Taman završih tabele, "kad ono međutim ..."
Nekako mi se nameću bar 2 teme (koje doduše nisam završio) paralelno sa tabelama od kojih bar jedna mora da upotpuni tabele.
1) Fuchs, ovoj firmi dugujem izvinjenje. Na centralnom sajtu je bilo svega i svačega samo ne specifikacija. Slično kao kod Addinol-a. Tamo sam se snašao sa grčkom filijalom a kod Fuchs-a sa domaćom (Fuchs maziva d.o.o.). Lepo ljudi stavili na sajt motorna_ulja.pdf ali nema ko da vidi. Bilo je prosto, a ironija je da sam par puta pregledavao domaći sajt Fuchs-a no očigledno nisam bio koncentrisan.
Dakle, možda prvo Fuchs pa zatim tabele u koje bi ušla i ulja ove firme.
2) Motociklisti. Možda bi bar kraći članak trebao da napišem o uljima za motore (motocikle).
Suštinski nema razlike između ulja za automobile i motocikle ako se radi o četvorotaktnim motorima. Obično su viskoznosti kod motocikala malo veće te preovladavaju 20W-50 i 10W-40 uz 10W-50(60). To je uslovljeno većim brojem obrtaja kod motocikala i samom konstrukcijom motora (a uzajamno je i povezano). Obično ispunjavaju SG ili SH specifikacije obzirom da su motori benzinski. Činjenica da neki motocikli imaju "mokro kvačilo" ("wet clutch") uslovljava to da oni ne mogu koristiti aditive za smanjenje trenja pa čak ni pojedina Low-friction, Leichtlauf (nisko frikciona) ulja. Motul, Liqui Moly, Mobil su opet omiljena trojka no i Castrol ima šta tu da kaže te uskoro malo više o ovoj temi.
петак, 3. јул 2009.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар