In Memoriam
CEO Total grupe, Christophe de Margerie, je 20. oktobra poginuo u avionskoj nesreći na moskovskom aerodromu. Po prvim izveštajima, (njegov) privatni avion je naleteo na vozilo za čišćenje snega (prvog jesenjeg).
Kakve veze ima sa blogom? Par njegovih intervjua sam čitao i nekako sam "gotivio" čoveka.
Osim toga u kriznim vremenima je uspeo da Total ne samo održi nego (čini mi se) i da veći značaj Total grupi nego pre iste. Iako ne direktno (nego samo pod "njegovom vladavinom") uticao je da sektor maziva napreduje, cene budu umerene, zadrži prestiž (vodećeg) brenda (Total) i da iskorači iz klišea da su Total ulja za francuske automobile (PSA) pa tek onda za sve druge.
Total je ozbiljna kompanija da bi je ovo mnogo poremetilo (mada su akcije sledećeg dana osetno pale, mada su se brzo stabilizovale) ali njegovo vodstvo će ipak (verovatno) nedostajati (pre svega zaposlenim u grupi). Samim tim što je u vreme sankcija poslovno boravio u Rusiji pokazuju da je bio čovek koji je imao "širu sliku" i planirao dugoročno.
P.S.
http://www.total.co.uk/shared/ccurl/589/379/271x203_de_margerie,2.jpg
ili
www.total.com pa kliklnite na sliku ("More then a CEO, an industry giant with unique vision")
takođe i memorijalna stranica:
http://christophe-de-margerie.total.com/
*****************
Ovo se nekako poklopilo sa smrću (iznenadnom) mog vršnjaka ... kolege, prijatelja i kuma Dejana Cvejića. Više je za privatni blog ("odgovor na sva večna pitanja") ali je on (razumljivo) mnogo manje čitan, pa sam osetio potrebu da to objavim i ovde. Naravno da mi je kum bliži od CEO-a ali kako često ponavljam (citirajući ili parafrazirajući, kako-kad, Šekspira) nije redosled navođenja uvek po značaju (obično je obrnuto).
*****************
Malo i o drugom (veselijem).
Iako vremena sve manje, u novembru stiže bar jedan "klasičan" tekst ... (verovatno iz dva dela).
Dosta je izgovora i svega ostalog, krajnje je vreme za Lotos ... kako sam već naveo "strah i trepet" svakog proizvođača maziva u Evropi. Ova su ulja pre svega kvalitetna ali isto tako i sa vrhunskim (među najboljim uopšte ... u svetu) odnosom kvalitet/cena.
Uvoznici (potecnijalni) za Srbiju (zaista ne znam šta se tu dešava ali ništa posebno jer da su ozbiljni to bi već preplavilo tržište a ne viđam ova ulja ni u Bgd. a kamoli u mom "selu") su me pre (... ima već skoro dve godine) kontaktirali ... u nezgodno vreme (posebna priča ali da ne davim) ... mada je ipak do njih jer od obećanog (zakazanog) sastanka nije bilo ništa.
Naravno nisam zbog toga odlagao tekst nego drugih obaveza (u to vreme jesam čekao prvo taj sastanak a od istog par meseci ništa). Uslovno rečeno do pre godinu dana sam pomalo i odlagao tekst jer mi se činilo da je neprikladno da forsiram jedan "best buy" brend u vremenu kada je FAM trebao da se izvuče iz krize, NIS tek postavljao pravu strategiju (nova serija Nisotec) i slično.
Međutim, balkanska posla su takva kakva su, i godine prolaze a tapka se u mestu.
Blog je već osetno degradiran zbog ovoga a tržištno je par stotina kupaca (gore-dole) nešto što neće pomoći ni domaćoj industriji niti Lotos-u. Uostalom ko do sada nije shvatio da se može kupovati i domaće nema mu pomoći, kao i gde kupovati "jače" brendove (bar koga kontaktirati).
Lotos sa druge strane može ali i ne mora da ima veliki interes za tržište jedne (ili par njih) zemlje van EU a čini se da nema (inače bi direktno bio ovde). Računica je jednostavna, ako već tu nisu Mobil, Shell i BP (Castrol) ... a tu je veliki Gazprom ... dva i dva su četiri (u većini slučajeva).
Ipak, bilo bi dobro (ako već imamo bar 100 raznih brendova) imati i ovaj, makar kao brend koji "cene gura na dole" što u krizi uvek dobro dođe.
Sviđa mi se i brend i njihov sajt ... ozbiljni ljudi u teškim vremenima. Kompanija je iz Poljske a čak su tek drugi po veličini (tamo), posle Orlen-a. Ipak mislim da su u svetu maziva daleko poznatiji širom Evrope (indirektno se i uverio u to).
"Jeftino a dobro" ... retko kad je (uopšte) moguće ali u slučaju Lotos-a, je sigurno:
"nije skupo a vrlo dobro".
P.S. (dodato 27. oktobra)
Ima i lepih vesti, evo dve:
1) Vozač NIS Petrol by Campos Racing tima, Dušan Borković, osvojio je drugo mesto u WTCC šampionatu na stazi Suzuka (da "onoj") u Japanu. Čestitke!
Ovo je (verovatno) najveći uspeh srpskog automobilskog sporta (do sada).
2) Repsol i SK Lubricants su otvorili pogon u Kartageni (Cartagena), o čemu sam pisao pre nekih godinu dana. Praktično na vreme (manje-više). Kapacitet pogona je 630 hiljada tona baznih ulja II i III grupe godišnje. Da, to su čuvena Yubase ulja, verovatno najbolja na svetu!
Osim Neste-a koji jedini ima (ali više od dva puta manje) značajne kapacitete u Evropi, svi ostali pogoni su mnogo manjeg (red veličine) kapaciteta.
Eto, sad je i Evropa uhvatila korak sa svetom (u ovoj oblasti). Naravno da će Repsol dobar deo koristiti za sebe ali će se veći deo prodavati na slobodnom tržištu (ionako je SK vlasnik 70% a i same tehnologije). Ovo znači da ćemo već od sledeće godine u Evropi imati i kvalitetnija i jeftinija sintetička ulja (SK već prodaje svoja ali se dovoze iz Koreje).
Znam da nije tema za to, ali ne znam da li ces videti na nekoj ranijoj. Kupio sam antifriz, ali u nekim flasama ima crnih fleka. Posle muckanja se uvek vrate na vrh posude i uopste se ne mesaju sa antifrizom. G12 antifriz je u pitanju 40-procentni. Imas li neku ideju sta bi to moglo da bude. Pretpostavljam da nije nista strasno, ali nikad se ne zna.
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиHvala na brižnosti, ali ostaje da je najbolje pitanje postaviti u najnovijoj temi ili makar navesti u kojoj je pitanje postavljeno (ovde bi odgovarala tema o rashladnim tečnostima).
Odgovor:
"Crne fleke" je nešto što NE BI SMELO da se nalazi u antifrizu (bilo kojoj tečnosti za automobile).
Teško je bez slike reći šta bi moglo biti (pa i sa njom bez direktnog uvida).
Može biti svašta, ali ako se ne meša sa RT (AF) to je dobro. Profiltrirajte antifriz i trebalo bi da je u redu. Obratite pažnju, ako je antifriz mutan, onda nije za upotrebu, mora biti bistra (blago opalescentna) tečnost.
Ako je ambalaža providna (PET) trebali ste reklamirati proizvod ako je ambalaža neprovidna (PE, HD PE) onda ćete to teško uraditi.
Ako je domaći proizvođač najbolje je direktno pozvati istog (oznaka šarže i datum proizvodnje bi trebali da budu dovoljni za sve firme koje imaju ISO 9001 da sledljivošću pretpostave šta bi moglo biti i koliko je opasno).
Ukoliko je uvozna roba ... eventualno da pošaljete mejl (sa slikama) ... mada slaba vajda.
U principu je ovo za izbegavanje ali ... nemešljivost je dobra stvar pa bi moglo da se odstrani filtriranjem. U svakom slučaju ne uzdajte se u tu tečnost u narednih 4 ili 5 god. nego je zamenite (mnogo) ranije, recimo na pola od predviđenog. Niste to očekivali prilikom kupovine ali zato i treba kupovati ne gde je najjeftinije (ili najskuplje) nego gde su i uslovi lagerovanja dobri a originalnost proizvoda izvesna.
Pozdrav!
Pozdrav!
ОдговориИзбришиNije reklama ali pogledajte cene:
http://www.optimaulja.com
Jesu li ulja OK?
Cene su više nego dobre (niske).
ИзбришиVeoma preporučujem. O čemu se radi, ne bih znao.
(prilagođavanje uslovima, rasprodaja zaliha (?)).
Obratiti pažnju na datum proizvodnje (možda su malo starija ulja, na slici jesu, ali možda samo nije ažurirano, pa ostala stara ambalaža što znači min. 3 god. starosti).
No, ulje ima rok upotrebe 5 god. (administrativno 3), pa sve ispod toga je o.k. za upotrebu.
Doduše to je on-line teško saznati, ali vredi pokušati da se kontaktiraju.
Pozdrav!
P.S.
neka bude i reklama, sve u korist čitaoca (makar je verovatno jednokratna i kratkotrajna akcija).
Zahvalnost za 204. prijavu!
ОдговориИзбришиNajnoviji član (registrovanih korisnika) je g. Vlado Miličević.
Pozdrav!