Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

петак, 31. јул 2009.

Odgovor (drugi deo)


I'm back! (Vratio sam se ... sa odmora).
U manje napetoj atmosferi lako je biti pamet-an(niji). Pročitah odgovor od pre 2 sedmice i naravno ni sam nisam bio zadovoljan. Naveo sam jako kvalitentna ulja za standard WSS-M2C 913A/B, tj. za Ford Focus 1,8 turbo endura DI i dao preporuku no nisam odgovorio na konkretno pitanje.
Situacija je malko komplikovanija da bi se detaljno prikazala u glavnom tekstu.
Poštovanog čitaoca ću naravno ispoštovati no mora znati da tako konkretno i zahtevno pitanje oduzima izuzetno mnogo vremena. Nije samo to što sam kopao po Ford-ovim specifikacijama gde sam tražio vertikalnu kompatibilnost novijih i starijih Ford standarda koja je samo delimična i plus zavisi i od vozila, i kao posebno morao sam ponešto da pročitam o samom vozilu (motoru).
I da se više ne žalim samo još tri napomene:
1) Verovatno da i drugi proizvođači imaju ulje koje je blisko onom koje ću navesti kao najbolje ali zaista nemam toliko vremena da prekopavam ono što piše "sitnim slovima" u specifikacijama. Naime mnoga A1/B1 ulja su i A5/B5 i ona su idelni kandidati za bolja ulja od onih koja sam naveo.
2) Na internetu i to kod ozbiljnih dilera Mobila može se naći da gore pomenuti standard ispunjava i Mobil 1 ESP Formula 5W-30 koje je zaista izuzetno ulje. Ipak strogo gledavši to nije (baš) tačno. Manje je bitno to što u zvaničnim Mobil specifikacijama to nije potvrđeno već i HTHS od 3,58 je (malo) veće od specifikacije. Iako je to više za akademsku raspravu i plus za iole veću pređenu kilometražu (više od npr. 50k km) nema značaj, "propis je propis". Na stranu i to što bih ja lično (ovo vam nisam rekao, I did not tell you this) da imam pomenuti Ford sipao pomenuto ulje ("... da se ja pitam ja bih ovde proterao (autobus) ...") ne mogu da dam preporuku za tako nešto drugome. I što je najvažnije i pored svega opet bi ovo izuzetno ulje bilo tek br. 2 tako da to nije odgovor na pitanje.
3) Preporuka ili izbor najboljeg ulja mnogo, mnogo zavisi od stanja motora. Nije isto da li je nov ili je prešao 200 ili 300k km. Tako da odgovor nije jednoznačan. Uzimam u obzir motor u dobrom stanju u vrhu (peak) svog radnog veka što može biti (zavisno od održavanja i vrste vožnje ali i drugih faktora) između 50 i 150 hiljada pređenih km. Kako je ("najbolje ulje" koje ću pomenuti) za nijansu ređe ulje za standard kod motora sa više pređenih km je već druga (duža i teža) priča koje je ulje najbolje i da li takvo strogo ispunjava pomenuti Ford-ov standard; onako napamet padaju mi na um (kad sam već kod Mobil-a) Mobil 1 0W-40 ili Mobil 1 high mileage 10W-30 ili čak 10W-40 ili nešto kao M1 ESP 5W-40 itd. Kombinacije za druge proizvođače su nebrojene te shvatićete da je to tek poseban problem (izabrati od više proizvođača najbolje).

Najbolje (jedno od najboljih) ulja za Ford-ov standard WSS-M2C 913A/B i za pominjani Focus je:
The best (one of the best) engine oil for Ford WSS-M2C 913A/B standard and for (above mentioned) Focus is:

Mobil 1 Fuel Economy 0W-30

Nemojte se plašiti što nije 5W-30 viskoziteta jer u potpunosti ispunjava isti uz još bolje zimske performanse.
Na 40º C ima viskoznost 54 a na 100ºC 10,2 što je za nijansu ispod "zlatne sredine standarda" ali je prilagođeno smanjenju potrošnje goriva (do 1% u odnosu na ulja pomenuta u prvom odgovoru) i malko većoj snazi (npr. 0,5%).
Sulfatnog pepela 1,3% što ga ne svrstava čak ni u "mid Saps" ulja no u pomenutom slučaju nije od značaja. Sadržaj fosfora na maksimumu za SL standard no ionako se radi o dizelašu pa je samo plus. Flash point izuzetnih 228ºC što je za 0W-30 viskoznost vanserijski. Gustina (standardno sintetičkih) 0,85 a tačka stinjavanja oko -45ºC uz pupabilnost blizu -40ºC.
Indeks viskoznosti: 178.
Dve izuzetne osobine:
1) HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC, ASTM D 4683 - 3,0. Za gore pomenuti standard i motor upravo idealna vrednost.
2) Total Base Number (TBN) = 11,4 što je sve ređa (i sve manje potrebna) vrednost kod modernih ulja ali dobra rezerva za bilo koju dizel mašinu i dizel gorivo pa makar i po Euro IV standardu. Ovo omogućava zadržavanje TBN-a u optimalnoj vrednosti u celom intervalu zamene. Koristite standardni interval zamene čak i ukoliko povremeno vozite u režimu oštrih (težih) uslova. Ukoliko ste stalno u istom režimu smanjite interval zamene ali nema potrebe da bude manje od 3/4 standardnog!

Нема коментара:

Постави коментар