Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 20. октобар 2012.

Preporuke za Pežo, Peugeot Recommendations


106 I 1991.-1996.
10W-40 ili 15W-40. Minimun API SG uz jaku preporuku da to bude bar API SJ, što je na sreću sada lako izvodljivo jer su skoro sva 10W-40 API SL a 15W-40 u istom nivou kvaliteta nije teško naći.

106 II 1996.-2004.
5W-40. Za mnogo pređenih km, 10W-40. 5W-40 mogu biti standardna API SL/CF (ili SM/CF) uz MB 229.3 i slično.

107 i 1007 2005. –
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli od 2009. se trebaju držati ovoga čak i posle velikog broja km (do kraja ekspoatacionog perioda).
Modeli čiji motori potiču iz ranijeg perioda (2005.) mogu preći na ACEA C3 5W-40 posle većeg broja km.

205 1983.-1998/9.
15W-40 (API SG pa naviše) ili 10W-40. Može i prvo u letnjem a drugo u zimskom periodu. Neki od dizel motora mogu koristiti i 5W-40 ulja, naročito ako ne „troškare“ ulje, ali su standardna 10W-40 ulja jeftinija i više nego adekvatna. Slično i za novije benzinske motore koji su se proizvodili do pred kraj devedesetih koji mogu koristiti 5W-40 ACEA C3/API SL ili bolje, ali sasvim dobro mogu proći i sa PS uljima.
To takođe važi i za GTI modele (zavisno od stanja motora).

206 CC (2D), Hatchback (2A/C) i 206SW od 1998.-2009. (ista preporuka i za 206 kabriolet)
Standardna 5W-40 ulja. Posle više km može se preći i na 10W-40.
HDI motori (npr. 1.4HDI koji se proizvodio od 2001.-2009.) pre svega 5W-40, čak i sa mnogo km u sebi.
Pre svega ACEA C3 mada nije obavezno. Takođe mogu koristiti i 0W-40 a zavisno od stanja motora (ako je besprekorno) i 5W-30 po PSA B71 2290. Kod HDI motora ulje se može menjati i na dve godine ali max. 20k km ili u pretežno gradskoj vožnji do 15000km. Sada je ovo moguće i u Srbiji jer je „ED“ praktično Euro 5 gorivo (EN 590:2009).

207 i pozni 206 modeli, sedan (+) od 2006. i 2007. pa nadalje
5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA B71 2290 (što često ide zajedno).
Modeli pre 2009. mogu posle mnogo (recimo 150k km ili 200k km) preći i na 5W-40, najbolje ACEA C3.
Kod modela od 2009. treba se držati 5W-30 (dok vas motor ne izda u trećoj deceniji XXI veka).

306 1993. – 2002.
5/10/15W-40. Kod benzinaca API SJ ili bolje. Inicijalne preproruke viskoznosti držati što duže, kasnije se sa 5W-40 može preći na 10W-40 a sa 10W-40 na 15W-40. Dizel motori ACEA B3 ili B4 ako imaju turbinu.
ACEA A3 je poželjno za benzince, što je automatski ispunjeno sa API SL i često sa SJ.

307 prvi modeli i break od 2000. i 2002. pa nadalje
5W-40 standardna ulja, ACEA A3/B4. Noviji modeli, naročito HDI bi mogli imati koristi od ACEA C3.
Za HDI sa DPF je to praktično i obavezno (mada za neke od njih Peugeot dopušta i „standardna“ 5W-40, navodeći Total Quartz 5W-40; ipak to nije idealno rešenje, za HDI bez DPF je verovatno najbolje).

307 CC i SW od 2003. pa nadalje
Motori koji su isti kao i gore, ista i preporuka.
Noviji motori: 5W-30 po ACEA C2 i/ili PSA 2290.
Noviji motori sa više od 200k km: 5W-40, ACEA C3.
HDI motori pre 2009. čak i sa DPF – 5W-40 sa ACEA C3 pre svih (kao što je Total  INEO MC3 5W-40, koji doduše nije lako naći, naravno i slična drugih proizvođača), pa tek onda (ravnopravno) 5W-30 i „obična“ 5W-40 ulja (Total 9000) i slična).

308 SW 2007. –
Motori kao kod prethodnih, ista preporuka. Motori kao kod sledećeg – kao što je dole navedeno.

308 CC 2009. –
5W-30 uz PSA 2290. Moguće je koristiti i 0W-30 ulja (po ACEA A5/B5-08 ili A5/B5-10) naročito za hladnije krajeve i/ili puno gradske vožnje kao i 5W-40 ACEA C3. Nikada nećete pogrešiti uz prvo navedeno (5W-30) jer je to standard za sve motore ovog proizvođača od 2009. pa na dalje, osim gde se dopušta PSA 2296.

309 1985.-1993.
15W-40 ili 10W-40. Skoro remontovani ili motori u besprekornom stanju (naročito dizel) mogu koristiti i 5W-40 ulja.

405 1987.-1996.
Kao kod prethodnog.

406 1996.-2004.
Pre svega 10W-40. Motori u dobrom stanju, naročito iz perioda 2000.-2004. primarno 5W-40, alternativno 0W-40.

407 2004.-2011.
Do 2009. 5W-40 ACEA C3, alternativo 5W-40 ACEA A3/B4 ili 0W-40. Za HDI motore videti gore navedeno (zavisno da li je DPF ili ne).
Noviji motori (naročito dizel, recimo HDi 3.0) obavezno: 5W-30 ACEA C2.
Benzinski motori sa mnogo km (ili sa teškim uslovima rada motora): 5/10W-50.

505 1985. – 1991.
Pre svega 10W-40. Alternativno 5W-40 ili 15W-40/50.

508 (od 2011.) i 5008 2009. –
(Naravno): 5W-30, ACEA C2 i PSA B71 2290.

605 (1989.–2001.) i 806 (1993.–2002.)
10W-40.
Noviji i/ili motori sa manje km: 5W-40.
Motori sa mnogo km: 10W-50 cele godine ili 15/20W-50 u toplijem periodu a 10W-40 zimi.

607 (2000.-2010.) i 807 (2002. na dalje)
Stariji modeli i/ili mnogo km: 10W-40.
Tipično: 5W-40.
HDi motori bez DPF: 5W-40, PSA 2296 kao plus ali ne i obavezno.
HDi motori sa DPF: pre svega 5W-40, ACEA C3, gde je dopušteno „standardna“ 5W-40 ulja, PSA 2296 prepručljivo.
HDi motori sa DPF novije generacije: 5W-30, ACEA C2 (PSA 2290)
HDi motori sa DPF stariji ali u besprekornom stanju kao i noviji sa mnogo km: 5W-30, ACEA C3.
Naravno motori iz 2009. sa samo tri godine u sebi mogu (čak i preporučljivo) zadržati ACEA C2 čak i ako prelaze više od 50k km godišnje, sa preko 150k km pa čak i više od 200k km. Navedeno je samo kao mogućnost.

Ovde sam sigurno ostao nedorečen (možda i više nego u prethodna dva teksta) ali sam se udenuo u manje od 1000 reči, što sam sebi dao kao primarni cilj. Dodatna pojašnjenja možete tražiti mejlom ili (još bolje i ako nije hitno) putem komentara.

116 коментара:

  1. Jedva cekam tekst o preporukama za Saab. Taj ce sigurno stati u 1000 reci.

    ОдговориИзбриши
  2. O Fordu nece biti vise od 20 rijeci. Imaju samo tri standarda za ulja 913 A B i C. I to je to. I ne dijele motore na dizel i benzin, u sve ide isto ulje. Pravi konformizam na djelu.

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav za velikog maga iz oblasti motornog ulja :). Poznajemo se sa CBC foruma.

    Imam jednu dilemu i mislim da je ovo najbolje mesto da je rešim. Naime, vozim Citoren C4, DV6 motor (1.6hdi) iz 2008. godine, što je motor iz PSA grupacije. Prešao je oko 180.000km. Primetio sam da dosta servisera kod nas forsira Total Quartz 5w40 za moj motor. I u mojoj servisnoj knjižici piše da je to ulje za sve motore, motor 1.6hdi nije posebno naveden. Ali, čitajući strane forume, vidim da se preporučuju tzv "Low saps" ulje za DV6 motore, zbog poznatog problema sa turbinom i EGR-om. Pošto je meni EGR već stradao, pitam se da li je to možda zbog neadekvatnog ulja, koje mi je još uvek u motoru!?

    Koliko sam ja video, jedino Totalovo Low-saps ulje je Total Ineo 5w30. Da li mi preporučuješ da počnem da koristim navedeno ulje i menjam ga naravno na 10kkm, umesto na 15kkm? Trenutno sa uljem Total Quartz 5W40, potrošnja ulja je oko 300-350gr na 6.500km.

    Neki preporučuju čak i preventivno ispiranje motora svaki drugi put kada se menja ulje.

    Jednostavno, toliko je veliki problem sa podmazivanjem turbine na ovom autu da je dosta ljudi počelo da ispira motore, čak i u Velikoj Britaniji. Očito je da se ulje stvrdne i deo starog ulja ostane u motoru, što zatim brzo "zagadi" i novo ulje.

    Druga stvar je ispravna metoda zamene ulja. Ja video svojim očima da je ulje u mom motoru zamenjeno "očas posla", a u jednom uputstvu se kaže da treba pustiti ulje da kapa iz motora čak 10 minuta?!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Još par informacija. Motor je 1.6Hdi od 110ks bez FAP filtera.

      Избриши
    2. Poštovani g. Tomo,
      Prva stvar je ispravna metoda zamene ulja.
      To "začas posla" okačite mačku o rep. Tako se ulje ne menja, ali servisi nemaju vremena za takve "sitnice".
      Ulje mora da:
      1) Bude zagrejano, bar na 80°C (radna temperatura ili bar blizu nje).
      2) Mora da kapa bar pola sata (i to leti) ili ceo sat (a zimi i više).
      Ispiranje motora, može ali ako se pravilno ulje menja nema neke preke potrebe (ili tek svaku treću do petu zamenu).
      Tek posle dođe do izbora ulja.
      Total Quartz 9000 jeste dopušten.
      Ipak mnogo bolji izbor su Low SAPS ili Mid SAPS ulja.
      1) 5W-30 ACEA C2 (kao što je TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30).
      2) 5W-30/40 ACEA C3 kao što su QUARTZ INEO MC3 5W-30 ili 5W-40).
      3) tek tu dođe Quartz 9000.
      Toliko za sada.
      Intrigantno je da ima toliko problema sa uljem za HDi ... "ko bi rekao".
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Postovani,
      Imam isti problem kao i g. Tomo sa mojim 1.6 HDI, 66 KW, bez FAP fil., Pezo 307, 2006 god. Otisao sam ovlastenog distributera motornog ulja Total i pitao ih da li mi oni preporucuju Total Quartz Ineo MC3 5W-30/40 i dobio sam iznenadjujuci odgovor a to je da to ulje uopste nije preporuceno za vozila PSA grupacije. Licno sam pogledao na etiketi i zaista navedena su mnoga vozila ali Pezoa i Citroena nigdje. Zato sam i dalje zbunjen s obzirom da sam se vodio vasom preporukom koju ste dali g. Tomi.
      Lijep pozdrav.

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Poštovani,
      Jesu u pravu (formalno). MC3 zaista nema PSA odobrenje. Zašto je na listi ... zato što je Toma očekivao razmišljanje (i preporuku) "izvan kutije" ("out of the box").
      U servisima nema "trte-mrte" (valjda i garantuju svoje usluge ... ili je to bilo (bar) u prošlom veku) i mnogo razmišljanja ... udri po napisanom (što je u principu o.k.).
      U tom smislu Total 9000 je jedino "pravo" ... ECS bi trebalo da je novija univerzalna preporuka (za DPF obaveza a za druge opcija) i možda bi trebalo da reši problem. Kako god, za motore sa 5000 rh je ECS možda i nije pravi izbor (iako teorijski treba biti no. 1 i nešto što bi problem ublažilo (da se ne ponavlja, ne može ga "popraviti")).
      Dakle u slučaju nedoumice, postupite po savetu servisa. Tamo (i) morate rešiti probleme sa EGR, zar ne?
      Pozdrav!

      Избриши
    6. Gosp.Stevo hvala vam lijepo na odgovoru. Zaista cijenim vas trud i ovom prilikom zelim da vam odam iskreno priznanje jer je ovo definitivno najbolji sajt o motornim uljima.
      Sve najbolje vam zelim.

      Избриши
    7. Hvala lepo.
      I Vama takođe.
      Trudim se da prilagodim odgovore svakom pojedinačnom čitaocu. Entuzijasti (spremni da preuzmu rizik (mada ga kod MC3 i nema)) su jedno a obični korisnici bi prvenstveno trebali da se drže "ćitapa" (servisne knjižice, tj. uputstva vozila).
      Pozdrav!

      Избриши
  4. Hvala puno! Još samo da pronađem Total Quartz Ineo Ecs 5w30, pošto sam zvao jedno 10 radnji i nijedna nije imala :)
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može bilo koje (drugo) ulje sa PSA B71 2290.
      Ili sa ACEA C2.
      Naravno ako vam je Total drag, potrudite se da ga nađete, sigurno ga (negde) ima.

      Избриши
  5. Probaj Liqui Moly Top Tec 4200 SAE 5W-30. Jedno od rijetkih ulja koje ispunjava C2, a pored toga i Fuel Economy je i Low SAPS. Evo pogledaj specifikacije http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf
    Mislim da ce dr Stevo da se slozi sa ovim izborom.

    ОдговориИзбриши
  6. I osim svega što ste naveli ispunjava i PSA B71 2290.
    Nije baš "jedno od retkih" ali ću se složiti da u regionu (ex Yu pa i šire) takvih nema baš u izobilju.
    ACEA C2 ima i FAM, dok se Modriča i NIS (još uvek) nisu odlučili za takva ulja.
    U uži izbor bi mogli i Shell i Fuchs a naravno tu su i (neizbežni) BP/Castrol, Mobil i Texaco.
    U svakom slučaju ovo ulje može ući u uži izbor.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala najlepše na korisnim odgovorima. Mislim da ću se ipak držati Totala, INEO ECS 5W30. Ima ga u AP sportu, dok ovi manji Totalovi dobavljači ne drže to ulje. Verovatno jer je i Quartz 9000 5W40 "dopušteno", kako kaže Steva. Ja bih dodao: ne čak dopušteno, već i jedino ulje koje su ponudila 2 (dva) ovlašćena servisa u kojima je do sada održavan auto. Trebalo bi, ako ništa drugo, barem da ponude ovu drugu (po vama i mnogim drugim) bolju opciju.
    Nadam se da nije potreban nikakav poseban postupak kada budem prešao na ovu drugu vrstu ulja (osim onog koji je Steva već opisao u prvom odgovoru na moje pitanje)?
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  8. Ne treba nikakav postupak (poseban). Samo malo bolje ocedite ulje i zamenite (naravno) filter ulja.
    Peugeot (kao kompanija) dopušta čak i 10W-40 za sve dizel motore (pa i HDi) bez DPF i uopšte je malo "tolerantniji" i na Total ulja nižih specifikacija.
    Lepo ste me ispravili (u tom smislu) sa tim da je 5W40 "dopušteno" (to je zapravo tako za neke DPF verzije motora, što mislim da nije baš idealno, ali eto ... može).
    INEO ECS 5W-30 je preporuka i samog Total-a.
    Nije obavezno (obavezno je praktično za DPF verzije ili ako bi išli "u sitna crevca" samo Euro 5 motore) ali je jako preporučljivo.
    Za koju godinu pređite na QUARTZ INEO MC3 5W-40 koje je možda i idealno za vaš motor.
    Još ga je teže naći kod nas ali za par godina će ga valjda biti (ili naslednika istog sa istim ili novijim specifikacijama).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  9. Drug mi radi u Opelovom servisu u Švici. On kaže da prije svake izmjene ulja ispiraju motor (mislim da je pomenuo onaj Liqui Moly proizvod za engine flush) pa tek onda sipaju ulje. Znam da je motor 1. HDi/TDci na zlu glasu zbog stradalih turbina i bregastih jer mu je specifično riješena filtracija ulja. Sito filteri se začepe i naravno ulje ne može da cirkuliše po motoru što prvenstveno dovodi do stradavanja turbine (ovo iz ličnog iskustva). Zato u njihovom fabričkom manualu kažu da se motor mora dobro ocijediti prije svake izmjene ulja. A i malo su čudni sa onim intervalima izmjene ulja od 30.000 km. Svaka čast ali nije to to po mom skromnom mišljenju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve se slažem.
      U servisima verovatno koriste engine flush zbog uštede vremena (15min. + 5-10 za ispuštanje ulja, inače ceo sat).
      Neće da škodi, ne košta mnogo ali nije obavezno, već samo (kao u ovom slučaju) kod nekih motora preporučljivo. Kod ostalih tek svaki ... recimo treći put.
      Mislim da je 30k km mnogo, pogotovu za ovakav motor. Naročito za puno grada i slično. Dostižno jeste ali za veći deo korisnika bolje je ostati na 20k km.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Plašim se upravo ovoga što je rekao Distancer. Turbine na HDI motorima su veoma problematične. Samo ne znam šta će mi serviser reći ako budem insistirao da pusti da ulje kapa čitavih sat vremena :). Uglavnom svi (ovlašćeni i neovlašćeni) to završavaju za 5 minuta, a tu je najveći problem, ako sam dobro razumeo Stevu. Takođe sam čitao da su neki imali problema posle ispiranja motora - navodno se neki ugrušak "otkači" i dovede to paljenja "antipolution fault" itd. Možda je najbolja parola "ništa ne dirati dok sve radi dobro". Mislim da ću poslušati Stevin savet da se ulje dobro ocedi, preći ću na INEO ECS 5W30 i to je to.
      Pozdrav!

      Избриши
    3. U servisu će vam promena ulja izaći preskupo (ukoliko insistirate na dužem ceđenju ulja).
      Kako god, kada je ulje na radnoj temperaturi može se ispustiti (za nekih pola sata) 80-90% starog ulja (pa i više, mada obično treba malo više vremena). Ako je ulje na sobnoj (ambijentalnoj) temperaturi ispustićete jedva 2/3 (i to posle ceo sat) ili jedva pola ako to traje 5 min.
      Možda zagrejan motor i 15min. može da bude neki (mada truli) kompromis.
      Servisi jednostavno naplaćuju (svoj) sat (rada) pa vas to može koštati i do pola cene samog ulja. Možda neki manji servis ("komšijski") gde je zamena ulja cca. 500din. pa da doplatite još toliko da mu ulje ispuste na toplo (što izbegavaju jer im je lakše na hladno, i manje je opasno a niko ne nosi zaštitnu opremu, naravno) i ostave bar pola sata na kanalu pre nego što sipaju novo.

      Избриши
  10. Slažem se. Kada kažem iz sopstvenog iskustva, onda mislim na slučaj kada sam prije tri godine pazario Focusa 1.6 TDCi (identičan motor kao PSA grupacije) i nakon završene papirologije krenem kući. Nakon 52 km turbina mi je stradala. Začepilo se filter u cijevi koji vodi ulje na turbinu i ona je ostala bez ulja i kraj je bio neminovan. U svakom slučaju nije zgoreg isprati motor. Ovdje u Banjaluci se prodaje Liqui Moly-jev Pro-Line Engine Flush koji su ljudi probali i bili prezadovoljni s njim. Evo link http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/2427%20Pro-Line%20_engine%20flush_EN.pdf/$file/2427%20Pro-Line%20_engine%20flush_EN.pdf
    Ovo govorim u slučaju ako ne nađeš servis koji će ti ispuštati vrelo ulje iz motora i puštati ga da se okapa sat i kusur vremena.
    Koliko mi je poznato za taj motor je predviđeno po fabričkim knjigama preko dva sata da se ulje zamijeni. Baš su zabrljali s tim. Inače je odličan motor, ali eto zbog tog malo pipavog podmazivanja na zlu je glasu po turbinama i bregastim osovinama (lično sam ih vidio bezbroj pojedenih na bregovima uključujući podizače koji su imali tragove trošenja po površini).
    Sa srećom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. @Steva, @Distancer

      Hvala puno!!!

      Posle toliko godina vozačkog staža, ni slutio nisam da je zamena ulja (inače rutinski posao) stvar kojoj treba posvetiti itekako pažnje. To se pogotovo odnosi na moderne dizel motore. Još više sam frapiran Stevinom informacijom da za 5min (na hladno) istekne tek polovina starog ulja iz motora!!?
      Ovo je još jedan dokaz da se čovek uči dok živ.

      Pozdrav!

      Избриши
  11. Ona "polovina" je uslovno (naravno).
    Ne kažem zbog vas nego zbog novih čitalaca.
    Može biti i "51%" (šalim se naravno, 40-60% zavisno od motora). Uopšte je "na hladno":
    1) Loše menjati ulje.
    2) Ne izbacite najgore iz njega (nego baš ono preostalo dobro)
    3) Teško je više od 80% starog ulja izbaciti čak i posle sat ili dva (zavisno jeli leto ili zima).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da ne bude zabune, obično bude preko 50% čak i na hladno i čak i za 5min. ali zimi ako se ulje stegne može biti i manje od 50%.
      Zavisi znači pre svega od temerature ulja ali i tipa motora.

      Избриши
  12. Ma da, sve je jasno. Nije bitan procenat gore ili dole, već činjenica da jedan veliki deo ulja (50, 40 i 30% nebitno) ne izađe iz motora i nastavi dalje da cirkuliše. Upravo to piše u ovom uputstvu Citroena: http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.110

    Poslednja rečenica o posledicama (usled nepridržavanja tog uputstva) mi je bila neverovatna: "The consequences for the engine are the same as if the oil change intervals are not observed."

    I pored ovakvog obavezujućeg uputstva PSA, ne mogu da verujem da naši ovlašćeni servisi nisu promenili proceduru zamene ulja, ili bar obavestili korisnike o pratećim rizicima. Srećom pa u Srbiji još uvek ima informisanih i učenih ljudi od kojih se može puno toga naučiti.

    U veoma skorom roku promeniću ulje, zajedno sa Liqui Molli Engine Flush koji je preporučio Distancer.

    Cheers!

    ОдговориИзбриши
  13. Samo ti to sipaj. Evo danas mi rođak priča, koji je u svoju Fabiju 1.2 HTP 2005. godište, sipao taj Liqui Moly da nije mogao da vjeruje šta je izašlo iz motora. Nadalje, kaže mi da auto osjetno ljepše radi i kao da laganije ide. Nije sada neka wow razlika ali on kaže da se osjeti.
    Zbog tog problema koji definitivno postoji na 1.6 HDI/TDCi motorima mislim da povremeno ispiranje motora ovakvim sredstvom nije loše i ne može da škodi. U svakom slučaju ti to sipaj ali pusti da se to dobro ocijedi da ti ne bi ostalo u motoru.
    Sa srećom i izvjesti nas o rezlutatima. Možda ti kao i moj rođo osjetiš neko poboljšanje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako postoje aditivi za ulja a da su "harmless" to su aditivi za zaptivke i oni za ispiranje motora (10-15min. na leru).
      Naravno ne treba ih potezati (obe vrste) bez potrebe.
      O ovome ima i ceo tekst pa da ne dužim.
      U svakom slučaju LM ili Motul (Engine Clean) su veoma pouzdani proizvodi dokazani u praksi.

      Избриши
    2. Evo samo da javim epilog cele priče. Promenjeno je ulje, sipano je Total Quartz Ineo ECS 5w30. Nisam koristio nikakva sredstva za ispiranje motora, jer me je to savetovao i moj serviser. Naime, ja zaista nemam nikakvih problema sa motorom, a redovnom i ispravnom zamenom ulja gotovo da se elimiše potreba za tim. Prilikom zamene, ulje je kapalo iz motora (vrućeg) tačno pola sata, i barem sam ispoštovao tu preporuku našeg Stalker-a. Hvala na svemu još jednom.
      Pozdrav!

      Избриши
  14. Pozdrav Stevi prije svega,pomno pratim sve ove nove teme,ali mi ona od letos o kvaliteti goriva nekakoosta nedorečena a setićeš se malo smo polemisali o tome,ali evo opet povoda da se i javim i malo učestvujem u raspravi oko ovih cleaner-a za ulje,a šta je povod to je nabavke drugogo vozila u kući a radi se o citroenu sa motorom PSA grupacije 1,1 i TU1JP.
    Ali da ne dužim, ukratko vozilo je došlo iz Italije i tamo su po svoj prilici uretko menjali ulje na njemu možda 3-4 puta u njegovih pređenih 90HKM pa iako su vidim sipaLI SINTETIKU 5w-30 ostalo je onog tamnog traga na poklopcu dekla i ono što sam odmah primjetio nakon promjene (držao sam Stevine preporuke o uljima za PSA grupaciju pa sam sipao TITAN FUCHS SUPERSYN 5W-40 koji ima MB229,3 certifikat,nadam se da sam napravio dobar izbor) je da je ulje odmah potamnilo i nije onako ćisto žuto kao u nekih benzinaca koje sam gledao.
    pa sad i ja sam u situaciji da motoru pomognem sa ispiranjem pa mi je liqui-moly pri ruci pa je sad pitanje bili u mom slučaju to pomoglo da se riješim tih nakupina uljnih lakova gareži i itd. da ga pročistim sa tim ili da ponovo samo promjenim ulje sa kraćim intervalom i gotovo.
    Ako bude potreban ipak po savetu liqui onda me malo baca u dilemu jer kod tih aditiva postoje 3 koji su u tu svrhu,ali ja bih ih sveo na 2 ovaj treći bi zanemario a radi se o slijedećim 1. ENGINE FLUSH koji bi po pravilu iz uputstva trebalo voziti 200-300 kilometara u motoru prije zamijene ulja i onda ispustiti i pod 2.ENGINE FLUSH PLUS koji se sipa na 10-15minuta prije zamijene i tada motor radi na leru pa onda istoči staro ulje kod ovoga ima još i preporuka da nije agresivan prema zaptivnim delovima motora.
    e sad pitanje je šta bi bio odabir između ova 2 koji bi bolje pomogao sa manjom štetom po motor.
    Stevo ne sumnjam u tvoj savet po pitanju ovih uljnih aditiva ,a za ostale kao što vidite i kod ovih stvari nije sve tako jednostavno jer postoji više vrsta ovih uljnih čistača a treba izabrati odgovoarajući.

    kad su se već gotre u postovima spominjali HDI motori iz PSA pogotovu noviji 1,6 prije neki dan sam vidio rastavljenu cijev od podmazivanja turbine koja ima unutrašnji prečnik od nekih 8mm da je nju uljni talog i nagorela čađ unutar nje smanjila na jedva 3-4mm protoka i pogađate turbina je na tom motoru rekla laku noć i već ovih dana treba da dođe iz Užica sa remonta.

    ОдговориИзбриши
  15. Niste pogrešili u izboru ulja.
    Možda bi ACEA C3 bio još (malo) bolji izbor, recimo Fuchs GT1 5W-40. Iako nije od većeg značaja.
    Fabrika zaista daje preporuku za zamenu od 30k km ili dve godine. Kao i često, ovo je previše optimistički i verovatno (kao i za potrošnju) sa većim učešćem vožnje van grada.
    Engine Flush je verovatno bolje rešenje ali više preporučujem Flush Plus (za rad motora na leru).
    Kod prvog osim što treba preći 200-300km to treba uraditi iz jednog cuga inače će početi da se rastvaraju lakovi i talozi pa kad se to nakupi u karteru ... kuku majke!
    Engine Flush Plus, dakle. Možda prvi put kraće vreme (10 min.) pa jedno 5W-30 ulje (ali high HTHS, ACEA C3) recimo GT 1 Pro Flex, uz zamenu na max. 10k km, pa onda engine flush plus sa maksimalnim vremenom navedenim u uputstvu (15min. ako se dobro sećam, može i par minuta više) i onda lepo (kada dobro iscediš ulje, kao i uvek) sipaš 5W-40, ACEA C3.
    Stvar je u tome da se (eventualni) talozi i lakovi postepeno skinu.
    Pozdrav!

    P.S.
    NIS je novom rafinerijom (Pančevo)u dobrom delu rešio problem kvaliteta goriva (ako se kupuju proizvodi sa "evro" odrednicom). Ipak, postojaće prelazi period gde će biti i lošijih goriva (rafinerija N.S.) ali će se bar znati šta je šta (ili možda neće?!).
    U svakom slučaju konkurencija će morati ili da kupuje njihovo gorivo (jer se više isplati) ili da se pobrine da kvalitet uvoznih goriva bude malo bolji ne bi se pariralo G-ju.

    ОдговориИзбриши
  16. Stevo , šta reći za vaš odgovor nego samo precizno , koncizno i tačno u problem i naravno jedno VELIKO HVALA na pomoći.

    P.S.
    Meni neće biti mnogo od pomoći rafinerija u Pančevu jer po prilici živim u R.S. pa mi je svaki dan pred očima NESTRO PETROL sa rafinerijom iz B. Broda pa sam znatiželjan kakvo je kod njih stanje po pitanju kvaliteta, oni rade 2 vrste benzina EURO 95 i EURO 98 PLUS (koji je usput skuplji od prvog cijelih 10 feninga 5 eur centi) pa od dizela EURO 4 i EURO 5 (mada spominju da će ovu 4-ku ukinuti po novoj godini i ostaće samo 5-ca) i proizvode još i lož ulje koje ljudi obilato koriste u starijim dizelima kao i starim kamionima prvenstveno zbog dosta niže cene.
    A tu je i modriča sa svojom novom ambalažom na uljima i svojim novim proizvodima G12 long life , te novim tečnostima za pranje stakla (mosol).
    A u stavri ovo bi sve trebalo da je dio velike grupacije uključujući i ovu u Srbiji......

    ОдговориИзбриши
  17. I u svemu tome nema ničeg lošeg, naprotiv.
    Usput da se izvinim jer "kad sam vas video odmah sam vas spazio" (kada ste rekli (pot)setih se da ste iz R.S.).
    NESTRO Petrol je O.K. Uložili su veliki novac da bi rafineriju Brod doveli u situaciju da proizvodi goriva po Euro 4 i 5 standardu.
    Tako da je dizel "ono što piše" a benzin je takođe ... ne bih baš znao ali trebalo bi (po info koje imam) da je "Euro 5" (EN 228:2009) tako da je Nestro bio malo ispred "brata od tetke" Gasprom-a. Kako god, G se hvali i EURO 6 kvalitetom (čim bude potrebno, čitaj od sledeće godine).
    Modriču smatram domaćim proizvođačem skoro kao i "prave" (mada bi po vlasništvu nad kapitalom itekako mogli biti strani većinski ili delom).
    Kod ovog proizvođača mi se sviđa orijentacija ka jakom brendu i bez ustupaka mejdžorsima čak ni cenom (hrabro ali odlučno, jesu jači brendovi i sve što ide uz to ali nisu posebno bolji, sve u svemu).
    Modriči treba samo još malo vremena i eto nje "u kolu" sa (svetskim) Premium brendovima.
    Ovo su prvi koraci (promena ambalaže, novi proizvodi i slično) a veći rezultati će se videti ... recimo za 60-to godišnjicu kompanije.
    Kako god, G12 LL i nije tako nov proizvod, malo je skuplji ali bolje platiti malo više i biti siguran u to šta ste kupili (ionako se manja na 5 godina, pa mala razlika u ceni nije od značaja).
    Novi Mosol je malo i poboljšan, a ambalaža je zaista dobra.
    Nestro grupa je zaista velika (i moćna), i vreme tek radi za nju.
    Ustrojena je po principu najvećih i najuglednijih naftnih kompanija u svetu.
    Nema razloga da ne koristite njihove proizvode.
    Kako god, uvek treba imati u vidu i konkurenciju, koja ima zaista dobre cene u R.S.
    I da ne zaboravim:
    Od Euro 98 benzina nećete imati veće koristi. Pogledajte uputstvo vozila, ako je "default" 95 a može da se koristi i nešto manje (91 ili 92) onda je motor prilagođen tome i 98-ica mu dođe (uglavnom) bacanjem para. Od više oktana korist mogu imati oni gde je fabrička preporuka da se takav benzin koristi ili gde se navodi 98 ili 95 (ali kao minimum) te na kraju krajeva ukoliko se vozi sportski (povremeno).
    Za sve ostalo Euro 95 neće biti inferioran (uopšte benzin od 95 oktana).
    Kod modernih motora je bitniji opšti kvalitet goriva dok je oktanska vrednost po pravilu 95 i bez potrebe za većom (iako neće škoditi).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  18. I da ...
    napisah ja skoro pola teksta o Modriči (treba i jedan o FAM-u).
    Ajd' i da se ponavljam (pa starijim čitaocima budem malo dosadan).
    Mejdžorsi su glavni tu nemam nikakve iluzije. Ako su iz dobrih izvora onda greške nema osim što može malo (više) da košta.
    Proizvođačima iz Srbije ne popuštam u smislu da ih smatram kvalitetnijim nego što jesu, ali malo promotivnosti ipak treba da dobiju.
    Za njima ide Modriča.
    I naravno visoko cenim i druge proizvođače iz susednih zemalja (MOL-INA pa redom).
    Jednostavno, smatram da ih ne treba (nikako) podcenjivati a opšte je stanovište da oni zaostaju za svetom.
    Tačno je da Mejdžorsi imaju moćnije razvojne timove, ali već kod proizvodnje baznih ulja imaju i bolje ali i lošije rafinerije (od recimo Modriče) zavisno od generacije (godine proizvodnje).
    Prednost im je pre svega u širem asortimanu, prisutnošću na tržištu (globalno), potencijalno (u praksi ne baš) boljom tehničkom podrškom i još nizom (više teorijskih) prednosti.
    Ostaje ona najveća: organizacija.
    To se (uz eksploataciju nafte) odražava na mogućnost relativno niskih cena (naročito u industrijskom sektoru).
    Ipak, kompanije iz Rusije (Gazprom, Nestro, Lukoil) su već na "pola koraka" iza njih sa svim elementima (primarna proizvodnja do maloprodaje).
    I na kraju krajeva: nivo saradnje Zapadnih i kompanija BRIC (Brazil-Rusija-Indija-Kina) je na veoma visokom nivou tako da tu ima sve manje razlika. Jesu konkurenti ali su "braća po nafti" (ne baš kartel).
    Već sam pominjao izuzetno zaokružen posao između Gazprom-a i Chevron-a, maestralno za obe strane.
    ITD.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. Неки дан колега узео Топ Тек 4100 за свог Пежоа 307 2.0 хди (без ДПФ филтера) и данас ми прича да је упоређивао то уље са Тоталовим које је имао од раније и које је сипао у свој ауто. Каже Ликви моли дјелује "течљивије", "свјетлије боје" и уопште "некако ми бољеи 'вако на око" :).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To "na oko" nije pouzdana metoda.
      I ja više volim svetlija ulja no ni to ne znači mnogo. Sama bazna ulja su bolja svetlija (II+, III bazna grupa - naročito kvalitetnija, III+, PAO ...).
      III(+) su obično "kao voda" no u kombinaciji sa aditivima može se "okrenuti naopačke" (kao recimo VW 504/507 ili neka druga 5W-30 sa MB 229.51 i/ili ACEA C3).
      Tečljivost zavisi od temperature. Ako se posmatra na razlici od samo 5 stepeni može se steći pogrešan utisak.
      Top Tec 4100 je (tek) HC ulje (kombinacija II/III bazne grupe) no vrlo je kvalitetno.
      Nije loš ni Total Quartz 9000.
      Tu su negde ... za TNG, DPF te produžene intervale izmene (20k km ili više), prednost je na strani LM-a.

      Избриши
  20. Kolega je to (LM TT 4100) uzeo jer je bilo jeftinije nego Total. Neka akcija šta li. Uglavnom 4 litre 48,5 KM što i nije loša varijanta. Total je bio 53 ili 55 KM. Nije velika razlika ali eto...

    ОдговориИзбриши
  21. Može li se dobiti preporuka ulja za Peugeot 106 2002. godište (II). 1.1 benzinac. Prelazi se oko 15000 godišnje - od prigradskog naselja do grada (znači 2/3 je gradska vožnja).

    Može li se ići na Motul 8100 X-cess 5w40 sa jednom zamenom na 15000? Ili ipak na 10.000 menjati neko drugo?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Relja,
      Prvo: hvala na registraciji.
      Odgovor bi svakako dobili ali ovako odmah a ne sutra-prekosutra.
      Za vaš automobil (motor) je X-cess i uopšte 5W-40 ili 0W-40 nešto idealno.
      Sa takvim (sintetičkim, sintetskim, kako god) slobodno menjajte na 15000km (taman godinu dana).
      Mogu se koristiti i 10W-40 PS ulja ... doduše kod njih bi 10 hiljada km bilo primerenije.
      Ako ste do sada koristiil 10W-40 prvi put 5W-40 zemenite ranije (recimo na 10k km) uz redovniju proveru nivoa i stanja ulja (boje, koja inače nije mnogo bitna ali u ovom slučaju ukazuje kad ulje treba zameniti, otprilike kada pocrni ako uopšte bude ranije, ali za svaki slučaj nije loše malo ranije zameniti prvi put).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Inače slučaj 15W-40 ulja malog proizvođača i nedovoljnih specifikacija u istom automobilu (motoru) ću opisati na CBC-u u temi "Baki al' ti skupo ovo ulje!", odmah ili u toku dana.
      Pozdrav!

      Избриши
  22. Анониман20. јул 2015. 15:43

    Koje kvalitetno ulje u Pezo 406 2.0hdi 80kw sa 230000km 2001g? Citao sam dosta vas blog i cbs forum gdje ds9 (nick korisnika) detaljno mjeri potrosnju ulja 5w30 mobil esp. Posto nam je slican nacin voznje, rijetko preko 2000 obrtaja, razmisljao sam i o toj opciji. Nadmorska visina gdje zivim je 900m pa ovdje rijetko kad budu temp preko 35, a zimi bude dana oko -20 i nize. Zanimaju me vase preporuke sta je najbolje za ovaj motor od 5w30 pa do 5w40, kao i koji antifriz, kociono ulje i ulje za mjenjac?
    Tek je auto kupljeno (ja presao 2 hiljade) i sad bi prije zime da sve to pronjenim. Auto je iz uvoza, pa se ne zna kad je sta promjenjeno, sem motornog ulja koje treba sad (mjenjano prije godinu, a auto je preslo 10000km od tad)
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Dve opcije su osnovne za vaš motor, 5W-30 ACEA C2 (iako standard nije postojao vreme kada je proizveden vaš automobil) i 5W-40 ...
      Uzevši sve u obzir čini mi se da je 5W-40 i to "klasično" (Full SAPS) najbolje rešenje. Može da se proba i 5W-30 (C2/C3), kako ste i sami naveli. 5W-40 je dovoljno dobro i za zimu (doduše i 5W-30 i za leto) ali posle 230k km mislim da je nijansa na strani 5W-40.
      Mogu se koristiti i ACEA C3 ulja, ali opet sam više za "klasična" ACEA A3/B4. Npr. Total Quartz 9000 ili Shell Helix Ultra ... ili G-energy F-Synth ... itd.
      Za menjač Total Transmission BV 75W-80 ili Kroon GearLube RPC 75W-80. Trebaće Vam 2 lit.
      Kočiono ulje (fluid) bilo koje DOT 4. Može i tzv. "Super DOT 4" (ISO 4925 class 6) ali nije obavezno (teže je naći i skuplje je). Menjajte na 2 do 3 godine.
      Antifriz: Total GlacElf Auto Supra ... varijanta na temu G12 (VW TL-774D/F) ... takođe i Kroon Coolant SP 14.
      U krajnjem slučaju bilo koji G12 ("crveni") uz dobro ispiranje sistema pre zamene. Ovo ipak samo u slučaju da ne nađete neko od prva dva navedena.
      Pozdrav!

      Избриши
  23. Pezo 106 1.4 8v tu3jp 2000god presao 310000 km , koje ulje preporucujete za ovu predjenu kilometrazu ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Za vaše vozilo (motor) i 310k km verovatno je najbolje koristiti 10W-50 (Elf). Takođe i 15W-50 ulja dolaze u obzir (Total 7000, Motul 6100 ili 4100, Texaco). 15W ulja su tek do -15°C mada će poslužiti i neki stepen ispod i to je zapravo jedina razlika. Nije isključeno da je 10W-40 još uvek o.k. (motor ne troši ulje i uopšte je u solidnom stanju).
      Mogu se koristiti i mineralna 15W-40 ulja ali isključivo ako ispunjavaju API SL.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. hvala puno na odgovoru,preko zime koristim uglavnom total 7000 10w40,za sledecu zamenu a to je krajem marta mislim da cu sipati total 7000 15w50 , ule uglavnom drzim na maximumu od zamene do zamene dospem uglavnom oko 1 l , probao sam motul 4100 15w50 proslog leta motor stvarno lepse i mirnije radi dobije nekako zdraviji zvuk niata nezveci ali je bio problem sa potrosnjom brzo je svlacio nivo ulja posle 3000-4000 kilometara

      Избриши
  24. Poštovani,

    Pezo 307 1.6 16v, 2002, tek kupljen, presao 215.000, Molim za preporuku ulja.

    Srdačan pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Đorđe,
      Najbolje je da prvi put koristite 5W-40 ulje (praktično bilo koje, PSA B71 2296 je poželjno ali svakako nije obavezno, standard je (inače) iz 2009. pa nije mnogo relevantan za Vaš motor osim što može biti dodatni plus). Dakle bilo koje ACEA A3-02 ili više (A3/B4 što je min. iz 2004.) i SL, poželjno (ali ne obavezno) SM ili SN.
      Npr. Motul X-cess, Total Quartz 9000, Mobil Super 3000, Shell Helix Ultra, Kroon Emperol (Specialsynth takođe) ... ali i FAM, NIS, Wolf.
      Koristite najmanje dve zamene.
      Postle toga možete ići i na sledeće kombinacije:
      1) 5W-50 (Mobil 1, Fuchs ili Wolf ... teško je i naći nešto drugo). Verovatno i optimalno za godište i pređene km.
      2) 10W-40. Bilo koje (poznatije i originalno). Ovo je solidno rešenje u cilju smanjenja troškova održavanja ili kao malo km prelazite u toku godine.
      3) 10W-50 (Elf). Ovo takođe smanjuje troškove održavanja, omogućava više km nego 2). Naročito ukoliko sa 5W-40 potrošnja ulja bude oko 1l na 10 hiljada km ili više (ako manje, onda su 1 i 2 dovoljne alternative a možete i nastaviti sa 5W-40 što je verovatno i najbolje rešenje).
      Eto to su vam varijante. Prvi (i drugi) put obavezno 5W40 jer ćete samo tako videti koliko motor (zaista) troši ulja (prvi put možda i malo više ako je pre toga korišćeno 10W40) i uopšte je prvi izbor za Vaš motor (uz 0W40 kada ima manje km u sebi).
      Ulje menjajte na 20 hiljada km ili godinu dana (šta prvo istekne). Ukoliko više vozite u gradu (više od 60% pređenih km) onda menjajte na 15000km.
      Naravno uvek uz ±10%.
      Pozdrav!

      Избриши
  25. Postovani,imam Pezo 2.0 HDI, presao originalnih 220000, ima originalnu servisnu knjizicu, svi servisi su mu radjeni u pezou u Nemackoj. AUto poprilicno trosi po gradu, npr. od paljenja rezerve sipam 1000 din ili 7.5 litara, predjem po gradu 45-50km, istina to predjem u 5-6 dana i u tih 45-50 km ima najmanje 50 paljenja i gasenja. Interesuje me je li ova potrošnja normalna ili ne. I ako nije sta moze da bude problem? Pozdrav,

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Enes,
      Potrošnja koju navodite (15 do 16,5 lit. na 100 km) je otprilike duplo veća od očekivane za Vaš motor.
      Ipak, ne mora da bude tako.
      1) Merenje potrošnje na način koji navodite je veoma neprecizno, iako slično rade časopisi (automobilski) i kvazi-naučne emisije na TV-u (doduše malo bolju varijantu od punog do punog rezervoara posle 100 km).
      Minimalno je potrebno 1000 km i to na punom rezervoaru (od punog do punog) da bi se precizno izmerila potrošnja (naravno u tih 1000km će biti mešovite vožnje a za kontrolisane uslove je skupo).
      2) Način korišćenja vozila je takav da mora da se troši mnogo više goriva neko što je navedeno kataloški, koliko – teško je reći (možda i nije mnogo).
      ITD.
      Jednu stvar moram da naglasim a to je da ovakav način korišćenja vozila isto uništava tempom od min. 10x (1000%) po km u odnosu na vožnju na otvorenom. Za takve potrebe idealno je električno vozilo, hibrid ili makar benzinac sa što manjim motorom (1.0 ili 1.2). Ulje i akumulator se ovako do te mere troše da je bolje uslove za uništenje (totalno) oba teško smisliti i laboratoriji.
      Jedno paljenje na 1 km?! Vi najbolje znate koliko Vam vozilo treba ali malo pešačenja ili korišćenje taksija (naročito u manjem gradu, u većin ne toliko) je sigurno jeftinije a (pešačenje) i zdravije.
      No, to je druga priča i izvinjavam se što nisam odoleo da kažem ono što inače mislim za oko 20% korisnika velikih automobila koji ih praktično ne koriste, tj. ne na način kako su projektovani.
      No od toga koristi nema, pa evo par saveta za Vaše potrebe:
      1) Proverite potrošnju na otvorenom (min. 100 km), ne uzdajte se u kompjuter, nego od čepa do čepa („do rezerve“ ne vredi ništa ... tačnija je (onda) potrošnja koju pokaže comp. (10-tak % je više)). Potrošnja bi uz umerenu vožnju morala biti između 5 i 6 lit. Ovo je bitno zbog toga da odagnate sumnje da nešto nije u redu sa motorom (dizne ili sto drugih stvari).
      2) Ulje menjajte na 5000 km ako isključivo ovako koristite vozilo. I pored 220k km verovatno je najbolje da koristite Total INEO First 0W-30 (ACEA C1/C2 i Peugeot B71 2312) ili neko slično. Ako (ipak) povremeno pravite i duže relacije, ulje menjajte na 10 hiljada km. Preporučujem makar jednom mesečno da „izvezete“ auto van grada uz min. pola sata rada motora na radnim uslovima (min. 50 km po izlasku iz grada, jer prvih 10-tak km ulje mora da se zagreje na radnu temp. a to je dosta sporije nego što se dešava sa rashladnom tečnošću).
      3) Dopunite akumulator ... zimi na dve nedelje a inače bar jednom mesečno. Inače Vam neće potrajati.
      4) Min. jednom godišnje izvršite servisni pregled (uz čuvenu „dijagnostiku“) da bi znali u kakvom stanju su vam pojedini delovi motora (EGR ventil i slično) koji su „prenapregnuti“ načinom korišćenja.

      Sve u svemu, potrošnja goriva je tek druga stvar o kojoj bi brinuo na Vašem mestu.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. O tački 3) više imate na blogu o akumulatorima (link je na levoj strani pri vrhu (korisni linkovi) na prvom mestu).
      Pozz

      Избриши
  26. Poštovani,
    Kupio sam Peugeot 407 2.0 HDI 16v 100kw, godiste 2004, realnih 180kkm. Auto će se vozi zimi i leti godišnje otprilike 20-25kkm. Mnogo sam čitao na raznim forumima ko šta preporučuje što se tiče motornog ulja, najzad sam nasao vaš sajt gde sam mnogo toga pročitao vezano za ovu temu, ali ipak bih postavio pitanje da li je ulje 5w30 Total Quartz Ineo Ecs (fuel economy) najbolji izbor za auto navedenih karakteristika? Čitao sam da je ovo ulje jako dobro za aute sa posebnim filterom za izduvne gasove, da čisti motor i da štiti od habanja.
    Hvala unapred
    Kristijan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Kristijane,
      Total INEO ESC je (ubedljivo) najbolji izbor za Vaš motor (full stop)
      U prvih 100 (pa i do 200) hiljada km verovatno je Ineo First još bolji izbor.
      Ulje menjajte na godinu dana (motor ipak nije sasvim nov da bi se istrajalo (insistiralo) na svih 30 hiljada km).
      Pozdrav!

      Избриши
  27. Poštovani,
    Kupio sam Peugeot 208 1.4 hdi, godište 2012. sa 160000km, pa me zanima koje ulje bi bilo idealno za njega, a da se može naći u Srbiji? Inače, motor je euro5 sa DPF filterom. Unapred hvala na odgovoru..
    Petar

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Petre,
      Pošto najboljih (PSA B71 2312) kod nas nema, onda je najbolje koristiti neko od onih koja ispunjavaju PSA B71 2290 (iako bi svako ACEA C2-08, C2-10 ili C2-12 moglo da se koristi).
      Npr. Total Ineo ECS 5W30 ili Motul ECO Clean 5W30 (i slična).
      Pozdrav!

      Избриши
  28. Postovani, gospodine Stevo:
    Koje ulje preporucujete za peugeot 407 2.0e 100kw benzinac2004

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Miloše,
      5W-30 po PSA B71 2290 bih zaboravio (iako je primarna preporuka).
      Zavisno od stanja motora i potreba (kao i raspoloživih sredstava) nešto od sledećih pet (kategorija):
      1) 0W-40, npr. Mobil 1 ali i bilo koje poznatije. Najskuplje ali najbolje.
      2) 5W-40. Verovatno optimalno rešenje (u svakom pogledu). Ne mora biti ACEA C3, čak bih i Full SAPS (A3/B4 naročito A3/B4-08 ili novije) uljima dao prednost.
      3) 5W-50. Ukoliko troškari ulje ili pre toga preventivno (mnogo pređenih km, npr. preko 200k ili 250k km).
      4) 10W-40. Čuveno balkansko "ulje za sve" (i gde može i gde ne može). Kao prethodno, ali jeftinije (i lošije) rešenje.
      5) 10W-50 (Elf je prilično jeftin, ali svakako bilo koje "kršteno"). Ako troškari ulje, uz 5W-50 još efikasnije rešenje. Nije za (kao i prethodno) veoma niske temp. ali do nekih -18 cel. je o.k.
      (kao "preventivu" za baš mnogo km, recimo za povratak sa meseca (350k km ili više).
      POzdrav!

      Избриши
  29. Poštovani,
    intiresujeme Vaše mišljenje da li odgovara Repsol 10w40 TDi/GTI za auto Peugeot 407 2.0 HDI 16V, auto je prešao preko 300k kilometara, nedavno smo isključili FAP filtar. Ne troši ulje, nikad nije trebalo da se dosipa. Godišnje prelazim 25-30k km.
    Čitao sam Vaš artikal o Repsol uljima ali nisam našao repsol 10w40 TDi/GTI u listi. Hvala unapred na odgovoru.
    Pozdrav
    Kristijan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Kristijan,
      Da ne ostavljam za Novu 2017. al' samo kratko:
      Odgovara (ako je bez FAP-a).
      Repsol daje skoro iste specifikacije za sva njihova 10W-40 ulja.
      Ipak, elite multivalvulas je za nijansu bolje ulje (u ovoj kategoriji).
      Moja lična preporuka je da koristite 5W40 ulja, od Repsola prvenstveno Elite Competition (može i 505.01 TDI).
      U svakom slučaju (koje god da izaberete) ulje menjajte na 15000km.
      5W40 su skuplja ali bolje ulja. Potrošnja ne bi trebalo da je veća od 10W40 ako je motor u dobrom stanju (kao što ste napisali), čak bi (zbog manje isparljivosti) trebalo da bude i manja.
      10W-40 ACEA B4 je minimum ali je 5W-40 (dok god motor ne troškari i ne troši ulje) bolja opcija.
      Naravno, 10W-40 je ekonomičnije rešenje.
      Pozdrav, i sve najbolje u 2017.

      Избриши
  30. Poštovani g. Stevo, pre svega sve pohvale na sjajnom blogu sa preciznim objašnjenjima.
    Molim Vas za savet oko odabira motornog ulja za Peugeot 308, 1.4 benzin+TNG, 74kW, 2008 g. realnih 200k km.
    Otkako je auto u mom vlasništvu, 2 puta pri malom servisu sipao sam ulje Total Quartz Ineo ESC 5W30. I za dolivanje sam koristio isto. (Motor popije cirka 0,5l / 1000 km). Sa početka mi je bilo čudno, ali mi je posle moj majstor objasnio da je to zbog ne tako sjajne konstrukcije samog motora...bilo kako bilo...Da li imate neki predlog kako da smanjim potrosnju ulja? Da li bi mogao da koristim nako drugo osnovno ulje ili bar za dolivanje da koristim 5w40? Godisnje prelazim 20k km.
    Pozdrav
    Ratko
    (kolega sa TMF-a)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Ratko,
      Koliko sam proveravao, Peugeot je baš tvrdoglav u vezi sa preporukama do te mere da se niko ne usuđuje da da bilo koju drugu preporuku osim PSA 2290 i PSA 2312.
      Ono što je sasvim izvesno je da oba odobrenja nisu postojala u vreme kada je vaše vozilo (motor) proizvedeno pa je to "naknadna pamet".
      No, ACEA C2 je nešto na čemu je PSA grupa i onda insistirala.
      Razloga za to je mnogo (ekologija i potrošnja goriva pre svega) ali je činjenica da je taj motor (razvijan zajedno sa BMW-om) bio (bar prva verzija) nedorađen, ili je konstrukcijski već bio žrtva velike potrošnje ulja (niste jedini koji se na to žali).
      No, litar na 2000km je svakako makar nepraktično (ako već Peugeot smatra normalnim (teško da je)) i naporno.
      I tu je ta "kvaka 22".
      Dakle, sa jedne strane čeka Vas "užas pakla" i "večno prokletstvo", ako se usudite da sipate bilo šta drugo, osim 0W-30 ili 5W-30 (i to low HTHS) a sa druge strane "otvaraj haubu na svakih 1000km i dolivaj ulje", kao u produvali motor ...
      Samo dolivanjem 5W-40 nećete mnogo postići (u pogledu potrošnje), čak ni upotreba 5W-40 (pa High HTHS) neće drastično smanjiti potrošnju ulja (možda bi tek 5W-50 to postiglo), ali je 5W-40 ACEA C3 nešto što bi još uvek moglo da bude optimalan izbor.
      Očigledno da je motor (sa pratećim sistem obrade gasova, i sa varijabilnim upravljenjem ventilima (VTi)) konstruisan za manje viskoznosti sa jedne strane i Mid SAPS ulja sa druge. Visk. gradac. koja ima najveću visk. (na 40 i 100 °C) koja ovo može da ispuni je (ipak) 5W-40. Više od toga ne bih išao.
      Ako više vozite po gradu, 0W-40 može biti još bolje rešenje (opet ACEA C3, imaju ih Aral, Mobil (na žalost teško naći kod nas) ... i ne mogu se setiti više primera, ali se može izguglati).
      Na čemu zasnivam mogućnost (i) za 5W-40?
      Pošto je gotovo identičan motor i u MIni brendu (1.4 i 1.6 Vti) gde su preporuke 5W-30 (i to High HTHS, tj. C3) i 5W-40 ACEA C3. Očigledno neko tu nije u pravu.
      Preporučujem da ovo ipak proverite (servis, forumi) jer nisam baš 100% siguran, ali mi tako deluje.
      Naravno, ostaje i pitanje, da li ACEA C2 jedino dolazi u obzir posle 8-9 god. i 200k km? Verovatno ne, tj. ACEA C3 (ili C2/C3) postaju možda i polazni izbor (to sigurno možete koristiti, osim 1% veće potrošnje goriva ništa drugo nije tu loše).
      Dakle, konzervativna preporuka je da počnete sa ACEA C3 (C2/C3 još bolje) i 5W-30 uz dolivanje sa 5W-40 ACEA C3.
      Ako ne pomogne, 0W-40 ili 5W-40 od početka (uz C3).
      Drugog (za sada) nema.
      Viskoznost (i isparljivost) donekle utiču na potrošnju ulja, ali je to primarno zbog motora (konstrukcije i stanja).
      Ono što ne znam iz vašeg pitanja je da li je tolika potrošnja takva već duže vreme (bar dve sezone) ili ne. Pretpostavljam da jeste, jer ako potrošnja progresivno raste, onda je opreznost bespredmetna.
      No i onda, prvo servis, pa tek onda viskoznije ulje (5W-40 pa ako bar malo pomogne ali nedovoljno, 5W-50 uz API SM makar, ili više, naravno).
      10W-xx ulja izbegavajte (10W-50 bi moglo da bude poslednje rešenje ali samo ako je remont neminovan) jer je takvim potrebno više km (minuta rada motora) da postignu radnu temperaturu te softificiran (ali, verovatno, nedorađen) sistem upravljanja ventilima može da ima štetu od toga, i uopšte, morali bi duže da "štitite" motor (laganom vožnjom dok ulje (a ne rashladna tečnost, što je 2-3x duže) ne postigne radnu temp. (makar cca. 80 cel.)), naročito zimi.
      Još jednom, ako sam dobro razumeo (čak iako nisu baš identični motori) da su motori iz Mini-ja i PSA grupacije isti, onda bi 5W-40 moglo zaista da bude (delimično) rešenje.
      Viskoznošću ulja se problem može samo ublažiti ali teško da se može potpuno rešiti. Vaš majstor je makar većim delom u pravu, takva mu je priroda, i tu nema (velike) pomoći.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Cenjeni kolega,
      Samo da dodam:
      Ulje bi mogli menjati na godinu dana (taman i 20k km, što je preporuka za teške uslove) ali je očigledno da ulje promenite bar još dva puta za taj period.
      I pored visoke potrošnje ulja, ulje morate povremeno zameniti (najbolje na godinu dana ili čak i kraće (ionako će popiti više između zamena)). Ovo je naravno neophodno i zbog filtera ulja.
      P.S.
      Nije jedini moderan motor koji "srče ulje" ima sličnih (sa baš cca. 5dl na 1000km) pa čak i nekih (da im ne pravim "reklamu") koji 'ladno "popiju" i ceo litar za isti broj km, i to sa manje od 100k km u sebi (praktično od starta).

      P.P.S.
      ACEA C3 birajte što novije (što noviju specifikaciju), najbolje iz 2012 (2016 ne bih očekivao kod nas pre sledeće godine), a min. iz 2008.

      Избриши
  31. Znam da sam bio (možda i) previše obazriv, ali po onome što čujem od prijatalja sa Zapada, u servisu bi Vam (bilo kom, ne samo "ovlašćenom" Peugeot) sipali Acea C2 ulje, 5W-30 i šlus (ne ineresuje njih da li Vam motor troši ulje ili imate specifične želje i potrebe). Jednostavno pravno su se ogradili i sud će u 100% odluka skinuti sa njih svaku odgovornost. To što motor troši ulje se rešava remontom motora ili napismenim da "tako mora" (a motor je još uvek o.k.) i gotovo.
    Ajd' malo i ja da budem pragmatičan (i oprezan).
    Peugeot u uputstvu pravilno kaže da je dolivanje ulja između zamena normalna stvar, ali ne kaže da nekad treba doliti i više nego što se sipa prilikom zamene. Doduše već je stavljeno u dokumentaciju da to nije za reklamaciju pa ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g.Stevo najlepše hvala na iscrpnom odgovoru.
      Potpuno se slažem, Peugeot se tim uputstvom ogradio...
      Sa početka sam NAIVNO mislio da tu nema ništa loše doliti koji dc u motor da se mačka (Peugeot) okrepi sa svežim uljem, ali ovako je praktično postalo mesečna rutina. (tešim sebe time da sam uvek u toku sa stanjem ispod haube :)
      Prethodno stanje je teško tačno proveriti zbog nepotpune prethodne servisne dokumentacije (3. sam vlasnik) , ali otkako je u mom vlasništvu (skoro 2 sezone) moja su iskustva takva kakva sam Vam izneo.
      Po rečima mog majstora, taj motor, čak i nov, od prvog kilometra zahteva takav tretman (dolivanje) i dok je god potrošnja u tim okvirima, sve je “OK”. On ima iskustva, ali meni je kao laiku to bilo svetlosnu godinu daleko od mojih prethodnih iskustava sa potrošnjom ulja, pogotovo kad nije u pitanju sportska (agresivna vožnja). Da sam to znao ranije...ali sad, šta je tu je...
      Inače, prvi servis sam radio na 18k km to je praktično na nepunih godinu dana. I sad je lavu stigao novi termin za izmenu.
      Mislio sam i prošli put da odradim ranije servis, ali sam kapirao da možda i ne moram obzirom na količinu ulja koju sam redovno dolivao i time osvežavao stanje u motoru. Ali priznajem, ovo Vaše obrazloženje zbog zamenje zaprljanog filtera deluje krajnje logično.
      Inače moja pređena kilometraža je 60:40 vangradska (magistralna).
      Uradio bih sad servis prema Vašoj preporuci - “Dakle, konzervativna preporuka je da počnete sa ACEA C3 (C2/C3 još bolje) i 5W-30 uz dolivanje sa 5W-40 ACEA C3 “
      Interesuje me da li da ostajem pri Totalu kao Peugeot-ovoj preporuci ili i neki drugi proizvođač može da dođe u obzir? I da li eventualno smeju da se kombinuju osnovno ulje jednog proizvođača i ulje za dolivanje drugog proizvođača.
      Srdačan pozdrav Ratko

      Избриши
    2. Poštovani,
      Total je (naravno) dobar izbor. INEO MC3 je odlično ulje i nešto viskoznije od ECS (i manje isparljivo), pa je moguća manja potrošnja (donekle).
      Problem (uslovno) sa Total-om je što istoimeno ulje u 5W-40 nije lako naći kod nas (ako uopšte).
      Nije strašno ako se doliva uljem drugog proizvođača (a istih specifikacija, u ovom slučaju ACEA C3), no sigurno je najbolja kombinacija ako se to radi uljem iz iste serije.
      Da dolivate litar-dva na 10k km bilo bi (ali zaista) potpuno svejedno (bilo koje C3 5W-40 u Total 5W-30), no kod češćeg i obilnijeg dolivanja ulja, svakako je bolje da ona budu što sličnija.
      Svako (iole bolje) ulje (renomiranog) proizvođača, prolazi i test mešljivosti ali je on ipak za odnose od 10 ili 20% (iako postoji i test 50:50) potpuno pouzdan (iste specifikacije šire ovo područje u "neograničeno" ali ne treba baš preterivati, uvek je umerenost dobra (najčešće jeste)).
      U slučaju da morate doliti u toku puta, (a nemate dostupno istih specifikacija) slobodno dodajte i ulje koje nije C3 (bilo koje 5W-30 ili 5W-40), ali to su ipak vanredne okolnosti, ne treba da bude pravilo).
      Uz 60% umerene vožnje van grada, i dosta dolivenog ulja, možete zaokružiti i na godinu dana (makar i prešli 20k km*, ionako je za novo vozilo i normalne uslove, baš vaši, podrazumevana vrednost 30k km, koju zbog pređenih km ipak treba skratiti).
      * uvek su preporuke sa ±10% (ionako)

      Pozdrav!

      Избриши
    3. Hvala najlepše g. Stevo.
      Slediću Vaša uputstva i savete. Ovo mi je prvi Peugeot, ali ću se potruditi da se ne ostvari ono da se prvi mačići (lavići)u vodu bacaju...

      Svako dobro! Pozdrav!
      Ratko

      Избриши
    4. Pozdrav, g. Ratko.
      (vozilo je jako dobro, čak je i motor izuzetno moderan, no eto, ima tu manu da troškari ulje (od starta)).
      No, što se kaže bolje da troši nego da ne troši uopšte (tj. bolje da se troši ulje nego sklopovi), kao što imaju običaj da kažu (naročito) japanski inženjeri. Naravno, misli se na umerenu potrošnju, ovde je malo više od toga, a uslovljeno je komplikovanom konstrukcijom. Osim dosipavanja ulja na svaka dva rezervoara goriva, ostalo je o.k. (nije da se baci u vodu ... ili ulje).

      Избриши
  32. Анониман14. мај 2017. 22:20

    Поштовани г. Стево,
    пажљиво сам прочитао Ваш блог (БРАВО и ХВАЛА на труду) надајући се да нећу морати да Вам досађујем питањима али узалуд имам пар недоумица:
    Аутомобил је Lancia Phedra 2003g, 172k km, motor Peugeot 2.0 benzin 100KW, годишње 10-12k km, потрошња уља око 1 литар на 10.000km. Претходни власник је сипао Selenia Gold што сам и ја наставио први пут али сам на прошлој замени променио na Total QD 7000 такође 10w-40. Зимус сам са тим уљем имао проблеме при хладном старту (јављао ми је и сензор детонација грешку) све док нисам урадио Wins третман мотора (на машини, не сипањем у резервоар) а можда је и само отоплило. Углавном читајући Ваш блог одлучио сам да променим градацију на 5W-40 (Mobil 3000 или Total Q 9000 или ?) или чак 0W-40(SYNTIUM 7000). Да ли је то добра идеја и на који начин да је спроведем у дело? Да ли смем/требам да урадим испирање пре замене (Wins третман је урађен пре 1000 km али уље још увек није замењено)?
    Срдачан поздрав,
    Александар
    П.С. Поштујем све препоруке око замене уља које саветујете јер сам и сам инжењер (phd саобраћаја).

    ОдговориИзбриши
  33. Анониман15. мај 2017. 01:31

    П.С.С. Да додам да је пре 14к km уграђен ТНГ (промењене свећице, лептир гаса... и ултразвучно очишћене дизне). Симптоми јутарњих 'куцкања' вероватно хидроподизача и сигнализирање knock сензора јавили су се и трајали на бензину и то пред зиму са почетком хладнијих дана, све док није урађен поменути третман Wins-ом што је готово потпуно решило проблем док су га доливање 500ml уља (са половине до максимума) уз топлије време коначно и решили. Аутомобил возимо 90% на отвореном.

    ОдговориИзбриши
  34. Poštovani kolega,
    Ajd' samo kratko (dok sam na pauzi za doručak).
    Ovoko (na brzinu) nisam baš shvatio u čemu je povezanost knock senzora i motornog ulja, kao i tretman (sistema za (ubrizgavanje) gorivo(a)) ali ... (neće uticati na dalji odgovor).
    Preporuka za Vaš motor od strane proivođača je poznata Fiat-ova mantra (iz prošlog veka, ovde i u bukvalnom i prenesenom značenju tog izraza) da se koristi 10W-40 ulje sve do -20 a ispod -20°C 5W-30 (?!). Ovom se ni posle toliko godina ne mogu načuditi (dovoljno). Zašto ne i 5W-40? (kao što savetuje Peugeot za temp. ispod -20 (zapravo i za -15 je već dobar savet)).
    Svakako da je korišćenje 5W-40 ulja za vaš slučaj optimalno rešenje (kao celugodišnje ulje, uzevši i troškove pride).
    Koje od njih? Pa, bilo koje "kršteno". Peugeot B71 2296 je poželjno ali ne bih se time opterećivao (uopšte). Bilo koje API SM (SN još bolje) će biti više nego dobro (samo je SL mogao da bude zahtev u vreme proizvodnje, tj. ako uzmemo početak za taj motor čak i SJ).
    No, moj lični savet koji je verovatno idealan (ne samo optimalan, ovde je cena jedini problem) za Vaš motor i način korišćenja (90% van grada, do 12000km godišnje, pa zamena) je da koristite 5W-50 sintetička ulja (to je prava "zamena" za 10W-40 PS ili 15W-40 mineralna). Ona će zimi biti bolja od 10W-40 (praktično jednaka 5W-40 ... možda tek u nijansama je razlika ali manja nego 5W-50 u odnosu na 10W-40), a i leti će biti bolja od istih. Osim toga, 5W-40 možda i neće povećati nego pre smanjiti (ali obično tek u drugoj zameni) potrošnju ulja, ali tek neznatno.
    5W-50 bi trebalo da potrošnju ulja smanji osetno (možda i duplo). Doduše, potrošnja ulja je baš kako treba (sasvim normalna) pa smanjenja (iz tog razloga) neće ni biti (ni sa jednim od 5W-xx ulja).
    Da li smete da isperete motor? Da (ali nije obavezno). Dovoljno je ispustiti staro ulje i zameniti filter i posle 10W-40 može 5W-40/50.
    Nije loše ako menjate "na brzinu" inače ako zagrejete motor (ulje na makar 60 cel. što znači par km leti i desetak ako je jesen ili proleće) i ostavite makar pola sata (sat još bolje) da ulje curi, starog ulja će ostati tek 10-tak % (često i manje; doduše zavisi i od konkretnog motora, kod japanskih često (za)ostane više) što je više nego zadovoljavajuće u smislu mešanja sa novim (svežim) uljem.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  35. Ono "zamena" se odnosi na viskoznost. Naravno da sintetička ulja premašuju i mineralna i PS ulja "po svim stavkama".

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. sa 5W-40 potrošnja ulja može biti (čak) i blago povećana ali obično samo pri prvom sipanju (ne više od 50%). Sa 5W-50 čak ni to ne bih očekivao.

      Избриши
  36. Анониман16. мај 2017. 14:23

    Poštovani kolega Stevo,
    hvala Vam na brzim i jasnim odgovorima. I ja sam se čudio zašto se insistira na 10W-40 naročito nakon problema koje sam imao zimus. Grešku sa Knock senzora sam naveo jer su problemi koje je on registrovao počeli odmah nakon zamene ulja (dec 2016, ali je upravo tada i zahladnilo tako da nisam bio siguran da li je Total možda lošiji po pitanju viskoziteta od Selenie iaoko su oba 10W-40). Grešku je ugasio nakon tretmana sistema ubrizgavanja (javljao neko vreme ujutru a potom prestao - što se poklopilo sa otopljavanjem). U svakom slučaju ja sam na osnovu toga doneo dva zaključka:
    1. Gradacija 10W-40 (naročito za celogodišnje nemenjanje ulja u mom slučaju) je pogrešna i suprotna proizvođačevoj preporuci jer to je PUG-ov motor a ne Fiat-ov!
    2. Čišćenje sistema ubrizgavanja je korisno.
    Zbog ovog drugog bih i čistio motor pre zamene ulja (kao što rekoh, već poštujem sve što savetujete prilikom zamene).
    Čitajući Vaše odgovore koje ste dali Đorđu Petroviću i Milošu Ristiću imao sam dilemu da li da dve zamene koristim 5W-40 pa potom pređem na 5W-50 ali sada mi je jasno da to nije obavezno. Potrošnjom nisam nezadovoljan tako da ću verovatno uzeti 5W-40 čisto da vidim kako će se ponašati (a i zbog cene da se ne lažemo). Ako bude sve kako treba možda i nastavim a možda i pređem na 5W-50.
    Imam još jedno pitanje: da li da čekam sa zamenom dok mi ne isetkne 10k km (trenutno nemam nikavih problema a i ide leto) ili da uradim pre?
    Još jednom veliko HVALA, puno ste mi pomogli!
    Srdačan pozdrav,
    Aleksandar Čupić

    ОдговориИзбриши
  37. Poštovani g. (dr) Aleksandre,
    Sve što ste napisali je tačno. Ostaje mi samo da potvrdim (i odgovorim na (jedno) pitanje).

    1) Fiat (Lancia/Selenia) očigledno daje preporuke „napamet“ i po svom šablonu. Pug sa druge strane daje veću slobodu u odlučivanju (od 5W-30 do 10W-50) uz 5W-40 koji je (praktično) default.
    Ne sećam se (više) konteksta gde sam da o preporuku da se ide na 5W-40 pa tek onda 5W-50 (nikad nije kasno za to, mada (takođe) nikad nije ni prerano (može i u potpuno novi motor)).
    U svakom slučaju, verovatno da je već idealno pa je makar jeftinije (i na umerenoj zimi (do -10) verovatno malo i bolje (već na -20 ili -25 je praktično isto, posle opet može biti bolje na oko -30).
    Sa 5W-40 možete (lako) preći na 5W-50 i obratno.

    2) Naravno (čišćenje sistema). Čišćenje motora uz zamenu ulja je postupak koga nije loše povremeno uraditi, za teške uslove eksploatacije (nije vaš slučaj) i češće (redovno). Najpraktičnije je koristiti aditive kod kojih pre zamene motor treba da radi 10-15 min. u leru.

    3) Kod 5W-40 imate jako veliki izbor, od Total Q 9000 do bilo kog originalnog poznatog proizvođača. Npr. G-energy (F-Synth) ima umerenu cenu, ali se i Total može naći na akcijama (a i odlično je ulje, naročito u 5W-40 ... i naravno cela INEO serija, nisu ni ostala loša ali se ova izdvajaju). ACEA C3 nije obavezan standard ali zbog TNG-a je jednako dobro rešenje (tek je tu „tušta i tma“ raznih ulja, od NIS-a i FAM-a do svih (belo)svetsih brendova).

    4) Ulje zamenite na jesen. Ne mora ni baš na 10k km, može i neka hiljadarka preko (15000km bih za 10W-40 uzeo kao apsolutni maksimum (i to za Vaše uslove), sa 5W-40/50 možete i 20k km između zamena (ali samo unutar jedne godine) ... ipak je vaše vozilo već na pola puta do meseca ... a što je još značajnije, zašlo je i u teenage doba.

    Hvala i Vama (na poverenju). Sve najbolje u životu i radu bih vam poželeo, pa da unapređujući struku (saobraćanu) bude bolje i Vama i (indirektno) svima nama.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  38. Gosn Stevo, koje ulje u moj Peugeot 407 2.0 hdi, pravih 280000km. Naravno ima dpf koji funlcionise �� Do sada sipao Total quarz 9000 5-40...razmisljao o Castrolu za dpf ili da predjem na neko drugo Totalovo ?? Unapred hvala...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Lepo (što DPF i dalje funkcioniše). Iako je Peugeot dozvoljavao Quartz 9000 u prvoj generaciji motora sa DPF, to nije idealno rešenje (baš zbog DPF).
      Nakon svega (nakon 280k km i korišćenja quartz 9000) preporučujem Total Quartz INEO MC3 5W-40.
      Inače za motore sa manje km (zbog drugih čitaoca) INEO ECS 5W-30 je preporuka (opšta).
      Naravno, ako Vam je Castrol omiljeni brend možete koristiti i njihova ulja (slična gore navedenom).
      Pozdrav!

      Избриши
  39. Hvala na odgovoru.
    Total ineo mc3 5w/40 se jako tesko nalazi, ima uglavnom 5w/30. Castrol je dobar, ali je sad diskutabilno o originalnosti na nasem trzistu...nazalost.
    Pozdrav..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Total MC3 5W-40 možete naručiti od distributera (nadam se da je jednostavno) a bilo ga je (i sad ga ima) na NIS pumpama (između ostalog).
      Pozdrav!

      Избриши
  40. Koje je ulje sipa u pezo 307 1.6hdi 2005 sw 8okw

    ОдговориИзбриши
  41. Poštovani,
    Sipa se Total INEO ECS 5W-30 ili slična ulja (sa PSA B 71 2290 odobrenjem i/ili ACEA C2).
    Čak iako nema DPF, ako ima, može i neko 5W-30 ili 5W-40 ACEA C3 ulje, pa (čak) i A3/B4 (Total Quartz 9000). Prema redosledu navođenja.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  42. Postovani gospodine Stevo,od pocetka pratim vas blog i odusevljen sam vasim poznjavanjem tematike..Naime,vlasnik sam pezoa 207 1.4 VTI sa pocetka proizvodnje odnosno iz 2007 godine..Trenutno je u motoru Total INEO ECS 5W-30 ali postoji problem sa enormnom potrosnjom istog...Auto ide normalno,ne dimi i lako pali..Razmisljao sam o promeni viskoznosti ili proizvodjaca ulja...Mannol ulje mi je jako zanimljuvo i to konkretno" mannol energy combi ll 5w30"jako zanimljivo ulje ili mannol energy formula pd 5w40..Mozda cak mannolovo ulje sa odobrenjem za peugeota..MANNOL 7703 O.E.M. 5W-30 ...Interesuje me vase misljenje o konkretnom problemu pojacane potrosnje ulja na tim motorima i eventualnu preporuku za neku vrstu ulja koje bi bilo upotrebljivo tokom cele godine odnosno na kratkim grackim relacijama zimi i za eventualnu visecasovnu voznju u vrelim letnjim mesecima..Razmisljam cak i o koriscenju ulja koja nisu sa c2 ili c3 odobrenjem recimo "elf evolution sxr sae 5w40" ili g-energy f synth 5w-40..Hvala...Pozdrav..

    ОдговориИзбриши
  43. Poštovani,
    Da, razumem situaciju.
    Probajte sa 5W-40, za početak ACEA C3 (ispunjava sve što i C2, za verziju iz 2007.koja je zahtev za motor i malo više (zaštite)).
    Npr. Total INEO MC3 u 5W-40 verziji.
    Eventualno i 5W-40 ali minimum A3/B4-08 koje ispunjava sve što i ACEA C2-07 osim potrošnje goriva (smanjenje istog).
    Elf ima (čini mi se) A3/B4 iz 2007. a G-energy nema specifikaciju koja je godina u pitanju.
    Iskreno mislim da su samo stari tds-ovi (koje sam prvo izguglao) jer velike kompanije usklađuju uvek na aktuelni ACEA, ili tek jedan iza, što znači da su oba ACEA iz 2012 (minimum) ili 2016.
    (što znači da se oba mogu koristiti)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  44. Postovani gospodine Stevo mozete li mi reci da li ulje Total INEO ECS 5W-30 odgovara za Peugeot 307 1.4 hdi 50 kw 1398 caravan 2004 godiste?

    ОдговориИзбриши
  45. Poštovani,
    Da, naravno. To je i primarni izbor.
    Za tako staro vozilo držite se preporučenih intervala za teške uslove eksploatacije, preporučenih od Peugeot-a.
    Dakle, 15000 km ili godinu dana (maksimalno).
    U principu, zbog godišta, možete koristiti i MC3 bilo u 5W-30 ili (čak i u) 5W-40. Ako motor NE troši ulje (ne posebno) bolje je da koristite 5W30 ulja, naročito ECS.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  46. Pežo 407 1.6 hdi 80kw 2007 godište malo troši ulja koja je vaša preporuka za ulje, koje ulje sipati pozz

    ОдговориИзбриши
  47. Poštovani,
    Ako malo troši ulje (i uopšte, motor u dobrom stanju) Total INEO ECS 5W-30 je najbolji izbor (i druga slična, ACEA C2 ulja, PSA B71 2290 poželjno (odobrenje)).
    Eventualno i Ineo MC3 u 5W-30, kasnije (za par godina, mada i odmah je alternativa) i u 5W-40.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  48. Postovani
    Vozim peugeot 508 2015 god 2.0 hdi 150ks.sipao sam u njega total ineo 5w30.Na 10.000km potrosio oko 7-8deci.U ovlascenom servisu su mi rekli da sipam TOTAL ineo 0w30.Jel imate vi neki predlog za menjanje ulja?Hvala na odgovoru

    ОдговориИзбриши
  49. Poštovani g. Siniša,
    Podrazumevano ulje (default) za Vaš motor je zaista SAE 0W-30 uz PSA B71 2312 odobrenje (i ACEA C2-16).
    To je najbolje za Vaš motor (ne tako star).
    Recimo da je i B71 2290 SAE 5W-30 o.k. posle 150 ili 200k km pređenih. Ipak, držao bih se 0W30 što duže (makar do drugog "velikog" servisa).
    Potrošenih 7-8 dl je tek 10-tak% od ukupne količine ulja i manje od jednog litra, tako da je to o.k. i nije za brigu (samo proveru na par hiljada km, recimo 2-3k km). Ovo naročito ako je dobar deo pređenih km na auto-putu. Dosipate oko pola litara na 10k km i vozite dalje.
    Ulje menjajte na intervalima (pogledajte uputstvo) za teže uslove vožnje jer verovatno imate 100k km pređenih (ukoliko ne, onda po redovnim intervalima za normalnu vožnju) i neće biti problema (nećete ni dosipavati više od 1 litra između dve zamene).
    Dakle, INEO First 0W-30.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  50. Postovani Gospdine Stevo, mozete li mi reci za peugeot 307 1.6 hdi 80kw iz 2004 godine sa iskljucenim DPF filterom, koj bi bilo najpogodnije Total ulje, prethodna dva puta od kad imam ovaj auto stavim Total Quartz 9000, dali da nastavim sa time ili mozda ima naku bolju opciju, unaprijed se zahvaljujem

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      To je odličan izbor. Teško da može bolje.
      Možete probati i Total INEO MC3 5W-40, ACEA C3. Nije neophodno (pošto DPF ne radi) ali može biti i za nijasnu bolje (ulje), čak i kod takvih motora. Mislim da je i cena "tu negde" (doduše nešto viša).
      Pozdrav!

      Избриши
  51. Pozdrav,koje ulje da dospem u servo sistem,u pitanju je Peugeot 307 2.0 hdi 136 konja 2006 godiste. Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Default je SAE 5W-30 i ACEA C2 (Total INEO ECS i slična). Za starija vozila može i INEO MC3 bilo u 5W-30 ili 5W-40.
      Ipak, ako je motor u dobrom stanju, držite se default preporuke.
      Pozdrav!

      Избриши
  52. Postovani
    Nedavno sam supio pezo 508 hdi 140 ks manuel 2011 god 2011 hod fap
    Zani ma me sta su veliki i mali servisi?koje ulje da sipam i koje km i i vrenski servisni interval?
    Pod veliki srvis sta se podrazumeva i na koje kilometraze se radi?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Ovo prevazilazi tematiku bloga.
      Za ovo se morate obratiti servisu. Ili ...
      Nabavite (negde) servisnu knjigu (za starija godišta je to moguće). Obratite se nekom Peugeot forumu, verovatno neko ima pa Vam može skenirati par strana ili već ima u pdf obliku. Što se tiče ulja (mali servis uz zamenu filtera ulja, verovatno i vazduha, te filtera kabine ... po potrebi i pregledu u servisu verovatno još po nešto, svaki drugi ili treći nešto dodatno) tu se preporučuju ulja sa ACEA C2 SAE 0W-30 ili 5W-30.
      Tražena odobrenja su PSA B71 2290 ili B71 2312 (prva su po pravilu 5W-30 a ova druga mogu biti i 0W-30, čak češće).
      Total INEO ECS je najjefinije i najdostupnije rešenje. Ulje se menja na 20 hiljada km ili dve godine, kod malo starijih vozila (npr. vašeg) bolje je na godinu dana (20 hiljada km može da ostane).
      Pozdrav!

      Избриши
  53. Poštovani,

    hvala Vam na trudu i opsežnim odgovorima.

    Peugeot 407 SW 2,0 HDi 103KW 2009 god. (kilometraža 205.000) koje ulje za motor je najprikladnije, i na koliko najbolje da se mjenja? Rekao bih da godišnje prelazim oko 10.000 do 15.000h.

    Unapred hvala,

    Ivan

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Takođe, živim blizu mora, tako da temperature ne padaju ispod -10 zimi. Koja specifikacija se preporučuje za zimske a koja za ljetnje uslove?

      Unapred hvala,

      Ivan

      Избриши
    2. Poštovani g. Ivane,
      Nema posebne letnje i zimske preporuke, naročito za Vaše uslove.
      Doke je motor nov(iji), default je 5W-30 i ACEA C2 (npr. Total Ineo ECS) 5W-30.
      Zbog pređenih km, godina vozila i klime, iskoristite alternativu preporuku u vidu SAE 5W-40 (ACEA C3 ako imate DPF, ili A3/B4 ako ne). To bi bilo Total INEO MC3 i Quartz 9000, respektivno.
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Hvala na odgovoru.

      Dakle, najoptimalnije bi bilo da tražim Total INEO MC3 5W-40 (ACEA C3)?

      Najviše pitam zbog DPF, koje ulje je najbolje radi preventive, jer je na 195.000km bio blago zapušen, tako da je u ovlašćenom servisu urađeno njegovo čišćenje i do sada radi u redu.

      Избриши
    4. Zbog DPF-a, ACEA C3 svakako, u ovom slučaju Total MC3. Sasvim dovoljno za DPF.
      Pozdrav!

      Избриши
  54. Одговори
    1. Ok, hvala. :) Da li je najoptimalnije mjenjati ulje ljeti, ili zimi? (radi optimalne viskoziteta prilikom istakanja, ili to nema veze?)

      Избриши
  55. Nema mnogo veze. Ukoliko malo vozite zimi, ali ne i isključivo kratke relacije, najbolje pred zimu (plus ako je motor u odličnom stanju).
    Kod starijih motora (vi ste negde između) verovatno je najbolje menjati u proleće (posle zimskih meseci). Ovo naročito ako se zimi vozi samo po gradu (obično bude kondenzata u ulju, mada se i to može rešiti sa par dužih relacija u proleće). Pozz

    ОдговориИзбриши
  56. Poštovani vlasnik sam Pežoa 307,1.4 HDI,2004-o god.sa pređenih 230000 km.Godišnje prelazim oko 12000km.Prethodne 2 zamene na majstorovu preporuku sipano total quartz 7000 10w40.Od zamene do zamene potroši oko 0,5l ulja.S obzirom na sve gore navedeno da li je ok da sledeću zamenu probam sa Wolf,ili Motul uljem u 5w40 gradaciju?
    Unapred hvala i veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  57. Poštovani g. Dražene,
    Možete i ostati na SAe 10W-40, a možete i probati sa SAE 5W-40. Nećete bog zna šta dobiti, ali kvalitet jeste na strani sintetičkog ulja. Potrošnja ulja je normalna. Može Wolf, a može i Motul, no zašto menjati tim koji dobija, ako je već sa Quartz 7000 sve o.k. (toliko da je možda i najbolje nastaviti sa istim) onda bi Quartz 9000 bio (čak) najlogičniji izbor.
    Sintetika se naročito isplati ako prelazite 15-20k km godišnje, jer onda je bolje rešenje od PS ulja.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  58. Postovanje, Peugeot 407 1.6hdi iz 2008godine, trenutno ima 222hiljade na satu, da li da sipam ineo ecs 5w30?
    Lijep pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  59. Da, naravno!
    To je i primarni izbor (ili neko slično).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  60. Nekoliko meseci imam Pezo 207, 1.4, 95ks,VTI motor i da navedem samo veci problem a to je curenje i potrosnja ulja. Nema tragova ispod auta samo je motor u prednjem, desnom delu, oko vakum pumpe, kao navlazen od isparenja. A potrosnja je "super", na 1000km. 0,7lit. Posto toliko ne iscuri, verovatno negde sagoreva. Molim za misljenja i predloge bez onoga"to je los motor". Hvala

    ОдговориИзбриши
  61. Poštovani g. Stepa,
    Peugeot benzinci 1.4 i 1.6 troškare ulje i kad su noviji i u odličnom stanju (kako koji doduše).
    0,7 lit. na 1000 km?
    Proverite zaptivke čak iako se ne vidi "barica" ispod automobila, to možete kod bilo kog mehaničara. Dodatno, dijagnostika motora (ali ne samo kompjuterska) bi mogla da ukaže na neki problem (a da nije opšta istrošenost motora).
    Btw. neko neka ide iza vas dok vozite (iole zagrejan motor) i to pri većim naporima (uzbrdica), pojavljivanje pare iz auspuha ili izostanak nije baš ISO metoda provere stanja motora ali može mnogo toga da kaže.
    Btw. šta god da je 5W-50 ulja bi bila dobra za ovaj motor (5W-40 od starta), bez negativnih posledica (iako će tek umereno smanjiti potrošnju ulja, bilo koji da je razlog).
    Viskoznija ulje NE preporučujem! (makar do detaljnog servisnog pregleda, a kako drugačije).
    Dakle, niti sam mehaničar niti maš. ing. a ni oni ne bi davali dijagnozu "na daljinu" već samo mogućnost da je nešto verovatnije a nešto manje verovatno (mada sa ovoliko podataka svako pametan bi ćutao).
    Više od ovoga ne bih mogao da kažem.
    E da, redovno proveravajte količinu ulja i održavajte potreban nivo.
    I naravno, neki novi motori troše skoro ovoliko ... naravno, nije baš zgodno da na cca. 500 km dolivate ulje, ali to mu je što mu je (smanjiti se samo od sebe neće).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  62. Zahvaljujem na odgovoru. Ulozicu malo vise vremena i nerava da nadjem mehanicara koji hoce da se pozabavi ovim motorom. Mozda servisi koji odrzavaju nemacka ili engleska vozila./BMW, Mini/ za mene jos jedna nepoznanica, da li dekarbonizacija ima veze sa uljem? Svako dobro, pozdav.

    ОдговориИзбриши
  63. Postovani g.Dimitrijevicu, vidim da mi jos niste razjasnili da li postoji neka uzrocno posledicna veza izmedju ulja i procesa dekarbonizacije, ali ima vremena. Nesto drugo sam zapazio u vasim odgovorima, da ista vozila, sa istim problemom, godistem i km. /Pezo 207,VTi/ imaju Vasu razlicitu preoruku
    . Npr. odgovor "unknown" blogeru od 22.1.2019. i odgovor u mom slucaju imaju,bar za mene, drugacije odgovore i predloge.Za oblast tehnologije i primene ulja sam laik i unapred se izvinjavam ako nisam dobro shvatio. Sta mislite o tome?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      1) Moja je greška što nisam rekao ali nisam baš shvatio pitanje. Dekarbonizacija (može značiti mnogo toga, i u okviru moje struke znači nešto sasvim drugo) se povezuje sa procesom skidanja (ugljeničnih) naslaga sa unutrašnjosti motora pomoću vodonika. Sam proces nisam preporučivao (nešto posebno) jer niti je 100% siguran, niti je dobro definisan (koliko tih naslaga ima u motoru), pa je više empirijska metoda (dobro, ima i takvih uspešnih) koju bi možda trebalo raditi smo po strogo utvrđenim kriterijumima a ne zato što je "izvesno da motor posle 100 ili 200k km mora (ne mora) da ih ima".
      Dakle bar nemojte da Vas neko ubedi da Vam je to neophodno (neophodno nije a ako i jeste, možda je bolje rasklopiti motor pa očistiti, što se retko kad isplati (treba ga i sklopiti).
      2) Ako se misli na uticaj ulja u procesu "karbonizacije" (stvaranja naslaga čađi, koksa i slično, makar u obliku filmova) onda ulje ima uticaj, ali više u smislu da li je dovoljno kvalitetno za odgovarajući motor, i da li ispunjava zahteve proizvođača. Uglavnom to nije problem, a može biti ako se koriste Full SAPS ulja gde treba Low ili Mid SAPS (npr. A3/B4 za ACEA C2 ili C3 zahteve).
      Doduše to je više vezano za sisteme obrade izduvnih gasova koji će prvi stradati (ali tek posle više godina) pa kad drugi put menjate katalizator ili DPF tek onda može biti pitanje da li i u motoru ima naslaga.
      Moderna ulja sadrže detergente i disperzante koje takve pojave sprečavaju. NARAVNO, samo ako ulje menjate redovno (po savetu proizvođača vozila, i pravilno izabranim uslovima eksploatecije istog).
      3) Blog pokušava da personalizuje svaki slučaj, i da ne favorizuje samo jedan brend. Ako hoćete isti odgovor na pitanje konsultujte baze podataka (oil finder-i, ima ih svaki renomirani proizvođač), one pružaju prilično pouzdane odgovore u tom smislu (nešto što 100% neće škoditi motoru, i što je preporučeno za NOV motor).
      Btw. nisam mašina pa da ponavljam kao papagaj, da je tako ne bih ni pisao blog.
      AI softveri takođe NE bi davali uvek isti odgovor, što bi čovek?
      Pozdrav!

      Избриши
  64. https://motornaulja.blogspot.com/2019/04/10-godina-bloga.html
    (ne očekujte ni previše (kao u prošlosti) što se tiče opširnosti, kao ni rokova odgovora (5-7 dana je realno, trudim se da bude manje, ali zavisi i od drugih obaveza); naročito detaljne odgovore na pitanja o konceptima (slično Vašem prethodnom).
    Jednostavno ovo je od početka bio moj hobi, podelio sam mnoga znanja besplatno i pomogao mnogima (više hiljada ljudi), od kojih je većina bila zadovoljna i zahvalna. Nekoliko korisnika bloga sam i lično upoznao. Za "one-man show" (na žalost nisam uspeo da privolim neke kolege da učestvuju) i potpunu besplatnost, smatram da je blog ispunio svrhu.
    On je sad u standby režimu. Možda se i aktivira (sumnjam skoro, sve više obaveza sve manje vremena, čak i honorarne poslove moram da biram, jer ne mogu sve da (po)stignem).
    Btw. ako je blog počeo pri prelasku sa Euro 4 na Euro 5 motore te je bilo shvrhe pisati, biće je sve manje sa dolaskom električnih automobila (pa i plugin hibrida), te potpunim prelaskom na ACEA C kategoriju ulja (onda samo izabereš 1, 2, 3, 4 ili 5 kako već piše u knjižici).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  65. Postovanje, zanima me zasto totalov advisor daje ineo first 0w-30 za Peugeot 407 1.6hdi, te da li ga treba koristiti? LP

    ОдговориИзбриши
  66. Poštovani,
    Zato što MOŽE da se koristi. Da li ga treba koristiti? Koliko verujete da je Vaš motor kao nov?
    INEO ECS 5W-30 je svakako prvi izbor, a First je alternativan, pa kako god ko hoće. Vredi probati ali za vozila starija od 10 god. držao bi se ECS-a, pa čak razmotrio i MC3 u 5W30.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши