Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 05. децембар 2018.

Upozorenje - ne ponavljam

Ajd' prvo nešto lepo: za vikend stiže novi tekst (već napisan samo da ga doradim). Neka tema ostane iznenađenje.

El torovce redovno brišem ali uvek poneki promakne, stavljam u nepoželjne i opet ne pomaže, no pre ili kasnije dolijaju.

No, glavni razlog za novi tekst je sledeći:

Molim Vas da više ne postavljate pitanja u tekstovima pre septembra 2009. godine! Ovo sam apelovao nekoliko puta, ali džabe.
E pa od sad, VIŠE NA TAKVA NE ODGOVARAM (ni za pare; više mi trebaju živci i vreme nego pare).

Ko hoće, hoće a ko neće - neće, više vremena meni (čak ću ih i brisati bez pardona).

"Komentar (pitanje) meseca" (i još anonimno) je da li se Total 5W-40 može doliti u Shell Ultra 5W-40.
Pitanje je u nekoj od tema ali posle 10 pregledanih, odustao sam.
Osim toga pitanje je NEPOTPUNO. Uopšte mi više (ali u sledeća tri života a posle ću videti) na pamet NE pada da na takva odgovaram (sad i nikad više).
Koji Total? Koje Shell Ultra? (ima ih nekoliko takvih).

DA, može se doliti, nema problema (naročito ako je Total Quartz 9000 a Shell Helix Ultra 5W-40).

P.S.
Ako već 90% pitanja bude koje ulje u moj auto, onda bar neka budu potpuna (koji auto, koje godište, koji motor ... motor bez modela - nepotpuno, itd.)
Ako gubim 10-15 min. po odgovoru, potrošite bar 5 za pitnje.
Ako ne, ima "oil finder-a" na svakom ćošku.
(naravno i pored toga što ih je kao kusih pasa, sve više pitanja "šta u moj auto", kad je blog počinjao bilo je obrnuto (nije bilo "tražilica" a pitanja su bila smislenija i (svakako) detaljnija).

Vidimo se, za vikend.

48 коментара:

  1. Dočekasmo i taj novi tekst. Da ste Vi nama živi i zdravi gosn. Stevo. I manje nervoze, kol'ko ljudi, tol'ko ćudi. Svima se ne može ugoditi. Vidimo se za vikend, pozdrav, Sava (Slavoljub), Leskovac.

    ОдговориИзбриши
  2. Ma nije (čak) ni čovek kriv ... al' je pravi "duh vremena" (svi bi da reše sve za par sekundi ... ).
    Jednostavno, ovako će biti malo JASNIJE (ceo tekst o tome) da (zbog nesavršenosti bloger-a, zaista ne znam šta mu je, ali je bar još uvek besplatan).
    Da, za vikend ćemo se družiti, nije to daleko. Hvala!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. E, upravo i ja muku mucim da nadjem tvoj odgovor na jedno moje pitanje sto sam ti postavio jos prije 6g, i ne mogu da nadjem, tako da ovo sto si napisao i te kako ima smisla. Moje se pitanje odnosilo na ulje koje sipam u Hyundai Accent 1,4 benzin. Preporucene su gradacije 5w20, 5w30, 10w30, 15w40 i 20w50...nigdje npr 0w40 ili 5w40, a onda sam skontao da je ovaj model prvenstveno namjenjen US trziste, gdje su ove gradacije redje. Dakle, ima li prepreke da u sljedecoj zamjeni stavim npr. Castrol Edge 0w40 iako nije navedena ova gradacija kao preporuka? Ulje je vrhunsko, ne vidim razlog da se motor buni :) A sto se tice pitanja gospodina o mjesanju Totala 5w40 i Shell-a iste gradacije, mozda ima smisla. Naime, Shell promjenjuje GTL tehnologiju i ishodni spoj je hemijski sasvim razlicita struktura od Totalovog, koji je predpostavljam klasicno HC ulje. Puno pozdrava ;)

    ОдговориИзбриши
  4. ps: Accent je iz 2007 i ima samo 64 000 predjenih

    ОдговориИзбриши
  5. Poštovani,
    Da, eto pravog primera (zagubljenog pitanja, bez odgovora).
    Nisam ljut na korisnika nego okolnosti da bloger baš neće da pokaže u kom je tekstu, a pretražih sve živo (više od pola sata, možda sam ga i video ali nisam spazio, jer čak ne mora da je na kraju teksta).
    Što se Accent-a tiče, verovatno da 0W-40 može, ali zašto ne 5W-40? Jednostavno, nije baš toliki problem zimi. Da, uštedećete nešto goriva, ali ako mnogo vozite u gradu, sva je prilika da bi se 0W-40 u toku godine moglo razrediti (čak i vrhunsko). Jednostavno, moderna 0W-40 su jako bliska 0W-30 uljima.
    5W-30 je takođe opcija, od tih lakotečivih.
    Ne bih išao na viskoznija ulja, jer je malo prešao (mada treba uzeti u obzir i godinu proizvodnje, ipak je "preterao" desetu, tj. verovatno i 11.).
    10W30 i 10W40 su takođe dobar izbor (za celu godinu).
    GTL ulja se savršeno mešaju sa običnim HC uljima, no slažem se da pitanje ima smisla.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  6. Izvinjavam se, jos jedno pitanje: Mijesa li se Castrol Edge FST 5w40 sa Optimom magnum 5w40, koja je trenutno u motoru, tj, treba li ispiranje motora pri prelasku na Castrol?

    ОдговориИзбриши
  7. Mešljivost je dobra ali nije baš idealno mešati ta dva ulja (ACEA C# sa A3/B4). Što se tiče prelaska sa jednog na drugo, NE morate ispirati motor!
    (nije čak ni poželjno a obavezno sigurno nije)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  8. Odavno nisam citao blog ali Stevo prvo da te pozdravim i posto sam dobio Auto od brata a treba da mu menjam krv rekoh da nema boljeg i kompetentnijeg od tebe jednom si mi pomogao za moju plinaru Mazdu sa Total0w40 a sad mi treba savet za Audi A4 2003g 1.9 Tdi 130ks presao sigurnih 30000plus Imam opciju Castrol GTX utraclean 10w40 A3B4 cena mu je 2100 din i Magnatec 10w40 A3B4 cena 2800 ili Ne znam da li bi mu godio Total Quartz 7000 10w40 auto ne trosi ulje a sad mu je koliko znam neko elf ulje isto 10w40,a buduci da planiram i da uzmem Ceratec i da pre zamene isperem motor sa engine Flush od Wynns posto plamiram da taj auto vozim narednih 3 do 5g hocu sto se tice toga da mu sipam sto bolje ulje i zato mi treba tvoj savet koja kombinacija bi mi bila najbolja?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Branko,
      Ako auto (motor) već ne troši ulje, možda bi SAE 5W-40 bilo najbolje. Ulja sa VW 505.01 naročito. Ako je već godinama u njemu 10W40 (onih 30k su verovatno 300k km+) onda bilo koje od navedenih (imate i Diesel varijantu Total-a, mada nije od većeg (ako uopšte) značaja). Ako birate od dva Castrol-a, GTX se više isplati a verovatno je i bolji u konkretnom slučaju.
      Pozdrav

      Избриши
    2. Hvala Stevo poslusacu te tako sam i ja Hteo jer posto ga je brat vozio rece mi da troskari po malo ulje sto cu sa Castrol GTX ultralean koje je 2100 plus i Engine Flush 800 din i Ceratec 2000 i filter nek je 600 i procicu sa 4500 din mali al kvalitetan servis i ne znam koje bi tvoje misljenje posto mu sipam i Ceratec da bez problema mogu da predjem 10 000 km pa da mu menjam ponovo ulje?

      Избриши
  9. Poštovani,
    10 hiljada km možete i bez Ceratec-a bez problema bez promene ulja.
    Ceratec ... nemojte ga koristiti stalno nego na 50k km (pročitajte uputstvo). Doduše ima i one keramike u njemu ... ne znam, nisam baš previše oduševljen iako sam imao solidna lična iskustva.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odradio sam zamenu,Sipao sam ipak Magnatec i Ceratec i isprao sam motor sa Liqui Moly Engine Flush a posto sam i lamelu menjao sipao sam i u menjac 50 tak ml Cerateka Plivajuci Zamajac je dobar i sad sam Boze zdravlja miran celu godinu i jace sto se tice malog servisa :D Hvaa Stevo

      Избриши
    2. O.K.
      Sve najbolje želim i Vama i vašem vozilu.
      Pozdrav!

      Избриши
  10. Poštovani Stevo,
    Pošto sam u dilemi oko izmene ulja za Toyota Rav4 D4D 2.0 2005 godište,prešao 200000km, obraćam se Vama jer ste pravi poznavalac ove tematike.
    Sada u auto se nalazi Total Quartz Ineo MC3 5W-30 i na 8000 km je potroseno oko 0,5 l ulja.
    Da li je ova količina potrošenog ulja (nije vožen previše u gradu) može da bude manja promenom nekog drugog ulja. Koje bi ste vi predložili?

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani g. Ivane,
    Total MC3 je izuzetno kvalitetno ulje (sigurno je u TOP 10 Evropskih a verovatno i svetskih ulja iz iste kategorije), tako da korišćenjem bilo kog 5W30 ulja teško da bi bilo išta drugačije.
    Osim toga, potrošnja ulja nije prevelika, dolijte ulje menjajte na 10 do 15 hiljada km ili godinu dana. Ovolika potrošnja sa vožnjom Van grada je sasvim o.k.
    Ako je pre 5W30 ulja bilo neko viskoznije (5W40 ili 10W40) onda zamenite ulje i sledeći put će potrošnja biti nešto manja.
    Manja potrošnja ulja će biti sa nekim viskoznijim uljem (npr. 10W-40) ALI vam to NE savetujem!
    Sve će ostalo biti lošije.
    Svakako još jednom koristite Total (pa vidite u sledećoj zameni kako se kreće potrošnja ulja) te ako se (baš) ponovi, probajte neko drugo 5W30 ulje (ACEA C3 ili C2/C3), ali (ponavljam) ne očekujem primetnu razliku.
    Zaista nije nikakav problem cca. 1 dl na 1000 km (neki motori troše više neki manje, ne znam šta je sa konkretnim ali Toyota ume malo da "popije" ulja, bar benzinci, no to je sve u normalnim granicama).
    Korisnici često potegnu za 10W-40 što na duži rok nije bolje. Naravno, posle više od 10 god. i 200k km može biti rešenje ali uz 5 dcl na 8000 km ja bih se držao (kvalitetnijeg u svemu) 5W30 ulja.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Stevo,
    Hvala na odgovoru.U svakom slučaju nisam ima nameru da menjam gradaciju 5W-30 ulja i da koristim viskoznije, jer ova potrošnja ulja zaista nije prevelika. Mislio sam da li bi sa nekim drugim 5W-30, potrošnja bila manja.Još jednom hvala. Nastaviću sa istim.

    ОдговориИзбриши
  13. Poštovani gospodine Stevo,
    Sasvim slučajno sam naišao na vaš blog i sve pohvale na njemu, pre svega na stručnosti i uvek dobroj volji da pomognete ljudima svojim znanjem i iskustvom. Imam jedno pitanjce za vas. Posedujem skoda octaviu 1.9 tdi, 81kW,2003god,mk1,motor kodne oznake ASV. Auto je presao 340000+ km nisam siguran u odgovor bivseg vlasnika. Upravo je reparirana turbina i ceka ugradnju. Zamena ulja i filtera me muči. U motoru je trenutno castrol magnetic 10w-40. Obzirom da sam skroz zaboravio na ispiranje motora pre zamene ulja i remontovane turbine,serviseri u turbo servisu uzice su me podsetili da je preporuka isprati karter pre zamene ulja i ugradnje turbine. Po defektazi turbine kako oni navode motor je u korektnom stanju,osovinicu je ostetila prljavstina iz kartera najverovatnije a "penzionerska" voznja bivseg vlasnika i moja je skroz zapusila varijabilnu geometriju i blokirala aktuator na turbini. Razmišljam se šta mi je činiti. Očistićemo karter pri zameni ulja i filtera to je sigurno, a sto se ulja tiče razmišljam se da predjem na liqui moly 10w-40 (zlatna boja pakovanja od 5 litara, 505.00) ili liqui moly mos2 10w-40. Molim za savet i preporuku. Unapred Vam se zahvaljujem.
    Saša iz Smedereva

    ОдговориИзбриши
  14. Pozdrav Stevo! Citao sam tvoj clanak o Mannol uljima, i vidio njihov sajt. Stvarno se vidi da su ljudi koji ga proizvode bas posveceni i entuzijasti, takodjer i podaci sa tehnickog lista govore da se radi o dobrim (i vise od toga} uljima. Ono sto mene buni jeste cijena. Svakako mi je drago sto je jeftin, ali bas nigdje se ne moze naci HC sintetika 5w40 po cijeni od 4 eura, tako da sam u nedoumici, da li kvalitet sadrzaja boce ipak odgovara onome sto sam vidio na papiru... Takodjer, ni na internetu se ne moze naci puno materijala o iskustvima ljudi sa Mannol - om... Molio bih tebe a i korisnike bloga, ako imate bilo kakve informacije o iskustvima ljudi sa ovim uljem, da mi odgovorite. Pozdrav, i nadam se da je u Boru bar malo smanjeno zagadjenje.

    ОдговориИзбриши
  15. Poštovani g. Milane,
    Mannol ulja se prave u pribaltičkim zemljama.
    No i dalje ne objašnjava toliko nisku cenu. Češki Mogul je sličan ... Šta reći, nije nemoguće (uz izvozne podsticaje) jer su bazna ulja (naročito prošle godine bila) još uvek relativno jeftina (kao i nafta). Iz fabrike mogu izaći sa nekih 2,5 do 3 €* a da se ima (doduše mršava) zarada. Doduše tu je transport, ako ne i carina (zbog SSP-a, ili je nema ili je neki sitan procenat), distribucija ... Kažem, eventualno neke izvozne subvencije ...
    *sami troškovi proizvodnje niži ali uzevši i razvoj te amortizaciju ... makar minimalni marketing, itd.
    Odgovor može biti da se dovoze malo starije serije (npr. posle godinu i po ili dve) pa je bitno samo pokriti troškove ... možda "osvajanje tržišta" ...
    Nije nemoguće ALI je baš na granici (dugoročne isplativosti/održivosti). Možda i pribaltičke države daju subvencije (slično kao kod nas ... dobro, možda nešto niže) pa se može napraviti dobar biznis. Ko bi ga znao. U svakom slučaju ni 10€ za isto (kod nas) nije manje sumnjivo (u smislu jeste to što piše ali koliko je preterano)?
    Meni je Total (ne samo što indirektno radim za njih, makar pišem tekstove) je indikativan, tj. pravi je reper. Biti malo skuplji od njih (za premium brendove) je možda i nužnost jer su logistički u boljem položaju od mnogih. Biti mnogo skuplji od njih je "pucanje u nogu" (neisplativo) za bilo koga (osim u specifičnim slučajevima).
    Biti na nivou njihovog kvaliteta za ekonomske brendove znači cenu sličnu njihovoj (ali nešto nižu, zašto onda ne kupiti premijum brend).
    Naravno, cena NE sme biti ni mnogo niža jer onda možda i nije taj kvalitet. Uporedite pa ćete doći do parvih zaključaka. Lično bih izbegavao ulja jeftinija od 20% od njihovih (osim domaćih proizvođača), kao i više od 20% skupljih (ponavljam ima par izuzetaka, npr. gde Total ne pokriva asortimanom) jer se u 99% slučajeva ne isplati.
    Lično ih smatram "best buy" uljima (Total/Elf). Nevezano da li je iz Poljske, Rumunije ili Francuske (mala prednost za Fr. ali su i blendare u drugim državama "stata of art", za Poljsku je bio film na YT).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala i na željama za čistiji vazduh.
    Pa ... bilo je dana kada smo bili znatno bolji od Bgd.-a (po AirVisual sajtu, što je za PM čestice poprilično o.k. doduše ne meri baš teške metale i slično), čak i višestruko bolji (niža konc.).
    Čak i po zvaničnim podacima (SEPA) je po više parametara bilo bolje. Naravno, glavni problem su teški metali (arsen pre svih).
    Šta reći ... mnogo zavisi od meteoroloških uslova, a i dela grada (sad dim ne ide kroz visoke dimljake pa je deo starog centra više ugrožen, no ceo grad nije sjajan svakako).
    Ne sumnjam da će novi vlasnik (Kinezi) uraditi nešto po tom pitanju (postoji tim u saradnji sa lokalnom samoupravom i ministarstvom) ali je činjenica da to neće ići tako brzo.
    Doduše, problem je nasleđen. Mnogo čistiji vazduh je bio prethodnih par godina ali topionica nije radila punim kapacitetom (nego tek nekih 60% manje-više) pa je zagađenje bilo višestruko manje.
    Nadam se da će bar malo biti bolje u 2020. a značajno 2021. (što je realno rok da se nešto suštinski uradi, pre toga bi moglo da se samo snizi proizvodnja ... bar za 10-20% što nije izvesno, osim ako me Kinezi ne iznenade (njihova centrala)).
    Činjenica da bi trebalo da se napravi neki kompromis (makar). Činjenica da smo EU zemlja ne bi moglo (baš) ovako, ali kao što znamo nećemo ni biti još 7-10 god. (da ne budem pesimista).

    ОдговориИзбриши
  17. Поштовани Стево, помно пратећи написане чланке које сте написали и од којих сам доста научио (знање никада није било јефтиније и доступније) урадих следеће. У свог Форда Ц-Макса 1,6 од 100 кс из 2005 године који поред бензина има и плин приликом замене сипао сам GALAX SYNTEC SAE 5W-30. Колико сам научио из Ваших текстова ово уље иако нема Фордово одобрење требало би (бар по мом мишљењу) да буде адекватна замена иностраним такмацима. Да ли грешим?

    ОдговориИзбриши
  18. Poštovani g. Aleksandre,
    Nema dovoljno podataka o ulju na sajtu ...
    Dodatno, navedeni standarde nije moguće ispuniti odjednom (ali nije neuobičajeno da se tako navodi ni kod drugih).
    Svakako nije vrhunsko ali bi trebalo da je o.k.
    Deluje kao prosečno HC ulje u svojoj kategoriji.
    Cena je povoljna.
    Ne grešite mnogo (sigurno).
    Iskreno, o novim vlasnicima ne znam mnogo (ništa, praktično) pa baš da garantujem (ni za sebe ne mogu 100%, kao što sam i naglasio) ne mogu.
    U principu, ulje možda ima HTHS od 3,5 ili malo preko toga, ali ne bi trebalo da je problem kod motora starijih od 10 god.
    Javite iskustva, trebalo bi da je o.k. (najverovatnije jeste).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. Poštovani Stevo,
    zaista hvala na trudu i nesebičnoj) podeli znanja. Mnogo se nauči i čovek shvati koliko mazivo nije samo mazivo, već da zaista iz ovih tekstova može da se shvati kolika industrija, mašinerija, marketing i sila stoji iza svega. Kroz čitanje bloga ja sam mnogo naučio ali i shvatio da u jednom delu anuliram marketing velikih proizvodjača, jer ipak je reklama čudo koji nije uvek na strani TOP kvaliteta.

    No, da se vratim sustini..

    Zamolio bih Vas za preporuku ulja za sledeće vozilo: U pitanju je Audi A6 turbo benzinac 1.8t sa propisanom VW 502.00. Vlasnik sam već 4 godine i u prvoj godini sam nasledio običaj prethodnog vlasnika i sipao Liqui Moly 10w-40 Leichttlauf, ali pošto nije zadovoljavalo 502.00 prešao sam na Castrol Magnatec 5w-40, koje takodje nema naznačen taj VW Approval, ali sam išao logikom da ukoliko ima MB 229.3 (ako se dobro sećam) onda sigurno zadovoljava i 502.00.

    Stanje motora je takvo da nema nikavku grešku niti problem, prešao je 320.000 km i prelazi godišnje do 10.000 km. Potrošnja ulja varira od stila vožnje ali je prosek nekih 0,5l/100 km (nas više koristi vozilo).

    Voleo bih da mi da te kvalitetnu preporuku za motor u navedenom stanju, obzirom da je turbo i da zahteva 502.00. Takodje da li, i u kojoj meri preporucujete neke engine flush preparate ?

    Srdačan pozdrav,
    Vladmimir.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vladimire,
      Izvinite na malom kašnjenju ali bio sam 5 dana bez comp-a (?!) posle duuugoog vremena (tj. skoro bez).
      Bilo koje SAE 5W-40 sa VW 502.00 će biti o.k.
      (kao i 5W-30 ili 0W-40 ali to je za malo "mlađe" motore i/ili skuplje, bez posebne prednosti).
      Castrol Magnatec je o.k. ali je Edge (svakako) bolje rešenje, naročito pošto se radi o turbo (benzinskom) motoru.
      Naravno, Castrol nije jedino i još manje isključivo rešenje. Ponavljam bilo koje ulje sa odobrenjem je više nego dobro.
      Ipak, s obzirom na motor, moja lična preporuka je da koristite neko ulje na PAO osnovi, npr. Ravenol VMO ili VSI.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Поштовани Стево,
      Послушао сам Вас и поручио сам равенол 5w40 VMO.

      Мало ме је сморило што нема да се нађе у продаји, већ директно од увозника, али изненадио сам се јер су изузетно предузимљиви и брзи, чак су и дали 10% попуст како би анулирали трошак доставе.

      Хвала на препоруци.
      Владимир

      Избриши
    3. Molim i drugi put.
      Pozdrav, Vladimire!

      Избриши
  20. Druze Stevo, u problemu sam oko izbora ulja za moju masinu. U pitanju je ttr250 (motor) vazduhom hladjeni jednocilindras 250ccm. Do sad je sipano samo Motulovo polu sinteticko ulje 5100 10w-30 i menjano na svakih 1000-1500 km. U zadnje dve izmene primecujem da posle kraceg vremena eksploatacije dodje do smanjenja kvaliteta ulja (krljanje menjaca iz pozicije neutral u prvu i iz neutral u drugu) i brze promeni boju, a i brze ispari (gubi na volumenu a ne sagoreva ulje i nigde ne vlazi). Pre zadnje izmene ulja na 20k sam stelovao ventile i menjao fazni lanac bregaste i detaljno pregledao masinu koja je perfekta iznutra, sagorevanje odlicno, paljenje podeseno maksimalno precizno, a posle 700km opet fali ulja i potamnelo. Dosao sam do zakljucka da je verovatno ulje losijeg kvaliteta jer nema sta drugo. Odlucio sam cak da predjem i na 10-40 gradaciju jer sam poceo samo iskljucivo leti da vozim. Da li me mozete uputiti na nekog kvalitetnijeg proizvodjaca a da nisu Motul i Ipone (isto lose iskustvo na prethodnom motoru). U mogucnosti sam da nabavim ulja proizvodjaca Bardahl i Silkolene, kakvo je vase misljenje o njihovim polusintetickim uljima?

    Unapred zahvalan.

    ОдговориИзбриши
  21. Koje motorno ulje sipati u Opel corsu E 2019god. 1.4 75hp. Hvala unapred. Milan

    ОдговориИзбриши
  22. Poštovani g. Milane,
    Imate odgovor i u drugom tekstu gde je postavljeno pitanje, identičan je.
    Za vozilo 2019. bih (lepo) otišao u ovlašćeni servis (vozilo je u garanciji) pa bih posle video šta oni sipaju (samo 49% šale).
    Najozbiljnije.
    Drugo, proverio bih u uputstvu vozila (izvinite ali baš nešto nemam vremena da ga tražim) pa posle birao omiljen brend koji sve to ispunjava.
    U startu su ti motori zahtevali Dexos2 pa bih (lično) ja se toga i držao (uz ACEA C3, po mogućstvu i MB 229.52, kao npr. Total INEO MC3 ili Kroon Presteza MSP; btw. za posle 100k km bih prešao na 5W-40 iste serije ili što sličnije).
    E sad, u novije vreme (Euro VI d? ili ko zna šta) Opel (još pod Francuzima, što nema baš logike) ima i nove zahteve ("otmičara"), neka "specijalna" Dexos1 ulja. Iskreno, nisam baš u toku, znam samo jer sam video takva ulja. Proverite da Vam baš to nije zahtev, a onda "kuku majko" (gde to naći, osim u ovlašćenom servisu, ako i tamo).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Postovani,
      Izvinite nisam stigao ranije da procitam odgovor jer radim u zdravstvu pa sam u haosu. Auto je jos godinu dana u garanciji i ne bih da me deru za mali servis,inace u servisu su sipali GM 5W30. Po netu sam citao svasta o GM uljima pa sam zato u dilemi. Po servisnoj knjizici treba ulje da ispunjava Dexos2, ako ga nema onda GM-LL-A-025, ako ni to onda ACEA A3/B3 ili ACEA A3/B4. Na netu sam pronasao dosta ulja sa Dexos2 normama. Jedno od njih je MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30. Zato Vas i pitam za savet sta raditi. Da li se drzati GM ulja ili nekog drugog proizvodjaca( ali kog)?Hvala Vam unapred

      Избриши
  23. Aha!
    Sada je sve jasno.
    Celu listu Dexos2 možete izguglati (lako), pa se može birati među preko 100 ulja.
    GM ulja su servisna ulja Opel-a, te ne koštaju mnogo a sasvim su o.k. (btw. prave ih drugi ... pre 10 god. to je bio Total, danas - nemam pojma, ali neko od velikih proizvođača; s obzirom na francusko vlasništvo nad Opel-om sva je prilika da je to opet Total).
    Ako već nećete da Vas deru, Total INEO MC3 SAE 5W-30 mi se čini idealnim izborom (ulje premium klase po normalnoj ceni).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  24. Hvala Vam puno na odgovoru i Vasem trudu. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  25. Stevo, postovanje! Svaki put se iznova divim Vasim tekstovima i svaka cast na svemu sta radite.
    Pitanje..
    Vozim grande putno 1.2 8v, 2011 god. Pri kopovini vozila vlasnik mi je rekao da je sipao 'neko koje su mu u servisu preporucili', i zna da je 10w-40, za proizvodjaca nije siguran.
    Inspirisan Vasim tekstovima, u puntu, i u ostalim vozilima koje koristim, sipao sam Fam. Konkretno u fiatu, sipao sam fenix 5w-40. Prezadovoljan ! Medjutim, prosto je neverovatno da se u Leskovcu i siroj okolini (Nisu samo jedno prodajno mesto) mogu naci sinteticka i polusinteticka Fam-ova ulja (u Leskovcu bilo jedno prodajno mesto, vise ne rade sa njima).
    Iznova i iznova mi veliko opterecenje predstavlja da porucujem, cekam brzu postu.. onda jurim majstore za zamenu (elem, gro servisa radi besplatnu zamenu pri kupovini kod njih) itd itd. Kad sve podvucem, dolazim do neisplativosti koriscenja pomenutog Fam-a, iskreno, vise zbog vremena i zivaca nego li para.
    Zbog svega navedenog, recite mi, na kog proizvodjaca ulja preci, i kako je euro 4 motor i ima 250000km, da li se zadrzati na sintetici (sto preporucuje fabrika) ili preci na neko polusinteticko ulje..? Potrosnja ulja je oko pola litra na 5000km.

    Najlepse hvala, unapred !

    ОдговориИзбриши
  26. Postovani,

    Koje ulje preporucujete za Alfa Romeo Giulietta, 1.6 mjet, 2011 godiste.
    Auto je presao 160 000 km,DPF i EGR su u funkciji i rade bez problema za sada. Servise radim na svakih 10 000 km i koje god ulje da je sipano auto ga nije trosio ni malo. Kad sam uzeo auto u njemu je bio Divinol HC-FE 5w30.Na prethodnom servisu su mi sipali Delphi SuperPlus C3 5W30.
    Moje pitanje je koje ulje je najpogodnije za ovaj motor kako bi DPF filter ostao u sto boljem stanju?
    Da li je Total Quartz Ineo 5w30 dovoljno dobro ulje za ovaj motor ili je bolje da idem na Ravenol VMP 5w30? Cena Ravenola je drasticno veca a ne znam da li je stvarno toliko bolje?
    Ili mi ipak preporucijete neko drugo ulje?

    Hvala puno na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
  27. Poštovani,
    Total mi se čini optimalnim rešenjem. Nije Ravenol posebno bolji, naročito ne za drastično veću cenu. Uz zamenu ulja na 10 hiljada km, nema baš nikakve razlike (ako je uopšte ima). Ovaj VMP nije na bazi PAO (osim možda "začinski") nema čak ni posebno dobar Noack (nije loš, ali ništa naročito). Možda je Total i bolje ulje (iskreno rečeno).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  28. Izvinjavam se, VMP jeste na PAO bazi ali domaći uvoznik niti to pominje niti se vidi iz teh. podataka. O.K. onda bi možda nešto značilo ali za naše klimatske uslove ništa posebno. I ako je bolji od INEO MC3 to bi bile nijanse (a cena sigurno nije u nijansama), koje nisu od značaja a posebno NE na 10.000 km.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani Stevo,

      Hvala puno na pomoci. Definitivno cu probati Total ovog puta.

      Veliki pozdrav.

      Избриши
  29. Postovani druze Stevo
    Stalo mi je doVaseg uvazenog misljenja
    Molim da uporedite ova 2 ulja,504.00/507.00
    -Total quartz ineo ll 5W30 i
    -Shell Helix HX8 5W30
    Sta mislite o njima i koje Vi kao vrstan znalac preporucujete i zasto?
    pozzzz
    Milan R.

    ОдговориИзбриши
  30. Odgovor je u tekstu o Shell uljima (i tamo ste postavili pitanje). Pozz

    ОдговориИзбриши
  31. Poštovani g. Stevo, jednom ste mi već pomogli oko prijašnjeg auta pa se sad nadama da ćete naći vremena da me opet savjetujete. Kupio sam Toyotu Rav4 2007g. 2.2 100kw dizel sa 140tkm. Zanima me koje mi ulke savjetujete. Radim godišnje 12000km od toga 60% u gradu. Hvala unaprijed, Ivan.

    ОдговориИзбриши
  32. Poštovani g. Stevo, posto sutra moram kupiti ulje jer moram na servis, još jednom bih Vas zamolio za pomoć oko izbora ulja jer ne znam šta je prijašnji vlasnik stavljao. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  33. Poštovani,
    Izvinite na kašnjenju ali vikend (i to ne svaki) mi je jedino slobodno vreme (i ako ugrabim uz jutarnji čaj/kafu). Izvinjenje zbog pitanja od pre 3 dana.
    Dakle, najbolje je koristiti neko SAE 5W-30 ulje koje je High HTHS. Može biti i Mid-SAPS i Normal SAPS. Npr. Total INEO MC3, mi se čini odličnim izborom (iako nije obavezno bez DPF, ali je dobro i bez). Cena je umerena a kvalitet visok.
    Inače, za do -18 cel. može se koristiti i SAE 10W-40. Ipak, to bih uzeo samo kao alternativno rešenje.
    Tu je bilo koje dovoljno dobro. Za izmenu na 12000 km ipak je SAE 5W-30 (sintetika) bolje rešenje (od polu-sintetičkog). Ulje menjajte na godinu dana ili 15000 km (ukoliko ih pređete ranije).
    Sa 10W-40 bih menjao na manje (npr. baš tih 12000km kao maksimum, još bolje na 10k km).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  34. Kao i uvijek, zahvaljujem se na stručnom savjetu. Već sam kupio Total MC3.

    ОдговориИзбриши
  35. Postovani g. Stevo,sta je najbolje sipati od ulja u golfa 5 1.4 tsi 103 kw,140ks,auto preso 250000km,uskoro radim malo servis( na 9000km) u njemu je trenutno castrol magnatec 5w 40 c3,koliko vidim na njemu ne pise nigde da podrzava vw standard 502 i 505,zato sam u zabludi da nije sipano ulje koje nije bas najbolje za ovaj motor,hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
  36. Mislim da sam ovo već odgovorio.
    Ajd' opet. Mislim da je Castrol zakomplikovao stvari do daske. Do skoro je Magnatec imalo i VW 502/505 kao i GTX a sad ... ma čista katastrofa.
    Više je kozmetika i marketing, a tek posle novi zahtevi ACEA i VW-a koji malo razdvajaju stvari. Nešto niži TBN što nije strašno ... ako menjate na 10k km nema nikakve veze (a menjate). Probajte da nađete Magnatec A3/B4 ili uzmite Edge (kome ništa ne smeta što je C3 a ima (i dalje) VW 502.00). Mislim da je samo marketing ali ako ćete baš po etiketi i servisnoj knjizi onda postupite po gore navedenom (ne, nije ništa motoru, ne brinite). VW 502 je samo garancija (malo veća) za svih 15000km između izmena ulja.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши