Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

четвртак, 3. новембар 2011.

(mali) Školski raspust ; (mini) School Holiday


Od juče je (ionako) "jesenji raspust" te "dvomesečje" (bivše tromesečje) kod đaka osnovnih i srednjih škola. Polovina polugođa ("frtaljogođe"). Pa da "zaključimo ocene" :-)

Ništa posebno nećemo pauzirati osim što do kraja ove nedelje neće biti novih tekstova (ne bi ih ni bilo, još malo pa ću biti vickast kao legenda ili Bojan). Odgovora na pitanja će biti ali možda budu malo zakasneli, ipak je raspust (vodite računa). Ne bi doduše trebalo. Možda neki sat više od proseka a većina naravno promptno.


Moram priznati da je proglasiti pobednika teže nego što sam očekivao.

Osim velikog broja pitanja i komentara, bilo je jako dobrih i jednih i drugih.

Pomalo su izostala pitanja šire konotacije (za šta su, do sada, majstori bili Vanja i Kris) tako da izuzetnog pitanja/komentara nije ni bilo. No tek je prvi mesec. Nema desetki (5+) ali ima puno devetki i osmica na ovom “ispitu”.

Vanja će zadržati pravo da u manjoj konkurenciji bude pobednik na osnovu njegovih ranijih pitanja (neka preko mejla). Ipak, morao bi makar da se javi jednim pozdravom da ga uključim u igru. Inače za njega bi od Kroon ulja (za njegov Ford) najbolje bilo: DURANZA LSP 5W30. Kris i večito veseli legenda su imali svoje svetle i tamne strane ali osim što u “prvom kolu” nemaju pravo učešća, nisu baš ni bili na visini zadatka (tek svoj prosek), te iako već sledeći put bivaju favoriti (još da NiS, FAM ili Lukoil budu sponzori), moraju se malko više potruditi, jer im “druženje” sa CBC-a donosi ne samo pozitivne poene već i obavezu da odskoče od drugih što ovaj mesec i nisu uspeli u potpunosti.

Isto važi i za “inženjera“ Lazu. Mada ga (kao prijatelja) verovatno izostavim iz konkurencije kao i Ragazzoni-ja.

Što bi rekli – ko im je kriv kada su učili (mašinske) škole. Kako to kaže 'Rag' – bolje bi u životu prošao da sam u školu išao posle večere a ne posle doručka. E pa, druže, u pravu si u potpunosti (u smislu da bi SIGURNO bolje prošao da si studirao duplo duže i bavio se politikom a ne strukom) pa da pedagoški i simbolično i ja kaznim „previše škole“ (relevantne za temu; mislim na maziva).

Don Kihot je poludeo zbog previše pročitanih knjiga (o vitezovima pa rešio da i on bude), a znamo kako je prošao. Vala dosta je bio jedan ne mora nas biti hiljade i milioni i to 400 godina kasnije.

Inače da napomenem da odavno planiram da objavim mejl (treba mi i dopuštenje autora, možda ga je i dao, moram da prelistam mejlove) gospodina Milana. Kao “mustru” (pattern, shemu) za formu idealnog pitanja. Neverovatno koliko je čovek dao detalja pa je takav i odgovor dobio (mislim dobiju mnogi ali neke stvari moram i da nagađam). Malo je doduše bilo (pre)dugačko, ali uz samo navođenje “po stavkama” sve bi bilo O.K. i za pitanja na blogu a ne samo putem mejla.

Za nagradu postoje dve prepreke: nisam siguran da se prijavio na blog (90% da jeste) a i iz Slovenije je što je tehnički problem za isporuku nagrade. Ako se javi makar pozdravom biće u krugu favorita.

No da se vratim aktuelnim komentarima i rangiranju istih.

Osim lepote predavanja, svaki profan (zvaničan ili ne) ima problem sa nezahvalnim ocenjivanjem. No, svaki posao ima i ovu ružniju i težu stranu. Koliko god se trudili da budete objektivni uvek se uvuče doza subjektivnosti. E a onda sam rešio da budem 100% subjektivan, pogotovu što se objektivno i ne mogu rangirati komentari čitaoca.

Klasična pitanja “koji fluid u moj auto” su u startu imala lošije pozicije ali su (naravno) i dalje najbrojnija a kad nisu klasična, onda mogu da budu i vrlo dobra. Tako da su najviše pozicije ipak postigla baš ona.

Još da dodam, da su neki komentari podrške autoru zaista objektivno najbolji ali da se baš zbog toga ne mogu svrstati u najbolje. Što bi rekli modernim rečnikom – u sukobu su interesa. Ranije bi prosto rekli zbog patetike ili da se autor ne bi proglasio narcisoidnim.

Prvo mesto:

Mario. Alijas “Br Da”. Moram da priznam da sam u odgovaranju na pitanje o idealnom ulju za porodični (obiteljski), mešoviti, vozni park, najviše uživao.

Pogotovu što je sam Mario dilemu suzio na dva ulja istog proizvođača. Iako ne deluje posebnim ovo pitanje (komentar) je dalo drugu dimenziju pitanjima “šta u moj auto” te je uz meni ličnu zanimljivost, zaista ostavilo dobar utisak.

Možda bi Mario ostao mesto dva ili tri ali se dopunjenim komentarima o tome kako originalno ulje Mejdžorsa može biti jeftino i kako utiče i na smanjenje cena ostalih brendova (uz iskazano dužno i objektivno poštovanje prema njima i njihovom kvalitetu).

Inače da ponovim: idealno ulje za obiteljski mješoviti vozni park, sponzora, bilo bi Kroon PRESTEZA MSP 5W30.

Drugo mesto:

U slučaju blog-a najnezahvalnije jer je najbliže nagradi, ali … neko i to mora biti.

Ovaj put je to Boža (Božidar) koji je uveo “avijaciju” na blog (sa svojim SAAB Aero modelom).

Naravno pravi razlog za drugo mesto je njegova anticipacija moje dopune (pri čemu me je prestigao) odgovora.

Radi se o dilemi da li bi Eneos Premium Ultra (Racing) 0W-50 bilo dobar izbor za njegov SAAB.

Indirektno je pokazao (kao i nekoliko čitalaca pre njega ali ne u oktobru 2011.) da studenti mogu dostići (pa i prestići) profesora što je najviše što jedan profa može postići u karijeri.

Osim toga, direktno je uticao na jedan tekst koji sam odavno hteo da objavim, ali nikako da ga (tematski) uklopim. Naravno radi se o komentaru na razne testove ulja na internetu.

Od Kroon ulja koje bi bilo idealno za njegov Aero, izdojio bih:

Uz mogućnost da se koriste i:

Veliki broj Kroon ulja. Kroon-ov oil finder kaže:

Helar 0W-40 (nije loše); alternativo: Asyntho 5W30 i Presteza LL 5W30 (solidne “alternative”).

Ja bih dodao: Emperol 5W-40 (em jeftinije em verovatno i najbolje) kao i Specialsynth MSP 5W40 (bar kao i Helar).

Ipak “najbolja alternativa” (Emperol 5W-40) bi bilo Presteza MSP kao Dexos2 ulje.

Treće mesto:

Bojan. “Život u blizini Kvazara” je morao ili da bude mesto br. 1 ili 3, mesto dva nije mogao biti. Dao je i doprinos u vezi Storm brenda (tema koju je pokrenuo Sven) mada je tu Sava zablistao svojim komentarom. Naravno lako je mogao da zameni mesto se nekim od onih koji slede, ali je bilo toliko simpatično da nisam mogao da odolim da ne bude bar na “pobedničkom postolju”.

Ostali (otprilike po redosledu navođenja):

g. Sava, je verovatno mogao da bude i drugi ili treći. Eto odlučile su nijanse. Zamalo Bojan da mu donese i pobedu. Ne znam šta je presudilo da ne bude bar treći. Možda što sam se od Bojanovog komentara smejao bar 3 minuta, svakako više nego od bilo koje komedije u skorije vreme (ne računam legendu, on je čovek posebnog kova, nije smešan ali vas uvek raspoloži).

Kosta. Razmišljah i da bude na prvom mestu. Kroon Emperol 5W-40 da dobije pa ako promaši automobil (njegov sin, ili sledeći put on) da još manje veze ima. Naravno, ovo je šala ali pitanje je stvarno bilo dobro, a dešava se mnogima (da pomešaju ulje). Nekad je rešenje ispustiti pa zameniti (iz jednog motora u drugi) ali ponekad i nije tako strašno. Ipak, em je skoro sipao (nova) ulja u motore em mu je ostalo više od litra za dosipavanje. A i našao je svoju marku (Liqui Moly).

Minketa (Dejan). Vaše pismo nije bilo samo podrška, bilo je i više od toga. Nisam lažno skroman i znam da blog zaista vredi ali kad čujete da se upoređuje sa pismenošću ne možete ostati ravnodušni. Ipak, nagrada ne ide jer (zaista, to) ne ide. Ovim ste se svrstali u moje prijatelje, one prave, sa kojima bih se rado sastao negde i kanticu ulja (kad mi poraste standard) kupio od svojih para. Ili bar platio turu pića. Možda jeste patetično ali u izvornom značenju (antičko) grčkog PATOSA. Ipak, ko kaže da mu ovakva mišljenja ne povrate (manje ili više ali bar ponekad) poljuljano samopouzdanje, koje čini razliku između vrhunskog (igrača, stručnjaka …) i šampiona (u oblasti).

Zoran. Jednostavno ali efektno pitanje o Rashladnim Tečnostima.

Sven. Moglo je biti i za postolje a nije samo jedno pitanje/komentar već je zablistao bar dva puta u dve različite teme.

Darko. Uz diskusiju na CBC-u bilo bi za “čistu peticu” i mesto dva ili tri, ili čak pobednično. Ipak ovako kako je dat, komentar nije bio celovit, te nije mogao da postigne više mesto.

Boris. Nesvakidašnje pitanje. Veoma zanimljivo. Ima i šire značenje. Ipak, bez oznake “bloger” nije bilo u konkurenciji. Predstavili ste se ali ste se prijavili ili preko svoje web adrese ili na sličan način ali bez prijave kao “registrovani” čitalac. Utešno je to što ćete bar još 2-3 puta ulje menjati u ovlašćenom servisu pa vam nagrada u vidu ulja i nije neophodna.

Navedoh skoro sve, pa se izvinjavam ako mi je neko promakao. Redosled je uslovan i ne treba ga shvatiti suviše strogo. Želeo sam da iskomentarišem komentare i zahvalim se na plodnoj diskusiji. Sledeći put će biti dato samo “pobedničko postolje”.


Kedara d.o.o./Kroon Oil

Iako će darodavac dobiti i poseban tekst dao bih par napomena u vezi ove firme.

Kedara postoji već 20 godina. Tačno 10 godina zastupaju Kroon Oil u Srbiji.

Znači da je 2011. godina dva velika i značajna jubileja.

Više detalja o njima na: http://www.kedara-kroonoil.com; http://www.kroon-oil.com

Ovde samo najvažnije:

1) Kroon oil svakako nije Mejdžors ali je firma koja je na njihovom nivou kvaliteta i koja postoji već 105 godina.

2) Ulja ove kompanije se prodaju širom sveta (možda baš ne na svim kontinentima) a pretežno u EU. Zapadnoj EU.

3) Kedara prodaje ulja proizvedena u Holandiji, kakva se prodaju i na domicilnom ili susednim tržištima (“truli Zapad”).

4) Uvoznik se odlučio da nabavlja Emperol seriju i uopšte skuplja i kvalitetnija ulja Kroon Oil produkcije. Ovim ste u situaciji da dobijate ulja koja možda nisu “Super Serije” mejdžorsa (EDGE ili ONE) ali koja samim tim što su “više” klase (unutar Kroon-a) mogu lako da se uporede i često prevaziđu “obične” (standardne) serije mejdžorsa (Magnatec, Super, Quartz …).

5) Politika cena je jedinstvena. Nema (velikih) popusta na VP cenu (servisima), on je već uračunat a cene su krajnje povoljne za kvalitet koji se nudi. Dakle marža je minimalna ali realna. NEMA DAMPING CENA. Ali nema ni presoljenih. Izuzetno fer postavljena pravila. U prodavnici (net) ili malo prodaji, uračunata je dodatna MP marža koja je opet solidno odmerena i prosečna za jedno dugoročno i stabilno poslovanje. Ona bi mogla biti i 5% niža ili viša ali je na nekoj “zlatnoj sredini”.

6) Politika distribucije je takođe POSEBNA i JEDINSTVENA (makar na tržištu Srbije). Nema prodaje u MP (osim u Novom Sadu, za sada) već se najviše ulja prodaje servisima (obično dugogodišnji korisnici) i transportnim kompanijama. Najbolji način da kupite ulja je da skoknete do Ugrinovaca (ako ste u okolini Bgd.-a) ili da putem mejla naručite robu (vidi sajt). Možda je zarada manja ali je stabilna a kupci od ovoga mogu profitirati pre svega znajući da su ulja (baš zbog ovoga) 100% original.

7) Kroon Oil je srednje velika kompanija mada to u svetu naftaša (pa makar i uljara) znači (ipak) mala. U tehnološkom i smislu kvaliteta to nije nikakav problem. Ono što jeste su odobrenja i standardi. Ulja Kroon-a poseduju veliki broj standarda i odobrenja ali ako ih ne nalazite na sajtovima MB-a ili drugih proizvođača (ne sve) to je iz razloga što bi stalno obnavljanje (pa i pribavljanje) svih odobrenja bilo malo previše za jednu takvu kompaniju. Ništa zato, Kroon transparentno to daje na svom sajtu. Neka od odobrenja su “nivo kvaliteta” ALI onaj koji treba da bude. Ima i nešto odobrenja koja su istekla ili su u procesu dobijanja (pending). Slobodno se možete pouzdati u njih kao da su važeća. Kroon ima visoke standarde i ulja sa jednom pribavljenim odobrenjem biva istog kvaliteta i po isteku istog (dve ili tri godine, najčešće). ACEA su prava i sigurno se u njih možete pouzdati. Kroon primenjuje sve preporuke Atiel-a iako formalno nije član (što dodatno košta, više indirektno; pogađate, od proizvođača maziva članovi su samo najveće kompanije) tako da zaista nema razloga da njihova ulja ne budu bitno drugačija od onih koja proizvode VELIKI.

Još jednom ponavljam:

MEJDŽORSE (bar u Srbiji ali i većem delu CEE) dobijate “iz druge ruke” ili za Regionalno Tržište a ne za tržište Zapadne EU.
Nisu iz zemalja na Istoku (Evrope). To zaista vredi. Prilično. Ulje koje sipate sipaju i servisi (korisnici) u Holandiji, Belgiji, Nemačkoj, Francuskoj …

Nagrada (definicija)/isporuka

Iako tim iz Kedare ima široka shvatanja (em nisu stipse) te su čak u razgovorima rekli da će prihvatiti i troškove isporuke (za Srbiju) a da čak i Emperol 5W40 dolazi u obzir (ovo je zaista ulje sa JAKO dobrim odnosom kvalitet/cena i veoma konkurentno bilo kojem standardnom 5W40 ulju bilo kog (svetskog) proizvođača a uz Specialsynth MSP bi trebalo da bude i najprodavanije i najupotrebljivije čak i na tržištu Srbije) IPAK moram da istaknem da je moja molba (zahtev) bio tek: 10W-40 ulje (kantica 4lit. ili 5l ako prethodne nema) bez troškova isporuke.

Dakle, ono što sam obećao i čvrsto dogovorio je to: 10W-40 (u ovom slučaju Emperol 10W40) a dobitnik da snosi troškove isporuke na teritoriji Srbije.

Ulje može biti i menjačko (2-3 lit.). Kako definisati količinu? Preko vrednosti.

Znači nagrada je u vrednosti Emperol 10W-40 ulja. Možete uzeti više (recimo menjačkog ulja) ili neko skuplje ulje ali bi morali da doplatite razliku u vrednosti (na sajtu Kedara d.o.o. imate i cene; idite na: http://www.kedara-kroonoil.com/products/viewProducts pa na kod konkretnog proizvoda kliknite na “poruči”, naravno ne poručite već samo vidite cenu; ili poručite ako vam nešto drugo treba).

Ako je 2 litara menjačkog ulja jeftinije dopunite još nečim do približne vrednosti (par € gore-dole nije za doplatu).

NARAVNO: detalje (tehničke naročito) dogovorite sa Kedara d.o.o. koja je darodavac prve (nadam se u velikom nizu) nagrada za čitaoce bloga. Ja ću im u toku dana javiti da pročitaju ovaj tekst. Molim da prvo se “pobedničko postolje” javi i mejlom (na motornaulja@gmail.com) ili preko blogera (sa brojevima telefona ko želi) da bi se potvrdila autentičnost dobitnika (proslediću Kedari, pa posle nastavite kontakt).

I problem (bolje na početku nego kasnije):

Poštarina za inostranstvo (makar i susednu državu) može biti prilična pa možda i veća od vrednosti nagrade što bi priču obesmislilo.

Ukoliko nije onda bi vredelo, a darodavca ću zamoliti da (bar) troškove transporta podelite.

I naravno ukoliko postoji način da se nagrada preuzme lično, molio bih Maria da se javi Kedari (kopija mejla meni, ili na blog).

Mario, daćeš mi dan-dva (uz konultacije sa Kedarom) da se raspitam koliko bi ovi troškovi iznosili pa da zaključimo ovo pitanje.

Ukoliko smatraš da je sve ovo komplikovano, nagradu će preuzeti sledeći sa „rejting liste“ (ako se i on odrekne nagrade opet se javlja problem slanja u inostranstvo, jer je no. 3 Bojan iz Banja Luke).

Javi se u svakom slučaju.

Kao pobednik ovog malog „takmičenja“ imaš pravo i na tekst do 1000 reči (dve strane). Ako želiš možeš to iskoristiti (slanjem na mejl) uz (naravno) uslov da se radi o mazivima ili tržištu maziva. Tema je slobodna, mogu biti iskustva ili bilo šta.

Drugo „rangirani“ ima pravo na 500 reči a treće plasirani 300. (neću baš cepidlačiti za 10-tak % više).

Rok za prijem radova: kraj novembra.


P.S.

Uzgred: Kod Kroon ulja LSP je od Low SAPS a MSP je od Mid-SAPS (čisto da znate). Ostala su (naravno) „normal SAPS“ ulja.


P.S.S.

Još malo o nagradnoj igri.

Pokušao sam da napravim stroge propozicije, ali ne ide ...

NEĆU (ZA SADA) NIŠTA DA MENJAM.

Ipak, moram da naglasim:

Boža i Bojan na žalost nisu na listi koja se nalazi na blogu. Kako i zašto, nemam pojma.

Sada bi Kalimero rekao - nepravda pa to ti je!

I onda bi g. Sava bio na mestu dva ili Boris (koji se u međuvremenu prijavio, hvala) na mestu tri.

Uh! i još UF!

Sad ću se vratiti na Srletovo (beše li on?) da je klasifikovati čitaoce u kategorije nezahvalna stvar. Zaista jeste. Postaću birokrata kao državne institucije. Nema šanse!

Između SUŠTINE i FORME uvek je važnija suština! Očigledno je (i odavno) da su i Boža a naročito Bojan dugo na blogu i da imaju i dobru reputaciju i sijaset komentara i pitanja.

Aktivni članovi što bi se reklo. Oni će pokušati da se ponovo prijave (kao Božidar2 ili tako nešto te "distance r II" ili slično) pa ako ide ide, ako ne šta da se radi. Verovatno je u pitanju neki sigurnosni protokol (fire-wall na njihovim računarima) ili tako nešto.

Kao što je "jacques" već rekao: sigurnost je ipak bitnija od malo manje komocije.

Ne budimo sitničavi. Za sve stare prijatelje sa bloga neću gledati jesu li na listi ili ne a za nove ipak važi da moraju biti prijavljeni.

Kraće odgovore (komada jedan) će dobiti svako ko se predstavi (dovoljno je i ime).

Do sada sam bio jako brz na odgovorima (osim par njih koje sam propustio pa nisam odgovorio ceo mesec ili čak i duže) a pokušaću tako i da ostane. Ipak, upozoravam da morate imati u vidu da je par dana neka realnost. Hitni slučajevi neka idu na mejl, ali biće kratko odgovoreni.

Još jednom podsećam (iako sam počeo intenzivno da koristim mogućnost sortiranja komentara u kontrolnoj tabli bloger-a) da nije loše da se u trenutno najnovijem tekstu signalizira pitanje postavljeno u nekoj davnoj temi.

Hvala svima koji su učestvovali u akciji (dali komentare, ne samo pitali) ali i svima koji čitaju blog. Još jednom, "add +1" (dodaj +1) nije obaveza (na žalost nema tog "junaka" koji je to izveo mada možda ima onih koji su probali) ali je poželjno. Naročito ako na google rezultatima pretrage vidite ovaj znak (kliknite i tamo). Ovo u nekoj (maloj) meri pomaže da sajt bude bolje rangiran od strane google robota u pretragama. Mada sam iskreno više nego zadovoljan kako to rade i bez toga jer se blog lako može naći po par desetina ili stotina izraza. Iole duži upit u vezi ulja šalje ga na prvu stranu (ili prvih par) što je jako dobro. Da se ljutim što "ulja blog" ili "motorna ulja blog" ne daje baš prvu stranu, nema smisla (mada jeste nesavršenost google robota, pošto me susedi (sajtovi iz Hrvatske) tu izguraju, kao od šale, a sa google.rs), jer za jedan "neprofitabilan projekat" bez podrške Face-a i samim tim umerene posete, jako dobro prolazim.

Verovatno i roboti (kao što sam već rekao par puta) "imaju dušu" i shvataju da je suština bitnija od forme (zaista jedno hiljadu ili više strana teksta sa puno detalja, što nemaju ni mnoge multinacionalke). Zato sam i ja rešio da budem bar "robotske duše" (makar google-ovske, što često prevazilazi bezdušne birokrate) i da ne cepidlačim oko toga ko je "drug član" ili "gospodin prijavljeni čitalac".

13 коментара:

  1. Nisam više hteo opterećivati tekst.
    Neću ništa zaključivati dok se g. Mario ne javi.
    Ipak ...
    Kako kaže cenovnik usluga slanja paketa:
    http://www.posta.rs/dokumenta/cenovnici/Cenovnik%20paketskih%20usluga%20za%20fizicka%20lica%20MPS.pdf
    Ovo zadovoljstvo košta 10€ u startu i još 1,7€/kg ili delu kg (ako pređe ceo).
    To znači da je poštarina (bez carine, ako toga ima, a može biti) je cca. 20€ (150kn). Zaista mnogo.
    Kantica od 5 litara je nekih 4,5-4,8kg ali upakovana verovatno prelazi 5kg (i zalazi u šesti).
    Za ove novce Mario će kupiti (preko ulja direkt ili sličnih kompanija) isto takvo ulje.
    Sponzore zaista ne bih izlagao ovolikom trošku jer oni nemaju baš veliki interes u ovome (ipak tek 150 čitalaca dnevno, 210 poseta sajtu i oko 500 page view-a) jer je kapacitet za reklamu ograničen.
    Radi se pre svega o ljudima koje sam upoznao preko sajta i koji su prihvatili da me to ne obavezuje da pišem u superlativima (ako ne zaslužuju) o njima ili da ne smem da ih kritikujem (ukoliko je zasnovano).
    Uz te uslove, koji ostavljaju slobodu i neutralnost blogu, dogovor je bio da nagrade budu (ipak) simbolične.
    Nebitno da li neće cepidlačiti (verovatno) oko malo para, ne mogu da im namećem troškove veće od dogovorenog. Ipak ovo nije klasično sponzorstvo.
    Nadam se da je dovoljno jasno i da će svi dobronamerni razumeti (svi pravi čitaoci bloga).
    Kritičari (ne ovde ali na nekim forumima, koji žestoko pljuju po blogu, neko mi je javio ali nisam se potrudio ni da pogledam) me ne interesuju.
    Ali oni pravi kritičari (moram i njih da pomenem) kao što je Đorđe, su uvek dobro došli. Kritika je ono što nekoga potstiče na rad i dalje usavršavanje uz korekciju svojih grešaka (mana). Nipodaštavanje (nikada) nije bilo kritika. Ima nas svakojakih a da "nosim magarca" da bi takvima udovoljio ... nisam vajlda lud.
    I da se vratim na temu, izvinjavam se zbog digresije, nagrada i tehnički detalji oko nje.
    Zaista sam trebao bolje da odradim "domaći zadatak" ali šta da se radi. Neki i zarađuju na mazivima pa su i aljkaviji. Podsećam da blog nije projekat (pa makar i neprofitabilni) jer nema jasno utvrđene ciljeve i rok izrade (između ostalog).
    Mario, javi se bilo mejlom bilo na blog.
    Najbolje komentarom u blogu.
    Tekst od hiljadu reči ostaje suvereno pravo koje možeš ali ne moraš iskoristiti.
    Kao i pravo da platiš (pola ili celu) poštarinu.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Steva,
    Stvarno sam iznenađen i čast mi je što sam izabran. Kako sam već napisao u mailu, što se tiče nagrade, nemojte se ljutiti ali nažalost nema smisla da ona ide meni i ja je se ovim putem odričem.
    Ne zato što dostava košta i komplicirana je, nego čisto zato što iako pratim blog već skoro 2g nisam baš aktivno sudjelovao u njemu do nedavno pa smatram da ima ljudi (čitalaca) čiji je doprinos daleko veći od mog i prema tome oni tu nagradu svakako više zaslužuju od mene i bilo bi krajnje nepošteno da ja uzmem nagradu.
    Što se tiče teksta do 1000 riječi, te se "nagrade" ne bi odrekao :-) i nadam se da će i ta tema izazvati barem pola komentara kakvi su padali nedavno.

    Pozdrav svima,

    Mario

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala Mario.
    Zaista je iskreno. Ostao sam bez teksta. Pravi fer plej. Retko u današnje "gladiatorsko" doba.
    Inače nije do Kroon-a jer Mario ima iskustva sa tim uljima što će on sam kasti ili mi dozvoliti da ga citiram. Veoma je zadovoljan kvalitetom.
    Neću otkrivati temu o kojoj će Mario navesti svoja iskustva i pokazati znanje. To je jedna od NAJVAŽNIJIH tema koju sam jedno vreme izbegavao (zbog tržišta više nego same teme) a posle je (nepravedno) zapostavio i zaboravio.
    Mislim da će izazvati i više komentara, možda vremenom i celu stotinu (što je dostigao, pa sad prešao i 200, samo tekst o Lukoil-u i to prvi deo).
    Zbog važnosti teme ograničenja u dužini teksta NEMA.
    Ujedno drugo i treće plasirani imaju pravo na duplo duže tekstove (približno 1000 i 500-600 reči, nećemo baš brojati, ni uz pomoć comp-a, već kao neki okvir a zavisno od teme može i više).
    Javite se (nije hitno) u vezi sa tim (Boža i Bojan).
    Inače, moram da pomenem pa makar bio dosadan:
    mesta od 2 do 5 (zaključno sa Kostom, koji kao širi krug "jačih" poznanika ima tu (ne)sreću da nije bio diskvalifikovan ali da je bio malo oštrije ocenjen, što mi nadam se neće zameriti) su praktično razvrstana u "foto-finišu".
    I na kraju ali ne i po značaju (naravno):
    Molim Božu da mi se javi mejlom (koji ću proslediti firmi Kedara d.o.o.) radi preuzimanja nagrade.
    Pročitaj još jednom tekst, ako ima nedoumica kaži.
    Mislim da je jasno. Ne moraš uzeti isključivo PS ulje (odlično u toj klasi) već naravno i nešto drugo u toj vrednosti ili doplatiti razliku.
    Nagrada će biti poslata brzom poštom, o tvom trošku :-) (što je ništa u odnosu na državnu lutriju, kad ti rebnu, bilo je 30%, porez dođe ti da daš sve u "dobrotvorne svrhe" ili bez navodnika po želji).
    Morao sam na ti, a nemoj se ljutiti zbog toga (mislim kad si već osvajač nagrade).
    Istrčavaj na teren inače mi sleduje "let u svemir", tamo nege blizu nekog kvazara ;-)

    ОдговориИзбриши
  4. Grrr, Av AV. Ma nije ovo Olimpijada pa vazno je ucestvovati ! Vazno je pobediti !
    Neka, neka, osveticu se ja vama nekim jos jacim pitanjem ! pa cete onda videti. A najvise me cudi to da me profesori (i profesorke) nikad nisu mrzeli- kad san bio za 3-4, dobijao sam 5, kad sam bio za 5-6 dobijao 6-7 i td. Ma zezam se (jasno) vrlo sam zadovoljan ocenjivanjem i svojim 5-im mestom, pogotovu sto, kolko se secam, moje je pitanje doslo pre pocetka igre. Pozdrav !

    ОдговориИзбриши
  5. Eh živote lutalico...kao sto rece pijanac u kafani nakon pjesme koju mu otpjevaše a ne ponese pancir pa ga pjesma isprobada....
    Uglavnom...drago mi je da sam treći (u nekoj od varijanti zar ne? :) )

    Čestitam Mariju na osvojenom prvom mjestu i zaista nisam očekivao da će komentar oko mog razumijevanja hemijskog sastava ulja (odnosno nerazumijevanja) imati tako jak uticaj na našeg doktora Stevu (Viva Dottore) u smislu smijanja. A

    Elem, evo javljam se u vezi sa tekstom koji želiš da napišem (mada nisam baš vičan pisanoj riječi) pa da mi kažeš šta, kako, kuda, gdje - ("Quo vadis Domini" što onomad priupita Petar).
    Što se tiče prijave vidim da sam prijavljen kao Distance_r i tako će i ostati. Nemam firewall na računaru (pošto koristim Linux nema potrebe za tim) tako da se neću ponovo registrovati.
    In the end.....ne da mi je drago da sam na listi (i zamalo na postolju :) )....

    Veliki pozdrav svima!

    Bojan, Banja Luka!

    ОдговориИзбриши
  6. Bojane,
    Vi ste treći u konačnom plasmanu a ne "nekoj varijanti". Utisak nije toliko ostavilo vaše (ne)znanje koliko njegov slikovit opis.
    Distance_r je sasvim O.K.
    Nema potrebe da se ponovo prijavljujete, tačka
    Bravo za Linux!
    Za temu teksta ćete saznati uskoro kada se javi Boža pa zaključim celu stvar oko nagrade za oktobar.
    Naravno uz citat dela mejla koji je poslao Mario.
    Mislim da je tema koju je izabrao jako dobra.
    Samo još malo strpljenja.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  7. Što se tiče Kroona, akter moje priče je Nissan Almera iz 2002 (1,5 16v benzinac). Kod mene od prvog dana. Interval zamjene ulja u mjenjaču 60kkm prema proizvođaču. Negdje 2004. mi na 60kkm promjeniše ulje u ovlaštenom servisu i tada mi stavili Motul motlygear 75w90. Pri pojavi hladnijeg vremena mjenjač se "osjetio" dok se nije zagrijalo. Nakon 20kkm mi je to dosadilo a u ovlaštenom su dobili Nissan genuine XZ gear oil (75w80 GL4 proizvodi ga Total). S njim sam riješio probleme hladnog vremena ali ljeti ko da sam čuo zupčanike kad je motor bio vruć. Probao sam stavit LM-ov aditiv gearprotect koji je poboljšao stvar. Stvari kreću nizbrdo prije 3g i na nekih 100kkm. Mjenjač u vožnji ostao u 3. brzini i ni tamo ni vamo. Sreća dogodilo se u gradu (to je ženin auto ona ga vozi 99% vremena). Šlep služba pa u servis opet. Ovlašteni mi kaže otišao zupčanik i čahura 3. brzine i treba uz to promjenit i ležaje iako nisu vidljivo oštećeni...oni se kunu da je to zbog gearprotecta jer je sve puno "grafita" unutra... ceh (sa novom lamelom za koju su tvrdili da je pri kraju) oko 1000 eur. Stisnem zube, pregrizem govno (sorry na izrazu) pokrpaju i sve 5, međutim za 2 tjedna idem ja na tehnički i registraciju. Kaže mi čovjek curi ti ulje na poluosovini i to dobro. Pogledam ono stvarno doslovce kapa, ali kapa da nigdje ne podlijeva jer su japanci tako konstruirali kućište da ne podlijeva nego kapa direktno dolje. Zbrojim 2 i 2 i skužim da je mjenjač zablokirao jer je ostao bez ulja (pošto je zupčanik 3. brzine u tom mjenjaču na najvišem mjestu). Skidam sve po spisku ovlaštenom, uzeo mi 1000 eur a nije otklonio uzrok problema. Pa jedan semering košta 3 eur. Odem kod jednog provjerenog majstora, on to promjeni i kaže: "Fali ti više od litre ulja u mjenjaču, savjetujem da izbaciš sve i staviš umjesto OEM fullsint!". Tada je na red po njegovoj preporucu došao Kroon. Čovjek mi stavio 75w90 TDL i od tada (nekih 3g i 50kkm) nemam nikakvih problema. Niti zapinje kad je hladno, niti se čuje kad je vruće, a poslušat ću ga i glede intervala: "Slobodno s tim uljem vozi dupli interval (120kkm) ili 6g što prije napraviš".
    Evo to je moje iskustvo s Kroonom. Nažalost u HR rijetko gdje se može naću Kroon ulje i to mi je jako žao (kao i zbog LM-a kojeg sam koristio u motornim uljima 3-4g kad ga se moglo nabaviti).

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala i na ovom komentaru!
    Sad (doduše) nemam više šta da citiram iz mejla, ali nema veze, ovde ima čak i više detalja.
    Mnogi (manje redovni) čitaoci neće verovati da ovo slučajnost, ali zaista POJMA NISAM IMAO o vašim problemima sa menjačem u Nissan-u i dobrim iskustvima sa Kroon menjačkim uljem.
    Osim izvanrednog kvaliteta za ceo slučaj je zaslužno i to što je SP 1011 (verovatno se o njemu radi) i (kako je i Mario naveo) TDL (Total Drive Line) menjačko ulje, sa ispunjenjem API GL-3, 4 i 5(+).
    Još da sačekamo Bodoa (gosn Božu) pa da sa jednim kratkim tekstom zaokružim priču.

    ОдговориИзбриши
  9. Pozdrav! Evo, listam vas blog, gomila korisnih stvari, svaka cast! Pisao sam vam i ranije, ako se secate, pitao sam vas u vezi Q8 ulja i Honde Civic 1990.god.

    E, sad sam kupio noviji auto, naravno, opet Hondu Civic i zamolio bih vas za savet.

    Citam blog, search radi lepo, ali meni treba konkretan savet u vezi vozila koje sam kupio.

    Dakle, Honda Civic, 1.6, 81KW,2002. godiste, VTEC motor, benzinac, manuelni menjac. Predjena kilometraza (ako je verovati svajcarskoj servisnoj knjizici) je 126000km.

    Zanima me koje bi ulje trebalo da sipam u menjac? Imam uputstvo za moj auto, ali tamo se navodi samo Honda MTF i nista drugo. Cak nikavu gradaciju ne pominju.

    I pitao bih vas za misljenje, da li je adekvatan izbor sipati u moj motor ulje Total Quartz 9000, 5w40? Naleteo sam kod jednog poznanika u radnji na pristojnu cenu, pa me zanima da li je ovo dobar izbor za moj auto?

    Inace, sad je u motoru ulje Agip 5w40, sa njim je predjeno 11500km, i pise da ga treba promeniti nakon 15000km. Da li da sacekam ili ne?

    Izvinite ako sam vas udavio mnostvom pitanja, ali veoma bi mi znacila vasa pomoc.

    Pozdrav od Ivice!

    ОдговориИзбриши
  10. Ćao Ivice,
    Izvini za malo kašnjenje ali kao što kažu:
    - Ne postizavam.
    Total Quartz 9000 je sigurno adekvatno rešenje za vaš motor. Ima i jako povoljnu cenu.
    Uostalom Total grupa je pravila i OEM Honda ulja pa što ne bi i kao svoj brend bili na visini zadatka?
    Naravno ima i drugih rešenja ali je ovo ulje sasvim O.K. Inače 5W-40 je sigurno najbolje rešenje za motor sa 126k km. Možda još nije kasno (verovatno) ni za 0W-40 (pa i 5W-30) ali je to, ako ništa drugo, prilično skuplje rešenje sa malo benefita, pogotovu za klimatsko područje u kome smo. Eventualno je 0W-40 bolji izbor za praktično potpunu gradsku vožnju.
    Agip (verovatno Sint Evolution) je takođe solidno rešenje, no treba ga i naći.
    Ukoliko bar 1/3 pređenih km odvozite van grada i ukoliko bar 80% sipate evropremium benzin, slobodno ostavite ulje do 15000km.
    Uopšte bih 15k km uzeo kao dobro odmeren interval zamene. Eventualno se može i više (za pretežno duge relacije, bez mnogo gradske vožnje) a za preko 90% gradske vožnje bi ipak moglo da se stane na 10 do 12k km. Koristite kvalitetan filter. Uskoro i tekst o tome. Ako ne sačekate tekst Honda OEM vam ne gine ;-)
    Menjač je posebna priča pa samo ukratko:
    MTF Honda je ulje koje je između motornog i menjačkog ulja. Bliže je motornim uljima ali je (ipak) malo drugačije aditivirano. Honda sama preporučuje (još odavno) 10W-30 ili 10W-40 motorna ulja za svoje menjače. Obično motorno ulje (ali da je API SG) bi odradilo posao ali svakako ne idealno.
    Zato vam ostaje ili (pre)skupo Hondino MTF ulje (II ili III). U cenu uračunajte i cenu zvaničnog servisa jer ćete teško ovo ulje naći u slobodnoj prodaji (možda u Delta autu).
    Alternativa nema (baš) mnogo. Eventualno bi (većina) 75W-90 API GL-4/5 ulja mogla da pomognu (ona su otprilike ekvivalent 5W-40 motornim uljima) naročito ona sa modernijim paketima aditiva (bez sulfonata) kao što je Motul Gear 300.
    Ipak ako ćemo o pravoj zameni (ekvivalentima), priča se svodi na dva slova:
    1. Motylgear 10W-40, svakako izbor broj 1.
    2. Kroon Oil SP 1061 75W-80 (cca. 10W-30 ili 5W-30)
    U našim klimatskim uslovima ipak je 10W-40 bolji izbor (viskoznije ulje) pa ostaje: ili Motul 10W-40 ili Honda MTF. Kako o MTF-ima podataka ima manje nego o "oblasti 51" teško je reći koje pa sad.
    Najbolje najnovije MTF III Ultra.
    Inače ulje se menja na 6god. ili 120k km.
    Verovatno nije menjano do sad.
    Ipak ne morate da žurite. I do 150k km je O.K. naročito pri prvom (fabričkom) punjenju.

    ОдговориИзбриши
  11. Ne, nije kasno, tek je proslo 2 dana :)

    Agip nisam ja sipao, to je ulje bilo u motoru kad sam kupio auto, a sipano je na zadnjem servisu 8.2010. u Svajcarskoj i od tad auto nije vise servisiran. Znam da ga bas i nema kod nas, a i nisam nesto zainteresovan za ovo ulje, pa sam zato pitao za Total Quartz 9000. Stvarno je povoljna cena, pa sam morao da pitam, nisam bio siguran u kvalitet istog. Kako se kaze: ako ne znas sta je dobro, pitaj sta je skupo, ali, nije opcija samo najskuplje, postoje i nijanse.

    Dakle, napravicu kompromis - ne idem na najskuplje ulje, ali zato sa malo kracim intervalom zamene, pa cu i ovaj savet prihvatiti: sipam Total i menjam na 10000 - 12000km, valjda ce tako valjati.

    Hvala puno na savetima, dobri kao i uvek!

    ОдговориИзбриши
  12. Nema na čemu.
    Total je zaista O.K. (naročito ima povoljnu cenu).
    10000 - 12000km, ništa ne brinite - radi.
    Proverite samo originalnost proizvoda ako to već prodaje vaš poznanik (od koga nabavlja te je li to O.K. uvoznik). U slučaju nedoumica proverite kod Total-a Srbija:
    www.total-serbia.com

    ОдговориИзбриши