Ajd' prvo nešto lepo: za vikend stiže novi tekst (već napisan samo da ga doradim). Neka tema ostane iznenađenje.
El torovce redovno brišem ali uvek poneki promakne, stavljam u nepoželjne i opet ne pomaže, no pre ili kasnije dolijaju.
No, glavni razlog za novi tekst je sledeći:
Molim Vas da više ne postavljate pitanja u tekstovima pre septembra 2009. godine! Ovo sam apelovao nekoliko puta, ali džabe.
E pa od sad, VIŠE NA TAKVA NE ODGOVARAM (ni za pare; više mi trebaju živci i vreme nego pare).
Ko hoće, hoće a ko neće - neće, više vremena meni (čak ću ih i brisati bez pardona).
"Komentar (pitanje) meseca" (i još anonimno) je da li se Total 5W-40 može doliti u Shell Ultra 5W-40.
Pitanje je u nekoj od tema ali posle 10 pregledanih, odustao sam.
Osim toga pitanje je NEPOTPUNO. Uopšte mi više (ali u sledeća tri života a posle ću videti) na pamet NE pada da na takva odgovaram (sad i nikad više).
Koji Total? Koje Shell Ultra? (ima ih nekoliko takvih).
DA, može se doliti, nema problema (naročito ako je Total Quartz 9000 a Shell Helix Ultra 5W-40).
P.S.
Ako već 90% pitanja bude koje ulje u moj auto, onda bar neka budu potpuna (koji auto, koje godište, koji motor ... motor bez modela - nepotpuno, itd.)
Ako gubim 10-15 min. po odgovoru, potrošite bar 5 za pitnje.
Ako ne, ima "oil finder-a" na svakom ćošku.
(naravno i pored toga što ih je kao kusih pasa, sve više pitanja "šta u moj auto", kad je blog počinjao bilo je obrnuto (nije bilo "tražilica" a pitanja su bila smislenija i (svakako) detaljnija).
Vidimo se, za vikend.
El torovce redovno brišem ali uvek poneki promakne, stavljam u nepoželjne i opet ne pomaže, no pre ili kasnije dolijaju.
No, glavni razlog za novi tekst je sledeći:
Molim Vas da više ne postavljate pitanja u tekstovima pre septembra 2009. godine! Ovo sam apelovao nekoliko puta, ali džabe.
E pa od sad, VIŠE NA TAKVA NE ODGOVARAM (ni za pare; više mi trebaju živci i vreme nego pare).
Ko hoće, hoće a ko neće - neće, više vremena meni (čak ću ih i brisati bez pardona).
"Komentar (pitanje) meseca" (i još anonimno) je da li se Total 5W-40 može doliti u Shell Ultra 5W-40.
Pitanje je u nekoj od tema ali posle 10 pregledanih, odustao sam.
Osim toga pitanje je NEPOTPUNO. Uopšte mi više (ali u sledeća tri života a posle ću videti) na pamet NE pada da na takva odgovaram (sad i nikad više).
Koji Total? Koje Shell Ultra? (ima ih nekoliko takvih).
DA, može se doliti, nema problema (naročito ako je Total Quartz 9000 a Shell Helix Ultra 5W-40).
P.S.
Ako već 90% pitanja bude koje ulje u moj auto, onda bar neka budu potpuna (koji auto, koje godište, koji motor ... motor bez modela - nepotpuno, itd.)
Ako gubim 10-15 min. po odgovoru, potrošite bar 5 za pitnje.
Ako ne, ima "oil finder-a" na svakom ćošku.
(naravno i pored toga što ih je kao kusih pasa, sve više pitanja "šta u moj auto", kad je blog počinjao bilo je obrnuto (nije bilo "tražilica" a pitanja su bila smislenija i (svakako) detaljnija).
Vidimo se, za vikend.
Dočekasmo i taj novi tekst. Da ste Vi nama živi i zdravi gosn. Stevo. I manje nervoze, kol'ko ljudi, tol'ko ćudi. Svima se ne može ugoditi. Vidimo se za vikend, pozdrav, Sava (Slavoljub), Leskovac.
ОдговориИзбришиMa nije (čak) ni čovek kriv ... al' je pravi "duh vremena" (svi bi da reše sve za par sekundi ... ).
ОдговориИзбришиJednostavno, ovako će biti malo JASNIJE (ceo tekst o tome) da (zbog nesavršenosti bloger-a, zaista ne znam šta mu je, ali je bar još uvek besplatan).
Da, za vikend ćemo se družiti, nije to daleko. Hvala!
Pozdrav!
E, upravo i ja muku mucim da nadjem tvoj odgovor na jedno moje pitanje sto sam ti postavio jos prije 6g, i ne mogu da nadjem, tako da ovo sto si napisao i te kako ima smisla. Moje se pitanje odnosilo na ulje koje sipam u Hyundai Accent 1,4 benzin. Preporucene su gradacije 5w20, 5w30, 10w30, 15w40 i 20w50...nigdje npr 0w40 ili 5w40, a onda sam skontao da je ovaj model prvenstveno namjenjen US trziste, gdje su ove gradacije redje. Dakle, ima li prepreke da u sljedecoj zamjeni stavim npr. Castrol Edge 0w40 iako nije navedena ova gradacija kao preporuka? Ulje je vrhunsko, ne vidim razlog da se motor buni :) A sto se tice pitanja gospodina o mjesanju Totala 5w40 i Shell-a iste gradacije, mozda ima smisla. Naime, Shell promjenjuje GTL tehnologiju i ishodni spoj je hemijski sasvim razlicita struktura od Totalovog, koji je predpostavljam klasicno HC ulje. Puno pozdrava ;)
ОдговориИзбришиps: Accent je iz 2007 i ima samo 64 000 predjenih
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиDa, eto pravog primera (zagubljenog pitanja, bez odgovora).
Nisam ljut na korisnika nego okolnosti da bloger baš neće da pokaže u kom je tekstu, a pretražih sve živo (više od pola sata, možda sam ga i video ali nisam spazio, jer čak ne mora da je na kraju teksta).
Što se Accent-a tiče, verovatno da 0W-40 može, ali zašto ne 5W-40? Jednostavno, nije baš toliki problem zimi. Da, uštedećete nešto goriva, ali ako mnogo vozite u gradu, sva je prilika da bi se 0W-40 u toku godine moglo razrediti (čak i vrhunsko). Jednostavno, moderna 0W-40 su jako bliska 0W-30 uljima.
5W-30 je takođe opcija, od tih lakotečivih.
Ne bih išao na viskoznija ulja, jer je malo prešao (mada treba uzeti u obzir i godinu proizvodnje, ipak je "preterao" desetu, tj. verovatno i 11.).
10W30 i 10W40 su takođe dobar izbor (za celu godinu).
GTL ulja se savršeno mešaju sa običnim HC uljima, no slažem se da pitanje ima smisla.
Pozdrav!
Hvala Stevo!
ОдговориИзбришиIzvinjavam se, jos jedno pitanje: Mijesa li se Castrol Edge FST 5w40 sa Optimom magnum 5w40, koja je trenutno u motoru, tj, treba li ispiranje motora pri prelasku na Castrol?
ОдговориИзбришиMešljivost je dobra ali nije baš idealno mešati ta dva ulja (ACEA C# sa A3/B4). Što se tiče prelaska sa jednog na drugo, NE morate ispirati motor!
ОдговориИзбриши(nije čak ni poželjno a obavezno sigurno nije)
Pozdrav!
Hvala!
ОдговориИзбришиOdavno nisam citao blog ali Stevo prvo da te pozdravim i posto sam dobio Auto od brata a treba da mu menjam krv rekoh da nema boljeg i kompetentnijeg od tebe jednom si mi pomogao za moju plinaru Mazdu sa Total0w40 a sad mi treba savet za Audi A4 2003g 1.9 Tdi 130ks presao sigurnih 30000plus Imam opciju Castrol GTX utraclean 10w40 A3B4 cena mu je 2100 din i Magnatec 10w40 A3B4 cena 2800 ili Ne znam da li bi mu godio Total Quartz 7000 10w40 auto ne trosi ulje a sad mu je koliko znam neko elf ulje isto 10w40,a buduci da planiram i da uzmem Ceratec i da pre zamene isperem motor sa engine Flush od Wynns posto plamiram da taj auto vozim narednih 3 do 5g hocu sto se tice toga da mu sipam sto bolje ulje i zato mi treba tvoj savet koja kombinacija bi mi bila najbolja?
ОдговориИзбришиPoštovani g. Branko,
ИзбришиAko auto (motor) već ne troši ulje, možda bi SAE 5W-40 bilo najbolje. Ulja sa VW 505.01 naročito. Ako je već godinama u njemu 10W40 (onih 30k su verovatno 300k km+) onda bilo koje od navedenih (imate i Diesel varijantu Total-a, mada nije od većeg (ako uopšte) značaja). Ako birate od dva Castrol-a, GTX se više isplati a verovatno je i bolji u konkretnom slučaju.
Pozdrav
Hvala Stevo poslusacu te tako sam i ja Hteo jer posto ga je brat vozio rece mi da troskari po malo ulje sto cu sa Castrol GTX ultralean koje je 2100 plus i Engine Flush 800 din i Ceratec 2000 i filter nek je 600 i procicu sa 4500 din mali al kvalitetan servis i ne znam koje bi tvoje misljenje posto mu sipam i Ceratec da bez problema mogu da predjem 10 000 km pa da mu menjam ponovo ulje?
ИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбриши10 hiljada km možete i bez Ceratec-a bez problema bez promene ulja.
Ceratec ... nemojte ga koristiti stalno nego na 50k km (pročitajte uputstvo). Doduše ima i one keramike u njemu ... ne znam, nisam baš previše oduševljen iako sam imao solidna lična iskustva.
Pozdrav!
Odradio sam zamenu,Sipao sam ipak Magnatec i Ceratec i isprao sam motor sa Liqui Moly Engine Flush a posto sam i lamelu menjao sipao sam i u menjac 50 tak ml Cerateka Plivajuci Zamajac je dobar i sad sam Boze zdravlja miran celu godinu i jace sto se tice malog servisa :D Hvaa Stevo
ИзбришиO.K.
ИзбришиSve najbolje želim i Vama i vašem vozilu.
Pozdrav!
Poštovani Stevo,
ОдговориИзбришиPošto sam u dilemi oko izmene ulja za Toyota Rav4 D4D 2.0 2005 godište,prešao 200000km, obraćam se Vama jer ste pravi poznavalac ove tematike.
Sada u auto se nalazi Total Quartz Ineo MC3 5W-30 i na 8000 km je potroseno oko 0,5 l ulja.
Da li je ova količina potrošenog ulja (nije vožen previše u gradu) može da bude manja promenom nekog drugog ulja. Koje bi ste vi predložili?
Poštovani g. Ivane,
ОдговориИзбришиTotal MC3 je izuzetno kvalitetno ulje (sigurno je u TOP 10 Evropskih a verovatno i svetskih ulja iz iste kategorije), tako da korišćenjem bilo kog 5W30 ulja teško da bi bilo išta drugačije.
Osim toga, potrošnja ulja nije prevelika, dolijte ulje menjajte na 10 do 15 hiljada km ili godinu dana. Ovolika potrošnja sa vožnjom Van grada je sasvim o.k.
Ako je pre 5W30 ulja bilo neko viskoznije (5W40 ili 10W40) onda zamenite ulje i sledeći put će potrošnja biti nešto manja.
Manja potrošnja ulja će biti sa nekim viskoznijim uljem (npr. 10W-40) ALI vam to NE savetujem!
Sve će ostalo biti lošije.
Svakako još jednom koristite Total (pa vidite u sledećoj zameni kako se kreće potrošnja ulja) te ako se (baš) ponovi, probajte neko drugo 5W30 ulje (ACEA C3 ili C2/C3), ali (ponavljam) ne očekujem primetnu razliku.
Zaista nije nikakav problem cca. 1 dl na 1000 km (neki motori troše više neki manje, ne znam šta je sa konkretnim ali Toyota ume malo da "popije" ulja, bar benzinci, no to je sve u normalnim granicama).
Korisnici često potegnu za 10W-40 što na duži rok nije bolje. Naravno, posle više od 10 god. i 200k km može biti rešenje ali uz 5 dcl na 8000 km ja bih se držao (kvalitetnijeg u svemu) 5W30 ulja.
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиHvala na odgovoru.U svakom slučaju nisam ima nameru da menjam gradaciju 5W-30 ulja i da koristim viskoznije, jer ova potrošnja ulja zaista nije prevelika. Mislio sam da li bi sa nekim drugim 5W-30, potrošnja bila manja.Još jednom hvala. Nastaviću sa istim.
Poštovani gospodine Stevo,
ОдговориИзбришиSasvim slučajno sam naišao na vaš blog i sve pohvale na njemu, pre svega na stručnosti i uvek dobroj volji da pomognete ljudima svojim znanjem i iskustvom. Imam jedno pitanjce za vas. Posedujem skoda octaviu 1.9 tdi, 81kW,2003god,mk1,motor kodne oznake ASV. Auto je presao 340000+ km nisam siguran u odgovor bivseg vlasnika. Upravo je reparirana turbina i ceka ugradnju. Zamena ulja i filtera me muči. U motoru je trenutno castrol magnetic 10w-40. Obzirom da sam skroz zaboravio na ispiranje motora pre zamene ulja i remontovane turbine,serviseri u turbo servisu uzice su me podsetili da je preporuka isprati karter pre zamene ulja i ugradnje turbine. Po defektazi turbine kako oni navode motor je u korektnom stanju,osovinicu je ostetila prljavstina iz kartera najverovatnije a "penzionerska" voznja bivseg vlasnika i moja je skroz zapusila varijabilnu geometriju i blokirala aktuator na turbini. Razmišljam se šta mi je činiti. Očistićemo karter pri zameni ulja i filtera to je sigurno, a sto se ulja tiče razmišljam se da predjem na liqui moly 10w-40 (zlatna boja pakovanja od 5 litara, 505.00) ili liqui moly mos2 10w-40. Molim za savet i preporuku. Unapred Vam se zahvaljujem.
Saša iz Smedereva
Pozdrav Stevo! Citao sam tvoj clanak o Mannol uljima, i vidio njihov sajt. Stvarno se vidi da su ljudi koji ga proizvode bas posveceni i entuzijasti, takodjer i podaci sa tehnickog lista govore da se radi o dobrim (i vise od toga} uljima. Ono sto mene buni jeste cijena. Svakako mi je drago sto je jeftin, ali bas nigdje se ne moze naci HC sintetika 5w40 po cijeni od 4 eura, tako da sam u nedoumici, da li kvalitet sadrzaja boce ipak odgovara onome sto sam vidio na papiru... Takodjer, ni na internetu se ne moze naci puno materijala o iskustvima ljudi sa Mannol - om... Molio bih tebe a i korisnike bloga, ako imate bilo kakve informacije o iskustvima ljudi sa ovim uljem, da mi odgovorite. Pozdrav, i nadam se da je u Boru bar malo smanjeno zagadjenje.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ОдговориИзбришиMannol ulja se prave u pribaltičkim zemljama.
No i dalje ne objašnjava toliko nisku cenu. Češki Mogul je sličan ... Šta reći, nije nemoguće (uz izvozne podsticaje) jer su bazna ulja (naročito prošle godine bila) još uvek relativno jeftina (kao i nafta). Iz fabrike mogu izaći sa nekih 2,5 do 3 €* a da se ima (doduše mršava) zarada. Doduše tu je transport, ako ne i carina (zbog SSP-a, ili je nema ili je neki sitan procenat), distribucija ... Kažem, eventualno neke izvozne subvencije ...
*sami troškovi proizvodnje niži ali uzevši i razvoj te amortizaciju ... makar minimalni marketing, itd.
Odgovor može biti da se dovoze malo starije serije (npr. posle godinu i po ili dve) pa je bitno samo pokriti troškove ... možda "osvajanje tržišta" ...
Nije nemoguće ALI je baš na granici (dugoročne isplativosti/održivosti). Možda i pribaltičke države daju subvencije (slično kao kod nas ... dobro, možda nešto niže) pa se može napraviti dobar biznis. Ko bi ga znao. U svakom slučaju ni 10€ za isto (kod nas) nije manje sumnjivo (u smislu jeste to što piše ali koliko je preterano)?
Meni je Total (ne samo što indirektno radim za njih, makar pišem tekstove) je indikativan, tj. pravi je reper. Biti malo skuplji od njih (za premium brendove) je možda i nužnost jer su logistički u boljem položaju od mnogih. Biti mnogo skuplji od njih je "pucanje u nogu" (neisplativo) za bilo koga (osim u specifičnim slučajevima).
Biti na nivou njihovog kvaliteta za ekonomske brendove znači cenu sličnu njihovoj (ali nešto nižu, zašto onda ne kupiti premijum brend).
Naravno, cena NE sme biti ni mnogo niža jer onda možda i nije taj kvalitet. Uporedite pa ćete doći do parvih zaključaka. Lično bih izbegavao ulja jeftinija od 20% od njihovih (osim domaćih proizvođača), kao i više od 20% skupljih (ponavljam ima par izuzetaka, npr. gde Total ne pokriva asortimanom) jer se u 99% slučajeva ne isplati.
Lično ih smatram "best buy" uljima (Total/Elf). Nevezano da li je iz Poljske, Rumunije ili Francuske (mala prednost za Fr. ali su i blendare u drugim državama "stata of art", za Poljsku je bio film na YT).
Pozdrav!
Hvala i na željama za čistiji vazduh.
ОдговориИзбришиPa ... bilo je dana kada smo bili znatno bolji od Bgd.-a (po AirVisual sajtu, što je za PM čestice poprilično o.k. doduše ne meri baš teške metale i slično), čak i višestruko bolji (niža konc.).
Čak i po zvaničnim podacima (SEPA) je po više parametara bilo bolje. Naravno, glavni problem su teški metali (arsen pre svih).
Šta reći ... mnogo zavisi od meteoroloških uslova, a i dela grada (sad dim ne ide kroz visoke dimljake pa je deo starog centra više ugrožen, no ceo grad nije sjajan svakako).
Ne sumnjam da će novi vlasnik (Kinezi) uraditi nešto po tom pitanju (postoji tim u saradnji sa lokalnom samoupravom i ministarstvom) ali je činjenica da to neće ići tako brzo.
Doduše, problem je nasleđen. Mnogo čistiji vazduh je bio prethodnih par godina ali topionica nije radila punim kapacitetom (nego tek nekih 60% manje-više) pa je zagađenje bilo višestruko manje.
Nadam se da će bar malo biti bolje u 2020. a značajno 2021. (što je realno rok da se nešto suštinski uradi, pre toga bi moglo da se samo snizi proizvodnja ... bar za 10-20% što nije izvesno, osim ako me Kinezi ne iznenade (njihova centrala)).
Činjenica da bi trebalo da se napravi neki kompromis (makar). Činjenica da smo EU zemlja ne bi moglo (baš) ovako, ali kao što znamo nećemo ni biti još 7-10 god. (da ne budem pesimista).
Поштовани Стево, помно пратећи написане чланке које сте написали и од којих сам доста научио (знање никада није било јефтиније и доступније) урадих следеће. У свог Форда Ц-Макса 1,6 од 100 кс из 2005 године који поред бензина има и плин приликом замене сипао сам GALAX SYNTEC SAE 5W-30. Колико сам научио из Ваших текстова ово уље иако нема Фордово одобрење требало би (бар по мом мишљењу) да буде адекватна замена иностраним такмацима. Да ли грешим?
ОдговориИзбришиPoštovani g. Aleksandre,
ОдговориИзбришиNema dovoljno podataka o ulju na sajtu ...
Dodatno, navedeni standarde nije moguće ispuniti odjednom (ali nije neuobičajeno da se tako navodi ni kod drugih).
Svakako nije vrhunsko ali bi trebalo da je o.k.
Deluje kao prosečno HC ulje u svojoj kategoriji.
Cena je povoljna.
Ne grešite mnogo (sigurno).
Iskreno, o novim vlasnicima ne znam mnogo (ništa, praktično) pa baš da garantujem (ni za sebe ne mogu 100%, kao što sam i naglasio) ne mogu.
U principu, ulje možda ima HTHS od 3,5 ili malo preko toga, ali ne bi trebalo da je problem kod motora starijih od 10 god.
Javite iskustva, trebalo bi da je o.k. (najverovatnije jeste).
Pozdrav!
Poštovani Stevo,
ОдговориИзбришиzaista hvala na trudu i nesebičnoj) podeli znanja. Mnogo se nauči i čovek shvati koliko mazivo nije samo mazivo, već da zaista iz ovih tekstova može da se shvati kolika industrija, mašinerija, marketing i sila stoji iza svega. Kroz čitanje bloga ja sam mnogo naučio ali i shvatio da u jednom delu anuliram marketing velikih proizvodjača, jer ipak je reklama čudo koji nije uvek na strani TOP kvaliteta.
No, da se vratim sustini..
Zamolio bih Vas za preporuku ulja za sledeće vozilo: U pitanju je Audi A6 turbo benzinac 1.8t sa propisanom VW 502.00. Vlasnik sam već 4 godine i u prvoj godini sam nasledio običaj prethodnog vlasnika i sipao Liqui Moly 10w-40 Leichttlauf, ali pošto nije zadovoljavalo 502.00 prešao sam na Castrol Magnatec 5w-40, koje takodje nema naznačen taj VW Approval, ali sam išao logikom da ukoliko ima MB 229.3 (ako se dobro sećam) onda sigurno zadovoljava i 502.00.
Stanje motora je takvo da nema nikavku grešku niti problem, prešao je 320.000 km i prelazi godišnje do 10.000 km. Potrošnja ulja varira od stila vožnje ali je prosek nekih 0,5l/100 km (nas više koristi vozilo).
Voleo bih da mi da te kvalitetnu preporuku za motor u navedenom stanju, obzirom da je turbo i da zahteva 502.00. Takodje da li, i u kojoj meri preporucujete neke engine flush preparate ?
Srdačan pozdrav,
Vladmimir.
Poštovani g. Vladimire,
ИзбришиIzvinite na malom kašnjenju ali bio sam 5 dana bez comp-a (?!) posle duuugoog vremena (tj. skoro bez).
Bilo koje SAE 5W-40 sa VW 502.00 će biti o.k.
(kao i 5W-30 ili 0W-40 ali to je za malo "mlađe" motore i/ili skuplje, bez posebne prednosti).
Castrol Magnatec je o.k. ali je Edge (svakako) bolje rešenje, naročito pošto se radi o turbo (benzinskom) motoru.
Naravno, Castrol nije jedino i još manje isključivo rešenje. Ponavljam bilo koje ulje sa odobrenjem je više nego dobro.
Ipak, s obzirom na motor, moja lična preporuka je da koristite neko ulje na PAO osnovi, npr. Ravenol VMO ili VSI.
Pozdrav!
Поштовани Стево,
ИзбришиПослушао сам Вас и поручио сам равенол 5w40 VMO.
Мало ме је сморило што нема да се нађе у продаји, већ директно од увозника, али изненадио сам се јер су изузетно предузимљиви и брзи, чак су и дали 10% попуст како би анулирали трошак доставе.
Хвала на препоруци.
Владимир
Molim i drugi put.
ИзбришиPozdrav, Vladimire!
Druze Stevo, u problemu sam oko izbora ulja za moju masinu. U pitanju je ttr250 (motor) vazduhom hladjeni jednocilindras 250ccm. Do sad je sipano samo Motulovo polu sinteticko ulje 5100 10w-30 i menjano na svakih 1000-1500 km. U zadnje dve izmene primecujem da posle kraceg vremena eksploatacije dodje do smanjenja kvaliteta ulja (krljanje menjaca iz pozicije neutral u prvu i iz neutral u drugu) i brze promeni boju, a i brze ispari (gubi na volumenu a ne sagoreva ulje i nigde ne vlazi). Pre zadnje izmene ulja na 20k sam stelovao ventile i menjao fazni lanac bregaste i detaljno pregledao masinu koja je perfekta iznutra, sagorevanje odlicno, paljenje podeseno maksimalno precizno, a posle 700km opet fali ulja i potamnelo. Dosao sam do zakljucka da je verovatno ulje losijeg kvaliteta jer nema sta drugo. Odlucio sam cak da predjem i na 10-40 gradaciju jer sam poceo samo iskljucivo leti da vozim. Da li me mozete uputiti na nekog kvalitetnijeg proizvodjaca a da nisu Motul i Ipone (isto lose iskustvo na prethodnom motoru). U mogucnosti sam da nabavim ulja proizvodjaca Bardahl i Silkolene, kakvo je vase misljenje o njihovim polusintetickim uljima?
ОдговориИзбришиUnapred zahvalan.
Koje motorno ulje sipati u Opel corsu E 2019god. 1.4 75hp. Hvala unapred. Milan
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ОдговориИзбришиImate odgovor i u drugom tekstu gde je postavljeno pitanje, identičan je.
Za vozilo 2019. bih (lepo) otišao u ovlašćeni servis (vozilo je u garanciji) pa bih posle video šta oni sipaju (samo 49% šale).
Najozbiljnije.
Drugo, proverio bih u uputstvu vozila (izvinite ali baš nešto nemam vremena da ga tražim) pa posle birao omiljen brend koji sve to ispunjava.
U startu su ti motori zahtevali Dexos2 pa bih (lično) ja se toga i držao (uz ACEA C3, po mogućstvu i MB 229.52, kao npr. Total INEO MC3 ili Kroon Presteza MSP; btw. za posle 100k km bih prešao na 5W-40 iste serije ili što sličnije).
E sad, u novije vreme (Euro VI d? ili ko zna šta) Opel (još pod Francuzima, što nema baš logike) ima i nove zahteve ("otmičara"), neka "specijalna" Dexos1 ulja. Iskreno, nisam baš u toku, znam samo jer sam video takva ulja. Proverite da Vam baš to nije zahtev, a onda "kuku majko" (gde to naći, osim u ovlašćenom servisu, ako i tamo).
Pozdrav!
Postovani,
ИзбришиIzvinite nisam stigao ranije da procitam odgovor jer radim u zdravstvu pa sam u haosu. Auto je jos godinu dana u garanciji i ne bih da me deru za mali servis,inace u servisu su sipali GM 5W30. Po netu sam citao svasta o GM uljima pa sam zato u dilemi. Po servisnoj knjizici treba ulje da ispunjava Dexos2, ako ga nema onda GM-LL-A-025, ako ni to onda ACEA A3/B3 ili ACEA A3/B4. Na netu sam pronasao dosta ulja sa Dexos2 normama. Jedno od njih je MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30. Zato Vas i pitam za savet sta raditi. Da li se drzati GM ulja ili nekog drugog proizvodjaca( ali kog)?Hvala Vam unapred
Aha!
ОдговориИзбришиSada je sve jasno.
Celu listu Dexos2 možete izguglati (lako), pa se može birati među preko 100 ulja.
GM ulja su servisna ulja Opel-a, te ne koštaju mnogo a sasvim su o.k. (btw. prave ih drugi ... pre 10 god. to je bio Total, danas - nemam pojma, ali neko od velikih proizvođača; s obzirom na francusko vlasništvo nad Opel-om sva je prilika da je to opet Total).
Ako već nećete da Vas deru, Total INEO MC3 SAE 5W-30 mi se čini idealnim izborom (ulje premium klase po normalnoj ceni).
Pozdrav!
Hvala Vam puno na odgovoru i Vasem trudu. Pozdrav
ОдговориИзбришиStevo, postovanje! Svaki put se iznova divim Vasim tekstovima i svaka cast na svemu sta radite.
ОдговориИзбришиPitanje..
Vozim grande putno 1.2 8v, 2011 god. Pri kopovini vozila vlasnik mi je rekao da je sipao 'neko koje su mu u servisu preporucili', i zna da je 10w-40, za proizvodjaca nije siguran.
Inspirisan Vasim tekstovima, u puntu, i u ostalim vozilima koje koristim, sipao sam Fam. Konkretno u fiatu, sipao sam fenix 5w-40. Prezadovoljan ! Medjutim, prosto je neverovatno da se u Leskovcu i siroj okolini (Nisu samo jedno prodajno mesto) mogu naci sinteticka i polusinteticka Fam-ova ulja (u Leskovcu bilo jedno prodajno mesto, vise ne rade sa njima).
Iznova i iznova mi veliko opterecenje predstavlja da porucujem, cekam brzu postu.. onda jurim majstore za zamenu (elem, gro servisa radi besplatnu zamenu pri kupovini kod njih) itd itd. Kad sve podvucem, dolazim do neisplativosti koriscenja pomenutog Fam-a, iskreno, vise zbog vremena i zivaca nego li para.
Zbog svega navedenog, recite mi, na kog proizvodjaca ulja preci, i kako je euro 4 motor i ima 250000km, da li se zadrzati na sintetici (sto preporucuje fabrika) ili preci na neko polusinteticko ulje..? Potrosnja ulja je oko pola litra na 5000km.
Najlepse hvala, unapred !
Postovani,
ОдговориИзбришиKoje ulje preporucujete za Alfa Romeo Giulietta, 1.6 mjet, 2011 godiste.
Auto je presao 160 000 km,DPF i EGR su u funkciji i rade bez problema za sada. Servise radim na svakih 10 000 km i koje god ulje da je sipano auto ga nije trosio ni malo. Kad sam uzeo auto u njemu je bio Divinol HC-FE 5w30.Na prethodnom servisu su mi sipali Delphi SuperPlus C3 5W30.
Moje pitanje je koje ulje je najpogodnije za ovaj motor kako bi DPF filter ostao u sto boljem stanju?
Da li je Total Quartz Ineo 5w30 dovoljno dobro ulje za ovaj motor ili je bolje da idem na Ravenol VMP 5w30? Cena Ravenola je drasticno veca a ne znam da li je stvarno toliko bolje?
Ili mi ipak preporucijete neko drugo ulje?
Hvala puno na odgovoru.
Poštovani,
ОдговориИзбришиTotal mi se čini optimalnim rešenjem. Nije Ravenol posebno bolji, naročito ne za drastično veću cenu. Uz zamenu ulja na 10 hiljada km, nema baš nikakve razlike (ako je uopšte ima). Ovaj VMP nije na bazi PAO (osim možda "začinski") nema čak ni posebno dobar Noack (nije loš, ali ništa naročito). Možda je Total i bolje ulje (iskreno rečeno).
Pozdrav!
Izvinjavam se, VMP jeste na PAO bazi ali domaći uvoznik niti to pominje niti se vidi iz teh. podataka. O.K. onda bi možda nešto značilo ali za naše klimatske uslove ništa posebno. I ako je bolji od INEO MC3 to bi bile nijanse (a cena sigurno nije u nijansama), koje nisu od značaja a posebno NE na 10.000 km.
ОдговориИзбришиPozdrav!
Poštovani Stevo,
ИзбришиHvala puno na pomoci. Definitivno cu probati Total ovog puta.
Veliki pozdrav.
Postovani druze Stevo
ОдговориИзбришиStalo mi je doVaseg uvazenog misljenja
Molim da uporedite ova 2 ulja,504.00/507.00
-Total quartz ineo ll 5W30 i
-Shell Helix HX8 5W30
Sta mislite o njima i koje Vi kao vrstan znalac preporucujete i zasto?
pozzzz
Milan R.
Odgovor je u tekstu o Shell uljima (i tamo ste postavili pitanje). Pozz
ОдговориИзбришиPoštovani g. Stevo, jednom ste mi već pomogli oko prijašnjeg auta pa se sad nadama da ćete naći vremena da me opet savjetujete. Kupio sam Toyotu Rav4 2007g. 2.2 100kw dizel sa 140tkm. Zanima me koje mi ulke savjetujete. Radim godišnje 12000km od toga 60% u gradu. Hvala unaprijed, Ivan.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Stevo, posto sutra moram kupiti ulje jer moram na servis, još jednom bih Vas zamolio za pomoć oko izbora ulja jer ne znam šta je prijašnji vlasnik stavljao. Hvala.
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиIzvinite na kašnjenju ali vikend (i to ne svaki) mi je jedino slobodno vreme (i ako ugrabim uz jutarnji čaj/kafu). Izvinjenje zbog pitanja od pre 3 dana.
Dakle, najbolje je koristiti neko SAE 5W-30 ulje koje je High HTHS. Može biti i Mid-SAPS i Normal SAPS. Npr. Total INEO MC3, mi se čini odličnim izborom (iako nije obavezno bez DPF, ali je dobro i bez). Cena je umerena a kvalitet visok.
Inače, za do -18 cel. može se koristiti i SAE 10W-40. Ipak, to bih uzeo samo kao alternativno rešenje.
Tu je bilo koje dovoljno dobro. Za izmenu na 12000 km ipak je SAE 5W-30 (sintetika) bolje rešenje (od polu-sintetičkog). Ulje menjajte na godinu dana ili 15000 km (ukoliko ih pređete ranije).
Sa 10W-40 bih menjao na manje (npr. baš tih 12000km kao maksimum, još bolje na 10k km).
Pozdrav!
Kao i uvijek, zahvaljujem se na stručnom savjetu. Već sam kupio Total MC3.
ОдговориИзбришиPostovani g. Stevo,sta je najbolje sipati od ulja u golfa 5 1.4 tsi 103 kw,140ks,auto preso 250000km,uskoro radim malo servis( na 9000km) u njemu je trenutno castrol magnatec 5w 40 c3,koliko vidim na njemu ne pise nigde da podrzava vw standard 502 i 505,zato sam u zabludi da nije sipano ulje koje nije bas najbolje za ovaj motor,hvala unapred na odgovoru
ОдговориИзбришиMislim da sam ovo već odgovorio.
ОдговориИзбришиAjd' opet. Mislim da je Castrol zakomplikovao stvari do daske. Do skoro je Magnatec imalo i VW 502/505 kao i GTX a sad ... ma čista katastrofa.
Više je kozmetika i marketing, a tek posle novi zahtevi ACEA i VW-a koji malo razdvajaju stvari. Nešto niži TBN što nije strašno ... ako menjate na 10k km nema nikakve veze (a menjate). Probajte da nađete Magnatec A3/B4 ili uzmite Edge (kome ništa ne smeta što je C3 a ima (i dalje) VW 502.00). Mislim da je samo marketing ali ako ćete baš po etiketi i servisnoj knjizi onda postupite po gore navedenom (ne, nije ništa motoru, ne brinite). VW 502 je samo garancija (malo veća) za svih 15000km između izmena ulja.
Pozdrav!
Hvala na odgovoru
ИзбришиPoštovani gospodine Stevo!
ОдговориИзбришиRadi se o ulju Liqui Moly top tec 4200
Longlife III 5w30
Veoma dobro,kvalitetno ulje.
Po svim parametrima.
Preporuka menjanja je od 30kkm do 50kkm!
Odobrenja ima od svih većih brendova!
Naravno,samim tim je i dosta skupo ulje!
Višestruko skuplje od nekih ulja koja isto tako imaju odobrenja proizvodjača automobila!
Samo tehničko pitanje,možda više ekonomsko:
Da li kupovati jeftinija ulja koja isto tako imaju odobrenja,i menjati ih češće,recimo od 10kkm-12kkm,ili držati neko kvalitetnije-skuplje ulje u motoru do 30kkm?
Jedni kažu,najbolje je češće menjati,jer se daje novo ulje,dok ovo koje duže stoji vremenom "troši",odnosno gubi prvobitna svojstva?
Ili čak neki idu tako da kupuju nejjeftinija koja su na tržištu da ispunjavaju naravno specifikaciju,ali ga menjaju i na 7-8kkm!
Znaci jedini možda veći trošak bi bio za menjanje filtera ulja i naravno plaćanje majstora(ako već vlasnik ne menja u vlastitoj reziji "sam svoj majstor".
Verujte,cene su i do 4 x skuplje kod nekih ulja,a ispunjavaju određenu specifikaciju.
Tržište je ogromno,zaista,svega ima,i poznatih i nepoznatih brendova,samo je pitanje šta je zaista za sam auto i vlasnika bolje.
Liqui Moli,zaista kvalitet,jasno,ali je nekome minus-cena!
E,sad možemo gledati i ovako,ako oficijalni servis predviđa zamenu do 30kkm,odnosno maximalno 2 godine-onda bi zaista bilo potrebno uzeti što kvalitetnije ulje,bez obzira na cenu.
A onaj ko menja 1 put godišnje ili do 15kkm,mislim da bi slobodno mogao uzeti i nekoliko puta jeftinija ulja!
Navescu primer:
Recimo ovo Liqui Moli top tech 4200 je verujte barem 3 x skuplje recimo od ulja Lotos iste specifikacije.
Tu negde su i ulja SCT lubricant's -Mannol,koja isto tako ispunjavaju datu specifikaciju!
p.s.uz ovaj Liqui Moly bi dodao i ulja Miller's,ili Comma,ili Ravenol koja se po svojim kvalitetima(i naravno cenom ) izdvajaju.
Zato bih zamolio da prokomentarisete sve ovo kad stignete.
Zamci,ili skuplje-mozda kvalitetnije-menjati ne tako često,i/ili jeftinije-mozda ne tako kvalitetno-ali češće menjati.
Pozdrav
Stefan sa
Poštovani,
ОдговориИзбришиSami ste sebi (i nama drugima) odgovorili.
"Sve se slažem".
Ako menjate u ovlašćenom servisu, onda cena ulja ima manju ulogu. Menjate na 30k km ili dve godine, više platite ruke pa onda i koje god da Vam ulje sipaju nije preterano skupo ... skoro pa ... Naravno i tu bi moglo da prođe neko drugo, npr. Total i da se menja na istom intervalu.
Ako sami menjate ulje (ili "kod svog majstora") onda bilo koje sa odobrenjem pa na 15 do 20 hiljada km ili godinu (ili čak godinu i po).
Najjeftinije pa na još duplo manje mi nema smisla osim ako se prelazi malo u toku godine (ali i onda bi moglo bar na 10k km, sve ispod je "ekološka kataklizma" (totalno nepotrebno i bacanje para, pa ma kako ulje bilo jeftino).
Glasam za verziju dva, pa jedan, treća mi se najmanje sviđa.
Eto, onako približno ali najkraće.
Pozz
Podsećam, kod Liqui Moly (i sličnih) bar 1/3 cene je samo brend.
ОдговориИзбришиGospodine Stevo,sve jasno.
ОдговориИзбришиHvala mnogo !
živeli
Stefan sa
Veliki pozdrav,
ОдговориИзбришиJa bih da se javim sa mojim iskustvom. Savetovao sam se s Vama onda kad sam radio generalni remont motora na mom Yugu GV, DMB 1.1, 1989. god. Izabrao sam tad Mol Essence 15W-40 API SJ, posle konsultovanja s Vama. I evo, posle 10.000 milja (oko 16.000 km), mogu da kažem da sam zadovoljan sa izborom. Razarada je prošla dobro. Ulje i filter menjani na prvih 1000 km, pa posle prvih 3000 km i nakon toga u redovnim intervalima od 5 do 7,5 hiljada kilometara (ne milja). Preporučujem ovo ulje svakom ljubitelju Zastavinih automobila. Zasad vuče odlično, do 6500 obrtaja ide kao od šale, preko toga ga ne teram, iako može. Sve po tablici, prvom do 50 km/h, drugom do 80, trećom do 125. To su mu brzine na kojima postiže 6500. U četvrtoj ne može da postigne te obrtaje. Superkvadratna 128A mašina, kažu može i do 8000 obrtaja, ali ne bih eksperimentisao. E sad pitanje je, da li za te povremene izlete do 6500 obrtaja treba neko malo bolje ulje?
Za povremene izlete u visoke obrtaje, sasvim je o.k. (ne treba ništa bolje). Za čest boravak u takvim obrtajima (što ne savetujem) bi moglo da se ide na neko polusintetičko 15W-50 API SL ili više ...
ОдговориИзбришиPozz
Druga mogućnost je neko 20W-50 leti (npr. Valvo vR1 Racing) a 5W-50 ili 10W-50 zimi.
ОдговориИзбришиPozz
Hvala na odgovoru druže Stevo. Razgledao sam malo ponudu ulja na internetu, pa sam naišao na neka zanimljiva ulja (Liqui Moly 15W-40 sa MoS2, crno kao tovatna mast, ali naravno nema ga na našem tržištu), stoga sam postavio pitanje. A eksperimentisanje sa viskoznostima sam potpuno odbacio, tako ste me Vi ubedili ranije. To je motor za 15W-40 i to je to (mada Ravenol 10W-40 ima prilično sličnu viskoznost, čak 99 pri 40 °C i odličannu dinamičku visk. HTHS čak preko 4, no verovatno mu nedostaje ZDDP-a).
ОдговориИзбришиNe vozim često u visokim obrtajima, tek pri preticanju odem do 6000 gde mu je maksimalna snaga, a do 6500 samo povremeno, hedonistički. Ali nisam ni od onih koji dave motor ili ga opterećuju pre maks. obrtnog momenta, retko vozim malim obrtajima. Uglavnom je to 3000. Na uzbrdicama 4-5 hiljada. I tako sam prezadovoljan sa potrošnjom goriva koja je po knjizi (5 i nešto do 6, po gradu 8 do 9). Stil vožnje mi je takav da uz što manji gas, držim motor na višim obrtajima, za šta i mislim da je filozofija očuvanja ovih motora. Gas do daske tek posle 3500, nikad nepotrebno opterećenje pri niskim obrtajima.
"Sve se slažem!"
ИзбришиEvo nešto o količini ZDDP-a, možda nekome bude korisno. Pisao sam Ravenolu, njihovom "oil finder team-u", pošto u "oil finderu" nemaju Yugo :) Pitao ih za preporuku ulja i koliko u preporučenom ulju ima ZDDP-a.
ОдговориИзбришиNaravno, preporučuju njihovo 15W-40, sa onom MIL-L-46152 B specifikacijom i API SF, pošto sam im napisao da te specifikacije pišu u mom uputstvu iz 1989. Pitam se šta bi preporučili da im nisam rekao da u uputstvu piše MIL-L-46152 B... No svakako su vrlo kulturni i poslovni čim su mi odgovorili. Evo kopija mejla koji su mi poslali:
Hello Pavle Filipovic,
Thank you for your inquiry.
Regarding the specifications you mentioned, our Formula Super SAE 15W-40 is exactly the right oil for your vehicle.
The ZDDP content is about 784 mg/kg.
Mit freundlichem Gruß
Ihr Oelfinder Team
Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH
Jöllenbecker Str. 2 ˑ 33824 Werther
Webseite: www.ravenol.de
Hvala na info.
ИзбришиIzvinjavam se ako sam naporan, ali vrlo me zainteresovala ova tema oko ulja i ZDDP-a, pa sam i sam malo istraživao pošto vidim da svi restauratori starih motora u Americi (koji imaju ravne šoljice ventila kao i naš DMB) dosta cene taj aditiv. Kontaktirao sam proizvođače, da mi daju podatke koji ne pišu u dostupnim tehničkim listovima. Pisao sam INA-i, Modriči i MOL-u. Najdetaljniji i najljubazniji odgovor sam dobio od braće iz Republike Srpske. Možda će ovi podaci nekome biti korisni:
ОдговориИзбриши-OPTIMA SUPERVISK SAE 15W-40 (API SF/CD),
sadržaj cinka (potiče iz paketa aditiva ZnDDTP) je 0,08 %.
-OPTIMA SINT TURBO SAE 15W-40 (API SL/CF, A3/B3),
sadržaj cinka (potiče iz paketa aditiva-ZnDDTP) je 0,12 %.
Kod oba navedena Modričina ulja HTHS pri 150 °C je 3,8 cP.
-INA DELTA 5 SAE 15W-40 (koje je sad ponovo API SF/CD, MIL-L-46152 C, CCMC G2, originalne Zastavine preporuke od 1984.),
sadržaj:
-Kalcij=0,268-0,330 mas %
-Zink=0,079-0,097 mas %
-Fosfor=0,072-0,088 mas %
HTHS pri 150 °C je 3,9 mPas, kod INE ovo piše i u dostupnom tehničkom listu.
I INA i Optima imaju kinematičku viskoznost pri 100 °C, mm2/s=14,5 (znači bolji su od Lukoila koji nema ni 13,5 , valjda je pravljen za sovjetske temperature kao i Ravenol između 13 i 14).
Ali ako je verovati Amerikancima koji kažu da je idealan sadržaj ZDDP-a između 1200 i 1400 ppm (parts per milion, oni ne pišu u masenim procentima), ispada da su i Supervisk i Delta 5 malo siromašni sa cinkom iako su API SF koji je '80-ih imao normalnu količinu ZDDP-a oko 1200 ppm. Jedino Optima Turbo Sint ima toliko, a ona je API SL, te ispada da je ona i najbolja za DMB mašinu.
Od mađarskog MOL-a nisam dobio nikakav odgovor, što govori o njihovoj brizi za krajnjeg potrošača. A ja baš koristim njihov Essence 15W-40 (API SJ), ali ću razmisliti pre sledeće zamene ulja i filtera da li ćemo nastaviti saradnju. Dok Modriča nudi čak i da pošaljem 1l ulja nakon zamene na analizu u njihovoj laboratoriji, gde bi utvrdili karakteristike ulja i sadržaj metala od trošenja motora u ulju. Očigledno je da je Modriča bila i ostala kvalitetan proizvođač ulja, iako to autošovinisti kod nas ne prihvataju. Oni više vole Castrol, pa nek je i falš iz Bugarske.
Pozdrav,
Pavle Filipović
Loznica
Hvala na dodatnim informacijama.
ОдговориИзбришиSINT Turbo sam koristio i u starom "žući" i aktuelnom (crvenom) kecu (sad kod tasta).
INA jerelativno o.k. sa oko 900 ppm.
Problem je što se sad SF ulja prave sa manjom količinom paketa aditiva za sve (multifunkcionalni) pa ima manje ZDDP od SL (što je malo paradoksalno dok se ne zna ova informacija).
Mislim da je 1000-ka više nego dovoljna, a i 800 ppm ukoliko se vozi umereno (penzos).
U svakom slučaju hvala na dodatnim informacijama (neke sam pominjao, neke ne tako direktno).
Pozz
Zanimljivo je to, baš zato što su se u nekim slučajevima ljudi žalili da im se potrošila bregasta osovina na ovim motorima. Loš kvalitet čelika, loše odrađena cementacija ili manjak ZDDP-a... Meni se čini da je to poslednje. Uopšte mi je neshvatljiva i glupa teorija da u Jugoslaviji punoj rudnih bogatstava neko ne zna da napravi leguru bolje nego u Fiatu, i to pored vrsnih inženjera koje smo imali. DMB blok od sivog liva takođe ne verujem da je loš u smislu materijala, niti da je porozan, ali je već moguće da je ono što smo učili na fakultetu o samom odlivku sivog liva. A to je da odlivak mora da odleži neko duže vreme da se unutrašnje sile smire, pre nego što ode na dalju obradu. Možda u DMB-u nisu uvek imali vremena baš za to, jer je trebalo snabdeti jednog giganta, a to je Zastava. A znamo i da je DMB kasnio početkom 80-ih kad je trebalo potpuno preći na ugradnju domaćih motora, umesto fiatovih. Bilo je to zato što su kasnili i kooperanti (27. mart, Novi Sad; IKL, Kotor...). Ja sa svojim blokom nisam imao takvih problema, ali sam čuo strašne priče: "počeo da duva na 30.000 km"... Verovatno su to već odlivci iz 90-ih, pa su i sankcije imale uticaja na kvalitet, koliko i na uništavanje privrede zemlje.
ОдговориИзбришиPozdrav
https://www.autorestomod.com/oil-zddp-list.html
ОдговориИзбришиOvde je spisak nekih ulja koja obiluju ZDDP-om. Uglavnom su to 15W-40 ulja za dizel motore kamiona. Ima li neka prepreka za korišćenje istih u starim benzinskim motorima? Pored "C" API-ja, imamu i SL. Video sam da Amerikanci u Yuga sipaju Mobil Delvac 1300, 15W-40.
Poštovani,
ОдговориИзбришиDa, ono za Yugo se slažem ... ali bilo pa prošlo.
Btw. poroznost je u periodu 2005-2020 (možda i dalje) bila česta i kod modernih mašina. Ovo zbog čestih izmena legura (Al-Mg + legirajući elementi).
Ovo 100% (od snabdevača svih velikih kompanija uključujući i BMW, VW i slične). Dakle, ako neki motor "guta" ulje a relativno je nov, verovatno je taj slučaj (nedovoljno testirane legure, česti novi zahtevi). Ovo sam čuo na jednom savetovanju, ne sećam se linka ali bih mogao i da nađem (kad odem u penziju, jer neću inače stići).
Pozz
P.S.
Nisam posebno ljubitelj "dizelaških" ulja i pored obilnog ZDDP-a. Ovo jeste dobro za "penzos" vožnju (možda i idealno). Za one koji teraju u visoke obrtaje neće se posebno ovajditi. Bolje "automobilsko" sa iole ZDDP (makar i 20% manje, jer je druga vrsta istog).
Pozz again
Hvala na ovim poučnim odgovorima. Otprilike API SJ ulja kao još aktuelni standard kvaliteta (kao Mol Essence 15W-40), Mobil Super 1000x1 15W-40 koji je API SL sa naglašavanjem da nije za vozila sa DPF-om (zbog fosfora i cinka), Optima Turbo Sint za koji smo dobili potvrdu da ima 1200 ppm cinka (a API SL je!) i možda Valvoline Maxlife 15W-40 (i All Climate 15W-40, oba su SL ulja), mada ja ne znam gde se to ulje (Valvoline) može kupiti, a da čovek bude siguran u originalnost. Znači to je neki pravi izbor za ove vremešne motore. API SF otpada kao mogućnost, nažalost, ne zadovoljava više ni to što je zadovoljavao pre 30 godina. Mobil 1 5W-50, savršeno, ali ne za motor u dobrom stanju, već tamo oko 100.000 km (neisplativo).
ОдговориИзбришиVeliko hvala na ovim zanimljivim prepiskama,
Pavle Filipović
Poštovani g. Pavle,
ОдговориИзбришиBilo mi je zadovoljstvo.
Hvala još jednom na korisnim informacijama.
Pozdrav!
Поштовани Стево,како да знам кад купујем синтетику 5w30 да је PAO?
ОдговориИзбришиИма ли нека ознака на флашу која указује на то?
Да ли Liqui Moly има та PAO уља?
Хвала.
Poštovani,
ИзбришиJedino iz SDS-a ili TDS-a se može saznati. Ponekad je i na etiketi. Liqui Moly i Ravenol (uglavnom proizvođači iz Nemačke) imaju takva ulja. Ravenol naglašava PAO u opisima na sajtu. LM takva ulja kategoriše pod potpuno sintetičkim, takođe ima u TDS-u. Ima mnogo proizvođača sa delom PAO (Mobil, Total i drugi) ali to je tek teško saznati (samo SDS i to nemački). Motul i Millers takođe koriste ta bazna ulja ali više su im zastupljena estarska (najčešće u kombinaciji sa III/III+ grupom). Fuchs ima takva ulja, ali više kod motociklističkih.
U USA je nešto drugačije, prednjači AMS, ali ima i drugih.
Fuchs i Shell dosta koriste GTL bazna ulja.
Dakle, Liqui Moly ima takva ulja, pogledajte na njihovom sajtu.
Pozdrav!
Pozdrav! Do sada sam koristio sintetičko 5w-30, motor je Z18XER, astra gtc, benzinac.
ОдговориИзбришиVoleo bih probati Liqui moly pa bih Vas zamolio za preporuku. Hvala unapred!
Poštovani g. Marko,
ОдговориИзбришиSvakako vredi probati Liqui Moly.
Bilo koja od sledećih viskoznih gradacija je o.k. - SAE 5W-30, 0W-40 i 5W-40.
Čak bih se najpre držao 5W-40. Dexos2 nije obavezan ali je poželjan, mada i "obična" ACEA A3/B4 ulja odlično mogu da posluže (API SM ili SN; ali ne "energy conserving", mada ako su A3/B4 ne bi smela da budu (ali SN mogu)).
Sami ćete naći odgovarajuća na sajtu proizvođača (brenda).
Pozz
Poštovani,
ОдговориИзбришиNema ACEA A3/B4, ima samo ACEA C3, API SN, dexos2. Vidim da ga preporučuje proizvođač za Z18XER. Jedino je problem što ih je jako teško pronaći.
Hvala još jednom na zlata vrednim savetima!
Izvinjavam se, moja greška. Našao sam sve što ste spomenuli. Hvala puno na savetima i svako dobro!
Избриши