Evo i najvažnije tabele (liste):
Liqui Moly TopTec 4200 5W-30
Liqui Moly Syntoil longtime + 0W-30
Liqui Moly Synthoil RT* GT1 10W-60
Motul 8100 various
Motul 6100 various
Mobil Synt S 5W-40
Mobil 1 standard various
Mobil 1 High Mileage various
Mobil Racing oW-20 i 0W-30
Selenia Racing 10W-60
Addinol Mega Light MV039 0W-30
Addinol GL** MV 0530 LL 5W-30
Valvoline SynPower 5W-30
Valvoline VR1 Racing various
Eneos Premium Ultra 0W-50
Eneos Premium Ultra 0W-20
Shell Ultra Racing 10W-60
Elf Excellium Full-Tech 0W-30
Kroon Emperol Racing 10W-60
Castrol EDGE Sport 10W-60
Castrol EDGE Sport 0W-40
Fuchs SUPERSYN SL 5W–50
Fuchs Titan CFE SL/MC various
* RT - Race Tech
** GL - Giga Light
Top Quality - sve je jasno samo po sebi. Ovo su motorna ulja gde je kvalitet i pre svega očuvanje vašeg motora na prvom mestu.
Ovo nije lista u stilu Top5 ili Top10, jer obuhvata relativno mali broj proizvođača.
(This is not a list like Top5 or Top10, because it'related with a small number of producers).
Primetili ste da je Eneos Premium Ultra 0w-50 i na ovoj listi.
Ovim je apsolutni rekorder jer nije završilo samo na "best buy" spisku.
Ako i za jedno ulje mogu reći već sad, uzevši u obzir da mnoga jaka imena iz sveta ulja još nisam obradio, da je sigurno u Top 5 onda je ovo to. Jednostavno i bez detaljnijih testova i sa nedovoljno informacija, sa onim što je javno prezentovano lako je zaključiti.
Vrlo beskompromisno ulje.
U ovo doba gde proizvod namenjen maloj interesnoj grupi gotovo da ne može ni da postoji pravo je zadovoljstvo znati da takav pristup još uvek postoji. Uzevši u obzir da ga proizvodi gigant a ne neka manja kompanija je još više za poštovanje.
Za više informacija vidi tekst: Motorna ulja po proizvođačima (najveći deo), od 7. aprila ove godine - jedan od prvih tekstova (post-ova) na ovom blogu).
Ipak ono nije za klasu iznad ostalih u ovoj listi. Ako je i bolje od većine to su ipak nijanse.
Liqui Moly i Motul su mu za petama ali ni drugi nisu daleko. Ipak ako bi birao drugo sa liste onda je to: Castrol EDGE Sport 0W-40 ulje koje sa pominjanim vodi mrtvu trku. Treće i bronzano bi verovatno bilo Mobil Racing. Ipak ovo je sve uslovno i ne smatrajte (još uvek) kao rangiranje.
Kao kod nekih sportova gde se dele medalje Valvolin VR1 Racing bi moglo da sa, inače ljutim rivalom, podeli treće mesto sa Mobilom iako bi i jedni i drugi to teško podneli (da budu na istom postolju) jer su naravno (mnogo) bolji, po sopstvenim kriterijumina, od onog drugog.
Ovako sa strane gledano i pored različitih koncepcija deluje da je konačan rezultat jako sličan.
I najvažnije: namerno su izostavljena neka inače izuzetna ulja, ali koja su ili limitiranog tiraža ili ih je iz drugih (distributivnih) razloga jako teško naći.
P.S. Zaista nije zbog toga što je na listi najviše Mobil ulja nego zaista zato što je tako, moram da dodam objašnjenje. Mobil Synt S 5w-40 a naročito Mobil 1 High Mileage su pomalo uslovno na listi. Prvo zaslužuje to mesto jer je zaista koncipirano da bude pre svega u opštem smislu što kvalitetnije za svoju (umerenu) cenu a manje da bude iole "fensi". Uslovno je jer isti status zaslužuju i "braća po kvalitetu" (vidi glavni tekst) iz Eneos-a, Liqui Moly-a pre svega ali su tu i sintetike iz Addinol-a (5W-40) i Valvolina koje ne zaostaju ali nisu na listi. Iskreno, izabrao sam Mobil-ovo ulje kao "predstavnika" ove grupe, moglo je biti i bilo koje drugo mada ostajem da ono koje sam izabrao najbolje odslikava celu grupu i možda u "foto-finišu" kvaliteta i dobija koju stotinku ili hiljaditinku prednosti u odnosu na "sintetičku sabraću 5W-40 viskoznosti".
High Mileage je više na listi zbog činjenice da je jedino (ili bar prvo a ako nijedno onda bar najpoznatije) sintetičko ulje za starije motore. Još uvek su to najčešće mineralna ili bar HC ulja mada je u poslednje vreme trend da to budu polusitetička. Nije ultimativni dokaz kvaliteta ali jeste da se o njemu vodilo računa i dalo više od uobičajenog: sintetika za dotrajale motore.
Ipak zaslužuje da se pomene te eto i objašnjenja. Inače bi zbog "specijalizacije" namene ovo ulje ispalo sa spiska kako je u uvodu naglašeno.
Нема коментара:
Постави коментар