Znam da stalnim čitaocima ne znači ništa ali barem novim da skrenem pažnju da imaju sigurno dosta nepročitanih tekstova a i u komentarima ima dobrih informacija.
Doduše konkurencija fudbalskog prvenstva je takođe tu te neću da se zavaravam da čitanost može ostati ista kao ranije.
Uzgred i pored lošeg starta podržimo našu reprezentaciju. Gana se pokazala jakim protivnikom te iako je nerešeno bilo dostižno moglo je da bude i 2:1 za njih po šansama.
Uostalom i ja sam u sličnoj situaciji te mi malo podrške (kao i njima) baš treba. Uzgred kao što je početak pokazao (a tek će biti) u svetskoj eliti su razlike jako male te je sličnost sa svetom motornih ulja izuzetna i paralela se prosto nameće.
Teme su daleko od iscrpljenih tako da puno zanimljivosti tek sledi. Osim sjajnog AMSOIL-a u tekstovima će se naći i Marley ulja. Ne samo da je dosta upita u vezi sa njima nego i na cbc forumu je bilo pitanja (i moj odgovor, prilično uzdržan). Uz sav nedostatak vremena malo sam se bavio grafitom kao "aditivom" u motornim uljima, naročito upoređivajući ga sa MoS2. Konačnih zaključaka nema ali zanimljivih da.
Naravno da ću dati sve od sebe da menjačka (transmisiona) ulja dođu što pre na red kao što sam pre (sad davnih) dva meseca, povodom godišnjice, i obećao.
Zanimljivi tekstovi tek predstoje te uz izvinjenje da mi je sve teže da držim korak i obećanje da će već krajem juna sve biti po starom (osim kraja jula i početka avgusta kada verovatno idem na odmor).
Ne mogu a da i na blogu ne izrazim žaljenje što nisam otišao na godišnji skup Honda Kluba Srbija i pored najljubaznijeg poziva organizatora (i obećanog brzog kruga sa Andrejem, eh ...).
Šta dalje da vam kažem.
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиSve je do sada bilo sjajno oko bloga, tako da nema potrebe da se opterecujes rokovima u pisanju novih tema. Bitno je da se pise.
Imas od mene veliku podrsku u daljem radu bez obzira kada textovi izlaze.
Pozdrav iz Podgorice u kojoj se ovih dana i kamen topi od vreline.
Stevo, samo napred. Imas i moju podrsku.
ОдговориИзбришиI da, jedva cekam tekstove o transmisionim uljima!
Postavio sam pitanje u temi "Lukoil ulja I-deo".
Dimitrija, kasno sam video komentar u vezi sa postovanjem slike sertifikata VW 502 za Lukoil sintetiku. Pošaljite mi sliku mejlom pa ću je postovati na kraju teksta.
ОдговориИзбришиAleksandre, hvala. Biće o transmisionim uljima ne beri brigu. Video sam i pitanje ali moraćeš da sačekaš bar do sutra. Očekivao sam ga mada sam već (manje-više) odgovorio na cbc-u. Ipak zanimljivo je i zaslužuje direktan odgovor.
Da te ne držim u neizvesnoti, kao da/ne pitanje, i najkraće: moguće je i vredi probati, 95-99% da je kombinacija upravo idealna.
Pozdrav obojici i hvala na podršci!
Profesore, ne mogu da verujem da nisi zaboravio na moje pitanje o Marly brandu... pozdravljam ;)
ОдговориИзбришиDa ponovim pitanje postavljeno u tekstu "Lukoil prvi deo".
ОдговориИзбришиАнониман је рекао...
koje bi ste mi ulje preporucili za citroen saxo 2000 god, 1.1 benzin + lpg sa 100.000 km. Fabricka preporuka je total 10W40, ali sam primetio da na 10.000 potrosi oko 1 litre, pa sam mislio da napravim promenu. Na auspuh i iber lauf ne dimi, tako da ne znam sta moze biti u pitanju.
i jos jedno pitanje: gde kupiti lukoilovo ulje? posto se cena na pumpi razlikuje od one na sajtu.
Dimitrija je odgovorio:
Za vozilo staro 10 godina potrosnja od 1l na 10000km nije zabrinjavajuca. Naprotiv.
Lukoil je najbolje i jedino kupiti na njihovim pumpama gdje su cijene jedinstvene.
Ajd' i ja malo da dosolim.
Zaista ne vidim nikakav problem što na 10k km motor potroši jedan litar. To je i za noviji motor O.K. a kamoli za onaj koji je već u Peak Life fazi.
1dcl na 1000km je solidno mala potrošnja ulja i tek poneka konstrukcija omogućava manje od ovoga. Čak i da se radi o 1,5lit. do 2 (a obično se o,5lit. potrošnje zanemari ovako ili onako) ne trebate posebno da brinete. I sami ste rekli da ne duva na iberlauf i auspuh, a verovatno je motor jako čist te čemu briga? Tek duplirana ili triplirana potrošnja od uobičajene (ili cca. 3 do 6dcl na 1000km zavisno od motora) je razlog da se obrati pažnja na zaptivke pa dalje na eventualne probleme sa motorom.
Više na cbc forumu u temi "koliki vam je ... nivo ulja".
Kod vašeg automobila ulje se menja na 20k km ili godinu dana što bi u zemlji Srbiji (i šire na Balkanu) trebalo da bude 15000km ili godinu dana.
Osim MOL-a svi savetuju prvo 5W-40 pa tek onda 10W-40 ulja. Hmmm.
Da ne bude predugačko:
Ukoliko vozite 2/3 a naročito 3/4 pređenih km u gradu onda definitivno uzmite 5W-40 sintetičko ulje.
Npr. Total Quartz 9000 ili Esso Ultron ili Lukoil sintetičko 5W-40. Sam Total uz sve pozitivne strane svog 7000 ulja ne navodi da je izuzetan i posebno namenjen za "suvu" gradsku vožnju. To NARAVNO ne znači da je lošija polusintetika već to manje-više važi za sva mineralna i strogo gledavši polu-sintetička motorna ulja.
Ukoliko vozite bar 40% i više van grada zadržite ulje koje koristite jer je sasvim dobro.
Ukoliko bi da smanjite potrošnju ulja mogli bi da probate sa Havoline Extra a ukoliko bi još i da vas ne košta mnogo, naravno Lukoil Luxe (Nova Formula) 10W-40 polusintetičko. Naravno ne očekujte čuda već možda koji deci manje.
Drugi korak je neko od ulja za mešovite vozne parkove, npr. MOL Dynamic Transit 10W-40 (izuzetno ulje; "polu HC"), koje bi moglo i da prepolovi potrošnju ulja i dobrano ispere motor od neminovnih naslaga i taloga, makar ih bilo u maloj meri (relativno moderan motor uz TNG i Total 7000).
I kao poslednja linija odbrane je korišćenje ulja za starije motore (i kondicionerima zaptivki):
Liqui Moly Leichtlauf Super 10W-40 ili Valvoline Max Life 10W-40 polusintetičko.
Ovu poslednju opciju počnite da koristite (preventivno) u periodu 120 do 150 hiljada km.
Promenu viskoznosti ulja nemate potrebe pre 150k km ili kada potrošnja Total-a ili drugog "običnog" polusintetičkog ulja pređe 2,5 ili čak 3lit. na 10k km (i naravno ukoliko nije do zaptivki ili posebnog problema na motoru već samo do blage istrošenosti).
Tada bi 15W-40 mineralno uz API SL (npr. Lukoil Lux) bilo idealno, naročito leti. Druga mogućnost je Total Quartz 7000 15W-50. Ukoliko zime budu kao prethodna ne morate da 2 puta menjate ulje već dodajte pred zimu (ionako će potrošnja biti malo veća) 10W-40 ili čak 5W-40 iz iste serije istog proizvođača. Nekoliko dcl plus konstantno dolivanje istim ceo zimski period (znači bar 0,5lit.) bi trebalo da bude sasvim dovoljno.
Stevo, hvala puno na iscrpnom odgovoru. Zaboravio sam da napisem da se razmisljam bas za taj lukoilov lux 10w40 polusint, zbog cega sam i postavio pitanje u delu lukoila. A na osnovu Vaseg odgovora bih shvatio da je to ulje skroz ok za moj motor, tako da cu ga pazariti.
ОдговориИзбришиKoji interval zamene preporucujete za pomenuto ulje?
Više je nego O.K. za vaš motor.
ОдговориИзбришиInterval zamene: 15000km (gledajte da ne prekoračite) ili (ipak i samo) 10000km za teške uslove rada motora (taksiranje npr.); ne zaboravite da ne prekoračite (bar ne više od mesec-dva) godinu dana kao vremensko ograničenje.
Poštovani gdine Stevo,
ОдговориИзбришиOd skoro sam vlasnik Toyote Yaris 1.0 vvti 2002.god.Auto je kupljen na placu, bez servisne knjige sa 215000 na satu, nasao sam neke izbledele kartice nekog elf ulja u kaseti pa pretpostavljam da je ono sipano prethodno ... Zanima me koje ulje mi vi preporucujete za ovaj model, godisnje ne prelazim vise od 8-10000 km.
Hvala unapred
Vladimir
Poštovani g. Vladimire,
Избриши"nekog Elf ulja" nije nešto što bi pomoglo (može biti bilo šta, to što je Elf ne znači (ama baš) NIŠTA).
Toyota je prilično tvrdoglava i od 2000. pa na ovamo (i nešto ranije) uporno ignoriše 5W-40 i 10W-40 ulja.
U principu bi (po savetu proizođača) bilo idealno zimi koristiti 5W-30 a leti 15W-40 ulja. Doduše sa vašom kilometražom to se (definitivno) ne isplati (samo to).
Zato je (a po Toyoti 100% ispravno) drugi izbor (zapravo prvi za celugodišnje ulje za klimu na Balkanu) 10W-30 ulje.
Ovih baš i nema kod nas, bilo bi dobro potražiti G-energy Far East 10W-30.
To mi se čini najboljim rešenjem.
Zbog godišta vozila, i za više km, 10W-30 zimi a 15W-40 (opet G-energy, polu-sintetičko) leti bi bilo možda i bolje od 5W30/15W40 kombinacije.
Naravno, ostaje 10W-40 kao "standardno" rešenje problema (za celu godinu).
Naravno i 5W-40 bi bilo o.k. (za motore u jako dobrom stanju).
U principu bi u staro vozilo trebalo da se sipa fabrički default, da se uverite troši li motor ulje ili ne (ne bi smeo ako je u dobrom stanju, mada prvo sipanje može umereno i da troši). Dakle 5W-30. Ipak i 10W-30 je takođe default, pa mi se čini boljim izborom.
Osim G-energy (navedeno prvo jer se najlakše može naći) uzmite (svakako) u obzir i Eneos 10W-30 (proverite ima li ga kod uvoznika).
Kod 10W-40 takođe možete krenuti od Eneos ulja, ali tu je izbor veliki i ne možete (bitno) da pogrešite (G-energy, Motul, Total, Elf, Mobil... Nisotec, FAM, GAlax).
Pozdrav!