Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

четвртак, 24. март 2011.

Total/Elf menjačka ulja; Total/Elf Gear Oils


Takođe ne treba (posebno) predstavljati. Francuski gigant, peti u svetu. Proizvodnja obuhvata sve faze eksploatacije nafte (i gasa), od primarne proizvodnje do maloprodajnih objekata (pumpne stanice). Maziva su bitan segment rada i posvećuje mu se velika pažnja. Program motornih ulja je savremen i dovoljno širok ali je oblast menjačkih ulja ipak malo slabija strana ovog giganta. Naravno to prati i druge velike proizvođače (Shell, Exxon-Mobil, Chevron-Texaco) tako da je to više optimizacija resursa u tako velikim kompanijama nego (ne)nameran propust.

Zbog malog broja ulja u ovoj kategoriji biće pridodata i Elf ulja za menjače. Ionako se radi o istoj grupi (Total), tako da je ovo spajanje sasvim logično. Osim toga najavljuje se (slično kao kod Esso i Mobil) prelazak Elf ulja u Total brend (i podizanje njihove cene) tako da je to razlog više da se ona zajednički predstave.

TOTAL GEAR OILS (Menjačka ulja)

EP 85W-90

Tipično ulje za teretni program. Namenjeno menjačima, osovinama i transimisijama sa umerenim zahtevima po pitanju udarnih opterećenja. Dakle za sve GL-4 zahteve. Naročito za MAN i Mercedes vozila.

Specifikacije:

API GL-4, MAN 341 type N i MB 235.1 odobrenje (approval)

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 895kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 17,5mm2/s i 195mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 96. Tačka paljenja 225ºC, tačka stinjavanja: –18ºC.

Vrlo slične viskoznosti kao SAE 50m tj. 25W-50 motorna ulja. Podaci su očekivani. Tačka stinjavanja bi mogla da bude i nešto bolja ali je svakako (makar) bolja od monogradnih SAE 90 ulja koja može u potpunosti (120%) da zameni.


EP B 85W-90

Praktično varijanta prethodnog ali sa više EP aditiva. Opet su MAN i Mercedes vozila ciljna grupa ali za slučaj većih zahteva. Praktično se radi o ulju za hipoidne prenosnike.

Specifikacije:

API GL-5, MAN 342 type M-1 (ex MAN 342 tip N), ZF TE-ML 05A, 07A, 16C, 17B, 19B, MB-Approval 235.0

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 905kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 17,5mm2/s i 198mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 95. Tačka paljenja 222ºC, tačka stinjavanja: –15ºC.

Slične karakteristike kao prethodno ali još lošiji podatak o tački stinjavanja.


Dynatrans DA 80W-90

Ulje koje zaista nije za putnički program ni po jednoj osnovi. Radi se o hipoidnom ulju za LS diferencijale. Prvenstveno (čak) za poljoprivredne, građevinske i rudarske mašine i tek uslovno za teretni program.

Ispunjava API GL-5 LS te veći broj odobrenja za teretni program (ZF) a još više za poljoprivredne i građevinske mašine (Deutz, Ford M2C 104A, Steyr ... Case, Jcb, Liebherr, Terex, Volvo ... ).

Karakteristike:

Kinematska viskoznost na 100ºC: 16,2mm2/s i 164mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 102. Tačka stinjavanja: –30ºC.


Transmission TM Multigrade 80W-90

Evo prvog ulja za automobile iz ove grupe. Ipak nije tipično automobilsko već tipično za teretni program, ali se može koristiti i kod lakih dostavnih vozila i automobila.

Ispunjava API GL-5.

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 891kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 15mm2/s i 117mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 133. Tačka paljenja 204ºC, tačka stinjavanja: –36ºC.

Sasvim u skladu sa očekivanjima. Ipak treba primetiti indeks viskoznosti koji je veći od prosečnog i to zahvaljujući korišćenim HC baznim uljima. Proizvođač naglašava (izuzetan za klasu) podatak o viskoznosti na –26ºC gde ona iznosi 40.000mPa·s što je gotovo 4x manje od maksimalno (za 80W ulja) dozvoljenih 150.000mPa·s.

Time se može lakše rešiti dilema da li treba ići na (skuplja) 75W-90 ulja ili ne.


Transmission BV 75W-80

Ulje za manuelne transmisije (menjače) i to isključivo putničkih vozila. Najverovatnije da je PS ulje.

Ima sve potrebne osobine: smanjenje habanja, redukovanje korozije, odličnu termičku otpornost i nadasve FE osobine (ulje koje štedi gorivo zahvaljujući manjem koeficijentu trenja te manjim otporima, što naročito dolazi do izražaja zimi i u gradskoj vožnji). Prvenstveno namenjeno vozilima PSA grupacije i nekim Renault modelima.

Specifikacije:

API GL-4+, PSA Peugeot Citroen B71 2330

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 887kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 8mm2/s i 49mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 137. Tačka paljenja 208ºC, tačka stinjavanja: –45ºC. Viskoznosti na –40ºC iznosi 104.000mPa·s.


Transmission TX 75W-90

Jedno ulje opšte namene. Za sve potrebe gde se zahteva GL-5 specifikacija. Potpuno sintetičko ulje (verovatno HC, treće bazne grupe) i solidnog kvaliteta po umerenoj ceni. Jedino što smeta je nedovoljna definisanost ciljne grupe ovog ulja jer ulje zapravo nije širokog spektra i ne pokriva više API kategorija. Može se naravno koristiti i kod automobila.

Ispunjava API GL-5.

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 884kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 17mm2/s i 106mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 175. Tačka paljenja 210ºC, tačka stinjavanja: –39ºC.

Solidno ali ne i izuzetno. Pada u oči izuzetno visoka (natprosečna) vrednost indeksa viskoznosti. Otprilike odgovara 5W-50 motornim uljima po pitanju viskoznosti.


Transmission SYN FE 75W-90

Na kraju najbolje. Potpuno sintetičko ulje za menjače. Šta više univerzalno. Spada u ono što Total naziva T.D.L. (Total Drive Line), što znači da je za sinhronizovane i nesinhronizovane menjače, diferencijale i osovine. Kako kod teretnih vozila tako i (pre svega) kod putničkih vozila.

Veoma je slično Mobilube 1 75W-90.

Specifikacije:

API MT-1, API GL-4, API GL-5, MACK GO-J, MACK GO-J MAN 3343 tip S (ex MAN 3343 tip SL), SAE J 2360, SCANIA STO 1:0, ZF TE-ML 02B, 05B, 07A, 12B, 16F, 17B, 19C.

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 866kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 15mm2/s i 101mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 157. Tačka paljenja 190ºC. Viskoznosti na –40ºC iznosi 66.000mPa·s.

Zanimljivo je da tačka stinjavanja nije navedena ali je ona blizu (oko) –50ºC a u najgorem slučaju –45ºC. Viskoznost na –40ºC je nešto više nego 2x manja od maksimalno dozvoljene. Ovo je možda i jedini kriterijum gde neznatno zaostaje za Mobil ili Castrol uljima zasnovanih na PAO baznim uljima što je i ovde slučaj mada se to ne samo ne naglašava već se prosto krije.



ELF menjačka ulja (Gear Oils)

Program je još skromniji i verovatno predodređen za stapanje sa prethodnim.


TRANSELF TYPE B 85W140

Prevashodno EP mazivo namenjeno podmazivanju osovina i transmisija kod teretnih vozila.

Specifikacije: API GL-5, MIL L2105D.

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 910kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 25mm2/s i 345mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 92. Tačka: –15ºC.


TRANSELF TYPE B 80W-90

Isto kao prethodno samo u drugoj viskoznosti. Zbog toga mu je i namena neznatno drugačija:

mehaničke menjačke kutije, hipoidne osovine i upravljačke sistemi.

Čisto mineralno ulje. Visok sastav EP aditiva.

Specifikacije:

API GL-5, MIL L2105D; Poseduje homologaciju i odobrenje od: MAN 342 tip N 80W-90; Odobren od strane važnijih proizvođača ZF TE-ML 05A, 07A, 12A, 16B, 17B, (SAE 80W-90); Zadovoljava zahteve proizvođača: DAF, IVECO, RENAULT VI , VOLVO.

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 901kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 15mm2/s i 144mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 102. Tačka stinjavanja: –27ºC.

TRANSELF NFJ 75W80

Veoma slično ulju Total Transmission BV 75W-80. Mala distinktivna razlika je u nameni gde Total prvenstveno naginje PSA grupi a može se koristiti i kod Renault-a a ovde je obrnuto.

U pogledu osobina i sastava su takođe slična ulja, Total za nijansu #

Dakle jedno tipično transmisiono ulje za automobile. Ovo ulje je (maksimalno) prilagođeno Renault-ovim vozilima sa « J « familijom menjača, TL4 i NDX menjačima koje imaju npr. vozila: Clio, Twingo, Laguna i druga. Može se koristiti i za druga vozila a kao generalna preporuka se navode mehanički menjači putničkih vozila i lakih dostavnih vozila koji imaju prstene sinhrona od mesinga.

Specifikacije:

API GL-4+.
Zvanično je preporučen od strane Renaulta za vozila sa menjačima tipa JXX, TL4 i NDX.

Zamenjuje prethodno preporučena ulja TRANSELF TRJ, TRT; TRZ 75W80.

Karakteristike:

Specifična gustina (15ºC): 884kg/m3; Kinematska viskoznost na 100ºC: 8,5mm2/s i 47mm2/s na 40ºC, uz indeks viskoznosti od: 175. Tačka stinjavanja: –40ºC (ispod ove vrednosti).

O.K. indeks viskoznosti je strogo računski zapravo 160 te bi tek 44mm2/s na 40ºC bilo dovoljno za tako veliku vrednost. Ovo zapravo oponaša neke vrste ATF ulja (manje-više, zapravo nešto malo više od toga). Sve u svemu jako moderno i kvalitetno ulje.

To je to.

Moglo bi se reći – četa mala ali odabrana, mada sa druge strane i: ništa naročito, dva solidna 75W-80 ulja i jedno sjajno 75W-90 full sintetičko. Može li bolje? I više? Sigurno da, DA. Jedino što se to verovatno računovođama iz centrale ne isplati. Kako god i sami proizvođači su učestvovali u himeri u vidu „fill-for-life“ pa se sad većina njih pita šta im je to trebalo.

Kako god Total grupa ima šta da kaže i na ovom (bojnom) polju. U Evropi je jako utvrđena i ima ozbiljno prisustvo i u jugoistočnoj Evropi. Kod nas su pristutni ne samo preko Profaco-a, koji je ozbiljna firma, već i kao Total d.o.o. i deluju ozbiljnije čak i od nekih većih ili više prisutnih kompanija. Ipak, većinom pokrivaju (samo) francuske proizvođače i tek vozila ekonomske ili donje srednje klase ostalih proizvođača i to u manjoj meri.

Sve u svemu ako i nisu po kvalitetu sam vrh, sigurno su „tu negde“ te iako ima i kvalitetnijih ulja manjih proizvođača, a naročito većeg izbora, Total daje natprosečan kvalitet uz jak brend što ne samo da deluje pouzdano i uliva poverenje nego je uvek makar vrlo dobar, ako već ne odličan, izbor.

Same cene su za Elf jako pristupačne dok su za Total za nijansu jače, ali taman prema snazi brenda.

Total nije jeftin ali je uvek jeftiniji u odnosu na Shell pa i Mobil. Mnogima je to više nego dovoljno a tako bi i trebalo da bude. Kao i Chevron-Texaco, na mestu su pet, a četvrto i peto mesto su uvek nezahvalna mesta, ne samo na sportskim takmičenjima već i u svetu maziva.

To znači da ne mogu biti jeftini a čak i kad imaju kvalitet Castrol-a, Mobil-a i Shell-a, ne mogu imati njihove cene. Dakle nijanse su u pitanju (kvalitet) a niža cena se može i osetiti prilikom kupovine.

Svako će izabrati po svom nahođenju. Greške nema.

84 коментара:

  1. Odlican tekst. Dugo sam ga cekao, posto sam ja sipao Total Transmission BV 75w-80 u Ladu 112, po Vasoj preporuci. Na netu sam nalazio da je to puno sinteticko ulje, a ovde je navedeno da je ipak polusinteticko. Da li zbog toga treba smanjiti interval zamene?

    ОдговориИзбриши
  2. Poštovni Ivane,
    Što se Total grupe tiče izbor je mogao da bude i Tranself EP 80W no njega nije lako naći kod nas.
    Transmission BV 75W-80 je odlično ulje za menjače (ručne) ali svakako nije full sintetika. Total to ne naglašava a kad proizvođač ne naglašava, onda sigurno nije. Moglo bi biti full HC ulje no meni se čini da se radi o čistom mineralnom ulju sa sintetičkim komponentama (ne samo aditivi, već verovatno i malo sintetičkog base stock-a zbog boljeg ponašanja na niskim temp. koje je izvanredno).
    To ipak ne utiče na trajnost ovog ulja koje spada u "fill-for -life" u nekim modelima (Peugeot). Bez intervencija na menjaču kada Total preporučuje potpunu izmenu ulja nema potrebe da ulje manjate na manje od 7 god. Zavisno od afiniteta i potreba (kao i finansijskih mogućnosti) uzmite da bi ulje u vašem automobilu trebali da menjate na 5 do 10 god. Ovaj Total slobodno i na svih 10. Nema nikakvih problema oko toga. Bez obzira što nije potpuno sintetičko ulje.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман29. март 2011. 10:03

    Zdravo!Ima nešto što do sada nisam najbolje razumeo,a to je da li je za motorna i menjačka ulja dobro da je indeks viskoznosti što veći,ili je dobro da bude suprotno( da je indeks manji)?
    Pavle

    ОдговориИзбриши
  4. U principu bi trebao da je što veći. To ukazuje da se viskoznost ulja manje menja sa temperaturom što je dobra osobina.
    Međutim, nije svejedno kako je postignut viskok indeks viskoznosti. Što kvalitetnije bazno ulje veća vrednost IV-a. Kod menjačkih ulja postoje i takva u koja se ne dodaju polimeri (mada su retka) i svojih 140, 150 ili 160 duguju samo svojoj kvalitetnoj osnovi (neke estarske sintetike imaju i po 180). Kod motornih ulja se multigradnost postiže (UVEK) dodavanjem supstanci za poboljšanje IV-a, koja su uglavnom polimeri (organski) te je to postao uobičajeni naziv za njih. Veoma su retka multigradna ulja koja ih nemaju i uglavnom se radi o uljima posebne namene (sportska takmičenja, mada Racing ulja u većini slučajeva baš imaju polimere). Dalje, nije svejedno kog su kvaliteta ovi aditivi, i u kojoj količini se dodaju.
    Zato bi najpravilnije bilo da se kaže da je poželjan što veći indeks viskoznosti postignut sa što manje polimera.
    Teorijski bi 0W-60 (ili makar 0W-50) ulje bilo najbolje za većinu motora do 2000. ali čak i 10W-60 nije u većini slučajeva dobar izbor. Indeks viskoznosti je veći (i lakše se postiže) kod ulja niže viskoznosti tako da ATF često ima 170 do 200 a bez ovih dodataka ili sa malim sadržajem istih. To je jednostavno zbog načina kako se on računa. Tako npr. 80W-140 a naročito 85W-140 ulja nemaju visok indeks viskoznosti, kao i kod motornih 20W-60 (čak) a naročito 20W-50.
    Zbog toga se nemojte zbuniti ako naletite (na blogu) na podatak da Eneos 0W-20 i 0W-50 imaju sličan IV.
    Ovi polimeri ne ulaze u osnovni paket aditiva i često je nizak indeks viskoznosti (unutar viskozne gradacije) znak da ih ima manje ili da su lošijeg kvaliteta, mada nije uvek pravilo. Mnogo zavisi od konkretnog ulja. Mnogi cene niži sadržaj polimera čak i preko granice normalnog. Zavisi, naravno, mnogo i od potreba (načina vožnje) i samog automobila.
    Tako da se zaista ne može generalizovati.
    Sama vrednost IV je prilično određena VG-om ulja. Na primer: 10W-40 ulja imaju od 145 doo 165 a najbolje je kada imaju 150-160, 15W-40 praktično ima "zakucanu" vrednost (135 mada ide i do 140), 5W-40 imaju 170 do 180 dok 0W-40 skoro po pravilu oko 185 (182-186). Zanimljivo je (a pomenuto je gore) da "razvučenost" VG ne znači i ekstremno visok IV. 5W-30 (pa i neka 5W-20) ulja imaju sličan IV kao i 10W-50 ili 0W-30 kao (ili veći od) 10W-60.
    O ovome malo više u prvom (ili makar drugom) tekstu o uljima za motocikle, koji bi trebao do kraja nedelje da osvane (makar za vikend).

    ОдговориИзбриши
  5. Jedna dilema za nov Punto LPG:
    -Selenia 20k 10w40 (fabricko ulje) ili Mobil Super 2000 x1 10w40?
    hvala
    MILORAD

    ОдговориИзбриши
  6. Poštovani Milorade,
    Radi se o finim detaljima. Mobil je malo bolji a (kod nas) i malo jeftiniji. Pa kad saberete dva plusa ne možete dobiti minus. Definitivno Mobil.
    Ipak u ovoj klasi su razlike relativno male.
    Iskreno da vam kažem ako mi se neko ulje iz Selenia programa ne sviđa (do onoga da mi skoro ide na živce) to je 20k. Koncepcijski pa do ponašanja u praksi.
    Ipak to je dovoljno dobro za vaš automobil (proveravajte ipak bar na 1000km nivo ulja i to ne samo u ranoj mladosti i kasnoj starosti Punta).
    10W-40 kategorija je ipak samo za do 15k km mešovite vožnje ili 10k km 80% ili više gradske.
    Za 15k/20k km u toku jedne godine su vam potrebna sintetička (sintetska) 5W-40 ulja, nešto viših kategorija kvaliteta.
    Najisplatljivije mi deluje Mobil 3000, dok su u smislu kvaliteta najbolja 5W40 ulja koja imaju ACEA C3 specifikaciju, najčešće ACEA A3/B4/C3.
    Naročito ako je C3 standard iz 2008.

    ОдговориИзбриши
  7. A,da li bi bilo dobro da dodam neki aditiv u ulje Selenia 20k? I,šta biste mi preporučili? To mi je primamljivo na prvi pogled (nov punto LPG).
    MILORAD

    ОдговориИзбриши
  8. Da bi postigli - šta?
    Duži vek motora? Teško!
    Iako MoS2 može u taj motor nema baš mnogo smisla. Jeftino, jeste ali slaba korist. Pogotovu što je motor sklon nižim obrtajima a max. snagu postiže na 5000 (koliko mi se čini).
    Ceratec? Ne pre 50k km. Nema potrebe niti bi mnogo dobrog učinio.
    U Selenia ulje? Još manje!
    Sve bi to pre dodao u Mobil ili (naravno) Liqui Moly.
    Prilično bih izbegavao na vašem mestu.
    Evenutalno (i samo eventualno) LM Ceratec i to na 50k km ili 100k km. Pre i posle bi bilo malo izvan optimalne granice primenjivosti.
    Nemojte mnogo brinuti o Selenia 20k. Posmatrajte to ulje sa vedrije strane, kao idealno "break-in" ulje (za razradu motora).
    Osim toga verovatno je negde sitnim slovima naglašeno da primena bilo kog post-aditiva obara garanciju te razlog više da u garantnom roku to nikako ne radite (a i zbog tehničkih razloga).
    Lično mislim da bi mnogo bolje sačuvali motor ako samo pređete na 5W-40 sintetska ulja. Makar i samo Selenia. Makar "samo" Selenia K. Naravno bolje K P.E. ili MultiPower Gas.
    Želite najbolje za vaš auto?
    Onda Motul X-cess ili Specific CNG/LPG 5w-40. Može naravno i X-clean 5W40.
    Ovo su estarske sintetike koje se "lepe" za metalne delove i umanjuju dejstvo "hladnog" starta.
    Na kraju krajeva 5W-30 zimi (ACEA A3/B4 i API SM) a 10W-40 leti (i to Motul 6100) i bolje zaštite nećeš imati. Skupo? Pa mora da bude kada se preteruje. Vrati se na prethodna 5W40 pa teraj celu godinu.

    ОдговориИзбриши
  9. Ovde je bio i dodatak (ili ga i dalje ima a ja ne vidim). Da skraćeno ponovim (makar ispao dosadan):
    Naravno, osim što malo košta, 99% da neće ništa koštati da se proba a dobici mogu biti i primetni (mada teško bez precizne merne opreme).
    Kako god, motor Punta je konstrukcijski s kraja devedesetih, praktično je motor koji se proizvodi od 2003. (znači čak i pre API SM standarda) tako da je zaista pogodan za isprobavanje. Naročito zbog mnogo gradske vožnje.
    Možda (i samo možda, više nagađam jer prave informacije nemam) bi najbolje bilo koristiti ga na 60k km pa ponovo na 120k km. I posle više ne.
    Čak iako ne primetite ništa bitno (manju potrošnju goriva, recimo) nije nemoguće da bi ste time produžili vek vašem motoru. Koliko? Teško je reći. LM nije neozbiljna firma da bi rekla duplo ali možda i svih 20%. Teško da će te i znati, možda ako dugo zadržite automobil i pređete sa njim više od 250k km (verovatno da je delovalo).

    ОдговориИзбриши
  10. Može li u menjač Citroena Xsara Picasso da umesto Total transmision BV ulja koje se preporučuje od strane proizvođača i koje je API GL-4 gradacije ide ulje Total transmision Syn FE koje zadovoljava i API GL-4 i GL-5.Syn FE je prema vašim navodima i tehničkim specifikacijama daleko bolje ulje, i želeo bih da koristim njega, ali prema nekim navodima sa interneta ne treba koristiti GL-5 ulja ukoliko proizvođač preporučuje GL-4. To je navodno zbog toga što višak EP aditiva u GL-5 ulju može da ošteti komponente menjača izrađene od obojenih metala (npr. prstenovi sinhrona itd.).
    Po svim do sada utvrđenim karakteristikama, koje sam uspeo da nađem po raznim sajtovima, Total transmision Syn FE je bolje transmisiono ulje, što je razlog zbog kojeg bi hteo da ga koristim, pri tom zadovoljava i API GL-4 i GL-5 gradacije. Sve ovo pišem zato što bi hteo potvrdu ovoga što sam naveo od malo stručnijeg lica.
    Unapred zahvalan.
    Kole.

    ОдговориИзбриши
  11. Gospodine Kole,
    U pravu ste da je Syn FE mnogo bolje ulje (za klasu, možda i dve) no džabe vam trud.
    Kad (vaš) proizvođač vozila "svira u drmbolj" a vi igrajte uz "oj-ha" i to kao da svira ceo orkestar!
    Neko je u Citroenu uvrteo sebi u glavu da je držati se svetskih standarda auto industrije loše (kao da im nije bilo dosta što su jednom već propali pa ih kupio Peugeot; izvinite na ovom ali tako je) pa teraju po svom! Svi u klin a oni u ploču!
    O.k. na svoju i štetu svojih kupaca. Još da ovi iz Totala ukapiraju (ma jesu sigurno nego je kalkulacija na klackalici) da im brak sa PSA grupom (bar delom Citroen) više odnosi nego donosi para na slobodnom tržištu (ovlašćeni servisi to nisu) možda će im i reći nešto u stilu: ajd' dosta je bilo glupiranja, držite se i vi malo onoga što ceo svet radi. Ovo važi i za KT gde me ne bi ubedili da je LHM bolji od DOT 5.1 ni u ludilu (doduše oni ga koriste kao opštu hidrauličnu tečnost, ulje; a i manje upija vlagu i to je sve).
    Dakle:
    75W-80 BV, nema druge.
    Radi se o tome da se traži baš ta VG i ispunjenje PSA standarda (ubij me ako sada mogu da se setim broja). Ako je uteha to je GL-4+ standard, ali po PSA garnirungu. Specijalitet kuće! Prijatno!

    ОдговориИзбриши
  12. Mislim da sam već rekao ali da ponovim:
    API GL-5 ulja ne valja sipati gde je default API GL-4 nije samo (urbani) mit. Prilično je tačno. Mada nije baš crno-belo. Tačno je u slučaju GL-3 zahteva i mineralnih GL-5 ulja. Skoro je netačno (praktično se može uzeti da nije) u slučaju Gl-4 zahteva i GL-4/5 sintetičkih ulja (kao što je npr. Total Syn FE).
    Dakle ne samo da se ova potonja mogu koristiti nego bi ih lično (čak) i preporučio.
    U testovima korozivnosti (prema Cu) 75W-90 sintetike uz gl-4 i gl-5 pokazuju bolje rezultate (manju korozivnost) od PS GL-4 a naročito mineralnih GL-4 ulja. Šta više na nivou su (ili daju i bolje rezultate) čak i od (nekih) mineralnih GL-3 ulja.
    Posle ovoga ne treba "bacati bob" da bi odlučili šta da sipamo.

    ОдговориИзбриши
  13. I deo III:
    Ne bih da se hvalim ali u dosadašnjoj javnoj (i skrivenoj, PP i mejlovi) karijeri konsultanta (više stotina, verovatno i preko 1000 odgovora) imam samo jedan kiks. Nije potpuni ali priznajem, pogrešio sam.
    Što je najgore (a to je i značajan uzrok) radi se o prijatelju sa mycity foruma 'FAMAS'-u.
    Dakle lepo pita mene čovek (sugestivno doduše) da li Total BV 75W-80 može u Ladu 2110 (ta serija, ne sećam se modela), godište posle 2000. a u servisnoj piše 75W-80 (i valjda GL-4).
    Može kažem ja, mada sam mu pomenuo Syn FE. Nije ga bilo gde on nabavlja ulje pa se vratismo na početak.
    I umesto da budem uporan i nateram ga da nađe 75W-90 sintetiku (ionako joj uvek dajem prednost kad može i jedno i drugo, pa čak i kad ne može) ja popustio.
    Klasičan primer kao kad odete kod doktora pa sugerišete lek a on (ako je imao puno pacijenata ili vam je prijatelj) popusti pa terapija malo i omaši.
    Tako sam i ja prošao.
    Dakle ulje se preko zime odlično pokazalo, no problem je izbio s prolećem u vidu curenja. Popustila je zaptivka kod ručice menjača. Prva "buvljačka" nije trajala ni par nedelja, opet curi ulje. Sada je čovek nabavio silikonsku te za sada liči da je problem rešen.
    Šta je suština? Ne toliko mala viskoznost Total BV ulja (čak i u svojoj kategoriji nešto 'ređe' ulje, pa skoro kao ATF) nego i u nekompatibilnosti sa (nekim) zaptivkama.
    Dakle Kole,
    Vaš menjač traži baš specifičnu i malu viskoznost ulja koju nemaju ni sva 75W-80 a kamoli ona viših VG. Osim toga, kako je primer Lade pokazao, ovo ulje ima neke specifične aditive (rastvarače - ?) koje drže mineralno ulje tečnim i na -40cel.
    Za druga vozila zapravo i nije (mada mislim da bi svako zapadno sa kvalitetnim materijalima izdržalo napad ovog ulja) ali gde je propisano, gotovo da je obavezno.

    ОдговориИзбриши
  14. Imao sam malo sobodnog vremena, a pošto mi sitni poslići oko automobila prijaju, promenih ulje juče i sipah Syn FE. Ipak mnogo je bitno što ste mi skrenuli pažnju, a ne bi hteo da sa pogrešnim uljem skratim radni vek menjača tako da ću sutra opet pod auto, ali ovoga puta će ulje biti Total transmision BV, po preporuci proizvođača. Verovatno ću obradovati nekoga sa dve litre kvalitetnog Syn FE ulja sa kojime sam prešao celih 14 km.
    Puno pozdrava.
    Kole.

    ОдговориИзбриши
  15. Baš ste bili brzi!!
    Nije bilo baš pitanje dana (sata, minuta), već nedelja ili čak meseci (par njih ne bi dovelo do skraćenja radnog veka menjača) ali je dobro zbog toga što je Syn FE praktično kao nov!
    Osim toga svaku grešku u izboru ili progrešnom sipanju maziva je dobro ispraviti što pre. Ona se od svih "rezervnih delova" najlakše menjaju i za većinu vam ni majstor ne treba (a kamoli servis).
    Total sintetički Syn Fe (75W-90) je izuzetno kvalitetno ulje te vidite kod prijatelja (rođaka) treba li nekom. Može se koristiti kod velikog broja vozila (i gde je 80W-90 default).
    Od zahteva ispunjava i GL-4 i GL-5 i neće oštetiti sinhrone ukoliko je zahtev 'samo' četvorka.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  16. Pozdrav od mene. Verovatno se secate kada sam vas pitao u vezi motornog ulja za Yuga 55, a ovom prilikom me zanima koje ulje sipati u menjac.Da li ovo Total ili neki Elf.Nisotec,Lukoil, itd?
    Zanima me zbog specifikacija gl-4.gl-5 i gradacije ili pak da ostanem pri Optima hipoidno sae 90,mada ja bih ga zamenio za neko drugo.Naravno najbolji odnos ulozeno dobijeno me zanima?
    Puno hvala na odgovoru!

    ОдговориИзбриши
  17. Optima brend baš i nema neki izbor (a ni poseban kvalitet) ulja za menjače, naročito automobila.
    HIPOIDNO ULJE B nije baš najbolji izbor. Osim toga monogradno SAE 90 to nikako nije.
    Znači em viskoznost promašena em je čisto (a pritom mineralno) API GL-5.
    To nikako nije dobro!
    Kako API GL-3 ulja u 80W-90 još mogu da dođu u obzir, dilema je: da li to ili nešto bolje?
    Ovakva ulja su ranije proizvodili mnogi a do skora i Modriča te NIS (kao i Galax) međutim mislim da je ta ulja sada teško naći a NIS i Modriča ih nemaju u katalozima. Ostaje još Bell koji nije toliko renomiran proizvođač. Jefino jeste (cca. 270din. po litru) ali toliko i vredi te se mora menjati na 30k km ili 2-3godine da bi vredelo.
    Ostaje još Shell DENTAX G koje je GL-3 ali i vrlo skupo ulje.
    Kako to praktično nije najbolje rešenje ostaje da se razreši nova dilema:
    API GL-4 mineralno ili API GL-4/5 PS ili sintetičko. U prvom slučaju 80W-90 a u drugom 75W-90.
    Za automobile do 50 ili 60k km odnosno ne starije od 7 ili 8 godina najbolje rešenje su sintetička 75W-90 ulja u GL-4/5 ili 'steptomicini' koji pokrivaju i GL-3.
    Taman da bude "fill till end of life" (punjenje do kraja životnog veka automobila).
    U tom smislu Total Transmission SYN FE 75W-90 je jedno od rešenja (kao i Mobil 1 SHC 75W-90) ali su oba nekako preskupa za tako jeftin automobil.
    Nameću se sledeći izbori:
    Nisotec Sint TDL 75W-90 i Kroon SynGear 75W-90.
    Eventualno i OMV SLY. Prista i FAM ulja ove kategorije ionako nećete naći.
    Za iole stariji automobil (preko 80k km ili 10 godina) ovo ne liči na dobro rešenje kako zbog troškova tako i malo "ređe" gradacije (koja bi vas zimi ostavila bez daha doduše).
    Dakle za takve automobile najbolji izbor su ulja u 80W-90 VG i "čiste, API, četvorke".
    Jedno od najboljih ulja ove kategorije je Motul Gearbox SAE 80W-90 (sa fabričkim MoS2).
    Malo jeste skuplje ali vredi svaku paru.
    Od jeftinijih rešenja dolaze u obzir sva GL-4 mineralna ili PS (HC, MC) ulja.
    Pogledajte malo do sada obrađena menjačka ulja.
    Najisplatljivija?
    Ona skuplja!
    Odmah zatim poznata a jeftinija.
    Možda za stariji automobil (čak i "fill till ... life") neko od ulja "pumpara" ("pumpadžija"), sva u 80W-90:
    EKO Gearol-4, Lukoil TM-4, MOL Hykomol 80W-90.
    OMV je verovatno već u grupi onih "isplatljivijih".
    Ako nekako možete doći do njih (na Zemunu su) onda mi se čini kao "best buy" zapravo:
    ADDINOL GETRIEBEÖL GS 80W-90.
    Koje god da izaberete nemojte ga menjati ... bar 50-60k km ili 5-6god. jer GL-4 ulja mogu da potraju (čak i kod Yuga) 100k km ili 10god.
    Naravno preporučio bih zamenu bar na 7 ili 8 godina (kao neko srednje rešenje).
    U idealnom slučaju (i kod novijih automobila) bi idealno bilo menjati ova ulja (čak i na) 60k km ili 4 god. pa šta prvo istekne.
    Za zamenu vam treba (nezahvalnih) 3,2 lit.
    Znači min. 3 litara uz mešanje sa starih 1-2dl.

    ОдговориИзбриши
  18. HVALA PUNO NA OVAKVOM ODGOVORU!

    ОдговориИзбриши
  19. Da vas obavesti,kupio sam EKO Gearol-4 posto ova druga a jeftinija nisam mogao da nadjem (Lukoil i MOL). Razlika je velika u radu menjaca? Bio sam u iskusenju da kupim G-Energy 80W-90 GL-4/GL-5 ali je bilo oko 650din.
    Cak i ovo sam nasao samo na EKO-u preko puta IMT-a. Recite mi da li proizvodjaci ulja i maziva `namerno` prave nestasicu GL-4 ulja,kako bi kupovali skuplje varijante u vidu GL-4/GL-5?

    ОдговориИзбриши
  20. Poštovani Nenade,
    Nisam baš razumeo onaj znak pitanja (razlika u radu menjača). Nadam se da ste mislili da je razlika velika i na bolje, sa novim uljem.
    Malo je do novog ulja, malo do Eko-a a možda ponajviše do GL-4 što je sigurno bolje od GL-3 (kad već GL-3+ ili GL-3/4 u 80W-90 nije lako naći).
    Zaista ne znam što se prave nestašice GL-4. Relativno mali broj vozila (automobila) zahteva GL-5 a 4/5 je nekako za novije automobile kojima je u manjem % došlo vreme za zamenu.
    Verovatno je stav da gde ide GL-4 ide i 4/5 pa se time em forsiraju skuplja ulja em optimizuje stanje zaliha (manji asortiman, ne formalni nego onaj realni).
    Moglo je i neko OMV ulje da dođe u obzir jer ako je SLY (75W-90 i GL-4) 910din. za litar onda je neko mineralno 80W-90 verovatno 600 do 700din.
    Kako god mislim da ste napravili dobar izbor (mada delom uslovljen nestašicom drugih).
    Uživajte i narednih 5 god. ste mirni.

    ОдговориИзбриши
  21. Moja greska za znak pitanja. Naravno da sam mislio da je mnogo bolje,lakse menjanje brzina i na vise i na nize tj.tecnije,prosto klizi da ga ne ureknem.Tacno je da je nestasica pa sam ga zbog toga i kupio a i zbog cene 375din.litar.
    Napisao sam gde sam ga nasao,samo ga je tu i bilo i nigde vise!
    Najpre sam bio za Lukoil,medjutim nemoguce ga je naci(mislim na GL-4)jer imam jako lepo iskustvo sa njim,ali sta da se radi.
    Druga koja ste mi preporucili su ipak skupa s obzirom da mi je potrebno min.3 litra odustao sam iako su bolja bez sumnje.
    Zahvaljujem vam jos jednom i veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  22. Kupio sam Total Transmission BV 75W-80 menjačko ulje za svoju Floridu HDI u Kit Commerce-u (morao sam da zamenim ulje u menjaču zbog zamene semeringa levog polu-vratila). Koštalo je samo 560 din./l i nije imalo celofan ispod čepa. Prodavac me je "ubedio" da je ulje originalno, a da je cena niska zbog toga što ga oni uvoze. Da li ima potrebe da sumnjam u originalnost ulja zbog niske cene i nedostatka zaštitnog celofana?

    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  23. Originalno?
    Mož' bit' da (verovatno) ali mož' bit' (i) NE.
    Teško je reći.
    Kit komerc je firma sposobnih trgovaca. Da li su ulja koja prodaju (sva) O.K. teško je reći.
    Za celofan (foliju) ne bih znao reći. Ne deluje uverljivo bez ali ...
    Treba nam nečije iskustvo (sa ovim uljem nemam).
    Ipak mislim da bi MOGLO (trebalo) da bude originalno.
    Verovatno se radi o uvozu iz Mađarske.
    ovakvih uvoznika "mađara" ima i kod mene u selu, a zašto ih onda ne bi bilo i u Bgd.

    Lično ne volim takve izvore ali ne mora da znači i da nije original.
    Svima nam para znači ali par stotina dinara ne bi trebalo da je problem.
    Obično veći problem bude faktor vreme (ako nam hitno treba) na šta nemam pravi odgovor.
    U svakom slučaju za planirani servis treba maziva nabaviti na vreme a interventno ... ko se kako snađe ali ipak uz pažnju.
    Znate na šta me podseća tržište maziva u Srbiji?
    Na tamni vilajet. Da li uzeti jeftino uvozno ulje mejdžorsa ... šta god uradili kajaćete se.
    (Što ranije niste uzimali jeftiniji original ili zato što ste kupovali dobru kopiju, svejedno).

    ОдговориИзбриши
  24. Hvala! Pokušaću da saznam da li je neko držao original u svojim rukama, i da li ima celofan. Ukoliko ima, ovo ulje će odmah biti ispušteno.
    Faktor je naravno bilo vreme, a sumnja se pojavila tek kasnije kada sam video da nema celofan i da u drugim radnjama košta skoro duplo više.

    Voleo bih da neko od naših pravi ulje te gradacije. Tada ne bih sumnjao u originalnost.

    ОдговориИзбриши
  25. Bavio sam se malo istraživačkim radom :)) Pozvao sam Technolub (jedan od uvoznika za Total) i rekli su mi da Total 75W-80 BV košta 825 din./l (nisu hteli da mi kažu da li ima celofan). Zatim sam pozvao BMR (takođe jedan od uvoznika za Total), i tamo su me uputili na Vudim trade (pošto nemaju svoju maloprodaju). Kod njih isto ulje košta 600 din. i kažu da nema celofan.

    ???

    Ne mogu da zaključim ništa što bi zvučalo pametno...

    ОдговориИзбриши
  26. Prvo da vidimo to sa celofanom. Najbolje neko ko je isto ulje ili makar bilo koje Total-ovo kupio na Zapadu (no to tek potrvrđuje da nije Total za Zapad, a da li je stvarno Total, Totalno je nepoznato).
    Onih 825din. mi zvuči O.K.
    To je mineralno (ili PS) ulje ali FLL tipa te ne može da bude baš jeftino.
    600 - možda, ali samo možda.
    Za cenu od ispod 5€ nije ni MOL, a kad bi bar bilo neko domaće, pa đene-đene, čak bi i dobro prošli (zapravo kao da ste isto kupili u njihovoj ambalaži).
    Tja ... odradiće koju nedelju, čak iako nije original, ne paničite bez razloga.
    E sad, držati "do kraja života" (makar automobila) je već diskutabilno ako niste sigurni o čemu se radi.
    Nadam se da će se javiti neko, kao i da je original (evenutalno star pa prepakovan ili "prelepljen" i "jet"-ovan).

    ОдговориИзбриши
  27. Ovo su ovi prvi:

    http://www.technolub-total.rs/

    a ovo su ovi drugi:

    http://www.bmr-total.co.rs/www/catlist.php?qcatid=6

    Evo karakteristika:

    http://www.technolub-total.rs/storage/maziva/docs/v88uDqsi_TRANSMISSION_BV_75W-80.pdf

    A pozvaću sutra ove:

    http://www.total-serbia.com/Lub/lubHungary.nsf/VS_OPM/1BAE22D2EE511872C1257305003ABBF7?OpenDocument

    ОдговориИзбриши
  28. To je danas.
    Ajd' pa javite kako ste prošli.
    Biće zanimljivo čuti rezultate ove male privatne istrage (što bi rekli Dire Straits: Private Investigation).

    ОдговориИзбриши
  29. Rekli su mi da su oni uvoznici i da nemaju svoju maloprodaju. Distributeri za tržište Srbije su Technolub i BMR-Total (prvi imaju svoju maloprodaju, a drugi ne). Cene sam već naveo u nekom od prethodnih komentara. Rekli su mi da je garancija za originalnost ulja dekleracija na kojoj piše da je uvoznik Total Srbija. Pogledaću šta piše na onoj mojoj kantici (ostala je jedna kod majstora), i ukoliko piše nešto drugo (a koliko se sećam piše da je uvoznik Kit Commerce) zameniću ulje u menjaču čim pre. Pogledaću dekleraciju prvo kod ovih jeftinijih, a ako ne piše ono što treba, odoh u Technolub.

    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  30. Dakle i to smo zaključili.
    Ne može se tvrditi da Kit komerc nema originalna ulja, ali svakako bolje zvuči kada je uvoznik "Total Srbija".
    Makar bilo i skuplje.
    To od početka i govorim:
    Ako potpuno niste sigurni da li je ulje originalno, bolje je dati (makar i nepotrebno) malo više i držati se ovlašćenih distributera.
    Nije nauka da se ulje uveze, može to i drugi ali kada to rade firme koje se pominju na sajtovima proizvođača, sve je (nekako) sigurnije.
    Ipak smo mi država bez pravih kontrola kvaliteta čak i važnijih proizvoda (hrana, lekovi (bar vakcine i čuvena kontroverza oko svinjskog gripa) ...).
    Bar je za velike kompanije jasno ko je pravi uvoznik, kod Total-a posebno. Jasno k'o dan.

    ОдговориИзбриши
  31. I da do kraja budem dosledan.
    Kao što nisam hteo da Kit komercu pravim reklamu (pa je ipak ostala) takođe ne želim da pravim ni anti-reklamu.
    Cilj bloga nije da promoviše trgovce koliko proizvođače (pa kao integralni deo i autorizovane distributere (kod nas obavezno i uvoznici), što ne znači "jedine", "ovlašćene", "bogom dane" i slično).
    Dakle, pomenuta firma je zaista jaka i agilna trgovačka kompanije. Potpuno je legalno da pokušaju i sami da uvoze ulja i distribuiraju ih.

    Nije u pitanju strah od bilo koga, jedini strah je da dam preporuku koja ne stoji.
    Zato mnoge O.K. firme neće ući u serijal "kupujmo originalno". Jednostavno gde nisam bar 99% siguran, to neće proći što NE znači da nema originalnih ulja koja se i ne nađu na blogu.
    Ovo samo podsećam jer je već (odavno) rečeno.

    Šta više, o gore pomenutoj firmi imam informacije koje kazuju da ona sarađuje sa nekoliko uvoznika (poznata imena) koji su i autorizovani distributeri za naše tržište (od strana centrala) ili imaju dugogodišnje ugovore sa centralama.
    Takođe znam da nešto (i neka) ulja I uvoze.
    To nije sporno. Sporno je što sve to zajedno ne znači da za SVAKO ulje iz te (ili neke druge) firme mogu da dam i preporuku.

    Ha!
    "Stalker recommended". Ne zvuči mi loše.
    To je samo ocena autora. Ne presuda ili osuda (za odsustvo iste).

    Takođe podsećam da postoji nekoliko koncepta kupovine ulja.
    Jedan je kupovati u velikim trgovinskim lancima (Metro, Tempo, Interex ...), drugi je kupovati od malih (ili srednjih) nezavisnih uvoznika (bilo da su trogovci ili servisi), treći je kupovati u ovlašćenim servisima, četvrti u inostranim firmama, peti - "kod pumpara", šesti ovaj koji se promoviše na blogu, sedmi - kod prijatelja, osmi, deveti ... po želji.
    Kupovina kod manjih i srednjih firmi ali koje su autorizovane od strane proizvođača mi se čini najboljim. To nije ni najjeftiniji način niti potpuno superioran ali je meni najbliži najsigurnijem.
    Potvrda na sajtu proizvođača puno znači. Svi mi možemo da pričamo (i uglas) da smo ovo ili ono ali je na proizvođaču da odluči kome je poklonio poverenje.
    Ne radi se o nepoverenju u sistem trgovine jer i tu može biti i znanja ali kupovati od nekog ko samo prodaje robu je loše.
    Motorno ulje (i maziva uopšte) nije vrsta robe za koju važi "plati i nosi".
    Baš zbog toga i postoji blog.
    PRODATI ULJE JE ZAVRŠEN POSAO TEK KADA SA ISTIM MOTOR ODRADI (BAR) 1000 SATI.
    Tek tada možemo (kao korisnici) podvući crtu i reći koje je ulje jeftino a koje je skupo i da li se nešto isplatilo ili ne.

    ОдговориИзбриши
  32. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  33. Poštovani "KOBRA74",
    Prvo: ovo je toliko nečitljivo da ste velikim slovima učinili kontra efekat.
    Drugo: i da nije tako, neće moći! (prenaglašeno)
    Treće: ništa lično niti u vezi sa tekstom (o kome u mom posebnom komentaru).
    Evo vašeg komentara sa normalnom veličinom slova (to je dozvoljeno):

    Ovako stoje stvari vozio sam hondu prelude 2.2 vetc 190 konja i sa istom presao 450 hiljada km. Bilo koje ulje 10w-40 da sam sipao do 5.000 km honda ga nije trosila ni gram a izmedju 5.000 do 10.000 km kada je bio interval zamene u zavisnosti od proizvodjaca uvek je nedostajalo izmedju 800 i 1.200 grama ulja a isto je vise licilo na vodu nego na ulje jednom recju motor ga prosto unisti kako gustinu tako i viskozitet!! Uvek sam se pitao u cemu je problem da bi mi jednom prilikom jedan mehanicar preporucio da pocnem da koristim ulje lukoil avangard extra 10w-40 i necu imati problema i sto se i pokazalo efikasnim 100 posto tako da sam zadnjih 105.000 km. Koristio to ulje i u zameni na 10.000 km. Ulje je uvek stajalo na maximumu kao kad je sipano i izgledalo bolje nego bilo koje drugo na 5.000 km (da napomenem da godisnje prelazim izmedju 70-90 hiljada km). Trenutno vozim reno lagunu 1.9. Dci cipovanu na 150 konja sa njom sa presao od kad je kod mene 85.000 km. A ukupno 215.000 km i koristim strogo lukoil luks 5w-40 ful sintetik koje menjam na 30.000 km. I nemam ama bas nikakvih problema motor savrseno radi kako leti tako i zimi a sto je najbitnije siguran sam da u auto sipam originalno ulje a ne fals kojih je na srpskom trzistu mnogo!!! Jedina mana je sto lukoil ulja osim na njihovim pumpama nemozes kupiti ni u jednoj radnji i ako bi se ja pitao slobodno bih mogao da potvrdim da trenutno na nasem trzistu nepostoji kvalitetnije ulje od lukoila!! Cista napomena da nije sve ovo sto sam rekao reklama nego moj zakljucak ka zadovoljnog potrosaca koji nema veze sa lukoil kompanijom posto sam vlasnik agencije za obezbedjenje!!! (moja topla preporuka glasi koristite lukoil ulja svi problemi i zablude oko istih ce nestati. )

    ОдговориИзбриши
  34. Ostavio sam komentar čak i ovde. Postoji i gde mu je mesto (Lukoil ulja prvi deo).
    Osim velikih slova ne smatram reklamom jer se čovek lepo ogradio naglašivši da je to njegovo lično mišljenje.
    Lukoil ulja su zaista dobra (uh, šta sam sve prošao i šta je od komentara na net-u ostalo zbog toga, bolje da ne znam ni sam, dovoljno je onih nekoliko ogavnih komentara (za koje znam i nisam naravno odgovarao, jer nije na forumima gde inače pišem; mada i tamo nije bilo lako izneti stav da su Lukoil ulja kvalitetna, a kamoli da su uporediva sa "trulim zapadom") gde sam služio za ribanje patosa.

    ОдговориИзбриши
  35. Pozdrav Stevo,
    treba mi mala pomoc.
    Servisno uputstvo mi preporucuje za menjac(manuelni 5 brzina) SAE80 ili SAE75W(za ekstremno hladne uslove. SAE80 nesto nema samo za traktore, uglavnom SAE80W. Zastupnici mi preporucuju SAE75w80, GL4 jer navodno SAE80 je samo za leto -logicno kao mesavina dva preporucena. Preporuke proizvodjaca ulja u katalozima se krece od SAE80W, SAE75w80 do SAE75w90. Na kraju sam zakljucio da mi je bitno da nije GL5 vec "samo" GL4(Moze li GL4+???), PS ili FS nebitno jer je preporuceno mineralno- jedino ostaje gradacija. Koja je ispravna od gore pomenutih ili je svejedno? Mineralno, PS ili FS?
    Chevrolet(zadnji Daewoo) Evanda 2.0 2005g.

    ELF mi je nekako najpristupacniji, posebno sto treba i servo i kociono da kupim pa bi sve na jednom mestu ;)
    Isto pitanje ima i u jednoj starijoj temi pa po potrebi brisi.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  36. Već odgovorih pa neću brisati ni jedno ni drugo pitanje.
    Dakle odgovor u "uvodu u menjačka ulja".
    Zastupnici (dakle, i na žalost) POJMA NEMAJU ali lepo zarađuju na svom neznanju a ja sa mojim znanjem mogu da se slikam ... krajnje vreme je ili da se profesionalizujem ili da sve batalim, ovo najozbiljnije.
    Da ne kažem da POJMA imaju ali da šićare na svojim kupcima (to bi bilo "teža reč").
    Dakle: 80W NIJE samo za leto (sačuvaj me bože) već je za celu godinu. Čak je ovo ulje više za zimu od 80W-90 ali da ne trošim više (džaba) reči jer je caka u tome što oni NEMAJU 80W pa vam uvaljuju žvaku o 75W-80 polusintetičkom ulju.
    Dakle Gearelf 4 80W je ono što vam zaista treba.
    Doduše u prvu su da može i 75W-80 pogotovu kod mlađih automobila (menjača) kao što je vaš.
    Ipak, 75W-80 je skuplje a verovatno i nije bolje za vaš slučaj. Ako ništa drugo manje je viskoznosti na radnoj temperaturi (nekih 10-15%) a zimi jeste "ređe" ali nije od značaja (80W ima tačku tečenja između -30 i -35°C što je više nego dovoljno).

    O.K.
    TRANSELF NFJ 75W80 ili Total Transission TI 75W-80, može naravno!
    Ipak ... ma nema veze.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  37. Hvala za oba odgovora. Potrazicu SAE80W(GL4).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  38. Naravno, ako nema toga, navedena 75W-80 se mogu koristiti. (nije baš ni ono "ako nema kiše dobar je i grad" već je u nijansama).
    API GL-4 Plus neće smetati, iako nije neophodno.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  39. Postovani Stevo! Vec dugo dugo partim ovaj blog i zaista mogu da kazem da toliko znanje o maziva i to strucno znanje mislim da se ne moze naci na drugo mesto. Iako interesuje me sve oko automobilima uopste nisam imao neko interesovanje o maziva dok nisam naleteo na ovaj blog. Preporucujem ga svima koji zele da ponesto nauce o uljima. Sad da postavim jedno pitanjce na pravo mesto: Naime posedujem Daciu Logan 1.4 8v po satu ima oko 80k i iako zivim u planinu do sada nisam imao nikakvi problema saltanjem (mada 90% zimskih noci auto je garaziran) ali lepo je da se zna za u buduce. Planirano ja zamjena menjacko ulje oko 2015 taman na nesto vise od 100k i na 10 godina. E sad u knjizici pise da menjacko ulje koje je unutra i koje se preporucije je TRANSELF TRJ 75W-80 i to GL5 koje kako ste vi rekli je prekinuto. Kao zamenu ste naveli TRANSELF NFJ 75W-80 koje vidim da je jako dobro i pase menjacima od "J" familiju, a moji je JH1 cini mi se i sve do sad ok. E sad malo me buni ono da je GL4+, a po knjizici pise da se preporucuje GL5, znaci to je ta dilema? Znam da moze i bolje ulje u ovaj menjac ali posto nema problem do sada, zatim maksimalno prilagodjavanje ovih ulja na Renaultovim menjacima i cenovnu klasu automobila ne bih drugo ulje za sada. Izvinite me na nekim greskama u pisanju jer sam ipak makedonac :), ne zurite sa odgovorom jer nije od hitne prirode. Samo pohvale i nastavite dalje...Puno pozdrava i Krusevo.

    ОдговориИзбриши
  40. NFJ savršeno zamenjuje TRJ a GL-4+ je verovatno i bolje od GL-5 tako da ne brinete mnogo. Nova generacija aditiva se ne uklapa u stare standarde pa manja količina (koncentracija) AW i EP aditiva (na bazi sumpora) ne znači i slabiju zaštitu.
    NFJ je ono što Vam treba, ne berite brigu (bez razloga).
    Ne mogu da objašnjavam kako i zašto jer nisam Renault advokat (jer da jesam imao bih 10 do 100x veću platu).
    Osim toga grešaka u uputstvima - koliko volite.
    I na kraju krajeva ako neko radi u Elf-u ili Total-u ili Renault-u ne znači da je genije, možda i nije znao bolje da napiše. Mi smo inače (na istoku) skloni da od zapadnjaka pravimo veće stručnjake nego što jesu. Nisu oni ništa bolji samo neki od njih odskoče zbog boljih uslova i opreme (i više praktičnog rada).
    U svakoj velikoj kompaniji ima primanja preko preporuke (ili iz političkih razloga) pa je prosek u multinacionalkama i državnim firmama tek malo iznad proseka industrije (zahvaljujući drugim pogodnostima, čitaj - platom i tek pod tri uslovima rada, dva i nema).
    Zato manje kompanije poput Fuchs-a ili Motula često tuku 10x veće od sebe i to kao od šale (sa 50 razlike u košarkaškom žargonu) naročito gde im se pruža da se dokažu, pre svega motocikli.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Za greške nemojte obraćati pažnju jer bih ja napravio mnogo više kada bih odgovarao na makedonskom jeziku koga razumem ali bi bilo smešno da kažem da znam.

      Избриши
  41. Tako sam nekako i ja mislio ali ne u detalje koje vi lako objasnjavate. Lepo je cuti od vas odgovor na ovakvo pirtanje. Hvala jos jednom.

    ОдговориИзбриши
  42. Анониман13. март 2014. 03:34

    Menjao sam ulje u menjacu na svom pezou. Umesto total 75w80 sipao sam elf 75w80. Da li sam pogresio? Radi se o pežou 306 1.8 16 v. Restaling

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман13. март 2014. 03:40

      Ne znam tacn da li je bila oznaka nfj ili nfp

      Избриши
    2. Niste mnogo pogrešili. To su slična ulja pri čemu je ipak bolje koristiti Total jer ima i PSA B71 2230.
      Ali nije to tako zahtevan menjač da bi se to posebno primetilo (ovo su nijanse nijansi o čemu pričam).
      Menjač će dobro raditi i sa TDL 75W-90 uljima.
      I Elf je kao i Total API "GL-4+" te je nivo kvaliteta isti. Pri ovome je NFP sličniji Total-u a NFJ ima osetno veći indeks viskoznosti, što ima i dobre i loše strane. Kroon RPC 75W-80 je veoma sličan NFJ-u i Total-u ("nivo kvaliteta" za PSA 2230).
      Dakle, ne morate se mnogo brinuti zbog ove male greške, sve je u redu. Može se desiti da (eventualno) NFJ kraće traje ("popuštanje polimera") ali je to na relaciji 7-8 umesto 10 godina. Mada ... sa druge strane je sintetičke osnove dok je NFP polu-sintetičko (Total se ne izjašnjava ali verovatno je isto PS) pa je i ovo otprilike isto (zbog toga i malo veći indeks viskoznosti).
      Zaključak: nije baš isto ali je dovoljno slično da se ne treba brinuti. Sledeća zamena u periodu 2020-2025 (ako automobil izdrži dotle; znači možda je i "Fill for life", što obično Peugeot i tvrdi za fabričko punjenje. Ipak, dobro je što ste zamenili.
      Pozdrav!

      Избриши
    3. Анониман13. март 2014. 13:50

      bilo je u pitanju NFP ulje. Proverio sam na ambalazi. Hvala na informacija,sve najbolje pozdrav.

      Избриши
  43. Анониман05. мај 2014. 14:58

    Pozdrav.
    U mjenjač od peugeota 406 sam zamijenio ulje i sipao total TRANSMISSION SYN FE 75W-90, a trebalo je BV 75w80. E sad moje pitanje je, da li mogu da vozim neko vrijeme(koliko) sa ovim uljem bez bojazni od oštećenja samog mjenjača jer u Podgorici ne mogu da nađem ni esso ni total bv75w80. Što se tiče razlike u mijenjanju brzina, ona postoji, mjenjač je mnogo tvrđi, tj teže upada u brzinu. Hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Ipak je Total 75W-90 duplo viskozniji od 75W-80 ...
      Ne bi trebalo da bude većih problema u kraćem vremenskom periodu. Ispunjeni su zahtevi kvaliteta, malo sporije šaltujte (i nežnije) i ne forsirajte previše, naročito u prvim minutima rada menjača.
      Gledajte da u dogledno vreme (do kraja leta) nađete odgovarajuće ulje (staro bi moglo da se iskoristi u nekom drugom vozilu, makar poklonjeno, jer ispunjava API GL-4/5 i MT-1).
      Pozdrav!

      Избриши
    2. Анониман06. мај 2014. 10:42

      Hvala na odgovoru. Moram da pohvalim blog jer se može baš dosta naučiti i pročitati. Što se tiče ulja za peugeote i citroene, vidim ima ga i elf ali pod oznakom 75w80 "type b", ali vidim da se malo razlikuje od total bv.

      Избриши
    3. Razlika je minimalna (nešto veća viskoznost ali unutar granica visk. gradacije i nešto lošiji podatak za tačku tečenja ali i dalje na -40°C a više nije ni potrebno).
      Možete bilo koje od ova dva (Total i Elf) ... dok su još dva a ne jedno.
      Pozdrav!

      Избриши
  44. Анониман25. јун 2014. 19:37

    Postovanje.
    Ako moze par pitanja...
    Planiram da promjenim ulje u mjenjacu, radi se o Peugeot-u 407 2.0 HDi. Automobil je 2008. g.p., presao 180 hiljada km.
    Ako sam dobro razumio, ulje SYN FE 75w-90 je kvalitetnije, a BV 75w-80 preporucuje PSA grupacija.
    Za koje da se odlucim, i ako moze u par rijeci glavne razlike izmedju ova dva ulja, vezano za upotrebu u gore navedenom automobilu.
    Jos jedno pitanje...
    Da li da idem na neku drugu opciju, ili samo Total (mada bi najradije Total zbog saradnje sa PSA)?
    Unaprijed hvala na odgovoru.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Dobro ste razumeli, SYN FE je višeg opšteg kvaliteta, potpuno sintetičko i veoma kvalitetnih i balansiranih aditiva. Spada u TDL (Total Drive Line), univerzalno ulje koje pokriva mnoge menjače (i putničkih i teretnih vozila) uz ispunjenje mnogih approval-a i API GL-4/5 i SAE 2360.
      Međutim, za vaš menjač je bolje koristiti 75W-80 ulja ("ređa" su, manje viskoznosti) kako to propisuje proizvođač.
      Potrebno je ispuniti i API GL-4(+) i poželjno je imati odobrenje PSA B71 2330.
      To odobrenje (ili bar nivo kvaliteta koji potvrđuje proizvođač maziva) imaju Mobil, Liqui Moly i Kroon.
      Naravno uz Total.
      MObil i LM kod nas ćete teško naći, Kroon takođe imate samo kod Kedare (može se proučiti) ali nije jeftinije od Total-a.
      Dakle, Total jeste default, iako nije obavezno.
      Koristite BV 75W-80.
      Otprilike ste stigli za zamenu.
      Sledeći put (na duplo više km) možete uzeti u obzir i 75W-90, npr. Total Syn FE.
      Pozdrav!

      Избриши
  45. Анониман25. јун 2014. 22:12

    Hvala na brzom odgovoru.
    Znaci Total BV 75w-80....
    Inace, moram Vam odati priznanje na stranici i trudu koji ulazete, naravno i na znanju.
    Svaka cast, sve najbolje.
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  46. Анониман31. јул 2014. 11:15

    Da iznesem moje iskustvo sa Elf Tranself NFJ 75w80 uljem.
    Vozim opel corsa c 1.2 iz 2002. godine. Prilikom provjere ulja u mjenjacu, utvrdjeno je da nedostaje oko pola l,te smo dosuli Optima sae90. Do tada,u mjenjacu je bilo crveno ulje opelovo.
    U Podgorici nisam mogao naci ulje Gl4 kvaliteta,pa sam jedva naletio na ovo ulje.
    Presao sam oko 1000km sa njim i "da kucnem u drvo
    " mjenjac radi ko svajcarski sat.
    Bolje nego do sada.

    ps. Stevo,zaboravio sam username i password za blog. Dimitrija

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema veze!
      Prijavi se ponovo. Nemam mogućnosti da znam user name i password, što je i dobro (ne treba mi a korisnici imaju svoju privatnost).

      Избриши
  47. Da budem precizan u odnosu na prethodnu poruku,dolivanjem Optime u mjenjacu i mixanjem sa postojecim opelovim uljem,bio sam prinudjen da zamijen u cjelosti tu mjesavinu sa Tranself 75w80 i da sam sa Transelfom presao skoro 1000km i da mjenjac perfektno radi.

    pozzzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znači, "so far, so good".
      Prilično očekivano.
      Ako može 80W može i 75W-80. Moram priznati da sam (veoma) malo bio nesiguran zbog dobrog iskustva sa dolivanjem SAE 90 i toplije klime, mada je to više billo na akademskom nivou.
      Drago mi je da si rešio problem i našao pravo rešenje. Moram priznati da sam se iznenadio tako slabom ponudom menjačkih ulja u Podgorici.
      Pozdrav!

      Избриши
  48. Dobar dan. Hteo bih da zamenim ulje u menjacu, jer mi se cuju neki cudni tonovi iz njega, pa me interesuje, koje ulje da sipam_ Auto je Reno Espace 2.0 16V-103 KW 2002.god. sa manuelnim menjacem i presao je blizu 400000 KM

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Za Vaš menjač je preporučeno ulje Tranself NFP 75W-80 (API GL-4+). U principu može bilo koje slično (75W80 i GL-4 naročito 4+, 4/5 je već alternativno).
      Elf ulje se može poručiti od uvoznika (Profaco ili M.P. u mreži Total.doo Srbija) a cena mu je umerena (nekih 6€ ako se dobro sećam).
      Po katalogu treba 2,4 lit. što znači da ćete morati da kupite svih 3 lit.
      Pozdrav!

      Избриши
  49. Hvala Vam za odgovor. U Paracinu nisam nasao preporuceno ulje za moj menjac: Tranself NFP 75W-80 (API GL-4+). Kupio sam: Total Transmission GEAR 8 75W-80 (API GL-4+) PSA B71 2330. Da li cu pogresiti ako sipam ovo ulje koje sam kupio? Nameravam sutra da ga promenim, pa molim za odgovor. Pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iskreno, nisam 100% siguran, ali ne bi trebalo da je Total greška. Ta dva ulja su toliko slična (ako nisu i indentična) da navodi u TDS-ima (da je jedno posebno prilagođeno Renou a drugo PSA grupi) liče na obično komercijalno njesra.
      Ako je već hitno i imate ulje, sipajte Total. Uostalom svako 75W-80 GL-4 (još bolje GL-4+) može pa Total može malo više.
      Dakle, slobodno, možda i nisam 100% siguran ali 99% jesam (svakako) da je to o.k.
      Pozdrav!

      Избриши
  50. Hvala puno za koristan savet. Sipam Total, pa kako mu bude. Srfacan pozdrav 0d Miodraga iz Paracina!

    ОдговориИзбриши
  51. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  52. Postovani.
    Zanima me koje ulje za menjac preporucujete za Alfa Romeo 147 85kW 2004. Godiste. Vidim da je ovde rec o Francuskim automobilima u glavnom. A verujem da ima razlike.

    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  53. Stevo poštovanje. Treba da dolijem ulje u menjač, u pitanju je opel zafira b 1.9cdti 88kw . Fabrički stoji ulje 75w-90 polusintetika. Imam litru totalovog full sintetičkog ulja 75w-90 i pitam vas da li smem da mešam ta dva ? Svako dobro Nikola Beograd

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani,
      Nije bitno PS ili sintetika, bitniji su standardi koje ulje (ulja) ispunjava (ispunjavaju).
      Kako god, Total TDL je dobro ulje za vaš menjač (i kad bi išlo samo ono, iako nije idealno).
      Nije problem u smislu dolivanja dodati sintetiku u PS (može i obratno ali je lošiji slučaj "kvarite" sintetiku, ovde ako već ne poboljšavate bar ne kvarite pS ulje).
      Naročito pošto već imate (mada ćete načeti litar a verovatno nećete potrošiti i to će kasnije biti problem) ulje, svakako nemojte kupovati novo.
      Pozdrav!

      Избриши
  54. Postovani Stevo - pre svega, hvala na svim poucnim tekstovima! Imam pitanje - U Ford Ka mk1 (stari endura e 1.3 motor) promenjeno menjacko ulje i sipano Total Transmission BV 75W-80, tek kasnije sam video da je fabricka preporuka 75W-90, da li bi ipak trebalo sipati neko ulje u ovoj gradaciji ili bi i ovo moglo da se koristi bez posledica. Napomenuli ste u jednom drugom tekstu da ovo ulje po indeksu viskoznosti je zapravo jako blizu 75W-90 uljima te da se za gradski voznju gde menjacko ulje na krackm relacijama ni ne dostigne radnu temperaturu, moze itekakko koristiti. Hvala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Darko,
      "Sve se slažem" (i sa samim sobom), lepo ste to izložili. Ipak, ograničite vreme 75W-80 ulju u vašem menjaču. Npr. promenite ga sledeće godine u pozno proleće (negde u maju), preko zime (i uopšte kraći period) neće ništa faliti menjaču, ni na duže ukoliko se vozi "nežno". No, fabrička preporuka (naročito kako vreme prolazi) bi verovatno bilo bolje rešenje.
      Pozdrav!

      Избриши
  55. Poštovani gosp. Stevo!
    Posedujem Peugeot 307 iz 2005 s benziskim motorom 1.4 16v 65 kW - prešao 150 000 km.Promenio bih ulje (firme Total) u menjaču ali zbunjuju me razni forumi i stranice koje preporučuju jedno ili drugo ulje. Čini mi se da se sve vrti oko 3 vrste Total ulja: Total Transmission BV 75W-80, Transmission Gear 8 75W-80 i Transmission Syn FE 75W-90.
    Želio bih Vaše mišljenje koje ulje je najbolje za zamenu.
    Unapred se zahvaljujem na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Saša,
      Za Vaš automobil je potrebno ulje koje ispunjava API GL-4+ te PSA B71 2330.
      Takođe treba da bude SAE 75W-80.
      Mislim da je jasno da izbor (s)pada na dva ulja koja to ispunjavaju.
      BV ili 8 (još malo pa BB-8 kao u Star Wars serijalu) - pitanje je sad!
      Pa i nije neko, to su dva toliko slična ulja da su možda i identična (samo se prodaju pod različitim imenima na različitim tržištima, a ako kod nas ima oba to je onda (samo) "dovitljivost" mnogobrojnih uvoznika, treba slediti samo Total d.o.o. Srbija).
      Dakle ako i nisu identična, razlika je minimalna pa je potpuno svejedno koje od dva 75W-80 ulja ćete koristiti.
      Pozdrav!

      Избриши
  56. Poštovanje Stevo ,imam jednu dilemu kupio sam menjačko ulje za moj Punto III 1.3 multijet , u prodavnici su mi dali Total Gear 8 75W80 GL4 plus kada sam kasnije pogledao u uputstvu za moj auto video sam da piše da za menjač ide ulje iste gradacije (viskoznosti) ali GL5 , da li zamenim ovo Total ulje za neko drugo GL5 ulje?
    Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  57. Izvinjavam se što pišem poruku za porukom ako nije problem , sada sam prelistao uputstvo za Fiat Punto Classic (Made in Serbia) i u njemu stoji da je preporučeno ulje za menjač i diferencijal 75W85 GL4 plus a u mom originalnom koje je došlo uz auto (Made in Italy) stoji kao što sam napisao u predhodnoj poruci.Sada mi tek ništa nije jasno.

    ОдговориИзбриши
  58. Poštovani g. Markoni,
    I ja imam to uputstvo na srpskom za Fiat Punto Classic (i pdf i papirno od burazera koji ima benzinca). Tamo stoji da treba 75W85 GL 4 Plus ...
    Ulje koje ste uzeli se pak preporučuje za Grande Punto, pa je papazjanija totalna.
    Iako mislim da bi ulje koje ste uzeli itekako moglo da se koristi, polušajte da zamenite ulje za bilo koje Selenia SAE 75W-85 API GL-4 Plus. Npr. Technyx (jeste da je neopravdano skuplje ali treba Vam samo 2 litara i ne menja se često ... npr. pri zameni kvačila ili na 8-10 god.).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  59. Postovani imam Fiat Punta 2007 godiste i presao je 140k. Hteo bih da zamenim ulje u menjacu, pa bih pitao da li mogu da stavim ulje marke Comma Sae 75w-90 GL 4 sinteticko? Buduci da i u motor sipam ulje marke Comma 10w-40 pa sam hteo ulje istog proizvodjaca i u menjacu. Unapred hvala

    ОдговориИзбриши
  60. Poštovani g. Darko,
    Može ali nije idealno. Kako god Vi odlučite.
    Više uljara menja SAe 75W-85 sa 75W-80, no najbolje je držati se defaulta. Drugo, GL-4 će odraditi posao, ali nije "GL-4+" (nešto niži sadržaj aditiva) ... i tako to.
    Comma su solidna ulja (više puta rekao) ali ništa posebno (da bi bio dodatni razlog). Jedino cena i dobavljivost mogu biti prilog tom izboru.
    Ne vidim da je problem jednom u 8, 10 ili 12 godina zameniti ulje "originalnim", makar bilo i 2x skuplje.
    Pozz
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na odgovoru. Uzeo sam Valovine 75w-80 sintetika, jer je u prodavnici imalo samo to i Comma. Nadam se da je dobro ulje Valovline i da nisam pogresio.

      Избриши
  61. Poštovani,kažite mi koje ulje ide u menjaču dacia duster 1.6sce 84kw 115ks 2018g? Sipao sam elf ep w80-90,da li sam pogrešio,ili vidim da možda ipak ide elf 75 80? Hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
  62. Poštovani,
    1) Koja je to "muka" bila pa da menjate fabričko ulje posle (samo) dve godine?!
    2) Ako je već trebalo (čisto sumnjam) zašto ne u servisu? Btw. vozilo je još u garanciji!?
    3) Svakako ste pogrešili sa uljem, treba SAE 75W-80. Tako je već više od decenije (u svim modelima Dacia vozila od Sandera i prvog Duster-a, pa nadalje).
    Trebalo bi da je Elf NFJ ali ni sa jednim 75W-80 (njihovim) nećete pogrešiti.
    E sad, šta je tu je, nije strašno (letnji period naročito) ali do zime (pa što pre) Vi lepo vratite ono što treba. Ulje koje ste sipali je API GL-4 tako da zaista neće biti negativnih posledica.
    Btw. fabričko ulje ne bih menjao pre drugog "velikog" (servisa) a posle na svakom takvom (na svake 4 god.).
    Pozz

    ОдговориИзбриши
  63. Postovani ukratko, Clio 1.2 2012 zahtjeva 75w80 Elf nfj, imam ponudu mnogo povoljniju total gear 8 75w80 a ako se ne varam ima i optima hipoidno 75w80? Hvala unaprijed

    ОдговориИзбриши
  64. Total je o.k. (API GL-4). Formalno se traži "GL-4+" (i Renault odobrenje) ali suštinski nema velike razlike između tih ulja (ako nisu i identična).
    Optima je TDL (Total Drive Line) te GL-4/GL-5 što ima većina modernih ulja ... može i ono da posluži ali ipak kao alternativno rešenje.
    Dakle: Elf, pa Total pa (tek i eventualno) Modriča.
    Btw. NE vidim veliku potrebu za uštedom na menjačkom ulju ionako ide 2 litra (verovatno, pričam napamet ali u većinu savremenih menjača) a menja se na svakom drugom "velikom" servisu (8 god. ili 120k km) ... može i češće ali nema neke preke potrebe. Ako je još fabričko ulje ne bih menjao bar još neko vreme ... npr. 2 god. (ako nema nekog drugog razloga, mnogo pređenih km, npr. preko 160 ili 200k km, ili se menja lamela ili tako nešto).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala vam na strucnom savjetu, ipak se ne mijenja cesto pa cu ipak odabrati elf 75w80 nfj jer to je sada i vise ko zna! Presao sam 160000km pa cu mijenjati kvacilo (necu cekati da mi "propadne" na putu jer je pri kraju) pa u potrazi sam za uljem . Hvala i lijep pozdrav!

      Избриши
  65. Postovani interesuje me koje bi mi ulje i proizvodjača ulja preporučili za menjač u pitanju je Opel Astra J 1.7CDTI 2011god,menjam set kvačila pa bi i zamenio ulje u menjaču. Unapred zahvalan na savetu i pozdrav!

    ОдговориИзбриши