u Rumuniji trebao da bude vrh (tehnološki za rafineriju), pa MOL, ... dalje je teško reći, a šta mi od toga dobijamo ... obično ništa (ili malo šta).
      Šta reći ... mali broj novih vozila, nizak standard, monopol (ili makar oligopol) na derivate - pravi recept za (totalnu) propast.
      Ipak, mislim da je većina problema sa gorivom (kod nas) posledica uvoza automobila koji su pre Elon Maska "obleteli" mesec.
      Problem cene goriva je posebna priča, iako ima (na žalost) osnova da mnogo bolje NE može (ni) biti (no malo bolje, svakako da).
      ITD. i SL.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Btw. SAT organizuje (javno) testiranje goriva ... bolje ikakvo, nego nikakvo.
      No, ne očekujem bog-zna-šta, tj. da razlike neće biti merljive ili tako nešto.
      U principu, od aditiviranih goriva se može očekivati 1-2% manja potrošnja goriva ali za to je potrebno (osim kontrolisanih uslova) i mnogo km da bi se izmerilo (van svake sumnje), što sumnjam da se može postići. Od aditiviranih za performanse može se izmeriti (možda) veća snaga i/ili obrtni moment ali samo pri velikim obrtajima (što u normalnoj vožnji može i da izostane).
      Sva aditivirana goriva trebaju da duže motor drže čistim, što je tek za posebno kontrolisano i dugoročno ispitivanje.
      Ne bih da tipujem (prognoziram) ali ako treba u kraćem (makar i statistički koliko-toliko značajnom) ispitivanju utvrditi najisplatljivije gorivo, to će biti BMB 95 (najjeftinije koje ispunjava minimum standarda).
      Pozz

      Избриши
  21. Poštovanje profesore,

    Mala konsultacija u vezi izbora ulja za Mercedes A140 (W168).
    Automobil ima 180.000 km (i pitanje još koliko...).
    Minimum zahteva za ulje je MB 229.1, a to ispunjava gotovo svako PS 10W40. Kako automobil ima 15 godina i prelazi se sa njim oko 3000-3500 km godišnje (više stoji nego što se vozi), zdrav razum kaže da izbor pada na 10W40.
    G-energy, Optima HC Power, Elf 700STI ili možda nešto drugo?
    Koja bi bila Vaša preporuka?

    Srdačan pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vladimire,
      Saglasan sam sa navedenim. 10W40 ulja su sasvim zadovoljavajuće rešenje a zbog malo km godišnje praktično optimalno.
      Bilo koje od navedenih biće više nego dobro.
      Ne bih širio priču, sasvim je dovoljno da birate između 3 ulja.
      Pozdrav!

      Избриши
  22. Pozdrav Stevo. Jedno pitanje u vezi izbora dvotaktnih ulja. Imao sam skoro problem sa motornom pilom. Naime, zbog lošijeg kvaliteta, izdvajalo se ulje iz benzina i izlijepilo cijeli sistem iznutra. Koristio sam uvijek sintetička ulja, najviše Inino i Optimino, ali ponekad i neka "no name" kad sam žurio.
    Logična alternativa bi trebala biti Stihl ili Husqvarna ulja, ali oglasi su puni prazne ambalaže za ta ulja, a direktnog uvoznika nemam u blizini, pa tu opciju u startu isključujem.
    Ono što mi jeste dostupno, kvalitetno i od direktnog uvoznika je Motul, ali sam u dilemi da li su njihova ulja 510 i 710, koja su prilagođena za motocikle sa direktnim miješanjem i često i injection ubrizgavanjem, pogodni i za klasičnu konstrukciju i uslove rada motorne pile i trimera? Pozdrav i hvala unaprijed.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Ulja Motul 510 2T i 710 2T su pogodna i za premiks sa benzinom (svih vrsta).
      Za starije modele testera 800 2t OffRoad je takođe opcija, ali za starije modele (je ispunjava samo API TC).
      Garden high-tech 2T je odlična opcija, jer ispunjava sve što i 510 2T (ISO-L-EGD) i slične je osnove (technosynthese, vrlo kvalitetno PS ulje, sadrži i estarska ulja).
      510 i 710 poseduju i JASO FD te oslobađaju manje dima, ali ako nije zahtev nije ni posebna prednost (možda kod testera sa velikim brojem obrtaja).
      Za trimer bih koristio Garden ili Garden Hi-Tech (naročito ako je noviji uređaj).
      Pozdrav!

      Избриши
  23. O.k. thank you (although this post is more announcement for the using of cookies and not about lubricants).
    If you really want to exchange links please confirm and tell something about the company.
    Regards!

    ОдговориИзбриши
  24. Stevo jedno ili par pitanja ili nedoumica me muce.
    Fiat Idea 1.3 mjtd bez dpf.a Oil finderi kazu 5w-30 C2 ili C3..Ja zadnjih 60.000km sipam Wolf 5w-30 C3 i nemam potrosnju (tj sve je u granicama normale) ali me buni sto je preporuka da sipam tu gradaciju ulja,a pogotovo zasto c3 ako nemam dpf? Jel ne bi bolje "leglo" neko 5w-40 ulje? Motor je presao sada vec 213.600km(zaista pravih) i zanima me sta bi ste vi nadalje cinili tj preporuka za ulje sa vase strane? Auto se vozi 98 posto u gradu i non stop je u rezimu kreni stani i 6 dana u nedelji je upaljen bar 6h dnevno.Sta bi bilo po vama idealno za ovaj motor i ovakav rezim voznje kao i period zamene.Ravenol vmo 5w-40 c3 mozda? Nesto drugo? Hvala na odgovoru unapred. Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Zanimljivo pitanje. Mislim da bi sa 5W-30 ACEA C3 (iako nije obavezno) mogli da nastavite i da bi to bilo (po)najbolje.
      Za gradsku vožnju su bolja 5W-30 ulja jer imaju manje polimera (aditiva za povećanje Ind. Visk.). Isto i C# (ovde naročito C2, zato "C2/C3" verovatno i idealno) je bolje u gradu zbog manje "SAPS-a", time i manje taloga i uopšte raspada ulja (koliko god malo). U principu ne bi trebala da je velika razlika i sa 5W-40 (C3) ali u nijansama glas za 5W-30. "Ekstremi" (5W-40 A3/B4 i ACEA C3 5W-30) su takođe opcije.
      Bez obzira što nemate DPF od C3 možete imati koristi (mane ne).
      Pozdrav!

      Избриши
  25. Btw. Wolf OfficialTech je vrlo dobar izbor.
    RAvenol VMO ili RUP (na bazi PAO baznih ulja) su zanimljiv izbor takođe. Ali ipak "pod 2", inače bi za mešovitu vožnju možda bila i najbolji izbor.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mesovite voznje nema! Jednom godisnje do mora ne racunam kao mesoviti voznju.Non stop grad,sta da vam kazem kada mi je prosecna brzina kretanja na 1800km 14kmh! Nisam imao nikakvih problema leti sa 5w-30 i to C2 ali mi je uvek negde u podsvesti da je uljni film tanak ili gresim? Stalno su mi misli da je 5w-40 bolji izbor pogotovo zbog letnjih temperatura.Wolf mi se odlicno pokazao i ne bih tu onda nista dirao.Mada mi je Ravenol bas,bas zanimljiv bas zbog Pao baze.

      Избриши
    2. Da se ne zbunite koristio sam jedno leto C2,a onda presao na C3 jer sam negde laicki zakljucio da je kod C3 "deblji" uljni film

      Избриши
    3. Poštovani,
      Upravo tako (iako C2 mora da položi iste testove habanja kao i C3).
      Zato sam i naglasio C2/C3 ulja su naročito pogodna (mada može i "čisto" C3).
      Pozz

      Избриши
  26. Skoro je bila rasprava kod mene na poslu (muška firma) koje je domaće ulje u gradaciji 5w-40 najbolje. Polemisalo se o FAM-u, RNB-u i nisovoj rafineriji. Te ajd sad ovako da se informišem koje bi domaće ulje 5w40 bilo najbolje za TNG. Naravno u pitanju je hibridno vozilo pola Reno pola Dacia sa 1.4 mpi motorom. Definitivno od uvoznih ulja odustajem, mislim da lokal patrioiizam i u ovde treba da postoji. Pozz.

    ОдговориИзбриши
  27. Poštovani g. Aco,
    Ukratko:
    FAM Premium 5W40, Galax Racing 5W40, NIS Autoline Sint 5W40. Po redosledu navođenja.
    Po preporuci Renoa, čak bi Galax Racing trebalo da bude najbliže tome (i uz TNG) ali je FAM ovde jedini sa (makar i ne Renault) zvaničnim odobrenjima. Može i Galax Racing Plus u 5W-40 pa bi bilo na mestu "2.5".
    Treba napomenuti da FAM pominje ("nivo kvaliteta") RN0700/710 što je zapravo najrelevantnije, kao i RNB za RAcing. Nisotec je imao RN 5W-40 ulje, ali sad ne. Autoline je vrlo dobro ulje, ali objektivno (na osnovu javno dostupnih informacija) zaostaje za FAM i RNB (iako u nijansama). Btw. jeste domaće (pravljeno u Srbiji) ali je po kapitalu tek 1/3 domaće, pa zaostaje i u "patriotskoj" noti.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  28. Postovanje Stevo.
    Vozim corsu b 2000. godiste 1.7 D isuzu motor. Ima oko 200k na satu. Zadnjih par godina sipam total 10w40 i menjam ulje na nekih 7-8k, ali mi se u zadnje vreme posle nekih 5000 nekako razredi ulje i krece da troskari sto nije bio slucaj. Da li samo preci na total 15w40 ili uraditi nesto drugo? Hvala unapred, veliki pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  29. Odgovoreno!! (na drugom mestu, tekst 10 god. bloga)

    ОдговориИзбриши
  30. Poštovanje Stevo.
    Potreban mi je savet u vezi izbora ulja,posedujem Astru J 1.7 CDTI 92kw 2011 god.do sad sam koristio Castrol titanium 5w30 C3 koje zadovoljava dexos 2 standard koji propisuje Opel,auto ima 160000km predjenih i koristim ga za obavljanje taxi delatnosti,menjam ulje na 10000km.i nemam potrošnju ulja ni grama,ali zamena me trenutno samo ulja košta 7800din.+filter ulja.Nasao sam ulje u verziji Totala koje zadovoljava dexos 2 standard oznaka Motorno ulje Total Quartz i eo MC3 5W30 ali negde nailazim na informaciju da je za euro 4 motore a ovaj je kod mene euro 5a!Molim za savet i preporuku za ulje. Hvala!

    ОдговориИзбриши
  31. Poštovani,
    Nije problem preći na Total INEO MC3 ulje. Isto ispunjava ACEA C3 i Dexos2 (između ostalog). Ne zaostaje za pomenutim Castrolom ("tu su negde").
    Cena je niža i sigurno se više isplati (pa ko kako hoće). Verovatno ste našli neki stari TDS, itekako je Total Quartz INEO MC3 i za Euro 5 motore, pa i mnoge Euro VI motore (zavisno od proizvođača i preporuka).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  32. Hvala na brzom odgovoru!Sledeća zamena ide na Total ulje.Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  33. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  34. Poštovani g. Stevo
    Molim vas savjet u vezi ulja za moju Kiu ceed 1.4 cvvt 66kw.(G4FA) 2010 god. Koja je od prvog dana kod mene i prešla je 92 000.
    Sad je u njoj 5w30 Shell Helix ultra Ect c3.
    Dali je možda bolje da pređem na Shell helix ultra 5w40 a3/b4 ili neko drugo(mobil, castrol ili total)
    Inace vozim ju mješovito grad/otvoreno, i mjenjam do 10 000 km.
    Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru!

    ОдговориИзбриши
  35. Poštovani g. Davore,
    Baš sam u gužvi ovih dana (godišnji izveštaji, predaja materijala za izbor u (novo) zvanje (naučno) ... i još koješta). Zato malo kasnim.
    Hmmm ... možete i kao do sada a možete i da pređete na SAE 5W-40 (ACEA C3 ili ne).
    Relativno malo pređenih km ali već deseta godina ... pa je teško reći. Nema "boljeg" oba rešenja su o.k.
    Ako više grada 5W-30 ako ne 5W-40 ... nikad nije kasno za prelaz na malo viskoznije ulje ... ne deluje mi (nimalo) obavezno (za sada).
    SVi navedeni proizvođači su o.k. (nema ni mnogo razlike, ne možete pogrešiti).
    POzdrav!

    ОдговориИзбриши
  36. Btw. pošto ulje menjate na cca. 10k km, onda Vam je zaista najbolje da kupite što jeftinije ulje renomiranog proizvođač (npr. najjeftinije od onih koje ste naveli, ali možete i proširiti listu).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  37. Hvala Vam na odgovoru!, I naravno želim Vam još puno zdravlja i mirnih postova (bez potresa naravno!) kojih ovdje kod nas u Hr. ima dosa...
    Citam i pratim vas vec dugo i zaista još nisam nikad vidio da netko ima toliko znanja o uljima kao Vi.
    Malo gruntam šta bi bilo bolje koje ulje, jer sam takav da svaki auto koji imam održavam uredno kao i ovu od oca nasljeđenu kiju.
    Vozim ju normalno i ne forsiram, ali sam procitao na ruskim stranicama da taj motor G4FA i nije nešto izdržljiv, pa eto da mu barem malo produljim vijek cestom zamjenom filtera i ulja, sve oko 8-10 tkm. (više otvorene vožnje) Nije mi problem kupiti i bolje ulje jer i tako ga sam mjenjam pa tu nemam još dodatnih troškova, ako još imate kakvu preporuku bio bih Vam zahvalan!!
    Želim Vam što mirniju i uspješnu ovu 2021 godinu i kao i prije citat cu vaše postove nadalje...
    Lp.
    Davor

    ОдговориИзбриши
  38. Malo još ja,, nekako mi shell ulijeva povjerenje zbog te pure-plus tehnologije (natural gas) i detrđenata koje upotrebljavaju da motor bude cist a ja i inace volim kad je auto uredan 😀

    ОдговориИзбриши
  39. Poštovani g. Davore,
    Jako mi je žao što je Hrvatsku pogodio tako razoran zemljotres sa ljudskim žrtvama i velikim uništenjem dobara. I jako mi je drago da je mnogo ljudi uputilo svoju podršku iz Srbije pa i vrh države poslao inicijalnu pomoć. Jednostavno nikada se ne zna šta se kome može dogoditi (kod nas velike poplave u dva navrata pre par godina) a susedi smo (nekada i zajedno, ja odrastao u toj državi, nisam baš nostalgičar, ali se dobro sećam, no sad šta je tu je, nadam se uskoro u većoj zajednici (EU)).
    NO, vratimo se uljima. U pravu ste za Shell a slično možete dobiti i od Fuchs-a, npr. TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 (XTL-Technology), kasnije i TITAN GT1 SAE 5W-40 (XTL-Technology). XTL je tehnologija zasnovana na GTL baznim uljima poput Shell-a, što može biti prednost (makar u detaljima i nijansama). Nije loše koristiti i tzv. C2/C3 ulja (imaju ih i Shell i Fuchs ali i mnogi drugi) koja imaju nešto manje sumpora i uopšte sulf. pepela u sebi, a veću viskoznost na visokim temp. od čisto ACEA C2 ulja.
    Uzevši sve u obzir, zamena ulja na 10.000 km će sigurno doprineti što dužem radnom veku vašeg motora. Sam način vožnje takođe (čisto gradska vožnja sa retkim izlascima van prosto "ubija" i najbolje motore ... tu čak taxi nije najgora varijanta jer se uvek vozi sa makar mlakim motorom (bez hladnih startovanja i pothlađenog motora).
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  40. Postovani Stevo!
    Mozete mi razjasniti recimo ova 2(mozda ista,identicna) ulja?
    Radi se o
    Elf evolution full tech llx 5w30
    I
    Elf Sporti 9 LL 5w30
    Da li ima razlike izmedju ova 2 ulja,i zasto malte ne ista identicna ulja se prave i prodaju?
    Oprostite nije mi jasno,ako su zaista ista(Ali je razlika u ceni primetna,Ovo Sporti je malo jeftinije,a neznam ni za koje tržište je radjeno-mozda za "istocno"?
    Ako mozete proveriti da li su iste kvalitete,sastava,odnosno karakteristike,molim Vas!
    p.s.
    Isto to izgleda vazi i za ulja
    Total;
    Total Ineo Longlife 5w30
    I
    Total special 9 Longlife 5w30
    (Identican slucaj Kao kod Gore nabrojanih Elf ukja-ok ista fabrika ,sve isto-valjda Tako třeba?!)
    Nadam se da Vam ovo nece predstavljati problem,jer bas me zanima;Čemu sve to,i da li postoji razlika u kvalitetu ovih ulja,odnosno njihovim svojsrvima,a Kao sto navedoh-primetna je razlika u ceni!
    Hvala Vam unapred,nadam se da ce ovo i Vama biti zanimljivo ostražiti!
    Srdačan pozdrav Boris

    ОдговориИзбриши
  41. Poštovani g. Borise,
    Najverovatnije da su to identična ulja (postoje male razlike u karakteristikama ali to je unutar proizvođačkih specifikacija ... i ispod toga).
    Nije Total/Elf jedini niti je prvi izmislio to, svi veći proizvođači to rade.
    Zašto?
    Pa pitanje je više za nekog (dobrog) ekonomistu.
    No, ne treba biti stručnjak pa zaključiti da je u pitanju način da se više zaradi (pa u krajnjem slučaju i pohlepa).
    Nije da branim ikoga ali to je način da se jak (skup) brend donekle odbrani od agresivne (i jeftinije) konkurencije.
    Osim toga nije samo kod ulja (ovde je možda i benignije od proseka), to imate SVUDA.
    Kozmetika (npr.), sportska odeća i obuća (šire gledano, uopšte garderoba), hrana (posebno pivari i vinari, naročito vinari, tu bi mogao doktorat da se napiše, verovatno i jeste), itd. i sl.
    Pa šta tek radi automobilska industrija?
    Osnovni model 30 soma evra a "full" 50 (e nije nego, da li to vredi pola toga?!).
    Ništa strašno, uljari (proizvođači maziva) su u ovom sportu "mala deca".
    Ono što Vi treba da učinite za sebe je da kupite jeftinije od dva "jako slična" ulja istog proizvođača - ende.
    Ovo bi ekonomisti bolje objasnili ali znam i ja za princip (uprošćeno) "uzmi od svakog koliko je spreman da plati". Uostalom zašto različite cene na različitim tržištima? (još da Microsoft ovo počne da primenjuje pa svi da imamo ne samo Windows i eventualno Office (već ređi slučaj, mada se nosim mišlju za Family pack) nego i ostalo u originalu).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  42. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  43. Reklame nisu dozvoljene !!
    Advertisements are not allowed !!

    ОдговориИзбриши
  44. Poštovani Stevo
    Hteo bi da priupitam nesto u vezi dvotaktnih ulja za vanbrodske motore
    U pitanju je RAVENOL WATERCRAFT Teilsynth. 2-Takt is a semi-synthetic
    Da li se ono moze koristiti za vanbrodske motore hlađene vodom?i nesto me zbunjuje u ravenolovim instrukcijema gde piše “up to 1:75” sta li im to znaci da moze do 1,5%?

    ОдговориИзбриши
  45. Poštovani,
    Samo pažljivije čitajte opis ulja na sajtu (domaćeg uvoznika ili centrale). Ulje je pogodno i za DVOTAKTNE (ne i četvorotaktne, naravno) motore hlađene vodom (baš kod plovila, odakle i naziv).
    Btw. ispunjava i takve standarde (zahteve).
    To "i do 1:75" je kao i kad kažu "i do 100%" (ali može i manje). Dakle, (običan) makretinški trik.
    Može ako tako piše u uputstvu za motor (neki savremeniji). Inače obično je 1:33 do 1:50 (često 1:40). Ako nemate uputstvo ili niste sigurni, ona srednja vrednost je verovatno najbolja. Kako je ulje sintetičko i 2% (1:50) može najverovatnije (u većini slučajeva).
    Pozz

    ОдговориИзбриши