Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 27. октобар 2012.

"Mečkina Mast", Mercedes Recommendations


Ovde neće biti obrađena sva Mercedes putnička vozila (iako su SUV-ovi bliži teretnim, osim po performansama) naročito ne AMG i sportski modeli. Ovakva vozila su skupa, relativno malo zastupljena, a vlasnici ionako ulje menjaju u ovlašćenim serivsima pa nema (posebne) potrebe da i o njima dužim.

Na početku par reči o MB odobrenjima (standardima).
Mercedes ima svoja odobrenja koja za putnička vozila nose oznake MB 229.x ili 229.x1
Ova odobrenja su prilično precizna i mada se naslanjaju na ACEA standarde, proširuju ih i sadrže više detalja.
MB 229.1 dopušta više različitih viskoznih gradacija, od 0W-30 do 10W-60 (deset njih) koje obuhvataju praktično sve što se može naći na tržištu (osim 0W-20, 0W-40, 20W-40 i 10W-50).
Ipak, najviše ulja (i praktično default) spadaju u dve VG: 10W-40 i 15W-40.
Dopušta se menjanje ulja na 15000km/1godinu (može biti i manje, zavisno od modela).
MB 229.3 dopušta: 0W-30/40, 5W-30/40/50, 10W-40 i 15W-50.
Praktično je prodrazumevana vrednost: 5W-40 i takvih ulja ima najviše na tržištu (ACEA A3/B4 i API SL/CF ili najčešće API SM/CF). Interval zamene može biti i do 20k km (teorijski i 30k km) no uglavnom je 15000km.
MB 229.31 ispunjavaju ulja sledećih gradacija: 0W-30/40 kao i 5W-30/40. Najviše ima 5W-40 ulja a odmah za njima 5W-30 što je i redostled po kome ih treba birati. Ovo je Mid-SAPS (do Low SAPS) modifikacija MB 229.3 i preuzima primat nad “trojkom” počevši od Euro 4 motora pa nadalje. Interval zamene 15000-30000km.
MB 229.5 standard uveden 2002. za vozila od 2002. ali je unazad kompatibilan sa MB 229.3 i MB 229.1 tako da gde god u tekstu piše neki od ta dva može ga (naravno) zameniti i ulje sa “peticom”.
U principu je ACEA A3/B4-02 uz dodatne MB testove. Namenjeno za produžene intervale zamene, od 20k do 40k km, zavisno od vozila a već prema servisnom indikatoru u vozilu.
MB 229.51 je praktično ACEA C3 (iz 2004.) uz dodatne MB testove plus eksploataciona ispitivanja. Naravno ispunjava i ACEA A3/B4 zahteve. Slična namena kao i prethodno ali prvenstveno za motore sa obradom otpadnih gasova. Dakle pre svega za DPF ali i najnoviju generaciju benzinskih motora sa trostepenim katalizatorom. Servisni intervali su od 25k km do 50k km. Može se menjati i na dve godine (naravno može ali ne mora). Ulja sa ovim standardom su Mid-SAPS ulja. Obično je uparen sa BMW LL-04 (5W-30/40) a često i sa VW 504/507 (kod nekih 5W-30 ulja).

A sad preporuke:

Modeli iz ’80-tih:
190, 200, 300, 400 i 500 (W124)
Ovo je (svakako) pre MB 229.1 specifikacije. Ona nije obavezna ali jeste poželjna (i kompatibilna je unazad).
15W-40 ili 10W-40.
Za benzince API SG ili više a za dizelaše API CF (ACEA B2).
Svakako i 15W-50, 10W-50.
Eventualno za jako dobro očuvane primerke sa malo km ili sveže remontovane i 5W-40/50.

Serija 600 (prethodne zalaza u '90-te ali ova tek počinje u njima)
5W-40 ili 10W-40. MB 229.1 kao obavezno a 229.3 kao poželjno.

A class W168 (1997.-2004.)
0/5W-40 (MB 229.3; ACEA A3/B4). Može (naravno) i MB 229.31 (sa manje sulf. pepela) ili MB 229.5
Za one sa mnogo km: 10W-40.

A class W169 (2004.-2012.) i B class W245 (2005. i posle)
Benzinci do 2007. 5W-40 (ACEA C3, MB 229.5/229.51; preporučljivo čak iako je zahtev MB 229.3/31), alternativno 5W-30 uz MB 229.51 i/ili ACEA C3.
Benzinci posle 2007. (BlueEfficiency): 5W-30 sa MB 229.51 uz zamenu na 20k km alternativno 5W-40 sa ACEA C3 i MB 229.51 uz zamenu na 15000km.
Dizel motori: bez DPF, 5W-40 sa MB 229.5 (alternativno 5W-30 sa MB 229.5) sa DPF 5W-30/40 sa MB 229.51 praktično bez prednosti jednog ili drugog, već zavisno od stanja motora i uslova vožnje te željenog efekta (veća ušteda goriva ili zaštita motora pri većim naporima, mada je ovo drugo od manje važnosti; značajnije je za SUV vozila, kao i teške uslove vožnje). Naravno za DPF (naročito stariji modeli u ovoj kategoriji) moguće je koristiti i MB 229.31 ulja (konsultovati uputstvo vozila).

C-class (W202), 1993.-2000.
0/5W-40 uz MB 229.3 (MB 229.31)
10W-40 za motore koji nisu u idealnom stanju i/ili imaju više od 250k km u sebi.

C-class (W203), 2000.-2007.
Benzinski motori: 0/5W-40, stariji modeli MB 229.3 ali kao i za novije pre svega MB 229.5 uz mogućnost korišćenja 5W-30 naročito za motore sa manje km ili pretežno gradsku vožnju (MB 229.5/229.51).
Dizel motori: 5W-40 (stariji) sa MB 229.5 ili 229.51, novije verzije, posle 2005. na primer, (čak i bez DPF) pre svega 229.51 što je za DPF obavezno.
Motori sa početka proizvodnje serije (stariji od 10 god.) i sa mnogo km (preko 200 ili 250k km) mogu koristiti i 10W-40 ulja, međutim treba birati pre svega ona sa MB 229.3 a tek uslovno ona koja ovu specifikaciju ne ispunjavaju.

C-class (W204), od 2007. pa nadalje.
Ovo je već malo teže uopštiti bar u smislu “najboljeg”. U svakom slučaju, zavisno od modela i načina korišćenja automobila: 5W-30/40 uz MB 229.5/.51 bez apsolutno najbolje preporuke za sve modele.

E-class (W124) 1992.-1996.
5/10/15W-40. Praktično 10W-40 kao prodrazumevana vrednost (default).

E-class (W210) 1995.-2002.
0/5W-40 (MB 229.3 naravno. Ni MB 229.5 neće da škodi)
Alternativno 5W-30 je više za druge klimatske zone ali dolazu u obzir.
10W-40 kod mnogih modela (MB 229.1, poželjno MB 229.3), naročito sa mnogo km.

E-class (W211) 2002.-2009.
5W-30/40, u većini slučajeva 5W-40; alternativno 0W-40. Modeli 2002. -2006. MB 229.3, 229.31 ili 229.5
Od 2006. i gde je naglašeno u uputstvu 5W-30/40 po MB 229.51

E-class (W212) 2009. –
5W-30/40 po MB 229.51
Kod nekih (od) benzinaca moguće i MB 229.5
Primarno 5W-40, naročito posle 100k km. Mada zavisi i od modela i načina upotrebe. 5W-30 nije inferiorno, naprotiv, ali je obično skuplje rešenje uz malu prednost četrdesetice i zbog klimatskih uslova.

I tu je negde kraj. Dodao bih još (“samo”) M i S seriju (nisu zimski M+S pneumatici). Ovde je samo prilično jasno šta sipati (za cele serije) pa su se našle sa “običnim” modelima.

S-class (W140) 1991.-1998.
5/10/15W-40. Naravno MB 229.1 kao minimum, MB 229.3 ili MB229.5 – poželjno.
Motori sa više km, 10/15W-40, a za one sa manje 5W-40 (naročito ako se vozilo koristi na niskim temperaturama) ili eventualno 10W-40. Praktično je 10W-40 pod. vred. (default) za ovu seriju.

M-class (W163) i S-class (W220), 1998.-2005.
0/5W-40, uz MB 229.3 ili (još bolje) 229.5 što je i najčešći izbor zvaničnih servisa. Naročito kod benzinskih motora. U novije se često sipa(o) Mobil 1 0W-40 (sada “New Life”). Za dizele je alternativno 5W-30 ali kako sada nema onih sa manje km praktično više kao nešto što je moglo nego što bih preporučio.
Alternativno: 10W-40.
Kako god, uz mnogo km, može se preći i na 10W-40 ili (benzinski motori pre svega, mada i dizeli) 5W-50.
Takođe i 15W-50.
Uz obavezan MB 229.1 u oba slučaja je poželjano MB 229.3 odobrenje.

M-class (W164) i S-class (W221), 2005. pa nadalje
Benzinci: 0/5W-40 (MB 229.5 ili MB 229.51), alternativno 5W-30 uz iste standarde.
Dizel motori: MB 229.51, 5W-40 alternativno 5W-30. Pre svega 5W-40, naročito posle 100k km.
Za 5W-30 kosultovati servis i/ili uputstvo vozila.

Malo više od 1000 reči (sa standardima) ali same preporuke su tek 757.

36 коментара:

  1. ...kome verovati za podatke,ja kupih u delmaxu,cena povoljna 5lit 1970 din,ali sam gledao podatke o ulju odavde(možeš pretpostaviti da sam bio privučen visokim sadržajem cinka uz prihvatljiv TBN 8za dizelaša D2 g3 http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/232
    kad posle naiđoh na ovo
    http://www.commaoil.ru/catalog/oil/element.php?IBLOCK_ID=5&SECTION_ID=181&ELEMENT_ID=1195
    i TBN sam 6,8!

    ОдговориИзбриши
  2. Ostali podaci (osnovne fizičko-hemijske karakteristike) su isti.
    Mislim da je ruski sajt bliži istini za Zn, P i Ca. Čak i tako to je prilično ZDDP-a za moderna vremena i API SL.
    TBN ... teško je reći. Ni onih 8,0 nije nešto posebno a 6,8 je baš "moderno".
    Batali ti sve to (iako Comma sama po sebi nije tako loša a ima dobru cenu) i seti se šta si sam (jednom) rekao:
    "Teretni program" iSHPD ulja koja u sebi imaju i ACEA B3 ili B4, kao i API SJ ili SL i rešio si sve probleme. ZDDP-a više nego dovoljno a TBN (uglavnom) preko 9.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. ...sad šta je tu je,ulje je kupljeno,a i pitanje je da li će auto preći više od 7,5k km za godinu dana,teko da i TBN će biti verovatno dovoljan...
    gledam slovenački sajt commae uopšte nema tog ulja u ponudi,tako da mislim(nadam se) da su se od "modernog" TBNa prebacili na manje moderan za siromašnija tržišta sa lošijim voznim parkom i lošijim kvalitetom goriva jer upoređujući podatke TDS lista sa zvaničnog sajta gde je TBN 8 je iz juna 2011.,a ona sa TDS lista gde je TBN 6,8 iz avgusta 2010. godine...

    ОдговориИзбриши
  4. Dobro razmišljanje. Logično je da kod nas ide "klasika". No zavisi i od uvoznika.
    Uglavnom: odradiće posao ovako ili onako a posle ... biraj nešto što nije dvosmisleno.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  5. ...interesantno je da prema podacima "kamionsko" ili "mešovito" imaju niži sadržaj cinka od "putničkog" 10w40 tako da razmišljam da je bolje za dugoprugaše,a meni izgleda može pomoći sam ulje sa dosta ZDDPa jer mi je auto skoro konstantno u zoni hladnog starta (najčešća dnevna relacija 3 ili 5 km ,jednom u dva meseca 100 km)...sad da li je ova moja teorija tačna ili je trajanje karika 30k km posle generalne pitanje lošeg kvaliteta....videćemo
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  6. Zanimljivo.
    ZDDP može biti i u SHPD uljima - itekako.
    Trebalo bi da je više do samih karika jer je 30k km zaisa malo.

    ОдговориИзбриши
  7. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  8. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  9. Prethodna dva su izbrisana jer je isto pitanje postavljeno gde treba (preporuke za Peugeot).
    Tamo je i odgovor.

    ОдговориИзбриши
  10. Poštovani g. Stevo, molim Vas za mišljenje o motornom ulju za Mercedes Benz S serije 2007. g., 200 kW, benzin i ima 175000 km. Intersira me da li unutra može Mobil 1 New Life 0w 40 ili mora kao što su dosad stavljali 5w 30? Hvala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Vladimire,
      Da, naravno.
      0W-40 ne da je opcija nego bih je stavio ispred (iznad) 5W-30.
      Osnovni zahtev je MB 229.3 ali je 229.5 poželjno (onako, zavisi i od perioda zamene, kod dužih - da, kod kraćih i ne nešto posebno).
      Mobil 1 FW 0W-40 (New Life, do skoro), je verovatno i najbolji izbor za Vaš motor.
      Poseduje i MB 229.5 tako da nema šta dalje da se kaže. Ulje menjajte na godinu dana ili do max. 20k km (fabrika kaže 25.000km, ali je ipak vozilo 10 god. staro a i blizu je 200k km, pa je bolje to skratiti, u gradu i na 15000km).
      5W-40 sa MB 229.5 i 229.3 (kao i 5W-30) su, naravno, opcije koje su o.k.
      Ono što nije po "default"-u ali bi moglo biti izbor no. 2 (naročito za 10 god. i 175k km) je Mobil 1 5W-50 (FS x1, do skoro Peak Life).
      Ovo ulje poseduje MB 229.3 odobrenje i sasvim je o.k.
      Njega bi trebalo da menjate na cca. 15000km ili (pretežno gradska vožnja, što doduše ovom vozilu nije jača strana) do oko 12000km (oba intervala ±20-25%).
      Pozdrav!

      Избриши
  11. Анониман14. мај 2018. 14:59

    Sta biste preporucili za MB Vito 112 2.2CDI 2001 godiste? Da li je Galax Sint 10w40 ok ili mozda GALAX EXTRA HPD 10w-40?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U principu oba su dobra.
      Čini se da je Galax Sint primereniji (tačno ispunjava zahtev), dok je Extra HPD uz API CF verovatno pogodno ali je (možda) i pretrano i ne baš idealno. U svakom slučaju TBN od 12 možda zvuči dobro ali je potpuno nepotreban.
      Opšti kvalitet ovog ulja je (naravno) na višem nivou, ali se neće posebno iskazati u motoru koji nema zahteve koje ovo ulje ispunjava.
      Zavisi i od toga šta je pre sipano.
      Ipak, prvo Sint, jer je bliže primarnoj preporuci i samom motoru.
      Dakle, jefinije je, prilagođenije (relativno visokim obrtajima motora) i praktičnije (ima ga u pakovanjima od 4 lit. a ne samo 10 i više).
      U principu bilo koje 5W-40 (ako je motor još u dobrom stanju) ili 10W-40, sa MB 229.1 ili 229.3 (za 5W40 i MB 229.5) je o.k. i to je primarna preporuka.
      Naravno, da je zbog relativno dugih intervala zamene MB 229.3 bolje, pa time i npr. Galax Sint 505 (koje ispunjava ACEA A3/B4-10 i MB 229.3).
      Ovo je ujedno i (verovatno) i idelno (optimalno) ulje za vaše vozilo uz proizvodnog programa RNB (brenda Galax).
      Pozdrav!

      Избриши
  12. Анониман16. мај 2018. 23:51

    Hvala na savetima. uglavnom galax mi je primarni izbor jer sam u blizini Galax shop-a, a tamo su cene prilicno povoljne (cak i vise nego sto pise na sajtu). Tako da ako se zadesi da prolazite Pancevakim putem, obavezno svratite.

    ОдговориИзбриши
  13. Sta savetujete za w211 e200 cdi 90 kw .....2003 g. Ima predjenih 267000 km, menjano ulje na 15000 km ili jednom godisnje, redovno odrzavan u Belgiji .....sta savetujete

    ОдговориИзбриши
  14. Poštovani,
    Bilo koje ulje koje ima MB 229.3, 229.5 ili 229.31/229.51 odobrenje. Brend izaberite sami.
    Npr. Mobil Super 3000 X1 ili Total Quartz 9000 (oba u SAE 5W-40) kao "obično" rešenje.
    Još bolje 229.5/229.51 kao što su Total MC3 (5W-30 ili 5W-40), Shell Ultra (229.5), Mobil 1 FS 0W-40 ("samo" 229.3 ali odlično) i slično.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  15. Mobil 1 ima i MB 229.5 zavisno od tržišta (tj. trebalo bi da ima svuda ... doduše na UK sajtu je samo 229.3 zato sam naglasio, mada mislim da je to greška jer je na spisku 229.5 odobrenja). Pozz

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala na brzom odgovoru uz veliko postovanje za sve sto ste napravili sa ovim blogom i ostalim forumima. Anto je nesebicno delenje znanja koje ste sticali u zivotu.

    ОдговориИзбриши
  17. Zdravo. Sta bi bila preporuka za MB W210, 220CDI sa predjenih 500.000.

    ОдговориИзбриши
  18. Poštovani,
    Zanimljivo pitanje.
    Moguće da je SAE 5W-40 (Full-SAPS, MB 229.3 ili 229.5) još uvek upotrebljivo, naročito ako motor ne troši ulje.
    Kako god, najjeftinije i najjednostavije je koristiti PS SAE 10W-40. Korak dalje bi bilo neko SAE 5W-50 ulje (npr. Mobil 1 koje je i MB 229.3).
    Postoje i druge mogućnosti (ako se mnogo vozi), ali jedno od prethodna dva pa celu godinu. Leti bi moglo da se koristi i kvalitetno 15W40 ili PS 15W-50 pa u kombinaciji sa uljem iz iste serije 10W-40 u zimskom periodu ... ali jednostavnije je koristiti jedno ulje cele godine. Menjajte na maksimalno 15000 km (bez obzira na mogućnost da bude i više kod novijeg vozila), a ako je pretežno gradska vožnja (kratke relacije) i na 10 000 km.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  19. Preporuka ulje za Mercedes A klase 180 cdi 2005.godiste ? Hvala unapred.

    ОдговориИзбриши
  20. Poštovani g. Gorane,
    Nedovoljno podataka za jedinstven odgovor.
    (po uzoru na Asimova i njegovo "poslednje pitanje" te "NEDOVOLJNO PODATAKA ZA SMISLEN ODGOVOR").
    1) Pretpostaviću da nemate DPF (jer čak i to godište je imalo takvu verziju).
    2) Ne znam koliko km prelazite u toku godine.
    3) U kojim klimatskim uslovima ...
    4) U kakvom je stanju motor ...
    5) ITD. i SL.
    Koliko informacija u pitanju toliko i u odgovoru (Quid pro quo).
    Verovatno bi bilo koje SAE 5W-40 koje poseduje MB 229.3 bilo optimalno rešenje (229.5 ako nije posebno skuplje).
    Listu (liste) imate na https://bevo.mercedes-benz.com/ pa na search ubacite 229.3 pa 229.5 i sva ulja sa zvaničnim odobrenjima (i najzvaničnije) pred vama.
    Moguće je koristiti i SAE 0W-40 ulja, kao i 10W-40 ali 5W-40 mi se čine kao najbolja. (10W-40 je više ako zimi slabo koristite vozilo, i ne ispod -20 cel. te ako ne prelazite više od 10 hiljada km godišnje, iako može sa MB 229.3 (takvih nema mnogo) i do 15000km iako se radi o PS uljima (sva su takva ako su SAE 10W-40).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  21. Sta savetujete za vanea 1.7 cdi 2003,presao 185.000

    ОдговориИзбриши
  22. Poštovani,
    Ako je motor u dobrom stanju i ne troškari ulje, onda svakako bilo koje (sintetičko) 0W-40 ili 5W-40.
    Potrebno je ispunjenje MB 229.3, 229.5 je dodatni plus (nije neophodno). Možete koristiti i 229.31/229.51 ulja kao alternativno rešenje.
    Ulje menjajte na ... cca. 15000 km.
    Možete koristiti i Mobil 5W-50 (zbog godišta), kao i 10W-40. Ukoliko 10W40 onda ulje menjajte na 10 hiljada km, osim ako je MB229.3 onda može i na 15000km (većina ovih PS ulja je MB 229.1).
    Ukoliko troškari ulje, onda mu je 5W50 start, a može i 10W-50 preko cele godine ili 10W40 zimi a 15W40 leti (ACEA A3/B4), ili PS 15W50.
    Pozz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jos jedno pitanje koliko litara ulja staje u njega,hvala u napred

      Избриши
    2. Mislim da je oko 5 lit. (proverite u uputstvu vozila ili na nekom oil finder-u).
      Pozz

      Избриши
  23. Postovanje!
    Koje ulje i koji viskozitet preporucujete Mb Vito 639 2007 109 cdi bez dpf filtera model. Presao nekih 520 hiljada. Trenutno u njega Total 5w-40. Hvala

    ОдговориИзбриши
  24. Poštovani,
    Bilo koje SAE 5W-40 ili 10W-40 ulje, u prvom slučaju "automobilsko" (MB 229.5) a u drugom "teretno" (MB 228.5) ili 5W-40 (MB 228.5).
    Dakle, kad smo već kod Total-a ne bih tražio 'leba preko pogače, pa bi Total Quartz 5W-40 bio vrlo dobar izbor, a takođe i Rubia TIR 8600 (SAE 10W-40).
    Dobar je i npr. Mobil (Delvac 1 5W-40 ili XHP™ Extra 10W-40, kao i "običan" Super 3000 X1 5W-40) ... Motul X-cess 5W-40 ili 6100 (4100) 10W-40, Kroon Armado Sznth NF 10W-40 (MB 228.5) ili Emprol 5W-40.
    Naravno i mnoga druga slična, npr. Shell Ultra (HX8) SAE 5W-40, Rimula R5 M ili R6 M ... itd.
    Najlakše Vam je da na:
    https://bevo.mercedes-benz.com/
    nađete bilo koje ulje sa nekim od dva navedena odobrenja ili nađete "mercedes" brendirano ulje za Vaše vozilo (koristeći "oil-finder").
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  25. Jos jedna mala pomoc g-dine Stevo.

    Ako bi da kazemo "suzili" ovaj izbor ulja na Total 5w40 i MB 229.5 ulje Mercedesovo, posto su slicne cijene oba ulja u Cg, koji bio Vas izbor ili preporuka od ova dva ulja???

    ОдговориИзбриши
  26. Poštovani,
    Praktično svejedno (zbog iste cene, inače bi jeftinije dobilo preporuku za kupovinu).
    Ako ne možete da se odlučite bacite novčić (npr.) ili tako nešto.
    Zaista su oba ulja vrlo dobra (do odlična) tako da nema posebnog razloga da nekome dam(o) prednost (oba imaju MB odobrenje).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  27. Na kolicinu od 9-10l koju kupujem Total je jeftiniji od MB-a nekih 7,8€. Take da nije neka razlika da bi cijena bila razlog opredeljenja.
    Uglavnom nice Kako VI kazete!
    Hvala VAM!
    POZDRAV!

    ОдговориИзбриши
  28. Postovani Stevo!
    Sam Mercedes preporucuje Mobil ulja,koliko znam!
    Recimo Mobil 1 ESP 5w30 se izdvaja!
    E,sad,pitanje:koje bi bilo najbolje kvalitetom,a koje opet najisplativije u toj klasi?
    Nekako mi je to Mobil 1 ESP ulje u samoj sredini lestvice ,ni najskuplje,ni najpovoljnije,a kvalitetno je.Samo da dodam za njega da ga serviseri preporucuju menjati 1 x godisnje/ili do 15kkm.
    Od skupljih i kvalitetnih,naravno,tu je Ravenol VMP,pa Liqui Moly ,zatim ulja koja mozda nisu toliko zastupljena-a kvalitetna su sigurno:Amsoil,Redline i Extreme A.M.G.
    Na drugu stranu imamo u cenovno nizem rangu Shell i Total!
    Ima i povoljniih od ovih,ali su ovo ipak jači brendovi koje bih izdvojio!
    Sta bi Vi preporucili,koje bi po Vama bilo ono naj,optimum?
    Ipak i finansijski ekonomski faktor je bitan zar ne,pored kvaliteta?
    Recimo razlika ovog Ravenola i Shell-a i Total-a je dvostruka!

    Pozdravljam
    Stefan

    ОдговориИзбриши
  29. Poštovani,
    Mercedes preporučuje Mobil jer sa njima ima dugogodišnju saradnju (i važeći ugovor). Ništa posebno, osim što je dokazano na velikom broju vozila (jer se koristi u ovlašćenim servisima).
    Serviseri preporučuju po onome što su ugovorili sa proizvođačem za naše tržište (ne verujem da u Nemačkoj menjaju na 15000 km).
    Upravo mi je M1 ESP neka "zlatna sredina" i verovatno najbolji izbor (računajući "jače" brendove). Verovatno se Shell i Total još i više isplate, a Ravenol sa 2x njihovom cenom sigurno ne (čak i da je bolji to je nijansa što ne opravdava duplu cenu).
    To je neko racionalno razmišljanje.
    E sad, uvek postoje entuzijasti koji će platiti i "gram" kvaliteta "kilogramom" cene. Osim brendova koje ste pomenuli tu je i Millers Oils.
    Estri i PAO bazna ulja sigurno poboljšavaju kvalitet ulja ali je kvaka u tome da i HC ulja uz adekvatan paket aditiva itekako izdržavaju do 15000 km pa za takve promene nije baš mnogo racionalno davati ekstremno više u odnosu na nešto solidno (recimo Shell i Total, što je i više nego solidno) ... tj. do Mobil 1 recimo.
    Naravno, ima ljudi koji mnogo km prelaze u toku godine i žele da im automobil "obrne" kilometar sat, imaju dobar standard (primanja), kupili su nov ili "mlad" automobil, tako da u njihovom slučaju ima opravdanja dati i više od "racionalnog". Teško je dokazati da tu ima ikakvog dobitka, ali ako ulje menjate na 20 ili 25 hiljada km (po kompjuteru na tabli), onda Vam je cena goriva za to vreme 2000 do 3000 evra (jači automobili makar i dizel će trošiti bar 7 litara, SUV bar 8 a cene goriva su otišle u nebesa (i tek će) te uz aditivirano gorivo već su na 1,5€/l) pa je 40 ili 80 € za ulje (ili 50 vs 100, zavisno od količine pri izmeni) u odnosu na to prava sića (bez navodnika). Razlika je (u prethodnoj računici) tek 1,5% (u odnosu na gorivo), neka bude i 2% ... kao što stalno pričam - maziva su jeftina, gorivo je skupo!! (a morate ga sipati).
    Svaka roba ima svog kupca ... nikada ne osuđujem (čak i podstičem) one koji kupuju (naj)skuplja ulja. Razlika je tek (bez navodnika) 2x (ili manje u odnosu na vrlo dobra "racionalna", jakih brendova), što je manje nego kod odeće, obuće, kompjutera ili mobilnih telefona, zar ne?
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши