Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

понедељак, 10. август 2009.

High Tech engine oils (Motorna ulja visoke tehnologije)


Proizvođač / Producer
Ime / Name
Klasa viskoznosti /viscosity class

SynLube Lube-4-Life standard 5W-50
Motul V300 various
Liqui Moly TopTec 4200 5W-30
Liqui Moly Syntoil longtime plus 0W-30
Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60
Liqui Moly Syntoil High Tech 5W-40
Mobil 1 - standard various
Mobil Advanced Fuel Economy various
Mobil Turbo Diesel Truck 5W-40
Addinol Megalight MV 038/039 0W-30
Addinol Giga light MV 0530 LL 5W-30
Addinol Ultra light MV 046 0W-40
Valvoline SynPower 5W-30
Eneos Premium Ultra 0W-50
Eneos Premium Ultra 0W-20
Eneos Premium Hyper 5W-40
Shell Helix Ultra various
Elf Excellium FULL-TECH 0W-30
Elf Solaris (various types) 5W-30
Elf Evolution CRV/SXR (0)5W-30
Kroon Helar 0W-40
Castrol EGDE 0W-30
Fuchs Titan Supersyn 5W-30/40

HighTech motor oils ili ulja visoke tehnologije su vrlo nedefinisana kategorija.
Približno bi trebalo da označava ulja u koja je ugrađena viskoka tehnologija (tehnika), izuzetni aditivi i natprosečna kombinacija baznih ulja. Naročito je akcenat na ulja za visoke performanse a manje na ona koja gađaju posebne osobine (uštedu goriva, stari motori, "robovanje" standardima i sl.).
Iako po definiciji visoko tehnološka "Low SAPS" ulja nisu primarna na ovoj listi.
Najčešća su zapravo "Mid SAPS" ulja (the most common engine oils on the list are "Mid SAPS").
Čak i "Normal" ili čak "High" SAPS ulja nisu nezvani gosti ove liste. Ovo stoga što su ona ipak podređena za visoke performanse, velika opterećenja i dugotrajnost motora.
ACEA A3/B4 su gotovo po pravilu na listi (ACEA A3/B4 are almost default on the list).
API-ji su već razni i kreću se od SJ/CF do SM/CF.
Uzgred, ovo su mi nekako najdraža ulja, možda ne najmodernija, možda standard ispod aktuelnog i ne uvek konkurentne cene ali nekako kao celina ostavljaju najbolji utisak.

16 коментара:

  1. Pozdarv imao bih jedno pitanje u vezi Castrol ulja, nisam znao u kojoj temi da postavim isto mislim ovde je najprikladnije...

    Za svoj Volvo XC90 D5 2.4 Disel 2008g po preporuci u prirucniku za motorno ulje stoji, ACEA A5/B5 sae 0w-30, volvo preporucuje Castrol.

    Ovde kod nas nisam nasao nigjde Castrol *pa ni u ovlastenom servisu u BG. Nabavio sam ga na zapadu u ovlastenom Volvo servisu, rec je o Castrol Edge Professional 0w-30 Acea A5/B5 preporuceno za Volvo vozila.

    Mozete li mi ukratko reci nesto o ovom ulju pre svega na ACEA B5 *za dizele * specifikaciju koje su joj prednosti ili mane na ostale spec. *B1.2.3.4* negdje sam citao da je B5 zapravo kombinacija B1 i B3/B4 specifikacija?

    I koliki je preporucen interval zamene gore pomenutog ulja? Sta mi Vi preporucujete oko intervala zamene, inace 70-80% voznje mi je van grada na otvorenom magistale i nesto autoput...

    Preporuka: Ne bi bilo lose da uradite jednu stranicu na temu preporucenih motornih ulja za Volvo vozila, ili mozda za SUV vozila, koje su preporuke proizvodjaca a koje alternative i zamene sa istim ACEA spec.. i viskozitetima, kao i prelazak na druge viskozitete i kada...

    Izvinjavam se ako sam osao u off...
    Hvala u napred, veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
  2. Poštovani g. Miki,
    Pozdrav i vama.
    Nije Castrol jedino rešenje ali kada je (već) fabrička preporuka (i inicijalno punjenje) i još više, kad ste ga već kupili ... niste (naravno) pogrešili.
    Doduše morali ste ga kupiti u inostranstvu ali i to je dobro po vaš motor.
    Castrol Egde 0W-30 ACEA A5/B5 je vrhunsko ulje i među najboljima u svetu u svojoj klasi.
    Potpuno je sintetičko ulje, uz veliki udeo PAO i estarskih sintetika (bar bi trebalo da bude).
    Mislim da je ostalo suvišno.
    A5/B5 je "nadskup" A1/B1 te je uvek bolje jer ispunjava i nižu kategoriju kvaliteta.
    O ACEA standardima preporučujem Lubrizol-ov sajt ili (odličnog) Mileta (www.maziva.org) gde ćete naći sve što vas zanima.
    Ukratko B5 uprošćeno jeste kombinacija B1 i B3/B4. Kod ACEA doduše veći broj nije nužno i veći kvalitet ali za A i B specifikacije praktično jeste, iako je to uslovno i zavisi i od vozila.
    ACEA A5/B5 (od verzije 2004. je ovo vezano) kombinuje zaštitu B4 i fleksibilnost (uz uštedu goriva) B1. Pripada kategoriji Low HTHS ulja te se ne treba upotrebljavati ako nije preporuka fabrike a kod vas to jeste slučaj.
    Ostanite pri ovom ulju (ili nivou kvaliteta te gradaciji viskoznosti) toliko dugo koliko je moguće (recimo bar 150k km pa i više).
    Možda kasnije možete iskoristiti mogućnost koju daje Volvo a to je korišćenje 0/5W-40 sintetičkih ulja (sa bar ACEA A3/B4-08).
    Hvala na preporuci ali Volvo teško da će doći na red ove godine. Ipak je broj korisnika mali a meni bi trebalo bar 11 života da stignem i Volvo i još par proizvođača (koji se češće sreću kod nas, kao što je Opel ili Fiat kao i VW).
    I na kraju:
    Ulje menjajte na 25000km ili još bolje rečeno menjajte između 25 i 30 hiljada km (pa ćete uvek naći vremena za zamenu a i kupovinu ulja).
    Niste prešli u off ali ... vreme za ovakve (fakultativne) aktivnosti je uvek ograničeno.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Pozdrav Stevo evo mene opet na jedno pitanjce kod tebe :)

    A vezano je za ACEA specifikaciju ulja, za moj motor volvo D5 TD 2.4l po katalogu ide 0w-30 A5/B5, kada bih isao na neku vecu viskoznost ulja ako bude potrebe na recimo 0w-40, 5w-40 ili jos veca (full sinteticka ulja), a ona obicno nisu u ACEA B5, koje druge ACEA specifikacije mogu da zamene pomenutu A5/B5 koliko je to bitno u satvari pored viskoznosti?

    Hvala puno i pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dakelo bi nas odvela priča o "pokrivanju" raznih ACEA standarda (i navelo na "pogrešan put").
      Ukratko: ACEA A5/B5 iz 2004. je praktično isto što i C2 iz iste godine osim što je C2 pogodno i za DPF a A5/B5 nije, ACEA C3 je takođe dobra zamena "za" ...
      Ali ovde pričamo o drugim stvarima.
      ACEA C standardi su ionako vezani za 5W-30, što nije neki pomak u viskoznosti.
      U praktičnom smislu su ACEA A3/B4/C3 ulja dobri kandidati uz A3/B4-08.
      Naime A3/B4-04 jeste bilo "skoro" sve što i A5/B5 ali je A3/B4-2008 tek A5/B5+(dosta toga pomalo)-(samo i jedino: ušteda goriva).
      Sve u svemu (verovatno vas samo zbunih):
      1) 0W-40 ulja, A3/B4. (osim ostalog i delimična PAO osnova, slično 0W-30). Najbolje A3/B4-08 ali u ovoj katerogiji čak i ne mora. Prvo od prvih, Mobil 1 NL.
      (ima nekih detalja koji mi se posebno sviđaju) ali i ostala.
      2) 5W-40, A3/B4-08. Eventualno i A3/B4-04 uz C3-04, ali su prva bolji izbor.
      Više od ovoga?! Samo još sintetička 5W-50 ulja (baš kad postane neophodnost).
      Inače su ACEA C2 (naročito i bilo koja verzija) potpuna zamena a C3-08, 5W-30 jako dobra zamena za A5/B5-04 (mislim da je to zahtev za vaš Volvo). Ipak, to nije neki pomak pa ne vidim posebnu korist od prelaska "na" uz podsećanje da kod "C" kategorije ulja nedostaje TBN vrednost tipična za A5/B5, što doduše u eri ED nije neka posebna prednost osim za duge intervale zamene ulja (koji nisu preporučljivi pri ovoj zameni). Manje AW aditiva nije posebno zabrinjavajuće jer "C" ulja imaju manje ali "jače" (uz manju potrebu za njima) pa tu problema ne bi trebalo da bude.
      Pozdrav!

      Избриши
  4. Hvala na odgovoru pre svega a evo jos jedna nedoumica i dva kraca pitanja.

    Dakle da li bi moglo biti ovo kao lista zamene vecih viskoznosto za 0w-30 po ACEA A5/B5:

    1. Mobi1 Mobil 1 New Life™ 0W-40 ACEA A3/B3, A3/B4

    2. 5W-40, A3/B4-08 *koje bi mi vi preporucili iz ove klase ulje konkretno najkvalitetnije da je.

    3.5w-50 Mobil1 Mobil 1™ 5W50 ACEA A3/B3, da li moze ovo i ima li boljeg?

    Hvala puno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. DA.
      1. Definitivno. Najbliže originalnoj preporuci. 0W-30 koje Volvo daje kao default imaju 1,4% sulf. pepela i visok TBN.
      2. Još bolje A3/B4-10. Valvoline SynPower, najnovija verzija ili Lukoil Luxe najnovija verzija.
      (gde ih naći?). ACEA A3/B4-08 za sada "veliki" ignorišu pa ih uglavnom navode manje kompanije. Po meni su one itekako relevantne (ali se vama neće svideti, npr. NIS, Prista, Lotos, Eurol ...). Potražite na net-u pa koji vam se brend svidi. Nemam posebnog favorita.
      Od "zvučnijih" imena tu je Eneos.
      3. Mobil 1 ima i A3/B4. Boljeg nema (da je lako naći u široj prodaji), ali je Fuchs SuperSyn "tu negde".

      Избриши
  5. ...ACEA A5/B5 iz 2004. je praktično isto što i C2 iz iste godine osim što je C2 pogodno i za DPF a A5/B5 nije,...

    Da li je sada to greska ako sipam A5/B5 a imam DPF filter, zasto proizvodjac nije preporucio C2 ako je bolje???

    motor je Ero4 turbo dizel D5244T4

    Hvala mnogo na preciznim odgovorima...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zašto Volvo nije preporučio C2?
      To nije pitanje za mene nego za nekog inženjera Volvo-a. Iako je možda samo "predrasuda" (u to vreme nov standard, C2, bez mnogo iskustva sa "terena", a niži sadržaj aditiva (makar modifikovanog i efikasnijeg paketa, ali nedovoljno dokazanog u praksi) pa se nisu "usudili".
      DPF i A5/B5? U to vreme uobičajeno. Sličan slučaj je i sa Peugeot HDI motorima, koji su se po pravilu podmazivali sa Total Quartz 9000 ("Full SAPS" ulje) da bi se kasnije pokazalo da je C2 (PSA B71 2290) (mnogo) bolje.
      Ipak, NE ULAZIM u razloge proizvođaća motora, već njegove preporuke POŠTUJEM.
      Zato i preporuke u prethodnom komentaru(ima).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala puno. Veliki pozdrav.

      Избриши
  6. Poštovani Stevo, i sam imam dilemu koje ulje je optimalno za Volvo XC60 (2013. godište, 160.000 km) a da se poštuje i zvanična Volvo preporuka. Naime za motor D5204T7 je i dalje fabrička preporuka A5/B5 iako ima sistem "obrade" izduvnih gasova.

    Prelazim do 15.000 km godišnje, bez temperamentne vožnje, grad/otvoreno 50%-50%, gorivo sipam na pumpama velikih lanaca, očekujem da je dobrog kvaliteta.

    Imajući u vidu da je i moj Volvo opremljen DPF, za zamenu ulja sam uzeo Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, gradacija kako fabrika preporučuje, ali umesto A5/B5 ovo je C2/C3. Ovo mi se ulje čini idealnim jer po specifikacijama ima HTHS nivoa C3 ulja pa očekujem da kombinuje dobru zaštitu od habanja uz neku (verujem neprimetnu) uštedu godiva ali i uz bolju zaštitu motora pri hladnom startu.

    Da li mi je vreme da prelazim na 5W-30 gradaciju ili da se držim ovoga dokle god nema, a za sada nema, (primetne) potrošnje ulja? Ako bih prelazio na 5W-30 Wolf nudi dobar dijapazon u OfficialTech seriji i to C2/C3, C2 i C3. Ako je motor već konstruisan kao prilagođen za low HTHS da li na ovoj kilometraži ostajati na C2 ili preći na C3 uz očekivanje da će to smanjiti mehaničko habanje motora uz neznatno povećanje potrošnje goriva (što mi nije bitan činilac).

    Zapravo me najviše zbunjuje kako neko ulje istovremeno može ispunjavati i C2 i C3 specifikaciju istovremeno ako ih suštinski razlikuje HTHS...

    Srdačan pozdrav i veliko poštovanje za sve do sada urađeno na polju edukacije entuzijasta za ovu oblast automobilizma.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, fabrička preporuka je ACEA A5/B5 te bi ulja kao što je npr. Castrol Edge 0W-30 bila idealna. Iskreno mislim da još nije kasno za to (bar do 200k km ili 10 god.), kao ni za neobavezni (tek od kraja 2014. preporučeni) Ford WSS-M2C950-A takođe u SAE 0W-30.
      950-ice su ACEA C2 ulja, te su logičniji izbor za motore sa DPF (mada nije usamljeni slučaj da za DPF ne ide ACEA C# specifikacija kao fabrička preporuka).
      Ulja koja ispunjavaju Ford zahteve (a i ACEA C2 pride, tj. "C2+") su (npr.): Total Quartz Ineo FDE, Motul 8100 Eco-Clean, Castrol Magnatec Start-Stop D, Liqui Moly Special Tec F, TITAN Supersyn F Eco-FE, Kroon Duranza MSP, Mobil Super Formula F ... ima ih i Valvoline ... izbor je impozantan i sigurno nešto od toga može da se nađe i kod nas (ili u okruženju).
      Dakle, to bi bila prva preporuka (za sada) ... "Rame uz rame" ide i preporuka za ulja 0W-30 ACEA "C2/C3" što ste i Vi izabrali. To su ACEA C3 ulja koja ispunjavaju "SAPS zahteve" (sadržaj sumpora, sulfatnog pepela i fosfora) za ACEA C2. Time, uz gubitak uštede goriva do 1%, imate malo veću marginu zahtite motora pri velikim naporima (zbog većeg HTHS), ali ne i posebno bolju zaštitu motora jer su zahtevi za max. habanje identični. Posle 200k km to bi mogao da bude i prvi izbor (uzimajući u obzir da zazori ležajeva nisu baš kao kod novog vozila). Ulja u SAE 5W-30 (ACEA C2/C3) bi mogla da budu sledeći korak (sigurno posle 200k km ili čak 250k km ili kada motor bude iole povećao potrošnju ulja sa 0W-30 ... no dok je ona zanemarljiva (makar se mogla detektovati) ili čak ne toliko velika (do litar na 10k km ili tako nešto) nije baš neki kriterijum.
      Veliki pozdrav!

      Избриши
  7. Hvala najlepše Stevo, ovo mi zvuči logično, i sam sam razmišljao u ovom pravcu, ali je dobro dobiti potvrdu od nekoga ko je u materiji suveren.
    Svako dobro Vam želim.

    ОдговориИзбриши
  8. Postovani Stevo,
    hteo bih sa Vama i citaocima ovog bloga podelim pozitivno iskustvo koje sam imao sa firmom Hapfluid koja je zastupnik nemackog Addinola.Prvo,u nameri da kupim originalno ulje,a po Vasem misljenju i vrlo kvaliteno,kontaktirao sam ih i porucio ulje.Bili su vrlo ljubazni i predusretljivi, spremni da daju strucne savete i ispostovali brzo i profesionalno moje zahteve.Svaka cast. Verujem da sam napravio dobar izbor.Hvala i Vama na strucnim tekstovima i savetima koje nam kroz ovaj blog dajete.
    Pozdrav,
    Milan iz Sapca

    ОдговориИзбриши
  9. Poštovani g Milane,
    Hvala na podeljenom iskustvu. Ne smatram reklamom.
    Addinol je dobar brend. Drago mi je da su i uvoznici na tom nivou. Oduvek je njihov (ali i sajt uvoznika) bio uzor, oil-finder im je (nisam skoro bio) uvek davao odgovarajuće standarde ulja za svako vozilo, po čemu se izdvajao od većine drugih.
    Hvala i na poverenju i pozitivnoj kritici bloga.
    Srdačan pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  10. Postovani g Stevo,
    Interesujeme vase mislenje o motornom ulju liqui moly 5w30 longtime high tech, koristio bih ga za pasat b6 2.0 tdi 8v bmp sa dpf

    ОдговориИзбриши
  11. Poštovani,
    O.K. je ovo ulje (MB 229.51, ACEA C3) uz promenu na godinu dana ili 10 do 15k km.
    Još je bolje je koristiti VW 504/507 (uz isti interval zamene) ali svakako nije obavezno.
    "Go for it" što bi rekli.
    Btw. jedino što ćete 1/4 ili čak 1/3 cene platiti agresivno reklamiranje LM-a (npr. u F1 što svakako nije jeftino).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши