Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 1. јун 2011.

Who is the best? (version 0.99)


Teško je odoleti utisku da nije čista koincidencija (ili mi je čitanje Lajl Votsona, posle više godina po treći put, udarilo u glavu) već neka vrsta telepatske veze to što nekoliko različitih ljudi insistira (na raznim forumima te blogu) na istom (i jako uopštenom) odgovoru na pitanje - Who is the best? (samo fali još let's f*ck the rest!).
Poslednji u nizu je Željko koji je već isprovocirao više nego što sam hteo reći.
No sve je to već rečeno, makar na CBC forumu. Čak sam tamo najavio tekst ovakvog naslova (i teme) pre više od godinu dana.
Ipak:
"Džaba vam novci moji sinovci, džaba vam bile jake volje ... ja ipak znam malo bolje :-)".
Dakle nije neka tajna izjasniti se o ovome ali moraćete malo da sačekate.
U toku je anketa "koje ulje koristite?" a zatim sledi "koje je po vama najkvalitetnije ulje?".
Naravno očekivani su i različiti rezultati (a i "akteri" će biti nešto izmenjeni).
Nakon ovoga ide tekst (ili serija kratkih tekstova) o odgovoru na VEČNO pitanje:
Who's the best?
Može li se odgovoriti na ovo pitanje? Može naravno ali:
Može li se prihvatiti takav odgovor?
That is the question!! (što bi rekao čika Hamlet).

13 коментара:

  1. U ljudskoj je prirodi da se ima nešto najbolje,i to traženje boljeg od dobrog gotovo uvek ima preveliku cenu za ono što to bolje pruža.Uopšteno,i u životu.Tako je i kod ulja.Moja neka proizvoljna ocena da sam izbor ulja ne utiče više od +-10% na dugotrajnost automobila.Naravno,izbor ulja u okviru propisanih standarda.Za kola treba imati osećaj,niti ih previše štedeti niti previše forsirati.Svaki motor voli da se povremeno izduva,no ima drsladžija koji ili gule motor do besvesti,šaltaju ko da im je ruka držalo motike,ili pak preopreznom i presporom vožnjom guše motor,a ulje dosipaju kad padne na minimum ili nikad ne izvuku šipku za ulje do narednog servisa.Takvima ni najbolje ulje neće pomoći.
    Za kola treba imti i osećaj i sluha pa će svako ulje biti dobro(još jednom ponavljam,u okviru propisanog standarda).

    ОдговориИзбриши
  2. Neupitno je ko zna najbolje...neupitno je i kome tece ulje kroz vene...ali upitno je Who is the best?...da je mobil-ni na listi na 3 ili 4-tom mestu,makar 10% glasova bi dobio manje(psiholoski efekat)...jer imao je godinama unazad jaku reklamu,a i nema vlasnika koji se iole razume u vozila a da ga nije probao...takodje nema vlasnika koji nije probao some other oil,pa su rezultati takvi kakvi jesi...Sto se najboljeg ulja tice ja glasam za Castrol...

    ОдговориИзбриши
  3. Vrlo dobro (8) legenda, odlično (9) kristina990.
    Glasanje čim prođe ovo aktuelno.
    Da čujem još Zverka!!
    I naravno neću se izjašnjavati još 15-20 dana :-)

    ОдговориИзбриши
  4. Moje skromno misljenje je da ne postoji najbolje ulje, neko ce najvise odgovarati nekim tipovima masina, drugo pak drugo, pa zatim imamo u vremenske uslove... Moj moto sve u okviru standarda kako proizvodjac nalaze i sve na vreme, ulje, filteri i ok voznja i nema "zime"...
    Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
  5. Izvinjavam se na greskama u kucanju, bilo je u pokretu..
    *drugo pak odgovara drugim masinama, pa zatim imamo i vremenske uslove...
    Izvinjenje jos jednom

    ОдговориИзбриши
  6. Vrlo, vrlo dobro, Nikola (9).
    Još malo pa ispisaste apstrakt (abstract) rada a "Kris" uvod :-)
    Možda do kraja i neću imati šta da ispišem.
    Pomalo su vam stvovi kruti, nema lepršavosti ... malo se izbegava (direktan) odgovor, ... i povrh svega ima tu još (mnogo) da se doda.
    Jer ... nisu sva ulja baš ista.
    Pozz...

    ОдговориИзбриши
  7. Evo i ja da se ukljucim dok cekaomo Godoa :) (odnosno, tekst o najboljem ulju!)

    Danas sam kupio Q8 Advanced 10w40, bas zbog leprsavosti :). Volim da isprobavam, sta cu. Naravno, isprobavam sa onim sto cujem, procitam da valja, pa eto, u petak popodne sam se dogovorio sa majstorom da menjamo.

    Nadam se da ce u nekom od tekstova o biti obuhvacen i ovaj brend. Niste do sada pisali o njemu, samo sturo. U svakom slucaju, nagovestili ste da sigurno nije lose, to mi je dovoljno za sad.

    ОдговориИзбриши
  8. Stevo,

    Molim vas za odgovor na sledece pitanje:

    1. Koje je najbolje ulje(po vasem misljenju) za Alfa Romeo 2.5 V6 motore (2005. godina proizvodnje)? Trenutno se vozi na Seleniu Racing 10W60. U principu, auto bi mogao i mirnije da radi na leru. Potrosi oko 200-300 g na 1.000 km, sto je u principu OK za taj motor, ako se uzme u obzir da se auto konstantno 'pegla'. Motor je presao oko 160.000 km.
    Gde kupiti to ulje koje Vi preporucite.

    2. Koje kociono ulje po DOT4 standardu preporucujete? Gotovo sam pred odlukom da kupim Castrol Super Performance DOT4. Valja li to ulje cemu? Naravno, menjalo bi se na 18-24 meseca.

    3. Koje menjacko ulje preporucujete za 6-o stepeni, manuelni, menjac? 85W90 bi trebalo da je preporuka, ako se dobro secam.
    Na koliko preporucujete da ga menjam?

    Hvala vam puno!

    S postovanjem,
    S.

    ОдговориИзбриши
  9. 1) Od više mogućnosti (i već pominjanih preporuka), čini mi se da bi najbolja rešenja (po redosledu navođenja) za Vas bila:
    1. Motul 300V 10W-40 Chrono. Ovo jeste pravo Racing ulje (a ne kao većina 10W-60 “polu-racing”) o čemu će biti jedan tekst (nadam se uskoro). U principu se ona ne preporučuju za svakodnevnu vožnju ali ima i izuzetaka (Valvoline VR1 serija a pre svega Motul 300V). Motul osim što daje takvu mogućnost ima (sigurno) i najviše korisnika koji to već godinama rade tako da je stvar proverena. To što nije za produžene intervale zamene (uopšteno max. 15000km) kod vas nije od značaja ionako bi ga trebalo menjati (kao i sva ostala navedena) na 10.000km ili čak 7500km (ukoliko vozite dosta gradske vožnje). Za “peglanje” teško da ćete naći bolje. U slučaju dve izmene godišnje, leti možete (ali ne morate) ići i na 15W-50 Competition a zimi i na 5W-40 Power dok je kao celugodišnje 10W-40 ubedljivo najbolje.
    2. Shell Helix Racing 10W-60. API SL ili SJ zavisno od regiona (kod nas SJ). Standardna preporuka za Alfa motore velike snage (TS ili V6). Ne prelazite više od 10 hiljada km sa njim.
    3. Kroon Emperol Racing 10W-60. Veoma povoljno. API SL. Ako bi sa nekim mogli da obrnete i 12-13k km onda je to upravo ovo, potpuno sintetičko, ulje.
    4. Racing ulja sa velikim indeksom viskoznosti kao što je OMV 10W-60 ili MOL 5W-60. Skupa su i nije ih lako naći (inače na pumpama ali bi se za ova morali obratiti centrali a tu ste “ga ugasili”).

    Za Kroon se obratite firmi “kedara d.o.o.”, za Shell firmi multicompany a za Motul Mass-u. Inače 300V Chrono bi trebalo da je na akciji i možete ga kupiti po veoma povoljnoj ceni.
    2) Castrol Super Performacne DOT 4 je odlično ulje. Možda bi jeftinije prošli sa nekim DOT 5.1 mada je od manjeg značaja a ovo kočiono ulje neka od njih i prevazilazi. Neću pominjati druge mogućnosti (da vam ne kvarim volju). Obratite se firmi Nautica, Beograd (gde kupiti original).

    3) Za menjač bih preporučio SAE 75W-90 sintetička ulja.
    MotylGear 300 75W90, kupite u mass-u (mass company) – ipak najbolje.
    Alternative su “streptomicini” kao što je: Valvoline Synpower TDL 75W-90 (Prista Oil Srbija). Imate i druge mogućnosti (Kroon, Castrol, OMV …) ali ovo je ionako tek rezervna varijanta.
    Menjajte na 160 do 200 hiljada km ili 8 do 10 god. (proveravajte nivo na dve godine iako je opšta preporuka da se to radi na četiri).

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  10. P.S.
    "Moderniji" pristup je da se (zapravo) koriste 5W40 sintetička ulja. Koliko sam posle prelistao oil findere vidim da to i tamo postaje preovlađujuće.
    Može i tako. Ipak ostajem pri stavu da je 300V Chrono bolje od toga.
    Poenta kod 5W40 je da svojim kvalitetom bolje štite motor uz mogućnost korišćenja i do 15k km (pri peglanju nikako preko 10k km) uz manju potrošnju goriva (naročito u odnosu na 10W60) te čak i 2-3% više snage u motoru. Pri visokim obrtajima i umerenim naporima motora to biva bolje od 10W60 ali u uslovima "brdskih relija" teže verzije ipak imaju prednost.
    Za oštru (ali malo umereniju vožnju, recimo "polupeglanje") bi Motul X-cess 5W40 verovatno bio najbolje rešenje a odmah za njim "normal SAPS" (non LPG specialized oils, sa 1,2% sulf. pepela): LM Synthoil High Tech, Valvoline SynPower i Kroon Emperol, sva u 5W-40 viskoznoj gradaciji.

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani,
    To nije loše rešenje. Može i malo bolje i/ili jeftinije ali svakako ne drastično.
    Shell Helix Ultra Racing ili Mobil 1 Extended Life ... su dobri predlozi ali i bilo koje 10W-60 API SL ulje.
    Dobra su i 10W-50 ali nisu jeftinija (mnogo).
    Pošto nema Wolf-a (bar do jeseni) u ovoj gradaciji "jefinije i bolje" bi moglo biti Petronas 10W-60 ulje.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  12. Poštovani Darko,
    Verovatno da može ali bih (baš) izbegavao ... nije drugo nego nema (ni indirektnih) dokaza da je to o.k.
    Jednostavno Selenia Racing (iako možda čak i identično sa Petronas-om u novije vreme) nema (ama baš) nijednu oznaku; nešto se spominao API SG i Fiat H3 ...
    Petronas i Excellium bi već mogli (ili bilo koje 10W-60 sa oznakama).
    Osim toga, ne vidim (ni) svrhu. Ili jeste ili nije.
    Možete koristiti i samo Elf a možete i samo 10W-60.
    Odlučite se za jednu varijantu i to je to.
    Ne vidim da bi bilo šta dobili dolivanjem Elf-a.
    Malo 10W-50 u 10W-60 neće posebno "razrediti" osnovno ulje. Ako je zbog cene ... pa i nije neki razlog (ako je samo do dolivanja; jeste razlog pri kompletnoj zameni).
    Petronas je zvanično velikim (bar jednim) delom PAO ulje, HC osnova ništa tu dobro doneti neće.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши