KROON OIL („Kruna“ Ulja)
Postoje od 1906. i još uvek nezavisna kompanija. Više nego impresivno. Kruna kao naziv i kao simbol firme. Simbol kraljevskih standarda i simbolično kruna motornih ulja.
Za svoje korisnike (i ljubitelje) nesumljivo na vrhu, objektivno ne daleko od toga.
Teže ih je naći u pasivnim krajevima i hiper marketima (uaa!!) ali ako vam pođe za rukom pazarite odgovarajuće za vašu ljutu makinu makar vam trenutno nije neophodno, propasti neće a ko zna da li ćete ga kasnije naći.
Krećem od najjeftinijih i najmanje kvalitetnih ka vrhu (kruni).
Na samom početku serija ulja po nižim i starijim specifikacijama: HDX
- HDX 10W, API SF/CC, SAE 10W, monogradno mineralno ulje od bazne grupe I. Nije za turbo dizele (čak i starije jer oni zahtevaju min. CD specifikaciju) ali jeste za starije pre svega benzince ali i dizele u laganim uslovima eksploatacije. Zbog viskoznosti spada u specijalno „zimska“ ulja i kao takvo se može koristiti. Vrlo dobro za Z-101 za ispod -20 ali sa tačkom stinjavanja od -30 ne i za više od -25°C. Vrlo nizak sadržaj sulfatnog pepela čini ga pogodnim kao ulje za pretežno LPG pogon. TBN (totalni bazni broj) samo 3,6!?
Ovo je zaštitini znak cele serije. O.K. prevazišli smo TP9 i min. TB# od 9, za benzin nije ni bila neophodna baš tolika vrednost, za TNG još manje ipak nije li vrednost premala?
Kroon nije od juče te nema razloga za brigu. TAC kod ovih ulja nije veći od 1 za razliku od modernih naročito „low friction“ ulja gde ide i do 3 pa čak i 4. Tako da relativno i apsolutno mala vrednost može biti zadovoljavajuća. Ipak ukoliko ne vozite na „gas“ držite se kraćih intervala zamene, kod npr. Z-101 do 5.000km/6meseci (nema veze sa istoimenim mitom) pogotovu što je cela serija monogradna i nije pogodna za celogodišnju primenu.
- HDX 20W20 je identično ulje prethodnom samo veće viskoznosti što uslovljava „flash point“ za 10 stepeni veći (viši), takođe je „zimsko“ ulje ali primenjivo samo do -15°C tik uz 15W-40 ali bez mogućnosti da mu parira ni u jesen i proleće a kamoli leti.
- Tu su još „klasično“ SAE 30 pa SAE 40 i na kraju SAE 50. Prvo je za npr. Z-101 za celu godinu osim zime, drugo je baš letnje, a treće je letnje pa za starije motore. Ovo poslednje ima impresivnu tačku paljenja od 240°C (no ipak ne tako kao neka ADDINOL-ova multigradna) i gustinu od skoro 0,90! Tačka stinjavanja ipak celih -10 stepeni što ga ne isključuje ni za sezonu proleće/jesen.
Iako ne spada u HDX seriju ove bi pomenuo i Super Multigrade 20W50 koje ima sve osobine prethodne serije osim što je multigradno (sa dodatkom polimera za tečljivost ali izuzetno malo jer mu je Ind. Visk. Ipak samo 117). Malo je manje viskozno na 100 stepeni od HDX-a SAE 50 te je još bolje za motore srednjeg staža a može se koristiti i do -15°C. Super Multigrade je zapravo serija i sastoji se od nekoliko ulja različite viskoznosti i osnova je za multigradna ulja.
Multifleet SHPD (super high performance diesel)
Kao što i ime kaže ovo su ulja za mešovite parkove ali pre svega za dizel mašine a još više za teške kamione. Ispunjavaju API CH-4/SJ, postoji u dve varijante 10W40 (tačka stinjavanja odličnih -35) i 15W40 a obe su mineralna ulja. Prvo navedeno ima i za mineralna ulja izuzetan Ind.Vis. od 155. TBN od 10 dokazuje pre svega intenciju na dizel i turbo dizel mašine a pogotovu teške kamione. Interval zamene i do 30.000km. Sulfatnog pepela 1,22g/100g što ne omogućava ova ulja da budu i za LPG pogon ali ih i ne preporučuje.
EURO serija
Priča se nastavlja Euro serijom koja sa dva izdanja biva ispod ali i iznad subliem serije. Ulje Euro Multigrade 15W40 je i dalje (samo) SF/CC ulje više za starije automobile i laka dostavna vozila. Ali je zato EURO Univerzal 15W40 moderno API SL/CF ulje sa intervalom zamene i do 30 hiljada km. Takođe ispunjava ACEA A3/B4 specifikacije.
Euro Synth FE (fuel ecomomy) 10W40 je polusintetičko ulje indeksa viskoznosti 154 sa TBN-om od 7,6 i natprosečno dobrih 5560mPas na -25 što ga čini odličnim izborom do te temperature iako mu je tačka stinjavanja standardnih -30. Može da doprinese uštedi goriva do 2% u odnosu na referentno ulje (mineralno SH ili SJ klase viskoznosti 15W40).
Euro Synth+ 5W40 je sintetičko ulje sa sličnim paketom aditiva kao prethodno i istim ispunjenim standardima. Ušteda u gorivu može biti i 3% a upotrebljivo je i do -30°C uz TB# od 9,7 i I.V. od 172.
SUBLIEM SERIJA
Evo jedne vrlo dobro odmerene serije ulja. Cena nije preterana, specifikacije takođe ali ne da mu ništa ne hvali nego naprotiv, svega i na pretek. Serija je dizajnirana da bude što jeftinija ali da ispuni tražene specifikacije uz to da ih može zadržati i celo interval zamene. Ovo nisu ulja koja smanjuju potrošnju, nisu ulja za smanjenje trenja (habanja) niti imaju impresivne osobine. Nisu ni za teške uslove vožnje. Ali zato jesu za bar 90% korisnika (porodičnih ljudi) koji hoće kvalitetno ulje ali ne žele da plate ekstra za nešto što im nije neophodno.
Iskreno i pored povremenih „sportskih poriva“ ipak i sam 90% vozim umereno i uklapam se u profil ljudi koji nemaju ekstremne zahteve ali bi ipak da imaju dobro, pouzdano i ulje koje će zadržati osobine u granicama specifikacije ceo interval zamene.
Subliem 15W40
Ukoliko imate gore navedenu specifikaciju viskoznosti ili čak 10W40 a živite gde je retko ispod -10 ili ukoliko 2 puta godišnje menjate ulje a uz to vozite normalno bez sportskih ambicija i ne teglite prikolicu i slično ne tražite dalje ovo je jedno od TOP 5 ili bar među prvih 10 koje trebate uzeti u obzir. Ukratko ovo je veoma optimizovano ulje u smislu ujednačenosti karakteristika gde ništa ne iskače ali nije ni na minimumu.
API SJ/CF, ACEA A3/B3. Upotrebljivo je za sve pogone uključivši i turbo-dizele. Posebno preporučljivo za LPG tj. hibridni (benzin/tečni naftni gas) pogon.
Upotrebljivo do ipak samo -18°C (sa preporukom do -15) jer iako na -20 ima dobrih (standardnih) 6600mPas tačka stinjavanja je ne tako dobrih -24°C. Sulfatni pepeo 1,02 taman idealna vrednost za LPG i TBN 7,5 što je sa novijim gorivima više nego dovoljno.
Subliem 10W40
Sve kao i mlađi brat osim što je semi-synthetic i druge viskozne klase uz tačku stinjavanja od -30.
Subliem 5W40
Najstariji brat. Identičan srednjem čak i po tački stinjavanja. Ipak ovo je čisto sintetičko ulje. Jedno je od najjeftinijih ali svakako dobrog do vrlo-dobrog kvaliteta.
Kao čista sintetika čak i sa osnovnim paketom aditiva ima In.Vis. od 172, manju isparljivost od prethodna dva, malo je ređe na 40 ali na 100 u dlaku kao i prethodna. Gustina „sintetičkih“ 0,854 a zadovoljava API SL/CF i ACEA A3/B4 što je za klasu više od drugih iz iste serije.
Iako ste pomislili da ovo ulje može tući iole bolja polusintetika teško da biste bili u pravu. Osim što se zasniva na IV baznoj grupi ono je i solidno formulisano. Npr. tu je PAO u količini 2,5-10% i ZDDP 1-2,5%. Sve u svemu „zlatna sredina“ sintetičkih ulja.
Postoji i Subliem 5W30 koji je analog 5W40 ali u drugoj klasi viskoznosti.
Kao zaključak: Kroon je mogao ovu seriju da nazove i LPG serijom no nije hteo da se ograničava jer je zaista pogodna ne samo za benzin već i dizel pa i turbo dizel osim loših dizela gde TBN treba biti malo veći.
EMPEROL
Emperol je top serija KROON ulja. Eperol 5W40 ima gotovo identične osobine sa Subliem-om i Euro Synth+ iste viskoznosti ali ispunjava API SM i više standarda proizvođača. Sva tri pružaju uštedu goriva od 3% u odnosu na referencu.
Emperol Racing 10W60 je potpuno sintetičko ulje sa vrhunskim aditivima namenjeno pre svega za takmičenja nižeg ranga i za sportske automobile i sportski način vožnje.
Pogodno je i za reli takmičenja a beskompromisnost dokazuje ispunjavanjem „samo“ API SH/CD ali ne zbog nekvaliteta već naprotiv zbog isuviše istog u vidu nivoa ZDDP-a dvostruko većeg od granice za SL i SM slično Mobil-u i Valvolin-u.
Viskoznost na -20 od samo 1800 je skoro dvostruko manja od polusintetika 10W40 a na -25 odličnih 3600 što omogućava lak start do te temperature i upotrebljivost i do -30. Tačka stinjavanja izuzetnih -40°C. Indeks viskoznosti mu je 192, tačka paljenja 224 (niže od proseka za 10W60) i TBN 9,7. Zaista jedno izuzetno sintetičko ulje.
HELAR (na kraju ali nikako po značaju) 0W40
Helar 0W40 je moderno potpuno sintetičko motorno ulje. Spada u Mid SAPS ulja što je optimalan kompromis (u opštem kvalitetu) klasičnih i Low SAPS ulja kako sam već u prethodnim tekstovima već naglasio. Pruža uštedu goriva od 4% u odnosu na referencu.
Ispunjava API SM/CF i ACEA A3/B4, specifična gustina mu je 0,849 upotrebljivo je do -35 gde mu je viskoznost 6000mPas što je bolje od zahteva standarda. Tačka stinjavanja impozantnih -46°C što je očekivano za 0W40 klasu ali ne i uvek ispunjeno. Ovim može izaći na crtu i velikom Mobil 1 - 0W40 i sličnoj konkurenciji. Indeks viskoznosti od 173 više priliči 5W40 klasi no samo podcrtava mali udeo modifikatora tečenja (polimera). TBN od 9,7 nije sam vrh za 0W40 ulja ali ni daleko od toga. Flash point od 232 je viši od proseka 0W40 klase i kao i Ind.Vis. bliži je 5W40 klasi.
Specifičnost ovog ulja je visok sadržaj Ca-alkil salicilata (1-2,5%) a soli salicilne kiseline su najmoderniji tip deterdženata u uljima. Sistem deterdženata na ovoj osnovi omogućava kontrolu oksidacije na duži vremenski period. Ovim se potvrđuje jako moderna postavka ovog ulja. Ipak više spada u High Tech motorna ulja nego u Super Modern tip ako ništa drugo onda zbog sadržaja ZDDP-a na gornjoj granici standarda što će se ipak više svideti većini pa i autoru ovih redova.
I na kraju da napomenem da KROON ima izuzetno dobra ulja za menjače ali o tome kada budem stigao do te teme.
I ... da, firma je holandska. Navodio sam više puta u ranijim tekstovima ali eto ispustih u glavnom (ovom) da pomenem a naravno trebalo je.
Postovani Stevo, prvo da Vam se zahvalim na ovako opsirnim i korisnim informacijam. Kupio sam auto koji u sebi ima Kroon oil Specialsyinth msp 5W40 i zanima me Vase misljenje da li da nastavim sa koriscenjem istog i gde se moze nabaviti,posto me brinu raznorazne kopije koje se mogu nabaviti na pijacama ?
ОдговориИзбришиHvala unapred Bora!!!
Poštovani Boro,
ОдговориИзбришиPrvo izvinjenje što tek sada odgovaram na pitanje. Iako pregledavam komentare preko vikenda poneki mi promakne. Molio bih vas da ubuduće na nekom novijem tekstu ostavite komentar da ste postavili pitanje (kritiku ili komentar) unutar nekog od starijih tekstova gde logično pripadaju.
Kroon ulje koje pominjete je vrlo dobro, zapravo izuzetno. Nije na listama jer je malko specifičnije ali bi moglo da se nađe na "preporučenoj kupovini".
Nema baš mnogo ulja 5W-40 viskozne gradacije sa ACEA C(3) i pogodnih za DPF dizele (iako Kroon ne naglašava ovu mogućnost).
Čak je i "veliki štrumf" tek odskora izbacio ulje iz ove kategorije u vidu Mobil 1 ESP 5W-40.
Dakle Mobil je malo skuplji a ne toliko bolji.
Kroon vam je odličan izbor te bih ja nastavio sa njim (zaista se divim ovoj kompaniji).
No dolazimo na težak teren - originalnost. Zaista ne bih znao kako da ne kupite falsifikat.
Iako je Kroon ne toliko poznat brend (a pogotovu ulje o kome govorimo) da bi bio interesantan za falsifikovanje sve je moguće.
Generalnim zastupnikom se predstavlja firma Kedara doo Ugrinovci. Možete naći njihove telefone i mejl pomoću google-a.
Nije mi poznata firma i verovatno je manja do srednje velika firma. To može biti i bolje i gore što se pouzdanosti tiče, uglavnom lošije.
Možete kontaktirati "Dr Mugen"-a na forumu Honda kluba Srbija za savet gde on kupuje ova ulja jer mi deluje pouzdano.
Naravno sve je to cca. 90% i to u najboljem slučaju. Izvestan rizik i dalje postoji.
Naravno bolje je kupiti malo lošiji (i jeftiniji) original nego čak i vrhunsku kopiju koja ima čak i podnošljiv kvalitet ulja.
Postoji veliki broj 5W-30 ulja sličnih osobina (Optima Eco ili Eko Hellenic Synthetic) ali ne baš previše 5W-40.
Osim Mobil-a trenutno mi na pamet pada samo još par ulja kao što je Repsol Evolution 5W-40 i MOL Dynamic Prima 5W-40.
MOL je relativno dobavljiv a vrlo je pouzdan u pogledu originalnosti (na njihovim pumpama).
Kvalitetom je tu negde. Možda bi nijansu dao Kroon-u ali nije od značaja.
I na kraju ali ne i po značaju:
FAM Fenix Premium 5W-40. Isto je ACEA A3/B4/C3 ulje kao i prethodna. Cena je nekih 600 din./lit. za litarsko pakovanje (bilo je i ispod 6€ a sada je tačno toliko) a veće (4 lit.) je po litru i jeftinije.
Iznenadićete se kada ne primetite razliku.
Ne samo da su ista klasa već imaju isti TBN i sadržaj sulfatnog pepela. Nešto je bolji Kroon na velikom minusu (deo PAO sintetike) ali zato FAM ima veći indeks viskoznosti.
Dakle Kroon da ali sigurnost originala je mala.
Mobil ako želite više original je relativno lako naći.
MOL i FAM ako ne patite od skrupula jer ćete dobiti sličan kvalitet po nešto nižoj ceni a sigurnost je potpuno na njihovoj strani.
Repsol je moguće naći ali je relativno slabo zastupljen kod nas uz umerenu garanciju originalnosti.
Pozdrav!
Niko me ne ispravlja!
ОдговориИзбришиNapisao sam: "Iako ste pomislili da ovo ulje može tući iole bolja polusintetika teško da biste bili u pravu." Kod Subliem-a 5W-40.
Ne znam kako sam hteo da napišem rečenicu ali je suština:
- Ako ste pomislili da će ovo ulje teško potući čak i vrhunska polu-sintetička ulja (a kamoli svoje sintetičke analoge) onda ste se prešli jer ... Osim što se zasniva na IV baznoj grupi ...
Eto posle skoro 10 meseci ispravke teksta.
Ne bih ni primetio da nisam imao pitanje u vezi ovoga. Čak bih sa ove distance bio još afirmativniji po pitanju ove serije koja je skoro i "best-buy" iako za nijansu lošije od Emperol-a.
Još jedna dopuna: Kedara doo je zaista ona manjina koja potvrđuje da male firme mogu biti bolje od velikih. Dva nezavisna "izveštaja" su potvrdila da se radi o manjoj do srednoj firmi kojoj se može verovati. Nema razvijenu maloprodajnu mrežu već snabdeva uglavnom (ili isključivo) servise.
ОдговориИзбришиOriginalnost proizvoda je 100% samo još naći način da 100% kupite od njih. Uglavnom do telefona i mejla je lako doći net-om.
Izvinjavam se na podozrivosti samoj Kedera-i.
Opšta situacija sa motornim uljima je takva da posle malog zatišja (ali bez prekida u kontinuitetu) od početka krize ponovo počinje biznis falsifikovanja ulja te zaista treba biti oprezan. Ne samo ja nego i bilo koji stručnjak bez laboratorije ne može 100% potvrditi originalnost i to ne samo inicijalnim analizama već još više nakon par hiljada pređenih km.
Vešti falsifikatori su oni koji stavljaju jeftinija a solidna ulja a ne oni koji stave bazno ulje bez aditiva koje brzo pokaže pravo poreklo.
Iako nije kao devedesetih žalosno je da još uvek ovo postoji. Nije za ekstremnu brigu ali jeste za oprez.
Poštovani G-dine Stevo,
ОдговориИзбришиU ime firme Kedara d.o.o. pozivamo Vas da nas posetite u našim prostorijama, kako biste mogli da objavite zvanični izveštaj o našim proizvodima (umesto, kako ste naveli "nezavisnih izveštaja").
Ukoliko ste zainteresovani, kontaktirajte nas putem naše e-mail adrese: kedara@eunet.rs.
Srdačan pozdrav,
KEDARA d.o.o.
Šta znači kad čovek nema vremena?
ОдговориИзбришиNe samo da ovaj post (komentar) nisam video puna 2 meseca već verovatno ne bi ni 3 da nije vas čitalaca. Posle intervencije jednog od vas svrnuo sam pogled na tekst iz 2009.
Naravno da sam zainteresovan da Vas posetim i poslao sam vam mejl pre par dana.
Nadam se da neće proći mnogo vremena te da ćemo se videti u najskorije vreme.
Odmor mi je prošao ali nisam ni mogao u to vreme da nađem CEO dan za nešto do čega mi jeste stalo.
U svakom slučaju i pre posete preporuka čitaocima da kontaktiraju Kedera d.o.o. u vezi sa nabavkom izvanrednih Kroon ulja.
Uzgred, komentar na tekst o Subiem 5W40 ulju nije bio odgovarajući. Kada sam (u manjoj gužvi) pročitao sve iznova originalan je sasvim O.K. mada ako čovek nije u koncentraciji (kao sam autor u to vreme, jun 2010. - nije ni čudo da nisam video komentar firme Kedara) može mu se učiniti da nešto nije u redu (redosled reči i duga rečenica).
ОдговориИзбришиSve u svemu jasno je: Subliem 5W40 je sintetičko ulje po povoljnoj ceni i spada u preporuku za kupovinu. Jedino što je "samo" API SL no ako vam treba isključivo SM nivo kvaliteta imate dobar izbor u Emperol 5W40 ulju ili Helar 0W40 zavisno od potreba, afiniteta i zahteva.
Poštovani svi!
ОдговориИзбришиMeni je ovaj tekst o Kroon uljima bio dovoljno "inspirativan" i ohrabrujuć da pozovem navedenu firmu, lepo se ispričam s vlasnikom i na njegov poziv odem do Ugrinovca gde se nalaze. Zaista sam video ogroman asortiman ulja, ali uz napomenu da nemaju sva na lageru (posebno me je razočaralo kad sam se zaleteo na neka za specijalna za bicikle, ali ispostavilo se da su to samo uzorci). Za svoj auto (Z101) kupio sam menjačko Syngear 75W90 po značajno nižoj ceni od takvog Castrola (teško je naći 75-90 GL4, a Kroon ima neverovatno široku ponudu), dodao mu famozni MoS2 i posle 150 km zapažam osetnu razliku u lakoći pokretanja menjača. Verujem da će tek kad se temperatura spusti ispod nule razlika biti i drastična. Ne sumnjam da bi i s nekim drugim uljem te viskoznosti imao takav osećaj, ali ovde želim da istaknem da ako tražite neko specifično ulje kakvo je retko na tržištu, setite se Kroona.
Pozdrav,
Milan.
Postovani, dali mozete preporuciti ovo ulje za Astra G 1.6 16V benzin/plin. Neznam sta da koristim dali 5w/40 ili 10w/40...
ОдговориИзбришиPoštovana Emijija,
ИзбришиBolje je koristiti 5W-40 jer je (primarna) preporuka proizvođača 0/5W-30/40.
Verovatno je u prvih 100k km 0W-40 i najbolji izbor ali je 5W-40 optimalan "od početka do kraja" (eksploatacije vozila).
xW-30 je više za severnije delove Evrope.
Najbolje je koristiti ulja sa Dexos2 specifikacijom (zvaničnom ili makar da se navodi kao nivo kvaliteta).
Nije na zvaničnoj listi (kad smo već kod (u) Kroon-a) ali Specialsynth MSP 5W-40 je odličan izbor.
Zvaničnu listu ulja sa Dexos2 odobrenjem imate na:
http://www.centerforqa.com/dexos-brand2/
Bilo koje 5W-40 (ili 5W-30 ako je motor u dobrom stanju i nema mnogo pređenih km) će biti više nego dobro (Dexos2 prevazilazi minimalne zahteve za Vaš motor jer je novija specifikacija ali "unazad kompatibilna").
Pozdrav!
Postivanje gospodine stevo... Koje ulje od kroona bih dobro doslo u audi a4.. 2003..1.9tdi 96kw....
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиZa Vaš Audi najbolje je da koristite jedno od sledećih ulja:
PRESTEZA MSP 5W-30 ili SPECIALSYNTH MSP 5W-40.
Ulje menjajte na 15000km ili 12 meseci (fiksni intervali zamene).
Pozdrav!
Kroon-Oil Helar SP LL-03 5W-30
ОдговориИзбришиDobar dan
Molim Vas sta mislizte i ovom uju
Kazu dá je mnogo dobar u
Izbor,(kako ga vidite u poredjenju sa recimo Ravenol VMP 5w30(koje je PAO) i recimo
Fuschs Titan GT1 PRO- C3 5w30
Trebalo bi da su "vrh" ulja
Molim za misljenje
Hvala
Djordje Janovic
Poštovani g. Đorđe,
ОдговориИзбришиTu je negde u vrhu. Ulje je vrlo slično Total INEO LL, uz solidne osobine. U odnosu na Ravenol VMP ima slabiju bazu (pretežno III+ grupa, PAO samo "začinski") ali to u ukupnom zbiru nije velika razlika (tek nijanse). Fuchs je na bazi GTL pa je negde između (btw. ni Ravenol nije "full" PAO ali ima visok udeo).
Veoma jak paket aditiva čini ova ulja (sva VW 504/507) jako dobrim i smanjuje razliku uslovljenu bazom (dobro je znati i ne očekivati previše od nadprosečnih ulja).
Dodatno, MB 229.52 je svakako lepa dopuna (tačka na i). Osim toga ulje je pravljeno u Beneluksu za Zapadno tržište (ne postoji blendara u Istočnoj Evropi) pa je i to makar nijansa više.
Pozdrav!
Zahvaljujem na odgovoru!
ОдговориИзбришиMoze samo jos pitanje
"Neki znalci"kazu dá se mogu dati ulja 5w40 u motore Common rail s dpf,Iako ta ulja nisu specifikacije 504/507.00(ako bi se přešlo na interval 15000km/1g)
Znamo za tu specifikaciju su predvidjena ulja 5w30
Neznám nijedno ulje 5w40 za spec.504/507
Sta Ví o tom mislite?
Moze li se prelaskom na normalni interval zamene ulja od 15000km/1godina koristiri ulje gradacie 5w40?!?!
Ako moze,molim Vas koja bi to bíla ulja???
(Neznam,Lupam,dá li bi to bílo recimo Total 5w40,Mac,Ecs,za dpf,ili koje vec....)
Sama specifikacija 504/507.00 govori za ulja 5w30 ili 0w30
Molim za Vas stručni komentar ovoga svega
Nadam se da nisam zapetljao mnogo!
Pozdrav Djordje
Poštovani,
ОдговориИзбришиU principu NE za 504/507 zahteve (u pravu ste).
No, ako je u pitanju PD sa DPF onda u "znalci" u pravu. Zašto? Zato što postoje SAE 5W-40 ulja sa ACEA C3 i ispunjenjem 505.01.
Znači može.
Treba biti oprezan sa VW 505.01 specific uljima koja nisu ACEA C3 jer u principu nisu za DPF.
Možda prva generacija PD sa DPF (sredina prve decenije tekućeg veka) pa i nekako. VW 505.01 je pogodno za PD ali originalno nije bilo namenjeno za DPF. Kasnije je ACEA C3 pokrila i jedno i drugo tako da danas većina ACEA C3 ulja ispunjava i VW 505.01 (skorašnje komplikovanje od strane VW-a nije od značaja, naročito za iole starije vozilo).
Dakle, bilo koje sa ACEA C3, Npr. Total INEO MC3 5W-40 (malo ga je teže naći ali ga ima, a ima ga i u 5W-30).
POzz
Poštovani g.Stevo
ОдговориИзбришиZanima me ulje 77 lubricants vx 5w30
Ima oficijalna odobrenja BMW,Mercedes i VW.
Čujem da je najsličnije možda ulju Gulf!
Kakvo je vaše viđenje ?
Srdjan
Poštovani,
ОдговориИзбриши"77"-ica je pouzdan brend. Poslovno je složen konglomerat (veliki proizvođač, više brendova, 77 je samo jedan od njih ... već sam zaboravio detalje, da budem iskren). Uostalom, kao što ste rekli, imaju zvanična odobrenja za VX (zanimljivo MB 229.52 a ne 229.51 kako piše u (verovatno starom) TDS-u, ali to je još bolje).
Gulf je takođe o.k. ali to je tek pitanje kako stiže i gde (uz mogućnost marifetluka, pa je kod nas bolje izbegavati iako je više nego o.k.).
Vrlo dobro ulje (i po karakteristikama), slobodno koristite!
Pozz