A evo i malo slika, što bi rekli jedna slika - hiljadu reči.
Pokrivka pre preuzimanja
U salonu
6 km prilikom preuzimanja
(malo je mutna slika pa se i ne vidi dobro; bilo je 4 km ali bio je i na sajmu automobila u Nišu, pa je kilometraža stigla na "celih" 6 km, prvo sipanje goriva bilo je na tačno 8 km)
Ispred garaže
Da je malo veći u garažu ne bi stao (i ovako "jedva slonče u lonče")
Od pozadi
a i spreda
Deo prednji
A i zadnji; Lassa zimske gume su bile poklon akcija, taman su o.k.
Motorni prostor (profil)
Motorni prostor
Ceo automobil iz profila
Zadnja vrata
(u prozoru se ogleda nedovršena komšijska kuća)
Ispred kuće
(primetiti nagib ulice od 15-tak %, ručna drži, inače i koza pase pod ručnom)
Lepo :-)
ОдговориИзбриши[Što bi rekao moj majstor, najbolji auto je novi auto]
A što jest' - jest'.
ОдговориИзбришиHvala!
Pozz
Stevo cestitam i srecno ti bilo...vozio sam i imao i Logana novog i Dustera i MCV....brend je ok bices zadovoljan jer si skroman covek. Dr Zarko Dimitric.
ОдговориИзбришиHvala dr Žarko!
ИзбришиMislim da je zahvalan brend. Verovatno ću biti zadovoljan jer prelazim sa lošijeg na bolje. Već sam prezadovoljan prostorom unutra, za sada (osim godišnjeg, ali i to ćemo videti) mi je prtljažnik više nego o.k.
Performanse nisu sportske ali ne idem na trke, tj. nisam spreman za bodove u šoferskoj i kaznu veću od 3000 din. (za prekoračenje do 10 km/h van grada).
Pozdrav!
Sa srećom, nek pređe što više kilometara sa što manje kvarova!
ОдговориИзбришиHvala g. Dražene!
ИзбришиTo je i cilj (pod 1). Ostalo se da podneti (udobnost nije vrhunska ali je već mnogo bolja, pa tako i sve ostalo).
Pozdrav!
Pridružijem se čestitkama g. Stevo, mnogo srećnih kilometara i zadovoljstva u vožnji želim!
ОдговориИзбришиHvala g. Miloše.
ОдговориИзбришиPozz
Sretno g Stevo, puno sretnih kilometara želim. Podsjeća me na moje preuzimanje Logan MCV sa istim motorom. Doduse, kod mene je bio na cca 8 km kad je preuzet. Vidim da su stigle zimske gume akcijske, jesu li dali i ljetne?
ОдговориИзбришиHvala g. Mitre.
ИзбришиDa, letnje su bile na njemu (Continental), a zimske sam dobio na poklon (Lassa). Kupio sam i dodatni set felni pa sam odmah montirao zimske (već je bila druga polovina oktobra u toku).
Pozdrav!
Svaka čast!
ИзбришиJa sam kod mog MCV isposlovao relativno dobru cijenu, ali nisam dobio ništa od dodataka, tipa obavezne opreme, prostirača, maglenki i sl. a kamoli zimske gume :)
Drugi put ću pametnije :)
Poštovani,
ИзбришиZavisi i u koje ste vreme kupovali auto. Ako je "sajamsko" onda je sajamski popust i to je to. Ako je pozno proleće i leto, teško će Vam prodavci mnogo izaći u susret.
I u jesan sam se dosta pogađao, ali nisam baš mnogo postigao. U principu zimske gume su "standardna" akcija Renault grupe ako automobil kupujete od oktobra do Nove godine. Tu sam pričekao par nedelja.
Dobio sam na poklon obaveznu opremu (ali bez lanaca koje sam morao da nabavim posebno).
Dobio sam i "fabričke" patosnice (jako lepe ali nisu za zimu). Maglenke su naplaćene po cenovniku (kao takav se isporučivao), cca. 110 ili 130 evra (ne sećam se tačno).
Zgodno ali ... nekako skupo.
Pale su provizije prodavcima (to sam se nezavinsno raspitao) i sad su tek cca. 3% (3-5) tako da nema tu baš mnogo mesta za poklone. Presvlake preko Renault-a su oko 100 evra te nema šanse iskamčiti ih (mada vredi probati). Felne su kod prodavca (čelične) bile nešto oko 55€ po komadu pa sam ih kupio (nove) nezavisno za po 35€.
Negde do 100 evra se može izvući. Ako auto duže stoji i više, ali ovaj je uvezen samo mesec dana pre nego što sam ga prvi put video (2 pre kupovine).
Jedan prijatelj je (doduše drugi auto, ali slične cene) dobio 300€ popusta, zimske gume (bez akcije) i još neke sitnice (ne sećam se šta) ali je auto bio iz prošle godine (kupio mesec dana pre mene).
Tako da ... nemojte da Vam bude krivo, zimsko vreme je prilično mrtva sezona za prodaju vozila (a ide kraj godine i treba popuniti kvotu).
I Vama želim da Vas auto služi što duže (a i sve najbolje u Novoj godini).
Pozz
U pravu ste... Ja sam auto naručivao krajem prošle godine, sa projekcijom da će stići negdje sa početkom proljeća ove godine, jer je bilo čekanje od cca 90 dana, a ovih auta nije bilo na stanju u BiH.
ИзбришиTada je Logan MCV bio dosta povoljniji nego danas, tako da je ovaj sa radio-cd playerom i klimom u ambience opremi, sa nemetalik običnom plavom bojom, koštao oko 8900 eura.
Mislim da sam mogao još malo pregovarati, ali ispoštovao sam koncesionara koji je dao najnižu ponudu, nisam htio otići kod drugih, iako su me zvali :)
Malo mi je krivo samo zbog obavezne opreme i patosnica, jer je to neki standardni poklon koji ide kad se neko izvali tolike novce.
Nisam dobio ni rezervni točak, već set za opravku, ali Bože moj, jer smo htjeli auto sa najnižom mogućom cijenom i od opreme insistirali samo na radio-cd playeru, tako da se nisam ljutio, šta je -tu je.
Sretna Vam nova godina i sve najbolje i puno dobrih postova!!!
Da Te u zdravlju i sreći služi.
ОдговориИзбришиHvala puno!
ИзбришиPozdrav!
Pozdrav iz Zagreba i sretno sa novom pilom...
ОдговориИзбриши:)
Saša
Neka je sa srecom novi automobil! Bar do meseca i nazad da stignete sa njime! Posle opet neki nov!
ОдговориИзбришиPade mi na pamet jedno (nadam se smisleno) pitanje. Vise puta si objasnjavao da motorna ulja usljed razgradnje ZDDP poslije odredjenog vremena padaju za jedan viskozni nivo nize, npr 5w40 na 5W30 (ili "35") ,itd... Medjutim, zanima me da li dolazi i do smanjenja i prvog (w broja), tj da li isto ulje poslije odredjenog vremena postaje pokretljivije na nizim temperaturama, sto i nije lose za hladni start :) Puno pozdrava :)
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ИзбришиNije samo zbog razgradnje ZDDP-a (tj. manjm delom je zbog toga) ali da, uljima (naročito kod benzinaca) pada viskozitet, iz nekoliko razloga (nesagorelo gorivo, kondenzat, razgradnja aditiva - naročito polimera ...).
Kod dizel motora (naročito starije konstrukcije) češće je da se ulje "zgusne" (zbog čađi, najčešće).
W broj na žalost (u tome je caka/vic/ kvaka) obično ne pada (tj. skoro ništa sem prvog ne utiče na to).
Dakle, može da se desi zbog nesagorelog goriva (razređenje gorivom), što nije baš ni dobro za start pa čak ni "HLADNI" start, jer je podmazivanje lošije (i kod dizel motora).
Pozdrav!
hvala puno i jos jedno pitanje (valjda nisam predosadan :) Ima li prepreke da se MoS2 uluje npr u 5w40 ulje, predpostavljam ono klasicno hidrokrekovano (Total 9000, Mannol Elite, Optima Magnum..) posto LM pravi iskljucivo MoS2 ulja u varijantama 15w40 i 10w40. Hvala Stevo, necu te vise gnjaviti (bar neko vrijeme :) )
ОдговориИзбришиNema problema g. Milane (jedino što sam zaposlen i preko praznika, doduše nešto manje, pa ne mogu brzo da odgovorim),
ОдговориИзбришиNije problem da se MoS2 doda u sintetička (hidrokrekovana) ulja, ali je tu efekat manji.
(posledično manje i razloga da se dodaje)
Pozdrav!
Manji efekat? Mislis da se smanjenje trenja manje osjeti, nego kod polusintetickih i mineralnih ulja?
ИзбришиDa.
ИзбришиDodatno, kod hidrodinamičkih uslova (zagrejan motor) nema razlike, ne pomaže ni kod jedne vrste ulja (ne treba ni mineralnom).
Jednostavno MoS2 i slični dodaci NISU posebno pogodni za motor (za menjače i reduktore su više pogodni, ali i tu ne 100%, kod mazivih masti već prema zahtevima i potrebama; tu su industrijski standard).
Btw. kako Vam to zvuči (u mastima dokazano i poželjno ... mastima se motor NE podmazuje).
Mislim da je vreme MoS2 u motorima prošlo i da je možda (i samo možda) bilo nekog efekta kod starih motora (iz 60-tih i 70-tih) a naročito starijih (i manje kvalitetnih) ulja (API SC do SE i CC do CD).
Pozdrav!
Hvala puno!
ИзбришиStevo, imas li podataka kakvo je ulje Mobil esp 5w30 koje se prodaje kod nas, jer ne vjerujem da odgovara kvalitetu onoga sto se prodaje u EU? Pozdrav!
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ОдговориИзбришиNemam neke precizne podatke ali Mobil 1 serija nikad nije pravljena na Istoku (Evrope) već uglavnom u Francuskoj (i u novije vreme plus u Italiji). Ne znam poreklo ulja koje se prodaje kod nas ali ne verujem da se razlikuje od onog u EU (ili makar ne previše).
U svakom slučaju, ukoliko imate takve sumnje uvek imate alterantivna rešenja.
Pozdrav!
Da se srecno vozite i da dugo traje auto g.Stevo.
ОдговориИзбришиHvala g. Nenade!
ОдговориИзбришиСа срећом. У здрављу и весељу да те послужи. За нормалне људе одличан ауто.
ОдговориИзбришиHvala g. Zorane.
ОдговориИзбришиIzbor jeste bio uslovljen nedostatkom novca, ali i bez toga bih morao da naglasim da je za vožnju po propisima čak i motor 1.0 zadovoljavajući. Nekih 10-tak ks više i bilo bi idealno, ali običan Sandero nema tu opciju (0.9 turbo sa 90 ks, gde je turbina i dobro i loše).
Inače automobil nije tesan, prtljažniku nedostaje malo (10-20% veći bi bio idealan), ali odrađuje posao (videću tek za odmor, koliko će biti zadovoljavajuće rešenje).
Pozdrav!
Srecno sa novim autom g.Stevo. Da vas za dobro sluzi. Imao sam priliku da ga vozim kao testno vozilo. Odlican balans cene, kvaliteta, voznih osobina a i za odrzavanje je prihvatljiv. Sve u svemu prava kupovina, sve u svemu "zacin C". Sretno!
ОдговориИзбришиHvala puno!
ОдговориИзбришиČestitam, Stevo! Puno bezbrižnih kilometara prošao! 🙂
ОдговориИзбришиHvala!
ОдговориИзбришиPozdrav Stevo! Pogledao sam sajt Rafinerije ulja Modrica, i primjetio da su prestali sa proizvodnjom dva vrhunska ulja, ow30 sintetiku i Optimu Magnum 0w40, jednostavno nema ih u katalogu.. Kao jedino "potpuno sinteticko" ulje koje su zadrzali navode Optimu Magnum 5w40, koju trenutno imam u motoru (Hyundai Accent 1.4 benz. 2007). Sad se osnovano pitam, da li je Magnum 5w40, ostao puna sintetika kao sto je bio, ili su i njega preveli na HC vjerovatno II grupe uz minimalno sintetickih komponenti. Podaci iz kataloga su skromni, temp. mrznjenja je -40*c, ali i mnoge hc "sintetike" imaju i nizu, ulje je standardne smedje boje, sto ukazuje da nema znacajan procenat PAO... fale podaci za gustocu na 15*c i viskoznost na 40*c... Zanima me tvoje misljenje. Pozzz
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ИзбришиPAO se po pravilu (nešto kao industrijski standard sa jako malo izuzetaka) dodaje samo u 0W-xx ulja. Magnum 0W-40 je zato bio značajno skuplji od istog u 5W-40.
Izgleda da je potražnja 0W-xx ulja slaba (naročito 0W-40 ali i 0W-30 izgleda) pa ih zato više nema.
Magnum 5w-40 - ne verujem da je ikada bio na čisto PAO osnovi, možda je imao neku "trunčicu". Zato, nemojte se mnogo sekirati zbog toga. On je na bazi III grupe baznih ulja, što je više nego dobro.
Ravenol i LM imaju ulja na PAO osnovi, ali to im ne daje značajnu prednost, već samo "ezoteričnu notu".
Magnum je sasvim o.k. za vaš motor, može i bilo koje 10W-40, kao i 5W-30.
Pozdrav!
Hvala puno!
ОдговориИзбришиАутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиPozdrav Stevo!
ОдговориИзбришиInteresuje me gde se može uraditi analiza motornog ulja kod nas.Na prvom mestu analiza na prisustvo dizel goriva u motornom ulju(to mi je najvažnije),a ako nije preterano skupo i analiza na metale koji su pokazatelji povećanog habanja.Da li ima smisla raditi tu analizu nakon 1000-2000 km nakon promene ulja?(na prisustvo dizel goriva)
Srdačan pozdrav!
Poštovani,
ИзбришиOdavno se nismo "čuli", drago mi je da i dalje pratiš blog.
Analiza motornog ulja kod nas je "mission impossible". Nazovi RNB ili nekog od manjih proizvođača (domaćih), eventualno FAM (ako imaš neku "vezicu" i ako šalješ njihovo ulje) ... niti gde, niti ko, em skupo.
(skuplje nego na "trulom" Zapadu ... ili (ruskom) istoku).
Analizu na metale zaboravi u startu, jer od kad sam pisao o analizama cene su skočile na minimum 20€ po elementu (i to iz vodenog rastvora, iz ulja je možda i 25 ili 30), tako da ti se ne isplati (bolje da menjaš ulje na 5000 km, biće jeftinije).
Prisustvo dizel goriva se najpreciznije radi gasnom hromatografijom, na šta možeš odmah da zaboraviš (skupo k'o đavo, a ni pare ne pomažu, malo je takvih uređaja i prebukirani su, oni na univerzitetu ni za pare ti ne bi radili jer su zatrpani mesecima unapred (uz finansiranje sa nekih fondova što im je ozbiljnija para, ili su dobili donaciju pa uređaj ne mogu da koriste komercijalno).
Moderni motori imaju sve veći problem sa razblaženjem goriva (od Euro 3 pa prema 6), naročito dizel motori (duga priča, zašto i kako, uglavnom zbog nerealnih i čisto birokratskih "Euro" normi od kojih ima neke vajdice ali od Euro 4 pa na dalje sve manje (ako uopšte jer je od 5-ice počelo softversko "čišćenje" izduvnih gasova, koje je u USA sankcionisano, ali u (zakonima nakrcanoj) Uniji, "biznis cveta").
FTIR je takođe teško uraditi (malo je jeftiniji, ali ne mnogo, ali i neprecizniji, ima više faktora koji utiču na preciznost, ali je o.k.) jer ni takvih nema mnogo (više od prethodnog ali teško je doći na red).
Ostaje da uradiš viskoznost na 40 (čak na 100 teško da i treba ali i to nije loše, pa da se dobije i indeks visk.) i tačka paljenja pa makar indirektno utvrdi (i relativno tačno, tj. da li je mnogo ili ne) količina goriva. Opet ti ostaju oni sa početka priče (košta će jedna zamena ulja, ali bar 5-6 puta manje od prethodnih, a i "može se doći na red").
Nema nikakvog smisla (osim u akademske svrhe, kada se radi na po 1000 km) raditi tako rano analizu ulja, makar i na prisustvo goriva. Zimi je uobičajeno 2-3% dizela u ulju ali to nije posebno strašno (treba makar jednom mesečno da se vozilo izveze van grada). Više od 5% se već može (kako ko) osetiti i čulom mirisa a to na tako malo km ukazuje na dizne (uopšte sistem za ubrizgavanje) pa je bolje proveriti iste nego analizirati ulje (nije skuplje, verovatno je i jeftinije).
Više od 5% je vrlo štetno jer razređuje ulje (van granica SAE, pa od npr. 10W-40 se dobije 5W30 ili slično).
Na žalost kod nas nema prenosnih uređaja na bazi senzora ("njuškala" ali preciznije i niža granica detekcije od čoveka) što je najjednostavnije (terenska metoda) i dovoljno precizno (uglavnom ±0,5% u intervalu od 0 do 15% goriva u ulju, sa 95% statističke pouzdanosti.
Veliki pozdrav!
P.S:mooram da pohvalim izbor automobila pod 1. novo pod 2.razumno,ima sve što auto treba da ima i dovoljno je prostran,neka te dugo služi,a poznavajući tebe(sa bloga i foruma)hoće!
ОдговориИзбришиSrećno!
Hvala!
ОдговориИзбришиPozdrav Stevo, cestitam na kupovini Sandera. Zelim Vam puno bezbriznih i srecnih kilometara. Jeftin je za odrzavanje, registraciju. Lep auto, jeftin. Skoro sam Vas pitao oko ulja za moj auto. U pitanju je Opel Korsa D 1.3 cdti 90 konja dizel sa oko 250000 predjenih kilometara. Prosle godine sam uradio mali i veliki servis. Zamenjeno sve, auto je na lanac i karter je ociscen. Nije bio nista posebno zaprljan, sve u normali. Sipao sam Total Ineo MC3 5w30. Motor je bio bucniji pre servisa, a nakog toga se je buka dosta smanjila. Takodje pri dosta dugoj voznji po autoputu se je motor dodatno utisao i dalje je tako. Ali meni je i dalje motor dosta bucan jer sam cuo isti takav motor kako radi. Da li bi dobro bilo isprati motor nekim sredstvom ( LM, Wynns) pri servisu? Da li bi imalo dejstva? Servis radim za manje od mesec dana. Da li bi se tako utisao motor? Imam Nisotec Autoline 5w30 koje planiram da sipam. Da li mi preporucujete da vozim 5000km tim uljem pa da opet zamenim i sipam Nisotec i na 10000km zamenim sa Totalom? Ili da jos skratim servisni inteerval. Molim Vas posavetujte me sta da radim.
ОдговориИзбришиPoštoavni,
ОдговориИзбришиNe vidim specijalnu potrebu da isperete motor (po opisu zaprljanosti), no možete i to uraditi (postupite tačno po uputstvu) pri sledećoj zameni.
Alternativno zamenite 1-2 puta ulje ranije (ali 5000 km je baš malo, npr. 7500 km mi liči kao dovoljno). Btw. pri povratku na Total možete ići i na MC3 u 5W40 varijanti (ipak je 250k km pređeno, makar motor bio i u dobrom stanju, neće mu škoditi).
Pozdrav!
Gde uzimam delove imaju Wynns pa cu videti to da uradim. Inace koja je razlika izmedju 5w30 i 5w40? Sta bih time dobio i izgubio? Jeste motor je generalno u dobrom stanju.
ОдговориИзбришиAko mogu da se umjesam u razgovor, isto pitanje imam i ja.. Naime, kod hladnog starta, izbor je na 5w30, ali je upitno njegovo ponasanje na visokim temperaturama, kao i snaga uljnog filma u tim uslovima, tako da i ja zeljno cekam odgovor na ovo pitanje, pozdrav svima!
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиKod hladnog starta i nije baš neka razlika ... na izuzetno niskim temp. (ispod -10 ili -20 cel.) je čak svejedno.
Nije ni neka posebna razlika na visokim temperaturama, ali dobro dođe malo viša viskoznost, naročito kod starijih motora (neznatno deblji uljani film, često i nešto manja isparljivost).
Doduše zbog više polimera, 5W-40 nije bolje u uslovima gradske vožnje i/ili veoma dugih intervala zamene ulja (preko 15000 km).
HTHS nije značajno ali je obično nešto veći kod 5W40 ulja. Gore navedeni odgovor je bio zbog želje da se motor malo "utiša" što obično dobro rade nešto viskoznija ulja (možda čak i 5W-50).
Zbog turbine je dobro ostati na 5W pa su 5W-40/50 bolji izbor nego kod mnogih - 10W40 (motor ima mnogo km, pa da mu "krknem" malo gušće ulje").
Iako deluje kao akademska razlika u praksi motori manje troše SAE 5W-40 ulja, i uopšte bolje se pokazuju u motorima sa mnogo pređenih km.
Da se malo podsetimo, Opel preporučuje ulja sa Dexos2 primarno 5W30 ali je i 5W40 dozvoljeno.
Kod 250k km čak i da nije nije od krucijalne važnosti, jer razlika nije posebno velika (pa tako i za 5W-50 čak i kad motor ne troši ulje).
Pozdrav!
Hvala :)
ОдговориИзбришиHvala na odgovoru. Da Opel dozvoljava 5w40, kao sto i u Grande Punto 1.3 mjet fabricki ide 5w40. Dok 10w40 ne moze zboh lanca ( slabo podmazivanje) i turbine kao sto ste rekli. Vidim i FAM ima 5w40 dexos2, tako da to moze da mi bude alternativa za Total ako ne uspem da ga nadjem. Uglavnom vozim na otvorenom, ima tu i gradske voznje ali malo. Servisni interval mi je 1 godina ili 10000km. Ali ja jedva predjem tih 10000km pa svakako radim servis. Pisem Vam na tamo sta budem napravio.
ОдговориИзбришиO.K. ostajemo u kontaktu. Pozz
ОдговориИзбришиMolim za preporuku i savet koje motorno ulje koristiti za Hondu Accord 2.4 TypeS (cl9) 2007 god,sa predjenih (verovali ili ne) samo 60ak hiljada km?
ОдговориИзбришиNekako,najvise poverenja (a i iskustva jer sam ga koristo na prethodnom autu) imam u MOTUL kao brend (ali ako je kupljeno u MASS company - ovlasceni uvoznik Motula za SRB) pa ako moze preporuka za neko njihovo ulje.....mada i drugi brendovi dolaze u obzir (samo da je sto veca sansa da su original ulja u pitanju)
HVALA!
Poštovani g. Zlatko,
ИзбришиHonda preporučuje čak 0W-20 što za malo pređenih km još uvek može biti opcija.
Ipak, meni se čini da bi 0W-40 ulja bila odlična opcija, npr. X-Max od Motul-a.
Najisplatljivija su (svakako) 5W-30 ili 5W-40 ulja, npr. Eco Energy ili X-Clean+ za 5W-30 ili X-Clean 5W-40 a naročito X-Cess 5W40.
Bilo koje od navedenih je o.k. a X-Max bih stavio kao prvi izbor.
Pozdrav!
Postovani, blizi mi se servisi za Nisan Micru k12 1,2 65ps benzin 2006 godište .Auto ima 105000 km sa na zadnjem servisu je sipano Shell 5w-30.Auto ne trosi ulje.U mom jednom od starijih postova ste me preporucili za moju Tojotu Total ulje i bas sam zadovoljan. Da li bih mogao i u Nisana da sipam Total? Hvala puno unapred.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Gorane,
ИзбришиZa Vašu Mikru (Nissan) bih preporučio Total INEO MC3 5W-30, nije ni skupo ulje a odlično je (naravno, ni Shell-u ništa ne fali).
Pozdrav!
Pridruzujem se cestitkama za nov auto,nek je sa srecom I neka vas dobro sluzi. Imao bih pitanje za jedan stari auto, astra g 1.6 8v 2002godiste sa predjenih navodno 180.000(pise na satu, a I na tarabi svasta pise)Motor ne dimi,lepo pali I ide, po kupovini sipano 10w-40 mol I do sad posle predjenih 3000km motor popio litar. Moja voznja je izrazito penzionerska(ko stisne preko 3000 obrtaja, celava mu keva) tako da bi pri nekoj zustrijoj voznji ta potrosnja bila verovatno I veca. Godisnja kilometraza je otprilike 12-13000 grad I 2000 otvoren put I to ibarska,autoput retko. Dakle vrlo retko kilometar sat pokaze trocifren broj. Pa ako nadjete vremena ,znacio bi mi savet dal da promenim gradaciju,viskozitet, proizvodjaca ulja ili sta vec ne bi li malo smanjio tu potrosnju...ili mozda zenu,mada to sad nije tema...
ОдговориИзбришиVeliki pozdrav,
Goran
Poštovani,
ОдговориИзбришиHvala na čestitkama.
Mislim da je ovo pitanje bilo i na CBC-u pa je već odgovoreno. Ajd' ukratko da ponovim:
Probajte neko 5W-50 (pre svega Mobil 1)
Ili 10W-50 (naročito jer je zima skoro pa prošla)
Možda i tim redosledom ali može i prvo 10W50. Ako bude o.k. nastavite sa istim, ako i onda bude "troškarenja" ostaje još samo 10W-60 koje nikako ne bih pre nekog od prethodna dva. Posle bi moralo da se poradi na motoru (kad i to ne bude dovoljno).
Varijanta dva je neka kombinacija leto-zima:
Npr. zimi 5/10W-40/50 a leti 15/20W-50 (API SL minimalno ili više). Naravno, možda je i jeftinije 10W-50/60 preko cele godine.
Zbog pretežno gradske vožnje, možda bih ipak prvo probao 5W50 pa tek posle 10W50.
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиneka je srećna kupovina. Imam sandera iz 2014.godine, sa motorom 1.2 75ks, i na satu oko 70000km.Auto za te pare je predobro, tj.više nego zahvalno. Održavanje je pristojno i u ovlašćenom servisu. Neka te dobro i zdravo služi kao mene moj sandero, i bećš zadovoljan.
pozdrav
Hvala Dimitrija!!
ИзбришиTebe da tvoj služi bar još 5x toliko a posle kako hoće. Merkao sam isti (1.2) ali ga već godinu dana (i jače) nije bilo u ponudi.
No, slični su motori (performanse), jedino je Euro 6 presudio sa svim dobrim i lošim (ali u nijansama) što sobom nosi.
Pozz
1.2 sam čuo više uopšte nije u ponudi (za klia već nisam siguran), zbog eko standarda. Cijena djelova za sandera u ovlašćenom servisu je na nivou, ili tek po par eura veća nego u "maloj privredi" (ne uzimajući u obzir da su djelovi ipak original, što anulira razliku u cijeni). Stalno imaju neke servisne akcije, tako da se ne isplati ići servisirati auto bez u ovlaštenom servisu (pričam za CG). Čak mi ne smeta što mi na uljnom servisu sipaju Motrio 5w40, jednostavno više o tim stvarima ne razmišljam. Samo ostavim auto, pođem u kafić u sklopu servisa, ispijam kaficu i gledam sa sprata šta oni radi oko vozila. Vozilo je za grad perfektno, tj.nije ni preveliko, niti premalo. Visočija pozicija vozača je prava mjera preglednosti u vožnji. I sam si primijetio da je vozilo široko, čak mnogo šire nego vozila više klase. Gepek je solidan, ni premali ni prevelik. Prednji panel (komandna tabla) jeste od jeftine plastike, ali koja garantuje dugovječnost. Nije toliko ni demode. Smeta mi što nema pokazivač temperature rashladne tečnosti. Takođe, auto nije za trke, ali bez problema se sa njim može preći i više od 1000km u "jednom cugu"-danu (ovo je moje iskustvo), a da se ne osjećate izljomljeno (iako imam oko 190cm). Naravno, ima tu dosta pokazatelja da se na proizvodnji štedjelo, ali za te pare, teško da može više i bolje. Jedino što mi bode oči je da su dačije u zadjih par godina poskupile, tako da smo od početnog "auto za 5000eur", došli da se sandero mogao kupiti za oko 7000eur, a sada vidim da ispod 9000eur u Dačijin salon se nema što pazariti. Smatram da ipak je za ovo vozilo plafon cijena do 8000EUR, sa solidnom srednjom opremom.
Избришиpozzz
Poštovani Dimitrija,
ИзбришиNemam šta da dodam, sa svim se slažem.
Da ponovim samo da temp. rash. tečnosti zaista nedostaje (skoro da ide na živce, ali se polako navikavam, moglo je bar sa par dioda da se reši).
Da, širina je impozantna, ništa manja od mnogo skupljih vozila iz viših segmenata (koji su i po pola metara duži).
Ja sam u jednom danu najviše prešao cca. 650 km bez većih problema. Malo me leđa boluckala, ali ništa strašno. Pozadi ima više mesta od mnogih većih automobila.
Ovde je malo veća razlika između ovlašćenih servisa i male privrede ali ostaje da za ovlašćeni servis cene nisu preterane, delovi, kako koji ali uglavnom solidno (doduše tek ću videti, ali za ono što sam se raspitivao).
Uživaj u svom Sanderu, i da te služi bar "do meseca", a za nazad može i neka novija verzija koja do tad bude izašla (a posle toga će verovatno i električni Sandero).
Srdačan pozdrav!
Naravno onih 600+ km nije bilo iz jednog cuga, nego iz tri puta, ali to je taman do Severne Grčke (i kad se ide na more pravi se pauza), tako da par dužih relacija (do 1000 km) u toku godine može da se odradi. Za relacije gde se vozi 3-4 sata (250 do 500 km) auto je sasvim o.k.
ИзбришиI da dodam, snage ne nedostaje samo mora malo da se i šalta (i u 4. pa i 3. kako gde) i tera u više obrtaje (preko 3000) da bi išao kako treba (naročito na većim usponima). Motor idealno radi od 2500 do 4500 (povreminih 5000 sasvim lepo podnosi).
Mislim da je sličan i 1.2 koji ima malo veći obrtni moment ali max. u većim obrtajima (4200 prema 3500) pa su "tu nedge".
1.2 kao četvorocilindraš verovatno ima malo lepši zvuk (na leru sam se u to i uverio) ali već sam se navikao na ovu moju zujalicu.
Pozz
Sa prethodnim modelom sandera koji sam "trošio" prije nego što sam ga zamijenio sa ovim sadašnjim, takođe sa 1.2 motorom, sam dionicu Podgorica-Budimpešta prelazio u jednom danu, sa odmorom na Zlatiboru od cca 30minuta. Do Soluna, takođe u jednom cugu. Ono što ćeš da primijetiš pri vožnji na auto putu je da visina vozila koja je prednost u gradu, tamo je velika mana, koja dolazi do izražaja sa malom masom vozila, a relativno velikim čeonim površinama. Pri preticanju velikih kamiona kod brzina 100+ kmh, vozilo postaje prelako, te ga vazdušni džep koji stvaraju veliki kamioni, prosto usisava prema njemu. Ovo baš umije biti nezgodno kada je put vlažan, i kod vozača stvara dodatni napor pri vožnj, jer stalno moras da revidiras upravljač da te "kamion ne bi usisao".
ИзбришиŠto se tiče motora 1.2, moje iskustvo govori da je taj motor u prvoj generaciji sandera, mnogo tiši i tečnije radi nego ovaj u 2.generaciji sandera!?
Velika mana je ablender na vozilu, koji ima takvo tehničko rješenje da se žica unutar njega za duga svjetla, vremenom pokida, i jedino rješenje je kupovina novog, đe u ovl.servisu njegova zamjena sa rukama košta oko 120eur, toliko je mene ispalo.
Mjenjač radi "ko kroz sir", i nikakvu zamjerku na njegov rad nemam.
Hvala na željama, isto želim da i ti zavrtiš brojčanik minimum jednom, i da ga zamijeniš novijim modelom. Stojim ti na raspolaganju da ti prenesem sva moja iskustva sa ovim vozilom.
p.s. Ovaj 1.2. motor prelazi 10000km (ili godinu dana) bez dolijevanja ulja. Moje iskustvo.
p.s. 2
ИзбришиKlima na vozilu, iako nije automatska, radi na pricipu paljenja i gašenja kompresora u toku rada. To umije da iznervira, pa recimo dešava se da kompresor ne "ukopča" svaki put kada pritisnete dugme za paljenje klime, već upali poslije nekog vremena, ili se pali i gasi kada baš i nije rashladio-odmaglio kabinu. U ovl.servisu mi rekli da mu to princip rada. To na sanderu 1.generacije nije tako, već konstantno radi. I na netu izguglao nešto slično. Eto i to da imaš u vidu.
Veliko hvala na informacijama Dimitrija!
ИзбришиBtw. ono sa visinom sam već primetio (i prednosti i mane). Na suvom putu je o.k. na vlažnom je verovatno veći problem.
Običan je (valjda) 2 cm niži od StepWay-a (koji je tek neznatno teži (veće mase)), pa mi se to čini boljim kod običnog ... taman na granici da je o.k. (Hyndai i20 je skoro iste visine (kliringa), čini mi se daljih 1-2 cm niži ako se dobro sećam).
Da, menjač je super (malo dok sam se navikao, naročito na rikverc).
Čujemo se, pozdrav!
g.Stevo,
ОдговориИзбришиŠta vi mislite o prodaji FAM-a.
Zanima me vaše mišljenje.
Iz Valvoline kažu da će zadržati brend ali se plašim da mu svesno ne obore kvalitet radi nastupa na nerazvijenim tržištima.
Već sam rekao na:
ОдговориИзбриши1) Skoda forumu: http://forum.skodaforum.rs/motor-i-menjac/stalker-saveti-u-vezi-motornih-ulja/540/
2) CBC-u: https://cbc.rs/threads/27744-Pitanje-u-vezi-izbora-ulja/page113
Inače, ne očekujem da će svesno oboriti kvalitet, jer su neka od tržišta na koje Valvoline računa među najzahtevnijim (Rusija, Belorusija ...).
U Rusiji je ponuda (i) veća nego u EU gde se birokratija uspešno brani od Amera, Japanaca i Korejanaca.
Pozdrav!
Postovani Stevo, pre svega cestitke na novom autu, verujem da ce vas odlicno sluziti. Imam jednu nedoumicu, naime kupio sam Pezo 307 2.0 hdi 66kw 2004.god pre godinu dana i tada je sipano ulje Total quartz 7000 10w40, posto se vec blizi 10.000km mislio sam da sipam Total quartz 9000 5w40. Na 9000km auto
ОдговориИзбришиje potrosio do 1l. Toliko sam dolio ali ne znam tacno jer je merac za ulje bio los, (vrh je bio polomljen pa nisam mogao da merim nivo ulja skroz tacno a ni majstor nije sipao do maksimuma ). Da li je s obzirom na
ovu potrosnju ulja pametno da prelazim na 5w40? Auto na satu ima oko 180.000 verovatno laznih.
izvinite za ovoliko (rekordno) kašnjenje, ali zaista sam bio u velikom poslu u poslednjih 10 dana.
ИзбришиPotrošnja koju navodite nije posebno velika (praktično je normalna). Ništa za bilo kakvu brigu. Da li preći na 5W40? Možete probati, ali da prvi put zamenite na oko 7500 km (7 do 8) pa tek drugi put na 10 do 15k km.
Sa druge strane posle 180 (ili 230) nije problem ni nastaviti sa 10W40. Eventualno bi 5W50 bilo "najbolje od oba" (dobro i za turbinu i za potrošnju ulja, i uopšte za motor).
Svakako da se 10W40 (ipak) najviše isplati.
Sve dok na 10k km potrošnja ne pređe 2 lit. nije da se menja (kao i 5W50). Posle toga 10W50 (i uzeti "k znanju" da je motor već u poznoj peak life fazi (relativno blizu kraja, poslednjih 15-tak% svog radnog veka).
Pozdrav!
Veliko hvala na odgovoru i izdvojenom vremenu. Najverovatnije cu ostati na 10w40.
ИзбришиGospodine Stevo, evo javljam se nakon (skoro) godinu dana. Pri prosloj zameni ulja ipak sam presao sa Total quartz 10w40 na Total quartz 9000 5w40 i od tada auto je presao 5000km i nije bilo potrebe za dolivanjem ulja, nivo je blizu maksimuma. Po Vasem savetu planiram da zamena bude na 7-8000km. E sad, razmisljao sam i o domacim proizvodjacima tacnije o Famovim i Nisotec uljima (ovo prvo bih morao da probam da nadjem u Nisu). Koliko vidim Fenix premium 5w40 i Autoline 5w40 imaju specifikaciju C3. U Vasem tekstu iz 2012. godine o preporukama za Pezo navodite da bi kod Pezoa 307 noviji modeli hdi motora imali benefit od C3 ulja, s obzirom na to je moj motor starije konstrukcije 2.0 hdi 66kw i fabricki bez dpf-a da li ova preporuka vazi i za njega? Da napomenem da se auto najvise vozi na otvorenom putu, ne toliko zustro. Da ne kazem penzionerski jer sam mnogo daleko od penzionera i predje se do 10.000km godisnje.
ИзбришиImam jos jedno pitanje a tice se nacina zamene ulja. Servis gde sam radio zamenu ulja, poceo je umesto ispustanja ulja na cepu kartera isto da izvlaci preko meraca za nivo ulja. Za 1.6hdi motore sam nasao da je Citroen preporucio da se ne menja na takav nacin ulje jer moze doci do ostecenja turbine (valjda zbog sita uljne pumpe). Konkretno za moj 2.0hdi nisam nasao nista po tom pitanju. Kakav je generalno vas stav o ovakvom nacinu zamene ulja?
Jos jednom veliko hvala na svemu.
Uvaženi gos,n Stevo, veliko je zadovoljstvo dugogodišnje čitanje Vašeg bloga. Za svaku pohvalu je Vaša motivisanost da širokoj kategoriji čitalaca izadjete u susret izvanrednim stručnim objašnjenjima. Prosto se pita, odakle Vam toliko energije u ovakvom današnjem vremenu?
ОдговориИзбришиNadam se da nećete zameriti jednom od najstarijih članova ako ne i najstarijem (mislim na godinu rodjenja) za odgovor na dva postavljena pitanja. HYUNDAI ELANTRA XD, benzinac 1.6, 77kw, 2005. Došlo je vreme za promenu servo ulja i ulja u menjaču.
Ulje za servo: Dexron III ATF, SP III Hyundai, MB 236.6. Ponuda: Shell S5 ATF X, Titan ATF 4400, Valvoline ATF, Motul ATF, Castrol ATF.
Ulje za menjač: 75W-90, GL-4. Ponuda: Shell S4, Ravenol Motogear, Texaco Geartex S4, Valvoline Gearoil, OMW SLY. Postoje odredjeni sitni problemi po pitanju menjača. Prethodnih 5 godina korišćen Castrol koji se pokazao vrlo dobro ali ne i odlično.
Cena je nebitna jer se ova ulja retko menjaju.
Puno bi mi značilo šta od ponudjenog odabrati ili možda nešto po Vašem izboru.
Sa željom da uvek budete puni pozitivne energije i da Vas drugi što manje sekiraju...... Srdačan pozdrav od profesora violine u penziji M.Jovanovića
Poštovani,
ИзбришиPrvo se izvinjavam na kašnjenju (najvećem u istoriji bloga), ali ... "no can do".
Što se tiče ulja za servo, sva su o.k. i "tu negde", mala prednost za Fuchs.
Doduše, dovoljno je i TITAN ATF 5005 koje bi moglo biti jefinije, a ako je MB 236.6 i zahtev (naznačen) i "bolje" jer to ima.
Za menjač (u "foto-finišu") glasam za Shell.
Ravenol je takođe odlično ali kao i Motul (odlično) mislim da je API GL-4/5 a uvek dajem prednost "čistom" 4 ako je tako u uputstvu vozila (to zahtev).
Veliki pozdrav!
Postovanje gosn. Stevo.
ОдговориИзбришиU pitanju je SEAT Ibiza 1.4 16V 74KW 101KS 2003. TNG.Godisnje prelazim oko 12000km, motor voli da se vrti u visoke obrtaje, mada ja retko kad zgazim preko 4000, tu mozda i gresim, mozda bih trebao. Ima klasicnu boljku za taj motor glasne hidropodizace i slini malo da crevu iberlaufa na kucistu filtera.
Na vasu preporuku sa Castrol Magnetic 10W-40, presao sam na Castrol Magnetic 5W-40. Stanje sa hidropodizacima se za nijansu popravilo, potrosnja ulja je ostala ista do 1l na 10000. Medjutim odlucio sam da promenim ulje, jer od zadnje promene ulje je pocelo brze da se trosi i stvara se vise "majoneza". Sumnjam da sam naisao na neki fus od Castrola, zbog toga bih presao na Eneos, Motul ili Shell.
Pitanje je koje da odaberem ENEOS Premium Hyper 5W40, MOTUL 6100 Synergie + 5W40, HELIX ULTRA 5W40 ili mozda cak i Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W40, cena je za sva ulja slicna. Koja je vasa preporuka, da uzmem neka od navedenih ili da ostanem na Castrolu?
Pozdrav
Poštovani,
ИзбришиSva navedena su o.k. a i Castrol (naročito Edge) ali je možda i preskup.
Od navedenih Shell (iako nije C3 ulje) ili Eneos. Uzmite u obzir i Total MC3 5W-40, mada bi i sa 5W-30 sve bilo o.k. (možda bi i još bolje bilo, osim potrošnje ulja a i tu bi bila "mrtva trka"). Majonezi su za taj motor (izgleda) neminovnost, no srećom to je više na čepu pa nije tako strašno kao što izgleda. Hidropodizači su (takođe) nerešiv problem. Potrošnja ulja nije strašna (to je najmanje za brigu).
Poterajte motor i preko 4000 obrtaja, tu grešite (što bar povremeno to ne radite).
Dok je potrošnja takva-kakva je, ostanite na 5W-30/40 inače ako se približi 2 l na tih 12000km, onda 5W50 svakako treba probati.
Pozz
Postovani,
ИзбришиZbog privatnih problema, izvinjavam se na ovako kasnom odgovoru. Ulje ce za koji dan biti zamenjeno, ostaje dilema izmedju Helix Ultra 5W-40 i Total MC3 5W-30.
Pozz
Oba su o.k. i nećete pogrešiti ni sa jednim od njih.
ИзбришиJavite iskustva posle (bar) 5-6 hiljada km (i na promeni).
Pozz
Javljam iskustva, cim dodjem do bar 5-6 hiljada km (mozda to i potraje, ove godine nisu planirana neka duza putovanja).
ИзбришиSvako dobro, pozdrav
Pozdrav gospodine Stevo, rekoh da cu Vam se javiti. Da Vas podsetim pitao sam Vas oko dexos2 ulja za Korsu D 1.3 cdti. Hteo sam da utisam malo motor. Sipao sam Nisov Autoline 5w30. Motar za sad odlicno radi. Veoma mirno. Kao da je nov. Nisam uradio ciscenje sredstvom za ispiranje jer cu dobiti na poklon jos jedan Nisotec Autoline 5w30 pa cu posle nekog vremena opet njega sipati. Trenutno sam presao oko 700km od malog servisa. Da li biste mi mogli napisati koje je najbolje ulje sa spec. Dexos2 gradacije 5w30 i 5w40? Zanimaju me ovi proizvodjaci:
ОдговориИзбришиLiqui Moly, Motul, Castrol, Mobil
Poštovani g. Darko,
ИзбришиRazlike su u nijansama. Svi su o.k.
Problem sa Mobil-om je što nema 5W-40 sa Dexos2 nego samo 5W30 i 0W40 (ukoliko je to uopšte problem). Kao što vidite i Nisotec je odličan, tako da slično možete očekivati i od svih nabrojanih. Nešto mi se i za LM čini da su Dexos2 vezali uz 5W30 te u tom (praktičnom) smislu Motul (X-Clean) i Castrol (sa Edge serijom) najfleksibilniji (i 5W-30 i 5W-40). U svakom slučaju nećete pogrešiti ni sa jednim od predloženih.
Pozdrav!
Dragi Stevo hvala ti za krasne textove i odgovore.
ОдговориИзбришиMoj Sandero 1. 4 mpi ima 460 000 km.
Vuče prikolicu svakodnevno za Trebinje.
Sada je u motoru Nis Auto-Line sint 5 w 30.
Šta bi bilo najbolje preko ljeta od ovih što mogu nabaviti :
- Petrol 20 w 50 A 2 7500 km
- Optima Mototaktol 15w 50
A3 10 000 km
-INA Millenijum 5w40 A3 15 000 km
Hvala unaprijed, srdačan pozdrav Zoran
Motor ne troši ulje (0.3l/15000 km )
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиNe znam zašto tako viskozno ulje kao što je 20W-50 kad (makar zimi) motor lepo radi sa 5W30.
U tom smislu mi se od navedenih najviše sviđa InA millenium. Ipak, ni Mototaktol nije za odbacivanje, uz vuču prikolice, takvo PS ulje bi moglo biti i ponajbolje (ili neko drugo PS 10W-40 ili 15W-50).
10W-40 mogu biti više nego dobra a vrlo isplativa. Nis ima vrlo dobro takvo a Modriča nekoliko takvih. INA Sint je odlično ulje (10W-40).
Mislim da je to dovoljno (dobro) i za leto i teže uslove, a 15W-50 samo ako ste već imali dobra iskustva sa istim.
Pozdrav!
Gospodine Stevo, hvala na brzom i lako razumljivom odgovoru.
ОдговориИзбришиSta je bolje sipati u Pasata B6 2.0 TDI PD ono Volkswagenovo originalno long life 3 5w-30 u sivoj kanti ili Motul X-Clean+ C3 5w30, auto ima DPF
ОдговориИзбришиHvala unapred
Poštovani,
ОдговориИзбришиIzvinjavam se na malom kašnjenju.
Svejedno je, oba su o.k.
Doduše X-Clean+ nije VW 504/507 pa je samo za fiksne intervale zamene (do 15000km).
Tako da je bolje porediti Motul Specific 504/507 sa tim "originalnim" VW uljem (pravi verovatno Fuchs, jedno vreme je pravio Total, može biti i Castrol).
Oba ulja imaju visoku cenu, pa ili kupite jeftinije ili (ako je, a jeste) razlika relativno mala, ono koje Vam se više sviđa.
Naravno, nešto jefitnije X-Clean+ može biti i najisplatljiviji izbor ukoliko ne prelazite više od 15000 km godišnje.
Pozdrav!
Pitanje od pre 5-6 dana bilo je:
ОдговориИзбришиPostovanje, da li smijem pomijesati ulje 5w 30 schel koje je u autu (BMW E 46 320 d 2001 g,) sa 4 dci 5W 40 Ina, to jest da dolijem, veliki pozdrav
Pošto nisam mogao da nađem tekst gde je postavljeno (džaba je bio poseban tekst o tome da se u nekom (iole) novijem tekstu signalizira jer bloger za prvih par meseci bloga (april-septembar ili tako nešto) 2009. NE nalazi tekst u kome je pitanje (a nije bilo ni u logičnim tekstovima o mešanju ulja).
Odgovor:
Izvinite na kašnjenju, da možete doliti 10% INa 5W-40 u 5W-30. Najbolje ako su što sličnijih specifikacija, npr. ACEA A3/B4 u isto takvo ili C3 u C3, mala razlika u viskoznosti nije od značaja.
Pozz
Pošto je u pitanju BMW onda još bolje je upravljati se po BMW odobrenjima, LL-01 ili LL-04, za Vaš motor mogu oba, a najbolje je mešati iste.
ОдговориИзбришиPozz
Stevo, kako služi sandero poslije godinu ipo korišćena? Kakvi su tvoji utisci?
ОдговориИзбришиPoštovani g. Dimitrija,
ОдговориИзбришиUtisci su povoljni. Prve godine sam prešao nešto preko 17000 km, a sada nešto manje (mesečno), zbog cele situacije sa virusom. Do sada je pređeno 26500 km, bez ikakvih problema.
Ono što mi se sviđalo, sviđa mi se još više, a što mi je smetalo, još više mi smeta.
Dakle, prostora - savršeno. Prtljažnik - mogao bi da bude bar 10% veći.
Nedostatak držača za ruke pozadi - od toga mi proradi želudac. Neverovatno (ali ne i neuobičajeno u doba totalnog šišanja ovaca, tj. nas kupaca/korisnika). Nedostatak pokazivača temperature rash. teč. mi je prvo smetao, pa nije (do sad mu nisam upalio ventilator ... koliko ima prostora ispod haube, nije ni čudo) ... doduše sad bih baš to voleo da vidim (da li je baš "zabetoniran" na radnu temp.) Po gradu ne vozim duge relacije, leti nisam baš vilenio po Bgd. pa u manjem mestu, čak i kad dođem odnegde van, možda i nije čudno (a i semafore su nam počupali te svuda kružni tokiči za bicikle i el. trotinete, za kola nisu, osim jednog-dva).
Potrošnja je odlična (mala). Prve godine oko 6 lit. sve ukupno (6,1 zimski period i 5,8 letnji, pa nekih 5,85 jer je više voženo, normalno, leti).
Predzadnjih 1000 km, tačno 5,5 lit. a zadnih 1000 km 5,65 lit. (punjenjem "do čepa" na istoj pumpi).
Dakle, klima poveća potrošnju ... oko 0,5 lit.
Malo nedostaje snage kad se ona uključi, ali bar motor koči (inače je kao Vartburg/Trabant).
Inače, jako dobro vuče, zbog obrtaja, čini se da lakše i brže (ili bar slično) ubrzava na većim brzinama (npr. od 110 do 130 nego od 90 do 110 ili čak i posle 130 nije kilav).
Zvuk motora nije nešto, a i zbog 3 cilindra ponekad se čini da "preskače" (no, ne smeta mu mnogo, mada nervira "do bola").
Najviše mu zameram buku (lošu izolaciju). Motor jeste mali ("ko za frezu") ali preko 110 radio (muzika) je neupotrebljiv. Već preko 90 mora da se pojača te nije baš tiho (već i razgovor je tek izvodljiv a ne i lagan).
Posle 120/130 buka vetra i guma sustiže motor (a i veći su obrtaji) pa zvuk motora dobija neku topliju (i lepšu) notu.
Prva brzina je skroz nesinhronizovana, još gora nego kod Zastave ... ali je peta izuzetna!!
Za "Francuza" je mogao biti mekši ali nije strašno (solidno udoban) ... Lagan pa je malo osetljiv na jak bočni vetar te preticanja šlepera pri takvom (to si mi ti prvi napomenuo), no podnošljivo je.
Na žalost ove godine neću na veliki put, pa ...
Prošle sam se naputovao (Budimpešta, Tasos, Bukurešt ...), a sad tek Niš i Bgd. (i to ređe nego prošle godine).
Nadam se da si o.k. i da je tvoj Sandero u vrhunskoj formi. Ne znam koliko si pratio ali javio se čitalac sa Sanderom i 526k km (i još vuča prikolice), doduše 1.4 i 90%+ van grada.
Veliki pozdrav!
Potrošnja je (zadnjih 2000 km) bila: cca. 45% regionalni putevi, 45% grad i 10% autoputa.
ОдговориИзбришиMalo veća potrošnja u drugom periodu je zbog uključivanja klime (ali ne svih 1000 km).
Sviđa mi se što u gradu zaista ne troši mnogo.
U manjim mestima oko 6-6,5 lit. (čak i zimi) a u većim gradovima oko 7, eventualno do 7,5 (sa klimom); naravno, osim kad je u Bgd. špic (i totalna ludnica), kad je teško proceniti ali verovatno stiže i prestiže 8 (što inače na otvorenom nije ni lako postići, možda tek na prosečnih 140-150, što nisam proveravao (svega sam ga par puta "gazio" do 150 na satu, u 99% slučajeva poštujem ograničenja na A-P.
IDEALAN AUTO ZA POŠTOVANJE OGRANIČENJA BRZINE.
(btw. još kad bi za regionalne uveli 90 kao u EU ili 100 kao u Rumuniji, e to bi bilo idealno za ovaj auto, i da se lepo 99,9% držimo ograničenja).
... a ne samo 100/90-95/99 (grad, međugrad, autoput).
ОдговориИзбришиStevo hvala na iscrpnom odgovoru. Mog sandera sam prodao (jednostavno imao dobru ponudu),i sada gledam da uzmem model sa 1.0sce motorom. Mozes li mi reci koje ulje (specifikacija i viskoznost) idu u ovaj sce motor? Pozdrav
ОдговориИзбришиDimitrija,
ИзбришиIzvini na kašnjenju.
Aha, to li je slučaj, o.k. verovatno bih i ja na tvom mestu.
Ulje ide 0/5/10W-40 ACEA A3/B4 (neverovantno, zar ne?). Po pravilu Elf SXR 900 SAE 5W-40. Ulje se u EU menja na 20k km, Srbiji je preporučen servis na 15000 km.
Posle garancije sipaju Motrio ulje 5W-40 što je o.k. (možda je i prepakovan Elf), jer je nešto i jeftinije.
U principu, bi moralo da može i SAE 5W-30 ACEA C3, makar RN 17 specifikacije (odobrenja) ali se to nigde ne (s)pominje.
Možda i zato što su takva ulja nešto skuplja, ili tako nešto, inače u SVE Renault benzince od 2017 pa na dalje trebalo bi da može (i da je "premium" rešenje), naročito za Euro 6 motore (što 1.0 jeste).
U principu ne bi trebalo da primetiš iole veću razliku u odnosu na 1.2 motor, osim u zvuku (pre svega na leru, nešto manje u radu). 1.2 je imao veći obrtni moment, ali na višim obrtajima. I ovom veći obrtaji "prijaju" ali može da se vozi i po pokazivaču na tabli (makar u gradu, van grada, zavrteti još par stotina obrtaja).
Van grada troše praktično isto, možda 1.0 (a i zbog start-stop) nešto manje troši u gradu (do pola litara).
Ako treba još neka informacija, javi se, nadam se da ću sledeće nedelje početi da imama nešto manje obaveza (na odmoru od 20. ali praktično tek od avgusta).
Pozdrav!
Stevo dobar dan.
ИзбришиDa ti javim da sam odsutao od sandera, iz jednog jedinog razloga, mnogo je tromiji od dosadašnjeg 1.2 motora. Na papiru su slični,ali u stvarnosti je nebo i zemlja. Prilikom ubrzavanja, na ovaj 1.0 se maltene ništa nije dešavalo. Takođe, mjenjač na 1.2 i ovaj 1.0 se baš razlikuju. Vidi se da je 1.2 motor na kom su mane i nedostaci otklanjani tokom godina, kao i na mjenjaču. Na kraju sam odustao od sandera i uzeo clia 4 grandtour upravo sa 1.2 motorom, sa pređenih 35000km (stvarnih).
Pozdrav za tebe Stevo
o.k. Clio Grandtour mi je bio u top 5 izbor ali ... preskup (kao nov). Ovde nije bilo tako dobrog polovanjaka a npr. Hyndai i20 produženi (isto super) drži cenu (nenormalno). Da, i30 je bio jedan po normalnoj ceni (a u garanciji) ali ... bilo pa prošlo. Nisam probao 1.2 ... menjač? Ne znam, čudan jeste ali izuzetno odrađuje posao (5. mu dođe univerzalna). Ubrzanje u 4. nije loše (ali tek od 3000 obrtaja), u 5. takođe (ne vuče baš iz niskih, ali posle je o.k.) naravno, trebalo bi ih uporediti "jedan pored drugog".
ИзбришиSvestan sam mana, ali meni je o.k. (ne plaćaju mi se kazne, a za preticanja ... pa, sačekam dobru situaciju, posle Zastave nije neki problem (samo je bolje)).
Pozz
Stevo,
ИзбришиSandero u restajling modelu je mnogo bolji od ovog što sam ja imao,tu dileme nema. Ali, definitivmno mora biti jači osnovni motor. Takođe,u kliu 4 grandtour je sramota što su stavili ovaj 1.2 sa 54kw. Pritom,na mom idu r16 gume,rekao bi čovjek da je za trke. Možda nizbrdo u slobodnom padu.
Pozzz
Prava mera je 90-100 konja (za Sandero).
ИзбришиZa Grandtour, 100-115, pogotovu za gume šesnaestice ... Bilo benzin, bilo dizel.
Tu smo saglasni.
Pozz
Pozdrav Stevo. Imam jednu dilemu, vozim VW Polo 1.4 TDI 51kw 2006 godiste, nema DPF. Prilikom servisa, sipao sam Total Long Life 5w30 ulje. Da li sam napravio gresku? U servisnoj pise samo 505.01 za fiksne intervale zamene a 507 za produzene. Menjam ulje na oko 10 000km, nemam za sad problem sa potrosnjom ulja. Majstor mi se ljutio i kaze da sam napravio gresku, da tu treba 505.01 obavezno, da je najbolje da se sipa Castrol Edge 5w40. Kaze ja nemam DPF i nemam potrebe za 507. Auto ima sada 151000 predjenih, kolko znam pravih. Na prethodnom servisu u inostranstvu sipano 5w30 neko ELF ulje koliko vidim u nekom Citroenovom servisu.
ОдговориИзбришиSta da radim? Koliko vidim imam nekoliko mogucnosti:
1. Da nastavim sa ovim Totalom
2. Da predjem na Castrol
3. Da predjem na Total MC3 5w40 jer je jeftiniji od Castrola
Ostao mi je jos litar ulja od Totala, pa kupim 3 litara i odradim sledeci servis.
Castrol je 11.1% posto gusci od Totala Long Life, dok MC3 je 18.8% gusci na radnoj temperaturi.
Poštovani g. Darko,
ОдговориИзбришиVaš majstor NIJE u pravu. VW 507.00 pokriva i 505.01 tako da niste pogrešili. Jedino što je skuplja varijanta za promenu na 10k km. Castrol nije neko magično ulje, jednostavno je premium ulje u svojoj klasi. Total se svakako više isplati (MC3, ne mora i još jednom NE MORA SAE 5W-40, niti se time bog zna šta dobija (veća potrošnja goriva je jedino izvesna, doduše do 1% pa ni to nije neka razlika)). Možda čak pre MC3 5W-30 nego 5W-40.
Naročito za dobar deo gradske vožnje, ali i uopšte. LL ulja čak imaju i veće zahteve po pitanju habanja, pa ako motor ne troši ulje onda čak i bolje štite motor nego 5W-40 ulja. SAE 5W-40 ulja imaju više polimera i to je to (nije posebno loše ali još manje je dobro, gde ne mora, a kod VAS NE mora).
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиkakvo je iskustvo sa dačijom poslije dvije godine?
Poštovani Dimitrija,
ОдговориИзбришиCementiran prvi utisak. Skoro da nisam promenio mišljenje. Motor je upotrebljiv, ubrzanja su o.k. (samo mora da se potera u više obrtaje, vuče tek od 3000 a još bolje od 3500), sa klimom je sve za nijansu lošije (i već "tromo"). Max. brzinu nisam testirao, više od 150 na satu (i to samo u par navrata) nisam vozio. Sa druge strane 130 bez klime čak i pun - no problem (malo više buke i potrošnje), može i sa klimom ali onda obično 120 uz tek povremeno 130. Idealna putna brzina je oko 110 (115 na satu), za auto-put (potrošnja i dalje umerena), za magistralni put - 90 (idealka), doduše kršenje je propisa ali bar nije za "tačkice" (i veliku kaznu).
Prosečna potrošnja bez klime 5,5-6 (kombinovano), sa klimom cca. 0,5 više (samo auto-put još pola litre do litar, zavisno od prosečne brzine, a toliko i u velikim gradovima "proguta").
Lagan je što je dobro za potrošnju i ubrzanje ali ako nije pun mora da se drži volan prilikom preticanja šlepera i na jakom bočnom vetru ... (kao što ste i sami rekli).
Idealan motor je (kao na novim tipovima) je 90 ili 100 konja (bez i sa TNG). Za to ne bi mogli dati ozbiljnu primedbu na pogon.
Ostaje skromna unutrašnoj (ali podnošljiva). Klima je o.k. (naravno automatska je bolja) ...
Za svoju cenu, reklo bi se "vrlo dobar" (apsolutno - zadovoljavajući) automobil.
Pređoj nešto preko 40k km (41,5) do sada bez ikakvih problema (samo sipam benzin). E da - senzor pritiska u gumama (na bazi različitog okretanja točkova) može da se upali bez razloga (obično kad se jedan točak na osovini u delu sekunde nađe u vazduhu, čak i neravan put) što ume da nervira (par puta godišnje ali uvek na lošim putevima).
Servis od prošle godine sipa Castrol-Renault ulje tako da nemam zamerki. Na 15000 km potroši oko pola litara (ne mora da se doliva, a može jednom).
Smeta malo buka motora preko 110 više nije za slušanje radija ... čak i buka od točkova ne dolazi do izražaja (aerodinamička tek na preko 120) ... i da - nema ručki za držanje pozadi (više nervira nego jeftina (nikakva) plastika u unutrašnjosti (plastika je plastika)).
Možda nešto zaboravih ali manje-više je to to.
Idealan auto za drženje propisa, idealan za česta putovanja do 200 ili 250 km (ali ne i svakodnevna, tu je tek za 100 do 150) i povremena do 1000 km (što ću testirati i ove godine, više o tome možda i na blogu, na odmoru). Kao što sam već pominjao 500-600 km je sasvim o.k. (ne smara skoro uopšte) ako nije često.
Mesta ima ali novi modeli imaju veći prtljažnik (što je još jedna manja mana).
Gume su još o.k. (naročito letnje 25-26k km), zimske malo manje o.k. sa oko 16500 km (još uvek 5 i 5,5 mm - dakle 4-5 zima (za sada 3), ali ipak je to tek srednja klasa (Lassa)).
Servis je cca. 75€ u ovlašćenom (prva dva).
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиdrago mi je da imate pozitivno iskustvo sa sanderom. Moje mišljenje je (nepromijenjeno) da su dačije odlična auta. Naročito sada kada je izašla i nova generacija sandera, koja je i vuzuelno upečatljiva.
Da li održavaš auto u ovlašćenom servisu i koje ulje sipaš i na koliko?
pozzz
Hvala Dimitrija!
ОдговориИзбришиU ovlašćenom (još je auto u garanciji, ali sasvim sigurno i sledeći (4. - "veliki") ću tamo).
Bio prvo Elf pa onda Castrol (Castrol GTX Renault, RN 0700/0710). Cena ulja je gotovo identična (cca. 5€/lit.), neznatno skuplji Castrol. Dobra su oba. Potrošnje praktično nema, nekih 0,5 lit. za ceo servisni interval.
Servis radim na cca. 14500 km, ovogodišnji ću nešto ranije (pre mora; mada će biti 13500-14000 km, pa i nije nešto mnogo ranije) za 10-tak dana.
Veliki pozdrav!
P.S.
Slažem se da je novi Sandero (StepWay) baš dobar.
I motor mu je taman (90 ks, sa TNG 100 ks).
Pozz
Stevo,
ОдговориИзбришиJa sam prije par mjeseci sipao INA ultra plus 5w40. Sad razmišljam kad dođe zima da eventualno sipam INA ultra sint 5w30 (malo mi smeta ovo Api Sl), INA Ultra PC 5w30 (A5/B5 je pa ne znam jel "pretanko" iako ima Rn 0700 preporuku) i INA ultra star FE 5w30. Koristio bi ih samo zimi,a ljeti nazad na 5w40. Šta je tvoj predlog? Da zamijenim ili cijele godine 5w40? Ne interesuje me isplativost,ovo radim samo zbog motora
Poštovani,
ОдговориИзбришиNema potrebe da prelazite na 5W30 zimi. Od svih navedenih 5W-30 jedino Ultra Star FE ima neznatno bolje osobine na niskim temperaturama od Ultra Plus (5W40) ulja.
Dodatno, PC je low HTHS te nikako NE preporučujem!
sint 5W30 čak ima i višu tačku tečenja te uz API SL (i pored odlične baze) nije za neku preporuku.
Eventualno Ultra star FE (nema doduše RN17 Specifikaciju ali je tu negde) kao ACEA C3 ulje.
Ipak, moj je predlog da se držiš Ultra Plus ulja preko cele godine (jeftinije, jednostavnije), čak iako ideš na skijanje ili čak i često u hladnije predele (dovoljno za do -30, idealno do -25 što je retko čak i u planinama).
POzdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиHvala Vam na pojašnjenju.
Pozdrav
Stevo,
Избришиposlušao sam Vas i nisam uzimao neko od navedneih 5w30 ulja. Uzeo sam Ultra Star 5w40 (low saps) iz razloga što nije bilo Ultra plus 5w40 da se kupi.
pozzz
O.K.
ИзбришиDobar izbor.
Pozz
Stevo,
ОдговориИзбришиJedno dodatno pitanje za ćaskanje na "akademskom" nivou. Reno za moj motor 1.2 16v kaže da može i A3/B4 i A5/B5.
S obzirom da se radi o uljima koja pokrivaju različita tehnička rješenja u izradi sus motora,kako je moguće da oboje specifikacije idu i taj motor?
Pozzzzz
Poštovani Dimitrija,
ОдговориИзбришиUslovljeno je (verovatno) RN 0700 odobrenjem koje dopušta oba. Obično A5/B5 ima više (pa i AW) aditiva i nešto kvalitetniju osnovu pa nadoknađuje osnovnu prednost A3/B4 ... TBN im je obično identičan (ili sličan, ali 8 ili više).
Dodatno, osnovni zahtevi ovih ACEA standarda su praktično identični ili jako (jako) slični pa eto mogućnosti za to.
Odite na:
https://360.lubrizol.com/Resources/Relative-Performance-Tools
pa uporedite (doduše trebalo bi 2010 ili novije) ta dva standarda. A5/B5 obično ("samo") ima dodatan zahtev za smanjenjem potrošnje goriva (niži HTHS) ... neka 0W-30 ulja ispunjavaju RN0700 ali su baš na bazi PAO i sa više AW aditiva. Oba standarda nisu ekološkog tipa pa je i to dodatna sličnost (imaju slične pakete aditiva, malo veća conc. kod A5/B5).
Lično mi se više sviđa korišćenje A3/B4, naročito jer obuhvata više visk. gradacija. A5/B5 su obično 0W-30 ili 5W-30 a A3/B4 5W-30/40, 0W-40 ili 10W-40, pa i 5W-50.
Ovo naročito kod iole starijeg motora (van garancije).
Inače (naravno) mogu se koristiti obe specifikacije ulja (najbolje RN0700).
Pozz
Poštovani Stevo,
ИзбришиOdličan sajt ste mi preporučili. Nisam znao za njega do sada.
pozz
Pozdrav!Imamo jednu u firmi istu takvu,lep zvuk preko 4000 obrtaja..mada obrtomer malo laze.Lepo ide ,zna dosta da trosi i nece preko 160 :)))...Zna da zaslafuje i u drugoj,za tako mali motor dosta zustar...Evo to smo joj mii radili,vi nemojte :)
ОдговориИзбришиPoštovani g. Gorane,
ОдговориИзбришиHvala na komentaru.
Da, zvuk preko 4000 (4500) postaje baš lep (mada nisam terao preko 5500 i to samo kratko, ali 5000 češće (takođe kratko)). Uglavnom koritim 2500 do 4500 obrtaja ... idealna putna brzina 115 po km satu (cca. 3750 o/min.), čak i sa klimom i puna.
Da, prenosi su kratki (vrlo dobro ubrzava čak i u 4. brzini; naročito u 2. i 3.).
Nisam vozio preko 155 (160 par sekundi) ... delovalo je da može i preko (to je tik iznad 5000 obrtaja). Možda na ravnom ne može na blagim nizbrdicama (auto-puta) sigurno da ... zavisi i od vetra, činilo mi se da bar do 170 može (u Bugarskoj, dozvoljeno 140 ... tabla laže 5-10 km pri tim brzinama, na nižim ne više od 5 km/h, tj. oko 3-4%). Da, jeste žustar motor (ali mora da se gazi ... i da, tad i troši ... doduše, teško je "naterati" ga na više od 7 litara (7,5), tj. nije ugodno tako voziti dugo.
U proseku (zaista) troši nekih 6 litara (kombinovana vožnja).
Pozz
Poštovani, danima citam razne sajtove sa analizama svezih i koriscenih ulja.
ОдговориИзбришиPosedujem Fiat 500l, 1.4 benzin 2013.godiste i ozbiljno se dvoumim izmedju Total ineo c3 5w40 i Wolf vitaltech (ili officialtech C3) oba u 5w40 gradaciji.
Total sam do sada koristio medjutim bukvalno je ovih dana prilicno poskupeo pa bih mozda presao na jedan od navedenih Wolf ulja.
Citao sam da je Wolf dosta dobro ulje ali nisam sto posto siguran u cemu je razlika izmedju vitaltech i officialtech. Verujem da je minimalna ali bi mi znacio vas cenjeni komentar na ovu moju trilemu 😊
Veliki pozdrav!
Poštovani,
ОдговориИзбришиTotal je odličan ali očigledno da su podlegli povećanju cene nafte pa poskupeli (mnogima previše).
Wolf je vrlo pouzdan brend. To su, svakako, jako kvalitetna ulja (u odnosu na Total razlike su u nijansama).
Vitaltech vs Officialtech ... ograničiću se samo na 5W40 ACEA C3 ulja (koja su vama od interesa).
Official je na nijansu (nijanse) kvalitetniji (pre svega baza je nešto kvalitetnija, paket aditiva je verovatno identičan i koncentracijski blizak ako ne i isti).
Official ima više odobrenja (i to zahtevnijih) pa je malo "pouzdanije" ali to samo za promenu na više od 15000 km. Za zamenu ulja na godinu dana ili do 15k km nema nikakvu praktičnu prednost.
Dodatno, Vitaltech je za nijansu viskoznije ulje pa je za starije motore možda i bolje (doduše za starije od 10 god. gde Vaše vozilo ne spada).
Nećete pogrešiti ni sa jednim (od oba, "obatri" ako računamo i Total MC3).
Pozdrav!
Аутор је уклонио коментар.
ОдговориИзбришиHvala najlepse na odgovoru :)
ИзбришиDanima sam citao, razmisljao, ne prelazim vise od 6-7000km godisnje, menjam na godinu dana i u tom periodu dolijem oko 0.5 litara, penzioner stil voznje, citao analize sa ruskih sajtova, ali sve vreme se mislim da se ne zeznem nesto.
Wolf - odluka je pala :)
Sve najbolje vam zelim!
Ne brinite, Wolf su odlična ulja!
ИзбришиZa Vaše uslove i zamenu na malo km ... čak i lošije od Wolf-a bi odradilo posao. Ipak, Wolf je vrlo pouzdan brend, tako da slobodno "nakrivite kapu".
Pozz
Gospodine Stevo, imam novi "problem" :)
ОдговориИзбришиWolf Officialtech-a 5W40 C3 nema na stanju i ne moze da se poruci.
Imam ozbiljnu dilemu izmedju PETRONAS SYNTIUM 3000 AV 5W‑40 (izuzetno povoljna cena direktno od uvoznika) i Wolf Vitaltech 5W40 C3.
Koliko sam shvatio iz vasih prethodnih tekstova, za moj Fiat 500L 1.4 16V benzin sa 80000 predjenih km., godisnje oko 7000km, bilo koje od ta dva ulja bi bio dobar izbor.
Zanima me vase direkto poredjenje izmedju ta dva ulja i prestajem da vam dosadjujem - obecavam :)
Sve najbolje i veliki pozdrav.
Poštovani,
ОдговориИзбришиNema neke veće razlike između ovih ulja. Naprotiv, TDS-i su im praktično identični (osim pour point-a gde Petronas ima neznatnu prednost od 3 °C, što eventualno znači neznatno bolju bazu (no, ne mora da znači iz SDS-a se ne može tvrditi, jest' da ima i "nespecifičnih" baznih ulja (petronas) ali u oba slučaja glavna osnova su ulja III bazne grupe).
Petronas ima više approval-a ali Wolf ima više navedenih "nivoa kvaliteta" (čak i Fiat). Osim toga VW 505.01 je dovoljno zahtevan, a ACEA C3-16 dodatni dokaz visokog kvaliteta.
Za zamenu na 7000 km, nećete primetiti nikakvu razliku, pa je potpuno svejedno koje ćete ulje koristiti (jeftinije ili po sopstvenim afitnitetima).
Ponavljam: razlike u kvalitetu praktično nema (čak ni za zamenu na 15000 km). Možda (i samo možda) je Petronas za nijansu nijanse bolji (ako uopšte). Na 7000 km nema nikakve, ali NIKAKVE razlike (ili potrebe za "boljim", ponavljam, možda i to više akademski, a možda je i obrnuto).
Pozdrav!
Hvala najlepse :)
ОдговориИзбришиPozdrav
Dobar dan gdine Stevo! Drago mi je da crveni Ferari služi dobro! Kao kolega po Sanderu, jedna molba. Da li u Sandera1.0 sipati 0W40, 5W40 ili 5W30? Total, Elf ili Wolf? Po web stranicama tj. oil selectorima, gotovo sve može u taj 1.0 SCE motor, a ja sam van garancije od 3 godine sa skromnih 20ak hiljada km pa razmišljam šta sipati na sledećem servisu. Hvala na pomoći, ovaj blog je dragulj!
ОдговориИзбришиPoštovani g. Aco,
ОдговориИзбришиU principu može bilo šta od (ta) tri navedena (5W30 mora biti RN-17, ostali RN 0710), ALI preporuka je da se držite SAE 5W-40 (ACEA A3/B4). Motor je (pomalo) navijen pa mu to svakako godi. Može i ACEA C3 za promenu na manje od 15000km (do 10k km) ali opet bolje "klasika" (A3/B4). Po uputstvu može i 10W-40 (a ne spominje se manje, bar u ovom za "bivšu Jugu") pa se i time nameće gore navedeni zaključak. Ništa ne bi ste dobili sa "tanjim" uljima, čak ni uštedu goriva (možda sa 0W40 ali samo zimi i u gradu, i to do max. 1%).
Pozdrav!
Na kraju krajeva, i kao što znate, motor se mora (povremeno, ako se žele iole performanse) malo zavrteti (u više obrtaje), pa shodno tome i "gušće" ulje mu neće smetati. Mislim da bi na 150k+ prelaz na 5W50 bio koristan (i na manje ko ga baš ganja, lično uglavnom vozim od 2500 do 4500 o/min. 95% vremena, 2000-5000 99%, ali ko vozi 3-5 pa povremeno i 5,5 ili kratno 6 ... može i pre 100k km sa tim, mada će i 5W40 odraditi posao.
ОдговориИзбришиPozz
Pretera ga sa onih 95% ... to je bez grada u gradu 2000 do 2500 često ... pa ukupno ne troši više od kataloških 6-6,5 lit. u gradskoj vožnji (u mom "selu" i manje, Niš, Bgd. naravno nešto više). Pozz
ОдговориИзбришиBtw. ja sam sad na 59,5k km (uskoro i "veliki servis" ... idem u ovlašćeni ... mali je bio 10400 (kod garažara oko 7000, i nije neka ušteda, a nisu isti delovi, najskuplji filter vazduha za motor, pa za kabinu ... ).
ОдговориИзбришиPostovani gdine Stevo,
ИзбришиHvala na detaljnom odgovoru i na odvojnom vremenu, dragoceni saveti kao i uvek. Odlucio sam, 5W40, verovatno Total Quartz 9000.
Sve najbolje!