Ukupno pregledanih strana (Total Page Views)

субота, 2. октобар 2010.

TEST - UVODNI DEO; TEST - PREFACE


Ovaj tekst pripada grupi tekstova „testovi ulja“ no istovremeno (i to direktno) pripada i grupi teksova o intervalu zamene ulja. Samo stanje ulja i njegov kvalitet jesu primarni ciljevi teksta ali je u zaključku zapravo primarno pitanje optimalnog intervala zamene ulja u konkretnom vozilu što posredno daje smernice i za druga vozila.

Zapravo tekst će zbog svega navedenog ići u tri dela. Prvi, uvodni a zatim rezultati i tumačenje u drugom dok bi u trećem bilo razmotreno pitanje intervala zamene ulja uzevši u obzir rezultate testa.

UVOD

Motorno ulje, novo ili korišćeno (naročito ovo drugo) se može analizirati po velikom broju parametara. Grubo rečeno oko 100. Ipak veći deo toga ne kazuje mnogo ili tek potencijalno ako uopšte ima neke vrednosti inače su obično rezultati blizu nule i samim tim ukazuju tek da je sve O.K. i to više sa motorom nego sa uljem.

Otprilike polovina gore navedenog (50-tak) ima značaj u analiziranju ulja.

Naravno pri analizi korišćenog ulja pre svega vam treba analiza istih parametara novog ulja.

Razlika čini analizu potpunom. Ipak nekih od hemijskih elemenata (metala) u novim uljima praktično nema ili su na nivou od par ppm (parts per million, delova na milion) te ih uslovno i nema već se nađu u ulju prilikom njegove eksploatacije.

Broj parametara od velike važnosti opet pada na polovinu i tek nekih 20.

Naravno takve analize su još uvek skupe. U ovom tekstu ćete imati tek 8 parametara (7 nezavisnih) te analiza svakako nije potpuna. Ipak autor se potrudio (svim silama) da uzme najrelevantnije i da sa minimalnim brojem analiza (i troškova) dobije maksimum. Iskreno mislim da je postignut optimum. Test penušanja nije posebno skup i trebao je da se nađe u analizi. Zanimljivo je da sklonost penušanja traži veliku količinu uzorka (blizu 0,5 lit.) no to nije bio razlog da se ne uradi. Nedostaje analiza kalcijuma (Ca) ali je ona ipak sekundarna i može se i indirektno „naslutiti“ preko nekih drugih parametara. Verovatno će nedostatak analize na aluminijum (Al) izgledati čudim ali zbog starije konstrukcije motora (nema ni aluminijumski blok ni hladnjak) logično je da se na tome prištedi.

Najvažniji rezultat koji nedostaje je ipak vrednost TAN (Total Acid Number, ukupan kiselinski broj) koji bi uz vrednost TBN-a imao veliki značaj. Ipak ako je moralo da se bira (a moralo je) TBN je važniji parametar i sam za sebe dosta govori dok TAN bez prethodnog malo kazuje. Ova analiza nije rađena zbog zaista visoke cene (ipak obične titracije) od blizu 20€ (sa PDV-om).

Naravno najbolje je da se ulje u eksploataciji prati kontinualno i da se u toku intervala zamene izvrši nekoliko analiza (na 2500km ili 5000km, približno 50 i 100 radnih sati respektivno).

Ne moram da naglašavam da u situaciji kada je jedan set analiza izveden „na mišiće“ i autora koštao pravo malo bogatstvo, od takve detaljnosti nije bilo ni govora.

TEST SISTEM

Testirani sistem se sastojao od sledećih „elemenata“:

Automobil:

Zastava Skala 55 (101), motor DMB 1116 cm3 od 55 KS sa karburatorom tipa IPM, ugrađen TNG pogon.

Motorno ulje:

polu-sintetičko ulje viskoznosti 10W-40, API SL i ACEA A3 kategorije (dizel standardi kao nebitni nisu navedeni).

Da ne bi bila reklama (pozitivna ili negativna, mada je kako pokazuju rezutati ona prva) neću navoditi ime proizvođača ulja i sam naziv ulja. Naravno veliki je značaj ove informacije te ću je posredno i omogućiti.

SAMO REGISTROVANI ČITAOCI MOGU DA DOBIJU INFORMACIJU O PROIZVOĐAČU I TIPU ULJA.

Osim neplaćene reklame proizvoda koja je tek razlog 2 da ovu informaciju ne izložim javno, lenjost u prijavljivanju čitalaca je primarni razlog za ovakav neočekivan potez.

Smatram da je ovo idealan trenutak da povučem crtu.

Posle gotovo 18 meseci rada i utrošenih više od 1000 sati vremena došao sam u situaciju da se zapitam „čemu sve ovo?“(bar kada su u pitanju odgovori koji su vremenski zahtevni te par njih odnesu koliko jedan standardni tekst).
Finansijski efekti nisu primarni i to JOŠ uvek nije pitanje.

Međutim sve mi je teže da prihvatim činjenicu da uz posetu od oko 75 korisnika (i oko 120 poseta) svakog dana i više hiljada njih za vreme postojanja bloga broj registrovanih članova nije ni 50 (manje od 1%). Jeste korišćenje bloga značajnije ali više puta sam naglasio da mi registrovani čitaoci znače kao parametar koliko je ljudima stalo. Na žalost nije mnogo.

Osim toga odgovorio sam na oko 100 pitanja putem mejla a nemam toliko registrovanih čitaoca. Nepunih 5 minuta nije mnogo i smatram osnovnom kulturom i posebnom vrstom podrške autoru. Ko to ne može da odvoji ne mora ni da me hvali u mejlovima (pa se posle ogluši o ovu molbu). 5 minuta za mojih 25, da li je to mnogo? Ne znam ali od sada:
MEJLOM ODGOVARAM SAMO REGISTROVANIM ČLANOVIMA.

Osim toga u sledećem tekstu (nakon testa) ću objaviti neku vrstu formulara sa potrebnim podacima za pitanja tipa koje ulje za moj automobil jer često nedostaju neke bitne informacije da bi se uopšte odgovorilo a sa druge strane neke informacije nisu neophodne ali bi mi uštedele (nekada i sate) potrebno vreme za odgovor.

Ko me razume hvala, ko ne i ne mora. Bolje imati manji broj čitaoca kojima je stalo nego veći broj kojima nije. Ako je neki veliki rad besplatan (zapravo i košta autora, ne računajući samo utrošeno vreme) neka vrsta zahvalnosti je neophodna da bi se on nastavio.

Možda novac nije najvažnija stvar na svetu ali je dobro da postoji. Tek kad vas rebnu po džepu, ili kao u ovom slučaju sami sebe rebnete, uviđate da je minimum nedostatak nezahvalnosti a neregistracija za ogromnu količinu informacija i pride odgovoreno pitanje je baš to: iskazana nezahvalnost!
Ima naravno jako zauzetih ljudi (nije izgovor ali neki su sa zakašnjenjem uradili zamoljeno te na takve i mislim) ili onih koji se slabije snalaze sa registracijom ali oni nisu grupa čitalaca na koje sam mislio.


Komentar sistema:

Automobil (motor) je stare konstrukcije ali je zahvalan za ovakvu vrstu analize iz više razloga. Zbog propisanih kraćih intervala zamene ulja i zastarelosti konstrukcije pruža više detalja jer brže degradira ulje (uslovno rečeno) i sasvim sigurno ima veći sadržaj habajućih komponenti. Ovo je logično jer je i radni vek ovog motora 2 do 3 puta kraći od trenutno aktuelnih motora poznatih i renomiranih proizvođača.

Motorno ulje nije u klasi preporučenog od strane proizvođača automobila (motora) i iskače kako u pitanju nivoa kvaliteta (API SL vs SG) tako i viskoznosti (10W-40 vs 15W-40).

Ovo ima značajan uticaj prilikom analize rezultata i pokazuje se zapravo korisnim.

STANJE SISTEMA NA POČETKU TESTA

MOTOR

Početak testa: 29.568km

Kraj testa: 42.424km

ULJE

Doliveno u toku testa 1,6 lit. (od čega oko 0,3lit. prilikom zamene uljnog filtera).

Filter ulja menjan na 8747km (38.315km). Sa drugim filterom pređeno 4109km.

Zamena filtera je uticala na rezultate testa no urađena je iz dva razloga:

1) Prva verzija je trebala da uključi dva seta analiza.

2) Zamena filtera, i još važnije vanredno dolivanje ulja, bila je garancija za produženi interval zamene ulja (planiranih 15.000km) bez prethodnih analiza.

Prvobitni plan je bio da se vozi 15k km u toku godinu dana i da se na 10 hiljada km zameni filter ulja (kako će se kasnije pokazati ovo nije neophodno ali jeste korisno). Kasnije je nastala dilema da li da se ide sa 7500km pa još 5000km do ukupno 12.500km.

Zamena filtera bila je između dve vrednosti zbog očekivanih 14k km za godinu dana.

Na kraju je ulje zamenjeno posle 11 meseci i pređenih blizu 13.000km.

Najviše zbog odlaska na more te je ulje zamenjeno 2 nedelje pre toga. Punih godinu dana dalo bi nekih 15.500km što bi bilo idealno za test ali je pred veliki put (750km u jednom pravcu plus 400km u toku odmora) smatrano da je bolje zameniti ulje.

KOMENTAR POTROŠNJE ULJA

Pukom aritmetikom došli bi do podatka o 0,1 lit. (1dcl) na 1000km.

Zaista izgleda na prvi pogled (uz odbitak 3dcl pri promeni filtera). Međutim prava potrošnja ulja kod relativno novog Zastavinog vozila je zapravo 2dcl na 1000km. Treba uzeti u obzir da je u prvih 5000km potrošnja nešto manja i to da je prava potrošnja tek pri dugim relacijama tako da je „prosek“ nekih 1,5dcl a prava potrošnja nekih 2dcl. Za vozilo o kome se govori više nego dobro (za strane čitaoce „Skala“ je gotovo identična „Yugo“ automobilu jedino što se ovde radi o karburatorskom napajanju gorivom a ne „injection“).

Istorijski gledano vozilo je po ovom pitanju imalo različite vrednosti zavisno od ulja.

Početak eksploatacije je bio uz mineralna 15W-40 ulja (posle A servisa na 1900km, prvo Mobil, pa Optima) i interval zamene od oko 5000km motor bi potrošio tek nekih 2-3dcl za svih 5000km. Izgleda manje ali je bio veći udeo gradske vožnje. Možda je neznatno manje. Uz to još je korišćen čist benzin (garancija u toku, o kakva glupost).

Posle je sledila LM MoS2 polu-sintetika (10W-40) tada u API SJ varijanti. Promenjena je na 7500km (negde na polovini toga je ugrađen i TNG). Prvih 5000km potrošeno još i manje nego kod mineralki (izgledalo je tek nepunih 2dcl) a do 7500km još toliko ili malo više tako da je bilo nekih „pola litara“ za ceo interval ili nešto manje. Sličan režim vožnje.

Posle je sledilo potpuno sintetičko 5W-40 ulje. Motor je 95% pređenih km koristio TNG, režim sličan kao što će biti navedeno pri testu. Interval zamene 10k km. Ulje je bilo malo tamnije ali je izgledalo da može još toliko i tek što se „razradilo“. Šteta što nije korišćeno bar 15k km. Procena o čišćenju (pranju, ispiranju) motora je odlučila da se interval zamene skrati.

Pri svemu je filter zamenjen na 7500km (kada je ulje već bilo malo tamnije od očekivanog ali ništa strašno). Ukupno potrošeno 1,8 lit. ulja za svih 10.000km. Ovo je nekih 1,5dcl po „linearnom pristupu“ (čista aritmetika) a zapravo nekih 2,5dcl na 1000km. Nije dovoljno za zaključak ali posredno ukazuje na očekivanu veću potrošnju ulja kod korišćenja niže viskozne gradacije. Naravno zahtevalo bi više intervala za bilo kakav (makar i površan) zaključak. Moram naglasiti da je samo 5 lit. bilo identično ulje a da je dolivano još 2 vrste 5W-40 sintetike (po 3 do 4dcl), zatim nekih 3-4dcl polu-sintetike 10W-40 (zapravo između prethodne dve sintetike) i na kraju 150ml 10W-60 sintetike (na nekih 8500km). Ukupno 5 ulja od 3 proizvođača. „Koktel“ je bio idealan. Nije neki dokaz o mešanju ulja jer je 80% bilo osnovno ulje mada je dobar primer da bi jednog ulja trebalo imati bar 2/3 a još bolje ¾ u ukupnoj količini ulja koje prođe kroz motor.

Sva 5W-40 sintetička ulja bila su API SM a 10W-60 i polu-sintetika 10W-40 su imala API SL nivo kvaliteta.

Sintetika pre testa je pred samu zamenu „poludela“ i činilo se da je tek počela da deluje. Bilo je verovatno idealno nastaviti opet sa istom (ili nekom od drugih dve) i „obrnuti“ i bar 15k km (ili svih 20k km) uz jednu zamenu filtera ulja i za 12 do 15 meseci. Motor je posle ovih sintetika bio „čist kao suza“. Ulje je neobično dobro oceđeno iz motora ali ne zato što bi smetalo polu-sintetici (uostalom već je ista dosipavana) nego da ne utiče na rezultate testa a naročito preciznije merenje utrošenog ulja pri testu.

Merenje zapremine ulja prilikom testa

Manje količine merene su plastičnom menzurom sa preciznošću ±2%. Veće količine su bile merene nešto manjom tačnošću ±10ml na graduisanoj boci (i kalibrisanoj).

Ipak zbog većeg broja merenja (skoro 10) ukupna preciznost se može računati kao ±50ml (0,5dcl; 0,05 litara).

Treba napomenuti još dve stvari:

  1. Na početku testa su zamenjene svećice i bile su prisutne tokom celog testa (Bosch).
  2. Filter vazduha je promenjen na 7500km (jako blizu ove vrednosti, 7489km) i ponovo na kraju testa. Ovo je jako značajna stvar za test i možda je trebalo da se menja i na 5000km zbog umereno prašnjavijih puteva ali je ideja bila da se ipak bude bliže realnosti i zahteva za normalnom promenom filtera na 10.000km (a u praksi zna d bude u proseku i svih 20k km). Prvi filter je bio Fram a drugi Frad.

NAČIN VOŽNJE PRILIKOM TESTA

Iako grubo (a biće i dopunjeno) za sada je dovoljno da se navede:

1) Čista gradska vožnja: 40% (približno, nekih 42,5% ili skoro 5500km)

2) Prigradska vožnja (relacije bez semafora, od 5km do 15km): nešto ispod 20% (nešto ispod 2500km).

3) Vangradska vožnja: 40% (nešto manje od toga, 39%, i nešto preko 5000km). Od ovoga polovina relacije duže od 200km).

Dakle ne baš idealno ali približno pola-pola (gradske i vangradske vožnje). Uzevši situacije kada je motor u radnim uslovima (i ulje na preko 80°C) može se reći da je u tom „radnom“ režimu voženo oko 35% (prvih 10-tak km i kod vožnje van grada).

Po gradu je voženo u opsegu obrtaja 2500 do 4000 o/min. a van grada 3000 do 5000 o/min. Znači veći deo normalno ali ne i u režimu minimalne potrošnje već nešto više od toga. Sa prosečnih 4000-4500 van grada, moglo bi se smatrati optimumom sa stanovišta snage po ks (kW), obrtnog momenta, snage uopšte, brzine putovanja i potrošnje.

Sam stil vožnje se može opisati „umereno oštrijim“. Nekih 5 do 10% je voženo jako oštro te nekih par sati rada motora preko 5000 o/min.

Ukupno gledavši uslovi rada motora nisu bili „teški“ već više „srednji“ i bliže normalnim.

Nekih 1500km (oko 12% ili 1/8) je voženo na benzin uz paljenje na benzin na temperaturama ispod –5°C (više desetina puta u toku zime ali ne isključivo, auto garažiran pri čemu je temp. bila 5 do 10 viša nego napolju; više zimskih dana automobil je prenoćio na ulici).
Ne zaboravite da je prethodna zima bila izuzetno oštra. Temperature nisu išle ispod –20°C ali je često bilo jutarnjih –15°C i dnevnih između 0°C i –10°C.

I na kraju. Da ne bi mešali „babe i žabe“ (subjektivno i objektivno) malo o utiscima.

SUBJEKTIVNA OCENA I UTISCI

Kad smo već na omiljenom terenu gde je sve moguće a ništa zasnovano da kažem par reči.

Mineralna 15W-40 u početku deluju „gusto“ uz utisak da motor prede (a zapravo se napreže) i radi tiše a da je podmazivanje odlično. Kasnije postaju nekako bezlična, zimi upotrebljiva ali i na osećaj gusta, po gradu zapravo ne baš idealna ali za umerenu vožnju van grada baš prava. Autoput uz malo veću ali ne i graničnu brzinu je baš idealno za njih.

Sintetika (5W-40) se ističe „bezličnošću“ uz utisak da ulja i nema ali da motor radi kako treba (i više od toga). Odlične za forsiranje u obrtajima, po gradu i naročito zimi kada već posle kilometar bude kao da nije zima, start kao normalan sa mineralnim. U periodima van zime oduševljava to što već „posle prve krivine (raskrsnice)“ deluje kao mineralno kada ga poterate par desetina km. Ipak je nekako daje „sterilan“ utisak, hladan i laboratorijski, ni tamo ni ovamo, teško je opisati ali u ovako starijim motorima je baš neki osećaj „neutralan“ do nedefinisan.

Polu-sintetika 10W-40.

Od prvog okreta ključa ima neku „toplinu“, jednostavno motor „prede“ i radi uglađeno, baš kako treba. Uopšte ovaj utisak sa početka („idealnog podmazivanja“) proteže se sve do više hiljada km, a kao i kod prethodnog kako se bližite (ili pređete) 10k km, stvari postaju zabavne i spremne za sportske ambicije. Jedostavno izgleda (malo i teorijske potpore u tome ima) da je koeficijent trenja manji i da motor na visokim obrtajima radi bolje (prosto traži da se „gazi“).

Osim toga temperatura rashladne tečnosti je tokom cele godine bila prilično ujednačena. Zimi posle zagrevanja tek malo ispod „optimuma“ a leti na otvorenom isto tako a pri manjim brzinama, baš kako treba na oko 80 do 85°C. Pri gradskim gužvama i na preko 30°C u hladu uključivanje ventilatora ima ali nekako ređe nego u oba prethodna slučaja a naročito u odnosu na 15W-40 mineralna ulja. Prosto je neverovatan osećaj da vam se ventilator pali tek povremeno dok većina vozila prosto kuva uz gotovo neprekidan rad istog.

Zimi se pokazalo kao optimalno. Nije tako „retko“ kao sintetička 5W-40 ali je taman za zime umerene kontinentalne klime. Uzevši u obzir da je zima pri korišćenju 10W-40 bila oštrija, očigledna prednost full sintetika nije od većeg značaja. Dakle kao što kaže i teorija do –20°C je 10W sasvim dovoljna odrednica za zimu. Jeste da motoru treba duže da postigne optimalnu temperaturu ali čisto na osećaj deluje da nema većih razlika (što bi merenja viskoznosti sigurno opovrgla). Dakle u mešovitim uslovima (kakvi su bili na testu) ova vrsta ulja se pokazala kao najupotrebljivija. Potrošnja ulja u letnjim uslovima nije bila izrazito velika pa čak ni relativno u odnosu na druge periode godine. Kod 5W-40 se to čak moglo izmeriti i to bez preciznog merenja.

Dodatna informacija:

Za čitaoce iz inostranstva koji nemaju osećaj i podatke o vozilu i intervalima zamene.

Proizvođač preporučuje zamenu ulja na 10.000km (6200 milja, miles) ili 12 meseci uz primenu multigradnog (mineralnog) ulja API SG kategorije.

Uzgred se pominje i mogućnost korišćenja monogradnih SAE 30 i 40 ulja van zimskog perioda ili 10W za zimski period. Nije naglašeno ali se podrazumeva minimalan API SF kvalitet i kao kod 15W-40 u SF nivou period zamene od 5000km ili 6 meseci (što je bila ranija preporuka za isti motor).


I na kraju: ŠTA JE ANALIZIRANO?

1. TBN (Ukupni bazni broj; Total Base Number)

2. Viskoznost na 40 cel.

3. Viskoznost na 100 cel.

4. Indeks viskoznosti (praktično izvučen, izračunat, iz prethodne dve vrednosti ali dat od ovlašćene i akreditovane laboratorije).

5. Sadržaj Fe (gvožđa) u ulju (ppm).

6. Sadržaj Cu (bakra).

7. Sadržaj Pb (olova).

8. Sadržaj Zn (cinka).


11 коментара:

  1. Zadivljujuce profesore!Cekam rezultate!Ako se opet nisam registrovao Vi dajte obrasce ili sta vec treba,pa da popunjavam...sto se novca za analize tice,dajte neki broj ziro racuna,odredite cifru i da se uplacuje...ne mozete Vi samostalno ceo teret podneti...iskreno sam mislio da vozite neku hondu ili mitsubishi...Vi ste pravi dokaz da u nasoj drzavi inteligencija propada a ambicija(sad kakva)napreduje...svaka cast jos jednom...pozz

    ОдговориИзбриши
  2. Znali smo (svi mi) i za bolje dane.
    Nije čak ni toliko sopstveno koliko negativno iskustvo drugih sa polovnim automobilima pa rekoh ajde nov auto, obrni okreni, za više nije bilo.
    Inače prava si legenda (ili imaš 6-to čulo). Da nije "geografskog faktora" vozio bih baš Hondu ili Mitsubishi (može i Toyota). U Srbiji sa sve parama ipak ne zbog slabo razvijene servisne mreže. Nisam alergičan na Evropljane ali je činjenica da su skuplji (sa istim nivoom opreme). Mislim da niko ne bi odbio BMW ali to je automobil baš za nemačke autoputeve a 130 bi morao da vozim trećim stepenom prenosa ne bi li bar malo uživao u vožnji.
    Što se registracije tiče - pogledajte sami listu i da li se poklapa ime sa onim pri registraciji. Inače za tebe druže čak i ne treba "registrovan" si preko cbc-a te je to dovoljno (stavio sam te u prijatelje).
    Hvala na ponudi za pomoć pri testiranju. Ja uvek računam "ponuđen kao počašćen". Nadam se da neće trebati jer je već par firmi ponudilo pomoć u tom smislu (mada još ništa konkretno nismo dogovorili).
    Malo si požurio (druže) sa žiro računom jer bi prvo morao da kažem za šta je potrebno, koliko, pa da osnujemo "akcionarsko društvo" i da sve bude opravdano računima. Test vozilo (za koje bi možda ulje bilo i za џ) bi izvlačili "iz šešira" ili glasanjem za najzanimljivije. No otom potom.
    Još ni prve rezultate nisam objavio.
    Inače (tehnička) inteligencija (ima na cbc-u puno primera) nema baš šta ni da radi u zemlji "međ' šljivama" pa nekako je i logično što propada.
    Negativna selekcija bila je i ostala "kičma sistema" te često se pitam ko je tu inteligentan i nije li kod nas formula IQ-a zapravo: IQ (Ser) = 12000/IQ (internacional) ili tako nešto pa da bi opstao moraš imati ispod 120 da bi bio koliko-toliko uspešan ispod 100, genijalan 80 a "Ajnštajn" sa 70.
    No žaliti se, uzaludna je stvar. Kao što već rekoh, prihvatimo stvari kakvim jestu pa pokušajmo nešto i da promenimo. Odo' ja na lobotomiju ;-)

    ОдговориИзбриши
  3. hvala!
    3 nove registracije za 2 dana. Šta reći, nego da sam dirnut.
    Izvinjavam se ako sam bio malo preoštar. Zaista nisam tražio previše a nisam ljut.
    Morate malo shvatiti nervozu zbog objavljivanja rezultata, no to je za nama.
    Za koji minut slede rezultati testa. Uživajte!

    ОдговориИзбриши
  4. Zaista blog vredan paznje i postojanja... kada bi bilo samo više ovakvih ljudi sa ovakvom energijom. Eto još nešto ako mogu voleo bih da znam koje ulje je bilo korišćeno...
    Srdačan pozdrav i samo napred

    ОдговориИзбриши
  5. Poštovani ninem,
    Informaciju sam vam poslao mejlom. Uzgred uz izvinjenje i odgovor na vaše pitanje od pre 2 nedelje. Izvinite za ovaj propust sa moje strane.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  6. Verujem da ste jako zauzeti, kako i ne bih kada i pored svog posla(verujem da ga imate), stižete i ovako detaljno da pišete o motornim uljima. Iako je moja struka sasvim druge (društvene) prirode, voleo bih da Vam budem od pomoći na bilo koji način...
    Srdačan pozdrav

    ОдговориИзбриши
  7. Pretpostavljam da je ulje Lukoil lux polusintetika?

    ОдговориИзбриши
  8. Kako koje!
    15W-40 je mineralno, 10W-40 je polusintetičko, e 5W-40 ne znam šta da Vam kažem. Šalim se, postoje dve verzije jedno je polu-sintetičko i ima API SL dok je drugo full sintetika (Lux synthetic ili tako nešto) i ima API SM.
    Od nedavno je sintetička varijanta dobila i najnoviji API sertifikat (od pre par meseci) i par novih, od kojih najvažniji MB 229.5!!
    Ovo je izuzetno zahtevan standard tako da je ovo lukoil ulje u lepom "društavancu". Pogledajte na www.mycity.rs (pa tražite temu motorna ulja) više o tome a imate i link za zvanično odobrena MB229.5 ulja.

    ОдговориИзбриши
  9. Što bi rekli "srpska jeziko".
    Odavno nisam obraćao pažnju na prethodno pitanje i odgovor. Zvuči (naravno) kao pokušaj da se pogodi koje je ulje u pitanju. Naravno nije tačno, već je za 2 nedelje otkriveno da je Mobil u pitanju.
    Lukoil je zaista solidno ulje. Ono "stinking" nije znak da nema aditive ili slično. Ima i drugih koja imaju sličan miris. Doduše kod Luk-a je jako izražen i zaista neuobičajeno jak.
    Lista ulja slične boje i mirisa bi bila dugačka no neću da je navodim. Namerno komentarišem ovde a ne pod "Lukoil ulja, prvi deo" jer tamo već ima 160 komentara.
    Dakle sam miris nije nikakav dokaz da ulje nije kvalitetno, jedino što ne mora da bude takav.
    Nadam se da je jasno, kome ne smeta, nema veze.
    Meni ne smeta toliko, ali sam morao da zaključim raspavu kao pravi "razmaženi kupac". Ako na tržištu jedne male zemlje imate bar 50 ulja PS i 10W-40 od kojih bar 30 kvalitetnih, onda prednost imaju ona koja "do not stinking" ne zato što su zbog toga bolja nego što TO NE MORA DA BUDE TAKO! Naravno stinking nema nikakve veze ako je razlika u ceni drastična no ni to nije slučaj (već je FAM BM Extra sa praktično istom cenom ulje jako blagog mirisa).

    ОдговориИзбриши
  10. Čitam tekstove svakodnevno, neke sam pročitao (viskoznost )i više od 5 puta.
    Ništa više ne pitam jer mnogo toga je napisano, samo treba potražiti. Napustio sam INU i prešao na NIS, zbog cijene. Moj auto je Sandero 1.4 sa 391000 km i potrošnjom ulja od 3 dl /15000 km.Hvala ti za sve znanje koje si mi besplatno ponudio. Zoran iz Stojčića BiH.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani g. Zorane,
      Zadovoljstvo je i moje.
      Ovakvi komentari dokazuju da enormno uloženog rada, truda i vremena (pre svega) nije bilo uzalud.
      Kad sam počinjao bio bih zadovoljan sa jednim čovekom koji ovako nešto napiše (ili makar misli).
      Desetine pa i stotine je direktno izrazilo zahvalnost i to zaista cenim.
      Pomogao sam hiljadama njih (samo na blogu sa forumima to su već više hiljada, verovatno i preko deset hiljada, što je čitava jedna varoš(ica), ili (računajući porodice) ceo jedan grad.
      Zaista nije malo.
      Hvala na komentaru.
      Pozdrav!

      Избриши