уторак, 6. октобар 2009.
I kao što bi rekao mudrac ...
Molim vas da se uzdržite od implementacije dijametralno suprotnih stavova zbog kojih upadate u kardinalne greške!
Sunđer Bob Kockalone
Zaista nema li bar malo ambivalentnost u tekstovima?
Nije li ljubav prema motornim uljima bitnija od sitnih prevara u cilju prodaje kojih u drugim oblastima ionako ima i više?
Odgovor je - DA. U pravu ste, zaboravili ste samo da ako vam je neko prirastao srcu u cilju njegove promocije i u želji da ispolji najbolje ponekad morate biti i grubi.
Prevedeno na prethodni tekst:
Shvatite da su klasifikacije: klasično (mineralno), delimično (polu) sintetičko, sintetičkim tehnologijama dobijeno i sintetičko, upravo to samo klasifikacije i gradacije kvaliteta a ne ono što im ime kaže, pogotovu u hemijskom smislu.
Zato se time ne treba ni previše opterećivati.
Dalje, lošiji primerci više kategorizacije mogu da budu ispod kvaliteta dobrih iz klase ili dve niže, slično kao što dobro API SH ili SJ ulje može biti bolje od lošeg (ili prosečnog) API SL.
I na kraju: autor će se nadalje služiti uobičajenom terminologijom i sintetičkim uljem smatrati sva ona bazirana na IV i V grupi baznih ulja, dok ona III grupe uslovno sintetičkim. Posle prethodnog teksta mislim da imam pravo na to pogotovu posle dodatnog pojašnjenja, gore navedenog (da se radi o kategorizaciji kvaliteta ali gde se klase preklapaju).
Industrija motornih ulja osim drugih pozitivnih strana ima i jednu posebnost.
Prijemčivost i odsustvo arogancije je natprosečna i teško da ima industrije koja se može porediti u tom smislu.
Ne samo da tretman kupca dobijate i kao potencijalni već i kao mali kupac dobijate značaj na koji inače ne možete računati. Većina velikih kompanija će bar u par rečenica odgovoriti na vaše pitanje što u odnosu na npr. softverske kompanije koje i posle provere da ste platili njihov proizvod uglavnom upućuju na opšta uputstva. Tehnička podrška i više, par ekselans! Čak i više od toga.
Zašto bi za firme iz prvih deset uopšte na svetu bio značajan kupac litre ili par litara ulja (od miliona iz produkcije)?
Zato što je ova industrija pomalo posebna, jedna od poslednjih gde običan čovek i jednika makar i uslovno dobija značaj koji zaslužuje, jer svako je poseban i svako zavređuje pažnju samo što nemaju svi vremena ili sluha za to.
Uzmite u obzir komplementarnu automobilsku industriju, gde običan čovek odvaja 10, 20 ili 30% svog prihoda a zauzvrat ga nezarezuju ni za suvu šljivu, te zavisi od milosti i nemilosti zvaničnih servisa i samo manjim delom politike firme po tom pitanju. Skupi rezervni delovi ili nepriznavanje garancije još su vrlo prisutna kategorija čak i dan danas. Koliko novca potroše samo da bi vas privoleli da zarobite velike finansije baš kod njih a posle, osim standardnih pogodnosti u garanciji, postajete pacijent a ne cenjeni korisnik.
Možda zato npr. Toyota svojim izborom da odustane od velikog salona i pare glamura (lepih devojaka, besplatnog pića i skupih salonskih zakupa, plus novinari i dodvoravanje njima, plus ...) u iznosu od par miliona evra utroše na razvoj novih tehnologija (i prave ekologije, korak ka nultoj emisiji), zaslužuje ne samo da se pomene već istakne kao primer koji bi i drugima trebao da bude izbor.
Naravno ne bi bilo zanimljivo voziti samo Toyote, kao ni sipati samo: Mobil, Shell, (BP)Castrol ... (po veličini ka manjim). Ali "uljari" su već korak ispred čak i Toyote a kamoli ostalih iz srodne im branše.
I zato od najmanje blenderice do Mobila: "(Salute) for those about the rock!!"
I neka bude "Rock&Roll" - bukvalnije nego igde drugde.
P.S. Na kamenje koje se kotrlja ne hvata se mahovina, ali ako je i podmazano nikada neće ni stati. Put ka dobrom podmazivanju je put ka savršenstvu, pobediti (nepobedivu) prirodu i nesavršenstva koja dovode do trenja. Nije li uzvišen ideal, alegorijski sličan religijskim vrednostima, poput večnosti, makar i nemoguće večnosti vašeg motora gde između njegovog trenutnog kraha (kraja, otkaza, smrti) i trajanja (ograničenog ali dugog), poput otkucaja srca (krvotoka), stoji samo (mikronski tanak) sloj uljnog filma!!
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар