Kompanija postoji od 1931. Kako sami kažu najveća su „nezavisna“ komapanija u proizvodnji ulja i maziva („lubricants“). Kao nezavisni moraju skrenuti pažnju i nama ostalim nezavisnim.
Ne bih dužio o istoriji firme ni mnogo razglabao već spominjanu činjenicu da je često fabričko punjenje nemačke automobilske industrije, pogotovu Audi-ja i VW-a uopšte.Na to sam i mislio kada sam Castrol upredio sa Dajmlerom, a Fuchs sa VW-om.
Prvo unutar VW-a su i Audi i Porche te tako i Fuchs osim gornje srednje klase popunjava i vrhunsku. Osim toga VW je pojam kompanije koja postavlja standarde. Najbolji primer je tzv. „Golf klasa“, za koju malo ko zna da li je „srednja“, „gornja srednja“, C, B ili kako li se već zove, postala je klasa za sebe i po sebi.
Još samo par naznaka pa počinjem konkretno po pojedinim uljima.
Fuchs je firma čiji proizvodi podrazumevano („po default-u“) mogu da nose etiketu „preporučljiva kupovina“ (recommended buy“) jer imaju umerenu cenu uz vrlo dobar do odličan kvalitet. Ovo liči kao da sam slab na ovu marku no videćete da činjenice govore u prilog ovoj tvrdnji. Poneko uskoči i u „best buy“ bar onaj procenat koji ne dobije preporuku.
Mali problem u sagledavanju je veliki diverzitet u tipovima, grupama i serijama ulja. Jednostavno uz Liqui Moly i jedva da se još neke kompanije mogu setiti imaju najviše vrsta relativno različitih ulja.
Jedan od specijaliteta firme su relativno stare API klase ulja u trenutnoj produkciji. Dok se desetinama puta manje firme utrkuju za što višim API standardima i često i na svoju štetu po svaku cenu teže da ispune npr. API SL za ulje kome to objektivno i ne treba (ulja za LPG pogon ili za starija vozila i sl.), Fuchs jednostavno drži API SJ kao podrazumevani i ispunjen u više od 50% proizvoda. Ne stide se čak ni SH a SL i SM su zastupljeni ali u manjem procentu nego što je uobičajeno u današnje vreme. Ovo je nešto što podržavam iako time sami sebi i svom marketingu daju težak zadatak da se izbore sa preporukama za novija vozila na benzinski pogon kod pojedinih ulja koja nisu isključivo za dizel motore.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Neobavezan deo, većina može elegantno da ga preskoči
Činjenica da ovako ozbiljna i velika kompanija NE vrši sertifikaciju svojih ulja po najnovijim standardima API je za čistunce čista diverzija i drskost; mada daleko od ASMOIL-a (koji osim jedne serije kod svih ostatalih nema API „zvezdice“, tj. ne radi ih po API standardima).
Zaista izgleda da je od jedne međunarodne kompanije prisutne na svim kontinentima čak i u blažem obliku ovakav stav jednostavno previše.
Pisac ovih redova ne doživljava to tako. Ima par razumnih objašnjenja za to.
Prvo, kao u slučaju Norveške koja ne želi u EU da ne bi snizila standarde tako isto i Fuchs; doduše ovo je najmanje zasnovano i relevantno ali je najzanimljivije i ima malo i toga. Fuchs ovo nikada neće priznati dok se ASMOIL time upravo razmeće mada nije baš za razmetanje. Iako sertifikacija košta po svakom ulju i od dobre namere postala je dobar biznis i otimanje para (u krajnjem slučaju vaših kao kupaca) mislim da je ASMOIL pomalo preterao i to priznao „API“ serijom.
Drugo i sigurno značajnije je da mnoga (većina) Fuchs-ovih ulja je zapravo dizel orijentisano i prvo ima C API oznaku (za dizele) i to vrlo visokih vrednosti. Ulja za dizel motore osim najnovijih koji osim filtera čestica imaju i katalizator zapravo nemaju problem sa katalizatorima i ograničenjima u koncentraciji fosfora i cinka (u krajnjoj liniji ZDDP-a) te i CH-4 može da ima preko 0,1% oba elementa što kod benzinaca ne može da dobije više od SJ kategorije.Treće i najvažnije Fuchs zapravo u produkciji ima priličan broj ulja API SL pa i SM kategorija. Osim toga često ispunjava najnovije (i često rigoroznije) ACEA standarde te često i nema razloga za visokim API-jima.
Da ne budem nejasan, radi se o uljima koja su i za dizel i za benzince a za benzince imaju „samo“ API SJ. Takvih ulja Fuchs ima dosta ali nikako nisu veći deo produkcije. Naravno može se lakonski zaključiti da ako vam je katalizator „ciknuo“ ionako nema veze osim gde (baš u Nemačkoj) se to rigoroznije kontroliše. Čak i bez toga, eksperti (ali zaista pravi) bi vam rekli: 120 u odnosu na 100 tj. 150 u odnosu na 120 hiljada km (20-25%) duži vek katalizatora nije od suštinske važnosti pogotovu što u praksi razlika može biti i manja (SL naspram SJ ulja); supereksperti bi otišli i korak dalje pa bi vam predočili da povećan sadržaj cinka i fosfora (naročito drugog) u ulju i kraći vek katalizatora i nije potpuno naučno zasnovano i da je više u sferi akademske rasprave, jedva malo (na granici statističke relevantnosti) u praksi zasnovana tvrdnja. Još bi dodali i da će SJ ulje koje se manje troši dovesti do dužeg veka katalizatora od SL ili SM koje motor troši više.
No kako su novi standardi i preporuke proizvođača gotova stvar tu više nema pomoći.Zvaničan stav da su SJ ulja zapravo pre svega dizel ulja slaba je vajda jer će se time izgubiti priličan broj kupaca automobila na benzin od 2001 pa nadalje koji traže SL.
Ipak meni se ovakav stav Fuchs-a sviđa te i pored dizel orijentacije uopšte dobijaju moje simpatije. O ratu oko standarda više kod ASMOIL-a jer su oni ipak poslednji mohikanci u ratu sa „totalitarnim“ i neumoljivim standardima koji često nemaju veze sa stvarnošću.Ipak džabe im je da (ponekad i zasnovano) tvrde da su ostali „paceri“ i da je sramota šta rade kad su standardi megatrend koji je nezaustavljiv.
Fuchs je verovatno većini koji ne prate motorna ulja poznat po čuvenoj reklami (sloganu) „mamino je najbolje ...“ koja je verovatno jedina koja je u zemlji Srbiji bila zabranjena i povučena. Aluzija na fabrička punjenja je zaista na prvi pogled bila gruba no reklama je bila veoma inteligentna i ciljala je na licemerje farmaceutskih kuća (definitivno i odavno veća i pokvarenija „mafija“ nego što je naftna industrija ikada bila). Naravno nijedna reklama proizvođača zamene za majčino mleko, kojih je bilo i po porodilištima, nije povučena i zabranjena. Sve to pokazuje poznatu činjenicu da je administracija (bar njen veći deo) svuda a naročito na Balkanu: prvo izuzetno tupava (IQ šefova odseka max. 90, izgleda da je to i uslov za takav položaj), korumpirana i ispolitizirana. Lično mi se reklama svidela i mislim da je nije bilo razloga za povlačenje. Stotinu puta više je trebalo zabraniti reklame proizvođača adaptiranih mleka.U krajnjem slučaju samo su učinili uslugu Fuchs-u jer je reklama koja je povučena imala više odjeka nego dok je bila aktuelna.
Naravno kao nemačka firma jako je vezana za nemačku automobilsku industriju, njene standarde i vozila. Time se kompanija i hvali, te iako je to pretežna ciljna grupa ni vlasnici francuskih, italijanskih ili japanskih automobila ne bi trebalo da zbog toga ignorišu Fuchs (eto i saveta Fuchs-u, to napominjanje nemačke auto industrije je pomalo preterano i gotovo odvraća druge od kupovine), time zapravo štete pre svega sebi jer kao što sam već pomenuo ova kompanija ima izuzetan odnos kvalitet/cena za sve svoje proizvode.
Nije mi baš jako zasnovan razlog za simpatiju zbog ignorisanja API SL i novijih ali priča podseća na standard ISO 9001. Dobro, de nije API isto što i ISO jer je naravno tehnički zasnovan, no svaki standard je samo standard i iako pruža neku garanciju u vidu kvaliteta sve je to postalo „otimačina para“ jer se sertifikacija masno naplaćuje i to za svako ulje pojedinačno. Uzgred, sačuvaj me bože proizvoda gde se naglašava ISO 9001, sva je prilika da umesto kvaliteta koji očekujete dobijete baš lošiji. Taj je standard vezan više za menadžment i upravljanje kompanijom pa ko se time bavi više nego samim proizvodom sva je prilika da gubi na kvalitetu. Slično tako dobro API SJ ulje je sigurno bolje od lošeg SL iako ovo drugo ispunjava novije i na papiru strožije zahteve.
Uzgred, pominjanjana brošura iz prošlog post-a ne pokriva ni polovinu ulja, no za tehničke specifikacije sam se snašao i kod nekih prekomorskih filijala te će deo o uljima ipak sadržati solidnu tehničku osnovu. Osim toga radi se o relativno starim podacima no još uvek, na sreću, aktuelnim.
Kraj neobaveznog dela
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ovo je već obavezan deo: Fuchs je jedini veliki proizvođač (osim Liqui Moly-ja koji je inventor istog) koji ima motorna ulja sa MoS2 u sebi.
BRAVO!!
To je naravno dobro za samu firmu i njene korisnike.
I dok Castrol i Motul imaju molibden disulfid kao aditiv samo u uljima za menjače time ipak priznaju da je on dovoljno potvrđen u praksi da se može koristiti i u motornim uljima. Zašto to i ne rade? Zvaničan stav je da za tim nema potrebe. Naime isti se svrstava u EP (Extreme Presure) aditive ali nije samo to. U svakom slučaju navodi ove dve renomirane kuće da MoS2 smanjuje trenje i hemijsku inertnost ulja za menjače zapravo važe i za motorna ulja i Fuchs to hrabro i dokazuje. Hrabro, zbog činjenice da se drugi veliki nisu usudili iako znaju da je to O.K. ali da ga nisu sami izmislili ili šta god im je već razlog ali to je već njihov problem, što se Fuchs-a tiče: alal vera majstori!
Više u delu o aditivima.
Ovim Fuchs nedvosmisleno dobija moje simpatije.
Pošto ova kompanija ima veliki broj različitih ulja izvdojiću manji broj koji će je reprezentovati slično (malo i više) kao i kod drugih proizvođača sa širokim proizvodnim programom.
I na kraju uvoda, MC u nazivima Fuchs ulja znači Molecular Conversion (Moleculary Converted) što je samo drugi naziv za hidroizomerizaciju te su ovo praktično SHC ulja III bazne grupe. Fuchs prosto obožava ovu grupu no teško bi me ubedili da se iza naziva ne krije i HC tj. II bazna grupa jer i hidrokrekovanje nije daleko od „MC“-a.
FUCHS-OVA MOTORNA ULJA (Fuchs engine oils)
TITAN GT1 SAE 0W–20
Izuzetno ulje. Supermoderno, izuzetno kvalitetno i nadasve – ekološko.
Jedno od prvih biorazgradljivih (više od 80% u 3 nedelje po ... nije ni bitno kom standardu), Fuchs kaže revolucionarno i teško im je to osporiti. Naravno nisu baš prvi i jedini ali skoro da su oba. Ima uzuzetno male gubitke isparavanjem (pogotovu ako se uzme u obzir mala viskoznost), smanjuje potrošnju ulja i goriva i to čak i do 6% u odnosu na referencu što je sam vrh svetske produkcije. Mobil i Eneos u istom rangu viskoznosti su opasni konkurenti ali Fuch nema razloga da se povlači već može slobodno da im izađe na crtu. Veća pohvala od toga potpuno je nepotrebna te više i neću opisivati ulje već samo navesti osnovne osobine.TBN visok no podatak nisam mogao da nađem. Ispunjava ACEA A1-98/B1-98, relativno skromno no setite se već rečenog da su A1 i B1 pre svega standardi koji su zahtevni pre svega po pitanju smanjenja potrošnje goriva.Bitno je naglasiti da uopšte ne sadrži cink te je izuzetno pogodno za dug vek katalizatora.Gustina mu je za sintetičko ulje relativno velika – 0,867. Indeks viskoznosti relativno skromnih no više nego dovoljnih: 160. Tačka paljenja 238 (baš velika vrednost za 0W-20 ulje i uopšte lakotečljivo jer mnoga 0W-40 nemaju toliko). Na -30 viskoznost od 3200 (3230) pokazuje da je pogodno i za više ali da do te temperature omogućava izuzetno lak start a više vam i ne treba. Tačka stinjavanja -45 mada sam našao i podatak od -42. Vrlo dobro no 0W-20 bi moglo da ima i manje no svakako je nepotrebno što je opšta odlika Fuchs-a ne dajemo vam nešto što vam ne treba i tako štedimo vaš novac, a sve što treba i bitno je tu čak i više od toga.
TITAN GT1 SAE 5W–30 PRO (C-1, C-2 i C-3)
Vrlo male razlike postoje između raznih C varijanti a radi se o ispunjenju različitih ACEA standarda*.
Ovde će biti obrađena C-3 varijanta.
* Vidi prethodni tekst (post).
Osim ACEA C3 ovo ulje ispunjava još i MB 229.51, BMW Longlife 04, VW 504.00 i VW 507.00
Osnovni tehnički podaci su sledeći: spec. gustina 0,849 (sintetičkih) zatim Ind.Visk. od 155, tačka paljenja od 210 i stinjavanja vrlo dobrih (ali ne i odličnih) -42 cel.
Od API standarda ni slova, ali očigledno da je namenjeno (pre svega) VW, BMW i Mercedesovim (ili kraće nemačkim) vozilima.
Ostalima umerena preporuka, uz to da vam ACEA C3 odgovara.
Zaključak: vrlo dobro ulje i kao takvo egzemplarno za Fuchs, oni prave ulja više nego dobra ali (mada ima i takvih) obično ne i izuzetna. Doduše natprosečan kvalitet dobijate po umerenoj ceni a ako još imate nemačko vozilo bolju kupovinu teško da možete naći.
TITAN SUPERSYN Longlife plus SAE 0W-30
Potpuno sintetičko ulje vrhunskih performansi. Nmenjeno pre svega VW i Audi vozilima po standardima 503.00 (benzinci), 506.00 i 506.01 (dizelaši). Iako se može koristiti i kod benzinaca ovo je pretežno motorno ulje za dizel motore. Naročito je pogodno gde se traži standard 506.01 gde je interval zamene 50.000km! I uopšte je pre svega ulje za produžene intervale zamene tako da max. duge intervale koje Mitsubishi preporučuje ispunjava u njihovim L200 dizel motorima. Ispunjava ACEA A5/A1; B5/B1 i API SJ/CF.
Ipak ovo je gotovo ekskluzivno VW 506.01 ulje jer je podređeno ovom standardu do najsitnijih detalja. Vodite računa iako je VW/Audi orijentisano nije namenjeno čak ni vozilima ovog proizvođača bez WIV-a šta god to bilo.Ulje koje nije mešljivo sa drugima? Prethodno i ovo o kome pričamo su parekselans primeri. Ne pokušavajte da ih mešate sa drugim uljima jer ćete skratiti interval zamene bar duplo uz rizik ako ne oštećenja onda smanjene zaštite motora sasvim sigurno. Osnovni tehnički podaci nisu izuzetni: Ind.Vis. 167, gustina 0,856 i tačka stinjavanja -39 stepeni celzijusa.
Titan Supersyn SL MB SAE 5W-30
Lakotečljivo superspecijalizovano ulje. Razvijeno u saradnji sa koncernom Daimler (Daimler Chrysler do skora) i namenjeno naročito njihovim vozilima novije generacije. Od standarda proizvođača ispunjava samo MB 229.5 (?!), dok od standarda uopšte ima ACEA A3/B3/E4 kao i API CF/SJ. Interval zamene je 30 hiljada km za benzince i 15 za dizelaše.
Titan Supersyn SAE 5W-30/5W-40
Jako moderna ulja prilagođena da budu upotrebljiva širem krugu korisnika. Ukoliko nemate nemački automobil evo vam preporuke za Fuchs. Dobra su npr. za Chevrolet-a, Renoa ali ponajbolje za Fiat-ova vozila. Ispunjavaju: API SM/CF, ACEA A3/B3, MB 229.3, VW 502 i 505, ... , Fiat 9.55535 (ređe G1 verziju a gušće H2, M2, N2, Z2).
I za kraj sintetičkih ulja: Fuchs Titan Supersyn SL SAE 5W-50
SUPERSYN SL SAE 5W–50
Ispunjava SJ/CF i ACEA A3/B3. Potpuno je sintetičko ulje i retko sa „samo“ SJ specifikacijom (SL je od Synth Lube ili tako već nešto). No ovo ionako nije obično ulje. Rang viskoznosti ga svrstava u retku grupu i specifične namene. Gustina od 0,846 potvrđuje plemenito sintetičko poreklo, viskoznost na –30 je nekih 10% niža od proseka (i standarda) za 5W ulja. Tačka stinjavanja –42 (ili čak -48 zavisno od izvora ili možda i kontinentalnih verzija) baš kao dobre 5W–40 sintetike što dokazuje da je vanserijsko ulje. Nije zgoreg pomenuti i In.Vis. od „samo“ 177 (174) što za viskoznu kategoriju nije mnogo i potvrđuje nizak sadržaj polimera (modifikatora viskoznosti) što je za 5W–50 teško ostvarljivo i potvrđuje visok kvalitet korišćenih baznih sintetičkih ulja. Tačka paljenja 238 kao tipično 10W–60 sintetičko ulje „Racing“ tipa što indirektno ukazuje i na jako malu isparljivost. Viskoznost na 100 mu je 18,7 što ga čini „standardnom“ pedeseticom ili čak nešto „ređom“ na radnim temperaturama. Ipak to je solidno više od 16,3 kolika je granica za SAE 40 ulja. Znači ako imate xW-40 specifikaciju dobro je samo za ekstremene uslove (sport, tegljenje, temperature vazduha preko 35°C, visoka nadmorska visina) i/ili mašine na pola i više radnog veka.
POLUSINTETIČKA ULJA
TITAN SUPER GT 10W–30
Polusintetičko ulje. Ispunjava SL/CF specifikacije po API standardu. Nije baš da Fuchs nema nijedno SL ulje (što bi neki zaključili kako sam počeo). Postoji i u varijanti 20W–50 za tržišta blisko istoka gde su temperature visoke. Gustina mu je 0,87. Viskoznosti na 40 i 100 su respektivno 77 i 11,2 što ga čini nešto gušćim unutar standarda. Ostale osobine su relativno skromne od IV cca. 140 (možda i bez polimera), tačke tečenja od –27, ali uz pun standard na –25 (6670), pri čemu je tečljivo do 2 stepena pre geliranja što ga čini retkom zveri uopšte jer svega par ulja na tržištu ima tu osobinu i sva su sintetička osim njega. TBN samo 6 što je moderno i dovoljno ali svakako je samo za dizele sa manje od 50 a još bolje manje od 10ppm sumpora. Tačka paljenja (para) od 228 je jedna od viših vrednosti u 10W–30 grupaciji i svakako je poželjna.
TITAN CARAT MC SAE 10W–40
Vrlo zanimljivo ulje. Napravljeno je od mešavine baznih grupa II i III, te se može smatrati polusintetičkim, mada bi cepidlake rekle da je mineralno ili da se maksimum može voditi kao HC ulje. Kao što je pomenuto na početku, Fuchs ima poseban naziv za hidroizomerizaciju te SHC ulja (baze) naziva MC – Molecularly Converted.
Ispunjava SJ/CF i upotrebljivo je za benzinske, dizel i LPG pogone. Od ACEA standarda tu su B3/A3 što implicira da je naročito (i pre svega) namenjeno dizel mašinama. Naročito bih naglasio da je cenom veoma konkurentno i da je Fuchs ovde zaista napravio idealno ulje pre svega za vozni park devedesetih prošlog veka sa upotrebljivošću i za osamdesete i poneki primerak XXI veka. Nije previše fensi ali je vrlo upotrebljivo i kvalitetno. Iako nije čisto MC (SHC) ulje kako nema običnog mineralnog već i dalje solidnog HC u osnovi, dopušta i duže intervale zamene, zavisno od modela motora.
Gustina od 0,876 je bliža mineralnim nego polusintetičkim uljima ali treba uzeti u obzir i sastav aditiva koji je prilagođen malo starijem API standardu. Viskoznost na -25 taman po standardu ali je tačka tečenja od -33 taman „polusintetska“ i malo iznad standarda. Indeks viskoznosti od 160 je među višim za 10W–40 ulja. Fleš point od 225 stepeni ne dokazuje ništa posebno osim već pomenutog velikog udela hidrokrekovane bazne komponente.
TITAN UNIC MC 10W–40
Polusintetika a zapravo MC bazirano ulje. Postoji i u dve za nijansu bolje verzije a to su: UNIC plus (API CH-4/SJ) i UNIC ultra (API CI-4/SL ); viskoznost im je ista i sva spadaju u ulja za mešovite vozne parkove.
Osnovne osobine ovog ulja su:
Ro = 0,869; viskoznost 6700Pa·s na –25 (upotrebljivo znači do ove temperature), zatim 14,2 na 100, In.Vis. = 160, F(lash)P(oint) = 230 i tačka stinjavanja = –30.
Ispunjava: API CG-4/SJ; ACEA: E3/B3/A3; MB 228.3 i 229.1 kao i VW 500 00/505 00.Izuzetno visoki standard za dizel motore znači i veću nakonost njima ali to je već tipično kod ulja za mešovite vozne parkove.Ono što nije u osnovnim specifikacijama je da ima izuzetno nisku isparljivost (daleko bolju od proseka za polusintetička 10W-40 motorna ulja) kao i TBN veći od 10 čime odoleva i lošem D2 dizel gorivu.
Titan SYN MC 10W-40
Evo jednog API SL/CF i ACEA A3/B4 ulja koje ima izuzetno povoljnu cenu. Neću dati detaljnije podatke osim da navedem da ispunjava i VW 500/505 standarde kao i Fiat 9.55535-D2/G2. Preporuka.
MINERALNA MOTORNA ULJA IZ FUCHS PROIZVODNOG PROGRAMA
Ma ih nekoliko ne računajući ona za motorna vozila kojih ima još i više. Ima ih monogradnih i naravno multigradnih. Cene su pošteno niske a kvaliltet baš solidan.
Spomenuo bih Univerzal (i HD verzija) 1540, Titan Formula 15W-40 kao i Titan GT 2050. Ovo poslednje je CD/SG viskoznosti 20W-50 i sa odličnom tačkom stinjavanja od -27 (natprosečna vrednost) sa upotrebljivošću do -15 pa i -18 što je neočekivano za ovako visoku viskoznost. Titan Univerzal ispunjava API CE/SG i ACEA E2. Zanimljivo je što ispunjava izuzetno redak CE standard koji je u osnovi CD sa dodatnim zahtevima.
Preporučljivo za nešto starije turbo dizel motore kao i one koji rade u normalnim uslovima; još je naročito preporučljivo za laka dostavna vozila.
Jedno bih izdvojio iako je iz nešto starije produkcije (i možda se više i ne proizvodi, no može se još uvek tu i tamo naći).
TITAN FORMEL PLUS
SAE 15W-40 ulje. Ispunjava: API CF-4/SH i ACEA: A2/B2/E3. Preporuka je za nešto stariji vozni park gde su: Zastava 101 (Yugo 45/55/60/65), Lada Samara, Golf I/II svi benzinci i dizelaši, dobar deo GIII, Opel „kocka“ i „suza“ itd.Gustina mu je 0,885 a tačka paljenja 220. Indeks viskoznosti vrlo dobrih (za 15W-40 ulje) 140. Ponašanje na hladno vrhunsko u klasi: tačka stinjavanja -36! Viskoznost na -20 samo 3200 (kao 10W ulja). Upotrebljivo i do -25 sa preporukom do -20, veoma dobar rezultat za klasu viskoznosti kojoj pripada.
SPECIJALNA (SPECIFIČNA) FUCHS MOTORNA ULJA
TITAN Truck plus
Je SAE 15W-40 ulje, ispunjava „sve“, npr. API CI-4/SL, ACEA E7/E5 ... i mnoge proizvođačke. Jedno je od najboljih „kamionskih“ ulja. Čisto da se zna.Doduše nema TBN kao „mlađi brat“ Titan Truck (bez plus-a) koji deli drugo mesto sa Addinol-om sa vrednošću od 15!!
Nekoliko vrsta ulja za LPG/CNG kako za autobuse i dostavna vozila tako i automobile. Izuzetno dobar odnos kvaliteta i cene. Mogu se naći na većim benzinskim pumpama.
I za kraj ali ne i po značaju:
Fuchs motorna ulja sa čvrstim aditivima za podmazivanje
Fuchs engine oils with solid lubricant additives
Postoje 3 ovakva ulja u produkciji.
1) Najkvalitetnije: Titan CFE SL SAE 5W-30, potpuno sintetičko ulje sa dodatkom MoS2!! Ovo je bolje i od samog tvorca „mos-a“ LM-a koji zapravo nema sintetičko ulje sa dodatkom istog aditiva. Ispunjava ACEA E4 i API CF-4 i namenjeno je za dizel motore. Štedi gorivo, smanjuje trenje čak i u odnosu na najkvalitetniju sintetičku sabraću čime smanjuje habanje i produžava vek motoru.
2) Titan CFE SAE 5W-40Vrhunsko ulje na MC osnovi (III bazna grupa), Synthese technology što bi rekli drugi. To su (kao što je već više puta rečeno) obično kvalitetnija ulja od polusitnetičkih. Ovo ima još i MoS2 te je još i bolje. Ispunjava iste standarde kao i sledeće samo je jednu klasu viskoznosti ispod te je bolje pri hladnom startu.
3) Titan CFE SAE 10W-40API CG-4/SJ i ACEA E3/B3/A3. Ovim se naglašava da je više dizel tipa i preporučljivo po redosledu: teretna vozila, dizel putnička i benzinski automobili.Smanjuje potrošnju ulja i goriva. Smanjuje trenje i buku pri ubrzanjima pri punom gasu, dobro pri hladnom startu i uopšte za viskoke performanse.Gustina 0,869 uz tačku paljenja 226 i viskoznost na -20 od 3300 su očekivane i prosečne vrednosti. Indeks viskoznosti: 154 što je jako dobra vrednost dobijena verovatno bez ili sa izuzetno malo polimera. Tačka stinjavanja od -33 cel. je „u dlaku“ ista kao i Liqui Moly 10W-40 MoS2 te tu nema šta da se doda, jednostavno su ista klasa. Naklonost jednoj ili drugoj kompaniji pre može da utiče na kupovinu nego mala razlika u ceni. Mada i jedni i drugi su nemci te je za neodlučne još teži zadatak pogotovu ako imaju nemački automobil.
Predviđeni intervali zamene za autobuse i kamione: daleke relacije: 45 hiljada km, međumesni saobraćaj: 30 hiljada km i otežani uslovi: 10 hiljada km.
Mislite da je malo? Iste preporuke ima i Titan Cargo 1040 MC uz to da motori po MAN M3277 standardu menjaju ulje na 80.000km dok po MB 228.5 na čak 120.000km (podrazumevane duge relacije).
Neki bi rekli da sam odužio drugi da puno toga nisam ni dotakao no nadam se da sam našao zlatnu sredinu i predstavio sve što reprezentuje Fuchs.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Poštovani,
ОдговориИзбришиPratim Vaše blogove od samog početka. Interesuje me koje je najbolje ulje za fordovu specifikaciju WSS-M2C 913A/B. Radi se o focusu sa 1,8 turbo endura DI motorom od 66 kW.
Hvala.
Postaviću ovo pitanje ovde jer na nekim forumima kad je u pitanju lukoil postovi momentalno brišu
ОдговориИзбришиreč je o ulju fuchs unic plus mc 10w40.da li mu može biti dostojna i adekvatna alternativa lukoil avantgard extra API CH-4/CG-4/SJ
SAE: 10W-40, 15W-40 pošto je u pitanju vw motor 1.9 td koji zahteva 505.00,gorivo d2,fuchs navodi taj standard a lukoil ne.da li to znači da ne zadovoljava i da ne treba koristiti ili samo nije naveden a može da se koristi
Poštovani Miodraže,
ОдговориИзбришиSa mesec dana zakašnjenja sam video ovaj komentar te baš je "out of date". Mislim da smo ovo pitanje apsolvirali na cbc forumu. Pošto se ne radi o (specifičnijem) 505.01 Lukoil može da se koristi. Ipak Fuchs-ovo zvanično odobrenje vredi neki dinar. Mislim da je sve u svemu pomenuti Lukoil popriličan ekvivalent Fuchs ulju no ipak je nijansa na strani ovog drugog. Ipak uzevši u obzir cenu, "adekvatna alternativa" je sasvim sigurno!
Ovlasteni uvoznik i distributer FUCHS ulja i maziva za Srbiju je Multicompany doo , Novi Sad.
ОдговориИзбришиkontakt telefon: 021 4808 253.
mejl: mirko.janjic@multicompany.rs
Evo i ja satoliko zakasnjenja,ako ovo ipak neko vidi ja bih postavio pitanje.Sta sipati u MB W124TD 200D od 53kw sa motorom koji ima nesto vecu kilometrzu? Hvala.
ОдговориИзбришиVaš automobil je jedan od kandidata za put "do meseca i nazad". Kad je motor noviji mogu se koristiti ulja 5W-40 (ponajbolje, MB 229.3) ili 10W-40 (MB 229.1). Fabrički zahtevi su upravo ovo poslednje.
ОдговориИзбришиInače zavisno od stanja motora i klimatskih uslova mogu se koristiti VG od 5W-30 do 15W-50 ili ako se uzme u obzir da ulje nije celugodišnje od 0W-30 do 20W-50.
Motor dosta korišćen ...
Ako ne troši mnogo više ulja nego dok je bio mlađi i ako je to u apsolutnom iznosu do 3-4dcl na 1000km odnosno nekih 2lit. na 7500-10.000km (u početku motor obično troši manje ulja), onda:
1) 10W-40 ulje dizel orijentacije, min. MB 229.1
2) 15W-40 ulje dizel orijentacije, min. MB 229.1
Samo da se ne razumemo pogrešno, MB 229.1 nije postojao kao standard u vreme kada se proizvodila prva serija (druga polovina 80-tih) MB W124 te nije strog zahtev kao minimalan ali je jako preporučljivo da ga ulje ispunjava.
I pod 1) i pod 2) najbolja su ulja za mešovite vozne parkove ili za teretni program.
Kad smo već kod Fuchs-a on ovde zapravo i vodi u preporukama sa:
1) Fuchs Unic ULTRA MC 10W-40 ili Unic Plus MC pa tek onda Unic SYN MC; Addinol Semi Synth 1047 ili PREMIUM STAR MX 1048; i naravno Diesel varijante popularnih 10W-40 PS ulja, kao što su: Mobil Super 2000 Diesel i slična.
2) Neko od SHPD ulja za teretni program ili kvalitetno mineralno ulje (diesel varijanta).
Ovo je posebna priča a problem je u tome što SHPD ulja trebaju da imaju i Sx oznaku (poželjno) i osim MB 228.x i 229.x (1 ili 3), opet samo poželjno ali ne i obavezno. A inače ih je teško naći u manjim pakovanjima.
Evo jednog od primera koji se uklapa u gore navedeno (skoro u potpunosti):
Liqui Moly Touring High Tech Super SHPD Engine Oil SAE 15W-40. Inače ga ima u pakovanjima od 5lit. i 1lit. (ovo je za sva ulja zbog dolivanja). Može i isto bez Super (samo HT SHPD) ali ga nema u pakovanju od 5lit. te nije toliko pogodno.
II
Ako motor pomalo troškari ulje (oko 0,5lit. na 1000km, odnosno 3 do 4lit. između zamena) onda ili SHPD 15W-40 ili 15W-50 (npr. Motul 4100 ilil neko mineralno: Aral ili Selenia).
Druga varijanta je zimi 15W-40 SHPD ili 10W-40 (automobilsko) a leti čak 20W-50 SHPD ili mineralno "diesel" varijante. Možda čak najpre Valvoline MaxLife 20W-50.
Ulje menjajte na 10k km ili godinu dana, osim u slučaju taksiranja kada bi trebalo da se menja na 7500km.
Izvinite što kasnim sa odgovorom.
Pozdrav!
Koristim fuchsovo ulje 5w30 i mjenjam ga na 15000 ili godinu dana ako ne pređem toliko km, auto je corsca c 1,2 benz, na izmjenu potroši 4-5 deci ulja.Auto će uskoro imati 100 000km , treba li sad smanjiti interval zamnjene ?
ОдговориИзбришиNe. Sasvim je O.K.
ОдговориИзбришиIonak ste mogli i svih 20k km i dosada i od sada (ali na godinu dana).
Eventualno možete preći na 5W40, recimo Fuchs GT1, ali ne mora od tačno 100k km. Može i od 120 ili 150k km.
Potrošnja koju navodite je više nego normalna.
Poštovanje, molio bih za savjet oko izbora ulja za moj Fiat Bravo 1.9JTD, ne mogu se odlučiti između LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W-40, OPTIME HC POWER 10W-40 i SELENIE TURBO DIESEL 10W-40, mada bih najradije uzeo LM jer ga svi hvale i preporučuju?
ОдговориИзбришиSva ulja koja ste naveli su O.K.
ОдговориИзбриши(što jest' - jest')
Ne bi pogrešili ni sa jednim od njih ali mala prednost za Liqui Moly.
Zbog godišta automobila, 5W-40 više ne izgleda kao dobra (najbolja) opcija.
Ako nije problem (zbog malo više cene) uzmite LM.
Hvala na registraciji!
Pozdrav!
Hvala na brzom odgovoru, nije mi problem cijena LM ulja (ista je kao i SELENIA TD) dok je OPTIMA nešto povoljnija ali meni je ipak najvažniji kvalitet, a razmišljao sam i o 5W-40 recimo NISOTEC SINT SEA 5W-40 koje sam našao po pristupačnoj cijeni (neznatno većoj od LM) ali kako je auto pregazio već 210000 i star više od 10 godina trebalo bi da je polusintetika bolji izbor.
Избриши5W-40 ulja dolaze u obzir.
ИзбришиPre svega ako mnogo vozite u gradu i ako je cena relativno povoljna.
Nisotec ulje je sasvim O.K.
Ipak, 10W-40 je sada neki optimum za vaš automobil.
Zimi će 5W-40 svakako biti bolje ali za ovakve zime (čak i ovogodišnja, hladna ali kratkotrajno) nije neophodno.
Pozdrav!
You made some good points there. I looked on the internet to find out more
ОдговориИзбришиabout the issue and found most people will go along with your views on this website.
Here is my weblog :: baby strollers
I needed to thank you for this very good read!! I definitely loved every little bit of it.
ОдговориИзбришиI've got you book marked to check out new things you post
Here is my weblog : flowers for less
Last two comments were in "drafts" and I haven't seen that till now. Sorry for this inconvenient.
ОдговориИзбришиI authorized the both.
Postovani Stevo,
ОдговориИзбришиPosedujem Opel Astra 1,6 XER(nov sa fabrickim punjenjem ulja) koji (prema zahtevu iz knjizice) trazi ulje sa Dexos specifikacijama.
Da li biste preporucili Fusch GT1 Pro FLex 5W30 za prvu zamenu i dalje koriscenje?
Dvoumim se izmedju Motul 8100 X-clean i pomenutog Fusch, ali gledao sam i ulja Marly Gold Ultra 5W30 namenjeno za opel. Sva tri zadovoljavaju specifikacije Dexos ali su Motul i Marly poprilicno skuplja u odnosu na Fusch. takodje ne znam sta ce na to reci u ovlascenom servisu jer je automobil u garanciji (jos nekih 20 ak meseci).
Iskreni pozdrav
Dejan
U USA za benzinske motore je Dexos1 a (samo) za dizel Dexos2, ali u Evropi Dexos2 je servisno ulje (nivo kvaliteta) i za benzinske motore.
ОдговориИзбришиAko je tako - a tako je, a Fuchs koji ste spomenuli ima Dexos2 - IMA, onda nema razloga da Vam (čak ni) ovlašćeni servis odbije da sipa to ulje (ipak pokušajte da se dogovorite o tome sa "višim instancama" u servisu jer iako bi zakonski izgurali svoja prava, makar i preko inspekcije ili suda, to je isuviše da bi se isplatilo).
Dakle što se tehnike i tehnologije tiče prva zamena pa na dalje može biti Fuchs ali politika servisa može biti takva da Vam se (jednostavno) ne isplati, bar ne dok je automobil u garanciji.
Posle naravno, možete promeniti i servis (makar za promenu ulja).
Lepo ste primetili da su zanimljivi i Motul i Marly (sve bolje od boljeg) ali da su skupa ulja, jesu. Fuchs je ulje veoma visokog kvaliteta a ima umerenu cenu. Lično mi se više sviđa nego (tamo neki) "GM" makar i on može da prođe, makar u ovlašćenom servisu (van njega bi, ipak, bežao i obilazio na kilometar).
Dakle, Fuchs možete koristiti ali ukoliko nemate podršku servisa ostavite to za posle garancije.
Pozdrav!
Hvala puno na brzom i iscrpnom komentaru! jos jedno vrlo kratko pitanje:
ОдговориИзбришиDa li cu u pogledu kvaliteta i zastite motora izgubiti nesto znacajno ako sipam Fusch, tj da li je razlika od skoro 70 % u ceni opravdana za Motul tj Marly u odnosu na Fusch?
Hvala unapred i unazad za komentar!
Poštovani g. Dejane,
ИзбришиNećete izgubiti ništa u smislu zaštite motora ako sipate Fuchs.
Razlika u ceni je nešto što je individualna stvar, za većinu korisnika tolika razlika u ceni nije opravdana ali ima ljudi kojima brend vredi te razlike.
To bi morali sami da odlučite.
Lično smatram da Motul i Marly vrede kada je razlika u ceni umerena. No to je krajnje individualna percepcija (koliko je to "umereno").
Pozdrav!
Hvala puno jos jedan put. Veoma ste mi pomogli u odluci, naravno ukoliko to servis prihvati.
ОдговориИзбришиVeliki pozdrav,
Samo da Vam se zahvalim na opširnom savetu oko izbora ulja za moju tempru!Poštovanje i svaka čast!
ОдговориИзбришиPostovani ,da li se u sastavu Titan SYN MC 10W-40 nalazi molibden disulfid.Jos bi hteo da pitam koliko je to ulje dobro za moj Punto mk2 2002god sa pravih 187000km.DA napomenem da mu je potrosnja ul;ja minimalna na 10000km.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Darko,
ИзбришиTitan Syn MC ne sadrži MoS2 (nikada i nije). Jedino motorno ulje Fuchs-a koje je imalo ovaj aditiv bilo je Titan CFE MC 10W-40 (za teretni program i mešovite vozne parkove) ali se više ne proizvodi.
Bilo je i par menjačkih ulja sa MoS2 (trebao bi proveriti da li ih još ima u ponudi).
Kako god, ulje koje pominjete je vrlo dobro ulje na MC (HC i/ili SHC) osnovi koje je više nego dobro za vaš Punto. Možda još nije kasno ni za 5W-40 (pre svega SuperSyn ali i GT1) ali kako ste blizu 200 hiljada km, išao bih više ka 10W-40.
Pozdrav!
Hvala na odgovoru!
ОдговориИзбришиPostovani,ulje za koje sam Vas pitao u prethodnom postu je iz 2007god.Mozete li mi reci da li to vredi uzimati s obzirom da na njemu nema napisan rok trajanja!Hvala!
ОдговориИзбришиUzimati NE vredi. Kupovati tako staro ulje nije preporučljivo. Ono je možda još upotrebljivo ali je samo za niže zahteve (motori kojima je API SF, SG ili SH bilo propisano, osamdesetih ili devedesetih) ili za dolivanje.
ИзбришиIako motorna ulja u principu nemaju ograničen rok trajanja (nekada se i vodio kao "neograničen") praktično je koncenzus proizvođača da je to 5 godina.
Korišćenje ulja starijih od 5 godina NIJE PREPORUČLJIVO.
Ni vino ne dobija (suprotno uvreženoj i nametnutoj predrasudi) na kvalitetu posle 5-6 godina i počinje da gubi (osim posednih sorti i posebnih uslova čuvanja i posebnih priprema za to, dakle ne potpuno zrelo ali to je duga priča).
Jednostavno difuzija kiseonika, kondenzacija u ambalaži, radijacija (sunca, kosmička) i ostalo ne ostavljaju mesta sumnji da ništa nije večito (a čak ni PE nije apsolutno inertan ni prema ulju ni prema atmosferi u dužem periodu, iako nije "razgradljiv").
Napisan ili ne, rok trajanja je: 5 godina.
Htedoh samo da javim da je opet moguce kod nas kupiti Titan ulja za automobile!Po Vasoj preporuci sam uzeo 10w 40 syn mc!
ОдговориИзбришиHvala na informaciji!
ИзбришиOvo su jako kvalitetna ulja i nedostajala su tržištu Srbije. Ovo su ulja koja svakako zaslužuju pažnju, naročito zbog relativno povoljne cene u inostranstvu (u odnosu na domaće u Nemačkoj, gde su ova ulja skuplja i od Shell i od Mobil ulja, a ovde su makar ravnopravna cenom u istoj kategoriji kvaliteta).
Pozdrav!
Postovani,
ОдговориИзбриши1) jesam li u pravu kada mislim da je za VW i MB dizele (pre 2000-te) SUPERSYN SL SAE 5W–50 bolji od M1 5w50 i pored nesumnjivih kvaliteta Mobil ulja (fantasticne vrednosti HTHS...) pod uslovom da su svi semerinzi menjani kada je pre 3 godine osvezen te procurivanje nije problem. Tada su menjane karike. Od tada koristim PS ili sinteticka ulja te je motor cist od naslaga.
2) moze li se umesto default preporucenog 15w40 koristiti SUPERSYN SL SAE 5W–50 kao celugodisnje (12 meseci max, 7000 km max) u VW motoru 1.9 d 1991 (nije turbo)? Cini mi se da M1-10w60 o kome sam razmisljao gubi svoju superiornost u zimskim mesecima - ili mozda gresim?
(ako niste drugo, bar je manja mogucnost a naletim na falsifikat)
Poštovani,
Избриши1) Teško se to može tvrditi. Čak je "na papiru" suprotno. Ako ništa drugo ono zbog zvaničnih MB 229.1/229.3 i VW 505.00 koje M1 poseduje (jedno je reći a drugo odraditi, iako bar 505.00 i 229.1 nisu nešto što Titan ne bi ispunio).
Možda je bolje reći: nije lošije ili nije mnogo lošije.
Još bolje: u motoru koji je u pitanju neće biti primetne razlike.
2) VW 505.00 odobrenje koje je zahtev za Vaš motor dopušta sledeće viskozne gradacije:
SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50
(to je praktično primarno SADA), inače i:
SAE 5W-30/40, 10W-30/40
(motori u idealnom stanju, nedavno remontovani i sl.).
Ako koristite sintetička ulja, svakako je 5W-50 bolji izbor nego 5W-40 i bliže je 15W-40 (bliske vrednosti u širem temperaturnom opsegu, veća viskoznost preko 60, naročito 80°C ali ne previše, kao i niža viskoznost već od 20°C, naročito ispod nule, i mogućnost startovanja na 10 stepeni nižoj temp.).
10W-60 je bliže 15W-50 (u prethodnom smislu), osim naravno na (veoma) niskim i visokim temp. na 40 cel. je kao 20W-50.
10W-60 imate i kod Fuchs-a (SuperSyn) i sigurno je lošije od 5W-50 zimi (ali ne lošije od 15W-40, ispod -10 i bolje, naravno). Obzirom na dobro stanje motora 5W-50 za sada (i par sledećih godina).
Doduše i 10W-60 se može koristiti (i) do -20°C, ali mislim da je viskoznost veća od potrebne.
Ako ste sigurn(ij)i u originalnost Fuchs-a, ili Vam više odgovara cena (original Mobil možete naručiti od Plattner-a, online) uzmite Fuchs, ista je to klasa a navedena odobrenja (iako dobro dođu) nisu zahtev za Vaš motor.
Pozdrav!
U redu,
ОдговориИзбришиM1 taman za koliko je skuplje, za toliko je i bolje.
Oba su dobra za mene.
10w60 ipak ne, vozio sam jedne zime na to ulje. Prvih par stotina metara sa hladnim motorom zimi kao da vozim pod rucnom kocnicom (jos gore nego sa 15w40 uljima). Po gradu stalno osecaj da je motor nezagrejan - preveliki viskozitet.
Kad bih samo nasao pristojno 0w50 po prihvatljivoj ceni...ali previse trazim.
Hvala, pozdrav
10W-60 je viskoznije od 15W-40 osim na veoma niskim temperaturama. Na 40°C±10 (temp. ulja) je otprilike na nivou 20W-50.
Избриши0W-50 su veoma skupa ulja i to se neće promeniti.
Osim toga nema ih mnogo, kod nas je jedino Eneos dostupan. A on je praktično samo za benzinske motore. 5W-50 je sasvim o.k.
Oba navedena su (više nego) dobra.
Pozdrav!
Poštovani g. Stevo molim Vas za preporuku oko izbora motornog ulja za renault megane 2 1.5 dci (106 ks). Auto je 2007. i ima 95000 km. Dosad u autu elf evolution sxr 5w 40. Kako se auto koisti za kraće relacije i ima puno hladnih starteva interesira me da li bi bilo bolje priječi na 0w 40. Ako ne moji favoriti za promjenu proizvođača kod 5w 40 su: fuchs titan gt1 (xtl), motul x-cess, neki model iz serije 4000 liqui moly, eneos hyper premium. Vaša preporuka što uzeti. Ako je to 0w 40 molim Vas konkretnog proizvođača. Hvala.
ОдговориИзбришиPoštovani g. Vladimire,
ИзбришиElf je o.k. (šta to znači da su kod nas prodavali 105ks bez DPF-? ... tadašnji kvalitet goriva?).
Za 5W-40 ste naveli "sve bolje od boljeg". Fuchs Gt1 je odličan, Motul X-cess takođe. Ipak, moj favorit u ovoj kategoriji je LM Leichtlauf High Tech.
Umesto 0W-40 pre bih išao na 5W-30.
(ako već 0W-40 onda Mobil 1 Turbo Diesel)
Najbolji izbor bio bi korišćenje ACEA C4 (RN0720) ulja, ali "kad ja tamo a ono međutim" (takvih kod nas baš nešto i nema).
To su npr. Texaco Havoline ULTRA R 5W30, Fuchs Titan GT1 Pro C4, Shell Ultra AR-L ...
Čega nema bez njega se može (i mora) ... pa bi ACEA C3 ulja bila dobra zamena.
Koje? (jedno jedino?!)
Iskreno, ni međ' Fuchs uljima (od tri koja ispunjavaju C3) nije laka odluka, ali neka bude:
PRO FLEX.
Pozdrav!
Da, u to vrijeme kod nas su prodavali 105 KS bez dpf. Što se tiče ulja s RN0720 mogu bez problema nabaviti i elf solaris. Dakle fuchs gt1 C4 bi po Vama bilo vrhunsko rješanje. To mogu isto nabaviti, istina, malo skuplje ali prihvatljivo. Dakle, ta dilema, između 5w 40, 0w 40 i 5w 30 ipak je 5w 30. Hvala Vam na iscrpnom odgovoru, ali ja nekako osobno tipujem na fuchs. Vidim da i Vi imate slično razmišljanje. Dakle, u svakom slučaju bit će to svakako bolje rješenje od sadašnjeg elf evolutiona sxr 5w 40. Lijep pozdrav.
ОдговориИзбришиPoštovani Vladimire,
ИзбришиZa pretežno gradsku vožnju (i povremene duge relacije) mislim da bi 5W-30 (low SAPS) bilo najbolje.
RN0720 (ACEA C4, razlike su kozmetičke) obuhvata i RN0710.
Može, naravno, i Elf Solaris FE 5W-30 ali ako Vam je Fuchs draži (iz bilo kog razloga, makar da se pobegne od nametanja servisa) nema problema. Da li je bolji, teško je reći ali sigurno nije lošiji.
Elf je verovatno isplatljiviji ali moj glas (u nijansama) za Fuchs.
Pozdrav!
Solaris ili full-tech fe 5w 30 mogu nabaviti po jako dobroj cijeni, dok je fuchs s C4 (RN0720) bitno skuplje rješenje. Koliko sam vidio iz Vaših recenzija solaris ste naveli kao jako dobro ulje dok ste za dosadašnji (koji sam koristio) evolution sxr 5w 40 naveli da je samo vrlo dobro ulje (ali nažalost ništa više od toga). Bez obzira na moje tipovanje prema fuchsu mislim da ću ovdje racionalno postupiti i uzeti solaris (full-tech fe). U svakom slučaju puno ste mi pomogli. Hvala. Lijep pozdrav.
ОдговориИзбришиDa. Uz veliku razliku u ceni, Elf je svakako racionalnije rešenje.
ИзбришиSama Solaris serija je visokog kvaliteta.
Pozdrav!
Poštovani,
ОдговориИзбришиpratim redovno Vaš blog i veoma cijenim Vaše mišljenje i sud. Do sada sam (po Vašoj preporuci za Fiatove motore) koristio Fuchs GT1 5W-40 (koliko sam shvatio a i po priči prodavca GT1 je potpuno zamijenio Supersyn pa ga više nema u prodaji) za 1.9 JTDm 16V u Alfi (bez DPF-a). U familiji je sada i Fiat (nuova) Bravo 1.6 mjet (bez DPF-a) i pri kupovini je od strane prodavca urađen mali servis sa uljem ELF 5W-30 (nažalost ne znam tačno koje). S obzirom da Bravo također nema DPF, da li da se držim 5W-30 gradacije ili da idem na 5W-40? Također, da li biste i dalje preporučili Fuchs za oba auta (planiram za oba ići na GT1 5W-40) ili neki drugi brend. Hvala unaprijed i veliki pozdrav!
Poštovani g. Amer,
ИзбришиFuchs GT1 je odličan izbor za 1.9 JTDm 16V.
Ne menjate! (nema potrebe)
Što se tiče motora 1.6 mjet sa ili bez DPF-a, tu je bolje koristiti 5W-30 po ACEA C2.
Dakle niste pogrešili sa ELF-om 5W-30 ...
Ako ste već zadovoljni Fuchs-om (zašto ne bi bili?) možda nešto iz njihovog asortimana ... od nekoliko mogućnosti Titan GT1 PRO C-2 5W-30 je "default".
(ispunjava i FIAT 9.55535-S1).
Lično mi se sviđa Titan GT1 PRO B-TEC SAE 5W-30, ACEA C2/C3 (Fuchs-ova verzija "Almigty" ulja).
Za Bravo je preporuka: 35000km/2 god.
Nije preterano! (jedino što je 1 god. ako ne prelazite više od 10.000km u toku 12 meseci).
Pozdrav!
Poštovani,
Избришиjoš jednom hvala na brzom i detaljnom odgovoru. S obzirom da kod prodavača (za sad) ne mogu naći Titan GT1 PRO B-TEC SAE 5W-30, u buduće u Brava ide GT1 PRO C-2. Gledajući prijašnji auto (Stilo), godišnja kilometraža Brava bi se trebala kretati oko 15kkm. Vjerovatno će se u tom intervalu i raditi mali servis (navika a i za svaki slučaj). Sve najbolje i lijep pozdrav!
http://www.ebay.de/itm/Fuchs-Motoroel-Titan-GT1-Pro-B-Tec-5W-30-1L-MB-Freigabe-229-52-/190873740756
ОдговориИзбришиMislim da svako od nas ima nekoga preko ko bi mogao da nam donese nesto sto je najbolje za nas auto!:)
Nice!
ИзбришиPoštovani, molim Vas savjet oko izbora motornog ulja. Naime, riječ je o golfu 4 1.9 sdi 1999., 50 kW, 230000 km. Od prvog dana u autu su 10w 40 ulja različitih proizvođača,kako je potrošnja na 10000 km ili godinu dana 1.5-2.5l. Najbolje se pokazalo ulje ina delta sint diesel iako je potrošnja kod njega neki pola litre manje. Interesira me da li bi bila dobra ideja ići s jačim diesel uljima za kombinirani program tipa fuchs titan unimax mc plud 10w 40 ili ina super 2000 10w 40, te da li ići npr. na 5w 40 varijantu tipa liqui moli top tec 4100 ili je po Vama opcija 5w 50 prvenstveno mislim na elf evolution 5w 50. Naveo sam nekoliko gradacija i proizvođača primarno ulja koje mogu relativno povoljno nabaviti, pa me interesira Vaše mišljenje. Ono što bi htio postići je manja potrošnja ulja i adekvatno podmazivanje obzirom na dob automobila. Hvala. Lp
ОдговориИзбришиPoštovani g. Vladimire,
ИзбришиPotrošnja nije isuviše velika, tako da se ne bih posebno sekirao po tom pitanju.
Sve navedeno je manje-više o.k.
Ulja za teretni (pa makar i mixed fleet) ne bih uzimao kao prvi izbor, mada dolaze u obzir, više ono Fuchs a INA je manje mixed fleet već je pravo "teretno".
Još bolje ako nađete neko ACEA A3/B4 uz API SL(J; M; N)/CF, koje ima i ACEA Ex te API CF-4 do CI-4.
Mislim da je INa Delta Sint vrlo dobar izbor. Leti bi moglo i neko 15W-40 (ili 15W-50 ulje) ali samo ako prelazite dovoljno km da se to i isplati..
5W-50 dolazi u obzir ali mu ne bih davao prednost, bez turbine nije neopodno (nije 5W izričit zahtev).
Možda (i) najbolje od svih je neko 10W-50, tu se Elf ističe povoljnom cenom, ali svakako i bilo koje drugo.
Unutar iste visk. grad. ne očekujte preveliku razliku u potrošnji ulja, možda tek par dl na 10 hiljada km (manje ili više). 5W-40 jeste opcija ali uz umerenu potrošnju ulja i mnogo km, svakako ne primarno.
Manja potrošnja ulja je mač sa dve oštrice, može više naštetiti motoru (ne, nije najbolji motor koji troši "nula").
Male razlike neće pomoći, možda tek 10W-50 ili čak 10W-60 nešto pomogne, ili da leti ide (čak) i 20W-50.
No, podmazivanje može biti lošije sa tim, bez obzira na mnogo pređenih km, ako je motor u dobrom opštem stanju. Makar da se izmeri kompresija pa ako je nešto manja (na donjoj granici) da se ide na baš viskozna ulja (10W-60, 20W-50), inače (bez toga) maksimalno do 10/15W-50 (15W samo do -15).
Pozdrav!
Svakako hvala, znači ostati na 10w 40 ili nijansu bolje 10w 50 ili 5w 50 što poskupljue priču. Mislio sam da je bolja opcija ulje za teretni program jer je više naklonjeno dizelu i kvalitetniju bazu, ali očito nije. Sad razmišljam možda o fuchs titan syn mc 10w 40 ili kako ste naveli za eneos premium 10w 40 da je za tu gradaciju nešto gušće ulje. Naveo sam i 5w 40 ulje jer mi desetak proizvođača ulja na oil finderima za taj motor baca primarno 5w 30, zatim 5w 40 i tek onda 10w 40 kasnije. Iako je ovlašteni servis od prvog dana stavljao 10w 40. Svakako hvala, pokušat ću iz ovog vašeg odgovora naći rješenje, iako je moja prvotna ideja bila ići s 5w 40 s 505.01 spec pa vidjeti što će biti. Hvala u svakom slučaju, da ne razmišljam o teretnom programu. Lp
ОдговориИзбришиPoštovani,
ИзбришиFuchs Titan Syn MC 10W40 je o.k.
Pozz
Pokušat ću nabaviti spomenuto. Razmišljao sam i o motulu sinergy 6100 10w 40 kao "gušćoj" desetki s puno odobrenja ali jednostavno je preskupa. Hvala u svakom slučaju. Lp
ОдговориИзбришиPoštovani, imam Renault MeganeII 2009 1.6 110ks i pređenih 210000km. Potrošnja ulja (Total) na 10000km kod zamene je negde oko 0,5lit. Zanima me, pošto sam ugradio TNG, a nisam menjao ulje od ugradnje TNG-a, koje najkvalitetnije ulje za TNG mogu koristiti za zamenu. Neka preporuka ako može. Hvala unapred
ОдговориИзбришиPoštovani,
ОдговориИзбришиNe morate menjati ulje zbog TNG-a. Elf/Total A3/B4 ulja su o.k. (Renault 0700 odobrenje naročito).
Tačka na i kod TNG-a može biti prelaz na ACEA C3 ulja, kao što je npr. Total INEO MC3 5W-40.
Ima i drugih sličnih, npr. Motul X-Clean 5W-40 ili naročito Kroon Specialsynth MSP 5W-40.
Pozdrav!
Btw. potrošnja ulja je odlična (sasvim normalna, čak i za novije vozilo).
ОдговориИзбришиPostovani Stevo
ОдговориИзбришиSve Najbolje u Novoj 2021
Imam pitanje ,ako moze Vase strucno misljenje o ulju specifikacije vw 504/507.00
-Fusch Titan GT1 c-3 5w30 ?
Možete li ga uporediti recimo sa
-Valvoline Synth (Xtreme) III 5w30 i
-Total Quartz Ineo Longlife 5w30
Ako moze preporuka od Vas,uporedjujuci kvalitet (recimo index viskoznosti,TBN,sumpor,deterdzenti,tacka kljucanja i smrzavanja,itd)
Unapred zahvalan
Srdjan Antic
Postovani Stevo!
ОдговориИзбришиSaznao sam da Poljaci proizvode u svojoj fabrici Fusch ulje
To je u Gliwicama
E,sad,Vaše misljenje,(nebih da vredjam Poljake)ali to mi malte ne dodje kao Nemacko ulje pravljeno u Litvaniji(mislim naravno na Mannol)
Nekázem,sigurno su pogoni po nemackim standardima,Ali,nekako mi nije to-to!
Svedoci smo kod Castrola,veoma sumnjivog kvaliteta,porekla,a i cena na našim ili svim podrucjima!Nije to taj praví kvalitet tog renomiranog ulja,!
Znam dá mnoge kompanije zbog jeftinije radnesnage prebacuju pogone u Rumuniju,Poljsku i Sl
Iako bi trebalo da je kvalitet ulja zagaantovan ,nekako ipak imam podozrenje prema tom proizvodu!
Recimo,ulja vw,504/507
Total Ineo Longlife 5w30-Rumunija
Fuschs Titan GT1 c-3 pro 5w40
Poljska
Neznám,kao sto rekoh,nekako me odmah u startu Kočí!
Isto i prema Mannol-u
Molim Vaše misljenje o ovoj tematici!
I dá,uglavnom na kanisterima píše,Made in EU
Bílo bi bolje da je zemlja,država,jer nekako mi bode oči,ulje iz recimo Holandije ili Belgie,nasparm ulja iz Rumunije ili Poljake
Ili ovako,jednostavnije-Nije Nutella iz Njemacke ista kao Nutella iz "istocne Evrooe'
Ili Heineken pivo-probao sam,ovo Poljssko nemá blage veze sa originálním!
Isto je sa Praskom-deterdzentima!
Jrvatska je zvanicno poslala testové i utvrdila razliku u Nuteli!
E,ako je Tako i sa uljima....
A biče dá ještě....
Eto,toliko od mene
Znali ste řeči ,ulje je ko pivo-i pivo je pivo,Ali imamo ono jeftino-pa své do onog po mění najboljeg-Pilsner Urquell,Česko pivo!
Tako ima jako mnogo ulja odredjene specifikacije,od super jeftinije,do preskupih
Treba se snaci u toj ludnici!
Gde i kako kupiti dobro,originalno,cenom prihvatljivo?
Logicno,i najjeftije ce podmazivati motor kao i ono najskuplje!
Razlika u cení ide i do nekoliko Puta!
Ugodan víkend
Ocekujem vas odgovor
Svetislav Popovic(Kraljevo)
Poštovani g. Svetislave,
ИзбришиRazlike sigurno postoje (makar iz logističkih razloga, koji donose i nižu cenu). Verovatno je manje nego kod Nutele ili Heineken piva (makar oni držali pristojan kvalitet svuda ... nekad je i teško pogoditi odakle je ... no iz Slovenije više liči na Zlatorog nego na Holandiju).
No, Coke je malo više usklađen pa su razlike manje, pa ulja su tu negde.
Sa druge strane, ukus je prefinjeno čulo i nije ga lako zavarati, na etiketi su razlike manje (mada ih kod Nutele ima). Hoću reći na papiru su to veoma slični proizvodi a maziva kao tehnički fluidi onda budu "tu negde".
Za nijansu kvaliteta ne vredi baš (za većinu nas) davati mnogo više para, ALI svakako da ulja pravljena "tamo" (na Zapadu) moraju biti skuplja, a sigurno nisu lošija ako već nisu mnogo bolja.
Pa kako ko hoće. Mislim da sam baš u slučaju Millers Oils-a, Kroon-a i Motul-a (makar dok su bili samo iz Francuske ... doduše i sad su "makar" Italija) to pokušao (već) da kažem. Jeste skuplje ALI ...
Dobro, nije baš mašina za veš koja će ovde ciknuti za 5-6 god. a tamo za 10 ali vredi bar deo razlike. Pa ko kako (već) hoće.
Nekoliko puta skuplje NE vredi (kao što ste i rekli) ali par desetina % verovatno - da.
G-energy je iz Italije (bar je bio, mislim da je i sad) ali nije mu pomoglo. Ljudi se drže brendova a BRENDING je pre svega kako prodati nešto skuplje od onog što vredi uz jedino obećanje da nije baš njesra.
Pa sad ...
Ima zapadnjačkih koja nisu skupa, npr. Wolf Oil ili Petronas. Made in EU nije sigurno sa Zapada, to i vrapci znaju. Mobil 1 serija sigurno jeste ali ostale Mobil-ove ne moraju biti. Shell je verovatno "Poljak" a možda u novije vreme i "Rumun".
Total gotivim ne samo što su me (indirektno) angažovali nego što su makar pošteni da "Rumuna" ne uvaljuju po visokoj ceni.
Tako imaju odličan odnos kvalitet/cena.
Može se lako naći original (a možete proveriti i kod njih, Total d.o.o., ili nekog distributera (Technolub na primer, možda i direknto kupiti od njih)).
Tema je duga i široka, mogli bi letnji dan do podne, ali pošto još nije ni proleće, dosta za danas.
Btw. danas pratio (i pomagao) u domaćem za I razred gimnazije u vezi Globalizacije ... poučno štivo i može objasniti i ovo o čemu pričamo (kako se razbija domicilna industrija malih i nerazvijenih država ... k'o od šale). I tako mi u globalizaciji dobijamo sve lošije poslove jer "fine" uzimaju stranci pa onda idemo tamo, pa redom ... spasa nam nema, ali propali još nismo.
Pozdrav!
Iskreno, baš gotivim manje kompanije (i domaće i strane) ALI džabe ... ne mogu da napune svaki kiosk.
ОдговориИзбришиI nemaju "besplatnu" reklamu u vidu onih koji se upinju da im je prave (snobovi).
Postovani g.Stevo
ОдговориИзбришиApropo ulja Fuchs,moje Neko Lično zapazanje:
Titan GT1 PRO c3 5w30,
zaista mislim da je ok za nemacka vozila.
Odlican izbor,kao sto rekoste i Vi cak i pri prvom punjenju iz fabrike!
Njemu bi se moglo jos pridodati par ulja(sto kvalitetom,sto cenom a da nisu izvikani brendovi kao Castrol,Mobil,i cenovno skuplji Ravenol VMP i Liqui Moly),a to su po meni sledeca ulja:
-Wolf longlife III 5w30
( Champion OEM specific 5w30)
-Kroon oil helar SP LL-03 5w30
-Valvoline Synpower xl III
-Havoline pro dsv 5w30
-Total Ineo Longlife 5w30
Neznam da li biste se složili oko mog odabira ulja,pa BiH Vas zamolio da malo ovo sve prokomentarisete.
Inace sam pomalo pratio po sajtovima bas o ovim Gore pobrojanim uljima,i čini mi se da bas imaju veoma dobre recenzije i karakteristike svuda po svetu.
Gledao sam i neke testove sa njima,i imali su dobre ocene.
A to mi je bas Drago jer ipak nisu toliko reklamirana kao izvikani brendovi-sto bi Vi znali recida se placa porez neznanju-odnosno reklami doticnog proizvodjaca koji je daleko vise uložio u marketing od drugih!
Ukratko,dobar kvalitet se moze dobiti-kupiti i za manje novca od reklamiranih i preporucenih samih servisa i servisera!
Toliko za ovaj put
Hvala na paznji
Vaš pratilac
Goran Petrovic
Poštovani Gorane,
ОдговориИзбришиNemam mnogo šta da dodam ... praktično se u potpunosti slažem sa Vama.
"Cela istina" (nisam kinuo, nego zato što bih rekao isto što i vi, tj. naveo iste brendove, možda nešto drugačijim redosledom).
Pozdrav!
Postovani Stevo !
ОдговориИзбришиNadjoh za Fuchs Titan GT1 C3 pro 5w30;
Gustina visc.----192
Viskoznost 100---11.65
Flash point------235
Pour point------- -45
Nisam nasao NOACK,TBN
Ali po ovom iznad bi trebalo da je mnogo,mnogo dobro ulje!
Molim Vaše misljenje o Tome?
Kako ga Vi vidíte
Malo je činí mi se "gustoca"preterana(ili mozda nije)
I vidíte li Neko slicno ili slicnija ili bolja po ovim parameteima?
Hvala unapred
Zoran
Poštovani g. Zorane,
ОдговориИзбришиMislim da je "Gustina" zapravo indeks viskoznosti.
Vrlo visoka vrednost ali verovatno uslovljena korišćenjem GTL baznih ulja (plus polimeri).
Osnovne osobine (karakteristike) su zaista odlične! Ulje je svakako sam vrh.
Mobil 1 ESP je slično (čak i nešto bolje) ... ima ih još, ali je Titan GT1 C3 svakako u samom vrhu svoje klase.
Pozdrav!
Поштовани господине Стево, питање у вези уља за мењач. Голф 1.6 фси (онај са"повређених") 200.000км.коју специф. да тражим? Узео бих FUCHS, RAVENOL или нека ваша препорука. Поздрав. Зоран Вучић Крагујевац.
ОдговориИзбришиPozdrav, vozim Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kw posle par izmena na Totalu 9000, pre neki dan sipao Fuchs Titan GT1 5w-40. Idemo na bolje od Totala?
ОдговориИзбриши