Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

среда, 15. јул 2009.

Odgovor

Poštovani,
Moram da zamolim sve cenjene čitaoce da pitanja postavljaju preko mejla na (naravno) motornaulja@gmail.com da ne bi opterećivali glavni tok tekstova. Takođe bih molio za strpljenje jer sam prebukiran i u cajknotu do kraja godišnjih odmora (do kraja avgusta). Osim toga do kraja jula sam ja na odmoru tako da neće biti novih objava do tad. Čak i spremne tekstove koje sam planirao kao "Best Buy Engine Oils" neću objaviti da u brzini ne napravim neku grešku (tekst jeste otkucan ali ne pregledan).
Odgovor na pitanje: koje ulje za Ford-ovu specifikaciju WSS-M2C 913A/B, tj. za Ford Focus 1,8 turbo endura DI.
Kako danas putujem (uz izvinjenje) ne bih mogao da se udubim i odlučim koje je ulje najbolje ali daću listu pogodnih i preporučljivih.
Pomenuta specifikacija je specifična tako da "najbolja" ulja u klasičnom smislu za nju zapravo nisu pogodna. Radi se o zahtevu za HTHS koji mora biti između 2,9 i 3,5. Principijalno veći HTHS unutar klase viskoznosti indirektno znači bolje ulje ali ovde to nije slučaj.
Molim vas da vodite računa o ovome i na kantici ulja (bez obzira na moje preporuke) obavezno pogledate da li je pominjani Ford standard ispunjen.
Mnoga kvalitetna ulja nisu za Ford Focus i obratno ulja koja jesu za njega često za mnoga druga vozila nisu pogodna ili preporučljiva.
Nisam detaljnije ulazio u ovu problematiku a kako i nemam vremena ni sam nisam zadovoljan odgovorom pogotovu što nije potpun i ne pokriva mnoge proizvođače koje još nisam obradio (Total, Havoline itd.) a koja baš mogu biti među najboljima. Ipak sam prekopao literaturu i daću kvalitetan odgovor.
Ulja koja bih preporučio su:
MOBIL SUPER 3000 FORMULA FE 5W-30
Addinol Super power MV 0537 FD
Liqui Moly Leichtlauf Special 5 W-30
Castrol Magnatec (Professional) A1 5W-30
Fuchs TITAN Supersyn SL F 5W-30
Shell Helix F SAE 5W-30
Valvoline DuraBlend FE SAE 5W-30

Sva su sintetička osim Castrol-a i Valvolina. Doduše postoji i sintetička verzija pomenutog Castrola ali se kod nas ne može naći (koliko znam).

Naveo bih još 2 koja verovatno nije moguće naći kod nas:
Fuchs TITAN XTR 5W/30
Motul FORD SPECIFIC 913B 5W-30

Ovo poslednje kao ilustracija koliko je zahtev specifičan.

Nisam naveo Q8 ulje za ovaj standard jer ne verujem da se može naći.
Na prvi pogled mi ono izgleda najbolje. Razlog više da ga ne navedem jer sam baš rešio da se u par minuta ne izjašnjavam bez da dublje razmislim.

Koje bih preporučio, pa po redosledu navođenja otprilike.
Liqui Moly i Addinol su nekako najviše po mom ukusu, možda čak u ovom slučaju nijansa prednosti za Addinol.
Ipak objektivno mislim da biste sa Mobil-om najbolje prošli pogotovu finansijski. Za druga ne znam cenu ali za Mobil sintetičko ulje 5W-30 VP cena od 838 (maj ove godine) deluje zaista povoljno (cca. 1000 do 1200din. po lit. u malo prodaji).

Iako sam izbegao direktan odgovor na pitanje nadam se da sam Vam bio od koristi.

Puno pozdrava, novi tekstovi (par njih skoro spremnih) slede krajem jula nakon letnje pauze. Doduše tada po ubrzanom tempu te se nadam da ću nadoknaditi pauzu.

4 коментара:

  1. Анониман3. март 2010. 23:43

    Motul Specific m2c 913b kupujem vec tri godine u Mass-u, tako da ga ima kod nas, a i cena je niza za skoro 3 eura nego u Nemackoj maloprodaji.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala za komentar!
    Evo preporuke za sve kojima treba ulje po Ford-ovim specifikacijama. Raduje me da je i cena povoljna. Mass company već godinama zastupa Motul koji je zaista jedan od najboljih brendova planete.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман4. јун 2011. 10:46

    Ljudi, ja u svoj Citroen C4, 1.6HDi sipam Delphi ulje 5W40 i prezadovoljan sam. To ulje uvozi samo EuroAuto i jedan prijatelj mi je preporucio koji vozi Stila na Taxiju. I on kaze da mu auto ne trosi ovo ulje i da ga menja na 12.000km. Ja sam ga promenio na 10.000. pozdrav

    ОдговориИзбриши
  4. Poštovani anonimni,
    Zašto ne biste bili zadovoljni?
    Niste napisali (doduše) o kom se tačno ulju radi jer sa Delphi Prestige trebate da budete zadovoljni dok sa Diesel verzijom možete biti i prezadovoljni.
    Delphi Prestige Plus 5W-40 je "klasično" normal SAPS sintetsko ulje koje ispunjava API SL/CF; ACEA A3-98/B3-98/B4-98; VW 502.00/505.00; MB 229.3; BMW Long Life; PORSCHE GL. Ovo je praktično standard klase i isto ima npr. Mobil Super 3000 i mnoga druga 5W-40 ulja.
    Pogodno je i za benzince i za dizelaše.
    Delphi Prestige Plus Diesel 5W-40 je već ACEA C3 ulje uz VW 505.01 (PD motore).
    Ovo je za dizel motore još bolje ulje a pogodno je i za benzince ali malo starije jer nema SM nego "samo" SL. Nije baš dobar izbor za TNG ali zato za HDi motore može biti jedan od boljih izbora.
    Već je pisano o tome da PSA grupa od početka (novi motori) gura koncept 5W40 za razliku od Forda koji za iste motore kaže 5W30.
    Prvih 50 pa i 100 hiljada km je možda i bolje koristiti 5W30 ali odatle pa nadalje je 5W40 sigurno bolje.
    Delphi je veliki konglomerat i multinacionalni distributer auto delova. Međutim ima i svoj petrohemijski (energetski) sekotor te veći deo ulja proizvodi sam (slično Mogul-u). Ipak, zavisno od geografskog područja nije nemoguće da deo proizvodnje rade drugi za ovaj brend.
    Kod motornih ulja je prevoz značajna stavka te je nekih 1000km maksimum isplatljivosti osim za izuzetno skupa ulja.
    Iako mi se ovakvi "svaštari" i koncept "robne marke" ne sviđaju ne mogu a da ne priznam da je cena Delphi ulja (ili AC Delco, na primer) jako povoljna unutar svoje klase a kvalitet bar na proseku (među velikim kompanijama).
    Za vaš motor je preporuka da se menja na 20k km ili u teškim uslovima 15k km što za uslove Srbije znači 15k km i 10k km. Ukoliko ne vozite više od 60% u gradu možete slobodno da malo i produžite interval zamene (ali da je unutar jedne godine) pa i do svih 15000km.
    S druge srane bi vaš prijatelj taksista mogao da razmisli i o skraćenju na 10k km osim ako je ACEA C3 verzija jer je onda već našao idealnih 12500km (ili 12000km).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши