Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

недеља, 15. децембар 2013.

I naftaši imaju dušu, And Oilmen have the soul


“Maratonca Lazara Rišara (19), koji živi u baraci na groblju u Somboru, direktor "Knez petrola" Srđan Knežević zaposlio kao točioca”

Ovo je za svaku pohvalu. Naročito mi se sviđa način na koji je rešen veliki problem. Ne nekom jednokratnom donacijom (mada je u planu i minimalni uslovi za život u vidu jednosobne kućice, ako sam dobro razumeo) već prilikom da se jedan veoma sposoban mladi čovek sam izdržava. Naravno, jedna plata (pa makar i poslanička) ne bi bila dovoljna za osmočlanu porodicu ali sa zapošljenjem i Lazarove maćehe situacija će biti podnošljiva a toj porodici “raj na zemlji” (imajući u vidu dosadašnju situaciju).
Ovakve stvari uvek upute na pitanja (ona večna): skromnosti, humanosti, socijalne (ne)pravde i sličnih.
Taman se zapitate koliko smo odmakli iz pećina poslednjeg ledenog doba ili uznapredovali od predaka iz Istočne Afrike (ne mnogo ako uopšte, obzirom na mogućnosti sasvim sigurno nazadovali) u humanosti.
Prazne priče o “evolutivnom” ili “prirodnom” poretku stvari su čista demagogija.
Tako da nešto što je “normalno” zaista zaslužuje (širu) pažnju.
Priču već znate ili je možete naći na net-u ili u novinama (što bi prvi sneg zavejao i prošlo bi kao da nikada bilo nije, srećom te nije).
Do informacije sam došao tragajući za načinom da pomognem u ovoj priči (što je sada rešeno, ne kao u bajkama “do kraja života” ali najbolje moguće u stvarnosti “na početku (novog) života”).
Možda sam i zato toliko oduševljen ovom vešću.
Meni je ovo jedna (od retkih) dobrih vesti. Naravno i pomoć deci ali da ne širim temu.
Ako se sećate, na blogu je posle zemljotresa u Kraljevu bio apel za pomoć a i sam sam uplatio izvesnu sumu. To što su neki iz lokalne samouprave deo para proneverili (ne znam dokle je stigao sudski proces) nije razlog da se od sličnih akcija odustane.
Posebno mi je drago što su i drugi iz ove branše bili uključeni u slične akcije. Ne bih posebno isticao nikoga jer ovo nije nikakvo takmičenje.

Ipak da naglasim:
KNEZ PETROL – položen test društvene odgovornosti, na najbolji mogući način!

I na kraju, maratoncu Lazaru, pozdrav uz želju da nastavi sa pobedama.
Slučajno ili ne, čak se i njegovo ime uklapa u simboliku novog života i nade, a svima koji čitate ove redove želim ono u životu najvažnije: puno zdravlja i sreće Vama i vašim porodicama.
(taman i u duhu predstojećeg Svetog Nikole i Božićnih praznika)
Lako zaboravljamo koliko neke obične stvari čine život. Za „pračence lima“ ... vremena ima.


5 коментара:

  1. Divna vest! Neki dan kad je izašao članak o momku iz Sombora,mislim da nije bilo onog ko ga je pročitao ,a da nije bio ganut.Svaka čast gazdi" Knez petrola"! Od sada ću kod njih da sipam gorivo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od sada ću i tamo da sipam gorivo ...
      (naravno sipao sam i ranije, hoću reći podsvesno ću bar jednom mesečno više sipati)
      Naravno nije to poenta ali jeste način nametnuti se (pa neka je i reklama bolje nego dati pare za bilbord ili nekoj TV stanici, što ne znači da ni to ne treba raditi; ali ako pretekne a sada je obično obrnuto, ako pretekne nešto ode i na ovakve akcije).
      I po mojoj devizi ("patriotizam" i "humanizam" dok god nije izrabljivanje po tim osnovama):
      Bar kod mene je ovako: cene su (osim za BMB 98 koji je na Knezu jeftiniji) iste kao kod NIS-a ili dinar niže, a osnovni derivati su baš njihovi (isti), pri čemu je pumpa NIS-a veća i lepša (više fensi), otvorene su u isto vreme (Knez je bio brži za par nedelja) a obe su u gradu i na dobrim lokacijama.
      Dakle ... situacija je zrela za (povremeni) "humanizam".
      Naravno: ovo ne treba da ima toliko komercijalni značaj (ovako direktan) koliko stvara dobru sliku o kompaniji i dugoročno utiče na snagu brenda.
      Dakle, nije nešto što se isplati odmah (naprotiv) i baš zato je od značaja. Kada izgradite brend posle je lako (živite od njega) ali izgradnja brenda je najskuplja stvar na tržištu!!
      Coca Cola vredi oko 100 (sad i više) milijardi $ (sam brend), Castrol je samo brend (bez kompanije, tj. menjao je gazde ali niko nije dirao ime jer je to kupio, fabrike, blendare i rafinerije - ne postoje, tj. postoje samo uz vlasnika, trenutno i verovatno dugoročno - BP).
      Takvi brendovi su naravno vrhunski (stariji od 100 godina) ali sve je počelo daleko skromnije.
      Da bi bili veliki morate prvo biti mali i imati ne samo viziju i misiju (i profit) nego i biti čovek (u bukvalnom značenju pre nego postanete bog (makar i "bog" u poslovnom značenju).

      Mislim da je vlasniku (direktoru) Knez-a satisfakcija već to što je pomogao a ako neko i sipa gorivo, biće to na obostrano (tj. trostrano) zadovoljstvo.

      Na kraju, krajeva ... takvog radnika će (ionako) teško naći, pa je samim tim na dobitku.

      Hvala na komentaru!

      Избриши
  2. Lepo od njih ali kod njih mogu da svratim samo da kupim sok, kafu, sladoled, destilovanu vodu...Gorivo, NE! Veoma lose iskustvo sa plinom od pre 2 god!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno!
      Da bi čovek nešto kupio od nekog, bilo šta, to mora biti kvalitetno (i ne previše skupo).
      Ako ste imali takvo iskustvo to je njihov a ne vaš problem. Zapravo problem svih koji love ekstra profit na lošijem kvalitetu pa makar to bilo ponekad i nekad (davno). Moja zapažanja su na osnovu lokalne situacije gde (skoro svakodnevno) gledam kako ista cistrerna snabdeva i KP i NIS.
      Pozdrav!

      Избриши