Ovim
otvaram veliku temu, jer se (većim
delom)
radi o VW motorima.
Ipak,
broj modela Škode je manji pa tekst ne mora biti dugačak.
Time
će i vlasnici drugih modela iz VW grupe imati (bar) polaznu ideju šta sipati
(dok ne dođu na red). Sledeći tekst će biti za Peugeot modele. Pre (odavno
najavljenog) teksta o skupim uljima (i vredi li to toliko) ići će (prosto)
nametnuta tema (zbog VW i PSA motora) oko toga, koliko su klimatske promene
uticale da otežaju izbor viskoznosti, pre svega u smislu da li je 5W-30
dovoljno leti, kao i da li je 10W-40 (a naročito 15W-40) dovoljno zimi.
Skode iz ’80-tih (Skoda models from the eighties)
105,
120, 130 serija (Favorit, Rapid)
15W-40 ili 10W-40
Definitino.
Može i leti 15W-40 (15/20W-50) a zimi 10W-40.
15W-40
može biti i API SG (niže od ovoga ne treba ići) ali je bolje da je makar API
SJ.
Felicia ’90-te (nineties)
10W-40.
Jednostavno.
Mogu
se koristiti i 5W-40 ulja zavisno od stanja motora i uslova vožnje. Ipak za
više od 90% vozila je preporuka da to budu PS ulja u 10W-40 viskozitetu i uz
API SL/CF kao i ACEA A3/B3 ili još bolje A3/B4.
NOVIJI
SKODA MODELI (po abedednom redu)
Fabia 6Y, 2000. - 2007.
Benzinski
motori:
5W-40
sa VW 502.00, poželjno (iako ne obavezno) ACEA C3.
Motori
sa mnogo km (na primer preko 150k km): 10W-40.
Moguće
je korišćenje 10W-40 i kod motora sa manje km, ali bi trebala da ispunjavaju VW
502.00 s tim da ovo nije najbolje rešenje ako se automobil koristi veći deo km
u gradu (ne važi za “starije” motore).
Dizel
motori:
5W-40
sa 505.01 (obavezno za PD motore).
PD
sa malo km bi mogli da koriste i 5W-30 ulja sa VW 504/507 naročito ako se puno
koriste u gradu.
1.4TDI,
pre svega 5W-30 sa 507.00 mada dolaze u obzir 0W-30 sa VW 506.00/506.01 ili
5W-40 sa 505.01 zavisno od stanja motora i načina vožnje.
1.9SDI
je već za 10W-40 mada ne treba bežati ni od 5W-40 naročito za pretežno gradsku
vožnju i motore sa manje od 100k km. VW 505.01 nije obavezno (svakako
preporučivo).
Fabia 2007. –
5W-30
uz 504.00/507.00
Nema
tu mnogo priče. Ovo je ono od čega uvek treba početi.
Dizeli
(na primer 1.4TDI) bi zaista (više nego stariji modeli sa više godina i km u
sebi) mogli da koriste i 0W-30 ulja (506.01).
Kako su ova ulja Low HTHS, obavezno
proveriti u uputstvu vozila da li se nalaze kao preporuka. Korišćenje u
motorima koji zahtevaju HTHS veće od 3,5mm2 potencijalno može
dovesti do oštećenja motora. Ne koristiti u motorima PD.
Motori
sa mnogo km (100, 150 ili 200k km): 5W-40. Pre svega ACEA C3.
Octavia I (1U) 1996/7-2004
Benzinski
motori:
5W-40
(i VW 502.00), neki od motora (naročito turbo) bi (već prema uputstvu) trebali
da koriste 5W-30 ulja sa VW 504.00 što pokriva i VW 503.00/503.01 zahteve.
Motori
sa mnogo km koji su inicijalno koristili 5W-40 mogu koristiti 10W-40.
Dizel
motori:
5W-30
504/507, PD motori – 5W-40 uz VW 505.01, stariji (SDi/TDi sa kraja
devedesetih): 10W-40.
Octavia II (1Z) 2004 –
Po
pravilu: 5W-30 sa VW 504/507.
Malo
stariji benzinski motori (1.4 ili 1.6 iz 2004.) mogu koristiti i 5W-40 sa VW
502.00 čak iako nemaju mnogo km u sebi. Naravno mogu ali ne moraju jer 504/507 “pokriva”
i njihov slučaj.
Sa
više km u sebi 5W-40 (važi za sve ali naročito za modele 2004.-2007.).
1.9
TDI 2004.-2010. pre svega 5W-40 sa 505.01 što važi i za druge (ima li ih?) PD
motore. Naravno za one sa manje km i/ili pretežno gradsku vožnju uz umerenost
na gasu, ostaje 5W-30 sa 504/507 kao mogućnost.
Ako
je motor sa DPF obavezno je korišćenje 504/507 ili kao minimum ACEA C3.
Praktik 2007. –
Ovo
je kategorija van-ova.
Modeli
2010. pa nadalje, DPF, PD, malo pređenih km (ispod 100k km), više gradske
vožnje i gde je u uputstvu naglašeno:
5W-30, 504/507.
5W-40,
ACEA C3 svuda gde je moguće. Naročito za motore sa više od 100k km.
Roomster 2006. –
Priličan
broj motora je isti kao kod prethodnog.
5W-30, 504/507
Praktično
za sve modele. Ne treba insistirati na 5W-40 a preporuka je tek za motore sa
mnogo km, one koji se koriste više van grada i slično. Naročito kod benzinskih
motora.
Dizel
motori bi trebali da ostanu na 5W-30, 504/507 dokle god su u dobrom stanju.
Superb 2002.-2008.
5W-30,
504/507
Za
PD motore: 5W-40, 505.01 poželjno i ACEA C3 (obavezno samo za DPF).
Stariji
motori sa mnogo km 5W-40, pre svega ACEA C3.
Superb II 2008. –
5W-30,
504/507.
Yeti 2009. –
5W-30,
504/507.
Benzinski
motori 1.2TSI i 1.4TSI mogu koristiti i 5W-40 (VW 502.00 i ACEA C3), naročito
za teške uslove vožnje i/ili ako imaju puno km u sebi.
Kraj.
End. Ende.
Opet
sam uspeo ne samo da ne ispunim svih 1000 reči već da se uklopim u samo 675.
Zbog
ovakve konciznosti nema (naravno) i preciznosti.
Tu
i tamo ima malo i nelogičnosti (neki motori su isti za različite modele a imaju
pomalo različite preporuke, mada ne i značajno), mada je sve (po)prilično O.K.
Uplitavanje
za sve motore bi tekst najmanje dupliralo. Ako ništa drugo ne bi bio predledan.
Ukoliko
imate nedoumica za KONKRETAN model (motora, vozila) javite se ili konsultujte
uputstvo vozila.
Za
jedan OPŠTI (tabelarni) prikaz preporuka, ovo je maksimalno što se može dati
bez dugih dodatnih objašnjenja. Makar od autora.
Preporuke
(naravno) uzmite sa rezervom i prilagodite svojim potrebama.
Dodao sam PS u tekstu antifrizi (januar 2011.) gde sam kao zanimljivost naveo fabričku preporuku Mercedesa za servisni interval od 15 godina (za rashladnu tečnost).
ОдговориИзбришиRecimo (na primer) kod A klase (CDI) od 2004. pa na dalje.
Zanimljivi tekstovi, sve pohvale Stevo.
ОдговориИзбришиZanima me za 1.2TSI motor u Fabiji, 2010. godište. Samo 504.00 i 5W-30? Troškari mi oko 0.1-0.15l na 1000km, tj. počeo je od kada mu je na drugom servisu sipan Castrol Edge 5W-30, a pre toga je bio isti takav ali Long Life kog nije trošio ni kap. Sada je na 40.000km i sledi mi servis za mesec dana pa me zanima šta je najbolje da sipam. Vozi se 90% po gradu, lagane ekonomične vožnje.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Uroše,
ОдговориИзбришиSamo 5W-30 i VW 504.00!
Praktično bilo koje ulje sa zvaničnim odobrenjem.
Pošto je servis gde menjate ulje (očigledno) vezan (ugovorom) za Castrol ne gine vam jedan takav.
Castrol je bez sumnje vrhunski brend a EGDE poseban unutar njega ali kao što i sami primećujete nije baš sve tako sjajno.
Iako ne izgleda (posebno) strašno to što vam motor malo "troškari" ulja, navedite to u servisu i insistirajte na FST verziji EDGE-a 5W-30 (Long Life verzija je takođe sa tzv. "FsT").
Ovo pokušajte da rešite nedelju-dve pre servisa.
Doduše ako takvo ulje nemaju ostaje vam ili da nađete drugi ili da pristanete na njihove uslove, što je verovatno obavezno zbog garancije.
Po isteku iste nađite servis koji ima Long Life ili sami kupujte ulje (može i drugi brend).
Dotle ... redovno (mesečno ili na svakih 2000km) proveravajte nivo ulja i po potrebi dosipavajte isto.
Za tako nov motor bi sve preko litra na 15000km bilo loše te je za (makar) promenu ulja (ne verujem da bi moglo da bude do motora koji ima tek jedan obilazak oko zemlje).
Pozdrav!
Ističe mi garancija pre sledećeg servisa pa bih im samo odneo svoje ulje, a da oni odrade ostatak servisa. Po preporuci, zapali su mi za oko Marly Gold Ultra 504.00, i Total Quartz Ineo 504.00, naravno 5W-30. Da li ta dva ulja poseduju taj FST i šta je to uopšte(samo sam radoznao a tek sam počeo da čitam blog). Castrolom nisam zadovoljan, a posebno cenom u ovlašćenom od 2200 dinara za litar. Ovaj poslednji koji je sipan na servisu, značajno je brže pocrneo nego prethodni Long Life III isti, a i među prstima se ne oseća da je tako mastan već kao da je pomešano sa pepelom, veći otpor pravi među prstima, a možda mi se i čini, elem definitivno je brže pocrnelo.
ОдговориИзбришиBilo koje VW 504/507 ulje (sa zvaničnim odobrenjem) je O.K.
ИзбришиMarly je sigurno dobro ulje ali ne verujem da može da "istrči" za sve pare.
Castrol mora biti skup ali 20€ za litar?!
Mnogo je!
FST je Castrol-ova "Fluid Strenth" Technology što je zapravo makretinška kovanica ali meni znači poslednju generaciju EDGE-a.
U tom smislu sam tretirao EDGE Long Life kao (naj)noviju verziju ionako dobrog (i skupog) EDGE-a u 5W-30.
Boja ulja, tj. vreme za koje je promeni nema veze sa kvalitetom, po pravilu sintetička ulja (čak) brže potamne osim ako je motor glanc nov a gorivo izuzetnog kvaliteta (što ipak nije slučaj u Jugoistočnoj Evropi, uglavnom).
"Masni opip" je takođe nepouzdana metoda naročito kod nove generacije ulja (sintetička i Low Saps, iako je ovo zapravo Mid SAPS ulje).
ITD.
"Bilo koje" znači i Total Ineo 504.00 (koje baš i nije bilo koje ali u smislu da sva koja su sa zvaničnim odobrenjen ionako nisu "bilo koja").
ИзбришиTotal obično ima konkurentnu cenu.
Naravno treba naći i original i po dobroj ceni a nekih ulja (ovo je jedno od tih) i nema baš u svakoj radnji.
ITD.
I još nešto, da li je 504.00 zapravo isto što i 502.00 ali Long Life, pošto je to neki moj zaključak?
ОдговориИзбришиAko promenim marku ulja, ostaje mi skoro cela flaša Castrola, da li mogu njime da dolivam po potrebi ili se to ne preporučuje?
504 je "malo" više od 502.00!!
ИзбришиOvakvo uporšćenje (kao što je navedeno u slučaju Predraga) je moguće ako je zahtev kod motora VW 502.00 ili 504.00 (uz produženi interval zamene), dakle minimum 502.00 ali ako je zahtev (min.) 504.00 onda je malko drugačije.
Ne preporučuje se posebno mešanje ulja različitih proizvođača ali je to itekako moguće (i čak je i zakonska obaveza) AKO se radi o istoj vrsti ulja i istoj viskoznosti, a ako ispunjavaju iste standarde onda nikakvih problema ne bi trebalo da bude.
Dakle ako koristite ulje sa VW 504.00/507.00 možete Castrol dolivati u isto!
Pozdrav!
Pošto imam isti motor i uskoro me očekuje sličan "problem", dodao bih samo da u uputstvu za ovaj motor stoji kao preporuka specifikacija VW 502 00 (za fiksni servisni interval od 15.000 km ili godinu dana), i VW 504 00 (za fleksibilni servisni interval od 30.000 km ili dve godine.
ОдговориИзбришиOva prva specifikacija ostavlja široku mogućnost za izbor ulja.
Pitanje za g. Stevu:
Šta mislite (u odnosu na preporuke proizvođača) o Optimi Magnum 5W-40, Optimi Eco 5W-30 i FAM-u 5W-30 504/507? Dodatno o Mobil-u 1 5W-30 ESP Formula?
Pozdrav!
1) Optima Magnum, odlično rešenje za VW 502.00 (naročito sa više km) uz navedeni fiksni servisni interval.
Избриши2) Optima Eco ... još bolje ali u 5W-30. Dakle za pretežno gradsku vožnju ili motore u jako dobrom stanju.
3) Optima Eco Plus (ovo ste zaboravili), sjajno 504.00 ulje, po (umereno) većoj ceni ali kvalitet sjajan.
4) FAM 504/507 vrlo dobro i jako isplativo rešenje za 504.00 (504/507) zahteve ... dodatani kvalitet za VW 502.00; verovatno isplatljivije rešenje od VW 502.00 ulja.
5) M1 5W-30 ESP - "čudo od ulja" no ipak previše "razvučeno" za konkretne primene.
Zbog toga je po pravilu skuplje od konkurencije ali ostaje da ako se ne žali para treba popstupiti po onome "go for it".
Iako kao jedno zamenjuje 2 ili 3 super-kvalitetna ulja, to je moralo da bude praćeno pojedinim kompromisima.
Kod Low HTHS je uverljivije zaštite po cenu 1% veće potrošnje goriva a kod High HTHS je skoro obrnuto (uz manje relativne i apsolutne razlike).
Zato baš za 504.00 ne mora biti bolje od prethodno navedenih (ili u granici iste klase) dok bi kod 502.00 moglo da se jače iskaže osim velikog broja km u motoru (što jeste pravilo zbog godine proizvodnje).
Dakle, ovo ulje treba makar probati ali ništa ne fali prethodno navedenim pri čemu za automobile starije od 7-8 godina (naročito 10) prednost kreće na stranu Optima Magnum ulja.
Sve u svemu, nema greške ni sa jednim od navedenih.
Skuplja ulja su praktično kvalitetnija ali daleko je manja razlika u kvalitetu.
Tu se nekako ističu Mangnum i FAM Power 504/507 (uz zamenu na dve godine).
Ako pare nisu bitne onda Optima Eco ili ECo + i naravno M1 5W-30 ESP ("ulje ubica").
Praktično najskuplje je Optima Eco (po km) ali zaista pri promeni na 15000km ili 1 godini može da se lepo drži sa još skupljim (po litru) uljima.
Pozdrav!
Hvala Vam na detaljnom odgovoru! Reč je o autu starom dve godine sa 1.2 TSI motorom. Proveriću sutra cenu M1 ESP u Veranu, kao i cene Optime ECO, ECO+ i FAM-a 504/507. Znam da je Marly možda najbolji na tržištu, ali cene su zaista prevelike za one koji se drže godišnjeg intervala za zamenu ili do 15.000 km. To je, čini mi se bacanje para. Ukoliko M1 bude previše odskočio sa cenom u odnosu na ostale navedene, otpašće i on.
ОдговориИзбришиPreskočio sam i Magnum Plus 0W-40 i Eco 0W-30. Da li su ona pogodna za ovaj motor sa pređenih do 40.000 km ili je za njih sada previše kasno s obzirom na to da motor "troškari" ulje (Urošev slučaj)?
U međuvremenu sam se setio i Nisoteca Autoline 504/507 5W-30. Pretpostavljam da je u rangu sa Optimom i Famom?
Pozdrav!
Eco 0W-30 otpočetka nije najbolje rešenje jer je to ulje sa niskim HTHS (ispod 3,5).
ИзбришиMagnum Plus 0W-40 svakako i dalje dolazi u obzir ali je za vaš slučaj verovatno preskupo (ako ništa drugo tu je Magnum 5W-40, takođe VW 502.00). Za 15k km/1godinu i klimatsku oblast jednostavno nije isplativo inače (itekako) može da se koristi.
Naravno pogledajte i Nisotec Autoline 504/507 5W-30.
Cena neka bude značajniji faktor samo ako su razlike velike za do 1€ po litri nije od većeg značaja.
Kupite pre svega originalno i ulje proizvođača u kog najviše imate (lično) poverenja. Svi navedeni (proizvođači) su (sasvim) o.k. tako da nema brige oko toga jesu li dobri ili nisu.
Modriča je jeftinija u njihovoj "kući ulja" pa uporedite tu cenu.
Pozdrav!
Poštovani g. Stevo, evo malog izveštaja:
ОдговориИзбришиMobil 5W-30 ESP Formula u Veranu košta 1018 din. (sumnjivo jeftino), u Kući ulja Magnum 5W-40 košta 918 din, a Eco Plus 5W-30 1460 din. Zvao sam i Kolibri Oil. Marly Gold Ultra 5W-30 VW 504/507 košta 1990 din. a Black Gold Carat S+ (sa grafitom) 5W-30 košta 1790 din. pri čemu zadovoljava "samo" VW 502 00. Pretpostavljam da 5W-40 ide do 15.000 km, a sva navedena 5W-30 do 30.000 km ili dve godine, što je po meni previše posebno u uslovima Beogradske vožnje.
Pokušao sam da nađem Fam Fenix 5W-30, međutim on ne postoji u Beogradu kao ni 80% njihovih proizvoda. Zbog toga sam poslao prikladan e-mail generalnom i komercijalnom direktoru.
Pozdrav!
Šteta za Fenix Premium ali šta da se radi.
ОдговориИзбришиE-mail (ako je prikladan) će sigurno stići gde treba ali morate znati ... bolje oni da vam kažu.
Ako vam treba FAM najbolje je obratiti se ili direktno proizvođaču ili nekom od distributera.
Kako god, Magnum vam je od navedenog najbolji izbor. ESP bez 13-14€ ... ne, hvala! to je ulje izuzetno skupo svuda ... na Zapadu je preko 20€ za litar u maloprodaji.
Marly ... svaka čast ... ali ...
Eco Plus je takođe skupo ulje i isplatilo bi se za više vangradske vožnje uz zamenu na dve godine.
Inače, slažem se da je na "beogradskom asfaltu" bolje da se ulje menja na 15000km/godinu dana.
Magnum će vam to (lepo) izdržati. Ironično je da se Magnum može naći jeftinije van "kuće ulja" kako kod distributera tako i na nekim pumpama (kod mene je recimo u Boru nekih 100 dinara jeftiniji).
To su (naravno) ranije kupljene količine (kada je evro bio niži).
Kako god, cca. 8€ je podnošljivo, originalnost 101% (mada je bar 99% u novoj ambalaži) a po ceni je i "taze" (od pre par meseci, verovatno kada je kurs evra bio oko 117-118 dinara).
Pozdrav!
Vrlo brzo nakon što sam poslao mail, dobio sam odgovor od komercijalnog direktora. Kaže da ceni moju primedbu i da je svestan nedostataka u pogledu dostupnosti FAM proizvoda. Pošto sam ih malo "napao" dobio sam odgovor da FAM godišnje proizvodi 10.000 t ulja i maziva od čega 3000 t izvozi u okolne zemlje i u neke zemlje EU, a da istovremeno drži i 25% domaćeg tržišta. "Kao gest pažnje prema potencijalnom kupcu" (jer je u predmetu maila stajalo: "Razocarani potencijalni kupac"), poslaće mi 5l traženog ulja na kućnu adresu. Moram da priznam da sam veoma iznenađen ovim potezom.
ОдговориИзбришиMoj odgovor na ovaj mail je takođe bio vrlo prikladan, ali poduži. U jednom trenutku sam pomenuo i Vaš Blog kao mesto na kojem sam prvi put čuo za FAM ulja i to u najboljem svetlu.
P.S. Moram da se nadovežem i na Uroševu primedbu u vezi Castrol ulja. Ulje su mi zamenili pre 6500 km i već sada je potpuno crno i ima ga samo do trećine mernog opsega. Ko zna koje su nam đubre od ulja sipali. Na šta liči ne bi me čudilo da je već korišćeno...
Pozdrav!
Ne čudi me reakcija FAM-a, ljudi su veoma profesionalni ali su u malo nezgodnoj situaciji u smislu distribucije i zaista ne mogu pokriti (za sada) maloprodaje kao nekada. Nadam se da će biti (mnogo) bolje.
ИзбришиKod benzinskih motora ipak nije uobičajeno da pocrne za tako malo km ali čak ni za ED i samo 6500km nije česta pojava.
Tako da tu "nečega ima".
Osim podvale u smislu ulja MOGUĆE je da se radi (vidi tekst o uljima za PSA grupaciju) i o tome da se ulje menja na hladno i brzo (5-10min.) pri čemu zaostane 30 ili 40% starog ulja. Onda (naravno) isto pocrni posle svega par hiljada km (ili kao što je već bilo na blogu, odmah po povratku iz servisa).
Opisao sam pravilnu proceduru menjanja ulja pa da ne ponavljam i ovde.
Pozdrav!
U svakom slučaju sve pohvale na reakciju FAM-a, pogotovu što se radi o komercijalnom direktoru.
ИзбришиStevo svaka ti čast na odgovorima i na blogu uopšte, već par dana čim dođem kući sedim i čitam :)
ОдговориИзбришиElem, krajnji zaključak je da nema greške ni sa FAM-om, ni Modričom, ni Mobilom osim ako nije ispod 13-14 eura. Obzirom da ću se najverovatnije odlučiti za Modriču, zanima me da li se ono često plagira i kako da znam da sam kupio originalno ulje?
P.S. Nikad pre nisam kupovao ulja za motor.
Ili prosto gde da kupim Optimu Eco, to je još bolje, u Beogradu?
ИзбришиDa Vas podsetim da Vama treba Optima Eco Plus 5W-30 jer to ulje poseduje VW 504/507 odobrenje. Ono nije jeftino ali zaslužuje tu cenu i može se menjati i po produženim intervalima (osim ako nije 80% i više u gradu).
ИзбришиU novoj ambalaži bi Modriče trebala da je 99% originalna.
Ipak, najbolje je da se obratite Modriči Beograd
http://optimamodricabg.rs/
(telefoni su na sajtu)
I osim kuće ulja (gde cene nisu najniže ali se mogu ostvariti popusti) koja je na Bulevaru (negde kod Cvetkove pijace ili tako nešto) mogu vam preporučiti nekog od svog distributera (pa da vam sama prodavnica bude bliža).
Kako god ovih ulja nema baš svuda (Eco i Eco Plus) a "kuća ulja" je posebna po tome što tamo ima svega (i masti i industrijskih ulja).
Pozdrav!
Sunoco mistral 5w30 koristim za 1.2 tsi.Da li je ovo dobar izbor i da li da idem fleksibilan serv.interval?
ОдговориИзбришиIzbor je O.K.
ИзбришиZašto da ne? (fleksibilan serv. int.)
Pozdrav!
Nabavio sam Fam Fenix Power 504.00 5W-30 koje će sutra biti usuto u Fabiju 1.2TSI. Hvala Predragu.
ОдговориИзбришиStevo, nadam se da sam napravio dobar izbor.
Ispalo je, da motor uopšte ne troši ulje, tj. da za poslednjih 560km nije potrošio ni gram, ne znam kako sam ja video da troši, verovatno leti na vrućini malo više potroši, a možda me je bunilo i neadekvatno merenje na različitim nagibima.
Stevo, još jednom hvala, i nadam se da je ovo dobar izbor?
Ma nema da brigaš. Sve je O.K.
ОдговориИзбришиFAM ispunjava 504/507 i ima važeći approval.
Optima ima malo dužu tradiciju važećeg odobrenja i malo se više koristi te ima i više (pozitivnih) iskustava, uz nešto veću cenu.
560km i nije baš distanca za merenje potrošnje ulja ali "nula" dobro zvuči.
Nagib i različita temperatura mogu da poremete pravi nivo ulja u karteru.
I što bi rekli stari majstori: ne otvaraj haubu prečesto, nema potrebe.
Sasvim je dovoljno da proveravate nivo ulja na 2000km (1000 do 3000km), taman i da se potrošnja uopšte može utvrditi (recimo 0,5 ili 1dl na 1000km).
Pozdrav!
Sipan je danas FAM, auto prede, čini mi se da rafinisanije radi, kao da su zvuci iz motora niže intonacije, nema više izraženog caktanja. Ili mi se čini.
ОдговориИзбришиNa jednom našem auto forumu sam dobio salve prozivki na račun FAM Fenix Powera koji sam sipao u svoj TSI, pa bih te Stevo zamolio da mi daš neke kontraargumente kojima bih mogao da branim svoj izbor.
Sumnje su u kvalitet tog ulja, a ja mislim da mora biti kvalitetnije od Castrol EDGA za 1100 dinara koji se prodaje svuda i na kojem stoji Made in EU, isto važi i za ELF koji sipaju u ovlašćenom koji košta oko 500 dinara a uvozi se. FAM je po maloprodaji oko 900 dinara otprilike.
Svetina je čudo.
ОдговориИзбришиDa li ih Castrol plaća ili oni njega plaćaju (više nego što vredi)?
Brending je (na žalost i tek pomalo na sreću) postao važniji od samog kvaliteta proizvoda.
Ovim ne želim da kažem da Castrol nije kvalitetan ali onaj sa oznakom "EU" bih sigurno zaobiš'o u širokom luku.
Država koja iole drži do sebe ne stavlja na svoje proizvode "EU" pa bi UK, France ili Germany na proizvodima Castrol-a, Mobil-a ili Shell-a bar nešto značilo. Ovako dobijamo "drugu ruku" i kvalitet sa kojim se proizvođači sa ovih (naših) prostora sigurno mogu upoređivati (ako ne i više od toga).
Svaka čast svim Mejdžorsima ali da ne muljaju ne bi ni bili toliko veliki.
20% cene EDGE-a se plaća za marketing (naravno možda i više od toga), od čega 10% onaj pravi (cena reklame) a 10% ode ... znate već kako.
Veliki brend, velika šansa da je falsifikat ili makar proizvod za "pasivne krajeve".
I da se ne udaljavam od teme:
Svako ima pravo na svoje mišljenje. I da troši svoje pare kako hoće. Castrol (originalni i za zapadno tržište) je sigurno dobrog kvaliteta ALI to NIKAKO NE ZNAČI da je FAM loš ili Optima.
Meni lično ne treba mnogo argumenata ali ne mogu baš sad da iznosim detalje.
Za javnost:
Validni approval-i su već dovoljni.
Ko će (i na osnovu čega) reći više od VW-a?
Smešno.
Tačno je i da nisu sva ulja po istom standardu ista (kad su nova doduše skoro i da jesu) ali bi razlika mogla biti i na strani FAM, Optima, Nisotec ("Gde ove neupućene, prave ulja po propisu i bez zabušavanja").
FAM (Optima) ima potpuno uporedive formulacije, pravene od istog kvaliteta baznih ulja i aditiva kao i veliki mejdžorsi. Tu i tamo neka sitnica može da prevagne ovamo ili onamo ali slična je to klasa.
EDGE i Mobil 1 imaju taj luksuz (doduše donekle i Modriča) da mogu da "raspale" po formulaciji i unesu i manje isplative elemente u nju, zbog visoke cene gotovog proizvoda koja to može da drži (slično recimo i za Motul 8100 ili Specific seriju) i to je zapravo jedini racionalni argument u prilog tome da ova ulja mogu biti u nijansama bolja.
Kod 504/507 se zaista radi o nijansama jer sam standard (approval-i) prilično ograničavaju kako "zabušavanje" tako i neko posebno isticanje.
Nema potrebe da se branite na frenetične napade, sasvim je dovoljno to što imate odgovarajući kvalitet po odgovarajućoj ceni. Ko ne veruje ne mora. Ljudi bi morali da znaju više o samoj proizvodnji ulja, formulacijama i mnogo što šta da ne bi padali na reklamu (i u drugim oblastima je slično). To se obilato koristi od strane velikog kapitala.
Zapravo lakše je da se odbranite od napada.
Imali iole suvislog navoda koji bi dokazao da ste načinili loš izbor ... najverovatnije NE.
Kada bude takvog baš bih voleo da ga čujem (nema šanse). Tačka.
Ne pada mi napamet da se nadvikujem sa galamdžijama, mogu samo da promuknem.
Lično volim Motul, volim i Mobil, cenim Shell, Texaco i Castrol ... što ne znači da bi morao da pljujem druge renomirane proizvođače, naprotiv!
Uzgred ... od Lukoil Genesis serije bi trebalo da se zaledi krv u žilama svim Mejdžorsima ... ali za sada kuliraju ... pogađate zašto?!
ОдговориИзбришиZbog propagande (uključivši i onu, opštu, hladnoratovsku od pre 30, 40 ili 50 godina).
Rusi, Srbi (Poljaci ... oni su već ni tamo ni vamo) NE znaju da naprave ... ovo ili ono.
Nešto i ne znaju (mo) ali maziva ... bogme, tu ćemo se još "ćerati".
Hvala Stevo na detaljnom i promptnom odgovoru!
ОдговориИзбришиPosle oko 70km sa FAM Fenix Powerom mogu da kažem da je motor kultivisaniji za nijansu i tiši, tj. buka i vibracije su sada na 2500 obrtaja kao što su bile do sada na 2000 obrtaja.
To je prvi utisak, pratiću stanje i eventualnu potrošnju ako je bude.
Još nešto, ne znam zbog čega, ali Castrol mi nikad nije kapao sa merne šipke dok FAM obavezno kapne kap-dve čim izvadim cev, mada je nivo ulja vidljiv i čitljiv. Možda je do toga što je novo?
Još je rano za utiske, ali "so far so good".
ОдговориИзбришиŠto se merne šipke tiče ... ne znači mnogo, uglavnom ne brinite. Ako bi se baš i tumačilo ... nasuprot rasprostranjenom mitu (da je dobro kad se ulje "drži" na šipki ... kao striptizeta) bolje je kada ulje klizi. Ovo zavisi pre svega od viskoznosti, a ako od još nečeg onda ukupnog koeficijenta trenja (pa valjda je očigledno šta je bolje) između ulja i metala.
Polarnost ulja sa ovim nema veze ("magnatec" pa "magnetno ulje" i slične gluposti, o bože ima li te?) jer se estarske sintetike (pa i mineralna ulja, ali praktično zanemarljivo) "lepe" na mikrometarskom nivou (nekoliko desetina veličine molekula, njegove "debljine").
Javite se (po ovom pitanju) posle par hiljada km.
Pozdrav!
Evo opet mene :) FAM nije istrčao ni 1000km jer je mora da se menja pogonski lanac tada pa su prilikom te intervencije oni sipali opet Castrol. E sada se bliži novi servis. Na više strana me savetuju da pređem na 5W-40? Uzeo bih Motul X-Cess 8100+.
ОдговориИзбришиDan-dva sam bio odsutan.
ИзбришиNećete dobiti ništa posebno sa 5W-40 uljima. Naprotiv. Za TSI je 504.00 bolja varijanta.
Doduše jeste opcija ako ne prelazite više od 15000km godišnje. Ipak, čak i nije jeftinija varijanta (504 možete menjati na 18 meseci ili pune dve godine). Dakle:
Može, nije da ne može.
Malu prednost ipak dajem 5W-30 (504/507).
O brendovima smo (valjda) sve rekli.
Ako vas sa više strana savetuju, teško je ne popustiti. Dakle, ako ste rešili, X-cess je dobar izbor. (valjda je to bilo pitanje; izvinjavam se na sopstvenim impresijama koje su gubljenje vremena i Vama i meni).
ИзбришиHvala na brzom odgovoru. Onda ću odlučiti verovatno u poslednjem trenutku. Zapravo po knjižici je preporuka 502.00 za vozila sa fiksnim servisnim intervalom kao što su sva kod nas uostalom. I to je bilo pitanje, i dilema oko gradacije koja je ostala a o čemu ću odlučiti.
ИзбришиA pogrešiti NE možete.
ИзбришиNije uopšte loše rešenje X-cess a manja je investicija u startu. Sa fiksnim intervalom i sa oko 15000km jeste iplatljivije rešenje (sa 10-tak hiljada km 504/507 jeste opcija, čak i cenom, ne namećem samo skrećem pažnju).
Pozdrav!
Vaši saveti su zlata vredni. Imam jedno pitanje. Moja škoda octavia 1.9 tdi je prešla blizu 300k, i serviser je poslednja tri servisa sipao castrol edge turbo diesel. Čuo sam sve najbolje o eneo uljima pa razmišljam da predjem na eneos premium .Šta Vi mislite o tome?
ОдговориИзбришиPoštovani g. Milane,
ИзбришиEneos ulja su visokog kvaliteta.
Doduše i Castrol je tu.
Premium Hyper 5W-40 je ekvivalent za Edge TD.
Doduše nećete dobiti na kvalitetu ali hoćete nešto nižu cenu ulja.
Kvalitet ovih ulja je uporediv, a ispunjavaju (praktično) identične standarde i odobrenja.
Ipak, mala prednost za Castrol u smislu da ima zvanična (važeća) odobrenja i (možda ipak) malo kvalitetnija bazna ulja u sebi (misim na Edge, za Magnatec ne mislim).
Dakle, odobrenja koštaju pa i to ulazi u cenu. Nije isto tvrditi nešto na osnovu aditiva koje stavljate u ulje ili na osnovu sopstvenih laboratorijskih testova (koliko je bilo ko objektivan prema samom sebi?).
Ipak je dobijanje odobrenja nešto što obavezuje i ima i eksternu proveru proizvođača motora (vozila).
Dakle nema sva navedena zvanično.
Eneos Sustina, koja je nešto kao Edge ("ektra premium" kategorija) su ipak više "benzinski orijentisana" ulja, pa ni tu nećete postići boljitak (iako su ta ulja višeg opšteg kvaliteta, za konkretno vozilo nisu).
Pozdrav!
Višeg kvaliteta od Premium serije (naravno) ne od Edge gde su manje-više "egal" (uz veliki nedostatak zbog odobrenja, kao i kod prethodne).
ИзбришиJednostavno, Eneos Europe nije baš isto što i Eneos u Japanu ili USA, ovo im je tek tercijalno tržište (potencijalno primarno).
Na poslednjem servisu sipao sam u svoj 1.2TSI 77kW u Fabiji, Bardahl XTC VW 502.00.
ОдговориИзбришиNaravno moj 1.2TSI ima povremeno čuveno štektanje lanca koje nestane odmah neposredno posle starta. Tako je bilo sa Castrolom od 2300din/l, tako je bilo sa Motulom od 1600din/l, ali sa Bardahlom od 900din to je sve nestalo odmah posle promene ulja. Prosto više se nije čulo za poslednjih 1000km. Fantastično ulje. Još ako ga bude trošio manje nego Castrola i Motula(600-1000ml na ~10-11kkm), biću prezadovoljan.
Poštovani g. Uroše,
ИзбришиKako malo za sreću treba ...
Nije ovde do kvaliteta ulja koliko je do dodatnih aditiva ("nano", verovatno tzv. "IF-MoS2" ili još verovatnije "IF-WS2", furalenu nalik česticama WS2).
Ova tehnologija je jedina koliko-toliko dokumentovana u naučnoj (manje stručnoj) literaturi od dodatnih (nestandardnih) aditiva za maziva.
Kod motora je diskutabilno hoće li postati industrijski standard (mada postoje i takva mišljenja) ali za neke druge sklopove (maziva) je priličo izvesno. Na primer: menjačka (reduktorska) ulja i još više mazive masti EP tipa.
Osim Izraelaca i Kanađana, ovaj tip aditiva se proizvodi i u Srbiji a tehnologija je razvijena na IC TMF-a, o čemu nameravam da pišem uskoro.
Da li (samo) tim ulje od 900din. biva bolje nego ona duplo skuplja? Uglavnom ne, ali u pojedinim slučajevima uz uporediv kvalitet dobijete i "rešenje" nekog sitnijeg problema (kao što je "štektanje" ili "zveketanje" lanca), a svaki dinar dobro dođe.
Furalenske strukture su O.K. ali nije u tome stvar nego je pre svega u konstrukciji motora zbog čega je to polje gde se retko mogu istaći. Ovo je jedan od primera da je to primetno (i na makro nivou).
U svakom slučaju hvala za podeljeno iskustvo.
Pozdrav!
Stevo, treba i meni savet. Koje bi mi konkretno ulje preporucio za skodu fabiu 2006 1.2 htp? Do sad sam koristio 10w-40. Inace,trosi mi dosta sad posto imam problem sa motorom.
ОдговориИзбришиHvala unapred!
Poštovani g. Dragoljube,
ОдговориИзбришиZa vaš motor je inače 5W-30 ili 5W-40 (502.00, idealno za godište vašeg automobila). Naravno za slučaj da nema povećane potrošnje ulja.
Sa 10W-40, niste daleko odmakli sa povećanjem viskoznosti u odnosu na 5W-40 a smanjili ste kvalitet (doduše ima i 10W-40 ulja sa 502.00 pa je razlika onda relativno mala). Doduše, smanjili ste troškove za mazivo.
Recimo da us 502.00 ulja 10W-40, sasvim solidno rešenje (OMV, MOL, INA, Motul 6100, Shell HX6).
Ipak, verovatno nije dovoljno. Preporučujem:
Elf Excellium 10W-50.
(dolaze u obzir i 5W-50 ulja ali pod 2)
Ovim dobijate 25 do 40% veću viskoznost (u rasponu od 100°C do 40°C, veća razlika na nižim temp.) u odnosu na 5W-40 i cca. 20% u odnosu na 10W-40 (na obe temp.).
Elf i iz razloga veoma povoljne cene što kod povećane potrošnje ulja nije zanemarljivo.
I naravno, posetite mehaničara (servis), verovatno već jeste, i pokušajte da otklonite uzrok. Prvo pregledajte zaptivke pa onda krenite dalje.
Postovani g. Steva
ОдговориИзбришиTrenutno sam u vlasnistvu Skode Octavia 1.9 tdi 2008.god.
Auto je preslo 80.000 km (org. km)
Treba mi Vas strucni savjet, koje ulje da koristima,marku ulja i specifikaciju?
Hvala unapred!
Pozdrav
Pre svega 5W-30 ulja sa 504/507 VW odobrenjem.
ИзбришиNa primer:
Mobil 1 ESP Formula 5W-30, Shell Helix Ultra Extra 5W-30, Castrol Edge 5W-30, Total Quartz INEO Long Life 5W-30, Texaco Havoline Ultra V 5W-30, itd.
Pozdrav!
Hvala Vam na odgovoru...
ОдговориИзбришиPozdrav
Pitanje koje sam Vam predhodno postavio za Skodu Octavia 1.9 tdi 2008,osim ovih navedenih ulja da li mogu sipati u motor Mobil Super 3000 XE 5W-30 HC Synhese?
ОдговориИзбришиHvala unapred!
Poštovani
ИзбришиDa, ali ulje morate menjati na 12 meseci ili 15.000km pa šta prvo istekne (bude ispunjeno).
Pozdrav!
Sad da Vas pitam opsirnije..
ИзбришиSkoda Octavia 1.9 tdi da li ima DPF filter?
Citajuci forume i td. pisu ako tip motora ima DPF onda je obavezna specifikacija sa odobrenjem za vw 504.00 / 507.00 Ako nema DPF moze i 505.01 u oba slucaja ulje 5W-30.. npr. Castrol EDGE 5W-30 je norme 507.00, zatim, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 sa odobrenjem 504/507 a za ulje koje sam Vas predhodno pitao Mobil Super 3000 XE 5W-30 HC Synhese je norme 505.01. pa mi nije jasno da li mogu sipati ulje za koje sam Vas predhodno pitao ako ovaj tip motora sa PDF?
Obracam Vam se jer citajuci Vase postove iz koji se vidi da ste strucno lice i zahvaljujem Vam se unapred...
Pozdrav!
Izvinjavam se - DPF (greska pri pisanju) u predhodnom postu...
ОдговориИзбришиPozdrav
Poštovani,
ИзбришиOctavia 1.9 tdi je isuviše uopšteno (to sam Vas već pitao, ali niste precizno odgovorili).
Ima modela i sa i bez DPF-a.
Zbog pitanja sam pretpostavio da je model bez DPF-a. Morate naći tačnu oznaku motora za precizniji odgovor. U svakom slučaju VW 504/507 pokrivaju sve "1.9 tdi". Bilo je i zahteva VW 506.01 kod pojedninih varijanti motora (PD), ali 507.00 i to pokriva. Ako niste sigurni sa 504/507 nećete pogrešiti (svega nekoliko VW motora ne pokriva).
Inače, nije problem u DPF-u, sa prethodnim uljem, Mobil Super 3000 XE, jer i ono ima ACEA C3 (Mid-Saps). Hmmm ... kako da uprostim ... VW 505.01 ne podrazumeva isključivo DPF, do VW 507.00 uvek obuhvata i DPF.
Pomenuto ulje ima 505.01 ali i ACEA C3 te ide u obe vrste motora. Problem može biti kod motora koji zahtevaju više od 505.01 (konstrukcijski), pa onda ulje može i da ne zadovoljava. Mislim da kod 1,9 tdi to nije slučaj (postoji motor i bez DPF a on se može podmazivati uljima 505.01).
Dakle, 2008. je bilo više varijanti "1.9 tdi" motora.
Za sve idu VW 504/507 ulja, a u neke mogu ići i VW 505.01 pa onda može i Mobil Super 3000.
Lično čak ne bih komplikovao jer (zato sam i naglasio) čak iako ide 505.01 to se NE isplati (duplo kraći inteval izmene). Sa 504/507 ste mirni 2 god. i 20 do 30 hiljada km, pa Vam po zameni (jedan filter umesto dva i plus ruke u servisu). Ne menja na stvari ako godišnje prelazite 20, 25 pa i 30 hiljada km, opet se svodi na isto (kao i ako prelazite 10 do 15), duplo manje zamena ulja. Dobro, za čisto gradsku vožnju je manje (ali je manje u oba slučaja). Dakle, (najverovatnije) može a još verovatnije se ne isplati.
Zato je već (prvi) dat odgovor verovatno i onaj pravi.
Pozdrav!
P.S.
Forumi su vas samo zbunili. Lepo sam već rekao 504/507, onda Vam je neko dao ideju o Mobil 3000, pa posle mog odgovora opet čitate (površne) komentare ... VW 507.00 (uvek ide sa VE 504.00) je VW-ov odgovor na DPF, ali i Dexos2 (a oba su nadgradnja, manja ili veća ACEA C3) je za DPF, pa samo postojanje sistema za obradu izduvnih gasova nije razlog da ACEA C3 ulje NE ide u vaš motor. Čak ni 15000km ne mora da bude limit ali je zbog 505.01 takav (postavljen od strane VW-a, pa ne bih se upuštao u zašto i kako).
Tako da se morate odlučiti (svima to kažem) kome ćete verovati: forumima ili meni ili servisu ili bilo kome četvrtom. Ovako ćemo početi i završiti sa 504/507 jer je samo to izvesno 100% (po preporuci proizvođača motora) jer VW 507.00 pokriva i 505.01 zahteve i skoro sve 506.01 (ovo je već za diskusiju).
Pozdrav!
Poštovani Stevo, šta mislite o konkretno ovoj ponudi Castrol EDGE ulja? Na kantici piše MADE IN EU. Cena je ispod 1.000din/lit
ОдговориИзбришиhttp://www.ulje.rs/shop/product.php?productid=17633&cat=0&page=&featured=Y
Mislim da je "mačka u džaku".
ИзбришиAko je rednovna cena više nego dvostruka, o nečemu se radi a o čemu ne bih nagađao.
Redovna cena je nešto preterana (realna je da bude malo niža) ali je i "akcijska" pa preterana.
Možda je malo starije ulje (a možda i mnogo starije).
Na "made in EU" sam ionako alergičan (to u najboljem slučaju bude Poljska, Zapadna Evropa sigurno NIJE).
Inače o Castrol-u sve najbolje.
Pozdrav!
Stevo, da li bi onda ovo moglo da bude "sigurica" za 2.0TDI koji traži VW 504/507?
Избриши... što se tiče originalnosti ulja, cene, kvaliteta/zaštite motora ?
http://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/elf-solaris-llx-5w30.html
Poštovani g. Miroslave,
ИзбришиTo jeste "sigurica" i "best buy" što se tiče VW 504/507 ulja.
Cena jeste "zastrašujuća" ali nije nemoguće postići je, čak i za tako zahtevan standard.
Jednostavno je Total "gurnuo" Elf u trku sa visokokvalitetnim ali jeftinijim proizvođačima (od Total-a). Praktično u takvu cenu i nije uračunat brend(ing). To svakako nije primereno Premium klasi (kategoriji) ali Total to ostavlja za svoje ime, "žrtvujući" Elf (svrstavajući ga u ekonomsku klasu po ceni). Kako god, kvalitet je odgovarajući. Ulje poseduje navedene approval-e (navedena odobrenja).
Ko bi "jeftino a dobro" (da uštedi) eto sjajne prilike.
Po kalkulaciji (na osnovu meni dosptupnih informacija) zarada uvoznika je (procentualno) minimalna, odnosno osigurana je (pristojna) sa nekoliko "trikova" ali sve je o.k.
Preporuka.
Pozdrav!
Poštovani g. Stevo, uskoro mi je servis za Škodu Yeti 1.2 tsi 2013.g (kilometara za dvije godine imam napravljenih 19000 i ne prelazim više od 11000 km godišnje) pa svašta čujem od par različitih servisa.. da ide ulje Castrol 5w40, pa Shell 5w40 a od trećih Shell 5w30 iako je preporuka 5w30 pa bi želio čuti vaše mišljenj o tome... Drugo pitanje da li je istina da je Marly ulje među boljim uljima jer bi to sipao (5w40) u svoje drugo auto Ladu Nivu (godišnje s njom pređem oko 8-10000 km) koja ima pređenih 250000 km da Lada malo živne. Pozdrav
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиSamo Shell i Castrol sigurno nije. Osim toga šta li (im) to znači Shell 5W-40 (ili 5W-30, isto i za Castrol) kad postoji više ulja te vrste (kod oba).
Dakle, za vaš motor idu ulja:
1) 5W-30 sa VW 504/507 odobrenjem. Zamena na dve godine ili 30.000km.
2) 5W-40 ulja sa VW 502.00 sa zamenom na godinu dana ili 15.000km.
Kod druge opcije mogu i "obična" Full SAPS ulja ali je bolja opcija da to budu ACEA C3 ulja (npr. Total MC3, Castrol Magnatec C3, Texaco Havoline Ultra S, itd.).
Obzirom da godišnje prelazite tek oko 11000km bolja Vam je opcija pod dva (verovatno dosta gradske vožnje uz relativno slabu upotrebu vozila). Da je 15000km ili 20.000km u toku godine, sigurno bi bolja opcija bila pod 1).
Ovako bi trebali da menjate ulje jednom godišnje (čak i sa 504.00 mada je to i opcija za 18 meseci).
Naravno, najkvalitetnije (ali i najskuplje) rešenje je da koristite ulja 5W-30 sa 504.00/507.00 i menjate na godinu dana.
Marly ...
To je ste među boljim uljima ali teško da opravdava svoju cenu. Za Ladu Nivu je čak (verovatno) i bolje rešenje neko jeftinije ulje (druge viskozne gradacije).
Ako je model posle 2000. (računam da je benzinac) onda je 5W-40 svakako opcija ali bi svako "obično" ulje (Elf, Mobil, Total ...) bilo više nego dovoljno da se "živne".
Međutim čak i u tom slučaju bolje je ići na neko 5W-50 ili 10W-50 ulje (zbog pređenih km) na primer (prilično jeftini) Elf ili (najbolje, ako već ne žalite pare) Mobil 1 Peak Life 5W-50. Međutim i tu su 10W-40 ulja verovatno najisplatljivija.
Ako je model (i pre) 2000 (pa ima i godina osim 250k km) onda definitivno treba izbeći sintetička ulja (koja verovatno nisu ni sipana do sada) i držati se PS ili mineralnih ulja.
10W-40 ili 15W-40 pa cele godine.
Ako ćete dodatno aditivirano ulje, može npr. LM MoS2 10W-40. Imate i 15W-40 PS ulja (G-energy) koja možete koristiti i do -20 cel.
Svakako Vam se za 8 do 10 hiljada km NE isplate dve zamene ali čak i to može biti opcija (sa jeftinijim uljima), npr. 10W-40 zimi a 15W-50 leti.
Ništa ne fali ni mineralnim uljima, min. je čak SF ali SG svakako ili SJ/SL, od mineralnih ulja naročito GAS ulja.
Ne bih išao na 5W-40 po svaku cenu a Vi kako hoćete (može ako je motor noviji i u "fabričkom" stanju, čak je i (po)najbolje).
Dakle, 10W-40 ili (bolje) 15W-40 i to je to.
(da ne "živne" previše)
Pozdrav!
Lada je 1995. godište pa ću vjerojatno ići na opciju dvije zamjene ulja. Zahvaljujem na odgovoru i na objašnjenju. Pozdrav
ОдговориИзбришиOnda DEFINITIVNO:
ИзбришиLeti 15W-40 (zbog cene npr. Lukoil, pa sad koji god, Lux nije obavezan, naročito zbog menjanja na oko 5000km, može i Standard). Možda i 20W-50 (npr. Lukoil Super ali i bilo koje drugo ulje, npr. Shell HX 3 G 20W-50) ali i (mineralna) 15W-50 (Selenia ili OMV).
20W-50 je "za do" -5°C, 15W-40 niže klase do -12 a bolja (SL) do -15 pa i -18.
Zimi je 10W-40 bolje rešenje (ako već dve zamene).
Od jeftinog (i mineralnog) Lukoil Standard do bilo kog PS ulja 10W-40.
Preko +30 ova ulja nisu za Ladu Nivu iz 1995 i tu je 20W-50 "majka".
Iz iskustva mnogih preduzeća, 15W-40 koje se menja na 7500km je prilično dobro za celu godinu (osim planinskih područja). Uz teške terenske uslove ulje treba menjati i ranije (5 do 6 hiljada km).
Motori sa malo km (do 100k) koji se voze uglavnom po asfaltu mogu i da se drže preporuke fabrike (10.000km ili godinu dana).
Pozdrav!
Da ne ispadne da su ruska ulja najbolja za rusko vozilo, može i bilo koje zapadno.
ИзбришиValvoline MaxLife 15W-40 je dobro (i za celu godinu), Shell HX2 15W-40 za leto (još da ga možete naći), Addinol ima SG 15W-40 ...
Problem je (sve više) što za automobilski program zapadnjaci sve više napuštaju 15W-40 a naročito 20W-50.
Tu su (naravno) i FAM, NIS, Optima, INA ... MOL (sa API SF, SG, SJ i SL uljima 15W-40) ... Eko Megatron Super 15W-40: "ko bombona za Ladu N.", OMV sam već pominjao ... itd.
Poterbno mi je ulje za menjac Fabia 1,4 tdi ,2007 god
ОдговориИзбришиDa li znate koje je gradacije i koliko litar je potrebno za zamenu...
Pozdrav
Poštovani,
ИзбришиNe znam koliko litara treba (verovatno nešto manje od 2, znači dva).
Što se tipa ulja tiče (i gradacije između ostalog) trebalo bi da je SAE 75W po VW G052 726 A2.
Ovo svakako proverite u servisnoj knjizi* koju NE posedujem. PO godištu bi trebalo da je tako.
(* u ovlašćenom servisu Skoda ili VW).
Pozdrav!
Postovani imam Skodu 1.9 tdi 105 konja 77kw 2010godiste sa 72000 svaki servis do sad je radjen sa castrol edge 5-40 ali nisam bas siguran u orginalnost istog koja je vasa preporuka sto se tice Wolf ulja kao zamena za castrol
ОдговориИзбришиPoštovani g. Ivice,
ИзбришиEkvivalent za Castrol Edge kod Wolf-a je VitalTech 5W40 PI C3.
Edge je nešto boljeg opšteg kvaliteta ali kod Vas to nema značaj jer oba ulja imaju ista VW odobrenja (502.00/505.00/505.01).
Ono što bih Vam ja savetovao je da koristite 5W30 ulja. Edge ako je original ili kod Wolf-a:
OfficialTech 5W30 C3 (za zamenu na 15000km/12mes.) ili OfficialTech 5W30 LL III (za fleks ali i fiksne intervale zamene).
Motor Vam je prilično nov tako da od 5W40 nema posebne koristi (čak i pri temp. od 40 cel. u hladu).
Naravno, i 5W40 je opcija za (isključivo) fiksne intervale zamene.
Pozdrav!
Postovani pre svega Vam hvala na ovom divnom sajtu. Kupio sam Skodu Octaviu 1.9Tdi 77Kw sa preko 220000 km pa mi je majstor savetovao Castrol 10w40 ali sam negde procitao da se to ne preporucuje zbog turbine. Molim Vas za Vase cenjeno misljenje. Unapred zahvalan Dragan iz hladnog Nisa.
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиDobro ste pročitali, 5W je mnogo bolje za turbinu od 10W, duže će trajati.
Ali to je tek "pod dva".
Za Vaš motor bi trebali da koristite ulja sa VW 505.01 a ona su 5W-30 ili (najčešće) 5W-40. Takvih nema u 10W-40.
Dobro, možda je hteo da Vas poštedi troškova računajući na pređene km. Međutim ako motor ne troškari ulje, bolje je koristiti 5W-40 uz 505.01 (za PD motore).
Uzgred, ako već troškari ulje, 5W-50 je bolja opcija nego 10W-40 (koje je samo jeftinije i ništa više).
Pozdrav!
Poštovani g. Dragane,
ИзбришиHvala na pozitivnoj kritici bloga.
Pozz
Mnogo Vam hvala i sve najbolje Vam želim definitivno ću ispoštovati Vašu sugestiju. Pozz
Избришиpoštovanje, koje ulje spipati me ceo dna muci, kupio sam fabiu 2010, na pregledu u ovlascenom je ulje bilo na min, saznalo se da je sipano mobile 5w30, u servisu ka
ОдговориИзбришиu da oni uvek sipaju castrol 10w40 i da nisu imali problem da 1.4 16v 63kw troškari ulje, na 130k, odrzavaju telekomove al samo sa tim uljem. ovde ste napisali Fabia 2007. –
5W-30 uz 504.00/507.00
a meni u dokumentaciji pise 502?
pa sma sad malo zbunjen, kupo bih castrol 5w30 edge, al ne znam gde je orginal, hteo sam mobil super 3000 5w30 al mi ponudiše u balonu od 5l, a platner uvoznik godinama vec nema ta pakovanja, mogucnost da je fals. Kolega je kupio novu fabiu on od kako nije u ovlascenom sipa mobile (2000) 10w40. Predlog, savet. Pozdrav
Poštovani,
ОдговориИзбришиVas su u servisu potpuno sludeli (koliko vidim).
U čemu je problem?
Ja koji kažem 504/507 što pokriva VW 502.00 i čak je (u svemu) bolje ili servis koji koristi VW 501.01 koje je za klasu lošijeg kvaliteta od propisanog (502.00), a dve klase lošije od VW 504/507?!
Kad je došlo ulje do min.? Na kraju servisnog inervala, posle 1000 km ...?
Ako nećete dodavati ulje između dva servisna intervala, ne pomaže tu ni 10W-40 ... ulje se doliva po potrebi (pre nego što padne na min. ili ispod).
Ima i 10W-40 ulja koja ispunjavaju VSW 502.00 ali je svakako bolje koristiti 5W-40 ulja koja to ispunjavaju (većina njih).
To je i moj savet, da se koristi 5W-40.
5W-30 savetujem kod motora koji su u odličnom stanju, malo troše ulja (ili umereno a to ne smeta vlasnicima; jer redovno proveravaju i dolivaju).
130k km i nije neka kilometraža da bi motor počeo da troši ulje ...
Ako je prava, 5W-40 bi moralo biti o.k.
Ako i sa 5W-40 troškari (ili troši) ulje, ni 10W-40 neće pomoći (nikad i nikome nije), eventualno prvu ili prve dve zamene nešto smanji ...
Telekom(ova) vozila nisu dobra za upoređivanje.
Ona prelaze veliki broj km, imaju veliki broj startova ALI ne "hladnih" (samo izjutra), motor "radi" duže i češće nego kod individualnih korisnika.
Zato je 5W-xx mnogo bolje (5W-50 za motore koji troškare ulje).
Mobil Super 2000 je solidno ulje ali kao i Castrol ne ispunjava VW 502.00 ...
Zato je tek alternativno (i lošije) rešenje.
Ako već 10W-40, onda bar sa VW 502.00 iako ih je malo teže naći.
Takva ulja su Motul 6100, Shell Helix HX7 (najnovija verzija) ... imaju ih još i MOL, INA, ... ne mogu se sad setiti ko još.
Eto to je alternativa za do -20°C.
Pozdrav!
Usvajam Vašu preporuku, mobil super 3000 5w40 zadovoljaca 502, mene su iskreno svi zbunili, a najviše ovlašćeni.
ИзбришиHvala Vam
Vrlo dobar izbor.
ИзбришиPozdrav!
Postovani,
ОдговориИзбришиGdje se moze kupiti original ulje Castrol Edge 5W30 Long Life, tj.da li znate ko je ovlasteni uvoznik tog istog ulja?
Gdje sam god gledao pise na ambalazi Made in EU a na servisima mi kazu da ga mjenjam na 10.000 km predjenih a znam da sa tim uljima se prelazi od 20-30.000 km.
Odmah su mi dali do saznanja da se radi o kopiji a ne original..
Skoro sam bio u Italiji i potpuno je ista ambalaza kao i u BiH.
Cijena je oko 11€ a u BiH 22 KM / litar.
LP
Poštovani,
Избриши100% je sigurno samo u zemljama Evrope koje su navedene na sajtu brenda (castrol.com) a to je 30 zemalja gde nema nijedne iz bivše Juge (pitam se zašto).
Sve ostalo je "made in EU" ... ne mora biti kopija ali sigurno nije ono što se kupuje u Zapadnoj Evropi (može biti isto pakovanje (čak)).
Npr. kupite ulje u Italiji.
No, ne znam čemu tolika posvećenost skupom i (uglavnom) preplaćenom brendu (pod BP-jem), koji nije ni proizvođač tih ulja.
Reklama je čudo (uz ugovor sa VW-om, izboksovan, verovatno, posle kupovine Aral-a od strane BP-a).
Ima mnogih ulja sa 504/507 odobrenjem koja nisu mnogo lošija (ako uopšte) od Castrol ulja koje navodite.
Samo proverite na sajtu proizvođača (ili nekom tehničkom listu VW-a za Evropu) koje ulje ima aktuelno odobrenje i sve je o.k.
Pozdrav!
Hvala vam na odgovoru!
ИзбришиGledao sam ambalazu od Castrol-a u Italiji i identicna je nasoj ambalazi u BiH i HR...
Sad sam pronasao da je glavni ovlasteni distributer Castrol-a za BiH " Magma Oil d.o.o " Sad ne znam koliko je to tacno... Cijena je 12€ /litar.Ako mozete da mi imenujete marke ulja koje au sigurno original na nasim prostorima sa specifikacijom 5w30 ( 504/507 ) Motor je 1.9 tdi PD 77KW - 2008.god
Lp
Poštovani,
ИзбришиKoja ulja ... teško pitanje. Zavisi gde kupujete. Zato je NAJBOLJA strategija kupovati kod distributera navedenih na sajtu centrale (prilično su ažurni svi odreda). Npr. odite na sajt Valvoline-a, Shell-a ili gde god ima takvih podataka. Ispunjenje specifikacije (approval) VW 504/507 ima i npr. NIS(otec), imali su FAM i Modriča (sigurno, ne znam da li su još aktuelna, ali to su ista ulja u principu), takođe i INA (Ultra Star ako se dobro sećam).
Trigema (Trigma u BiH i Hrvatskoj) sigurno ima originalna Texaco (Chevron) ulja. Pumpari (distributeri goriva) su dobar izvor originalnih ulja (svojih svakako).
Kod Mejdžorsa (CAstrol kao primer nad primerima) je problem što originalno ulje može biti takvo (originalno) ali pravljeno na različitim mestima (i različitog kvaliteta, makar je zvanično istog, ali kao što znamo ni hrana i piće nisu isti tamo i vamo).
Shell je za Balkan u najboljem slučaju iz Poljske (što i nije tako loše) a ne tako davno su nam zapadali i "Pakistanci"; Total ima blendare u Rumuniji i Poljskoj (pa to ispadne "EU") ... u principu je pogon isti (a i sirovine) ali ostaje da je "poslovna politika" velikih jednostavno nepoznata a kontrola kvaliteta njihovih proizvoda od strane države(a) slaba ili nikakva.
U principu lako je reći - pa vaši su pravilnici takvi da ih mi ispunjavamo (osnovne osobine ulja, koje će proći i ulje dve kategorije lošije), tako da uvek ostaje "crv sumnje".
Valvoline se opekao na ovome (uz svu rigoroznu kontrolu, koja je za različite pogone postojala) pa je (kao i Chevron) centralizovao proizvodnju i distribuciju kontinentalno (za celu Evropu), pa su zato relativno bolja po ovom pitanju.
Mobil je pre par godina dobio nadimak "Turčin" jer je za Balkan bio iz Turske (ali mu to nije bitno snizilo cenu).
Međutim, vrag je odneo šalu pa je npr. Plattner počeo da uvozi Mobil iz Italije (Mobil 1 je dugo bio iz Francuske, mislim da postoji i kao "made in Italy"). Ciak bi trebao (bar je tako na deklaraciji) da uvozi Castrol iz U.K. što je idealno (iz pogona BP-a).
Ako je ulje iz UK, Nemačke, Italije ili Francuske uvek će imati oznaku države porekla, ako je sa "divljeg Istoka" onda će biti "made in EU" (prosto).
U ovom smislu su neki manji proizvođači pouzdaniji, kao npr. Motul.
G-energy su ulja sa zvaničnim odobrenjima kao i Lukoil (u oba slučaja VW 504/507 imaju njihove servisne serije).
Dakle, lista je potencijalno duga(čka) ali je pitanje "koji original? (odakle)" (ukoliko se kupuje po principu da se biraju distributeri navedeni na sajtu samog proizvođača).
Iskreno, Castrol je skroz o.k. ali bi ga kupovao samo u onih 30 zemalja gde postoji njihova filijala (sve ostalo je "mačka u džaku"). Mala je verovatnoća da Vam zapadne totalni falsifikat ali pored toliko brendova (visokog kvaliteta) nema potrebe po svaku cenu jurcati za Mejdžorsima (čiji direktori ne znaju da nađu države Balkana na globusu (karti) a kamoli da ih posebno tangira par hiljada tona što se tamo proda (u nivou statističke greške).
ITD.
(posebna je priča da su BP, ARal i Castrol ulja (nisu identični asortimani doduše) ukoliko su istih specifikacija upravo ista ulja (različite cene)).
Ništa zato ima toga i kod akumulatora, rezervnih delova, itd.
Nadam se da je bilo od koristi, listu da sastavim ... teško (nisam ni inspekcija, ni obaveštajna služba da toliko znam, a verovatno ni one ne znaju).
Pozdrav!
Liqui Moly se na ovim prostorima (Srbija, BIH i Hrvatska) može naći relativno lako (original), Fuchs u Hrvatskoj (Fuchs d.o.o. ćerka kompanija Fuchs-a), naročito ovo drugo je prepručljivo (kontaktirate ih i rešite problem).
ИзбришиPozdrav!
Hvala vam na odgovoru i na izdvojenom vremenu,puno mi ovo znaci...
ИзбришиLp
Postovani Stevo,
ОдговориИзбришиMolim Vas za konsultaciju oko intervala zamene OMV Bixxol Special UP, 5w-30. U pitanju je Fabia 2, 1.6 tdi 75 ks, 2014 godiste, presla 140.000 km. Godisnje prelazim oko 30.000- 40.000 km, pola gradske voznje pola autoput.
Hvala Vam puno na vremenu i trudu.
Poštovani,
ИзбришиKao i kod drugih VW 504/507 ulja (a po preporuci proizvođača (motora)):
30.000 km ili dve godine (maksimalno)
Za Vaše uslove korišćenja i prilično novo vozilo ne morate ništa skraćivati.
Ako imate indikator na tabli (kompjutersko praćenje parametara rada motora) možete se i po tome upravljati (ostaje napomenuti maksimum, može biti nešto skraćeno).
Nema potrebe posebno da skraćujete intervale zamene (eventualno 25.000 km).
Naravno, posle 10 ili 15 hiljada km redovnije proveravajte nivo (količinu) ulja, i to je sve.
Pozdrav!
Pozdrav!
Postovani g-dine Stevo,
Избришиhvala Vam puno na savetu.
Srdacan pozdrav.
Postovani Stevo sta sipati u fabiju 2008.god. 1.2 44kw BBM motor preso 125000 km.
ОдговориИзбришиu servisu su sipali kastrol c3
mora li opet isto ili moze
VW SPECIAL PLUS 5W-40 ORIGINAL / 5L
imate li bolju preporuku drugi brend,vece ili manje gustine.
Poštovani g. Miki,
ИзбришиMože i isto, može i VW Special.
U principu bilo koje VW 502.00 ulje, uz fiksni interval izmene (15000km ili 12 meseci).
Pozdrav!
zaboravio sam da dodam da fabia ima ugradjen plin pre 7 god. i dali to nesto menja
ОдговориИзбришиNe (nešto posebno).
ИзбришиViše forsira ACEA C3 ulja (kao što je Castrol Magnatec (ali i Edge) ili bilo koje drugo sa tom specifikacijom, 5W-30 ili 5W-40).
Pozdrav!
Postovan Stevo hvala na brzom odgovoru.Molio jos jedno pitanje,dali zbog velike kilometraze od 125000 km. treba preci na ulje vece gustine od 5w-40 ili se treba zadrzati 5W-30?zbunjen sam jer su mi u prodavnici auto delova nudili ulje za moj auto specifikacije castrol 0W-30 receno mi je da se u zimskim uslovima koriste ulja manje gustine.
ОдговориИзбришиVasi saveti su korisni hvala sto postojite.
Poštovani g. Miki,
ИзбришиNije 125000km nešto posebno velika kilometraža. 5W-30 je jednako (štiti motor) dobro kao i 5W-40.
Bilo koje od dva. Eventualno na 250k km ali tek ako je nešto veća potrošnja sa 5W-30 (u principu NE treba da bude, bar ne velika razlika). 5W-30 su i nešto "stabilnija" (po pitanju stay in grade) ali naravno 5W-40 čak i ako "sklizne" (iz VG) to je 5W-30.
Većina ACEA C3 ulja su na samoj granici SAE 30 (u šali zovem "5W-35") tako da zaista nema velike razlike, praktično je svejedno. Za grad je (naravno) 5W-30 nešto bolje ali tek Low HTHS (kod VW motora, osim najnovijih koji koriste 0W-20 motora takva ulja NISU preporučljiva) omogućava neku (makar malu) uštedu goriva. U gradu i zimi možda i VW 502 (High HTHS, C3) i celih 1-2% ali ne i van grada, kao i leti.
0W-30 ... može, nije da ne može ali ne vidim poseban razlog (u startu je VW 504.00, dok 5W-30 NE mora da bude (a može)) osim za produžene intervale zamene koje zbog godišta i tih 125k km ne bih preporučio (eventualno ako se 80% km pređe van grada).
Tačno da će 0W-30 biti nešto bolje zimi ALI Vi ćete (ionako) ulje menjati na godinu dana, pa je tek možda za one koji prelaze preko 30k km godišnje (od neke, makar simbolične koristi; inače NE).
Hvala i Vama.
Pozdrav!
Jos jednom hvala Vasi saveti su profesionalni ocena 10.
ОдговориИзбришиPozdrav
Poštovani g. Stevo,
ОдговориИзбришиČitajući Vaš blog naišao sam na mnogo korisnih saveta i informacija ali sam morao i da vas kontktiram u mojoj nedoumici.
Naime, radi se Golfu 5 iz 2008.god uvezenom uz Nemačke (kupljen od rodjaka koji jedini vlasnik) sa motorom 1.9 tdi 77kw 105 ks sa DPF predjenih 186kkm, po servisnoj knjižici korišćeno je Castrol edge 5w30, Addinol GIGA light MV 0530 a posledni put je sipano Castrol edge 5w 40 turbodiesel u Nemačkom servisu. Nakon razgovora sa par majstora, cak i sa ovlšćenim servisom ostao sam zblanut kada su rekli da nastavim da sipam Castrol edge 5w 40 turbodiesel, i po njihovim rečima kao neće mnogo da šteti takvo ulje na DPF i da treba gušće ulje s obzirom na pređenu km. Naravno da se nisam složio sa tim i odložio servis za koji dan, jer jasno piše koja je specifikacija za taj motor. Da li je pametno vratiti se na 507.00 i neko ulje tipa Motul X-Clean 8100 C3 5w30, Mobil ESP formula 5w30, pomenuti Addinol, ili nastaviti sa nekim kvalitetnim uljem sa tom specifikacijom? Castrol bih izbegao zbog mućki i ko zna kakvih eventualnosti.
Unapred zahvalan,
Nikola Stevanović
Poštovani g. Nikola,
ИзбришиPrvo, hvala na pozitivnoj kritici mog rada.
Drugo, ne vidim u čemu je problem.
Castrol Edge Turbo Diesel (najnovija verzija) je ACEA C3 ulje i kao takvo pogodno za DPF. Samo na to treba obratiti pažnju, TD je već dugo C3 ulje, pa ako nema ACEA C3 onda je i staro.
VW 507.00 nema nikakvih prednosti u odnosu na 505.01 ako se radi o fiksnim intervalima zamene (i to je ACEA C3), tako da ...
Može i 5W-30 ali je možda (ipak) vreme za 5W-40 (treba uzeti u obzir i godine, već deseta, a ne samo pređene km, kojih je, doduše, blizu 200k km).
Naravno, samih 186k km nisu razlog za odustajanje od 5W-30 ali i to ne moraju biti VW 504/507 ulja, već je dovoljno da budu 502/505.01 uz C3.
Čak bih takvim uljima dao i malu prednost (duga priča zašto, provlači se to kroz razne teksotove i odgovore).
Sva ulja koja ste pomenuli su o.k.
Pozdrav!
Poštovani g. Stevo,
ИзбришиZahvaljujem na odgovoru i na pojašnjenju. Iskreno, odustao sam od Castrol varijante, jer sva pakovanja što sam gledao u našim radnjama pisalo je da je pakovano u Pazovi (neka hvala...). Mislim da će izbor pasti ipak na Addinol od uvoznika, mada poceo sam da razmisljam i o Ravenol ulju koje mogu da nabavim od uvoznika iz Subotice. Mada, imam još hiljadu km do konačne odluke.
Srdačan pozdrav,
Nikola Stevanović
Postovani g. Stevo,
ОдговориИзбришиu posedu sam Seata Toledo 2016 godiste , 1,2TSI 66kw, motor kod CJZC, za zupcastim kaisom (to je klon Skode RApid koji se pravi u istoj fabrici u Ceskoj u Mladoj Boleslavi). Auto je if fabrike izasao sa 5w
30 uljem, specifikacije VW 504 i fleksibilnim servisnim intervalom. Lokalni diler mi je na promenio na fiksni servisni iterval od 15000 km ili godinu dana i sipao u motor Castrol Edge proffessional 0w30 sa VW 502 specifikacijom. Problem je u tome sto se pri paljenju hladnog motora cuje kuckanje motora od par sekundi pre nego sto se utisa i sto auto trosi oko 0,8l ulja na tih 15000dkm (zavisi i od nacina voznje) .
sada mi dolazi servis na 30000 km pa mi isti diler nudi opet taj Castrol 0w-30, ali mi drugi diler nudi Castrol Magnatec Professional 5w-40.
na Brisk Skoda stranom forumu sam procitao da su se korisnicima kuckanje i potosnja ulja ulja nestala tako sto su presli sa tih lako tecljivih ulja na 5w-40 ulje.
citat:
A while back I posted about my 1.4 TSI engine using quite a bit of oil and I assumed it was being burnt out the exhaust as there were no external leaks. Following the recommendations of forum member Awayoffski I swapped from 5w-30 to 5w-40 oil as many folk on VW and the skoda forums were voicing their opinions that they felt it was better.
Now a few months later I can report that not only is my car no longer using any oil but another problem as been solved.
Many TSI engines have the ticking sound when first started from cold which comes from the timing chain. I always believed that this was caused by the thin viscosity of the 5w-30 oil draining off the chain and tensioner overnight. The initial ticking would soon go after the car had been running for a while and the oil had had chance to splash around the chain and tensioner. How much if any wear this caused over the years is perhaps questionable.
Now by using the thicker viscosity oil I no longer get the ticking in a morning when first staring the engine and I am convinced this is down to some of the oil staying in place on the chain overnight.
If any other Tsi owners have experienced the same results with the ticking noise disappearing when changing to 5w-40 oil be nice if you can post your findings.
Molim vas za vase misljenje da li je pametno preci na 5w-40 ulja sa VW 502 specifikacijom i koje ulje preporucijete ukoliko se odlucim da sam pocnem da odrzavam auto van garancije.
Da li je taj Castrol Magnatec professioanal 5w-40 dobar izbor. Zar nije Castol Edge bolja serija ulja? da li su ta ulje dobra za prevenciju stvaranja karbona na usisnim ventilima sto je boljka tih motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, kako sam citao.
takodje koju ACEA specifikaciju preporucijete u 1.2 TSI, 66kw motore, da li C3 ili A3/B4?
Poštovani g. Duško,
ИзбришиNije ni prvi a verovatno ni poslednji model benzinskog motora sa sličnim ili istim simptomima. Tako je bilo i kod non-turbo motora 1.4 63kW i mnogih drugih (plus problem "majoneza"). Nerešivo promenom ulja, u većini slučajeva.
Diler Vam nije dao dobar savet jer je ili Long-Life pa 0/5W-30 a ako je Normal interval onda idu 5W-40 ulja (sa VW 502.00). Btw, potrošnja ulja nije za nikakvu brigu, dolijte par dl na polovini intervala ili na oko 10 hiljada km i sve o.k.
Edge je kvalitetniji od Magnatec-a koji je jedno prosečno ulje (možete onda da koristite i mnogo jeftinija).
Castrol i VW su samo u finansijskoj vezi a ne tehničko-tehnološkoj.
U principu menjajte ulje dok ne nađete odgovarajuće. Na osnovu dozvoljenog A3/B4 deluje da je to prava stvar. Sa druge strane prvo bih počeo sa ACEA C3 pa tek onda na A3/B4 (u sledećoj zameni); u oba slučaja 5W-40.
Ono o ulju koje se lakše sliva i ne mi deluje naivno (verovanje), opisani motor ima lanac (ako sam na brzinu dobro razumeo) pa može biti i drugačije.
U svakom slučaju motori VW-a doživljavaju duboku starost i sa "kuckanjem" hidropodizača pa je najbolje ignorisati to a ako se i sredi uljem (ne vidim zašto i kako, ali neka bude i tako) još bolje.
Ne očekujte bog zna šta, ali probajte viskoznije ulje, neće da škodi (osim nešto veće potrošnje goriva, ali tek 1-2% i to pre svega na kratkim gradskim relacijama).
C3 iz razloga što su Mid-SAPS ulja i što u principu moraju jednakio ili bolje da štite motor od A3/B4. Ova druga imaju (doduše) veći bazni broj i generalno više aditiva (malo drugačijeg sastava) pa je (u praksi) sve moguće (iako ne liči da jeste).
Probajte sa EDGE-om C3 pa onda A3/B4 (dileri bi morali da mogu i to da nabave ako već nabavljaju Castrol ulja).
Castrol, naravno, nije obavezan (makar je lakše na to se odlučiti posle isteka garancije). Total, Texaco i slična mogu biti nešto jeftinija bez žrtvovanja performansi (ili čak i boljih, naročito od Magnatec-a). Naravno tu su i skuplji Motul, sličan Mobil 1 (teško naći ESP u 5W40, za razliku od npr. Total-a čije je MC3 sada dostupno i u 5W40) i Shell Ultra, a od jeftinijih a dobrih tu je i Petronas, G-energy ... Optima (NIS je dobar ali nisam siguran da imaju zvanično VW 502, FAM je do skora imao ali mislim da je istekao, ali Modriča sigurno ima VW odobrenja jer im je to uvek bilo u fokusu).
Pozdrav!
Gore je greška, nije "ne mi deluje", nego (treba) "mi deluje naivno".
Избришиpostovani g.Dusko
ОдговориИзбришиhocu da vaa pitam koje ulje je najbolje za skoda octavia 2006 motor 1.4 55kw,ima predjeno 215000 km,vozicu ga maksimum 5000 km u godini.
Poštovani,
Избриши(Samo što je Steva a ne Dusko) Za takve uslove (podrazumeva se mnogo kratkih relacija, uz velike pauze između) bi verovatno najbolje bilo koristiti 5W-30 ili 5W-40 ulja sa VW 502.00 odobrenjem u kombinaciji sa ACEA C3 i (neobaveznim ali dobro dođe) Dexos2 odobrenjem (koje nije relevantno za VW ali u tu grupu spadaju bolja 502.00 ulja, jer VW 502 odobrenje ima svako 5W40 ulje, tj. bar 95% istih).
Uz poženja odobrenja, svrstao bih i MB 229.51 (može i 229.5 u principu ali zbog ACEA C3 je onda .51).
Na primer: Total MC3 5W30 (ili 5W40), Kroon MSP 5W30, Castrol EDGE 5W-30 C3, Shell Helix Ultra ECT C3 i slična.
Pozdrav!
Poštovani, koje ulje preporučujete za Škodu Fabiu, 2007 godište, motor 1.4 TDI 51kW sa pređenih 155000 km? Da li je Catrol 5w40 dobar za ovaj motor? Hvala
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиPotrebno je ulje koje ispunjava VW 505.01 u viskoznoj gradaciji 5W30 ili 5W-40.
Mala prednost za ovo drugo (viskoznije).
Castrol Edge 5W-40 i Magnatec 5W-40 C3 su ulja koja to ispunjavaju i bilo koje od njih je o.k.
Ulje menjajte na 12 meseci ili 15000km (šta prvo istekne), ukoliko je više gradske vožnje i nešto ranije (na 10-12 meseci/hiljada km).
Pozdrav!
Koje ulje da sipam u skoda octavia 2.0 fsi 2005 god presla 280000?!i dali moze optima magnum 5w-40
ОдговориИзбришиDa, naravno.
ИзбришиMože i ECO 5W-40, ali dajem malu prednost baš Optima Magnum ulju.
Naravno i bilo koje ulje sa zvaničnim VW 502.00 ili 502/505/505.01
Npr. Total Quartz 9000 5W40 (MC3 5W40), Shell Helix Ultra, Mobil Super 3000, Motul X-cess 5W-40 (ili X-clean 5W-40), Castrol Edge ili Magnatec 5W-40, itd.
Pozdrav!
Postovanje! Koje ulje da sipam u oktaviu 1.9 tdi,77 kw ,2005,
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиBilo koje 5W-30 ili 5W-40 ulje sa VW 505.01.
Npr. Total MC3 (ima ga u obe varijante).
Ulje menjajte na 12 meseci ili 15000 km, produženi intervali zamene nisu previše preporučljivi za motore starije od 10 god. (bez obzira na pređene km).
Pozz
Pozdrav
ОдговориИзбришиMalo kratko pitanje?
Imam skodu rapid 1.2 66 ili 63 kw nisam bas siguran(mrzi me da odem do auta i pogledam saobracajnu ��)2017 godiste i sada trebam da idem na redovan servis na prvih 30000 km.
Auto se pretezno vozi autoputem pa me zanima koje ulje bi bilo najbolje s obzirom da mi u servisu dozvoljavaju da donesem svoje.Inace zivim i radim u Slovackoj gde je auto i kupljen pre godinu dana.
Poštovani g. Marko,
ИзбришиNe mogu Vam odgovoriti precizno. (2017 je nezgodna godina, pa je 63 ili 66 kW bitno, a još bitnija oznaka motora).
Uglavnom, sa 5W-30 VW 504/507 nema greške (u oba slučaja) ali je default za motore koji se ugrađuju (baš) od 2017 VW 508 00/509 00 što podrazumeva 0W-20.
To morate proveriti u servisu, a posle je lako, bilo koje "ozbiljno" ulje sa odgovarajućom specifikacijom.
Pozdrav!
Postovani,
ОдговориИзбришиposedujem skodu fabiu 1.2 tsi 2010 godiste, mozda sam pogresio deo bloga u smislu teme , jer se ovde ipak komentarisu motorna, a ne menjacka ulja koje mene vise interesuju. Koje menjacko ulje mi savetujete iz grupe menjackih ulja Motul prozvodjaca.
Poštovni,
ИзбришиDa li vam ulje zaista treba?
Ukoliko da, opet, da mi mora da bude Motul.
Zapavo od Motul ulja ne bih savetovao ni jedno (posebno) iako bi par njih moglo da posluži za namenu.
Vama treba neko SAE 75W API GL-4 i sa ispunjenjem odobrenja koje zahteva VW za vaše vozilo.
Takva imaju Febi i slični. Može i Ravenol MTF-3 ili Fuchs SintoFluid FE 75W i slična (npr. Kroon SP GEAR 1081).
Pozdrav!
Postovani,
ОдговориИзбришиOctavia 1.6 74kw 2000g. pravih 230.000 km presla, 1500 km potrosi oko 1l ulja.
U njemu je sipan castrol 10-40 (sipan po slobodnom izboru majstora)
Ne dopada mi se ta potrosnja ulja,ali sam saznao da ti 1.6 sr AKL motori inace hoce da trose vise ulja. Istina ili ne ?
Koje ulje preporucujete i sa kojom normom, za dolivanje ?
Inace ovo je moj prvi auto na benz/gas.
Do sada sam posedovao samo diesel auta sa kojima nisam imao problema sa potrosnjom ulja i nekim vecim dolivanjem od zamene do zamene...
Pozdrav.
Poštovani,
ОдговориИзбришиNe znam za konkretan motor, ali ima motora koji malo više "srču" ulje. Ovo je baš mnogo, ali ako serviser ne utvrdi ništa drugo (a preporučujem posetu dobrom servisu) onda:
Mobil 1 5W-50 ili Elf 10W-50.
Ako je problem sa motorom nijedno od dva navedena ga neće rešiti ali bi mogla (donekle) da smanje potrošnju. 230k km nije ni malo ni previše (ako je pravih, a tvrdite da jeste) ... dovoljno da motor bude u zreloj peak-life fazi (dakle ne baš kao nov, kako se uvek tvrdi pri prodaji).
Minimalno VW 501.01 poželjno VW 502 (iz 1997, iz 2005. još bolje, ali nije obavezno).
U principu svako API SL će odraditi posao (fiksni intervali zamene, pogotovu sa ovakvom potrošnjom, koja zaista nije mala).
Pozdrav!
Hvala najlepse na odgovoru.
ИзбришиOd skora sam vlasnik ove skode
(nov.2019) ,jako dobro je ocuvana ali ali stara. Dosta dobro me sluzi i sem te potrosnje ulja, generalno sam zadovoljan.
Mali servis je radjen odmah po kupovini kod servisera koji mi vec dugi niz godina odrzava svaki auto.Licno mi je potvrdio kada sam mu dovezao skodu na servis da je dobra kupovina,tj da nisam pogresio.
Na " nevidjeno" mi je rekao da je sipao Castrol 10-40,kada sam dosao preuzeti auto. Sledeci mali servis mi je po dogovoru zakazao za 10.000 km.
Presao sam oko 1500 km, i kada sam kontrolisao nivo ulja bilo je na minimumu.
Dolio sam oko 1l i nakon toga nivo je bio na sredini onog udubljenja na sipci za ulje.
Mislim da je ta potrosnja dosta velika.
Motor sem jutarnjeg paljenja na benzin ne dimi bog zna sta....
Pozdrav i HVALA jos jednom !!!
Dosta korisnih informacija sve pohvale za Steva
ИзбришиPostovani g dine Stevo,
ОдговориИзбришиvozim skodu fabiu 1.4tdi 2005 god. Hteo bi da promenim ulje u transmisiji. Citam po forumima, ali nista konkretno ne mogu da nadjem koje ulje da sipam. Da li swag ili motul gl4 ili gl5.
U motoru sipam iskljucivo texaco ulje 5w-30, ali za transmisiju ne mogu da nadjem.
Oznake na nalepnici su
TMBJZ26Y464451842 AMF
6Y5144 FABIA C TDIPD CLA
GGV 9102 CC55KW AMF
Da li mi Vi mozete pomoci?
Hvala Vam
Poštovani,
ОдговориИзбришиZa Vaš menjač treba SAE 75W API GL-4 ulje.
Imate Swag, Febi ... Ravenol MTF-3 ... Kroon SP 1081 i teško da se još neko može naći kod nas (Fuchs? - Možda).
Btw. servisno VW ulje je najskuplje ali najsigurnije rešenje ali ga je teško naći u prodaji (a servisi Vam neće prodati ... ili teško).
Dodatno, pošto se to ulje retko menja (na 10 god.) možda je odlazak u ovlašćeni servis dobra ideja.
Kako za koje vozilo, nekad imaju i bolje cene nego u maloprodaji (kako i koji servis, neki baš deru, ali u principu ne bi trebali da budu skuplji za materijal, cena radnog sata jeste visoka ali imaju prave servisne knjige i najsigurnije su rešenje).
Pozdrav!
Pozdrav svima. Kupio sam skocu ocativu 2004 god. A4 model. Koje je ulje najbolje za motor? Hvala unapred na odgovorima
ОдговориИзбришиPoštovani g. Dejane,
ОдговориИзбришиMožete koristiti SAE 5W-30 ulja sa VW 504/507 ili VW 505.01 ali mislim da je optimalno koristiti VW 505.01 specifikaciju i SAE 5W-40 viskoznu gradaciju.
Brend izaberite sami.
Ulje menjajte na godinu dana ili 10 do 15 hiljada km (pa šta prvo istekne; 10 za više grada a 15 za više vožnje van grada).
Pozdrav!