Prvo zahvalnost za još 4 prijave (registracije). Jesam, video sam pitanja na "smart" telefonu (što bi rekli "pametan telefon" - glupi gazda ili Intel inside - Idiot Outside! itd. i sl.) ali to je meni mučenje da kuckam na njemu (nemam tako savijene palčeve, nekako mi bolje ide staro dobro "slepo" desetoprsto kucanje).
Dakle, prvo ću odgovoriti na sva postavljena pitanja (naravno) a onda sledeće nedelje jedan tekst ... pa onda tek u septembru. Možda budu i dva (dobar predlog, mada nije nov, u (jednom) komentaru, da kažem (po)nešto i o 2T uljima).
Imadoh (he-he) sreće i lepo vreme na moru, što i drugima želim (koji se otisnu na put). Avgust je zaiste (tek on) težak mesec a leta ćemo na kontinentu imati tek još koji dan (kako kažu na TV-u, mada treba proveriti na net-u) pa možda tek krajem avgusta uz topao septembar i Miholjsko leto (u oktobru).
Kako god, čak su i "nepotopivi" Bor, poplavile kiše (neverovatno!) a imao sam sreću da propustim "jezece" u centru grada (malo i zbog zapuštene atmosferske i uopšte kanalizacije).
Glavni utisak sa letovanja je (pre)skupi Shell na pumpama (HX5, 6,5€/l; HX7 10€/l i Ultra 5W-40 13,5€/l) i slab izbor (sve sam nabrojao, na onim većim bilo je i Ultra-e u 5W-30 varijanti). Ništa 15W-50 (koje sam imao nameru da kupim), ništa HX6 ili HX8 ...
Doduše Shell jeste impresionirao (ne prvi put ali nikad kao sad) svojim "Nitro" benzinom (100+ oktana) ... šta reći, pravo i čisto "raketno gorivo". Košta 1,5€/l ali vredi svaki cent.
Uzgred, TNG (LPG) je u Bugarskoj znatno jeftiniji nego kod nas i kreće se od 0,60 do 0,62€/l, uz akcije (Gazprom) i 0,57€. Osim niže cene, mnogo je i kvalitetniji. Standardni benzini i nafta (dizel) su "tu negde", praktično iste cene. Dakle, može ali za TNG mora neko da izigrava i "SuperHika" (nisu samo aktuelni, započeli su i pre njih) pod izgovorom usaglašavanja sa EU (pa ako je Bugarska od skoro tamo, kako to da imamo Nemačke cene istog, a benzin osetno jeftiniji?).
Kao što kažu popularni slogani ... na primer "I do not need sex, government fucks me every day" (jeste banalno ali je baš tako) ili "Fuck the poor" (isplati se, inače pokret u USA ... ne nisam baš fan ali jeste tako, svi bi da isprave bilanse preko onih koji nemaju ... baš logično?!). Sviđa mi se članak o "F the P" na http://www.huffingtonpost.co.uk/adrian-grist/fuck-the-poor_b_5111245.html (tu sam negde sa stavom, ali ovde je više upotrebljeno figurativno i u drugom kontekstu).
Nije toliko ni strašno to što je kod nas TNG skuplji (pa mora da je skuplji kad inženjeri i doktori nauka NE smeju da ugrade instalaciju jer se plaše eksplozije (da, da i to je moguće, o zemljo među šljivama kojih je (doduše) sve manje) jer kad su drugi (Italijani, Holanđani pa i Bugari) to imali mi nismo, nego što je tamo i boljeg kvaliteta (e to već boli!).
Priča je prosta. Jedno je kad imate (latentni) monopol a drugo kad se probijate na tržište ... valjda je jasno. U svakom slučaju, prijalo mi je da sam video i Nisotec proizvode, konačno da i mi nešto iz sveta fluida za automobile i izvezemo (u EU).
Toliko za sada.
See you soon (vidimo se uskoro)!
P.S.
Jeste (bilo) skupo ali vredi svaku paru - Shell DOT 4 ESL.
Skoro 6€* za pola litara ali ... neka ide život (neki kapric mora biti zadovoljen).
*(zapravo skoro 5,5€ jer je tačno 5,47€; ispravljeno 10.08.2014.)
To je zapravo "DOT 4+" TJ. iso 4925 Class 6 (sa WTB više od +170°C).
Može se menjati na 3 god. (pa i 4) i svakako je pre svega za automobile sa ABS i kontrolom proklizavanja ali baš zato može da traje duže kod "starijih" koji sve to nemaju.
Pisao sam usput o ovome (kako Shell ima najpotpuniju dokumentaciju i meri najviše parametara za Kočione Tečnosti) a da ponovim:
Ko nema šta da skriva i ko (tako) detaljno ispituje svoje proizvode, svakako zaslužuje pažnju.
Ovde moram napomenuti da je Nisotec DOT 4 bio svetao skoro 3 god. (ne punih na toliko ću menjati, a nisam kao ranije na 2 do 2,5 jer nekoliko majstora to nije htelo da radi -?!?) i verovatno bi takav (fluid) i ostao da nije osipavano (staro ... i puno vode) DOT 3 (čak i najpedantniji majstori imaju svoje "bisere" a ovo je jedan od njih). LM je već na 2 godine bilo vidljivo tamo, što bez merenja (količine vode te WBP, "mokre tačke ključanja") ništa ne znači ali jeste da se zabeleži. Isto je bilo i sa originalnim "Zastava" kočionim fluidom (dobro, ono i treba da se menja na 2 do max. 2,5 god.).
Stevo,
ОдговориИзбришиDobro došao ti nama sa odmora. A kada si se već vratio imam i jedno pitanje. Pisao ti već za preporuke za motorna ulja za Opep Vectru C benz na CBC, ali bih sada proširio temu tj postavio pitanjce.
Iako ja moju Vectru (prešla 140000km) i ne vozim, zbog službenog vozila (Vectra pređe oko 1000km godišnje i tako već 4 godine), radim redovno servise. E sada, dobih 5l motornog ulja na poklon (opet), A u pitanju je G Energy F synt 0W40. Da li to ulje da ulijem u motor ili da se angažujem za zamenim za F synt 5W30 jer ima GM odobrenje?
Hvala i pozdrav,
Nikola
Zdravo Nikola,
ОдговориИзбришиHvala na pozdravu!
Sve si rekao sem zaključka (ajd' pa da pomognem).
F synth 5W-30 sa GM(Opel)-LL-A/B-025 je sigurno bolji izbor (i verovatno bilo koje Dexos2, naročito 5W-40 još bolji; jedino što takva G još nema).
Ipak, 0W-40 je dovoljno dobro ulje za tvoj motor. Uzevši malo pređenih km ... ne bih se posebno cimao (za zamenu) ... (zavisi i koliko je to "cimanja"). 5W-30 je malo više aditivirano a 0W-40 ima bolju osnovu pa su "tu negde". Značaj LL-025 je više za preko 15000km (bar 10x više nego što prelaziš) tako da je zaista više za akademsku (nego praktičnu) raspravu. Dakle do 10 hiljada km zamene slobodno koristi 0W-40 a ako više budeš vozio Vectru onda se cimaj za 5W-30.
Veliki pozdrav,
Steva
Letnje pitanje:
ОдговориИзбришиZa skuter Piaggio Free. Nekada davno sipao sam obično mineralno ulje u isti. Prvo se zapušio katalizator, a ubrzo je i motor morao na generalnu. Kažu da ti noviji skuteri traže "sintetičko ulje".
Da li pod tim "sintetičko" prolazi i ono što se prodaje kao "sinetetika", a u stvari je polusintetičko ulje?
Ako može, kakav je nisov polusintetički 2T? Video sam na pumpi. I možete li preporučiti neko ulje za starog dobrog Freeja? Ne bih štedeo na ulju, ali ni kupovao skuplje nego što ima smisla.
Poštovani g. Relja,
ИзбришиStandardi za 2T ulja su veoma neprecizni i (poprilično) zastareli (manje-više). Ne treba se uzdati previše u njih. Ne znam baš razliku između motora Free-a i Hexagon-a (koga NIS spominje i za sint. i PS 2T ulje) ALI po uputstvu Piaggo-a (sa njihovog sajta) preporučuje se API "TC++" i kao primer Selenia HI-Scooter 2 Tech.
To znači (ISKLJUČIVO) sintetičko 2T ulje.
Kako i zašto? Pojma nemam, ali je tako.
Dakle, i pored sličnih specifikacija, ne koristite Nisotec 2T Scooter (inače vrlo dobro ulje u svojoj klasi i praktično standard za skutere) nego Nisotec 2T Sint. Takođe solidno ulje u klasi.
Pominjah u odgovorima (ali nije bio tekt o tome):
Kod 2T ulja, osnova (baza) ima mnogo veći značaj nego kod 4T ulja!
Sintetička 2T ulja su ZAISTA sintetička!
I još jednom: SINTETIČKA!!
(PIB i estri) ... barem kod renomiranih proizvođača. NiS to jeste.
Ipak, ostaje da je možda i skupo (najveće pakovanje je 0,5l). Možda možete naći za istu cenu ili povoljnije "jači brend" u litarskom pakovanju!
Posebno preporučujem: Motul, Repsol i Elf (po redosledu navođenja) ali (naravno) ima tu još dobrih ulja (naročito Silkolene i Bell Ray ako se mogu naći).
Pozdrav!
Kod Motul-a, naročito 710 2T (pre nego sintetičke "scooter" varijante) ... baš ići "iznad (svih) postojećih standarda" sa 800 Factory Line ... je previše!
ИзбришиZa korisnika "kenzo":
ОдговориИзбришиNe mogu da nađem gde je pitanje postavljeno! (problem su svi tekstovi pre septembra 2009. - jednostavno nemam link na pitanje pa ako mi se posreći brzo nađem (obično su pitanja u temama "ulje po proizvođačima prvi deo" (april) i "mešanje motornih ulja" (maj)).
Zato ću odgovoriti ovde!
Poštovani g. "kenzo",
Избриши(pitanje je bilo, parafraziram, mogu li se mešati M1 Rally 5W50 i Castrol 10W40? (Magnatec, verovatno)).
U principu (i praktično) DA.
No to nije (preterano) preporučljivo, pa ako ne morate onda i nemojte. Naročito ne kao "pre-mix" (mešanje pri menjanju ulja), eventualno u smislu dolivanja.
Sve u svemu: ne preporučujem posebno iako može.
Napomena: ako još imate ulje "Rally" koje se ne proizvodi više godina, ne očekujte da bude "kao novo" (kao auto sa placa kad ga predstavlja prodavac ... "ma bolji od novog").
Pozdrav!
Poštovani Stevo, cenim Vašu stručnost pa Vam se ovom prilikom obraćam za savet i izvinjavam se sto nije vezano za temu clanka.. Ovo pitanje sam postavio na clanku ,,Total automobilska motorna ulja, subota, 17 otobar 2009.” Ponovo ponavljam pitanje jer pretpostavljam da ga necete videti na starom clanku. Posedujem Ford Mondeo mk4 2.0 Duratorg-TDCI od 140ks sa DPF filterom proizvedenog 2008-me god.. Automobil je presao 120000km (pravih). Auto sam otkupio od moje firme koja je kupila automobil nov u Srbiji kod uvoznika gde je svo vreme besprekorno odrzavan i u dobrom je stanju. Prvi put sam promenio ulje kod uvoznika u odvlascenom servisu na intervalu od 17000 km od predhodnog menjanja i ulje je pre toga bilo na maksimumu (ne trosi ni kap ulja). Od tada sam presao za 15 meseci 6000km i ulje nisam promenio a vreme je zbog duzeg vremenskog intervala. Pitanje za Vas je koje ulje je idealno za ovaj motor jer u Fordovom korisnickom upustvu pise da se koristi 5-W-30 ulja i to u starijom upustvu M2C913-B, dok u novijem upustvu koga sam nabavio za Mondea za iste motore pise M2C913-C po specifikaciji A5/B5 ,,osim za motor 2.0 Duratorg- TDCI" (u oba upustva taj motor iz PSA grupacije). Znam da treba da nastavim da dobro odrzavam auto sa uljem 5W-30 ali za taj motor sa DPF filterom, (koji ne pravi problem) dilema je Fordovo ulje koje oni koriste i koje nije Total Quartz Ineo Esc 5W-30 koje Pezo-Citroen (PSA) jedino preporucuju za ovaj motor. Zvao sam ovlascenu prodavnicu delova uvoznika gde je kupljen automobil i kazu mi da imaju ulje 5W-30 i da kosta 700 din l i da ga koriste godinama ali na moje pitanje da li je ACEA C2 za motore sa DPF filterom ne znaju da kazu ili nece. Kazu samo da je ACEA A5/B5 sto meni nije bitno ukoliko nije za dizele sa DFP filterom. Uostalom i Total je ACEA A5/B5. Koliko sam shvatio u ovlascenom servisu koriste Fordovo ulje 5W-30 i za benzince i za dizele imali ili nemali DPF fiter. To mi jako cudno jer PSA razdvaja ulja po vrstama motora kao i ostali i time da li imaju ili nemaju Dpf filter. Pored preporucenog Total Quartz Ineo Esc 5W-30, nasao sam da su odgovarajuci i MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30, MOBIL SUPER 3000 FORMULA P 5W-30. Kad bih znao da je Fordovo ulje koje je uvek sipano u automobil i koje prodaju sa specifikacijom ACEA C2 nastavio bih da kupujem ali sam skeptican da li je C2 i presao bih na Total za koje mislim da je ipak najbolje za ovaj motor i sigurno povoljnije od Mobil ulja cime bih zastitio DPF filter i turbinu. Sta da radim? Sta vi mislite s obzirom da se isti motor 2.0 (PSA) ugradjivao i u Mazdu do skoro (Ford bio vlasnik do 33%)) i u Volvoa do skoro(Ford bio vlasnik)? Sta Mazda i Volvo preporucuju za PSA Dizel?
ОдговориИзбришиHvala što ste iskopirali pitanje i ovde. (mogli ste samo i naziv teksta u kome je ali još bolje)
ИзбришиOktobar 2009. nije problematičan pa sam pitanje već našao (tamo). Odgovor Vas čeka (u pravu ste i ne odustajte ... iako su ulja slična ... bolje je imati nadskup nego podskup).
Pozdrav!
Postovani gospodine Stevo,
ОдговориИзбришиHvala na brzom odgovoru i profesionalnosti! Odgovorio sam na drugom clanku.
Srdacan pozdrav,
Bojan
Imenjace ja da sam na tvom mjestu sipao bih Total ulje koje si pomenuo prije svega jer koristis motor iz PSA koncerna sa DPF-om koji zahtijeva C2 specifikaciju. Naravno ja bih probao i sa mojim omiljenim Liqui Moly Special Tec F 5w30 s kojim se druzim vec evo tri godine i prezadovoljan sam. Moram pomenuti da sam se za to ulje odlucio nakon sto sam poceo da pratim naseg doktora Stevu na ovom sjajnom mjestu za ucenje obicnog "puka" o motornim uljima.
ОдговориИзбришиSamo da naglasim, bitna je prva rečenica (dakle C2 i Total Ineo ECS).
ИзбришиŠto se tiče LM-a, odgovarajuće ulje je:
Top Tec 4300 5W-30.
(može biti nejasno, jer je sve prethodno baš bila dilema između Ford WSS-M2C913-(C)D i ACEA C2, tj. PSA B71 2290.
Preporuka je, naravno, ovo drugo.
Pozdrav!
Hvala Bojane imenjace. Odgovorio sam dole. Zar nije lepo voziti automobil sa motorom koji se ugradjuje u toliko razlicitih marki automobila i u gomile modela. :-) Peugeot, Citroen, Ford, Volvo, Mazdu. Isto je i sa Fiatovim dizelima koji se ugradjuju ili su se ugradjivali u Fiat/Alfu, Opel, Saab, Suzuki, Cadilace BLS i Ford KA koji je u stvari novi Fiat 500 sa fiatovim dizelom 1.3. Covek lako nadje resenje, delove, filtere, ulje, savete itd.. Cak i mehanicar Englez na YouTube preporucuje za Forda Mondeo MK4 2.0 TDCI Total ulje. Prekopiraj link u prazan Web pregledac pa pogledaj! (https://www.youtube.com/watch?v=oyBRksAEAh8 ). Postoje i upusta ispod snimka. Hvala jos jednom i pozdrav tebi i gospodinu Stevi dipl. inzenjeru Tehnologije!
ИзбришиNaglasak sam stavio na Special Tec F iz razloga sto ispunjava (ipak) Fordov 913 D standard ali svakako je bolji (i skuplji) TT4300 koji ima C2 i PSA B71 2290 specifikacije. Samo radi napomene, ovdje u Banjaluci TT4300 je 17 KM/lit odnosno 75 KM/5 litara tako da i nije neka velika cijena za tako dobro ulje. Koliko sam upoznat Totalovo QUARTZ INEO ECS 5W30 ulje je preko 20 KM/litri a po mom skromnom misljenju bolji je LM!?
ОдговориИзбришиTeško je reći. Tu su negde. Za cenu nisam siguran (u Srbiji) nisam baš pratio.
ИзбришиInače od proizvođača na ovim prostorima samo FAM (za sada) ima ulje ACEA C2. I po vrlo konkurentnoj ceni. Mislim da i Prista ima.
U svakom slučaju Total je negde oko 10€/l i nameće se kao izbor (čak i bez "strateškog partnerstva" sa Peugeot-om).
Naravno, nije ni jedini ni najbolji izbor (iako je "default"). To je već više stvar ukusa, nego realne razlike (razni, a sve jaki, brendovi).
Tako da ostaje primarni izbor Total a naravno mnoga druga ulja kao alternativni izbor.
Lično mi se sviđaju C2/C3 ulja (baš ih pominjah u poslednjem tekstu na blogu, a imaju ih Mobil, Shell, Fuchs, ...).
Ne želim da reklamiram nikoga, već samo da pomognem.
ОдговориИзбришиU Profacu koji od proletos zastupa i Total ulja kantica od 5l TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 košta 3300 dinara. i nema potrebe razmišljati o poreklu.
Hvala za info.
ИзбришиPoznato je da Profaco godinama zastupa Elf a od skora i Total (ista kompanija) pa je jedan od boljih izvora za originalno ulje (takođe se može kontaktirati Total d.o.o. Srbija).
Cena je zaista povoljna i dovoljno niska da ovo ulje bude prvi izbor.
Nije reklama. Zvanični distributeri su uvek pouzdani dobavljači originalnih ulja (naravno ne jedini, ali od njih treba početi).
Pozdrav!
Hvala Miljane! Pozdrav i sve najbolje kao i gospodinu Stevi dipl. inzenjeru Tehnologije!
ИзбришиHvala najlepse. Kontaktirao sam zastupnika Peugeot vozila Verano motors da vidim da li mozda prodaju na litar da ne bih razmisljao s obzirom da sam vizio ranije Peugeot i da su prodavali ulje. Rekli su mi da je litra TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 800,oo din za 1L. Nazalost vise ne prodaju u kanticama i na litar vec samo vrse servis. Njihovo ulje je iz velikog bureta od 200l, mada nema sumnje da li je original. Citroen Srbija nisam zvao jer koriste iste motore (PSA) mada probacu kod uvoznika za Total. Jos jednom hvala na pomoci, jako ste ljubazni! Drzacu se Total ulja, ipak ga je proizvodjac preporucio! Da TOTAL ne uzimam uzeo bih MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30. U opisu proizvoda MOBIL pise ovo: (Vodeći proizvod u industriji idealan za dizel-vozila. Formulisan da ostvari pojačanu performansu i u benzinskim vozilima. Mobil 1 Emission System Protection ESP 5W-30 u skladu je sa najnovijom specifikacijom automobilske industrije za motorna ulja: ACEA C2/C3. Savršeno odgovara naročito najnovijim modelima vozila sa filterima dizel-čestica. Proizveden da bude kompatibilan s Diesel Particulate Filters(DPF's) i Gasoline Catalytic Convertors (CAT's). Pogodan za ekstremne uslove gde konvencionalna ulja ne mogu delovati. Projektovan je da produži vek i održi efikasnost filtera dizel čestica kao i benzinskih katalitičkih konvertera. Poboljšana ekonomičnost goriva, izuzetna zaštita od habanja.) Mobil je skuplji. Ne kosta ispod 1200-1300 din za 1L. Mada mislim da je najidealniji za nove dizele sa DPF filterima. Mada ko zaradjuje dobro, nije mu na odmet! Pozdrav!
ОдговориИзбришиSve ste rekli.
ИзбришиKo može da priušti Mobil, onda nema razloga da ga ne koristi. Sa druge strane za većinu je Total bolji izbor jer ima veoma povoljnu cenu.
Između ova dva ima niz brendova pa ako neko ima afinitet prema njima nije problem.
Jeftinije od Total-a ... nema takvih baš mnogo ili je razlika minimalna. Tu već ne bi trebalo (samo) zbog cene. Kupovina domaćeg ulja je nekome razlog ili kupovina brenda koji prodaje njegov prijatelj ili rođak.
Razloga mnogo i svi su dobri uz uslov da se kupuje originalno ulje.
Ipak, ističu se Total i Mobil (kako sam naveo na početku i ranije).
Pozdrav!
Da, uz Mobil je i Motul, ukoliko finansije dozvoljavaju.
Избриши(Shell Ultra Extra je takođe tu negde ... sa cenom, mada bi mogao/trebao biti malo jeftiniji ... ali Shell je kod nas, kao i Castrol, tu tek nezvanično i usput, za razliku od Perua, Burkine Faso, Ugande, Senegala ... jednostavno MRAK ... da, na listi zvaničnih su još: Trinidad i Tobago, Honduras, Obala Slonovače, Mali, Namibia, Bocvana ...
Izgleda da se banane i urme više cene od šljive ali nije nam kriv "tamo neki đavo (drugi)" sami smo se isključili iz svetskih tokova a uključenje nam ne ide posebno dobro.
Hvala jos jednom gostpodine Stevo!
ИзбришиPozdrav!
Dobar neki popust!
ОдговориИзбришиAko se dobro sećam litar je bio 700rsd a 4l bi moglo biti oko 2500, pa je to celih 20% ("bez PDV-a").
Tako da je to izuzetno dobra cena!
Bez da pravimo dodatnu reklamu G-ju, moram da napomenam da je ovo ulje bolje od WR i u klasi ulja kao što je Shell Helix Ultra, tako da "bolje i jeftinije" nije uvek nemoguće!
Nemojte ignorisati ovu sjajnu ponudu, može je sledeći put neće biti. Iskreno i po redovnoj ceni je bolji izbor nego WR ali tada već nije i jedini (po sličnoj ili tek malo većoj, može se naći nekoliko ulja te kategorije, MB 229.5/BMW LL-01) pa se već svodi na afinitet prema brendu.
Sve što "može" WR, može i ovo ulje ali i više od toga. Jedino (verovatno) ima niži TBN ali to nema (praktično nikakav) značaj, pogotovu što na tržištu ima samo Euro 5 dizela sa tako malo sumpora da ta "prednost" u praksi ne može doći do izražaja. Sve ostalo je na strani F synth-a.
Doduše razlika u kvalitetu nije enormna, niti kod ovog motora može doći (nešto posebno) do izražaja, tako da WR ostaje dobar izbor u slučaju manjih razlika u ceni.
Jednostavno i kratko: malo više kvaliteta možda neće doći do izražaja ali niža cena će se osetiti odmah.
Pozdrav!
veliki pozdrav za vas imam jedno pitanje u vezi ulja Motul. Vozim golfa 4 1.9 sdi prešao oko 200.000km odlučio sam da sipam ulje Motul 6100 šta mislite o tome?
ОдговориИзбришиDobar izbor.
ИзбришиItekako može. Naročito za te godine i pređene km (ali i bez toga). Eventualno za besprekorno održavan motor (još uvek) neko 5W-40 ulje ... eventualno 505.01 (ali naravno, nije obavezno).
Npr. (u tom, prethodnom, smislu) pre X-Clean (iako ne izgleda logično) ali je to preskupo (priznajem). Naravno i X-cess dolazi u obzir.
I naravno, najviše se verovatno isplati korišćenje 4100/6100 (čak i za motore u izvanrednom stanju, zahtevi nisu posebno veliki, 505.00 što ispunjavaju (skoro) sva 10W-40 ulja.
Pozdrav!
hvala na odgovoru mislim da bilo najbolje leti 6100 a zimi X-Clean . pozdrav
ОдговориИзбришиTo je sigurno najbolje ali ako prelazite mnogo km godišnje, recimo 20-tak hiljada, inače nije mnogo isplativo.
ИзбришиAko (ipak) sve dobro odmerim(o), Vaša ideja o 6100 je sigurno najbolje rešenje (i za celu godinu) ukoliko u toku nje pređete (osetno) manje od 15000km (recimo oko 12 ili 13 hiljada ili manje).
Pozdrav!