Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

уторак, 7. јул 2009.

Par reči o ACEA C standardima (Few words about ACEA C standards)

Nema adekvatnih testova za habanje? A šta je ACEA „ 2. Engine Tests, 2.8 Wear, Viscosity Stability, Oil Consuption“? Ima i habanja bregaste i habanja cilindara.
Ima, ima ali ako pažljivo čitate videćete da su granice iste za sve A i B kategorije te da ispunjenje istih znači da ulje nije katastrofa po tom pitanju i samim tim je „prava poslastica“ da se iole bolje ulje prikaže u još boljem svetlu jer na primer na testu habanja po ACEA standardu ima xx% bolji rezultat (tj. manje habanje).
Tu je i test motora pod 2.3 za ACEA C standarde sa sličnim komentarom.
I tako dalje. Priču možemo i razvući ali to je za poseban tekst o standardima pa poseban tekst o ACEA standardima te teško da bi se toga uhvatio pre kraja godine, no videćemo.

Sada samo reč-dve.
Kod Motul-a sam vešto izbegao temu ACEA C standarda ali kod Fuchs-a nema šanse.
Zato kratko objašnjenje zašto uz A i B postoji i C koji važi i za benzince i za dizele i kvalitet nije vezan većim brojem, strogo gledavši to nije slučaj ni kod A i B ali kod C baš nema veze.

ACEA C standardi

Radi se o standardima i za benzince i za dizele koji imaju opremu za naknadno tretiranje izduvnih gasova. Naravno važi za Euro IV motore (pa i V). Kod dizelaša se u post tretman opremu podrazumeva DPF (Diesel Particulate Filter) a kod benzinaca TWC (Three Way Catalyst). U oba slučaja ova ulja ovim uređajima produžavaju životni vek.Sva su „low SAPS“ ulja i ulja za štednju goriva. Uzgred osim C4 ostala imaju zahteve za relativno niskim HTHS*, uz napomenu da je C3 (uz C4) namenjen automobilima visokih performansi. Za sva ulja koja ispunjavaju C standarde važi napomena da se obrati pažnja kod starijih automobila (motora) jer možda nisu pogodna za njih. Uz to treba dodati da ako ijedna ova ulja nisu pogodna za mešanje sa drugim uljima već samo međusobno i to opet uz oprez, C1 i C2 mogu međusobno ali oba nisu za mešanje sa C4 tipom ulja.

* Baš relativnim jer C1 i C2 podrazumevaju niske klase viskoznosti npr. 0W-20(30) ili max. 5W-30 a uz te viskoznosti ide i manja vrednost HTHS viskoznosti. C3 su često 0W-40 ili čak 5W-40 viskoznosti.

P.S.
Mid-SAPS ulja (osim ostalog) moraju imati sulfatnog pepela ispod 0,8% dok Low-SAPS ispod 0,5%. ACEA C1 zahteva isključivo uslov za Low-SAPS i manje od 0,5% pepela dok C2 i C3 "tolerišu" i Mid-SAPS specifikaciju, ali nikako više od toga.

1 коментар: