Srednje velika, srednje evropska kompanija. I pored primarne zarade u distribuciji goriva OMV je respektabilan proizvođač ulja i (čvrstih) maziva.
Na stranicama bloga su već bile predstavljena izuzetna Bixxol motorna ulja. Međutim OMV je u oblasti menjačkih (i uopšte transmisionih) ulja otišao još korak dalje. Osim nesumljivog kvaliteta, asortiman je zaista natprosečan čime se ova kompanija nameće kao nesumljivo ime u TOP 10 u Evropi što je makar svetskih TOP 20 ili „liga šampiona“ (16 najboljih) zbog činjenice da su automatici van Evrope mnogo zastupljeniji. Naravno da nisu fenjerdžije u „ligama“ no ne bih licitirao sa tačnim mestom jer je to zapravo i nemoguće uraditi.
Autoru se izuzetno sviđa koncepcija i veoma prefinjen asortiman koji iz nje proističe.
U ovoj disciplini im teško pariraju i veća imena iako ni sam OMV sa prometom na visini bruto nacionalnog dohotka nekih zemalja sa Balkana nije nimalo mala kompanija čak i na svetskom nivou a klasifikaciju „srednje“ je dobila samo zbog činjenice da je prvih desetak kompanija u oblasti nafte ima za red veličine veći promet (i profit, naravno).
Samo da napomenem da OMV ima i veoma jak teretni, agro i industrijski program što je zaista često (iako ne 100%) povezano sa asortimanom i kvalitetom ulja za menjače.
OMV ULJA ZA MENJAČE (GEAR OILS)
Hipoidna ulja
Prvenstveno namenjena hipoidnim prenosnicima, API GL-5 standarda i upotrebom kod teretnih vozila. Ipak ih ukratko treba pomenuti jer imaju primenu i kod automobila, naročito kod onih sa 4x4 pogonom.
U proizvodnom programu postoji 6 ulja, jedno 75W-90 (praktično „fill for life“), po dva u 80W-90 i 85W-90 i jedno monogradno SAE 90 ulje. Jedno od 85W-90 ulja je namenjeno LS diferencijalima i može se uspešno koristiti kod zadnjeg diferencijala nekih BMW vozila gde su zahtevi GL-5 i SAE 90.
OMV gear oil BSX SAE 75W-90
Sintetičko ulje namenjeno prvenstveno teretnim vozilima gde ispunjava zahteve dugih intervala izmene i onih za smanjenjem potrošnje goriva.
Specifikacije: API GL-5, MIL-PRF-2105E, SCANIA STO 1:0, VOLVO 97312.
Zapravo proizvođač napominje da ih prevazilazi.
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 863kg/m3, Viskoznost na 40°C: 115mm²/s; Viskoznost na 100°C: 16,8mm²/s. Indeks viskoznosti: 160. Tačka paljenja 220°C, tačka tečenja (mržnjenja) –48°C.
Po viskoznosti odgovara motornim (sintetičkim) uljima 5W-50.
OMV gear oil XD-5 SAE 80W-90
Ulje za posebne namene. HC osnove i predviđeno za izuzetna opterećenja i dug životni vek kako maziva tako i sklopova koje štiti.
SPECIFIKACIJE:
API GL-5, MB 235.6 (prevazilazi oba).
Odobrenja: MAN 342 Type M-2, ZF TE-ML 05A, 07A, 16B, 17B.
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 901kg/m3, Viskoznost na 40°C: 157mm²/s; Viskoznost na 100°C: 15,2mm²/s. Indeks viskoznosti: 98. Tačka paljenja 230°C, tačka tečenja (mržnjenja) –30°C.
OMV gear oil B SAE 85W-90
Ovo je tek zaista posebno ulje te će šefovi voznih parkova teretnih vozila to znati da cene, pogotovu zbog većeg broja specifikacija i odobrenja. Ovo je, kako napominje proizvođač, pogonsko ulje za najveća opterećenja, uglavnom za osovine kod teretnih vozila a po odobrenjima i standardima koje ispunjava.
Specifikacije:
Prevazilazi: API GL-5, FORD M2C-94A, FENDT, NH 520 A, STEYR G, VOITH VSN 6086/19/20.
Odobrenja: MAN 342 Type M-1, MB 235.0, TATRA, ZF TE-ML 05A, 07A, 16C, 17B.
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 906kg/m3, Viskoznost na 40°C: 210mm²/s; Viskoznost na 100°C: 18,1mm²/s. Indeks viskoznosti: 95. Tačka paljenja 210°C, tačka tečenja (mržnjenja) –21°C.
Univerzalna ulja za menjače i hipoidne zupčanike
Ovo je zaista zanimljiva grupacija ulja. Neka od njih su pravi ’streptomicini’ a neka imaju definisanu oblast primene. U svakom slučaju primenjiva su i kod automobila i kod teretnih vozila. Otporna na velike napore, pritiske i temperature i namenjena dugim intervalima izmene.
OMV unigear S SAE 75W-90
Tipičan, i čak natprosečni, predstavnik svoje vrste. Autoru omiljena ulja koja ’pokrivaju sve’.
Potpuno sintetičko univerzalno ulje. Izuzetno pogodno za niske temperature, otežano menjanje prenosa uz smanjenje potrošnje goriva. Ima veliki učinak i omogućava duge intervale izmene.
Specifikacije:
Prevazilazi: API GL-2 do 5, API MT-1, MIL-PRF-2105E, SCANIA STO 1:0
Odobrenja: MAN 3343 Type S, ZF TE-ML 02B, 05B, 07A, 12B, 16F, 17B.
Relativno skromno za univerzalno ulje ali je skoro postalo moda. Naravno sasvim je dovoljno a API-ji su pokriveni SVI. Osim arhaičnog i (skoro) bezaditivnog GL-1. Iako nema GL-1 može se koristiti i kod menjača sa takvim zahtevima. Time pokriva sve od GL-1 do GL-5 što nije eksluzivno samo za ovo ulje ali je broj takvih ipak mali.
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 888kg/m3, Viskoznost na 40°C: 89mm²/s; Viskoznost na 100°C: 14,4mm²/s. Indeks viskoznosti: 152. Tačka paljenja 195°C, tačka tečenja (mržnjenja) –45°C. Brookfield viskoznost na –40°C, 54200 mPa∙s što je gotovo 3 puta manje od dopuštenog. Ovim se relativizira tačka stinjavanja koja ne izgleda tako impozantno za viskoznu klasu.
Osobinama brani svoj vrhunski kvalitet. Po viskoznosti gotovo identično motornim uljima 5W-40 sa ponašanjem na niskim temperaturama koje je bliže 0W-40 a može da se koristi i kod 10W-40 zahteva jer nije daleko ni od te viskozne gradacije motornih ulja.
Ovo ga (naravno) preporučuje kod automobila kojima je motorno ulje 10W-40 fabrička podrazumevano rešenje za menjač. To su naravno neka Honda i Lada vozila.
OMV navodi u tehničkoj dokumentaciji da ovo ulje pripada ISO VG 100 viskoznoj klasi. To je tek približno tačno ali je koristan podatak za upotrebu u industriji (eventualno i kao hidraulično ulje). Moglo bi se čak reći (bez ikakvog preterivanja) da je zapravo ISO VG 68 do 100 (da pokriva obe oblasti) ulje, no kako bi to većinu manje stručnih korisnika zbunilo OMV se ogradio na stotku.
Zanimljivo zvuči i unigear S 75W-140, takođe potpuno sintetičko univerzalno menjačko ulje ali je ono ipak pretežno namenjeno menjačima i diferencijalima teretnih vozila gde su zahtevi API GL-5. Naročito namenjeno: Iveco, Scania i Volvo teretnjacima.
OMV unigear SAE 80W-90
Praktično identično sa prethodnim samo je varijanta u pogledu viskoziteta. Naravno ulje nije sintetičke osnove. Ističe se stabilnom viskoznošću za velika opterećenja. Namenjeno za menjače, osovine i trasmisije. Klasičan ’nesintetički streptomicin’.
Specifikacije:
Prevazilazi: API GL-2 do 5, API MT-1, EATON® , MIL-PRF-2105E, SCANIA, VOITH-VSN 6081/19/20.
Odobrenja: MAN 3343 Type M, ZF TE-ML 02B, 05A, 07A, 12E, 16B, 17B
Iako nesintetičko praktično ima identična odobrenja (MAN tip M doduše umesto S) a i specifikacije su slične. Vrlo pohvalno za manje plemenito ulje. Zaista širok spektar mogućnosti upotrebe i visok kvalitet za kategoriju.
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 903kg/m3, Viskoznost na 40°C: 159mm²/s; Viskoznost na 100°C: 15,6mm²/s. Indeks viskoznosti: 100. Tačka paljenja 205°C, tačka tečenja (mržnjenja) –30°C.
Vrlo solidne karakteristike. Negde između 15W-40 i 15W-50 motornih ulja. Solidna tačka stinjavanja, sasvim dovoljna za klimatske uslove Balkana i uopšte Istočne i Jugo Istočne Evrope.
Ulja za menjače privrednih vozila
OMV je ovo lepo klasifikovao. Menjači čak i kod teretnih vozila ne traže GL-5 (a kamoli kod automobila) nego tek diferencijali, osovine i transmisioni prenosi.
Od 9 ulja ove kategorije 8 su „čiste četvorke“ (API GL-4) uz razna odobrenja proizvođača teških vozila. Jedno je API GL-3 (čista trojka) predviđeno za Volvo vozila.
Ima ih namenjenih izuzetno dugim intervalima izmene (320k km pa i svih 400k km) a to su naravno sintetička ulja. Pokrivene su sve multigradne gradacije od SAE 75W do SAE 90 (praktično od 75W-80 do 85W-90).
Jako dobro i kvalitetno. Izbor je zaista veliki.
Ipak ovu kategoriju (namerno) preskačemo.
ULJA ZA MENJAČE PUTNIČKIH VOZILA
Strogo gledano (i po klasifikaciji samog OMV-a) ovde spada samo dva ulja. Šta više, radi se o dve verzije praktično istog ulja.
OMV gear oil SLY SAE 75W-90
Iako je u nekim katalozima proizvođača navođeno da je ovo („tek“) polu-sintetičko ulje u svim novijim kao i na samoj ambalaži piše da je potpuno sintetičko te ga teko treba i tretirati. Moguće je da se radi o staroj i novoj verziji. Kako god od sad pa na dalje imate samo sintetičku varijantu.
Namenjeno je za automobile i lakša dostavna (teretna vozila), zaključno sa LDT (Light Duty Trucks), kamione sa lakim uslovima korišćenja i uopšte manja vozila (’petotonci’).
Proizvođač posebno naglašava odlično ponašanje na izuzetno niskim temperaturama. Ovo je zaista tačno jer čak i za 75W ulje ima natprosečno dobru tačku stinjavanja.
Jako je uoptrebljivo jer kao „čista četvorka“ može da ide u 80% automobila (pa i više) a uz API standard ima i VW koji je zaista najšire upotrebljavan i koji pokriva naročito Golf vozila (II do IV) što mu daje oreol VW namenjenog ulja što mu sigurno daje na popularnosti.
Novija vozila VW grupacije koriste lakotečljiva (75W-80 ili 75W) ulja ali je od sredine osamdesetih pa skoro narednih 20 godina 501.50 pravi „car“ od standarda te se izuzetno preporučuje i to ne samo za VW grupaciju.
Specifikacije:
Prevazilazi: API GL-4, VW 501.50
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 883kg/m3, Viskoznost na 40°C: 88mm²/s; Viskoznost na 100°C: 14,6mm²/s. Indeks viskoznosti: 178. Tačka paljenja 218°C, tačka tečenja (mržnjenja) –51°C.
Odgovara 5W-40 motornim uljima uz nižu tačku stinjavanja. Uzevši u obzir i umerenu cenu (cca. 8€ za litarsko pakovanje) zaista dobija preporuku.
OMV gear oil SY SAE 75W-90
Isto to, samo varijacija na temu. Proizvođač ga posebno preporučuje za vozila: VW, Audi i Toyota.
Otprilike sve gore rečeno važi i ovde. Ispunjava potpuno iste standarde i ima slične (ali ne i identične) fizičko-hemijske karakteristike kao i prethodno.
Specifikacije:
Prevazilazi: API GL-4, VW 501.50
Tipične karakteristike:
Gustina na 15°C: 863kg/m3, Viskoznost na 40°C: 76mm²/s; Viskoznost na 100°C: 14,5mm²/s. Indeks viskoznosti: 200. Tačka paljenja 215°C, tačka tečenja (mržnjenja) –48°C.
Malo je ’lakotečljivije’ od svoga ’pobratima’. Time je malo pogodnije za novija vozila (sa manje km i proizvodnjom oko 2000.) gde se još uvek izričito ne traži 75W-80 ili čak gde je to fabričko punjenje a ulje se menja posle 10-tak godina (kada menjač više nije tako nov). I zaista ovo ulje je negde između tipičnih 75W-80 i 75W-90 za šta je zaslužan izuzetan indeks viskoznosti.
Odgovara (u potpunosti) 0W-40 motornim uljima po viskoznosti, osim što iz prevazilazi po indeksu viskoznosti koja se kod njih kreće u rasponu 180 do 190.
Zanimljivo je da i pored očigledno ’tanje’ osnove (i specifična gustina i tačka paljenja su niže, a prvo drastično što uz slične aditive jeste razlika) nema bolju (nižu) tačku stinjavanja. To ipak ne znači da zapravo nije bolje na srednje niskim temperaturama jer verovatno jeste mada je u oba slučaja razlika više akademske prirode.
I na kraju: ovo ulje će te teško moći da koristite samostalno jer je namenjeno pre svega servisima. Najmanje i jedino pakovanje je burence od 60 lit. (tačnije rečeno 57).
OMV nesumljivo poseduje kvalitet. I Bixxol serija zaslužuje pažnju mada menjačka ulja imaju bolji odnos kvalitet/cena i potpuno su konkurentna ne samo u odnosu na najveće proizvođače već i kada se uporede sa onim jeftinijim i manjim. Osim toga kod ulja za menjače cena nije toliko ograničavajući faktor imajući u vidu da se kod većine vozila ova ulja menjaju tek jednom do maksimalno dva puta.
Čak i kod zahteva proizvođača da zamena bude na 75000km ili 5 godina (Korejski i Japanski proizvođači kod nekih vozila) to je opet 3-5 zamena za životni vek vozila.
Uzevši u obzir sigurnost pri kupovini koja se ogleda u tome da se u originalnost proizvoda na OMV pumpama svakako možete pouzdati, ova menjačka ulja zaista trebaju da uđu u uži izbor o kome god vozilu da se radi.
"Proizvođač posebno naglašava odlično ponašanje na izuzetno niskim temperaturama. Ovo je zaista tačno jer čak i za 75W ulje ima natprosečno dobru tačku stinjavanja."
ОдговориИзбришиOvo je potpuno tačno,lično sam se uverio kad sam stavio OMV gear oil sly 75w90 u menjač golfa trojke,šalta se perfektno kao na plus temperaturi od prvih metara.Preporučujem svima kojima odgovara specifikacija...
Gospodine Stevo koje ulje biste mi preporučili za menjač kao i za motor za Opel Astru F 1,4i 16V 1997. god. prešla 225000 km. Da li bi odgovaralo za menjač 75-90 pošto na OMV sajtu nema nikakvih informacija u vezi ulja za menač (piše "specijalni proizvod").
ОдговориИзбришиMislim da će ovaj Vaš blog do kraja prerasti u Bibliju o uljima. :)
Hvala g. Vladimire, ali "motor oil Bible" već postoji.
ОдговориИзбришиNa žalost daleko je od biblije (mada nije loše štivo, tu i tamo nedorečeno i neprecizno ali solidno, nisam čitao baš ceo tekst od stotinak strana) i nisam posebno njome oduševljen.
Dovoljno je da bude neka vrsta "kratke enciklopedije" ili priručnika za prosečnog korisnika.
Specijalni proizvod? Ma da ... (koliko god im oil finder bio među boljima, kada ga OMV utupi, to je ende).
Pa toliko je specijalan da Kroon umesto SP 1051 (jedno od retkih ulja koje ima GM 1940750) daje preporuku za SP 1011 :-) A i meni se to više sviđa.
Dakle u novi menjač bi išlo 75W-80 (navedeni Kroon ili Fuchs SintoFluid) ali sada posle 13-14god. i 5,5 puta oko zemljine kugle, definitivno 75W-90.
Najbolje neko univerzalno GL-3 do GL-5.
Takva su (samo neka od) Kroon SP 1011, Valvoline SynGear 75W-90, kao i Castrol Syntrax Universal (a ima ih još).
Kod OMV-a je to OMV unigear S SAE 75W-90, no ono tek kao rezerva (malko je specifičnije).
Manje univerzalno ali pogodno je MotylGear 75W-90 i još bolje (i skupo) Gear 300.
Teško da bar neko od navedenih neće biti vaš izbor.
Cenu gledajte kroz prizmu "doživotnog punjenja" (što sad sipate ide do kraja, makar i do 2020. i još km koliko ste do sada prešli).
Pozdrav!
Pojavio se dostojan konkurent OMV gear oil sly 75W90 po originalnosti,a i ceni NISOTEC HIPO SINT TDL SAE 75W-90 API GL 4/5.Sjajno ulje za koje posebno naglašavaju izuzetno lako šaltanje zimi.Sjajno.Da zamenimo odmah, i proverimo na zimu,šta mislite?Naravno!
ОдговориИзбришиA da zameniš na sred leta pa da imaš i letnja i zimska iskustva pa na novu 2012. da izneseš lepo ovde svoja zapažanja.
ОдговориИзбришиOMV Sly je odlično ulje ali je Nisotec koji "Kris" pominje čak i "pola klase" više jer ispunjava GL-4/5 te je potpuno sintetičko ulje (šta god to značilo, doduše i OMV na samoj ambalaži kaže to isto mada je u dokumentaciji PS, najverovatnije full HC ili HC/SHC kombinacija).
Već sam naveo u komentaru u temi "Vesti(News)" da bi u narednih mesec dana trebao da napišem tekst o Nisotec i G-box (GaspromNeft) menjačkim uljima.
Hvala za komentar i još više za "istraživački duh" (pa makar po džepu). Nije sve u parama, ponešto je i u (sa)znanju. A ima toga i u zlatu, nekretninama ... akcije su kvarljiva roba a i na dugoročne državne obveznice ne bih više ozbiljno računao, no ko kako voli.
Stevo,
ОдговориИзбришиu Tec Doc-u za moju Seat Ibizu, 2001-o god. 1.4MPI po preporuci pise da ide SAE75W90 GL 4/5. Da li to znaci da moze i GL4 i GL5 ili mora neko univerzalno. Kako bi se po vasem misljenju ponasao OMV SLY SAE 75W90? Napisali ste da prevazilazi GL4. Da li to znaci da zadovoljava i GL 4/5?
Unapred hvala.
OMV SLY jeste odlično ulje i verovatno u (nezvaničnom) GL-4 plus standardu ali definitivno ne zadovoljava GL-4/5 (i GL-4 i GL-5).
ОдговориИзбришиMislim da bi moglo da se koristi, pogotovu što je po VW 501.50 standardu (zanimljivo da se u uputstvu ne navodi).
Ipak po (kontroverznom) uputstvu bi trebalo ipak birati (sintetička) GL-4/5 ulja koja se često nazivaju Total Drive Line (TDL).
Imaju ih Total, Valvoline, NIS ... Kroon, Castrol, Motul, Statoil (iako ih ne zovu TDL) i drugi.
OMV Unigear S 75W-90 je takođe zanivljivo rešenje.
Mada ne vidim zašto SLY ne bi bilo O.K.
Naravno uz veliki izbor 4/5 ulja ne mora biti baš prvi izbor no 99% da može.
Prilična zavrzlama, možda su zaista mislili (tek) GL-4 ili GL-5.
Čak bih pod no. jedan stavio ulja sa GL-4/5 i VW 501.50 pa tek onda ne bi trebalo da bude problema.
Lično ... zaista ne znam šta bi uradio. Možda bi probao SLY, mada su mi se TDL ulja uvek sviđala pa bi najverovatnije uzeo neko od njih (i više teško da bi promenio ulje u menjaču).
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиopet ja. Ponovo zbunjen. U ElsaWIn (vw fabricki program) kao preporuka pise:
Gear oil API GL4 SAE 75W 90 in accordance with standard TL 521 57 (synthetic oil)
Da li Omv ili Motylgear 75W-90 zadovoljava ovo? Sta je uopste TL 521 57?
Mani da te zbunjuju jer su onda uspeli u svojoj zamisli (da kupuješ isključivo u servisu).
ОдговориИзбришиMada neki od G 052 VW standarda treba ispoštovati ovaj, TL 521 57 ("o bože ima li te?!") je toliko redak (a ne tako poseban za vaš menjač) da bih ga 'ladno iskulirao.
Jeste da sam bar 101 put ponovio da preporuke proizvođača treba ispoštovati ali ovo je baš isuviše.
Proizvođač je u pravu dokle god ne zastrani.
Ovde to nije slučaj jer je u uputstvu vozila napisano šta da koristite.
Ovo odobrenje je tako retko da ni Febi Bilstein i Swag (dežurni VW-ovci) nemaju ova ulja u standardnom programu.
Šta dalje da pričamo?
Imate nekoliko mogućnosti:
1) Da kupite VW servisno ulje (i dočekate penziju do zamene).
2) Kupite nešto kao TITAN CYTRAC MB
SYNTH SAE 75W-90 koje je API GL4 i nivoa kvaliteta TL 521 57 (mada je više za kamionski program po MB 235.11 standardu i primarno namenjeno MB Actros vozilima).
Doduše jedva da ga je malo lakše naći ali šta će te sa buretom (bačvom) ulja ne bih znao da vam kažem.
3) Kupite (lepo) TDL ulje ili ulje sa VW 501.50 (GL-4), OMV ili Motulgear koje je GL-4/5 (iako PS ulje, što i nije toliko od značaja).
Dakle može OMV ali još više može Motul.
IPAK,
Ponavljam: TDL 75W-90 i ništa dalje!
Ubedljivo najbolje rešenje (za tako "lepo" nedefinisane zahteve).
Najlakše ćete naći:
Total Transmission SYN FE (odlično ulje i ne tako skupo za full sintetičko), Kroon SP 1011 (cena jeste malo veća ali vredi svaki cent) i NIS-ovo NISOTEC HIPO SINT TDL SAE 75W-90 (a zašto da ne? Nije samo zbog patriotskih razloga nego zašto što je ulje odlično i pogodno za vaš menjač).
Tu (naravno) nije kraj liste ali ako ovo mogu da neđem u provinciji (Kroon da naručim mejlom) onda je zaista lako naći ova ulja (NiS doduše nisam video baš u "moje selo").
Texaco Multigear S 75W-90 je dobar primer (iako ne baš tipičnog) TDL ulja.
Pozdrav!
Postovanje,
ОдговориИзбриши-molim da me uputite na blog o domacim menjackim uljima za putnicka vozila;
-koje ulje ide u F17 manuelni menjac iz Vectre 1.8 iz 2002. godine?
Hvala veliko.
Poštovani g. Stribor,
ИзбришиNe znam za (druge) blogove o uljima, verovatno ih ima ali ne stižem da pratim (osim sjajnog Mileta, koga ponekad prelistam).
Ako mislite na moj tekst, e takav nisam stigao (na žalost) da napišem.
Za vaš menjač Vam treba ulje po GM 1940768 specifikaciji.
Koliko mi je poznato jedino šire dostupno ulje sa tim je Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80.
Doduše, kvalitetno TDL 75W-90 bi trebalo da odradi posao (i više od toga).
Naročito ako menjač ima 10 godina ili više (baš vaš slučaj).
Pozdrav!
Stevo,
ОдговориИзбришиzahvaljujem Vam se na odgovorima. Nisam se dovoljno precizno izrazio - da, mislio sam na vas tekst, jer sam pri prelistavanju vasih blogova naisao na jednu recenicu u kojoj ste rekli da cete takav tekst napisati u sledecem "broju", ali ja nisam uspeo da ga nadjem. Dakle, dobro sam trazio :)
Sto se tice ulja za menjac, upravo sam mislio na gradaciju, jer u pretrazi interneta nigde nisam uspeo da saznam koje je gradacije 1940768, pa da u skladu sa tim kupim odgovarajuce ulje. Preferiram domace proizvodjace.
Dakle, 75W-80 i 75W-90 u potpunosti odgovaraju.
Pozdrav i hvala.
Stevo, imam jos jedno pitanje.
ОдговориИзбришиShvatio sam da je bitnije da se pogodi tacna API GL klasifikacija menjackog ulja od same viskoznosti. Ako sam dobro shvatio, izborom pogresne GL klase ulja za menjac, moze doci do ostecenja menjaca tj. pojedinih delova, poput sinhro prstenova i drugih delova od obojenih metala, ukoliko se koristi ulje sa vecim EP faktorom.
Dakle, pitanje je, koju API GL klasu ulja da trazim, za isti pomenuti menjac iz Vectre?
Bitno je i jedno i drugo.
ИзбришиAPI može biti i često jeste nedovoljno precizna specifikacija.
Ponavljam: najbolje je da koristite Fuchs ulje koje zadovoljava istu (možete sačekati sa promenom neko vreme, godinu dana, zašto ne?).
Eventualno mogu da prođu 75W-90 ulja koja imaju i GL-4 i GL-5. Takva imaju NIS, FAM ... RNB mislim da ima "čisto" Gl-5.
Ipak to Vam NE preporučujem.
Ako ste "patriotski" opredeljeni, za motor imate širok izbor: nisotec GM 5W-30 ili 5W-30/40 sa ACEA C3 (imaju svi, tj. bar NiS i FAM, ima i Optima ...).
Pozdrav!
Gospodine Stevo imam jedno pitanje u vezi ulja za menjač. U pitanju je Opel Zafira A 2.0 DTI 16V,170000 km, oznaka motora Y20DTH, a menjača F23. Naime zimi je problem, leti je manje izraženo. Zimi jedva mogu da ubacim u brzinu, kada se auto malo zagreje, već ide lako.Auto vozim poslednjih 30K km. Pretpostavljam da je ulje "pečeno" za zamenu.Koliko sam uspeo da izguglam za menjač je potreban API GL4, ali ne znam koji... Da li može recimo pomenuti Motul 75W-90, ili OMV SLY 75W-90, ili LM
ОдговориИзбриши(GL3+) SAE 75 W-80, ili pak neko drugo?
Pozdrav!
Dobro jutro g. Vladimire.
ИзбришиSrećna Nova godina.
Po opisu (zaista) liči na problem sa menjačkim uljem mada treba ići do servisa da se to (lepo) pregleda, možda i sa kvačilom nešto ne štima.
Kako god posle 170k km, već je vreme da se ulje menja (idealno posle svake intervencije na menjaču/kvačilu).
Zahtevi su ovde (kod Vas) takvi da ih ispunjava mali broj ulja.
1) GM (Service) Part Number 09 120 541
dakle sa takvom oznakom.
2) Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 (koji ispunjava Opel/GM 19 40 768)
I tu je (negde) priči kraj.
Možda Febi ili Swag imaju slična ulja, ne mogu sad (baš) da kopam (po podacima).
LM High-Performance gear oil 75W-80 (API GL-3+) je jedno od alternativnih rešenja.
Ipak potrudite se da nađete neko od dva gore navedena. Trebaće vam 2 litara.
Pozdrav!