Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

понедељак, 27. децембар 2010.

Fuchs menjačka ulja (II), Fuchs gear oils (II)


PORODIČNE VREDNOSTI – ZA CEO ŽIVOT

FAMILLY VALUES – FOR LIFE

FUCHS sintetička ulja za menjače
(FUCHS synthetic gear oils)


Fuchs S.U. (S.O.) za (for) automobile (passenger cars)


TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W

Super lakotečljivo potpuno sintetičko ulje za menjače. Najbliže ATF ne samo po viskoznosti (očigledno) nego i drugim osobinama. Ipak ne može da se koristi u kod automatskih menjača ali je zanimljivo znati da bi moglo da bude alternativa za manuelne menjače koji se podmazuju sa ATF. Izuzetno kvalitetno sintetičko ulje. Pruža izuzetno ponašanje pri startu na hladnom vremenu uz smanjenje potrošnje goriva i odlično očuvane mehanizme.

Predviđeno je za fill for life već prema (zavisno od) preporuci proizvođača vozila.

Ukoliko se i menja, više od jedne promene je nepotrebno. Eventualno dve uz mnogo pređenih km (blizu milion). Ugrađuje (bez navodnika) se u veliki broj modernih VW vozila kao fabričko punjenje. Ispunjava nekoliko specijalnih VW standarda i obično nema alternativu po pitnju izbora kod vozila VW grupe.

Aditivi su kompleksni i višestruki. Vrhunski paket. Verovatno sadrži i organske komplekse molibdena kao jedne od najmodernijih i najskupljih. Glavna uloga im je u smanjenju trenja.

Između ostalog proizvođač naglašava da se ovo ulje dobro meša sa drugim uljima za menjače što ga preporučuje kao dolivno ulje kod ulja niske viskoznosti (75W-80) ili da se posle drugog menjač ne treba ispirati. Ipak vodite računa da je mešljivost više za druga sintetička i polu-sintetička i to kad je udeo manje komponente do 10%.

Specifikacije:

API GL-4;

VW TL 521 78 (G 052 178 A2)

VW TL 525 12 (G 052 512 A2)

VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/G 060 726 A2/G 070 726 A2)

Sasvim dovoljno i više od toga. Prosto se preporučuje za sva vozila koja traže ove specifične proizvođačke specifikacije. Osim toga može da se koristi i kod drugih vozila kojima je GL-4 zadovoljavajuće a treže lakotečljiva ulja.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 877kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 6,7mm2/s dok je na 40ºC 40,8mm2/s uz indeks viskoznosti od: 119. Tačka paljenja (ASTM D 92) 221ºC, tačka stinjavanja: –44ºC uz viskoznost na –40ºC od 75.000mPa·s. Tendencija penjenja (Seq. I/II): 20/0 ; 30/0 ml.

Podaci su očekivani i sasvim solidni. Ima sasvim solidno ponašanje na mrazu a standard prevazilazi tačno 2 puta. Ipak na osnovu (monogradne) viskoznosti očekivalo bi se i bolje. Ipak tačka stinjavanja je dovoljno niska a viskoznost na umerenim temperaturama je zapravo jako niska i negde je dvostruko niža od prosečnih 75W-90 ulja (od njih i radna). Ne sadrži polimere, modifikatore viskoznosti.

TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80

Drugo iz izuzetne Sintofluid serije. Možda i upotrebljivije od prethodnog. Često fabričko punjenje kod modernijih vozila VW grupacije. Ističe se kao ulje za šestostepene menjače ove grupacije proizvođača. Kako je GL-5, praktično je univerzalno ulje i TOP 5 preporuka za bilo koje vozilo koje traži navedenu API specifikaciju kao nivo kvaliteta u manuelnom menjaču.

Meša se sa svim brendovima MTF (Manuel Transmission Fluid) što se zgodno može upotrebiti za dolivanje i slično. Kompatibilnost je izuzetna. Ipak, da bi imali kvalitet ovog MTF-a poželjno je da se prethodno ulje potpuno ispusti (ne mora se ispirati). Ovo pogotovu stoga što je ovo ulje uglavnom “fill-for-life” te mu mešanje sa drugim može skratiti “doživotnost”.

Može se koristiti i kod starijih menjača kojima odgovara viskozitet jer je kompatibilno sa svim poznatim elastomerima za zaptivke.

Specifikacije:

API GL-5;

Fuchs preporuke (recommendations):

MIL-L-2105 D, ALFA ROMEO, BMW, CITROËN, FIAT, FORD M2C200-C/C2/C3, LANCIA, OPEL 19 40 182; 19 40 757; 19 40 768; 19 40 776; PEUGEOT, RENAULT, VOLVO 97308, VW 501 50, (G 005 000 05/G 005 000/G 005 000 20/G 052 911 A1-A2)

VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2).

Naročito se ističu VW doživotne preporuke i najčešće fabrička punjenja. Ispunjenje G 052 911 može biti zanimljivo vlasnicima starijih vozila ovog koncerna (Audi 80, 90 i 100) kojima je najčešće zamena za ‘doživotno’ punjenje.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 882kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 9,4mm2/s dok je na 40ºC 49,8mm2/s uz indeks viskoznosti od: 175. Tačka paljenja (ASTM D 92) 190ºC, tačka stinjavanja: –48ºC uz viskoznost na –40ºC od 37.000mPa·s. Tendencija penjenja (Seq. I/II/II): 10/0; 20/0; 10/0 ml.

Izvanredne osobine. Na radnoj temperaturi ima viskoznost na granici između SAE 20 i 30 i blisko je 5W-20 ili 0W-30 motornim uljima po pitanju viskoziteta. Sve je relativno te i pored “veće” viskoznosti ovo ulje se bolje ponaša na niskim temperaturama gde 4x tuče standard i duplo je bolje na –40ºC od prethodnog. Ujedno ima i nešto nižu tačku stinjavanja.

TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85

Slično prethodnom samo u drugoj gradaciji viskoziteta. Shodno tome drugačija ali slična lista ispunjenja zahteva (i preporuka). Pretežno je namenjeno vozilima Fiat grupe koja često imaju 75W-85 kao fabričku viskoznost. Ovo je prilično retka gradacija i imaju je prvenstveno Selenia te Castrol. Može da menja 75W-80 ali shodno tome ga mogu menjati i ulja 75W-90 naročito kod iole starijih menjača.

Ista je kvalitetna grupa kao prethodno i slične je sintetičke osnove. Spada u FE (Fuel Economy) kategoriju ulja. Ovo se zapravo smatra time što se koristi kod menjača koji bi inače koristili 80W, 80W-85 ili čak 80W-90 ulja.

Još bitnije je da, zavisno od preporuke proizvođača vozila, može da bude i ‘doživotno punjenje’.

Ostaje puna kompatibilnost sa zaptivkama i drugim uljima (što je zaštitni znak Fuchs sintetičkih ulja za menjače) ali je napomenuto da se neke osobine (dugovečnost) postužu samo uz potpuno ispuštanje prethodnog ulja.

Specifikacije:

API GL-5; MB-APROVAL 235.7, ZF TE-ML 18.

Fuchs preporuke (recommendations):

ALFA ROMEO, BMW, FIAT, LANCIA

VW TL 521 45-X (G 052 145 A1), VW TL 521 90 (G 052 190 A2/G 055 190 A2)

I dalje se ističe preporuka za specifične VW specifikacije ali i veći broj vozila Fiat grupe.

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 870kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 12,1mm2/s dok je na 40ºC 81,5mm2/s uz indeks viskoznosti od: 144. Tačka paljenja (ASTM D 92) 190ºC, tačka stinjavanja: –51ºC uz viskoznost na –40ºC od 55.000mPa·s. Tendencija penjenja (Seq. I/II/II): 10/0; 20/0; 10/0 ml.

I dalje jako dobro. U skladu sa prethodnicima. Zapazite indeks viskoznosti. Taman koliko treba. Za full sintetiku su polimeri verovatno bili nepotrebni. Odlično ulje.

TITAN SINTOPOID SAE 75W-90

Ovo je ulje prilično univerzalne primene. Menjači su tu, onako, usput. Pre svega je hipoidno ulje za hipoidne prenosnike. Takođe je potpuno sintetičko i “Fill-for-life” ulje. Koristi se uspešno i kod teretnih vozila iako je pretežno automobilski nastrojeno. Posebno se koristi kod automobila sa 4x4 pogonom.

Specifikacije:

API GL-5.

Fuchs preporuke (recommendations):

MIL-L-2105 D, BMW, VW TL 521 45-Y (G 052 145 A2)

Tipične osobine:

Specifična gustina (15ºC): 886kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 15,3mm2/s dok je na 40ºC 90,5mm2/s uz indeks viskoznosti od: 179. Tačka paljenja (ASTM D 92) 190ºC, tačka stinjavanja: –45ºC uz viskoznost na –40ºC od 88.500mPa·s. Tendencija penjenja (Seq. I/II/II): 10/0; 10/0; 10/0 ml.

Fine osobine. Po apsolutnoj viskoznosti je negde između 5W-40 i 5W-50 motornih ulja. Za zimu je više nego upotrebljivo a shodno “razvučenijoj” visk. Gradaciji ima i visok indes viskoznosti. Vrlo dobar izbor gde god u automobilu treba GL-5 nivo kvaliteta.

TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-140

Najviskoznije ulje u seriji. Vrlo slično prethodnom. Koristi se za razne trasmisije i diferencijale. Pogodno za primene gde se traži GL-5 nivo kvaliteta. Uz sve to ovo ulje spada i u ulja pogodna za Limited Slip diferencijale. Može se koristiti i kod LSD i kod “običnih” diferencijala. Potpuno je sintetičko ulje sa visokim indeksom viskoznosti.

Ima ograničenu primenu kod automobila mada je i dalje pretežno automobilsko.

Ispunjava: API GL-5.

Fuchs preporuke (recommendations):
BMW, CHRYSLER MS-8985, FORD M2C192-A, GM 12346140

FUCHS SINTETIČKA MENJAČKA ULJA ZA TERETNI PROGRAM

FUCHS SYNTHETIC GEAR OILS FOR COMMERCIAL VEHICLES

Radi se o 5 sintetičkih ulja Cytrac serije.

Ovu seriju čine sledeća ulja:

TITAN CYTRAC SL SAE 75W-90

TITAN CYTRAC MB SYNTH SAE 75W-90

TITAN CYTRAC MAN SYNTH SAE 75W-80

TITAN CYTRAC LD SAE 75W-80

TITAN CYTRAC HSY SAE 75W-90

Kako ulja za transportni program (za sada) nisu ona koja se predstavljaju na sajtu ova ulja neće biti detaljnije razmatrana.

SL verzija je API GL-5 ulje; MB, MAN i LD su API GL-4 ulja dok je HSY GL-4/5.

Sva imaju veliki broj odobrenja za teretni program a glavna intencija (i grupa korisnika) je naglašena i samim imenom. Tako je ’MB’ ulje specijalno razvijeno za Mercedes-Benz Actros vozila dok je ’MAN’ verzija pravljena prvenstveno za MAN 341 TYPE Z4standard kao i za manuelne i automatske ZF menjače. Ove dve verzije su ujedno i one sa najdužim vremenskim intervalima izmene (300-400k km ili 3 godine).

SL je prvenstveno hipoidno ulje, MB i MAN su prilično specijalizovana ulja a LD je baš „kamionsko“ i tek „usput“ ulje za menjače jer zapravo zadovoljava razne prenosnike kojima je GL-4 standard zadovoljavajući.

Jedino koje koliko-toliko (više-manje) može da se upotrebi i kod automobila ili je bar donekle (i uslovno) slično tim uljima je HSY. Ako ništa drugo „multi-standardno“ je kao savremena sintetička menjačka ulja iste klase viskoznosti koja se koriste kod automobila.

A sa njima deli i veći broj standarda za teretni program (ZF).

Stoga će biti navedene njegove osobine.

TITAN CYTRAC HSY SAE 75W-90

Može se koristiti i za sinhronizovane i za nesinhronizovane menjače u punom opegu opterećenja od zanemarljivih do velikih.

Pogodno je i za produžene intervale izmene a ima izuzetno stabilan uljani film i kompatibilnost sa materijalima koji nisu Fe tipa (obojeni metali). Pruža dobru korozionu zaštitu te su sinhroni od obojenih metala praktično pre zaštićeni nego ugroženi. Uz sve to tu je i velika kompatibilnost sa elastomerima koji se koriste za zaptivke.

Specifikacije:

API GL-5/GL-4, ZF TE-ML 05B, 12B, 16F, 17B, 19C.

Fuchs preporuke (recommendations):

DAF, MAN M 3343 TYPE S (SL), SCANIA STO 1:0, ZF TE-ML 07(A).

Tipične (osnovne) osobine:

Specifična gustina (15ºC): 868kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 15,7mm2/s dok je na 40ºC 119mm2/s uz indeks viskoznosti od: 140. Tačka paljenja (ASTM D 92) 202ºC.



DODATAK:

Ovo nema veze sa Fuchs uljima za menjače, ili tek toliko što se radi o porodičnoj firmi a i praznici za nama i pred nama su porodični. Kako se bliži nova godina iskoristio bih ovu priliku da svima čestitam novu 2011. Puno zdravlja i uspešnog rada a ostalo će doći samo.

Pogađate, ovo će biti zadnji tekst u ovoj 2010. To što je broj tekstova (59) identičan sa 2009. je više slučajno a iskreno se nisam nadao tolikoj produktivnosti. Tačno da je 2010. imala 3 meseca prednosti (ceo kvartal) ali je su početni tekstovi bili spremani još od jeseni 2008.

Nisam se nadao zbog zaista velikih obaveza. Ipak dobro je da se kontinuitet održava. Više je bilo zaista nerealno. To što je, u 2010., bilo puno kratkih tekstova nije presudno jer ih je bilo i u 2009. tako da je situacija otprilike egal.

Zaista sam ostao dužan samom sebi i čitaocima književnog bloga te ću dati sve od sebe da do nove godine tamo objavim (davno) obećani (novi) tekst. Ako ništa osvanuće prvih dana u novoj godini. Pogotovu što zatvara mikro celinu od tri poglavlja.

Iako bi po nekoj (svakoj) logici trebao da sledi Shell sa svojim izvanrednim uljima za menjače zapravo sledeći nastupa Kroon a zatim Liqiu Moly ako ništa drugo, uklapa se u takmičenje 4 skakaonice gde se ovaj proizvođač tradicionalno reklamira i sponzoriše ceo događaj.

Još jednom: Srećna (sretna) Nova Godina! Happy New Year! Glückliches Neues Jahr! Nouvelle année heureuse! Felice anno nuovo! Felíz año nuevo! Kul 'am wa antum bikhair! с Новым годом! Среќна нова година! Srečno novo leto!

I svim drugim čitaocima na kome god ne spomenutom jeziku: SVE NAJBOLJE U NOVOJ 2011.

Neka Vam se sve želje ispune!

26 коментара:

  1. Hvala na cestitkama za predstojecu godinu. Takodje i ja bih Vama pozeleo pre sveda zdravlja u novoj godini, a za ostalo se ne brinem... Ne sumnjam da ce te biti, kao i do sada, na visini zadatka. Srdacan pozdrav
    Nikola Milic

    ОдговориИзбриши
  2. Proletos sam,posle konsultacije sa Stevom, u svoj Ford Focus 2001.godište, sipao menjačko ulje Titan Simtofluid 75w80. Ulje sam menjao zbog godina auta, a i počeo sam da primećujem male "neodlučnosti" u radu menjača, mada ništa alarmantno, verovatno sam velika picajzla. Pri zameni istočeno ulje je vizuelno bilo u redu. Fuchs ulje sam našao tako što sam direktno kontaktirao Multicompany i u njihovom servisu u Zemunu sam i izvršio zamenu. Sada, nakon pređenih 12kkm mogu reći da sam prezadovoljan, nemam više ni jednu zamerku, menjač jednostavno lakše i mekše radi, neodlučnosti je nestalo. Čekam zimu da vidim kako će se tada ponašati. Menjač je inače MTX 75, petostepeni, i staje 2l ulja, fabrička preporuka je fill for life atf ulje(??? standard), što je kasnije promenjeno u M2C200C standard.

    ОдговориИзбриши
  3. zdravo,redovno ve citam i me interesira dali znaete koe ulje fabricki se sipuva vo menjac na seat ibiza 1.2 12v 51kw,bidejki na temperaturi poniski od 6 stepeni ce slusa nekoj zvuk vo menjacot koga e kumplungot pusten,koga ke go stisnam zvuk nema se dodeka ne zagree 2-3 km vozenje.
    dali treba da stavam poretko ulje kako stoe fuscf sae 75 ili nesto drugo.
    kolata e nova no ne e pod garancija ima pominato 15000km.
    ke ve molamako moze da mi pisete na mail,blagoja_perkovski@yahoo.com

    ОдговориИзбриши
  4. Zaista ne bih znao šta je tačno u vašem menjaču (verovatno ima više ulja zavisno od datuma proizvodnje) ali bi me čudilo da to nije Fuchs i to Titan Sintofluid FE 75W.
    S druge strane kako opisujete pojavu, deluje kao da je neko 85W-90 ili eventualno (lošije) 80W-90.
    5-6 stepeni čak i ispod nule ne bi trebalo da prave takve probleme čak i kada je ulje 80W-xx (ili samo 80W) a kamoli 75W-80 ili 75W (ovo je već neverovatno).
    Automobil izašao iz garancije ... tipično.
    Pre nego što ulje zamenite posetite dobrog mehaničara ili servis (u oba slučaja specijaliste za menjače) ne bi li eventualno dijagostikovali o čemu se radi.
    Čak i pre toga (ali u servisu obavezno) ne bi bilo loše proveriti nivo ulja (od toga početi dijagnostiku). Prilično je neverovatno da je bilo šta sa uljem (ali i sa menjačem).
    Možda vredi i žrtvovati 2 litara menjačkog ulja pre bilo koje intervencije ali posle intervencije je dobro promeniti ulje.
    Postavlja se pitanje ima li potrebe za intervencijom servisa ili ne.
    Ukoliko ni oni nisu sigurni probajte sa pomenutim Fuchs uljem (ili nekim sličnim, praktično bilo koje 75W a API GL-4, a takvih nema baš mnogo, recimo Kroon SP 1081 specijalno za vozila VW grupe (Audi, VW, Seat i Skoda).

    ОдговориИзбриши
  5. fala mnogu za sovetot,najprvo sto ke napravam e ke go smenam uljeto i ke kupam fusch 75w80 gledam deka ima odlicni karakteristiki,barem ke bidam siguren vo uljeto deka e toa dobro i toa e vnatre vo menjacot.Se plasam da ne stavile nekoe repsol ulje bidejki tie se odlikuvaat so golema viskoznost na mali temp.i e mnogu pogusto od fusch.Vo seat servisot edvaj mi kazaa deka spored toj tip na menjac ide gl 4 ulje gradacija 75w,a oni stavaat koga ima potreba motyl 75w80.
    fuscot e 10 evra litar ,a motulot 9 evra litar.
    oni iako rabotat vo servis sepak mnogu i ne slusnale za fusch,sekako steta za niv.
    fala uste ednas za odgovorot i se slusame.

    ОдговориИзбриши
  6. Fuchs Sintofluid 75W ili 75W-80 (bilo koje od njih) su odlična ulja za vaš menjač.
    Motul-ov Motylgear 75W-80 je takođe vrlo dobro rešenje.
    Nije nemoguće da vam je u menjaču neko Repsol ulje pa još 80W.
    U svakom slučaju prelaskom na bilo koje od prethodno tri navedena učinićete uslugu sebi i svom menjaču.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. zdravo,go smeniv uljeto samo posle primetiv deka fusch 75w80 e GL-5, a kaj mene se bara specif. GL-4.dali ke mu nasteti nesto na menjacot.inaku se raboti za ibiza 1.2 51kw od 2009 g.dali povisokata koncetracija na ep-aditivi ke mu steti na menjacot.sto da pravam me fati panika da ne go zeznam menjacot.poz

      Избриши
    2. Poštovani g. Blagoja,
      Mislim da ćemo se najbolje razumeti ako vi nastavite na makedonskom a ja na srpskom.
      Promašili ste tip ulja koji treba sipati.
      Osim viskoznosti (što i nije tako strašno) tu je i API GL nivo kvaliteta (i EP aditiva).
      Ovo neće trenutno (niti brzo) negativno delovati pogotovu što se radi o modernom ulju i novijoj generaciji aditiva.
      Bez SDS (MSDS) dokumenta teško je reći 100% da li su i koliko EP aditivi štetni za vaš menjač.
      Ipak, treba biti OPREZAN i u sledećih nekoliko nedelja ili meseci promeniti ulje.
      Vama treba Fuchs Sintofluid 75W (API GL-4).
      Bolje je priznati grešku i ulje promeniti.
      Košta ali manje od potencijalne štete (na duže vreme).
      Sjajni Fuchs 75W-80 možete makar pokloniti prijatelju kome je ono odgovarajuće.
      Posle par meseci ovo ulje za "doživotno" punjenje ne može da se degradira tako da je KAO NOVO (bez navodnika).

      P.S.
      Da vam ne stajem na žulj ali nije mi jasna promena posle samo (možda i nepune) 3 godine.
      Bar prvih 10-tak to je (bilo) potpuno nepotrebno (kao i moja primedba posle obavljene zamene, te se izvinjavam još jednom).
      Pozdrav!

      Избриши
  7. zdravo,svesen sum za greskata i ke ve zamolam za pomos okolu izborot na ulje.kaj nas vo skopje ne mozam da najdam fusch 75w gl-4,zatoa ako moze da mi posocite nekolku soodvetni ulja od poznati brendovi za da ne trosam zaludno pari.
    pak ke povtoram se raboti za seat ibiza 1.2 51kw od 2009 g.
    fala mnogu na odgovorite.pozdrav blagoja.

    ОдговориИзбриши
  8. Na žalost izbor SAE 75W ulja (još i API GL-4) nije veliki.
    Osim Fuchs-a ovakva ulja imaju još i:
    Febi, SWAG (na kantici je oznaka 75W i GL-4), Kroon SP 1081, Castrol syntrans FE 75W ... ne bih mogao da se setim još kojeg.
    U najgorem slučaju uzmite (bar) 75W-80 as API GL-4 ali tek kada iscrpite sve mogućnosti izbora.

    ОдговориИзбриши
  9. fala mnogu,od strav da ne napravam nekoja steta si go vrativ staroto fabricno ulje sepak ne e mnogu staro bidejki ima 26000km pominato,sto si e sigurno sigurno si e.i veke cepkanje nema.

    ОдговориИзбриши
  10. Staro fabričko ulje može i 5 do 10 puta više (znači i svih 260.000km; ako je za 10-tak godina a ne baš i svih 20-tak) tako da 26000km nije ništa za takvo.
    Pazite samo da nije (mnogo) zaprljano prilikom promene (da je uhvaćeno u čistu posudu).
    Malo filtriranja mu neće faliti (više zbog prašine, mikronske čestice ćete teško bez pritiska profiltrirati), znači možete upotrebiti običan (tehnički) filter papir ili čistu pamučnu krpu ili nešto slično (čak i ne mora ako ste ga odmah zatvorili u flaše od ulja).
    Vratite fabričko dok ne nađete novo.
    Ipak, ni 75W-80 u GL-5 varijanti neće delovati štetno tako brzo (nekoliko nedelja pa i meseci) što je dovoljno da pronađete adekvatno ulje.
    Vidite u VW, Skoda ili Seat servisima.
    Drugo rešenje je da vam neko donese ulje iz Srbije ili Hrvatske gde ima gore pominjanih ulja.

    ОдговориИзбриши
  11. Ili da sami odete. U Grčkoj bi takođe trebalo da relativno lako nađete pominjana.
    Možda samo trebate biti uporniji jer skoro da sam siguran da u tako velikom gradu kao što je Skopje može da se nađe bar nešto od ponuđenog.

    ОдговориИзбриши
  12. Pozdrav,skoro sam otkrio Vas blog pa bih da vas pitam za preporuku ulja.Odlucio sam da promenim ulje u menjacu posle predjenih 185000km pa me interesuje koje mi predlazete od sledeca dva: Fuchs Sintopoid LS 75W-90 ili Fuchs Titan Sintofluid Fe SAE 75W ili mozda neo trece.Inace u pitanju je Audi A3 1.8 2000 godiste Oznaka menjaca EBD

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Menjačko ulje treba da ispunjava VW 501.50 (G50) što je nešto kao "GL-4+".
      Dakle bilo koje takvo, pre svega sintetičko ali će i dobra PS ulja biti dovoljna (ionako tu proizvođači "lažu k'o psi" i ne može im se previše verovati).
      Dakle može i Sintopoid LS 75W-90 ali i ne mora.
      TDL (GL-3/4/5 ili 4/5) su takođe dobra opcija.
      Fuchs LS prevazilazi traženi kvalitet ali (strogo gledavši) ne ispunjava odobrenje (ne znači da se ne može koristiti).
      Castrol Syntrans 75W-90, OMV SLY (ne nije PSY!) (valjda) imaju to odobrenje ... Kroon Syngear je nivo kvaliteta, kao i mnoga druga (praktično svako GL-4/5 sintetičko).
      Za zamenu Vam treba 2 litara.
      Odlično ste izabrali interval zamene (i po km, oko 200 hiljada i po godinama ... tu malo i kasnite ali nije strašno).
      Pozdrav!

      P.S.
      Imate sreću za ovako brz odgovor ... zbog obaveza ne mogu da obećam prosek odgovora na manje od 2 dana (još uvek sam brži od toga).

      Избриши
  13. Pozdrav.Htio bih da promijenim ulje u mjenjacu kod mog Golfa 4 1.9 TDI.74 kw godina proizvodnje 2002.Motor ima oznaku AXR a mjenjac EUH.Koje ulje i koji proizvodjač.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Iskreno da Vam kažem - ne bih znao.
      Trebalo bi da idu 75W ulja ali ...
      Sam VW je menjao preporuku za ovu vrstu menjača (možda je i promenio nešto što se tiče materijala).
      Zaista nisam u prilici (ni pri vremenu) da ovo "istražim" do kraja (imate na CBC-u o tome dosta u temi o uljima, "menjate li menjačko ulje" a i na Škoda Forumu, Srbija ... doduše u oba slučaja nije rešeno do kraja).
      Verovatno da tu ide VW TL 726 (G 052 726 A2) servisno VW ulje i malobrojna sa istom specifikacijom (Fuchs Sintofluid 75w FE, Febi, Eurol, Kroon i slična).
      No, ipak proverite u ovlašćenom servisu ili bilo kom servisu gde imaju servisnu knjigu iz te godine (sve ostalo je puko nagađanje).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Hvala gospodine Stevo.
      Pozdrav

      Избриши
  14. Pozdrav gospodine Stevo,
    Kontaktirao sam dva ovlastena VW servisa da bih saznao kataloski broj ulja.Jedan servis mi je na osnovu oznake mjenjaca i motora poslao sledeci kataloski broj: G 070726A2.Drugi servis koji sam kontaktirao pored oznake motora i mjenjaca mi je trazio i broj šasije,tako da su mi poslali oznaku: G 052726A2 ( istu oznaku kao sto ste mi Vi napisali ).Pa sam sad u nedoumici,kako dva ovlastena servisa a razlicite oznake salju?!
    S poštovanjem

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Kao što vidite "anything is possible".
      Ulja sa dva navedena kataloška broja su veoma slična. G 070xx je nešto novije pa je verovatno "unazad kompatibilno". Ipak, čini mi se da je ono još "ređe" (70W-75) pa je G052 verovatno bolji izbor (ako kupujete VW servisno ulje).
      Još je lakše reštiti dilemu kupovinom Fuch Sintofluid 75W FE ulja, koje ispunjava oba standarda.
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Kupujem Fuchs,odučeno je!
      Srdačan pozdrav!

      Избриши
  15. Pozdrav, imam Passat b6 2.0tdi i Lupo 3L. Hteo bih promeniti ulje na oba auta, znaci ukupno 6 flasica. Vidim da je jedina zamena za OEM ulje, koje je dosta skupo, TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W, koje bi bilo odgovarajuce za oba auta. Da li znate gde u Srbiji bih mogao kupiti ovo ulje. Ima po negde Fuchs, ali su to motorna ulja... Hvala unapred i pozz!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Ivane,
      Fuchs ulja distribuiraju sledeće firme:
      Orbico, Harco i Recon (Novi Sad, Beograd i Niš). Pozovite onu koja Vam je najbliža i raspitajte se kako kupiti pomenuto ulje.
      Pozdrav!

      Избриши
  16. Poštovani gospodine Stevo,

    imam pitanja oko izbora menjačkog ulja. U pitanju je šestostepeni manuelni menjač, Golf 5 1.6 FSI 85KW je u pitanju. Da li FUCHS TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W ili FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80? Ne znam koja je specifikacija za moj menjač API GL-4 ili API GL-5 te pitam vas kao vrsnog poznavaoca.
    Možete mi predložiti i neko drugo ulje ako vam se čini da je bolje od dva gore navedena.

    Srdačan pozdrav

    ОдговориИзбриши
  17. Poštovani g. Marko,
    Svakako Titan Sintofluid FE SAE 75W.
    Odgovara i viskoznošću i zahtevima (VW, ali i API, jer je API GL-4. Svakako, možete koristiti i druga slična ali ne bih tražio "hleba preko pogače".
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши