Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

уторак, 8. април 2014.

Pet godina bloga, Five years of the blog


Ovo je značajno za bilo koga i bilo šta. Za svaku delatnost je 5 godina onaj inicijalni test vremena koga neko položi a neko ne. Iako su stari Heladi računali periode od po (olimpijskih) 4 godine, još jedan krug na to je samo dodatna težina na već zasnovano.
Blog je prešao srednjoročan period čak i za poslovne ili političke organizacije, što već nije "čudo za tri dana".
Ponavljam (po 101. put a biće toga još) da poseban značaj i dopunu bloga čine komentari (bezmalo 5000 njih, što je bar 2000 pitanja i odgovora uz konstatacije i pozdrave).
Sabravši to sa odgovorima na nekoliko foruma i onim datim putem mejla, stiže se do brojke od minimalno 5000 (verovatno nešto više) odgovorenih pitanja, najčešće (80-90%) "koje ulje u moje vozilo"? Nisu to nesuvisla pitanja jer u bar 3/4 slučajeva ljudi su bar otprilike znali šta treba sipati a bar polovina i tačno šta (makar iz uputstva vozila). Više je to bila težnja za idealnim nego za "dovoljnim" i u tom smislu je blog najviše i pomogao (inače je lako, kupite prvo ulje koje zadovoljava specifikaciju iz uputstva ... ako takvog ima i ako je u njemu to nedvosmisleno napisano).
Ovo ujedno skreće pažnju na tri stvari:
1) Uputstva očigledno nisu dovoljno jasna. Nekada su previše precizna ("samo to i ništa više" ... ma gotov ti je motor ... nije nego) ili u malom broju slučajeva nedovoljno precizna (neki od Mercedesa).
U oba slučaja to zbunjuje ljude. Ne može se očekivati visoko znanje o mazivima i radu motora od prosečnog korisnika automobila. To bi trebali da znaju proizvođači automobila.
2) "Oil Finder"-i (ili "Oil Chooser-i") su se pojavljivali zajedno sa blogom. 2009. ih nije bio veliki broj (tek nekoliko) da bi već 3-4 godine kasnije postali sveopšti standard. Mali broj proizvođača ih nema i to je na njihovu štetu.
Oni su mi, svakako, olakšali i smanjili posao. No nisu baš savršeni (još uvek, ali su blizu).
Postoje problemi koji su (ukratko) zbog sledećeg:
1. Forsiraju se skupa i sintetička ulja (čak i kod starih motora) ... ovo je i najmanji problem.
2. Prilično su opširne preporuke (od mašine, pa zašto ne bi bile od čoveka, tj. moje malenkosti), i često obuhvataju čak i krajnosti kao što su 5W-30 i 10W-60 što zbunjuje većinu korisnika (vlasnika automobila) čak i one koji natprosečno poznaju materiju.
3. Previše su precizne (preporuke), tipično za Ford, ili nisu ni date (pogledajte uputstvo u kome ništa ne piše, nego eventualno u servisnom koje korisnik nema).
3) Nije više tako prosto pratiti standarde i odobrenja kao nekada. API je bio (i ostao) najjasniji standard gde je sledeće slovo u abecedi pored S označavalo viši kvalitet i kompatibilnost na dole (ostalo i sa API SN, osim za "energy conserving" kategorije) i gde je i za stara vozila bilo korisno uzeti makar jednu klasu višu od zahtevanog i gde je od toga bilo koristi (makar do API SL gde se asimptotski napredovalo na dalje).

Bilo kako bilo, blog je tu, pokazao se korisnim pa će se sa njim nastaviti. Malo u manjem obimu (256 teksova i 2000 strana su već za trotomnu enciklopediju, sa slikama, da ih ima (osim par), i više od toga). Naravno postoje sajtovi gde su na primer standardi bolje sistematizovani i preporuke konciznije ali kome treba više, uvek će naći nešto korisno na blogu. Osim toga profesionalci su opterećeni raznim stvarima (npr. lojalnost firmi) pa se neće izjašnjavati o konkretnim uljima. Slično i za akademsku sferu gde ima zaista vrhunskih stručnjaka ali od njih konkretnu preporuku nećete dobiti.

Neću dalje. Statistika će biti data sa par slika što je korisnije i plastičnije nego do sada.
(Slike su iz google analytics-a)


Ovde nema šta ni da se doda ni oduzme, sve je jasno. Brojač je dodat kasnije pa su cifre nešto manje od ovih ovde (Pagaviews, pregledi strane). Slika je za posetioce (bez obzira na to koliko puta se u toku dana pojave na blogu i koliko strana pregledaju). Ustalilo se na prosečnih 200 dnevno (oko 7000 u poslenjih par meseci).


Impozantno. 116 država širom sveta. Ima i Kine (vidi sledeću sliku, ne i prvi put) pa je površina i broj stanovnika oko 90% planete (makar polovina, država, bila sa manje od 100 poseta). Obzirom na jezičku barijeru (svega par tekstova na engleskom) i više nego dobro.

Da ima i Kine (s vremena na vreme) dokaz je i slika za jučerašnju statistiku (sa bloger-a).


Uz sledeću (dnevnu) statistiku:
Stavka                                 Prikaza stranice
Srbija                                   427
Hrvatska                              42
Bosna i Hercegovina          13
Crna Gora                             11
Sjedinjene Američke
Države                                  11
Velika Britanija                   7
Kina                                       3
Nemačka                              3
Ukrajina                               2

Makedonija                         2

Sve u svemu - značajno.

Uglavnom: bloger je napredovao (u toku postojanja bloga) te je sad slike mnogo lakše ubaciti (ili sam samo bio malko lenj). Pa će biti i više grafika i uopšte slika (što će neminovno povećati čitanost, pardon, gledanost). Odavno sam digao ruke, činjenica je da čitati više nije IN te da bez slika osuđuješ sebe na 10 puta manju publiku (o tempora, o mores!) pa se prilagođavam (da ne izumrem kao gorostasni dinosaurus).

O planovima za bližu budućnost (skoro celu ovu godinu u kojoj zaista za više neću imati vremena) imate u prethodnom tekstu ali u istom je i spremnost da prihvatim predloge čitalaca.

25 коментара:

  1. Pa neka je sa srecom i da nam blog pozivi jos puno gofina !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!
      Kao što pesma (makar trećerazredna) kaže:
      "Živeo nam još toliko" ... i ja i blog.

      Избриши
    2. Mislim svako svoje godine (blog svoja a ja svoje).

      Избриши
  2. Cestitam godisnjicu i jubilej. Sve najbolje u zivotu i daljem radu!

    ОдговориИзбриши
  3. Nek je srecno i dugovjecno, i autoru i blogu!

    ОдговориИзбриши
  4. Одговори
    1. Naoružajte se strpljenjem (mada jedan do kraja meseca ide sigurno ali ostaje ne više od 2 u mesecu).
      Hvala i pozdrav!

      Избриши
  5. Друже докторе Стево нека је са срећом годишњица и много година у здрављу и весељу ти нама писао о васколиким беспућима збиље уљних и иних других стандарда и њихове примјене на наше љубимце.
    Још једном хвала што имаш снаге и воље да своје велико знање дијелиш с нама твојим вјерним читаоцима.
    Пуно поздрава и Бања Луке.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Delio bih ja i druga ali to bi čitalo mnogo manje ljudi.
      Hvala puno (i za druže i za doktore a sve u razvoju) i sve ti najbolje želim.

      Избриши
  6. Cestitam, sve najbolje i samo tako nastavite...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!
      Koliko mi vreme dozvoli. Ovo je ipak Sizifov posao bez prebijene pare a od nećeg mora i da se živi.
      Ili lepšte rečeno: od 12h rada dnevno pa puta 6,5 nedeljno, koliko vremena može da mi preostane?
      (dobro, da ne budem kao biznismeni i političari koji rade 7x16 do 18h (malo prekosutra!), ono je maksimum bude i 10x5,5).
      Pozdrav!

      Избриши
  7. Good day! I simply would like to offer you a biig thumbs upp ffor the great
    info youu have goot here on this post. I amm coming back to your site for more
    soon.

    Also visit my website auto repair

    ОдговориИзбриши
  8. Google bloger je prethodni post stavio u "nepoželjne".
    Još jedan dobar posao ... tako bi i ostalo da je u bližem okruženju (jednostavno, princip: "quid pro quo").
    Ovako ... neće mnogo komercijalno uticati u Floridi (ili Džordžiji) i pored par čitaoca nedeljno (naročito iz Floride ... ili su to samo oni sa raznih adresa?).
    Dakle, ako Vam je Florida usput, svratite da promenite ulje u Grainswille-u (lep gradić, bar na wikipediji ... lepa klimatska oblast, Decembar i Januar oko 19°C ostalo preko, retki mrazevi ... blago njima ... 0W i 5W im i ne treba, zar ne? 15W-50 je zamena za Centralno-evropski 10W-40 default).
    O.K. za sada ostaje, a kasnije ... videću.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hoću reći:
      za sada ne smeta, ali je pod "prismotrom".

      Избриши
    2. Zahvaljujem i onima koji su čestitke uputili mejlom.
      Posebna zahvalnost Slobi iz Kedare koji je to uradio telefonom.
      Družimo se i na dalje.

      Избриши
  9. Zahvalnost g. Branku, za 180. (jubilarnu) registraciju na blogu.
    Ovim se blog neće okrenuti za 180° ali neće ni nastaviti pravolinijski. (nadam se da sam pogodio o kome se radi ako ne, u svakom slučaj zahvalnost za no. 180)
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  10. Cestitam Uskrs pravoslavnim i katolickom hriscanima.
    Ove godine nas je ovaj najveci praznik podsetio na to da imamo vise toga zajednicko nego sto mislimo.
    CV®LE

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovanje,

    Prvo čestitke za pet godina korisnih tekstova.
    Potrebna mi je konsultacija u vezi izbora ulja za Peugeot 307 2.0 HDI 79kw sa pređenih 289.000 km (stvarnih, ne vraćenih).
    Do sada je korišćeno Total Quartz 7000 diesel, vreme je za promenu. Falsifikata je sve više, a izbor pada na Modričina ulja: HC Power ili HC City. Motor ne troši ulje (6 dl na 10.000 km), osim što pomalo curi na turbini, sa oko 65-70% gradske vožnje.

    Unapred hvala na odgovoru i još mnogo korinih tekstova.

    ОдговориИзбриши
  12. Poštovani g. Vladimire,
    Hvala za čestitke i dobre želje.
    Za vaš motor su (zapravo) bolja 5W-40 ulja (PSA 2296 i/ili ACEA C3) i to bi bila preporuka da je 189.000km a ne 100 hiljada više (pa do 200 ili 220k km). Sada (i posle godina korišćenja 10W-40) je bolje sa takvim uljima nastaviti pogotovu što je to mogućnost (iako ne najbolja, nego najlošija) i za nove motore.
    Modriča ulja su visokog kvaliteta i svrstavam ih kao ulja iznad proseka industrije. Naročito su 10W-40 ulja interesantna jer su skoro potpuno sintetička (u modernom smislu te reči), što bi se reklo "više nego pola" sintetička što je velika prednost kada su uglavnom PS ulja "manje nego pola" sintetička.
    Ni sa jednim od dva navedena nećete pogrešiti a izbor bih napravio zavisno od pređenih km tokom godine. Ako godišnje prelazite oko 10.000km (do 10) ili na toliko menjate ulje (prelazite 18 do 22 pa dve zamene i tako redom) onda je HC City možda i bolji izbor jer je jeftinije ulje, a razlike u kvalitetu su u nijansama (vrlo slična ulja).
    Ako menjate ulje jednom godišnje i prelazite više od 10 hiljada km (ali ne samo par stotina već par hiljada km), na primer 12 ili 13 hiljada km (ali manje od 15) onda bih savetovao HC Power koje je ipak za nijansu kvalitetnije ulje.
    15.000km je prava mera za više gradske vožnje ali je za tako star motor ipak previše pa ako je slučaj da toliko prelazite, menjajte na manje od godinu dana prema kilometraži (10.000km±10% ili 12.500km±10%).
    Sve najbolje.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  13. Neka je sa srecom petogodisnjica! Jeste sa zakasnjenjem,ali nikada nije kasno..Barem tako kazu..Mnogo kvalitetnih tekstova,mnogo naucio,poslusao savete i nadam se jos velikom broju kvalitetnih tekstova!

    ОдговориИзбриши